Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(64)
Forma i typ
Książki
(60)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Audiobooki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(34)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(20)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(40)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Bieroń Tomasz (1963- )
(4)
Galef Julia (1983- )
(3)
Huebner Dawn
(3)
Kmiecik Anna M
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Markiewicz Kinga
(3)
Matthews Bonnie (1963- )
(3)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Wiest Brianna
(3)
Binder Anna
(2)
Burns David D
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kahneman Daniel (1934- )
(2)
Leahy Robert L. (1946- )
(2)
Postrzygacz Agnieszka
(2)
Segal Zindel V. (1956- )
(2)
Szymczak Piotr
(2)
Teasdale John D
(2)
Williams J. Mark G. (1952- )
(2)
Aguirre Blaise
(1)
Al-Khalili Jim (1962- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Alpert Jonathan E. (1955- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bellon Agnieszka
(1)
Bereś Anna (psycholog)
(1)
Berns Gregory
(1)
Binder Marek
(1)
Blair Kristen P
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Bramham Jessica
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cipora Krzysztof
(1)
Conaboy Chelsea
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Dembowski Paweł
(1)
Dingman Marc
(1)
Edwards Allison
(1)
Fader Sarah
(1)
Forycka Maria
(1)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(1)
Geis Irving (1908-1997)
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grzegorzewski Piotr (1969- )
(1)
Harford Tim (1973- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hermanowska Magdalena
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Huff Darrell (1913-2001)
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kiszycka Emilia
(1)
Kofta Mirosław (1945- )
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Krypczyk Anna (1987- )
(1)
Kubicki Paweł (tłumacz)
(1)
Kuhn Joanna
(1)
Kurzban Robert (1969- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Maliszewska Iza
(1)
Markiewicz Maciej (językoznawca)
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
Mlodinow Leonard (1954- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Padesky Christine A
(1)
Parkinson Monika
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Płoski Zdzisław (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(19)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(7)
Rodzice
(6)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(22)
Uczucia
(12)
Błędy poznawcze (psychologia)
(11)
Mózg
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Myślenie
(9)
Depresja psychiczna
(7)
Funkcje poznawcze
(6)
Sądy (psychologia)
(6)
Techniki samopomocy
(6)
Dzieci
(5)
Lęk
(5)
Neuronauka poznawcza
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Psychoterapia
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Mindfulness
(4)
Osobowość
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Przekonania
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Umysł
(4)
Nastolatki
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Samorealizacja
(3)
Samoświadomość
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Dane statystyczne
(2)
Decyzje
(2)
Dezinformacja
(2)
Dorośli
(2)
Gniew
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Myśli natrętne
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie winy
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Samobójstwo
(2)
Samopoznanie
(2)
Skuteczność psychoterapii
(2)
Starość
(2)
Statystyka
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Uczenie się
(2)
Świadomość
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby neurodegeneracyjne
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Chód
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Gazzaniga, Michael S. (1939- )
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry planszowe
(1)
Halucynacje
(1)
Heurystyka
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje
(1)
Klocki Lego
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marek Aureliusz (cesarz rzymski ; 121-180)
(1)
Martwienie się
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nadwaga
(1)
Natura ludzka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nerwice
(1)
Neurobiologia
(1)
Obłuda
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(30)
Opracowanie
(18)
Podręcznik
(7)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Książka do kolorowania
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(57)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rozwój osobisty
(10)
Biologia
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Matematyka
(2)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
O czym kłamią myśli / Iza Maliszewska @psyche_et_soma. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2023. - 287, [1] strona : ilustracje, wykres ; 21 cm.
Na okładce podtytuł: jak przerwać cykl destrukcyjnego myślenia.
Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, dlaczego czasem reagujesz w sposób, którego sama nie rozumiesz? Jak to się dzieje, że twoje emocje biorą górę nad racjonalnością, wpływając na zachowanie i podejmowane decyzje? Czy istnieje sposób, aby lepiej zrozumieć siebie i odnaleźć równowagę w szalonym tańcu życia? Wybierz się wraz z autorką tej książki w niezapomnianą podróż, dzięki której: - poznasz niezdrowe tendencje w myśleniu i częste błędy poznawcze, by móc je przezwyciężyć, - zrozumiesz, czym są myśli automatyczne i ruminacje, by móc ograniczyć ich wpływ na własne życie, - pokonasz bariery, które często niepotrzebnie same sobie narzucamy, i zaczniesz podejmować bardziej świadome decyzje, - wykształcisz u siebie odporność psychiczną, - odkryjesz uzdrawiającą moc wdzięczności, - dowiesz się, jak dbać o swój dobrostan i skąd czerpać siłę. Twoje emocje, myśli i pragnienia są ważne. Gdy dobrze je poznasz i zrozumiesz, osiągniesz równowagę psychiczną, zdobędziesz siłę do mierzenia się z przeciwnościami losu i odnajdziesz swoje miejsce w świecie. Najpierw jednak rozpoznaj kłamstwa, które podsuwa ci twój własny mózg, by nie dać mu się zwieść na manowce. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Self delusion : the new neuroscience of how we invent - and reinvent - our identities" 2022.
Na ile różnych sposobów opowiadasz innym o sobie? Dlaczego porównujesz się z innymi? Czy możesz się zmienić w każdym momencie swojego życia? Czerpiąc ze swoich doświadczeń neuronaukowca, psychologa i psychiatry, Gregory Berns opisuje skomplikowany i niekończący się proces tworzenia się tożsamości. Składa się na nią wiele elementów, z którymi stykasz się na co dzień, wrażeń i doświadczeń, które przeżywasz. Opowiadasz sobie i innym o tym, kim myślisz, że jesteś, słuchasz innych ludzi, poznajesz historie bohaterów książek, filmów i seriali, nucisz pod nosem ulubione piosenki. Wszystkie te narracje stają się częścią Ciebie i kształtują Twoją tożsamość. To, kim jesteśmy, nigdy nie jest do końca ustalone. Zawsze możesz to zmienić, musisz tylko świadomie nad tym pracować. Nie możesz wymazać starych narracji, ale możesz zacząć konstruować nowe, aż wreszcie stworzysz taką, która spodoba Ci się najbardziej. Żyj swoim życiem. Opowiedz własną historię. [Copernicus Center Press, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. [Wydawnictwo Levyz, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak przekonać (prawie) każdego / Jared Cooney Horvath ; przełożyła Joanna Sugiero. - Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2024. - 302, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "Stop talking, start influencing : 12 insights from brain science to make your message stick" 2019.
By mówić przekonująco, nie wystarczy znać triki - trzeba zrozumieć, jak ludzie przyswajają informacje. To poradnik dla wszystkich, którzy chcą skutecznie przekazywać innym wiedzę. Niezależnie od tego, czy robisz prezentację przed członkami swojego zespołu, prowadzisz wykład, jesteś nauczycielem, czy po prostu chciałbyś, żeby inni zapamiętywali to, co im mówisz, znajdziesz tu wartościowe i praktyczne informacje. Książka zawiera 12 lekcji, w których autor, czerpiąc z badań naukowych oraz opisów zjawisk psychologicznych, przedstawia mechanizmy działania ludzkiego mózgu, zapamiętywania i uczenia się, i podpowiada, jak wykorzystać je przy przekazywaniu wiedzy w taki sposób, aby dotarła do odbiorców, zapadła im w pamięć i wywarła na nich wpływ. Liczne ilustracje, eksperymenty, przykłady i ćwiczenia udowadniają, że prezentowane sposoby naprawdę działają. [Wydawnictwo RM, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie wierz we wszystko, co czujesz / Robert L. Leahy ; przełożyła Magdalena Hermanowska. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022. - 317, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Na okładce: Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków.
Bibliografia na stronach 315-[318].
Rozpoznaj swoje emocje i uwolnij się od lęków. Emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, są częścią naszej natury. Jeśli jednak nas przytłaczają i odbierają radość życia, to znak, że wpadliśmy w emocjonalną pułapkę. Doktor Leahy pokazuje, jak wydostać się z błędnego koła lęków, niepokoju, zazdrości, rozpaczy, gniewu lub sprzecznych uczuć. Nie wierz we wszystko, co czujesz to przełomowe podejście do terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki której nauczymy się rozpoznawać szkodliwe schematy emocjonalne i zastępować je bardziej konstruktywnymi strategiami. Liczne zawarte w książce ćwiczenia i sposoby umacniania poczucia własnej wartości pomogą nam lepiej radzić sobie z bolesnymi i niechcianymi uczuciami, a nawet pomóc w tym innym. Nie ma czegoś takiego jak "złe” emocje. Ale jeśli przez większość czasu doświadczamy smutku, złości czy niepokoju, musimy odnaleźć równowagę, by móc odczuwać także radość, szczęście i miłość. Ta książka pokazuje, jak to zrobić i żyć pełnią życia. [Dom Wydawniczy Rebis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-198. Indeks.
Dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców.
Tytuł oryginału: "Think good, feel good : a cognitive behaviour therapy workbook for children and young people" 2002.
Pionierska książka z materiałami do praktycznego wykorzystania w terapii dzieci i młodzieży. Autor poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo-behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych. Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych. Obowiązkowa pozycja dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców, którzy dzięki tej książce poznają praktyczne narzędzia wykorzystywane w pracy terapeutycznej. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Met-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O słyszeniu "głosów" : omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej / Izabela Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN 2023. - XI, [1], 230, [3] strony : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-[226]. Indeks.
Wstęp ; CZ. I. PRZEWLEKŁE OMAMY SŁUCHOWE W UJĘCIU TEORETYCZNYM: 1. Zaburzenia spostrzegania: Halucynacje słuchowe ; Definicja halucynacji słuchowych ; Pseudohalucynacje ; Definicja pseudohalucynacji ; Iluzje słuchowe (złudzenia) ; 2. Różne perspektywy rozumienia omamów słuchowych: Modele rozumienia omamów słuchowych ; Podejście fenomenologiczne ; Podejście psychopatologiczne: Miejsce omamów w diagnostyce psychiatrycznej ; Myśli wtrącone a omamy słuchowe ; Omamy słuchowe a myśli obsesyjne (natrętne) ; Podejście psychologiczne: Percepcja i błędy poznawcze ; Hipoteza kontinuum ; Podejście neurobiologiczne: Modele poznawczo-percepcyjne ; Teorie neuroprzekaźnikowe ; Badanie elektroencefalograficzne ; Genetyka ; Badania neuroobrazowe i zmiany anatomiczne w ośrodkowym układzie nerwowym ; 3. Wybrane zagadnienia terapeutyczne dotyczące utrwalonych omamów słuchowych: Przekonania metapoznawcze a halucynacje ; Wpływ doświadczeń traumatycznych na omamy słuchowe: Dysocjacja a halucynacje ; Psychoterapia pacjentów z PTSD i zaburzeniami psychotycznymi ; Wpływ schematów poznawczych na omamy słuchowe ; Personifikacja werbalnych omamów słuchowych ; Pozytywne doświadczenia związane ze słyszeniem „głosów” ; Rodzaje pozytywnych konsekwencji ; Podsumowanie ; CZ. II. PRAKTYKA TERAPEUTYCZNA: 4. Kierunki rozwoju terapii omamów słuchowych: Przegląd podejść psychoterapeutycznych ukierunkowanych na pracę z „głosami” ; Szczegółowe omówienie wybranych podejść terapeutycznych: Terapia poznawczo-behawioralna omamów słuchowych ; Modele oparte na relacji między „głosem” a pacjentem ; Teoria poznawczo-behawioralna „głosów nakazujących” ; Terapia omamów słuchowych oparta na akceptacji i zaangażowaniu ; Terapia przewlekłych omamów słuchowych oparta na samowspółczuciu ; Podejście integrujące, ukierunkowane na terapię z „głosami” (hallucination focused integration therapy, HIT) ; Ruch osób słyszących „głosy” ; Terapia z użyciem nowych technologii ; Rozmowa z „głosami” ; Farmakoterapia i elektroterapia ; 5. Krótki podręcznik dla terapeuty: Omówienie głównych zasad terapii poznawczo-behawioralnej ; Wzór wywiadu i konceptualizacji dotyczący „głosów” ; Opisy przypadków ; Przykład zastosowania terapii z użyciem nowych technologii – terapia z użyciem awatara ; Zakończenie ; Aneks 1 - Skala Oceny Objawów Psychotycznych - PSYRATS (Psychotic Rating Symptom Scale) ; Aneks 2 - Opis i ilustracja „głosów” autorstwa pacjentki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia poznawczo-behawioralna : teoria i praktyka / Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska. - Wydanie II rozszerzone - 8 dodruk. - Warszawa : PWN, 2023. - XXXII, 647, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie opublikowane w Wydawnictwie Naukowym PWN Warszawa 2023.
Bibliografia, netografia na stronach 595-626. Indeksy.
Od Autorek - słowo do wydania drugiego Eduardo Keegan - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego ; Bogdan Zawadzki - Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego Od Autorek - słowo do wydania pierwszego ; Przedmowa do wydania pierwszego ; Cz. I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce: R. 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna - wyjaśnienia terminologiczne ; R. 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza, behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych a psychoterapia poznawczo-behawioralna ; R. 3. Teoretyczne podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Cz. II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej: R. 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; R. 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie ; R. 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów ; R. 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć ; R. 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego ; Cz. III. Weryfikacja empiryczna: R. 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Starość Jak Ją Widzi Psychologia)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana ze środków przeznaczonych na działalność statutową Wydziału Filozoficznego Akademii Ignatianum w Krakowie
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Maria Kielar-Turska, Siła umysłu w starości. Wprowadzenie ; I. SPOSTRZEGANIE STAROŚCI: Anna Maria Manek, Bieg życia jako studium przypadku ; Grażyna Mendecka, Starość w percepcji wybitnych twórców ; Wiebren Zijlstra, Sprawność ruchowa osób starszych - w jaki sposób zdolności fizyczne i poznawcze wpływają na wykonywanie czynności związanych z utrzymywaniem sprawności fizycznej w życiu codziennym? II. NEUROKOGNITYWNE MECHANIZMY I SWOISTOŚĆ FUNKCJONOWANIA POZNAWCZEGO W STAROŚCI: Adam Zemełka, Mózg i umysł w starożytnej myśli greckiej ; Shu-Chen Li Neuroplastyczność a uczenie się w biegu życia ; Karolina Byczewska-Konieczny, Oblicza starości - o zróżnicowaniu populacji osób starszych pod względem funkcjonowania poznawczego ; Waldemar Tłokiński, Między siłą umysłu a siłą języka: relacja u schyłku życia ; III. MĄDROŚĆ CZYLI ŚWIETNE WYPOSARZENIE UMYSŁU: Stanisława Tucholska, Mądrość w perspektywie psychologicznej ; Maria Straś-Romanowska, Człowiek stary, czyli mądry (?) ; Henryk Olszewski, Dysadaptacja w starości jako forma słabości umysłu ; IV. WSPOMAGANIE UMYSŁU SENIORA: Bartosz Maciej Wiśniewski, Polityka wsparcia rozwoju umysłu: senioralna asymetria ; Jacek Bielas, Łukasz Michalczyk, Neurofeedback jako metoda usprawiedliwienia funkcjonowania poznawczego osób w wieku senioralnym - zarys problematyki ; Edyta Bonk, Wspomaganie umysłu seniora - metodyka treningów twórczości ; Iwona Sikorska, Joanna Mostowik, Natalia Lipp, Katarzyna Stadtmuller: Na tropach "ikigai". Zaangażowanie jako aspekt pomyślnego starzenia się ; Anna Seredyńska, Osoby młode i starsze w wolontariacie hospicyjnym ; V. OSOBOWOŚCIOWE I SPOŁECZNE CHARAKTERYSTYKI FUNKCJONOWANIA SENIORA: Tomasz Frąckowiak, Cechy osobowości ludzi długowiecznych ; Ludwika Wojciechowska, Ewa Szaciłło, Perspektywa temporalna a generatywność w trzech okresach dorosłości ; Joanna Cichorz-Sadowska, Kamil Jeziorski, Beta Winnicka, Generatywność, aktywność i subiektywny dobrostan w późnej dorosłości ; Paweł Brudek, Stanisława Steuden, Grzegorz Ciuła, Tomasz Korulczyk, Subiektywna ocena stanu zdrowia a wymiary psychospołecznego funkcjonowania osób w okresie wczesnej i późnej dorosłości ; Elżbieta Napora, Związki w rodzinie wielopokoleniowej w ocenie młodzieży - perspektywa polska ; Maria Ledzińska, Weronika Kłakulak-Torba, Znaczenie solidarności między pokoleniami w dobie starzenia się populacji - perspektywa edukacyjna ; IV. POCZUCIE SATYSFAKCJI Z ŻYCIA W PÓŻNEJ DOROSŁOŚCI: Elżbieta Dryll, Anna Cierpka, Urszula Tokarska, Wartości w okresie późnej dorosłości a mądrość przekazywana w "liście do wnuka" ; Czesław Walasa, Elżbieta Rydz, Religijność osób w okresie starości w ujęciu Czesława Walesy poznawczo-rozwojowej koncepcji religijności ; Hanna Liberska, Źródła satysfakcji z życia w starości ; Celina Timoszyk-Tomczak, Związki satysfakcji z życia i perspektywy czasowej w późnej dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radość nauki / Jim Al-Khalili ; przełożył Tomasz Biedroń. - Wydanie I. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2024 - 179 stron : ilustracja ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "The joy of science" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach [163]-168. Indeks.
Fizyk kwantowy i gospodarz programu BBC ujawnia, w jaki sposób osiem lekcji z samego serca nauki może nam pomóc pełniej korzystać z życia Dzisiejszy świat jest nieprzewidywalny, skomplikowany i pełen sprzeczności, a poruszanie się w nim i podejmowanie optymalnych decyzji niełatwe. W tym krótkim przewodniku po bardziej racjonalnym życiu Jim Al-Khalili namawia czytelników do wypracowania sobie podejścia do świata typowego dla naukowców. Metoda naukowa pomaga ludzkości w tworzeniu prawdziwego obrazu rzeczywistości i opiera się na zbiorze podstawowych zasad, które mogą nam wszystkim pomóc pewniej poruszać się po współczesnym życiu. Omawiając naturę prawdy i niepewności, rolę wątpliwości, zalety i wady uproszczeń, wartość wystrzegania się błędów poznawczych, znaczenie myślenia opartego na dowodach i inne zagadnienia, autor pokazuje, że fundamenty metody naukowej mają wielkie znaczenie w stawiających nas przed trudnymi wyborami skomplikowanych czasach, w których żyjemy. [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Teenage depression - a CBT guide for parents" 2015.
Indeks.
Obniżony nastrój i depresja u nastolatków ; Bezpieczeństwo i podstawowe sposoby poprawy nastroju ; Jak pomóc dziecku zacząć wracać do zdrowia ; Co jeszcze warto wypróbować? ; Podtrzymywanie postępów ; Użyteczne adresy w języku angielskim, pod którymi można znaleźć więcej informacji i wsparcia ; Przydatne srtony internetowei numery telefonów w języku polskim ; Jak znaleźć terapeutę ; Jaką pomoc może znaleźć w Polsce nastolatek choroujący na depresję ; Kopie arkuszy roboczych.
„Zostaw mnie, mamo!”, „Daj mi spokój, tato!” Rodzice nastolatka często słyszą takie słowa od swojego dziecka. Czasem jednak mogą one wskazywać na to, że dziecko zmaga się z depresją, która jest u nastolatków problemem częstszym, niż mogłoby się wydawać. Jakiejś formy depresji lub długotrwałego obniżenia nastroju doświadcza około 10% nastolatków. Jeśli martwisz się, że tak jest w przypadku twojego syna lub córki, ta książka może się okazać pomocna. Dowiesz się z niej, na co zwracać uwagę i jak wspierać swoje dziecko w walce o poprawę dobrego samopoczucia. Książka ta, napisana przez ekspertów doświadczonych w leczeniu depresji u młodych ludzi, przybliża fakty (jak również demaskuje błędne wyobrażenia) na temat tej choroby oraz proponuje pomocne strategie oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność została udowodniona naukowo i potwierdzona w praktyce. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestsellerowy poradnik dla lękliwych dzieci.
"Co robić, gdy się martwisz" to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. [Wydawnictwo Levyz, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-110977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [267]-276. Indeks.
Krok 1. ZROZUM ŻAL: 1 Czym jest żal? ; 2 Jak działa żal? ; Krok 2. NAUCZ SIĘ PODEJMOWAĆ DOBRE DECYZJE: 3 Jakie założenia wpływają na twoje wybory i karmią twój żal? ; 4 Jak postrzegasz ryzyko? ; 5 Wskutek spodziewanego żalu podejmujesz działania czy ich unikasz? ; 6 Dokonywanie wyboru ; Krok 3. SPRAW, BY ŻAL DZIAŁAŁ NA TWOJĄ KORZYŚĆ: 7 Skuteczne radzenie sobie z rozczarowującymi rezultatami ; 8 Odejście od ruminacji ; 9 Nauka płynąca z poczucia winy ; 10 Wykorzystywanie produktywnego żalu.
Przestań roztrząsać, co by było gdyby, i zacznij cieszyć się życiem Mogłem wybrać lepiej… Trzeba było… Powinnam była przewidzieć… Zastanawiasz się, jak wyglądałoby twoje życie, gdybyś w kluczowym momencie podjął inną decyzję? A może uważasz, że zmarnowałaś swoją jedyną szansę? Żal towarzyszy każdemu z nas, bywa paraliżujący, może stanowić źródło wstydu i rozczarowania, ale też okazać się potężnym narzędziem zmiany. Gdybym tylko… pokazuje nam, jak go wykorzystać, by poprawić jakość życia. Robert L. Leahy, jeden z najbardziej cenionych terapeutów poznawczo-behawioralnych, wyjaśnia, czym jest żal, w jaki sposób powstaje, a także nakreśla jego związek z ocenianiem ryzyka i naszym stylem podejmowania decyzji. Opisuje najczęstsze emocje towarzyszące nadmiernemu rozpamiętywaniu i jego wpływ na poczucie własnej wartości, lęki społeczne, depresję czy prokrastynację. Zaprezentowane w poradniku nowoczesne narzędzia terapii CBT pomogą podejmować decyzje z większą pewnością siebie, wyciągać wnioski z dotychczasowych działań i radzić sobie z ich nieprzewidzianymi konsekwencjami. Poradnik ten będzie cennym narzędziem dla terapeutów. Skorzysta też z niego każdy, kto zmaga się z brakiem akceptacji podejmowanych decyzji i ma trudności z dokonywaniem wyborów. Dzięki tej książce: -nauczysz się podejmować decyzje bez rozpamiętywania i wyrzutów sumienia, -zaczniesz radzić sobie z żalem, którego nie da się uniknąć, -przede wszystkim dowiesz się, jak sprawić, by żal był produktywny. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "101 essays that will change the way you think" 2016.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
Międzynarodowy bestseller! Każdy, kto nauczy się myśleć inaczej, może wymyślić swoje życie na nowo. Droga do szczęśliwego życia rzadko jest prosta. Ale wyzwania, przed którymi stoisz, są okazją do zmiany sposobu myślenia i rozwoju. Brianna Wiest odkrywa przed czytelnikami szkodliwe wzorce myślowe i wskazuje, jak je zmienić. Zaznacza, że nie warto czekać, aż inny wszechświat zderzy się z naszym i zmieni to, czego sami nie potrafimy zmienić. Nawyki kształtują twoje samopoczucie, a ono jest filtrem, przez który doświadczasz swojego życia. [Filia, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113099 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 10 godz. 42 min.
Tytuł oryginału: "101 essays that will change the way you think" 2016.
Czyta Agnieszka Postrzygacz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
MIĘDZYNARODOWY BESTSELLER! KAŻDY, KTO NAUCZY SIĘ MYŚLEĆ INACZEJ, MOŻE WYMYŚLIĆ SWOJE ŻYCIE NA NOWO. DROGA DO SZCZĘŚLIWEGO ŻYCIA RZADKO JEST PROSTA. ALE WYZWANIA, PRZED KTÓRYMI STOISZ, SĄ OKAZJĄ DO ZMIANY SPOSOBU MYŚLENIA I ROZWOJU. Brianna Wiest odkrywa przed nami szkodliwe wzorce myślowe i wskazuje, jak je zmienić. Zaznacza, że nie warto czekać, aż inny wszechświat zderzy się z naszym i zmieni to, czego sami nie potrafimy zmienić. Nawyki kształtują twoje samopoczucie, a ono jest filtrem, przez który doświadczasz swojego życia. [Heraclon International, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-KM/CD 4290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [339]-349.
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I TERAPIA: Wprowadzenie ; Jak stosować program Young i Bramham ; MODUŁY OBJAWÓW PODSTAWOWYCH ADHD: Moduł zaburzeń uwagi ; Moduł pamięci ; Moduł organizacji i zarządzania czasem ; Moduł impulsywności ; MODUŁY DODATKOWYCH ROZPOZNAŃ I PROBLEMÓW: Moduł strategii rozwiązywania problemów ; Moduł relacji interpersonalnych ; Moduł lęku ; Moduł frustracji i złości ; Moduł obniżonego nastroju i depresji ; Moduł zagadnień związanych ze snem ; Moduł nadużywania substancji psychoaktywnych ; IV. MODUŁ PRZYSZŁOŚCI: Moduł przygotowujący na przyszłość.
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: · dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem), · pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące, · zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów, · składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD, · może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej, · oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Jak "Umysł ponad nastrojem" może mi pomóc ; Zrozumieć problemy ; Liczy się myśl ; Rozpoznawanie i ocena nastrojów ; Jak wyznaczać cele i zauważać poprawę ; Sytuacje, nastroje i myśli ; Myśli automatyczne ; Gdzie dowody? ; Mysli alternatywne lub wyważone ; Nowe myśli, plany działania i akceptacja ; Podstawowe założenia i eksperymenty behawioralne ; Przekonania kluczowe ; Zrozumieć depresję ; Zrozumieć lęk ; Zrozumieć złość, poczucie winy i wstyd ; Jak utrzymać poprawę i cieszyć się życiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The suicidal thoughts workbook : CBT skill to reduce emotional pain, increase hope, and prevent suicide" 2021.
Na okładce: Techniki CBT.
Bibliografia, netografia na stronach [220]-226.
Cieszę się, że szukasz pomocy w radzeniu sobie z myślami samobójczymi. Doceń, proszę, swoją siłę, o której świadczy sięgnięcie po ten poradnik. Spróbowanie czegoś nowego, gdy ma się poczucie tkwienia w potrzasku, wymaga nie lada odwagi. Podziwiam twoją gotowość do zrobienia tego i mam nadzieję, że czujesz dumę z faktu, iż dbasz o swoje zdrowie psychiczne. Twoje życie jest cenne, nawet jeśli w tej chwili wydaje ci się inaczej. Autorka Dlaczego nachodzą cię myśli samobójcze? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale tym, co łączy doświadczenie osób w sytuacji podobnej do twojej, jest ogromny, trudny do zniesienia ból. Myśli samobójcze nie są oznaką słabości, nie świadczą o tym, że jesteś kimś gorszym czy wybrakowanym, ani nie są czymś, czego należy się wstydzić. To sygnał, że cierpisz i potrzebujesz sposobu na uwolnienie się od bólu. Ta książka podpowie ci, co zrobić, by zmniejszyć ból oraz zapanować nad niebezpiecznymi impulsami i myślami samobójczymi w niedestrukcyjny, czyli zdrowy sposób. Poradnik przeprowadzi cię przez ważny proces. Będzie twoim przewodnikiem, pomagając ci znaleźć ulgę i rozwiązanie, gdy myśli samobójcze przejmą nad tobą kontrolę. Pomoże ci przejść kolejne etapy procesu zdrowienia, a także będzie źródłem wsparcia w mierzeniu się z trudnościami oraz w budowaniu takiego życia, jakiego pragniesz - życia, w którym jest więcej nadziei, radości i sensu. Książka opiera się na trzystopniowej teorii samobójstwa i technikach poznawczo-behawioralnych, które pomagają skutecznie radzić sobie z myślami samobójczymi. Znajdziesz w niej wiele praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii, aby przetrwać kryzys i odnaleźć nadzieję. Dzięki pracy z tym poradnikiem: -przekonasz się, że nie jesteś sama/sam ; -przyjrzysz się swoim przekonaniom i myślom samobójczym; przeanalizujesz i zrozumiesz źródła dręczących cię myśli ; -stworzysz plan radzenia sobie z impulsami samobójczymi na wypadek kryzysu ; -poznasz techniki łagodzenia bólu emocjonalnego oparte na samowspółczuciu i akceptacji ; -nauczysz się rozwiązywać problemy na bieżąco i unikać ich kumulacji ; -wzmocnisz poczucie nadziei i sensu życia za pomocą sprawdzonych strategii ; -poprawisz znaczące relacje z ludźmi. [Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The resilience recipe : a parent's guide to raising fearless kids in the age of anxiety" 2021.
Bibliografia na stronach 181-182.
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła. Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku: -rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające emocje ; -mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać ; -traktować wszelkie niepowodzenia jako okazję do rozwoju. Z tą książką przekażesz swojemu dziecku dar odporności psychicznej - zdolności reagowania na przeciwności losu w przystosowawczy sposób, ze spokojem i pewnością siebie. Przedstawione w niej umiejętności nie tylko ułatwią mu radzenie sobie w trudnych chwilach, ale pozwolą przejść przez życie z poczuciem mocy i sprawczości. Pozwolą mu żyć z pasją. Książka zawiera także porady i strategie, które pomogą i tobie radzić sobie z lękiem. Jako rodzic odgrywasz ważną rolę w życiu swojego dziecka – jesteś dla niego wzorem do naśladowania i twoje reakcje kształtują jego zachowania. Dlatego tak ważne jest dla ciebie przyswojenie umiejętności opisanych w tym poradniku. Znajdziesz w nim konkretny plan działania, który pozwoli ci wesprzeć dziecko w budowaniu pewności siebie i poczucia kompetencji w obliczu życiowych wyzwań. Książka oparta na programie „Zaradny Kot”. [GWP, 2023]
CZ. 1. SKŁADNIKI ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ: 1. Dar odporności psychicznej ; 2. Zrozumieć lęk ; 3. STOP: cztery kroki do przerwania błędnego koła ; 4 Rodzic jako trener ; CZ. 2. PRZEPIS NA ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ: 5. Krok pierwszy: strach mnie bierze? ; 6. Trening relaksacyjny, medytacja i uważność ; 7. Krok drugi: teraz wydarzy się coś złego! ; 8. Krok trzeci: odrzucam bierność ; 9. Krok czwarty: poradziłam/poradziłem sobie! ; CZ. 3. PROPOZYCJA PODANIA: 10. Połączenie składników w jedną całość ; 11. Nie chodzi oto, by przetrwać, lecz oto, by rozkwitać ; 12. Wychowywanie dzieci w epoce lęku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [283]-318.
Rozdział I. NADWAGA I OTYŁOŚĆ: ROZPOWSZECHNIENIE, RODZAJE I SPOSOBY POMIARU ORAZ ZABURZENIA WSPÓŁWYSTĘPUJĄCE: 1. Rozpowszechnienie nadwagi i otyłości ; 2. Rodzaje otyłości oraz metody oceny masy ciała ; 3. Nadwaga, otyłość i zaburzenia współwystępujące: Zaburzenia depresyjne współwystępujące z podwyższonym poziomem lęku ; Zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości, uzależnienia od substancji psychoaktywnych oraz ADHD ; Zaburzenia odżywiania ; Uzależnienie od jedzenia ; R. II. UWARUNKOWANIA NADWAGI I OTYŁOŚCI: 1. Fizjologia regulacji głodu i sytości ; 2. Biologiczne przyczyny nadmiernego jedzenia oraz nadwagi i otyłości ; 3. Cywilizacyjne przyczyny nadwagi i otyłości ; 4. Determinanty społeczno-kulturowe jako przyczyny nadwagi i otyłości ; 5. Psychologiczne przyczyny nadwagi i otyłości: Osobowość ; Przekonania ; Samoregulacja odżywiania się ; Stres ; Przedziałowy i punktowy styl jedzenia oraz zewnątrz sterowność ; 6. Fizyczne, ekonomiczne oraz psychospołeczne konsekwencje nadwagi i otyłości: Konsekwencje fizyczne ; Konsekwencje ekonomiczne ; Konsekwencje psychospołeczne ; Jakość życia osób z nadwagą i otyłością ; Stygmatyzacja osób z nadmierną masą ciała ; R. III. LECZENIE NADWAGI I OTYŁOŚCI: 1. Dietoterapia i aktywność fizyczna jako podstawowe strategie stosowane w celu redukcji masy ciała. Ochronna rola właściwej diety oraz aktywności fizycznej dla zdrowia psychofizycznego ; 2. Wspomagające formy leczenia nadmiernej masy ciała - farmakoterapia, chirurgia bariatryczna oraz terapia psychologiczna: Farmakoterapia ; Chirurgia bariatryczna ; Interwencje psychologiczne ; Wykorzystanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu nadwagi, otyłości i zaburzeń współwystępujących ; Psychoterapia poznawczo-behawioralna - ogólna charakterystyka, założenia, struktura, techniki, strategie stosowane w terapii nadmiernej masy ciała ; Zastosowanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu nadwagi i otyłości ; Zastosowanie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu zaburzeń towarzyszących nadwadze i otyłości ; Terapia schematów. Charakterystyka koncepcji nieadaptacyjnych, wczesnodziecięcych schematów Younga. Powiązania nieadaptacyjnych, wczesnodziecięcych schematów z nadwagą, otyłością oraz współwystępującymi nieprawidłowymi zachowaniami żywieniowymi ; R. IV. PODSUMOWANIE CZĘŚCI TEORETYCZNEJ ; R. V. BADANIA WŁASNE ; 1. Badanie: wpływ oddziaływań interdyscyplinarnych z wykorzystaniem strategii poznawczo-behawioralnych na masę ciała i wybrane parametry psychologiczne osób z nadmierną masą ciała. Ocena trwałości efektów - pomiary powtarzane ; 2. Studia przypadków: analiza przebiegu terapii poznawczo-behawioralnej osób z nadwagą i otyłością ze różnicowanymi rozpoznaniami klinicznymi: Przypadek 1.: analiza przypadku pacjentki uczestniczącej w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Przypadek 2.: analiza przypadku pacjentki uczestniczącej w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Przypadek 3.: analiza przypadku pacjenta poddanego psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; Podsumowanie przedstawionych trzech przypadków pacjentek z nadwagą lub otyłością i zaburzeniami współwystępującymi uczestniczących w psychoterapii poznawczo-behawioralnej ; 3. Badanie: analiza współzależności wskaźnika masy ciała, zachowań związanych z jedzeniem oraz schematów wczesnodziecięcych w grupie kobiet z nadwagą i otyłością - model predykcyjny nadmiernej masy ciała ; R. VI. OGÓLNE PODSUMOWANIE PRZEDSTAWIONYCH BADAŃ, ZAKOŃCZENIE
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-613 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108876 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej