Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(61)
Forma i typ
Książki
(60)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Starodruki
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
tylko na miejscu
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(19)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(36)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Białołęcka Helena
(2)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(2)
Gaul Dorota
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(2)
Kreutz Mieczysław (1893-1971)
(2)
Krzysztoszek Zofia
(2)
Machowski Michał
(2)
Marek Zbigniew (1947- )
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Reyre Joseph (1735-1812)
(2)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(2)
Wróbel Maria
(2)
Adler Feliks (1851-1933)
(1)
Barycz Henryk (1901-1994)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bazyli Wielki (św. ; ca 330-379)
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Brachman Joachim
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Chrzanowski Ignacy (1866-1940)
(1)
Coles Robert
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Domańska Maria (tłumaczka)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gellert Christian Fürchtegott (1715-1769)
(1)
Gellert Christian Fürchtegott (1715-1769). Fabeln und Erzählungen (niem.)
(1)
Gellert Christian Fürchtegott (1715-1769). Geistliche Oden und Lieder (niem
(1)
Gellert Christian Fürchtegott (1715-1769). Moralische gedichte (niem.)
(1)
Gellert Christian Fürchtegott (1715-1769). Vermischte gedichte (niem.)
(1)
Glińska Alicja
(1)
Guyau Jean Marie (1854-1888)
(1)
Górska M
(1)
Jasionek Stanisław (1952- )
(1)
Jezierska-Wiejak Elżbieta (1956- )
(1)
Jętkiewiczowa Zofia (1879-1945)
(1)
Kamiński Tadeusz
(1)
Kaprocki Bolesław
(1)
Karpowicz Stanisław (1864-1921)
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kramer Jan
(1)
Kruk Helena
(1)
Kukulski Zygmunt (1890-1944)
(1)
Kulczycki Aleksander
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Mac Cunn John
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mariański Janusz (1940- )
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Michalik Mieczysław (1927-2016)
(1)
Mizia Tadeusz
(1)
Muszyńska Łucja
(1)
Mycielska-Dowgiałło Elżbieta (1932- )
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(1)
Obuchowski Kazimierz (1931-2014)
(1)
Oskard Andrzej (?-1874)
(1)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(1)
Potocki Józef Karol (1854-ca 1898)
(1)
Rubczyński Witold (1864-1938)
(1)
Samotyhowa Nella
(1)
Sarjusz-Wolska Stanisława
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Stasiak Makary Krzysztof (1951- )
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmydt Jadwiga
(1)
Szukiewicz Wojciech (1867-1944)
(1)
Trattner Johann Thomas von (1717-1798)
(1)
Uberman Marta
(1)
Urbańczyk Franciszek
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(6)
1920 - 1929
(4)
1900 - 1909
(2)
1890 - 1899
(1)
1860 - 1869
(1)
1840 - 1849
(2)
1780 - 1789
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Ukraina
(5)
Francja
(2)
Austria
(1)
Język
polski
(55)
francuski
(2)
niemiecki
(1)
Temat
Wychowanie moralne
(58)
Wychowanie
(17)
Młodzież
(10)
Pedagogika
(10)
Etyka
(9)
Psychologia dziecka
(8)
Dziecko
(7)
Metody wychowawcze
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Osobowość
(6)
Wychowanie do wartości
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Rodzina
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Charakter
(4)
Kłamstwo
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Wartość
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Etyka chrześcijańska
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Nauczanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Etyka społeczna
(2)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(2)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kohlberg, Lawrence (1927-1987)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(2)
Patriotyzm
(2)
Pedagodzy
(2)
Personalizm
(2)
Plato (427-347 a.C.)
(2)
Postawy
(2)
Przedszkola
(2)
Samokształcenie
(2)
Samowychowanie
(2)
Scheler, Max (1874-1928)
(2)
Techniki Freineta
(2)
Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
(2)
Wojtyła, Karol (1920-2005)
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Analfabetyzm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
Autorytet
(1)
Bazyli Wielki (św. ; ca 330-379)
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bovet, Pierre (1878-1944)
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Domy kultury
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Duchowość religijna
(1)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziedziczność
(1)
Edmund Bojanowski (błogosławiony ; 1814-1871)
(1)
Etyka seksualna
(1)
Europa
(1)
Foerster, Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(1)
Fredro, Andrzej Maksymilian (ca 1620-1679)
(1)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(1)
Godność ludzka
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena szkolna
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Karpowicz, Stanisław (1864-1921)
(1)
Kary (psychol.)
(1)
Katarzyna ze Sieny (św. ; ca 1347-1380)
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Konflikt
(1)
Kozielecki, Józef (1936- )
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(3)
1701-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Poradniki
(1)
Gatunek
Listy francuskie
(2)
Poradniki
(2)
Bajka i baśń niemiecka
(1)
Biografie
(1)
Debata
(1)
Katolicyzm
(1)
Monografia
(1)
Mowy greckie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja niemiecka
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka
(1)
Starodruki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lwowska Bibljoteczka Pedagogiczna ; 19)
Na k. tyt z cyklu: Dzieci trudne do wychowania.
Bibliogr. s. [34].
-Doniosłość wychowawcza zagadnienia walki z kłamstwem - Psychologiczne podłoże dziecięcej kłamliwości - Sytuacja życiowo-środowiskowa dziecka jako podłoże kłamstwa - Metody badań dziecięcego kłamstwa - Klasyfikacja form kłamstwa - Typy "kłamców" dr. J. Prüfera - Statystyczne ujęcie wyników badań nad kłamstwem - Charakterystyczne cechy kłamstwa dziecięcego i młodzieżowego - Wychowanie w kulcie dla prawdy i prawdomówności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-21679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Jugement moral chez l'enfant".
Indeks.
ROZDIAŁ I. REGUŁY GRY : 1. Reguły gry w kule ; 2. Badania i ich ogólne wyniki 3. Stosowanie reguły : a) Dwie pierwsze fazy ; 4. Stosowanie reguły : b) fazy trzeci i czwarta ; 5. Świadomość reguły : a) dwie piersze fazy ; 6 Świadomość reguły : b) Trzecia faza ; 7. Zabawa dziewczynek: gra w chowanego ; 8. Wnioski : a) Reguła ruchowa i dwa rodzaje szacunku ; 9. Wnioski : b) Szacunek dla grupy czy szacunek dla poszczególnych osób. Poszukiwanie hipotezy kierującej ; ROZDIAŁ II. PRZYMUS DOROSŁYCH I REALIZM MORALNY : 1. Kilka słów o metodzie ; 2. Odpowiedzialność obiektywna : a) Niezręczność i kradzież ; 3. Odpowiedzialność obiektywna : b) Kłamstwo ; 4. Kłamstwo i dwa rodzaje szacunku ; 5. Wnioski. Realizm moralny ; 6. Wnioski ogólne ; ROZDZIAŁ III. WSPÓŁDZIAŁANIE I ROZWÓJ POJĘCIA SPRAWIEDLIWOŚCI : 1. Zagadnienie sankcji - sprawiedliwość retrybutywna 2. Odpowiedzialność zbiorowa i przekazywalna ; 3. Sprawiedliwość immanentna ; 4. Sprawiedliwość retrybutywna i dystrybutywna ; 5 Równość i autorytet ; 6. Sprawiedliwość wśród dzieci ; 7. Wnioski: pojęcie sprawiedliwości ; ROZDIAŁ IV. DWIE MORALNOŚCI DZIECKA A RODZAJE STOSUNKÓW SPOŁECZNYCH : 1. Tezy Durkheima i Fauconneta dotyczące odpowiedzialności ; 2. Durkheimowska doktryna autorytetu moralnego : a) Wstęp ; 3. Durkheimowska doktryna autorytetu moralnego : b) Wychowanie moralne ; 4. Teoria Pierre Boveta 5. Stanowisko J. M. Baldwina ; 6. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6949 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dostępny również w formie elektronicznej w Podkarpackiej Bibliotece Cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. ADF-38212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Proces wychowania 1. Charakterystyka pojęcia 2. Zależność procesu wychowania od właściwości
rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka 3. Całościowy charakter procesu wychowania 4. Proces wychowania umysłowego 5. Kierowanie rozwojem aktywności dzieci 6. Proces wychowania społeczno-moralnego II. Zasady wychowania i nauczania 1. Problematyka właściwej organizacji wychowania
i nauczania 2. Wyjaśnienie terminu: zasada wychowania i nauczania 3. Istota zasad wychowania i nauczania
socjalistycznego III.Metody nauczania i wychowania 1. Pojęcie metody i klasyfikacja metod nauczania 2. Charakterystyka metod nauczania 3. Charakterystyka metod wychowania 4. Poszukiwania w zakresie unowocześniania metod
nauczania i wychowania IV. Trudności wychowawcze i działalność zapobiegawcza 1. Pojęcie trudności wychowawczych 2. Przyczy i rodzaje trudności wychowawczych 3. Sposoby zapobiegania trudnościom wychowaczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41956/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słow. Streszcz. ang. przy pracach.
ETYCZNY WYMIAR WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ WOBEC RODZINY: Étos rodiny a globalizácia (výchovné aspekty formovania nového étosu) ; Rodina ako prejav etiky starosti o seba a iných (minulost' a ptítomnost') ; Výchova k etickému rozhodovaniu a rodina ; Význam etickej výchovy pre výchovu v rodine ; Výchova k starostlivosti (aj o prírodu) ako súčast' rodinnej výchovy ; Przygotowanie do życia w świetle "teorii dopełnień" ; Etos w służbie miłości - glosa do książki "Etos życia. Wychowanie do małżeństwa w założeniach etyki rozwoju ; SPOŁECZNE I WYCHOWAWCZE ASPEKTY PROBLEMATYKI RODZINNEJ: Wychowanie do miłości zadaniem współczesnej rodziny ; Rola dziadków w procesie wychowania wnuków ; Potrzeba aktywności osób starszych oraz formy jej realizacji ; Obraz rodziny w polskich serialach ; CZŁOWIEK, RODZINA I SPOŁECZEŃSTWO WOBEC DYLEMATÓW CYWILIZACYJNYCH: Význam smútkového poradenstva pre rodinu ; Etos duchownego a gender ; Człowiek, rodzina i wartości w świecie konwergencji ; Literatura z inspiracji chrześcijańskiej jako czynnik wychowania do wartości w rodzinie ; Etyka coacha jako akceleratora dobrych zmian w rodzinie ; Rodzina w świetle personalizmu i konsumpcjonizmu ; Kobieta konsumentka. Kim jest, kim chce być i kim nie może być konsumentka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104965/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego = Dissertationes Universitatis Varsoviensis ; 92)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
- Pojęcie oświaty dorosłych - Przyczyny rozwoju i historyczno-społeczny charakter
oświaty dorosłych - Tendencje rozwojowe oświaty dorosłych - Uczenie się przez całe życie i ustawiczne
kształcenie - Upowszechnienie kultury - Kultura umysłu - Problemy wychowania moralnego dorosłych - Wychowanie estetyczne dorosłych - Kultura fizyczna i zdrowie - Problem rozwijania twórczego działania w pracy
oświatowej - Wychowanie przez pracę - Ogólne zasady pracy kulturalno-oświatowej - Struktura działalności oświatowej - Problemy samokształcenia - Potrzeby współczesnej młodzieży - Potrzeby rodziny - Potrzeby kobiet - Potrzeby ludzi w starszym wieku - Potrzeby polskiej wsi - Problem analfabetyzmu - Problem szkolnictwa podstawowego dla pracujących - Główne problemy liceów dla pracujących - Zagadnienia kształcenia korespondencyjnego - Szkolnictwo zawodowe dla pracujących - Problem kształcenia kursowego - Problemy uniwersytetów powszechnych - Problemy bibliotek i czytelnictwa - Domy kultury - Problemy oświaty i kultury w powiecie - Amatorski ruch artystyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34438 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lwowska Biblioteczka Pedagogiczna ; nr 24)
Na k. tyt. z cyklu : Wielcy współcześni wychowawcy.
Bibliogr. dzieł Piotra Boveta s. [39].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Europejskość jako problem współczesności / Janusz Homplewicz ; I. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE W EUROPEJSKIEJ KULTURZE MINIONYCH WIEKÓW. IDEAŁY EDUKACYJNE NAJWIĘKSZYCH WSPÓŁTWÓRCÓW I WYCHOWAWCÓW ORAZ PATRONÓW EUROPY: "Ojciec i wychowawca całej Europy": Benedykt z Nursji (ok. 480-547) ; Europa z "dwoma płucami" a Trzeci Świat ; Geniusz kobiet w kształtowaniu właściwego oblicza Europy. II. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE. HOMO EUROPEUS W XX/XXI WIEKU A WSPÓŁCZESNE KIERUNKI W WYCHOWANIU CZŁOWIEKA: Przekraczać samego siebie ; Wychowanie a wolność ; Wychowanie a odpowiedzialność ; Wychowanie a miłość ; Wychowanie a sacrum ; Wychowanie a rodzina ; Wychowanie a uniwersytety. III. "WYZWOLIĆ W NAS MIŁOŚĆ, ÓW HOJNY I BEZINTERESOWNY DAR WŁASNEGO ": Homo europeus w świetle antropologii biblijnej i nauczania Jana Pawła II ; Wychowanie jako zmaganie się dobra ze złem w nauczaniu Jana Pawła II ; Narodowy charakter świadomości a religijność polska ; Aneks: Historia powstania i działalność Zakładu Teorii Wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-378.
Streszcz. ang.
METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY: 1. Wybrane koncepcje człowieka ; 1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka ; 1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny ; 1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda ; 1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły ; 2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku ; 2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji ; 2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności ; 2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości. MORALNOŚĆ - ETYKA - LEGALNOŚĆ: 1. Moralność człowieka jako osoby ; 1.1. Człowiek jako osoba ; 1.2. Człowieczeństwo człowieka ; 1.3. Aksjologia personalna a norma moralna ; 1.4. Moralne uwarunkowania osoby ; 1.5. Ontologiczna triada: intencja - czyn - konsekwencja ; 2.Etyka człowieka jako istoty społecznej ; 2.1. Człowiek jako istota społeczna ; 2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna ; 2.3. Etyka w kolejnych epokach ; 2.4. Problem praw człowieka ; 3.Legalność człowieka jako obywatela ; 3.1. Człowiek jako obywatel ; 3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna ; 3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY: 1. Podstawowe dylematy wychowania ; 1.1. Źródła kryzysu wychowania ; 1.2. Semantyka słowa 'wychowanie' ; 1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa 'wychowanie' ; 2.Wychowanie moralne w rodzinie ; 2.1. Elementy nauk o rodzinie ; 2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego ; 2.3. Istota wychowania moralnego ; 3. Wychowanie etyczne w szkole ; 3.1. Kompetencje nauczyciela ; 3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego ; 3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego ; 4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.1. Ideologia postmodernizmu ; 4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny ; 4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93242 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
WIELOWYMIAROWOŚĆ ZAGADNIENIA DUCHOWOŚCI: Metodyka psychoterapii jako metodologia nauki po-postmodernistycznej ; Pytanie o współczesną formułę duchowości z neoliberalizmem w tle ; Podmiotowość a współczesna teoria socjologiczna ; Wymiar duchowości w strukturze zintegrowanej osobowości ; Świadomość a duchowy wymiar człowieka. DUCHOWY WYMIAR ISTNIENIA: Wpływ pierwiastka duchowego na poczucie wewnętrznej integracji ; Tradycja humanistycznego nurtu w psychologii a poznanie przez znak i symbol ; Rola i wartość rozwoju duchowego we współczesnym świecie. EMANCYPACYJNY WYMIAR DUCHOWOŚCI: Czy transgresja w ujęciu Józefa Kozieleckiego jest koncepcją uwzględniającą duchowy wymiar człowieka? ; Wspomaganie rozwoju inteligencji duchowej (SQ) z wykorzystaniem narracyjnej gry (auto)biograficznej w "Osiemdziesiąt historii do-o-koła życia". EDUKACYJNY WYMIAR DUCHOWOŚCI: Duchowy wymiar człowieka w kontekście wychowania moralnego - między adaptacją a emancypacją ; W poszukiwaniu przewodnika. Rozważania dotyczące duchowego wymiaru człowieka w relacji mistrz-uczeń. DUCHOWOŚĆ W PEDAGOGICE: Nadzieja na bycie sobą wyrazem duchowego rozwoju człowieka - podejście pedagogiczne. DUCHOWOŚĆ W SZTUCE: Duchowość bez metafizyki w sztuce współczesnej ; Homo decor ; Artysta z nurtem ; Potrzeba ekspresji i ciągłe poszukiwanie jej nieskończonych możliwości. WYMIAR RELIGIJNY I POZARELIGIJNY: Integralna formacja ludzka i chrześcijańska - przesłanie pedagogiczne Jana Bosko ; Aktywność sfery religijno-duchowej a poziom szczęścia odczuwanego przez pacjentów onkologicznych. DUCHOWE ZNIEWOLENIE CZŁOWIEKA: Problemy duchowe ludzi uzależnionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94816 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52582 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IV, nr 19, 20)
Bibliogr. pism Stanisława Karpowicza
Stanisław Karpowicz / N. Miłkowska-Samotyhowa Słowo wstępne / M. Librachowa Plan pedagogiki osnutej na podstawach naukowych WSTĘP - Nauka wychowania - Naukowe źródła pedagogiki LOGIKA WYCHOWANIA - Czym jest wychowanie ze stanowiska wiedzy współczes-
nej - Wywód ostatecznego celu wychowania - Cel i zadania wychowania wobec ewolucji społecznej - Główne czynniki wychowania - Rozwijanie sprawności ogólnej - Sprawność umysłowa - Wychowanie moralne - Wola i jej kształcenie - Naśladownictwo i jego społeczno-wychowawcze
znaczenie - Indywidualność i jej kształcenie TECHNIKA WYCHOWANIA - Gry i zabawy - Kary i karność - Kłamstwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-[355].
Współczesna zmiana społeczna i jej implikacje dla rozwoju rozumowania moralnego adolescentów ; Główne ujęcia rozwoju moralnego ; Teoria rozwoju rozumowania moralnego Lawrence'a Kohlberga ; Modele inspirowane ujęciem Kohlberga ; Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju rozumowania moralnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-378.
Streszcz. ang.
METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY: 1. Wybrane koncepcje człowieka ; 1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka ; 1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny ; 1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda ; 1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły ; 2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku ; 2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji ; 2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności ; 2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości. MORALNOŚĆ - ETYKA - LEGALNOŚĆ: 1. Moralność człowieka jako osoby ; 1.1. Człowiek jako osoba ; 1.2. Człowieczeństwo człowieka ; 1.3. Aksjologia personalna a norma moralna ; 1.4. Moralne uwarunkowania osoby ; 1.5. Ontologiczna triada: intencja - czyn - konsekwencja ; 2.Etyka człowieka jako istoty społecznej ; 2.1. Człowiek jako istota społeczna ; 2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna ; 2.3. Etyka w kolejnych epokach ; 2.4. Problem praw człowieka ; 3.Legalność człowieka jako obywatela ; 3.1. Człowiek jako obywatel ; 3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna ; 3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY: 1. Podstawowe dylematy wychowania ; 1.1. Źródła kryzysu wychowania ; 1.2. Semantyka słowa 'wychowanie' ; 1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa 'wychowanie' ; 2.Wychowanie moralne w rodzinie ; 2.1. Elementy nauk o rodzinie ; 2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego ; 2.3. Istota wychowania moralnego ; 3. Wychowanie etyczne w szkole ; 3.1. Kompetencje nauczyciela ; 3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego ; 3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego ; 4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.1. Ideologia postmodernizmu ; 4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny ; 4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej