Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(99)
Forma i typ
Książki
(98)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(137)
wypożyczone
(23)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(20)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(38)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(13)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(7)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(16)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(5)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(4)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Mazlish Elaine
(11)
Trzebiatowska Małgorzata
(11)
Gordon Thomas (1918-2002)
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(10)
Brett Doris (1950- )
(8)
Faber Adele (1928- )
(7)
Makowska Alicja
(6)
Brett Doris
(4)
Faber Adele
(4)
Forward Susan (1938- )
(4)
Grażyński Ryszard
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Szmyd Kazimierz
(3)
Frączek Zofia
(2)
Gaul Dorota
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Kościuk Zbigniew
(2)
Machowski Michał
(2)
Rumatowska Beata
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Borgenicht David
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Buck Craig
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Capodieci Salvatore
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Coles Robert
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dobson James C
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duszek Roman
(1)
Elias Maurice J
(1)
Field David (1944- )
(1)
Freitas Irena
(1)
Friedlander Brian S
(1)
Garnett Ewa
(1)
Giżyńska Suzan
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gordon Thomas (1919-2002)
(1)
Grace James
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Greaney Tara
(1)
Haffner Debra
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hauck Paul A
(1)
Helińska Ewa
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Horyński Marek (tłumacz)
(1)
Horzowska Monika
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Jeżak Joanna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kelm Albin
(1)
Kerekes Betsy
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klauza Karol (1947- )
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Krogulska Ewa
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lewiński Włodzimierz
(1)
Liedloff Jean
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Maciaszkowa Janina
(1)
Madaliński Michał (tłumacz)
(1)
Makowska Alicja (1924-2014)
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Malcherek Monika
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maziejuk Henryk (1935-2009)
(1)
McCraith Sheila
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Miller Alice (1923- )
(1)
Miller Katarzyna (1962- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Musiał Małgorzata (pedagog)
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nuckowska Aga
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Ochab Janusz (1971- )
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Otrębski Leszek
(1)
Pacewicz Alicja (1958- )
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Perry Philippa (1957- )
(1)
Petrajtis-O'Neill Elżbieta
(1)
Plugarasu Mihaela
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(31)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(82)
Holandia
(1)
Język
polski
(78)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(95)
Psychologia dziecka
(36)
Metody wychowawcze
(23)
Rodzina
(16)
Młodzież
(14)
Wychowanie
(13)
Biblioterapia
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dziecko
(7)
Metody nauczania
(7)
Dzieci
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Uczniowie
(6)
Nauczanie
(5)
Rodzice
(5)
Metoda Montessori
(4)
Niemowlę
(4)
Opieka nad dziećmi
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Konflikt pokoleń
(3)
Kształcenie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Edukacja domowa
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie rodziców
(2)
Lęk
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Noworodek
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychopatia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczenie się
(2)
Wagary
(2)
Więź rodzinna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Ból
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Europa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Heurystyka
(1)
Indianie
(1)
Internaty
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jedynacy
(1)
Katarzyna ze Sieny (św. ; ca 1347-1380)
(1)
Kazirodztwo
(1)
Klasy łączone
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(4)
2001-
(2)
1601-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(22)
Poradnik
(14)
Poradniki
(10)
Poradniki dla rodziców
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Teksty
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [281]-290. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Narodowe Centrum Nauki ze środków przyznanych na podstawie decyzji nr UMO-2014/15/B/HS6/01874 oraz ze środków Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
CZ. I. OD SOCJOLOGII RODZINY DO SOCJOLOGII PRAKTYK ŻYCIA RODZINNEGO: R. 1. Historia przemian socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej - od socjologii problemów społecznych do socjologii życia rodzinnego i intymności: Początki socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej ; Socjologia rodziny – prekursorzy: Auguste Comte, Emile Durkheim, Georg Simmel, Max Weber, Ewolucjonizm, Karol Marks, Fryderyk Engels, Frederic Le Play ; Socjologia rodziny - instytucjonalizacja subdyscypliny naukowej ; Zmiana paradygmatu w socjologii rodziny - od bycia rodziną do praktykowania rodziny: Paradygmat strukturalno-funkcjonalny jako przykład podejścia bycia rodziną ; Krytyka paradygmatu strukturalno-funkcjonalnego w familiologii ; Nowa rzeczywistość społeczna rodzin ; Feminizm jako przykład podejścia praktykowania rodziny ; Podejście praktykowania rodziny - punkty wspólne ; Czy socjologia rodziny jako subdyscyplina naukowa ma współcześnie sens? ; R. 2. Teorie praktyk jako alternatywa dla prowadzenia badań nad życiem rodzinnym - perspektywa praktykowania rodziny: Teorie praktyk - podstawowe pojęcia i założenia: Czym są praktyki? ; Rola języka i dyskursu ; Teoria praktyk rodzinnych ; Displaying familie ; Teorie praktyk - potencjał badawczy: Wrażliwość na dynamikę życia społecznego ; Chwytanie sprzeczności ; Rozpoznawanie lokalnych oraz niszowych zjawisk społecznych ; Koncentracja na badaniu zjawisk stosunkowo łatwo obserwowalnych ; Praktyki cielesne (ciało i ucieleśnienie), praktyki dyskursywne ; Znaczenie materialności ; Dyskurs jako zbiór i źródło znaczeń społecznych ; Metodologia badania "Praktyki rodzicielskie we współczesnych polskich rodzinach - rekonstrukcja codzienności" ; Techniki badawcze ; Dobór próby ; Wykorzystanie pojęć z teorii praktyk w badaniu ; Inne istotne kwestie dotyczące realizacji badań i analizy materiału empirycznego ; CZEŚĆ II. PRAKTYKI RODZINNE: R. 3. "Rodzina się buduje, jak powstaje dziecko" – sposoby definiowania rodziny: Dziecko, "więzy krwi", "papier" i "więzi mentalne" – konstruowanie społecznej definicji rodziny ; Dziecko i wspólne zamieszkanie – konstruowanie zindywidualizowanych definicji rodziny ; "Grono takie dosyć małe" - kto tworzy rodzinę ; Pępuszek, zdjęcia i korale po babci - rodzinne pamiątki ; R. 4. "Bardzo jesteśmy jacyś tacy hermetyczni" – wymiary społecznej izolacji rodzin: Otoczenie społeczne rodzin – osoby: Instytucja dziadków ; Rodzeństwo ; Przyjaciele i znajomi ; Inne znaczące osoby ; Osoby nieznane osobiście ; Otoczenie społeczne rodzin - instytucje społeczne ; Przedszkola i szkoły ; Miejsce pracy ; System służby zdrowia ; Politycy (program "Rodzina 500+"), instytucje administracji publicznej ; Kościół katolicki ; Inne znaczące instytucje ; R. 5. "Już tak na poważnie się życie zaczęło" - wymiary opresyjności życia rodzinnego i rodzicielstwa: Były wieczne podróże, imprezy, sielanka totalna. [...] Teraz jest życie" ; "Się żyje pod dziecko, jak by nie było" ; "Tego czasu ciągle jest za mało" - deficyt czasu "Umieć wypośrodkować" - potrzeba równowagi ; CZ. III. PRAKTYKI RODZICIELSKIE: R. 6. Empatyczny samolub i posłuszny indywidualista - jakie powinno być i jakie jest dziecko: Dziecko idealne - jakie dziecko powinno być ; Dziecko empatyczne ; Dziecko dobrze wychowane ; Dziecko maverick (indywidualista) ; Dziecko rzeczywiste - rekonstrukcja relacji rodzice-dzieci (jakie dzieci są i jak się zachowują) ; Dziecko bestyjka ; Dziecko jako dyktator ; Dziecko jako maminsynek ; Dziecko jako słodziak ; Dziecko jako osoba ; R. 7. "Wyegzekwować fajne zachowanie" - strategie wychowawcze rodziców: Dziecko - biała kartka ; Rodzic - bezsilny demiurg ; Strategie wychowawcze ; Strategia karania ; Zakazy ; Izolowanie ; Krzyk ; Kary fizyczne ; Powody karania ; Kary - "w ogóle nie stosujemy" ; Kary – podsumowanie ; Strategia nagradzania ; Przekupywanie ; Pozytywne motywowanie ; Sposoby nagradzania ; Powody nagradzania ; Nagrody - system czy spontaniczne działanie? ; Nagrody – podsumowanie ; Strategie nadopiekuńczości i nadzoru Strategia unikania ; Strategia tłumaczenia ; R. 8. Uzależniacze dzieci, pomocnicy dorosłych – urządzenia elektroniczne jako nieludzcy aktorzy w relacji rodzice-dzieci: Sprawstwo urządzeń w relacji z dziećmi ; Sprawstwo urządzeń w odniesieniu do rodziców ; Emocje rodziców wobec urządzeń elektronicznych ; Racjonalizacje stosowane przez rodziców ; R. 9. "Mama, jeść. Tata, bawić" - praktyki macierzyńskie i ojcowskie: Dobra/zła matka, dobry/zły ojciec - rekonstrukcja modeli normatywnych ; Matka - poświęcająca się opiekunka ; Ojciec - kochający, obecny i wychowujący ; Źródła różnic między normatywnymi modelami matki i ojca ; Praktyki macierzyńskie i ojcowskie ; Matki - menadżerki opieki i codzienności ; Ojcowie - eksperci od zabaw ; Podział obowiązków domowych ; Idealny podział obowiązków ; "Wyjścia na zewnątrz‘‘ ; Marudzenie dziecka i "jest harmider, jest szybko" ; Załączniki: Załącznik 1. Scenariusz do I tury wywiadów ; Załącznik 2. Spis prac domowych wykonywanych przez respondentów indywidualnie na platformie internetowej ; Załącznik 3. Scenariusz do II tury wywiadów ; Załącznik 4. Informacje o respondentach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107628 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Książka dla Każdego)
Współfinansowanie: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Nagranie w formacie DAISY.
Badania pokazują, że pierwsze trzy lata życia dzieci są najważniejszym okresem w ich rozwoju, a przekonania, które formują się w tym czasie, są fundamentalne dla ich całego życia. Założenia i narzędzia "Pozytywnej dyscypliny" pomogą Ci zrozumieć świat dziecka, zbudować silne fundamenty dla zdrowej komunikacji oraz położyć podwaliny dla satysfakcjonującej relacji, opartej na wzajemnym szacunku. Ten klasyczny tytuł, który został zaktualizowany i poszerzony o najnowsze badania i rozumienie wczesnego rozwoju dzieci, oferuje Ci wszystko, czego potrzebujesz do komunikacji z Twoim maluszkiem, rozwiązywania pierwszych problemów i wychowania dziecka na szczęśliwego dorosłego. Z książki “Pozytywna Dyscyplina. Pierwsze trzy lata życia” nauczysz się zdroworozsądkowego podejścia do wychowania dzieci. Zrównoważysz uprzejmość ze stanowczością i będziesz wiedzieć jak wspierać swojego malucha by wyrósł na kompetentnego i pewnego siebie dorosłego. [www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The book you wish your parents had read" 2019.
Jedyna książka, której potrzebujesz, aby być dobrym rodzicem. Trudno być rodzicem w naszych czasach. Toniemy w zalewie, często sprzecznych ze sobą, rad. Karne jeżyki, punkty dodatnie i ujemne, komunikaty ja, rodzicielstwo bliskości... Philippa Perry, brytyjska psychoterapeutka z ponad 20-letnim stażem, a także mama, pokazuje w swojej książce zupełnie inną perspektywę. Proponuje powrót do tego, co w rodzicielstwie kluczowe, a więc do relacji rodzic-dziecko. Inaczej: mały człowiek - duży człowiek. Z takim spojrzeniem, bez użycia skomplikowanych technik, rozwiązywanie tzw. problemów wychowawczych staje się prostsze. I w ogóle jakoś lżej się robi na strapionym matczynym czy ojcowskim sercu. [www.lubimyczytac.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Druga k. tyt. także w łac.
I. Konieczność przebudowy szkoły II. Przesłanki teoretyczne reformy szkoły III. Istota wychowania IV. Cel wychowania V. Wychowanie narodowe a państwowe VI. Szkoła jako organ wychowania VII. Życie szkoły VIII. Pajdocentryczne metody IX. Widoki na przyszłość X. Polityka szkolna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Parent effectiveness training : the tested new way to raise responsible children" 1970.
Rodziców się obwinia, choć nie byli szkoleni ; Rodzice są ludźmi, a nie bogami ; Jak słuchać, by dzieci chciały rozmawiać? Język akceptacji ; Wprowadzenie w życie praktyki czynnego słuchania ; Jak słuchać dzieci, które są zbyt małe, żeby dużo mówić? ; Jak należy mówić, aby dzieci słuchały? ; Wprowadzenie w życie "wypowiedzi Ja" ; Zmiana nieakceptowanego zachowania poprzez zmianę otoczenia ; Konflikty między rodzicami i dzieckiem, których nie można usunąć. Kto powienien zwyciężyć? ; Czy władza rodzicielska jest konieczna i uzasadniona? ; Rozwiązywanie konfliktów metodą bez porażek ; Rodzicielskie troski i obawy w związku z metodą bez porażek ; Praktyczne zastosowanie metody bez porażek ; Jak będąc rodzicem, uniknąć przegrania z dzieckiem? ; W jaki sposób rodzice mogą uniknąć konfliktów zmieniając się sami? ; Inni rodzice waszych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 150-151. Indeks.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori. Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się: jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłu jak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielności jakie aktywności wybrać na danym etapie rozwoju jak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmie jak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Europejskość jako problem współczesności / Janusz Homplewicz ; I. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE W EUROPEJSKIEJ KULTURZE MINIONYCH WIEKÓW. IDEAŁY EDUKACYJNE NAJWIĘKSZYCH WSPÓŁTWÓRCÓW I WYCHOWAWCÓW ORAZ PATRONÓW EUROPY: "Ojciec i wychowawca całej Europy": Benedykt z Nursji (ok. 480-547) ; Europa z "dwoma płucami" a Trzeci Świat ; Geniusz kobiet w kształtowaniu właściwego oblicza Europy. II. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE. HOMO EUROPEUS W XX/XXI WIEKU A WSPÓŁCZESNE KIERUNKI W WYCHOWANIU CZŁOWIEKA: Przekraczać samego siebie ; Wychowanie a wolność ; Wychowanie a odpowiedzialność ; Wychowanie a miłość ; Wychowanie a sacrum ; Wychowanie a rodzina ; Wychowanie a uniwersytety. III. "WYZWOLIĆ W NAS MIŁOŚĆ, ÓW HOJNY I BEZINTERESOWNY DAR WŁASNEGO ": Homo europeus w świetle antropologii biblijnej i nauczania Jana Pawła II ; Wychowanie jako zmaganie się dobra ze złem w nauczaniu Jana Pawła II ; Narodowy charakter świadomości a religijność polska ; Aneks: Historia powstania i działalność Zakładu Teorii Wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54874 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52537 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej