Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(174)
Forma i typ
Książki
(173)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(159)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(11)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(30)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(128)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(6)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(5)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(5)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(5)
Kmieć Stanisław (1940- )
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(3)
Szmyd Kazimierz
(3)
Więckowski Ryszard
(3)
Ziembiński Zygmunt
(3)
Boryczka Bożena
(2)
Chruścińska Jadwiga
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubisz Ewa
(2)
Kunysz Antoni (1934-1991)
(2)
Lech Konstanty (1899-1973)
(2)
Maciaszek Maksymilian (1913-1997)
(2)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(2)
Opaczewski Zbigniew
(2)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Walat Wojciech (1963- )
(2)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(2)
Ziemnowicz Mieczysław (1882-1971)
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Świć Anna
(2)
Alexander Lawrence T
(1)
Bajor Kazimierz (1931- )
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bassett Rosa
(1)
Batorowicz Zdzisław (1912-1993)
(1)
Bałutowski Dawid
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belle Rennie
(1)
Bernacka Danuta
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Bieńkowska Barbara (1934-2022)
(1)
Bieńkowski Tadeusz (1932-2015)
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Boole Mary Everest (1832-1916)
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Bornholtz Adela (1901-1981)
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Butkiewicz Maria
(1)
Bętkowski Walerian
(1)
Chrząszczewska Jadwiga (ca 1870-1935)
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Cieśla Michał (1907-1997)
(1)
Cohen Louis (1928- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Davis Robert H. (1922- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziubak Stefan
(1)
Dąbrowski Jacek (tłumacz)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Frejlak Sylwester
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Galska-Krajewska Anna
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Guzowa Helena
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hebda Krystyna
(1)
Hercman Karol ( -2003)
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hill Brad
(1)
Homa Barbara
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Jagoda Zenon (1931-1981)
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Januszkiewicz Franciszek (-2000)
(1)
Jarmark Stanisław Eugeniusz
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Jońca Edmund
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Karpowicz A
(1)
Kennedy Harriette Eleanor
(1)
Kida Jan
(1)
Kietlińska Zofia (1913-1989)
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Korolkiewicz Józef (1902-1988)
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1994)
(1)
Kościowa Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(60)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(9)
1920 - 1929
(10)
1880 - 1889
(1)
1860 - 1869
(1)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(160)
Ukraina
(6)
Litwa
(1)
Język
polski
(144)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Szkoły podstawowe
(6)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Doradcy metodyczni
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5261)
Literatura polska
(4588)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3696)
Metody nauczania
(-)
Rodzina
(3682)
II wojna światowa (1939-1945)
(3074)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2565)
Relacje międzyludzkie
(2457)
Zwierzęta
(2401)
Powieść polska
(2389)
Tajemnica
(2128)
Powieść amerykańska
(1980)
Wojsko
(1923)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1880)
Magia
(1877)
Pisarze polscy
(1788)
Język polski
(1666)
Dziewczęta
(1563)
Żydzi
(1542)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1448)
Nastolatki
(1344)
Śledztwo i dochodzenie
(1313)
Uczniowie
(1302)
Kultura
(1301)
Życie codzienne
(1251)
Literatura
(1198)
Polacy za granicą
(1173)
Małżeństwo
(1172)
Polityka
(1168)
Dzieci
(1122)
Powieść angielska
(1120)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1054)
Psy
(1047)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(996)
Wsie
(994)
Ludzie a zwierzęta
(986)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(968)
Trudne sytuacje życiowe
(952)
Nauka
(948)
Literatura dziecięca polska
(940)
Historia
(901)
Duchowieństwo katolickie
(891)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(877)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(858)
Zabójstwo
(858)
Arystokracja
(856)
Chłopcy
(844)
Opowiadanie polskie
(839)
Turystyka
(825)
Koty
(818)
Politycy
(816)
Kościół katolicki
(813)
Sekrety rodzinne
(796)
Policjanci
(794)
Dziecko
(789)
Dziennikarze
(783)
Podróże
(734)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(718)
Postawy
(716)
Wychowanie w rodzinie
(715)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(698)
Uprowadzenie
(689)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(668)
Prawo
(668)
Przestępczość zorganizowana
(663)
Wojna
(659)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(647)
Etyka
(642)
Miasta
(642)
Religia
(642)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(633)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(618)
Walka dobra ze złem
(615)
Chrześcijaństwo
(603)
Mężczyzna
(603)
Sztuka polska
(603)
Powieść obyczajowa polska
(598)
Szkolnictwo
(584)
Ruch oporu
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
2001-
(5)
1801-
(4)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Opracowanie
(7)
Poradnik
(7)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Poradniki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Raport z badań
(2)
Blogi
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Matematyka
(4)
Historia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
174 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-44524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo wstępne / Kazimierz Z. Sowa ; Przedmowa ; 1. Upadek, oszustwo, dogmaty : Nauczanie i oszukiwanie : Psychoterapeutyczna "edukacja" ; Zmiany w ostatnich latach ; Próby wyjaśnienia upadku : Czynniki społeczne ; Czynniki finansowe ; Szkolnictwo wyższe ; Dogmaty i założenia ; Cz I SZKOŁY : 2. Osłabione wydziały : Zawód ; Poziom intelektualny ; Problemy instytucjonalne : Niekompetentni nauczyciele ; Nienaukowe orientacje ; 3. Pranie mózgów : Metody prania mózgów : Stres i emocjonalne znieczulenie ; Izolacja i krzyżowy ogień pytań ; Odebranie środków obrony ; Cele prania mózgów : Rodzice jako pariasi ; Rówieśnicy w roli przewodników ; Ryzyko jako przygoda ; Sponsorzy i promotorzy ; Osąd ; 4. Dogmaty : "Wielokulturowość" ; "Dwujęzyczna edukacja" "Wrażliwość" ; Zalew rasizmu ; Psychologiczna wieża Babel : "Trafność" ; "Całość osobowości" ; "Zgodność kulturowa" ; "Szacunek dla samego siebie" i "samoakceptacja" ; Cz II WYŻSZE UCZELNIE : 5. Niszczący proces rekrutacji : Ludzkie i materialne koszty utrzymania uczelni : Prestiż uczelni ; Czesne i "koszty" kształcenia ; Przyjęcia na studia ; Egzaminy wstępne ; Grupy szczególnego uprzywilejowania ; 6. "Nowy rasizm" i "stary dogmatyzm" : Przepowiednie versus dogmaty : Roszady ; Problemy edukacyjne i społeczne ; Dowód empiryczny ; Wzory czy dogmaty : Podwójne standardy w edukacji ; Wydziały i programy dla kolorowych studentów ; Podwójne standardy zachowania ; Nowe dogmaty i "nowy rasizm" ; 7. Podwójne standardy ideologiczne : Wymiar społeczny : Rodzice ; Seks ; Ideologiczne założenia : Dyscyplina na uczelni ; Czesne jako polityczne subsydium ; "Edukacja w akademikach" ; Nieuczciwa obrona ; 8. Nauczanie i indoktrynacja : Powszechne problemy : Dostępność ; Jakość nauczania ; Ideologiczna indoktrynacja ; Rozwiązania globalne : Ocena studentów ; Wizytowanie zajęć ; Kontrola administracyjna ; Problemy instytucjonalne : Praca badawcza ; Gwarantowane bezterminowe zatrudnianie (tenure) ; 9. Kluby sportowe : Polityka finansowa klubów akademickich ; Uczelniani sportowcy : Sportowy kartel ; Sport kontra nauka ; Sportowcy kontra studenci ; 10. Imperium kontratakuje : Argumentowanie bez argumentów : Unikanie konkretów ; Nieuczciwe zarzuty utopijności ; Szkoły : Wina innych ; Zbyt wielkie wymagania ; Rozwiązania instytucjonalne ; Wybór szkoły ; Szkoły wyższe : Żądania "społeczeństwa" ; Nowomowa ; Jakość nauczania ; Świętoszkowatość i pieniądze ; Gwarantowane zatrudnienie (tenure) ; Ideologia i podwójne standardy ; Problemy rasowe ; 11. Ruina : Osiągnięcia i porażki : Szkoły ; Szkoły wyższe ; Reorganizacja : Szkoły ; Uczelnie wyższe ; Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inteligencja ++)
Tytuł oryginału: "Das Gummibärchen im Spinat : Gedächtnistrainung für Kinder" 2007.
Autorka przekazała dzieciom podstawowe informacje z zakresu metod usprawniających pamięć i koncentrację w niezwykle czytelny i przystępny sposób. Trafne przykłady umiejętności posługiwania się technikami ułatwiającymi zapamiętywanie umieściła w barwnej detektywistycznej opowieści. To pobudza ciekawość dziecka i w niezauważalny sposób wprowadza je w arkana efektywnej nauki. Książka ta to przygoda i przyjemność uczenia się w jednym. Może być doskonałym sposobem na zachęcenie dziecka do samodzielnej nauki. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 8)
Bibliogr. s. 252-256.
I. Ogólny podział na zagadnienie i metodę badania II. Przegląd rozpowszechnionych obecnie typów nauczania III. Definicja projektu IV. Zagadnienia a projekty V. Implikacje metody projektów w nauczaniu VI. Projekt a program nauki VII. Zastosowanie idei projektu VIII. Zastosowanie metody projektów do przedmiotów nauki w szkołach elementarnych i średnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33158 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Częśc. reg. Dzieło współwyd.: Cz. 1 : Pierwszy rok nauki, 1885
Cz. 2 : Drugi rok nauki, 1884
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-38262 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Komunikacja językowa - Wiadomości ogólne - Produkt znakowy - Transmisja komunikatów językowych - Recepcja komunikatów językowych - Komunikacja dźwiękowa i pisemna - Wtórne (pośrednie) rodzaje działalności
komunikacyjnej II. Nauczanie komunikowania się w języku obcym - Zasady ogólne - Nauczanie receptywnej działalności komunikacyjnej - Nauczanie produktywnej działalności komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronach 168-169.
Moja droga transformacji ; Edukacja - naturalna potrzeba człowieka ; Zmiana w edukacji ; Oceny w szkole ; Uczenie się na lekcji i zadania domowe ; Relacje uczeń-nauczyciel-rodzic ; Trudne sytuacje w szkolnej codzienności ; Atmosfera w szkole ; Zakończenie: nauczyciel przy tablicy.
Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci. Z książki dowiesz się: dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia; dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania; na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki sposób wspierają one uczniów w procesie nauki; jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna; dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia; jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy; jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy; jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę. [lubimyczytac.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
W dzisiejszych czasach znajomość języków obcych jest niezbędna – pewnie słyszałeś to nie raz od nauczycieli czy znajomych z pracy? Często zastanawiasz się, dlaczego innym nauka języka przychodzi tak łatwo, a ty nadal czujesz się „wiecznie początkujący”? Zaczynasz naukę, ale szybko zniechęcasz się brakiem postępów? Jeśli którykolwiek z tych problemów dotyczy ciebie, to wybór naszego poradnika jest strzałem w dziesiątkę! Z książką poznasz skuteczne metody nauki płynnej komunikacji, aby raz na zawsze pokonać barierę językową! Wypróbujesz 51 sprawdzonych pomysłów na to, jak uczyć się słówek szybciej niż dotąd! Dowiesz się, jak z powodzeniem opanować gramatykę, m.in. dzięki „technikom niezapominajkom”. Odkryjesz efektywne tricki, które pomogą ci rozwinąć umiejętność rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego. Poznasz superszybkie techniki, motywujące do dalszej nauki i dowiesz się, jak wykorzystać każdą wolną minutę na doskonalenie znajomości języka. Praktyczne szablony pomogą ci w samodzielnej nauce – szybciej opanujesz język dzięki czytankom, obrazkom i piosenkom. Będziesz mógł łatwo skserować sobie umieszczone na końcu książki szablony do m.in. synonimów, antonimów, rozprawek, drzewek słów, map myśli i wielu innych. Sztuczki znanych poliglotów pomogą ci opanować nawet kilka języków. Dzięki poradnikowi przekonasz się, jaki sposób nauki jest najlepszy dla ciebie – bo tylko to gwarantuje ci sukces w poznawaniu języków obcych! [Wydawnictwo Edgard, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-21219/1945-1969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie. [2] : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2018. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Tekst txt rdacontent
Myślę, doświadczam, koduję - uniwersalne zabawy rozwijające logiczne myślenie ; Kolorowe kubki - propozycje aktywności idealnych na początek przygody z kodowaniem ; Rytmy, kolorowe wieże, kółko i krzyżyk czyli aktywność dla najmłodszych ; Tworzymy pierwszy offlinowy kod - to łatwiejsze niż myślisz ; Kompetencje matematyczne i kodowanie - duet idealny: W świecie figur geometrycznych ; Przeliczam, segreguje, porównuje, oddaję lub odejmuję ; Kody w języku ukryte: Nadawca i odbiorca, czyli parę słów o komunikacji ; Koduję i tworzę - kreatywny artysta ; Kompetencje społeczne - razem możemy więcej ; Od sekwencji do wizerunku kodowania - robotyka na każdych zajęciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie tylko na dywanie : od aktywności na macie do Scratcha Juniora / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2019. - 98, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
KODOWANIE SPOSOBEM NA ROZWÓJ UNIWERSALNYCH KOMPETENCJI: Kolorowe kubki, mata, klocki... Od czego zacząć naukę kodowania? ; Wieże, wieże, wieże... jedna aktywność, różne edukacje ; Grupowo, zespołowo i indywidualnie... Różne potrzeby, różne formy pracy ; Od aktywności unplugged przez zabawy z robotami edukacyjnymi do pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego. NIEPOZORNE KARTKI O WIELU MOŻLIWOŚCIACH: Słuchaj, pomyśl, ułóż... Obrazki ukryte nie tylko w instrukcji słownej ; Warunki, pętle, procedury... To wcale nie jest trudne ; Matematyka, zajęcia językowe, zajęcia artystyczne... Wykorzystanie maty do kodowania w różnych edukacjach. GRY NIE TYLKO MATEMATYCZNE: Dodowanie, odejmowanie, mnożenie... Inne spojrzenie na naukę matematyki ; Moja własna gra... Tworzenie gier na macie do kodowania ; Gry z elementami kodowania... Tworzenie pierwszych skryptów. SCRATCH JUNIOR - EKSPERYMENTUJ, TWÓRZ, ROZWIJAJ SIĘ: Duszki, skrypty, sceny... Słów kilka o aplikacji Scratch Junior ; Narracje, historie, opowieści... ; Moja pierwsza gra... Kilka propozycji gier, które może stworzyć nawet kilkulatek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 112.
Książka zawiera przykłady matematycznych zabaw, gier, kart pracy dla przedszkolaków, uczniów klas I-III oraz IV-VIII szkoły podstawowej. Matematyczne kodowanie łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej i programistycznej. Zaproponowane w książce zabawy, zadania, karty pracy, matematyczne podchody i edukacyjne pokoje zagadek zawierają elementy aktywności artystycznej i fizycznej. Mamy nadzieję, że znajdujące się w książce przykłady staną się dla Czytelnika inspiracją i zachętą do podjęcia przygody z kodowaniem na zajęciach matematycznych w przedszkolu, klasie lekcyjnej w szkole podstawowej czy zajęciach świetlicowych. Matma inaczej Kodowanie udowodni, iż kodowanie jest dla każdego, a nauka matematyki może być naprawdę atrakcyjną przygodą. [Wydawnictwo Nowik, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 333-[351].
Streszczenie równolegle w języku polskim i angielskim.
Wprowadzenie - podręcznik jako podstawa realizacji sytuacji edukacyjnych ; I. Sytuacje edukacyjne: 1. Pojęcie sytuacji edukacyjnej ; 2. Zadania jako działaniowa podstawa sytuacji edukacyjnych ; 3. Lekcje jako podstawa organizacyjna sytuacji edukacyjnych ; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnych ; 5. Sytuacje edukacyjne a podstawowe teorie uczenia się: Sytuacje edukacyjne a behawiorystyczne teorie uczenia się (pragmatyzm dydaktyczny) ; Sytuacje edukacyjne a poznawcze teorie uczenia się (metawiedza - „wyjść poza dostarczone informacje”) ; Sytuacje edukacyjne a humanistyczne teorie uczenia się (samoaktualizacja) ; Sytuacje edukacyjne a metaprogramowanie dydaktyczne (rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych) ; II. Podręcznik jako osnowa treściowa sytuacji edukacyjnych: 1. Pojęcie podręcznika szkolnego w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku ; 2. Rodzaje podręczników szkolnych ; 3. Edukacyjne role (zadania) i funkcje podręczników szkolnych: Funkcje podręczników stymulujące uczenie się ; Funkcje podręczników stymulujące nauczanie ; Funkcje podręczników stymulujące redagowanie ; Funkcje podręczników stymulujące wychowanie ; III. Planowanie tematycznych sytuacji edukacyjnych (TSE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Faza „przygotowawcza” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Określenie głównego celu tematycznej sytuacji edukacyjnej (tematu lekcji) ; Zidentyfikowanie wcześniejszych osiągnięć uczniów ; Analiza edukacyjna (dydaktyczno-wychowawcza) ; Sformułowanie celów operacyjnych - określenie pożądanych osiągnięć uczniów (wymagań programowych) ; 2. Faza „realizacyjna” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Opracowanie testów kontroli wstępnej ; Dobór strategii nauczania (strategii dydaktycznej) ; Analiza podręcznika i opracowanie materiałów dydaktycznych ; 3. Faza „kontrolna (ewaluacyjna)” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Kontrola i ocena czy ewaluacja? ; Ewaluacja bieżąca (korektywna, kształtująca) ; Ewaluacja sumująca - edukacyjny sukces etapowy i końcowy ; Ocenianie w procesie ewaluacji sytuacji edukacyjnych ; 4. Współpraca nauczycieli - systemowe planowanie TSE ; IV. Planowanie elementarnych sytuacji edukacyjnych (ESE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Elementarne sytuacje edukacyjne inicjujące uczenie się: Elementarne sytuacje edukacyjne uświadamiające cele nauczania i uczenia się ; Elementarne sytuacje edukacyjne komunikacyjne ; 2. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wiadomości: Elementarne sytuacje edukacyjne klasyfikacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne indukcyjne i dedukcyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne krytyczno-kreatywne (twórcze) ; 3. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się umiejętności: Elementarne sytuacje edukacyjne percepcyjno-odtwórcze ; Instruktażowo-ćwiczeniowe sytuacje edukacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne badawcze ; 4. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wartości: Elementarne sytuacje edukacyjne integrujące uczniów ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące ról społecznych ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące wartościowania ; 5. Elementarne sytuacje edukacyjne ewaluacyjne przeznaczone na informację zwrotną: Elementarne sytuacje edukacyjne powtórzeniowo-utrwalające ; Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na sprawdzanie i ocenę postępów edukacyjnych ; Samokształceniowe sytuacje edukacyjne (nie tylko praca domowa ucznia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzone przez studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego na terenie Rzeszowa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[212].
Tekst częściowo w języku angielskim.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Wojciech Walat, Tomasz Warchoł - Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości ; Wojciech Walat, Tomasz Warchoł, Aggregate report on learning opportunities for augmented reality. CZĘŚĆ PIERWSZA: WSPARCIE EDUKACJI PRZYRODNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Dominika Pociask, Dominika Wota - Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej ; Agnieszka Drozd - Aktywność intelektualna uczniów szkół podstawowych wykorzystujących książeczki edukacji przyrodniczej z rozszerzoną rzeczywistością ; Patrycja Jamrozik - Oddziaływanie rzeczywistości rozszerzonej na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej - Dominika Wota - Szkoła przyszłości z zastosowaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przyrodniczej ; Wiktoria Gierlak - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji przyrodniczej ; Katarzyna Ziemiańska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki przyrodniczej. CZĘŚĆ DRUGA: WSPARCIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Z WYKORZYSTANIEM ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Małgorzata Zaglaniczna - Wsparcie edukacji matematycznej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality - AR) ; Oliwia Białek - Oddziaływanie rozszerzonej rzeczywistości na wyobraźnię uczniów szkół podstawowych w edukacji matematycznej ; Dominika Pociask - Technologia rozszerzonej rzeczywistości szansą czy zagrożeniem dla nauczania edukacji matematycznej ; Kamila Koperstyńska - Rozszerzona rzeczywistość a kształcenie w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z wykorzystaniem interaktywnej książeczki matematycznej. CZĘŚĆ TRZECIA: MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI: Weronika Pychowska - Możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość dla uczniów szkół podstawowych w edukacji przyrodniczej ; Magdalena Bednarska - Ograniczenia związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości ; Edyta Rodzeń - Możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania rozszerzonej rzeczywistości. Problemy dzieci związane z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ; Beata Bochnia - Interaktywna nauka z dziećmi edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IX, z. 43)
Tytuł oryginału: "Adjusting the school to the child" 1933.
Bibliografia na stronach [218]-219.
R. I. Podstawowe zasady zindywidualizowania pracy w szkole ; R. II. Indywidualizowanie arytmetyki ; R. III. Przystosowanie programu arytmetyki do dziecka ; R. IV. Jak przystosować naukę czytania do poziomu każdego dziecka, począwszy od klasy drugiej ; R. V. Zindywidualizowanie początkowej nauki czytania ; R. VI. "Odgmatwanie" nauki języka ojczystego ; R. VII. Indywidualizowanie nauki pisowni ; R. VIII. Praca indywidualna a nauki społeczne ; R. IX. Uspołecznienie szkoły ; R. X. Różnice w zachowaniu się poszczególnych dzieci ; R. XI. Prowadzenie szkoły zindywidualizowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26505 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej