Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(38)
Czasopisma
(15)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(39)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(15)
Fedan Roman (1937- )
(2)
Meyer Erin (1971- )
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Woźniak Leszek (1955- )
(2)
Andrusiewicz Andrzej (1940- )
(1)
Bernat Małgorzata
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Coffman Curt
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Dejtrowski Tomasz
(1)
Dominik Piotr (technologia żywności)
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Doroba Anita
(1)
Drogoń Witold
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Gajos Leszek
(1)
Griffin Ricky
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Huber Urszula
(1)
Hydzik Paweł
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jaczewska Edyta
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz (1944- )
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jonek-Kowalska Izabela
(1)
Jurgilewicz Marcin
(1)
Justyna Marlena
(1)
Kamińska Agata
(1)
Karkowski Tomasz Adam
(1)
Karpiński Tadeusz (1936- )
(1)
Kaźmierczak Jan
(1)
Kirk Randy W
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Ksykiewicz-Dorota Anna
(1)
Lubas Barbara
(1)
Magniszewski Marek
(1)
Mazurkiewicz Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Morgan Jacob (1983- )
(1)
Olejarz Tadeusz (logistyka)
(1)
Ostasz Grzegorz (1964- )
(1)
Piasny Beata
(1)
Pietrzak Bożena (medycyna)
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sarama Maria
(1)
Sobolewski Marek (nauki ekonomiczne)
(1)
Stewart Grant
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Sznajder Andrzej (1965- )
(1)
Tarapata Jolanta
(1)
Teczke Janusz
(1)
Villa Dario (1977- )
(1)
Walsh Mike
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wąsiel Marcin
(1)
Zatwarnicka-Madura Beata
(1)
Łucki Zbigniew (tłumacz)
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Ślusarz Grzegorz (1955- )
(1)
Żurakowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Inżynierowie
(1)
Temat
Zarządzanie
(28)
Przedsiębiorstwo
(21)
Innowacje
(19)
Rozwój regionalny
(16)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(12)
Wzrost gospodarczy
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(11)
Kultura organizacyjna
(10)
Organizacja
(10)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Gospodarka
(9)
Klastry (ekonomia)
(8)
Menedżerowie
(8)
Nierówności społeczne
(8)
Gospodarka oparta na wiedzy
(7)
Polityka gospodarcza
(7)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(7)
Ekorozwój
(6)
Inwestycje zagraniczne
(6)
Jakość życia
(6)
Organizacja pracy
(6)
Organizacja ucząca się
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Rynek pracy
(6)
Siła robocza
(6)
Specjalna strefa ekonomiczna
(6)
Służba zdrowia
(6)
Wiedza
(6)
Budżety rodzinne
(5)
Globalizacja
(5)
Kapitał społeczny
(5)
Kobieta
(5)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Polityka innowacyjna
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Rolnictwo
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Turystyka
(5)
Współpraca transgraniczna
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
Bezrobocie
(4)
Fuzja przedsiębiorstw
(4)
Gospodarstwo domowe
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Kształcenie
(4)
Motywacja pracy
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Organizacje
(4)
Praca
(4)
Przywództwo
(4)
Regionalizacja gospodarcza
(4)
Rynek
(4)
Sektor publiczny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Spółdzielczość
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Ubóstwo
(4)
Wykształcenie
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Agroturystyka
(3)
Banki
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
Controlling
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Ekonomia
(3)
Energetyka
(3)
Euroregiony
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka terenowa
(3)
Gospodarstwo rolne
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Informacja
(3)
Internet
(3)
Inwestycje
(3)
Kadry
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Konkurencja
(3)
Partnerstwo lokalne
(3)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(3)
Pieniądz
(3)
Polityka regionalna
(3)
Prace badawczo-rozwojowe
(3)
Prywatyzacja
(3)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
Przemysł rolno-spożywczy
(3)
Sukces
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transport
(3)
Uczniowie
(3)
Wartość
(3)
Wsie
(3)
Administracja elektroniczna
(2)
Agrobiznes
(2)
Decyzje
(2)
Dochód
(2)
Ekonometria
(2)
Temat: dzieło
Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny
(1)
Książę
(1)
Tygodnik Sanocki
(1)
Temat: czas
2001-0
(13)
1989-
(12)
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Ukraina
(6)
Województwo podkarpackie (1999- )
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Podlaskie, województwo
(2)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Zachodniopomorskie, województwo
(2)
Arktyka (region)
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Euroregion Glacensis
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Gmina Brześć Kujawski (woj. kujawsko-pomorskie, pow. włocławski)
(1)
Góry Świętokrzyskie
(1)
Karpaty
(1)
Kaszuby
(1)
Kuba
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Polska (część północna)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Recz (woj. zachodniopomorskie, pow. Choszczno)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Strzegom (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Tanzania
(1)
Truskawiec (Ukraina)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Dolny
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Czasopismo naukowe
(5)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Poradniki
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Audycje radiowe
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Przypowieści ewangeliczne
(1)
Szkice
(1)
Źródła
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(23)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Psychologia
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji / Barbara Kożuch. - Wydanie V. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 289 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 275-289.
Dla studentów zarządzania i ekonomii.
R. I. Teoria organizacji jako dyscyplina naukowa: 1. Istota i pojęcie nauki organizacji ; 2. Cel, przedmiot i metody nauki o organizacji ; 3. Ewolucja nauki o organizacji ; 4. Współczesne koncepcje w nauce o organizacji ; R. II. Materialne i niematerialne podstawy działalności organizacji: 1. Zasoby organizacji: 2. Majątek i potencjał organizacji a jej kapitał ; 3. Kapitał intelektualny. Kapitał ludzki ; R. III. Organizacja jako obiekt badań: 1. Pojęcie i istota organizacji ; 2. Uniwersalne cechy organizacji ; 3. Operacje, funkcje i procesy w organizacji ; 4. Modele cyklu życia organizacji ; R. IV. Typologie organizacji: 1. Organizacje według kryterium domeny ; 2. Organizacje według motywów podejmowania działalności ; 3. Organizacje według prawno-organizacyjnych i własnościowych form zorganizowanego działania ; R. V. Zarządzanie jako podsystem organizacji: 1. Proces zarządzania ; 2. Cechy i role przedsiębiorcy oraz menedżera ; 3. Przywództwo organizacyjne ; 4. Nowoczesne koncepcje zarządzania organizacją ; R. VI. Tworzenie i przekształcanie organizacji: 1. Zasady organizowania i projektowania ; 2. Grupowanie stanowisk organizacyjnych ; 3. Uelastycznianie struktur organizacyjnych ; 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji ; R. VII. Zmiana a rozwój organizacji: 1. Istota zmian organizacyjnych ; 2. Typologie zmian organizacyjnych ; 3. Obszary zmian organizacyjnych ; R. VIII. Współdziałanie organizacyjne: 1. Współdziałanie jako istota zbiorowego działania zorganizowanego ; 2. Współdziałanie przedsiębiorstw ; 3. Współdziałanie organizacji publicznych i społecznych ; 4. Rozwijanie kompetencji kooperatywnych ; R. IX. Organizacje w przyszłości: 1. Nowe podejścia do organizacji ; 2. Architektura organizacji a sprawność jej funkcjonowania ; 3. Nadzór korporacyjny - nowe role kierownicze ; 4. Społeczna odpowiedzialność organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110049 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Tytuł oryginału: "First, break all the rules : what the world's greatest managers do differently" 1999.
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. W książce tej oddajemy głos milionowi pracowników i osiemdziesięciu tysiącom menedżerów. Ta oszałamiająca liczba rozmów pozwoliła nam nie oderwać się od realiów. Na początku trudno było sobie nawet wyobrazić, co będzie można usłyszeć od utalentowanego pracownika czy wybitnego menedżera. (…) Wiemy, tak jak i ty, że współczesne życie pełne jest nieustających zmian. Wiemy, że zmienia się atmosfera pracy, że pojawiają się i znikają coraz to nowe podejścia do zarządzania. Słuchając takich menedżerów, jak Michael, i pracowników, którymi oni kierują, staraliśmy się jednak wyłowić coś, co się nie zmienia. Co będzie zawsze potrzebne utalentowanym pracownikom? Co zawsze będą robić wielcy menedżerowie, aby zamienić talent w czyn? Jakie są niezmienne sekrety znajdowania utalentowanych pracowników, sprawiania, że skoncentrują się na właściwym celu, i zatrzymywania ich na długo? Co pozostaje niezmienne? Takie pytania postawiliśmy sobie na początku. A na następnych stronach tej książki przedstawimy wnioski, do których udało nam się dojść.– piszą autorzy we Wstępie. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=89495201597KS&itr=2, dostęp 13.11.2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Dyplom WSPiA Przepustką do Biznesu ; 15 (129))
Bibliografia na stronach 255-274.
Dla studentów Wyższej Szkoły Prawa i Administracji Rzeszów-Przemyśl studiujących na kierunku administracja.
I. Człowiek w organizacji ; II. Organizacja w otoczeniu i jej relacje ; III. Prakselogiczny nurt i logika zmian w teorii zarządzania ; IV. Kapitał ludzki jako przesłanka wartości organizacji ; V. Kultura organizacyjna jako składnik zarządzania zasobami ludzkimi ; VI. Zarządzanie zmianą jako determinanta sprawności funkcjonowania organizacji ; VII. Zarządzanie w samorządzie terytorialnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Wydanie w nowej szacie graficznej.
Tytuł oryginału: "Good to great" 2001.
Indeks.
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? JIM COLLINS wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA - kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W książce "Od dobrego do wielkiego" omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. W książce "Od dobrego do wielkiego" znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki. [MT Biznes, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Sport jako biznes w czasach globalizacji / Andrzej Sznajder. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 208 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia i netografia na stronach [203]-208.
I. SPORT JAKO BIZNES: 1. Światowy biznes sportu w kontekście zainteresowania sportem na świecie ; 2. Rodzaje profesjonalnych organizacji sportowych i proces ich przekształcania w organizacje biznesowe ; 3. Specyfika klubów sportowych jako przedsiębiorstw ; II. TEORIE INTERNACJONALIZACJI I ICH ODNIESIENIE DO SPORTU JAKO BIZNES: 1. Koncepcja internacjonalizacji i jej motywy. Internacjonalizacja a globalizacja ; 2. Tradycyjne modele internacjonalizacji ; 3. Pozostałe modele internacjonalizacji: Internacjonalizacja niekonwencjonalna ; Model sieciowy internacjonalizacji ; Przedsiębiorstwa globalne od początku - born global ; 4. Uwarunkowania internacjonalizacji organizacji sportowych - makro- i mikrootoczenie klubów sportowych ; 5. Internacjonalizacja jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa i jej zastosowanie przez organizacje sportowe ; III. SPORT JAKO CZYNNIK INTERNACJONALIZACJI GOSPODARKI: 1. Internacjonalizacja sportu a internacjonalizacja przez sport ; 2. Kształtowanie za granicą wizerunku krajów i miast dzięki międzynarodowym sukcesom sportowców ; 3. Kształtowanie dzięki sportowi wizerunku marek produktów za granicą ; IV. ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI DLA KLIENTÓW KLUBU SPORTOWEGO I INTERNACJONALIZACJA JEGO ELEMENTÓW: 1. Charakterystyka łańcucha wartości dla klientów klubu sportowego ; 2. Internacjonalizacja pozyskiwania zasobów: Rodzaje umiędzynarodawianych zasobów ; Umiędzynarodawianie zasobów ludzkich ; Internacjonalizacja zasobów finansowych klubów ; 3. Internacjonalizacja procesu szkoleniowego - akademie sportowe klubów za granicą ; 4. Internacjonalizacja marketingu i sprzedaży ; 5. Strategie aliansów marketingowych w internacjonalizacji klubów sportowych ; 6. Internacjonalizacja operatorów stadionów ; 7. Internacjonalizacja przez działania marketingowe w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Algorithmic leader : how to be smart when machines are smarter than you" 2019.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja powstała we współpracy z SSW Pragmatic Solutions (ssw.solutions).
Bibliografia na stronach 275-[288].
Największym zagrożeniem, przed którym stoimy, nie są zastępujące nas roboty, ale nasza niechęć do odkrywania siebie na nowo. Żyjemy w epoce cudów: autonomiczne samochody, urządzenia, które przewidują nasze potrzeby, i roboty zdolne do wszystkiego - od zaawansowanej produkcji po skomplikowane operacje medyczne. Automatyzacja, algorytmy i sztuczna inteligencja zmienią każdy aspekt codziennego życia. Ale czy jesteśmy świadomi tego, co to oznacza dla przyszłości pracy, przywództwa i ludzkiej kreatywności? Boimy się, że roboty wkrótce zastąpią nas w pracy, ale szybki postęp w rozwoju inteligencji maszyn rodzi o wiele ważniejsze pytanie: jaki jest prawdziwy potencjał ludzkiej inteligencji w XXI wieku? Futurysta Mike Walsh zsyntetyzował lata badań i wywiadów z czołowymi liderami biznesu, pionierami sztucznej inteligencji i naukowcami zajmującymi się big data, tworząc zestaw 10 zasad, dzięki którym czytelnicy będą mogli zaplanować własną drogę osobistej przemiany, wykorzystać moc algorytmów i wyznaczyć jasną ścieżkę dla swojej firmy, zespołu i dla siebie. Zasad, które pomogą przetrwać i rozwijać się w erze bezprecedensowych zmian. "Algorytmiczny lider" to pełen nadziei i praktyczny przewodnik dla liderów wszystkich typów organizacji. [Wydawnictwo Poznańskie, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN:978-83-7930-530-8.
Bibliografia na stronach 273-277.
Dla studentów kierunków mających w swych programach zagadnienia związane z branżą noclegową, ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa.
R. 1. ZAGADNIENIA WPROWADZAJĄCE - ELEMENTY TEORII ZARZĄDZANIA: Charakterystyka zarządzania ; Funkcje zarządzania ; Koncepcja dobrej praktyki zarządzania ; Techniki zarządzania hotelem ; R. 2. PLANOWANIE I ORGANIZOWANIE: Etapy planowania ; Rodzaje planów ; Planowanie strategiczne ; Organizowanie ; R. 3. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W HOTELU: Istota, cele i cechy zarządzania zasobami ludzkimi ; Podział procesu zarządzania zasobami ludzkimi ; Stosunki międzyludzkie ; Kształtowanie zaangażowania pracowników ; Skargi pracowników ; Służba pracownicza ; R. 4. ROLA STANOWISK KIEROWNICZYCH W ZARZĄDZANIU HOTELEM: Przygotowanie do pełnienia stanowisk kierowniczych ; Style i szczeble kierownicze ; Stanowiska kierownicze w hotelu ; Kontrole w hotelu ; Komunikowanie się ; R. 5. WYBRANE KONCEPCJE NOWOCZESNEGO ZARZĄDZANIA W HOTELU: Franczyza ; Outsourcing ; Reengineering ; Benchmarking ; Zarządzanie przez cele ; Lean Management (LM) ; Zarządzanie wiedzą (KM) ; Zarządzanie dostawami ; Filozofia kaizen ; Analiza SWOT ; R. 6. ZARZĄDZANIE KOSZTAMI W HOTELARSTWIE: Koszty w hotelu ; Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie ; Polityka cenowa ; Metody ustalania cen ; Revenue Management (Yield Management) ; Majątek przedsiębiorstwa ; R. 7. NARZĘDZIA INFORMATYCZNE W ZARZĄDZANIU HOTELEM: Systemy zarządzania budynkiem ; Wybrane systemy w zarządzaniu hotelem ; Internet w hotelu ; R. 8. ZARZĄDZANIE OBSŁUGĄ GOŚCI W HOTELU: Istota obsługi klienta i jej rodzaje ; Typy klientów hotelu i restauracji ; Nowoczesne technologie w procesie obsługi klienta ; Zarządzanie gościnnością ; Standardy jako gwarant powtarzalności jakości ; Hotelowa Księga Standardów ; Kultura przedsiębiorstwa hotelarskiego ; R. 9. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W HOTELU: Czynniki determinujące poziom usług hotelarskich ; Kompleksowe Zarządzanie przez Jakość - Total Quality Management (TQM) ; System jakości według norm ISO 9000 ; Zarządzanie proekologiczne według ISO 14000 ; Systemy zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności w żywieniu zbiorowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-640.41/.42 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Smart working per tutti : molto più che lavoro da casa : raggiungi il tuo benessere, trasforma la tua azienda" 2020.
Bibliografia na stronach 169-171.
Ogromne zmiany systemowe, mające miejsce w ostatnich latach, pod znakiem zapytania stawiają naszą dotychczasową wiedzę na temat sposobów wykonywania pracy (w tym jej miejsca i czasu). Firmy szukają nowych dróg osiągnięcia zysku, a pracownicy stają przed koniecznością wytyczenia sobie nowych ścieżek prowadzących ich do osiągnięcia satysfakcji z wykonywanej pracy. Metoda smart working, wpisana w model kulturowy zapoczątkowany 25 lat temu przez włoskich ekspertów wiedzy związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi, oferuje organizacjom zmiany polegające na swobodzie, wolności wyboru i zrównoważonym rozwoju, odpowiadając tym samym na złożoność dzisiejszego kontekstu gospodarczego i społecznego lepiej niż inne metody. Ów sposób pracy bywa często mylnie rozumiany, a jego potencjał zwykle nie jest wykorzystywany. Czas więc wyjaśnić, czym jest smart working i przekształcić go w narzędzie dostępne zarówno dla dużych, średnich, jak i małych firm. Jeśli chcesz wejść na drogę zmian, wiodącą ku udoskonaleniu Twojej pracy − ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Ponadto w książce: czego nauczyliśmy się, pracując zdalnie wskutek pandemii COVID-19, odnalezienie swojej pasji, stałe uczenie się i odwaga wyjścia ze strefy komfortu, czyli jak osiągnąć satysfakcję z wykonywanej pracy, biurokracja i głupota funkcjonalna - jak skutecznie się ich pozbyć, by zwalczyć frustrację i czuć się spełnionym, doświadczenia Autora w zakresie wdrażania metody smart working do firm o różnym profilu działalności. [CeDeWu, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Zarządzanie personelem pielęgniarskim...
Bibliogr. przy rozdz.
1. Zarządzanie i przywództwo w pionie pielęgniarskim w szpitalu. 2. Zatrudnienie w podmiocie leczniczym. 3. Kształtowanie środowiska pracy kadry pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych. 4. Zarządzanie potencjałem ludzkim kadry pielęgniarskiej w szpitalach. 5. Podstawy zarządzania opieka pielęgniarską w międzynarodowej firmie medycznej. 6. Zarządzanie personelem pielęgniarskim w Wielkiej Brytanii. 7. Zarządzanie relacjami pielęgniarka-pacjent w usługach medycznych. 8. Zespoły lekarsko-pielęgniarskie w systemie opieki nad przewlekle chorym. 9. Praktyczne aspekty pracy pielęgniarki w lecznictwie ambulatoryjnym w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej. 10. Strategia rozwoju pielęgniarstwa w podmiocie leczniczym. 11. Pielęgniarskie zasoby kadrowe w podmiocie leczniczym. 12. Doskonalenie, rozwój zawodowy pielęgniarek i organizowanie stanowisk pracy. 13. Organizowanie opieki nad pacjentem i jakość opieki pielęgniarskiej. 14. Pielęgniarstwo rehabilitacyjne. Udział pielęgniarki w rehabilitacji pacjentów z niewydolnością narządu ruchu i niewydolnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Tytuł oryginału: "Meetings that get results" 2015.
Spotkania nie są stratą czasu, jeśli są właściwie prowadzone. Brian Tracy, podczas dziesiątków lat działań konsultingowych na całym świecie, bezpośrednio nauczył się, co jest ważne, by były one efektywne. W tym zwięzłym poradniku dzieli się on prostymi ideami, które możesz wykorzystać, by zebrania stały się znacznie lepszymi narzędziami do rozwiazywania problemów, podejmowania decyzji, wymiany pomysłów i szybkiego dochodzenia do oczekiwanych rezultatów. Dowiesz się z niego jak: - określić agendę spotkania, - ustalić strukturę spotkania ze względu na jego charakter: w cztery oczy lub grupowe, informacyjne, służące do rozwiązywania problemów, wewnętrzne lub zewnętrzne, - panować nad dyskusją, - unikać niebezpieczeństwa grupowego myślenia, - doprowadzać do wyciągania wniosków, - uzyskiwać konsensus, przydzielać zakresy odpowiedzialności i ustalać terminy, - maksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu, - i dużo, dużo więcej. Spotkania to zarządzanie w działaniu. Zrób wszystko, by te prowadzone przez ciebie były efektywne i satysfakcjonujące dla wszystkich uczestników. [MT Biznes, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Ta firma pracuje sama ; Czy to ma sens? ; Firma nie potrzebuje zarządcy ; Szef jest po to, aby decydował! ; Kto powinien decydować, jeśli nie szef? ; "Na dole" znaczy "u góry" ; Nie chodzi o delegowanie obowiązków - przekaż całą władzę ; Dokąd dążymy? Demokracja partnerska ; Czasy się zmieniają, ludzie także ; Sens i młodzi ludzie ; Sens - fundament działania firmy ; Sens jako idea wspólna - tęcza sensu ; Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem ; Mój pracownik - mój konkurent? ; Dlaczego pracownicy zmieniają pracodawcę? ; Jak znaleźć dobrych ludzi? ; Prywatne życie pracowników - temat tabu? ; Konflikt pokoleń ; Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo ; Czy można żyć bez budżetu i planowania? ; Zarządzanie przez cele (MBO) - sól ziemi czy sól w oku? ; Przywództwo przez sens ; Sprawiedliwa płaca ; Czy idea turkusowej firmy zwycięży?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Sztuka dla biznesu : wspieranie kreatywności w organizacji / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek ; [recenzent prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk]. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019. - 312, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla badaczy zajmujących się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, badaniami z zakresu przywództwa, a także studentów i doktorantów zainteresowanych ekonomicznymi i zarządczymi kontekstami kultury.
Współfinansowanie: Mercedes-Benz Polska
Część tekstu tłumaczona z języka angielskiego. Streszczenia w języku angielskim.
Wprowadzenie Agnieszka, Wojtczuk-Turek ; CZĘŚĆ I SZTUKA DLA BIZNESU – W JAKI SPOSOB SZTUKA INSPIRUJE I POMAGA ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY W BIZNESIE: 01 Twórcze partnerstwa: łączenie sztuki i biznesu dla rozwoju organizacyjnego Giovanni Schiuma ; 02 Fenomen wizerunku biznesu. Sztuka w służbie Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Szkic z psychologii reklamy i twórczości Cezary W. Domański ; 03 „Jazz w zarządzaniu”. W jaki sposób muzyka jazzowa może inspirować działalność biznesową, Dariusz Turek ; 04 Wiolinowy klucz do sukcesu! Klaudiusz Baran, Anna Proszowska-Sala ; 05 Etyka czy piękno: o istocie interwencji behawioralnych w biznesie Agnieszka Wincewicz-Price, Jonathan Price ; 06 Architektura a tożsamość organizacji. Czy architektura może wspierać wartości i cele organizacji? Krzysztof Zalewski ; 07 Art branding – projektowanie doświadczenia marki i jej tożsamości poprzez sztukę Igor Gałązkiewicz ; 08 „Projektowanie emocji”. W jaki sposób odpowiedni design może zwiększyć sprzedaż produktu Agnieszka Wojtczuk-Turek, Marek Lachowicz ; 09 Proces twórczy a rozwiązywanie problemow w biznesie i generowanie innowacji Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dariusz Danilewicz ; 10 Twórcy i odbiorcy mediów w dobie Web 2.0, Big Data i algorytmizacji kultury Krzysztof Franek ; CZĘŚĆ II SZTUKA I LIDER, CZYLI JAK SZTUKA WSPIERA SUKCES PRZYWODZTWA: 11 Odnajdywanie piękna w rozszczepionym świecie: sztuka inspiruje liderów – liderzy zmieniają świat Nancy J. Adler ; 12 Lider w lustrze sztuki Magdalena Kąkolewska ; 13 Charyzma w biznesie – wykorzystanie wybranych technik sztuki aktorskiej w budowaniu wizerunku menedżera Beata Ciecierska-Zajdel ; 14 Fotografia – sztuka, która wspiera rozwój i przywództwo Dorota Raniszewska ; 15 Mandala radości zarządzania Kazimierz Kuciński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108364 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Funkcjonowanie Przedsiębiorstwa)
Bibliogr.
V. Zagadnienia społeczno-prawne w zarządzaniu : 17. Prawo pracy oraz przepisy prawa cywilnego dotyczące świadczenia usług; 18. Bezpieczeństwo i higiena pracy; 19. Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Podatek dochodowy VI. Przewodzenie : 20. Motywowanie; 21. Zdolności przywódcze kierownika. Style kierowania; 22. Kierowanie pracą zespołu VII. Informacja i kontrola : 23. Informacja i komunikacja w przedsiębiorstwie; 24. Kontrolowanie; 25. Zarządzanie jakością VIII. Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem : 26. Strategia marketingowa. Planowanie marketingowe; 27. Organizacja działań marketingowych w przedsiębiorstwie; 28. Sprzedaż. Merchandising IX. Finanse w zarządzaniu : 29. Istota zarządzania finansami. Zarządzanie aktywami trwałymi; 30. Zarządzanie aktywami obrotowymi; 31. Zarządzanie kapitałami. Sprawozdania i analizy finansowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
Janusz Strojny - Predyspozycje, umiejętności menedżera podejmującego decyzje we współczesnej organizacji ; Anna Gładysz - Eksploracyjna analiza tekstu a analiza sentymentu - przegląd możliwości zastosowania w zarządzaniu ; Paweł Hydzik, Marek Sobolewski, Dariusz Wyrwa - Atrakcyjność inwestycyjna a potencjał badawczo-rozwojowy i innowacyjny województwa podkarpackiego - analiza wskaźnikowa ; Krzysztof Kud - Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich na terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej ; Wincenty Kulpa - Wybrane metody jakościowe w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym w bankach ; Adam Laska - Historia rozwoju idei odpowiedzialności społecznej biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ: 1. Zagadnienia ogólne ; 2. Działalność prowadzona indywidualnie ; 3. Spółka cywilna ; 4. Spółka jawna ; 5. Spółka partnerska ; 6. Spółka komandytowa ; 7. Spółka komandytowo-akcyjna ; 8. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ; R. II FORMY OPODATKOWANIA ; R. III FAKTURY, NOTY KORYGUJĄCE ; R. IV ROZLICZENIA Z ZAKŁADEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ; R. V ZAWIESZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ: 1. Zagadnienia ogólne ; 2. Zawieszenie działalności gospodarczej a ZUS ; R. VI PODATEK OD CZYNNOŚCI CYWILNOPRAWNYCH ; R. VII PRAWO PRACY U MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY: 1. Rekrutacja ; 2. Nawiązanie stosunku pracy: Umowy o pracę, Umowy cywilnoprawne, Ustanie stosunku pracy, Świadectwo pracy, Ekwiwalent za urlop, Odprawy ; R. VIII ZAKAZ KONKURENCJI ; R. IX PRZEKSZTAŁCENIA KAPITAŁOWE (PRZEJŚCIE ZAKŁADU PRACY) ; R. X LIKWIDACJA I ZAKOŃCZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ: 1. Zagadnienia ogólne ; 2. Likwidacja działalności spółki i zaprzestanie działalności przez osobę fizyczną - opodatkowanie ; R. XI KONTROLA PRZEDSIĘBIORCY, INSPEKCJE ; R. XII POSTĘPOWANIE SĄDOWE ; R. XIII ZAGADNIENIA RÓŻNE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria produkcji / Tadeusz Karpiński. - Wydanie 1., 3. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo WNT, 2015. - 173, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [170]. Indeks.
Dla studentów wydziałów mechanicznych politechnik, głównie nietypowych profili i specjalności oraz dla studentów wielu kierunków pokrewnych do kierunku budowy i eksploatacji maszyn. Także dla inżynierów zatrudnionych w zakładach budowy maszyn.
1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE: 1.1. Co to jest inżynieria produkcji?, 1.2. System wytwarzania wyrobów, 1.3. Proces produkcyjny, technologiczny i pojęcia wstępne ; 2. TECHNICZNE PRZYGOTOWANIE NOWYCH WYROBÓW: 2.1. System technicznego przygotowania nowej produkcji, 2.2. Metodologia projektowania konstrukcyjnego ; 3. TECHNIKI WYTWARZANIA STOSOWANE W BUDOWIE MASZYN - CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA ORAZ KIERUNKI ICH ROZWOJU: 3.1. Odlewnictwo, 3.2. Obróbka plastyczna, 3.3. Spawalnictwo, 3.4. Obróbka skrawaniem, 3.5. Obróbki wykańczające, 3.6. Obróbki skoncentrowanymi strumieniami energii, 3.7. Obróbka cieplna i jej miejsce w procesie wytwarzania wyrobu, 3.8. Przetwórstwo tworzyw sztucznych, 3.9. Kształtowanie przyrostowe, 3.10. Technologie powłok ; 4. BUDOWA PROCESU TECHNOLOGICZNEGO: 4.1. Elementy składowe procesu technologicznego, 4.2. Określenie innych wielkości pomocniczych, 4.3. Struktura procesu technologicznego, 4.4. Miejsce operacji kontroli jakości i zasady jej projektowania, 4.5. Naddatki na obróbkę ; 5. METODYKA PROJEKTOWANIA PROCESU TECHNOLOGICZNEGO: 5.1. Dane wyjściowe do projektowania procesu technologicznego, 5.2. Zasady ustaleń przedmiotów przed obróbką, błędy ustaleń, 5.3. Zasady zamocowania przedmiotów, 5.4. Proces technologiczny obróbki, 5.5. Proces technologiczny montażu ; 6. RACHUNEK KOSZTÓW W WYTWARZANIU MASZYN: 6.1. Wiadomości wstępne, 6.2. Rodzaje kosztów i sposoby ich obliczenia, 6.3. Sposoby obliczania czasów robocizny bezpośredniej na przykładzie obróbki wiórowej, 6.4. Cena wyrobu, 6.5. Zysk producenta ; 7. PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA: 7.1. Podstawy teoretyczne kształtowania struktury organizacyjnej, 7.2. Formy organizacyjne, 7.3. Zadania i struktura współczesnego zakładu, 7.4. Podstawy zarządzania ; 8. KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE WYTWARZANIA: 8.1. Wprowadzenie, 8.2. Hardware i software w komputerowym wspomaganiu wytwarzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [357]-363.
Czas na zmiany Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings - prezes i CEO Netflixa - po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników - Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111156 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej