Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(98)
Forma i typ
Książki
(97)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(132)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(20)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(38)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(13)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(7)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(16)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Trzebiatowska Małgorzata
(11)
Gordon Thomas (1918-2002)
(10)
Mazlish Elaine
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(10)
Brett Doris (1950- )
(8)
Faber Adele (1928- )
(6)
Makowska Alicja
(6)
Brett Doris
(4)
Faber Adele
(4)
Forward Susan (1938- )
(4)
Grażyński Ryszard
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Szmyd Kazimierz
(3)
Frączek Zofia
(2)
Gaul Dorota
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Kościuk Zbigniew
(2)
Machowski Michał
(2)
Rumatowska Beata
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Borgenicht David
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Buck Craig
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Capodieci Salvatore
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Coles Robert
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dobson James C
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duszek Roman
(1)
Elias Maurice J
(1)
Field David (1944- )
(1)
Freitas Irena
(1)
Friedlander Brian S
(1)
Garnett Ewa
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gordon Thomas (1919-2002)
(1)
Grace James
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Greaney Tara
(1)
Haffner Debra
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hauck Paul A
(1)
Helińska Ewa
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Horyński Marek (tłumacz)
(1)
Horzowska Monika
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jeżak Joanna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kelm Albin
(1)
Kerekes Betsy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klauza Karol (1947- )
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Krogulska Ewa
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lewiński Włodzimierz
(1)
Liedloff Jean
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Maciaszkowa Janina
(1)
Madaliński Michał (tłumacz)
(1)
Makowska Alicja (1924-2014)
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Malcherek Monika
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maziejuk Henryk (1935-2009)
(1)
McCraith Sheila
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Miller Alice (1923- )
(1)
Miller Katarzyna (1962- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Musiał Małgorzata (pedagog)
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nuckowska Aga
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Ochab Janusz (1971- )
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Otrębski Leszek
(1)
Pacewicz Alicja (1958- )
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Perry Philippa (1957- )
(1)
Petrajtis-O'Neill Elżbieta
(1)
Plugarasu Mihaela
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(82)
Holandia
(1)
Język
polski
(78)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(94)
Psychologia dziecka
(35)
Metody wychowawcze
(23)
Rodzina
(16)
Młodzież
(14)
Wychowanie
(13)
Biblioterapia
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dziecko
(7)
Metody nauczania
(7)
Dzieci
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Uczniowie
(6)
Nauczanie
(5)
Rodzice
(5)
Metoda Montessori
(4)
Niemowlę
(4)
Opieka nad dziećmi
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Konflikt pokoleń
(3)
Kształcenie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Edukacja domowa
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Lęk
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Noworodek
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychopatia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczenie się
(2)
Wagary
(2)
Więź rodzinna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Ból
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Europa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Heurystyka
(1)
Indianie
(1)
Internaty
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jedynacy
(1)
Katarzyna ze Sieny (św. ; ca 1347-1380)
(1)
Kazirodztwo
(1)
Klasy łączone
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(4)
2001-
(2)
1601-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(21)
Poradnik
(14)
Poradniki
(10)
Poradniki dla rodziców
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Teksty
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Be a happier parent or laugh trying" 2019.
Twoje dziecko właśnie przejechało czerwonym markerem po białej sofie, rozsypało mąkę po całej kuchni, a potem usypało wielką stertę ze wszystkich puzzli, które masz w domu. Brzmi znajomo?Jak zachować spokój i cierpliwość w takich sytuacjach? Jak nie tracić kontroli nad swoimi reakcjami i nadal być opanowanym? Betsy Kerekes, doświadczona mama, przeżyła wiele sytuacji tego kalibru i ma odpowiedzi na te pytania! Lekko i z humorem pisze o wyzwaniach, z jakimi mierzą się współcześni rodzice. W swojej książce dzieli się praktycznymi narzędziami, które pozwolą Ci stać się bardziej szczęśliwym i spełnionym rodzicem. Nie wtedy, gdy wreszcie skończą się wszystkie problemy Twoich nastolatków. Nie w odległej przyszłości, gdy dzieci wyfruną z gniazda i założą własne rodziny. Tu i teraz. Może nawet dzisiaj? To nie jest poradnik z cyklu: „Otwierasz i już po pierwszych 10 stronach czujesz, że nigdy nie będziesz tak dobrym rodzicem jak autor”. Ta książka nie wpędzi Cię w poczucie winy z powodu kolejnej rodzicielskiej gafy, którą właśnie popełniono w Twoim domu. Zaserwuje Ci za to dużą porcję humoru i rozrywki, od której nie będziesz mógł się oderwać! [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Hunt, gather, parent" 2021.
Zaburzenia depresyjne, brak pewności siebie i niekontrolowana frustracja. To tylko niektóre z nasilających się symptomów występujących u młodych ludzi. Badacze z Uniwersytetu Harvarda ustalili, że jeden na trzech dzisiejszych nastolatków cierpi na klinicznie stwierdzone stany lękowe. Na pomoc tym problemom wychodzi Dr Michaeleen Doucleff, której badania i teorie stały się sensacją, zanim jeszcze napisała na ten temat książkę. "Jak bez napięć wychować pewne siebie dziecko" wywraca współczesne pojnowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicom nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. Istnieje wiele społecznych teorii i porad na temat tego, jak wychować dzieci. Dr Michaeleen Doucleff postanowiła zgłębić temat, spędzająć wiele miesięcy zanurzona w kulturę Majów w Ameryce, plemienia Hadza w Afryce i Inuitów w Arktyce. Nieprzypadkowo, bo właśnie w tych miejscach, nie jest znana ani dziecięca zlość, ani depresja. Autorka żyje codziennością plemion, podgląda tamtejsze macierzyństwo oraz stosunki rodzinne. Sprawdza, co tak naprawdę jest źródłem rodzicielskiego sukcesu. Dzieląc się tym, czego się nauczyła, zachęca do przyjęcia filozofii rdzennych plemion, wedle której dziecko i rodzic współpracują, zamiast walczyć o dominację. [Muza, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Spotkanie dla rodziców ; Zawieranie znajomości ; "Chodzenie ze sobą" ; "Dowód miłości" - sztuka mówienia "nie" ; "Wpadka" - przypadkowa ciąża ; Rozstanie ; Narzeczeństwo ; Przygotowanie do współżycia seksualnego ; Ślub i wesele ; Życie po ślubie ; Planowanie rodziny ; Ciąża i narodziny dziecka ; Rodzicielstwo ; Konflikty i kryzysy małżeńskie ; Recepta na sukces małżeński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Unconditional parenting. Moving from rewards and punishments to love and reason 2005.
Na okładec: Prowokacyjna książka renomowanego eksperta od edukacji i wychowania.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa może zaskoczyć rodziców przyzwyczajonych do tradycyjnych poglądów na temat wychowania i dyscypliny. Powołując się na dziesiątki fachowych badań, autor demonstruje negatywne skutki kontrolowania dzieci za pomocą nagród, pochwał i kar. Co ważniejsze, demonstruje także, jak niszcząca dla dziecięcej psychiki jest warunkowa akceptacja, tak zwana miłość odmawiana, zależna od tego, czy dziecko spełnia oczekiwania rodziców. Jest ona częstym środkiem wymuszania posłuszeństwa u dzieci. Kohn obnaża również współczesną kulturę współzawodnictwa i presję sukcesu, która ciąży na współczesnych dzieciach i młodzieży. Jego książka to lektura obowiązkowa każdego rodzica, który chciałby być na bieżąco z najnowszą wiedzą na temat dzieci. Książka zdobyła najważniejszą amerykańską nagrodę dla książek parentingowych: złotą nagrodę NAPPA (National Parenting Publications Awards) w 2006 roku. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67815 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The gentle discipline book : how to raise co-operative, polite and helpful children" 2017.
Na okładce: W zgodzie z filozofią rodzicielstwa bliskości.
W jaki sposób szacunek, empatia i mądre wyznaczanie granic pomagają wychowywać uważne, samodzielne i szczęśliwe dzieci. Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań - w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach. [MT Biznes, 2020]
WSTĘP: Czym jest dyscyplina ; Czym jest łagodna dyscyplina ; Jak stać się wspaniałym nauczycielem ; Łagodna dyscyplina w praktyce ; Kiedy zacząć wychowywać. 1. DLACZEGO DZIECI ŹLE SIĘ ZACHOWUJĄ: Fizjologiczne przyczyny niepożądanych zachowań ; Psychologiczne przyczyny niepożądanych zachowań ; Powszechne mity na temat złego zachowania. 2. JAK DZIECI SIĘ UCZĄ: Abraham Maslow i motywacja ; Dobry Przykład ; Style uczenia się ; Uczenie się przez doświadczanie i schematy ; Otoczenie sprzyjające nauce. 3. JAK ROZWIJA SIĘ MÓZG DZIECKA: Jak rozwija się mózg ; Jak rozwijać umiejętność regulowania emocji ; Odchylenia od neurologicznej typowości. 4. PROBLEM Z POPULARNYMI METODAMI WYCHOWAWCZYMI: Nieskuteczne doraźne metody wychowawcze ; Potencjalnie skuteczne metody. 5. METODY WYCHOWAWCZE W SZKOLE: Wychowanie w szkole: problemy ; Jak szkoły mogłyby się zmienić ; Co się dzieje, gdy metody wychowawcze w szkole i w domu są różne ; Dlaczego dzieci zachowują się inaczej w domu, a inaczej w szkole. 6. JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESYWNYM I DESTRUKTYWNYM ZACHOWANIEM: Skąd się bierze agresja u dzieci ; Jak zachęcać dziecko, by zachowywało się odpowiednio ; Często zadawane pytania o agresję u dzieci ; Prawdziwe historie. 7. JAK SOBIE RADZIĆ Z MARUDZENIEM I FOCHAMI: Dlaczego dzieci się dąsają i marudzą ; Jak można powstrzymać marudzenie i fochy ; Prawdziwe historie. 8. JAK SOBIE RADZIĆ, KIEDY DZIECKO NIE SŁUCHA I ODMAWIA WSPÓŁPRACY: Dlaczego dzieci nie słuchają ; Typowe sytuacje ; Prawdziwe historie. 9. JAK SOBIE RADZIĆ Z NIEKULTURALNYM I AROGANCKIM ZACHOWANIEM: Dlaczego dzieci zachowują się niekulturalnie i arogancko ; Jak sobie radzić z nieuprzejmym zachowaniem i arogancją ; Prawdziwe historie. 10. JAK SOBIE RADZIĆ Z RYWALIZACJĄ MIĘDZY RODZEŃSTWEM: Skąd biorą się walki między rodzeństwem ; Jak ograniczać rywalizację między rodzeństwem ; Prawdziwe historie. 11. JAK SOBIE RADZIĆ Z KŁAMSTWEM: Jak my, jako rodzice, przyczyniamy się do kłamstw ; Dlaczego dzieci kłamią ; Jak zachęcać dzieci do uczciwości ; Moja historia. 12. JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEKLINANIEM: Dlaczego dzieci przeklinają ; Jak reagować na przekleństwa ; Prawdziwe historie. 13. JAK SOBIE RADZIĆ Z NISKĄ SAMOOCENĄ I BRAKIEM PEWNOŚCI SIEBIE: Co powoduje u dzieci niską samoocenę lub brak pewności siebie ; Jak poprawić samoocenę dziecka ; Prawdziwe historie. 14. PRACA Z RODZICIELSKIMI DEMONAMI: Wystarczająco dobry rodzic ; Jak sobie radzić z niechcianymi opiniami i radami ; Kwestionowanie własnego podejścia do wychowania ; Jak przekonać partnera do łagodnej dyscypliny ; Jak sobie radzić z własną złością ; Strategie radzenia sobie ze złością ; Co robić w te dni, kiedy masz ochotę się poddać. 15. TWOJA DROGA DO ŁAGODNEJ DYSCYPLINY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
1. Rodzeństwo między mitem a historią ; 2. Natura i znaczenie więzów między rodzeństwem ; 3. Znaczenie kolejności narodzin ; 4. Relacje między rodzeństwem w dzieciństwie ; 5. Relacje między rodzeństwem w okresie dorastania ; 6. Relacje między rodzeństwem w wieku dojrzałym i podeszłym ; 7. Wybrane sytuacje szczególne ; 8. Rodzeństwo przyrodnie i rodzina poszerzona ; 9. Jedynacy ; 10. Dekalog dobrych więzi między rodzeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Les lois naturelles de l'enfant" 2016.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [405]-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. [CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori baby" 2021.
Bibliografia na stronie 286.
Nowa książka autorki bestsellera „Montessori w twoim domu”, przeznaczona dla rodziców niemowląt Spojrzyjcie na niemowlęta bez stresu i lęku, ale z szacunkiem i zrozumieniem dla ich potrzeb Czerpiąc z zasad opracowanych przez włoską edukatorkę Marię Montessori, Montessori od narodzin wytycza pełną miłości, szacunku, namysłu i nieoczywistego w tym kontekście spokoju drogę opieki nad dziećmi najmłodszymi – od momentu narodzin do ukończenia pierwszego roku życia. Simone Davies, której poprzedni tytuł, Montessori w twoim domu okazał się rodzicielskim hitem, oraz Junnifa Uzodike stworzyły książkę pełną praktycznych wskazówek, pomagających rozgryźć, czego doświadcza niemowlę na kolejnych etapach rozwoju, i pomysłów na to, jak mu w tym procesie mądrze towarzyszyć. Dowiecie się z niej m.in. jak: - Przygotować się na rodzicielstwo od strony fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej i duchowej - Zmienić się w aktywnych obserwatorów, by lepiej rozumieć, co dziecko wam przekazuje - Stworzyć montessoriańską przestrzeń we własnych domach, w tym bezpieczne miejsca swobodnych działań malucha - Opracować zajęcia i aktywności wspierające rozwój ruchowy i językowy niemowlęcia w dostosowanym do niego tempie - Wychować dziecko, które czuje się bezpiecznie i z ufnością chce doświadczać świata. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Streszcz. art. ang. w jęz. pol.
WARTOŚCI W WYCHOWANIU: Kilka uwag na temat wartości społecznych w wychowaniu ; Znaczenie wartości w wychowaniu ; ZAGROŻENIA W PROCESIE WYCHOWANIA: Wagary uczniów gimnazjum w kontekście klimatu wychowawczego szkoły ; Skutki nadużywania alkoholu przez młodzież licealną ; Szkoła a zachowania agresywne uczniów ; Przemoc dzieci wobec rodziców - profilaktyka i przezwyciężanie ; Istota diagnozy relacyjnej w niwelowaniu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży ; Szkoła wobec współczesnych problemów wychowania zdrowotnego ; Edukacja seksualna we współczesnej szkole - możliwości i zagrożenia ; AKTUALNE KIERUNKI W WYCHOWANIU: Możliwości kształcenia do debaty publicznej w edukacji szkolnej ; Forming teenagers' positive attitude to work in the educational process ; rola agosu w wychowaniu przez pracę dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Socjokulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych - wyzwanie dla edukacji zdrowotnej ; Taniec w wychowaniu i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ; Estetyczne kształcenie uczniów w prcesie nauczania sztuki ludowej w ogólnokształcących szkołach Ukrainy ; Instytucjonalne poradnictwo wychowawcze w okresie zmian społeczno-edukacyjnych ; Realizacja procesu usamodzielniania młodzieży w SOS-Kinderdorf w Austrii ; WYCHOWANIE W ASPEKCIE HISTORYCZNYM: Education of children-orphans in Polish pedagogical theory and care practice (1918-1939) ; Kierunki kształcenia zawodowego kobiet na łamach czasopism Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX wieku ; Historia, teraźniejszość i wyzwania edukacji przyrodniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychowywać mądrze dziecko? Jak odnaleźć radość z rodzicielstwa? W jaki sposób pogodzić potrzeby wszystkich członków rodziny - zarówno dorosłych, jak i dzieci? Czego można wymagać od dziecka, a czego wymagać się nie powinno? Jak skutecznie komunikować się z dziećmi? To tylko część spośród pytań, na które znajdziesz odpowiedzi w "Instrukcji obsługi dzieci". [Wydawnictwo Zwierciadło, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-45276 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Praca z rodzicami uczniów klas I-IV - Wprowadzenie rodziców w problematykę nauczania
i wychowania w kl.I-II - Kontakty z rodzicami dzieci kl.III-IV, pozwalające
lepiej poznać zespół klasowy i wpływać na kształto-
wanie się kolektywu Praca z rodzicami klas V-VI - Nowe problemy wychowawcze związane z właściwościami
rozwojowymi młodzieży - Przykłady współpracy rodziców z zespołem dzieci
kl.V-VI Praca z rodzicami młodzieży klas VII-VIII - Charakterystyka zespołu klasowego - Rozwijanie przez wychowawców i rodziców uzdolnień
młodzieży - Rola zespołu rodzicielskiego w wyborze przyszłego
zawodu i typu szkoły średniej - Rodzice w oczach naszej młodzieży - Organizowanie wolnego czasu dorastającej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [281]-290. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Narodowe Centrum Nauki ze środków przyznanych na podstawie decyzji nr UMO-2014/15/B/HS6/01874 oraz ze środków Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
CZ. I. OD SOCJOLOGII RODZINY DO SOCJOLOGII PRAKTYK ŻYCIA RODZINNEGO: R. 1. Historia przemian socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej - od socjologii problemów społecznych do socjologii życia rodzinnego i intymności: Początki socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej ; Socjologia rodziny – prekursorzy: Auguste Comte, Emile Durkheim, Georg Simmel, Max Weber, Ewolucjonizm, Karol Marks, Fryderyk Engels, Frederic Le Play ; Socjologia rodziny - instytucjonalizacja subdyscypliny naukowej ; Zmiana paradygmatu w socjologii rodziny - od bycia rodziną do praktykowania rodziny: Paradygmat strukturalno-funkcjonalny jako przykład podejścia bycia rodziną ; Krytyka paradygmatu strukturalno-funkcjonalnego w familiologii ; Nowa rzeczywistość społeczna rodzin ; Feminizm jako przykład podejścia praktykowania rodziny ; Podejście praktykowania rodziny - punkty wspólne ; Czy socjologia rodziny jako subdyscyplina naukowa ma współcześnie sens? ; R. 2. Teorie praktyk jako alternatywa dla prowadzenia badań nad życiem rodzinnym - perspektywa praktykowania rodziny: Teorie praktyk - podstawowe pojęcia i założenia: Czym są praktyki? ; Rola języka i dyskursu ; Teoria praktyk rodzinnych ; Displaying familie ; Teorie praktyk - potencjał badawczy: Wrażliwość na dynamikę życia społecznego ; Chwytanie sprzeczności ; Rozpoznawanie lokalnych oraz niszowych zjawisk społecznych ; Koncentracja na badaniu zjawisk stosunkowo łatwo obserwowalnych ; Praktyki cielesne (ciało i ucieleśnienie), praktyki dyskursywne ; Znaczenie materialności ; Dyskurs jako zbiór i źródło znaczeń społecznych ; Metodologia badania "Praktyki rodzicielskie we współczesnych polskich rodzinach - rekonstrukcja codzienności" ; Techniki badawcze ; Dobór próby ; Wykorzystanie pojęć z teorii praktyk w badaniu ; Inne istotne kwestie dotyczące realizacji badań i analizy materiału empirycznego ; CZEŚĆ II. PRAKTYKI RODZINNE: R. 3. "Rodzina się buduje, jak powstaje dziecko" – sposoby definiowania rodziny: Dziecko, "więzy krwi", "papier" i "więzi mentalne" – konstruowanie społecznej definicji rodziny ; Dziecko i wspólne zamieszkanie – konstruowanie zindywidualizowanych definicji rodziny ; "Grono takie dosyć małe" - kto tworzy rodzinę ; Pępuszek, zdjęcia i korale po babci - rodzinne pamiątki ; R. 4. "Bardzo jesteśmy jacyś tacy hermetyczni" – wymiary społecznej izolacji rodzin: Otoczenie społeczne rodzin – osoby: Instytucja dziadków ; Rodzeństwo ; Przyjaciele i znajomi ; Inne znaczące osoby ; Osoby nieznane osobiście ; Otoczenie społeczne rodzin - instytucje społeczne ; Przedszkola i szkoły ; Miejsce pracy ; System służby zdrowia ; Politycy (program "Rodzina 500+"), instytucje administracji publicznej ; Kościół katolicki ; Inne znaczące instytucje ; R. 5. "Już tak na poważnie się życie zaczęło" - wymiary opresyjności życia rodzinnego i rodzicielstwa: Były wieczne podróże, imprezy, sielanka totalna. [...] Teraz jest życie" ; "Się żyje pod dziecko, jak by nie było" ; "Tego czasu ciągle jest za mało" - deficyt czasu "Umieć wypośrodkować" - potrzeba równowagi ; CZ. III. PRAKTYKI RODZICIELSKIE: R. 6. Empatyczny samolub i posłuszny indywidualista - jakie powinno być i jakie jest dziecko: Dziecko idealne - jakie dziecko powinno być ; Dziecko empatyczne ; Dziecko dobrze wychowane ; Dziecko maverick (indywidualista) ; Dziecko rzeczywiste - rekonstrukcja relacji rodzice-dzieci (jakie dzieci są i jak się zachowują) ; Dziecko bestyjka ; Dziecko jako dyktator ; Dziecko jako maminsynek ; Dziecko jako słodziak ; Dziecko jako osoba ; R. 7. "Wyegzekwować fajne zachowanie" - strategie wychowawcze rodziców: Dziecko - biała kartka ; Rodzic - bezsilny demiurg ; Strategie wychowawcze ; Strategia karania ; Zakazy ; Izolowanie ; Krzyk ; Kary fizyczne ; Powody karania ; Kary - "w ogóle nie stosujemy" ; Kary – podsumowanie ; Strategia nagradzania ; Przekupywanie ; Pozytywne motywowanie ; Sposoby nagradzania ; Powody nagradzania ; Nagrody - system czy spontaniczne działanie? ; Nagrody – podsumowanie ; Strategie nadopiekuńczości i nadzoru Strategia unikania ; Strategia tłumaczenia ; R. 8. Uzależniacze dzieci, pomocnicy dorosłych – urządzenia elektroniczne jako nieludzcy aktorzy w relacji rodzice-dzieci: Sprawstwo urządzeń w relacji z dziećmi ; Sprawstwo urządzeń w odniesieniu do rodziców ; Emocje rodziców wobec urządzeń elektronicznych ; Racjonalizacje stosowane przez rodziców ; R. 9. "Mama, jeść. Tata, bawić" - praktyki macierzyńskie i ojcowskie: Dobra/zła matka, dobry/zły ojciec - rekonstrukcja modeli normatywnych ; Matka - poświęcająca się opiekunka ; Ojciec - kochający, obecny i wychowujący ; Źródła różnic między normatywnymi modelami matki i ojca ; Praktyki macierzyńskie i ojcowskie ; Matki - menadżerki opieki i codzienności ; Ojcowie - eksperci od zabaw ; Podział obowiązków domowych ; Idealny podział obowiązków ; "Wyjścia na zewnątrz‘‘ ; Marudzenie dziecka i "jest harmider, jest szybko" ; Załączniki: Załącznik 1. Scenariusz do I tury wywiadów ; Załącznik 2. Spis prac domowych wykonywanych przez respondentów indywidualnie na platformie internetowej ; Załącznik 3. Scenariusz do II tury wywiadów ; Załącznik 4. Informacje o respondentach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107628 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej