Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(22)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(6)
Aldridge Alan E. (1947- )
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Maksymiuk Renata
(1)
Miller Geoffrey (1965- )
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Patrzałek Wanda (1955- )
(1)
Puzyrkiewicz Dariusz
(1)
Rapaille Clotaire (1941- )
(1)
Reszuta Bartłomiej
(1)
Sarama Maria
(1)
Sowa Kazimierz Zbigniew (1942- )
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Szewc-Rogalska Alina
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szwed Robert
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Żakowski Maciek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Konsumenci (ekonomia)
(28)
Reklama
(6)
Kultura
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Spożycie
(5)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Innowacje
(4)
Jakość życia
(4)
Marketing
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Rynek pracy
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Zachowanie
(4)
Gospodarka
(3)
Informatyzacja
(3)
Internet
(3)
Polityka gospodarcza
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Decyzje
(2)
Dochody indywidualne
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja
(2)
Inicjatywa Trójmorza
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja zrównoważona
(2)
Kształcenie
(2)
Media społecznościowe
(2)
Młodzież
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rolnictwo
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Sektor publiczny
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Spółdzielczość
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Turystyka
(2)
Ubóstwo
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zaufanie
(2)
Znak towarowy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agrobiznes
(1)
Akcjonariusze
(1)
Alokacja
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Autorytet
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bankomaty
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Biurokracja
(1)
Bogactwo
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Celebryci
(1)
Centrum-peryferie (teoria)
(1)
Copywriterzy
(1)
Copywriting
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czasopisma
(1)
Dochody państwa
(1)
Dochód
(1)
Domy kultury
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dotacje unijne
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika rolnictwa
(1)
Ekonomiści
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Książę
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Temat: czas
1989-
(6)
2001-0
(4)
2001-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Ukraina
(4)
Białoruś
(2)
Europa
(2)
Kuba
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tanzania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Blogi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Reklama jako instrument komunikowania rynkowego 2. Reklama a psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych 3. Reklama a społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Spółdzielczego Instytutu Badawczego ISSN 02309-7188 ; nr 30)
Indeks
Streszcz. ang., fr., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
Część 1. OBLICZA SZCZĘŚCIA I JAKOŚĆ ŻYCIA W KULTURZE KONSUMPCJI: 1. Jakość życia - poszukiwanie współczesnego ujęcia ; 2. W supermarkecie szczęścia ; 3. Miejsce pracy w kulturze konsumpcji. Etos pasjonującej i interesującej pracy jako forma jej konsumpcji ; 4. Jak świętować, aby być zadowolonym z życia? ; Część 2. WYZNACZNIKI ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH - NOWE ZAGADNIENIA: 5. Wybory konsumenckie w sytuacjach niepewności i niewiedzy ; 6. Makiawelizm i inne osobowościowe uwarunkowania zachowań konsumenckich ; 7. Zakupy, zadowolenie z życia i aspiracje życiowe, czyli jakie zakupy i komu mogą podwyższać zadowolenie z życia? ; 8. Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek ; 9. Zachowania konsumenckie z perspektywy teorii opanowania trwogi ; 10. Postawy wobec pieniędzy a kupowanie impulsywne ; 11. Żyjąc z dnia na dzień lub myśląc o przyszłości. O finansowej perspektywie czasowej i jej determinantach ; Część III. AKTUALNE OBRZEŻA KONSUMPCJI - WYZWANIA DLA KONSUMENTA: 12. Religijność w kulturze konsumpcji. Jak religijni ludzie radzą sobie z konsumpcją, jak konsumenci radzą sobie z religią? ; 13. Prorocy Syjonu w konsumpcyjnym Babilonie - muzyka reggae jako wyraz sprzeciwu wobec współczesnej hegemonii pieniądza ; 14. Antykonsumpcja jako wyraz dbałości o jakość życia ; Zakończenie. Współczesna oferta supermarketu szczęścia - nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-659 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Tytuł oryginału: "The culture code : an ingenious way to understand why people around the world live and buy as they do" 2006.
Kod kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków (ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa „13 kodów, 13 kultur”. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich uczelniach wyższych o profilu biznesowym. Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy. Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień. Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk. [MT Biznes, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Indeks.
I. NARODZINY KONSUMENTÓW: 1. Kapitalizm triumfujący i etos infantylizmu 2. Od protestantyzmu do infantylizmu. II. ZMIERZCH OBYWATELI: 3. Infantylizacja konsumentów: pojawnienie się dzieci-dorosłych 4. Prywatyzowanie obywateli: jak się rodzi społeczna schizofrenia 5. Branding tożsamości: utrata znaczenia 6. Totalizacja społeczeństwa: koniec różnorodności. III. LOS OBYWATELI: 7. Opór wobec konsumpcjonizmu: czy kapitalizm potrafi się sam wyleczyć? 8. Jak leczyć obywatelską schizofrenię: przywrócenie poczucia obywatelskości w świecie wzajemnych zależności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Konsumpcja / Alan Aldridge ; przeł. Maciek Żakowski. - Warszawa : Sic!, 2006. - 204, [1] s. ; 21 cm.
(Key Concepts)
Bibliogr. Indeks
1. KONSUMPCJA JAKO POJĘCIE KLUCZOWE: Stereotyp konsumenta; Klasyfikacja obrazów konsumenta; Trzy powody, dla których należy traktować konsumpcję poważnie; Konsumpcja jako ukryty klucz. 2. PRODUKCJA I KONSUMPCJA: m.in. Era fordyzmu: narodziny masowej konsumpcji; Upadek fordyzmu; Koniec kariery; W objęciach korporacji: narcyzm i praca emocjonalna. 3. SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE: UTOPIA CZY DYSTOPIA?: Utopia konsumentów: kapitalizm wolnorynkowy; Konsumpcja na pokaz; Indywidualizm, konsumeryzm i zmierzch wspólnoty; Kultura narcyzmu; Fetyszyzm towarowy; Masowe społeczeństwo i masowa kultura? 4. ŻYCIE W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM: m.in. Pierre Bourdieu...; Kulturowa wszystkożerność...; Obywatelstwo i antykonsumpcjonizm...; Flaneur...; Konsumpcja i nowe formy wspólnoty. 5. MAKDONALDYZACJA I DISNEIZACJA. 6. AKTYWIZM KONSUMENCKI: m.in. Zakres praw konsumenta; Laissez-faire: rynek jako gwarancja praw konsumenta; Państwo jako gwarancja praw konsumenta; Organizacje konsumenckie i opłacalność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-[371].
Publikacja dofinansowana przez Wydział Nauk Społecznych i Instytut Socjologii UAM w Poznaniu
Streszczenie w języku angielskim.
CZ. I. MARNOTRAWSTWO ORAZ MARNOTRAWSTWO ŻYWNOŚCI. ZARYS PROBLEMU: R. I. Ku formalnej definicji marnotrawstwa: 1. Esencjalne ujęcia marnotrawstwa: Systemowe rozumienie marnotrawstwa ; Marnotrawne praktyki ; 2. Formalne ujęcie marnotrawstwa: Marnotrawstwo jako nieprawomocna dewaluacja ; R. II. Historyczne i współczesne konteksty niezużywania żywności dla celów konsumpcji ludzkiej: 1. Ontologiczny status żywności ; 2. Historyczne ślady niekonsumowania żywności ; 3. Marnotrawstwo żywności w raportach badawczych ; 4. Jakościowe badania marnotrawstwa żywności z perspektywy nauk społecznych ; R. III. Dominujący dyskurs interpretacyjny na temat marnotrawstwa żywności: dekonstrukcja: 1. Główne raporty na temat marnotrawstwa żywności: metodologia i podstawowe definicje ; 2. Przypadek badania Komisji Europejskiej: metodologia: Przypadek badania Komisji Europejskiej: społeczne funkcjonowanie w Polsce ; 3. Forma i treść dominującego dyskursu interpretacyjnego na temat marnotrawstwa żywności ; 4. Modele jednostki i projekty polityczne związane z dominującym dyskursem na temat marnotrawstwa żywności ; 5. Podsumowanie ; CZ. II NORMA NIEMARNOWANIAWŻYCIU CODZIENNYM GOSPODARSTW DOMOWYCH I WYBRANYCH INSTYTUCJI: R. 4. Projekt badań i jego metodologia: 1. Podstawowe trudności badania marnotrawstwa żywności ; 2. Metodologia, problem badawczy i cele empiryczne badań ; 3. Scenariusz wywiadu ; 4. Kodowanie wywiadów i założenia dotyczące prezentacji wyników badań empirycznych ; R. 5. Norma niemarnowania żywności w gospodarstwie domowym: 1. Społeczne źródła normy niemarnowania żywności: Wpajanie małym dzieciom normy niemarnowania ; Dyscyplinowanie marnotrawnych zachowań dzieci w szkole ; Negocjacje między rodzicami a dorosłymi dziećmi ; Pokolenie seniorów - herosów normy niemarnowania żywności ; Wzajemny wpływ w związku intymnym ; Rola mediów i ekspertów ; Podsumowanie ; 2. Kłopotliwe przygotowywanie posiłków i zjadanie resztek: Nakładanie sobie na talerz i dojadanie po innych ; 3. Przechowywanie i praktyki wyrzucania żywności z lodówki ; 4. Praktyki zapobiegania marnotrawstwu żywności ; 5. Wyrzucanie żywności w czasie świąt i świętowania: Wyrzucanie żywności podczas świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy ; Zmaganie się z nadwyżką żywności podczas świąt okolicznościowych ; 6. Spektakularne przykłady tracenia żywności ; 7. Marnotrawstwo żywności jako przyczynek do rozmowy o doświadczeniu zmian w życiu codziennym ; Zmiany postrzegania ogródków oraz praktyk uprawy ; Zmiany praktyk przetwarzania i przechowywania żywności ; Zmiany w sferze hodowli zwierząt ; Podsumowanie ; 8. Dominujące wzory ewaluacji wartości żywności: Żywność "naturalna" versus "sztuczna" ; Wzory wartościowania wybranych artykułów żywnościowych: Chleb, Mięso, Jabłka, resztki z obiadu oraz podarowany przez znajomych sok własnej roboty ; Zasady klasyfikacji świeżości żywności: "Świeże", "nieświeże", "zepsute" ; Pleśń ; Data ważności ; Podsumowanie ; R. VI. Norma niemarnowania w bliskim otoczeniu gospodarstwa domowego: 1. Wymiany społeczne jako redukcja nadwyżki żywności: Specyfika mieszkań studenckich ; 2. Dokarmianie zwierząt jako sposób na zapobieganie marnotrawstwu: Podsumowanie ; 3. Utylizacja i alternatywne sposoby zużycia żywności: Pozostawianie chleba "na śmietnikach" ;4. Zbieractwo żywności: Śmietniki i zbieractwo jako "wyciąganie" ; Drzewa i krzewy, czyli zbieractwo jako "zrywanie" ; R. VII. Norma niemarnowania a etyka dobroczynności: 1. Zasady przekazywania żywności w sytuacji bezpośredniego kontaktu z potrzebującym ; 2. Opinie na temat instytucjonalnych form pomocy żywnościowej oraz marnotrawstwa żywności w organizacjach ; 3. Rzeczywistość codzienna działalności Banku Żywności ; 4. Drugi zinstytucjonalizowany obieg z perspektywy odbiorców żywności ; R. VIII. Norma niemarnowania w organizacjach nastawionych na zysk: 1. Interwencje aktorów zewnętrznych w zarządzanie żywnością przez supermarket: Konsumenci i sprzedawcy: zakupy ; Konsumenci i sprzedawcy: daty ważności i kwestia świeżości ; Kulisty supermarketu: freeganki ; Kulisty supermarketu: zbieracze ; Opinie o freeganach i wyrzucaniu żywności przez supermarkety ; 2. Wpływ aktorów wewnętrznych na praktyki wyrzucania żywności w świecie organizacji nastawionej na zysk: Dystrybucja żywności oraz ewidencjonowanie strat w supermarketach ; Wyrzucanie żywności jako element napięć klasowych ; 3. Wybrane konteksty funkcjonowania normy niemarnowania żywności w lokalach gastronomicznych ; Podsumowanie ; R. IX. Społeczne definicje marnotrawstwa żywności ; R. 10. Wnioski teoretyczne, empiryczne i praktyczne. Syntetyczne podsumowanie wyników badań: 1. Cztery zmienne różnicujące praktyki wyrzucania oraz przekonania na temat marnotrawstwa żywności ; 2. Wyrzucanie żywności jako przyczynek do szerszych rozważań na temat ontologii porządku społecznego: 3. Znaczenie symboliki żywności dla jej zużycia ; 4. Norma niemarnowania żywności jako instytucja ; 5. Mapa pograniczy normy niemarnowania ; 6. Zakaz niemarnowania jako norma średniego zasięgu ; 7. Teoretyczne postscriptum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Prószyński i S-ka.
Polecane lektury i filmy s. 370-373. Indeks.
1. Darwin w galerii handlowej; 2. Geniusz marketingu; 3. Dlaczego marketing jest tak ważny w kulturze; 4. Stymulacja umysłu; 5. Podstawowe złudzenie konsumeryzmu; 6. Atrakcyjność na pokaz; 7. Ostentacyjna rozrzutność, precyzja i rozpoznawalność; 8. Branding ciał i marketing umysłów; 9. Sześcioczynnikowy model osobowości; 10. Cechy eksponowane przez konsumentów i ignorowane przez marketingowców; 11. Inteligencja ogólna; 12. Otwartość; 13. Sumienność; 14. Ugodowość; 15. Dusza centryfugalna; 16. Wola autoprezentacji; 17. Zalegalizować wolność; Ćwiczenia dla czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2685)
Bibliogr. przy art. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczne konteksty nowych mediów / Magdalena Szpunar. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. - 199, [1] s. : il., faks., fot., wykr. ; 23 cm.
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [192]-199.
I.POMIĘDZY TRADYCYJNYMI A NOWYMI MEDIAMI: Anatomia newsa ; Rozmawianie na ekranie. Społeczne znaczenie i funkcje programów typu talk show ; Otwartość, partnerstwo i wspólnota zasobów jako dominujące wartości w świecie wikinomii ; Determinanty korzystania z internetu i komunikowania online kobiet i mężczyzn. II.NOWE ZJAWISKA SPOŁECZNE GENEROWANE PRZEZ NOWE TECHNOLOGIE: Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów ; Świat zamknięty w 160 znakach - serwisy mikroblogowe i ich specyfika ; Współczesny konsument - pasywny czy aktywny prosument? ; Reklama dźwignią wiary? - church marketing i jego specyfika ; Egzegeza zachowań pomocniczych a e-pomoc w intemecie. III.ZAGROŻENIA I PATOLOGIE ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM INTERNETU: Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Sexting - nowe formy ekspresji seksualności w dobie internetu i nowych technologii ; Cyberslacking - internet w pracy nie tylko do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [431]-440.
I. NABYWCA I KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM: Konsumenci jako aktywa przedsiębiorstwa turystycznego ; Konkurowanie i klienta w turystyce ; Wpływ wartości dla klientów na ich satysfakcję i lojalność ; Wartości dla klienta kreowane w turystyce ; Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot na rynku. II. POTRZEBY NABYWCÓW I KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH ORAZ SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych ; Potrzeby nabywcze na rynku biznesowych usług turystycznych ; Zachowania nabywców indywidualnych przyjeżdżających do Polski ; Zachowania nabywców wyjeżdżających z Polski ; Zachowania nabywców turystyki krajowej ; E-turystyka a zachowania nabywców i konsumentów. III. UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH I KONSUMPCYJNYCH W BRANŻY TURYSTYCZNEJ: Tendencje rozwoju turystyki światowej ; Uwarunkowania społeczno-demograficzne zachowań turystów ; Behawioralne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce ; Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich w turystyce ; Proces podejmowania decyzji o zakupie produktu turystycznego ; Wydatki na turystykę w budżetach rodzinnych ; Ochrona klienta usług turystycznych w świetle regulacji ustawowych i praktyki. IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ O NABYWCACH I KONSUMENTACH ORAZ ICH SEGMENTACJA: Zarządzanie wiedzą o kliencie ; Narzędzia pozyskiwania i gromadzenia wiedzy o nabywcach i konsumentach w turystyce ; Badania marketingowe - specyfika na rynku turystycznym ; Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych ; Pogłębiona segmentacja klientów i jej kryteria ; Segmentacja turystów przyjeżdżających do Polski ; Segmentacja turystów wyjeżdżających z Polski ; Segmentacja nabywców biznesowych. V. MARKETING RELACYJNY W TURYSTYCE: Założenia marketingu relacji w turystyce ; Budowa satysfakcji i lojalności klientów w turystyce ; Relacje przedsiębiorstwa turystycznego z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła Lucyfera : ciemna strona copywritingu / Darek Puzyrkiewicz. - Gliwice : Onepress - Helion, copyright 2021. - 174, [1] strona ; 21 cm.
Grzech nie skorzystać z książki, która podaje na tacy siedem głównych metod wywierania wpływu na każdego, zgodzisz się? Okazuje się, że każdy człowiek nosi w sobie pewne pierwotne i bardzo silne pragnienia. Jeśli je rozszyfrujesz i dopasujesz do nich swoje słowa, możesz wywierać silny i głęboki wpływ na zachowanie i decyzje klientów, urzędników, czytelników i bliskich. Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly'ego, któremu w trakcie przesłuchania wmówiono, że zabił własną matkę. Policja zastała go w domu, gdy siedział otępiały przed zwłokami, bez śladu krwi na sobie ani jakiegokolwiek narzędzia zbrodni. Nie było żadnego powodu, by go oskarżyć o morderstwo, poza tym, że pasował do hipotezy śledczych. Tak poprowadzili śledztwo, że chłopak zaczął sobie "przypominać" sceny zabójstwa. Niewinnego człowieka doprowadzili do przyznania się do zbrodni na własnej matce. Bez przemocy, tortur ani żadnych gróźb! Wystarczyły odpowiednio dobrane słowa... Zakładam, że nie masz zamiaru nikogo krzywdzić. Jeśli jednak szukasz sposobów na to, by wywierać większy wpływ swoimi słowami - jest pewna szansa, że ta książka Ci w tym pomoże. Niczego Ci nie obiecuję ani nie daję żadnej gwarancji. Wkraczasz bowiem w mroczną sferę osobowości człowieka, w której nie ma sztywnych zasad, są jedynie nieracjonalne pragnienia. Jeśli rozważasz zakup tej książki, zadaj sobie tylko jedno pytanie: czy naprawdę chcesz poznać ciemną stronę copywritingu? [azymut.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-659 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [139]-145. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
SOCJALIZACJA EKONOMICZNA - ZAKRES PROBLEMATYKI BADAŃ I ICH METODOLOGIA: Czym jest socjalizacja ekonomiczna? ; Kontekst teoretyczny i główne kierunki badań nad socjalizacją ekonomiczną dzieci i młodzieży ; Metodologia badań socjalizacji ekonomicznej ; STRUKTURA I ELEMENTY WIEDZY EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Co dzieci wiedzą o pieniądzu i jego funkcjach? ; Rozumienie funkcjonowania banków przez dzieci i młodzież ; Praca i bezrobocie ; Ubezpieczanie dóbr materialnych ; Nierówność statusu materialnego - percepcja bogactwa i ubóstwa ; Rozumienie podstawowych praw ekonomicznych ; AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DZIECI I MŁODZIEŻY: Źródła dochodów dzieci i młodzieży ; Rola kieszonkowego w nabywaniu wiedzy ekonomicznej ; Stała i dorywcza praca dzieci i młodzieży ; Inwestowanie czy wydawanie pieniędzy? ; Postawy, motywy i formy oszczędzania ; Zasięg i formy zachowań konsumenckich ; ROLA ODDZIAŁYWAŃ SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH W SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Edukacja ekonomiczna w rodzinie i oddziaływanie osób znaczących ; Oddziaływania rówieśników ; Pozytywne i negatywne aspekty przekazów reklamowych ; Źródła i konsekwencje stereotypów ról płciowych ; Proces kształtowania się ról płciowych ; Negatywne konsekwencje stereotypów płciowych dla socjalizacji ekonomicznej ; Instytucjonalne formy edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [249]-262.
I. ISTOTA ORAZ ELEMENTY STYLU ŻYCIA KONSUMENTÓW: 1. Pojęcie stylu życia ; 2. Koncepcje stylu życia ; 3. Funkcje stylu życia ; 4. Jakość życia a styl życia ; 5. Związki stylu życia ze zdrowiem ; 6. Styl życia w Polsce - analiza krytyczna ; II. WPŁYW MEDIÓW NA POPULARYZOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia a oferta mediów ; 2. Styl życia jako narządzie perswazji ; III. NORMATYWNY WYMIAR STYLU ŻYCIA: 1. Styl życia jako źródło prawa ; 2. Ochrona konsumenta - wybrane zagadnienia ; IV. WARTOŚĆ ZDROWIA W POWIĄZANIU Z PRAKTYKAMI PROZDROWOTNYMI: 1. Zdrowie w rozumieniu potocznym i naukowym ; 2. Model Lalondea i jego znaczenie dla praktyk prozdrowotnych ; 3. Wartość zdrowia w systemie odpowiedzialności ; V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZDROWIA: 1. Zdrowie w systemie wartości konsumenta ; 2. Procesy decyzyjne konsumenta w świetle ekonomii behawioralnej ; 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje konsumentów ; VI. UWARUNKOWANIA PRAWNE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ODNIESIENIU DO ZDROWIA: 1. Reklama a praktyki prozdrowotne ; 2. Pojęcie reklamy ; 3. Reklama w podziale na media komunikacyjne ; 4. Prawo medialne a reklama leków ; 5. Prawo farmaceutyczne a reklama ; 6. Reklama adresowana do lekarzy ; VII. REKLAMA ŻYWNOŚCI I JEJ WPŁYW NA PRAKTYKI PROZDROWOTNE: 1. Determinanty rynku żywnościowego - wybrane zagadnienia ; 2. Reklama a zachowania nabywców żywności ; 3. Prawo żywnościowe - wybrane aspekty ; 4. Podział żywności ; 5. Reklama żywności ; 6. Analiza wybranych przekazów ; 7. Reklama bezpośrednia ; VIII. OPAKOWANIE A DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW: 1. Opakowanie - istota i rola ; 2. Prawne aspekty opakowania ; 3. Funkcje opakowań ; 4. Etykietowanie opakowań ; 5. Rozwiązania normatywne dotyczące opakowań produktów spożywczych ; 6. Opakowania wyrobów farmaceutycznych ; 7. Opakowanie a czyn nieuczciwej konkurencji ; IX. ZDROWIE JAKO WYRAZ STYLU ŻYCIA W SEGMENCIE STUDENTÓW: 1. Zdrowie - prawda i mity ; 2. Metodyka badania ; 3. Zdrowie w systemie wartości studentów ; 4. Sposoby wspierania i troski o zdrowie ; 5. Media społecznościowe a praktyki prozdrowotne ; 6. Warunki rozwijania praktyk prozdrowotnych.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa. [Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii 2. Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2002 3. Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów 4. Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów - wyniki badań bezpośrednich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-130.
Dla osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję.
Współfinansowanie: Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Przyrodniczy ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ZRÓWNOWAŻONA KONSUMPCJA - ZAŁOŻENIA KONCEPCJI: 1. Istota i pojęcie zrównoważonej konsumpcji ; 2. Zasady i cele zrównoważonej konsumpcji ; 3. Determinanty rozwoju zrównoważonej konsumpcji ; 4. Mierniki zrównoważonej konsumpcji ; R. II. INSTRUMENTY POLITYKI PUBLICZNEJ WSPIERAJĄCE ZRÓWNOWAŻONĄ KONSUMPCJĘ ŻYWNOŚCI: 1. Tradycyjny podział instrumentów zrównoważonej konsumpcji: Instrumenty ekonomiczne i rynkowe ; Instrumenty regulacyjne (prawno-administracyjne) ; Instrumenty informacyjno-edukacyjne (społeczne) ; 2. Instrumenty zrównoważonej konsumpcji wg projektu ASCEE ; 3. Instrumenty wspierające zrównoważona konsumpcję żywności wg ekonomii behawioralnej ; R. III. EFEKTY ZEWNĘTRZNE I CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ: 1. Efekty zewnętrzne w teorii ekonomii ; 2. Dobór narzędzi polityki publicznej ; 3. Grzeszne podatki (sin taxes) ; 4. Subsydia do owoców i warzyw ; 5. Zielone zmówienia publiczne (ZZP) ; 6. Regulacje dotyczące marnowania żywności w handlu detalicznym ; 7. System kaucyjny dla opakowań po napojach ; R. IV. AKCEPTACJA WYBRANYCH NARZĘDZI POLITYKI PUBLICZNEJ W BADANEJ POPULACJI: 1. Cel, opis badań oraz charakterystyka próby badawczej ; 2. Analiza wyników ; 3. Dyskusja i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Dom, ulica, duch, ciało, kariera, wspólnota, emocje, komunikacja.
Bibliogr. przy tekstach.
Wykaz źródeł tekstów s. 970-973.
Życie codzienne - temat najnowszej socjologii / Piotr Sztompka ; Codzienność życia społecznego - wyzwania dla socjologii XXI wieku / Małgorzata Bogunia-Borowska ; Czym jest uczucie zwane miłością? / Mary Evans ; Od rodziny do intymności / Lynn Jamieson ; Być singlem - próba zrozumienia życia singli / Peter Stein ; Przyjaźń - społeczne spoiwo współczesnego społeczeństwa? / Ray Pahl ; Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne / Eric M. Uslaner ; Paranoja zbiorowa: nieufność między grupami społecznymi / Roderick M. Kramer ; Sieci społeczne, podróże i rozmowy / John Urry ; (Prze)znaczenie pieniądza / Viviana A ; Zelizer. Jak nie kupować szczęścia / Robert H. Frank ; W obronie zakupów / Mary Douglas ; Zakupy, spędzanie czasu wolnego i wojna płci / Colin Campbell ; Miłe spotkania przy stole / Alan Warde, Lydia Martens ; Postępująca zmiana istoty tego, co społeczne / Gilles Lipovetsky ; Życie za kółkiem / John Urry ; Codzienne powiewanie flagą ojczyzny / Michael Billig ; Wypaczanie charakteru. Wpływ pracy zarobkowej na prywatne życie ludzi w nowym kapitaliźmie / Richard Sennett ; Czas społeczeństwa przemysłowego i władza / Barbara Adam ; Zegary i bogactwo narodów / David S. Landes ; Zaufanie i społeczeństwo / Russell Hardin ; Natura skandalu politycznego / John B. Thompson ; Internet i formy związków ludzkich / James Slevin ; Humor i śmiech w tkance społecznej / Anton C. Zijderveld ; O emocjach w sporcie i wypoczynku / Eric Dunning ; Zdrowie i dobre samopoczucie / David Halpern ; Nowa ewangelia zdrowia / Ronald W. Dworkin ; Kultura, "rola chorego" i konsumpcja zdrowia / Chris Shilling ; Globalizacja i religia / James A. Beckford ; Wierzenia, rytuały, instytucje / Lester Kurtz ; Współczesna religia ludowa. Złożony obiekt badań dla socjologów / Cristian G. Parker ; Konformizm i wstyd / J. M. Barbalet ; W stronę socjologicznej konceptualizacji problemu lęku / Iain Wilkinson ; Ludzkie reakcje na ryzyko: "to nie ja", "należy obwinić kogoś innego" / Helene Joffe ; Panika moralna versus społeczeństwo ryzyka: konsekwencje zmian w sferze niepokojów społecznych / Sheldon Ungar ; Neuroza sukcesu / Ray Pahl ; Szczęście jako osiągnięcie / Julia Annas.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91670 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej