Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(20)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Burrett Jill F
(2)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Jacewicz Agnieszka
(2)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Maksymiuk Renata
(2)
Maxwell Ruth (1933- )
(2)
Węgrodzka Jadwiga
(2)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Celmer Zuzanna
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fajans Tadeusz
(1)
Fox Dorothea
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Harris Rachel
(1)
Hosiasson Janina
(1)
Izdebska Helena ( -2002)
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Lengren Zbigniew (1919-2003)
(1)
Lhotzky Heinrich (1859-1930)
(1)
Markowska Danuta
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Nolte Dorothy
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
P. Fr
(1)
Piotrowska Elżbieta
(1)
Piotrowski Andrzej
(1)
Pokora Mirosław
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rothenberg Michael B
(1)
Russell Bertrand (1872-1970)
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Skórzyńska Zofia
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Spock Benjamin
(1)
Stekel Wilhelm (1868-1940)
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Trawińska Maria
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Witwicki Władysław
(1)
Łopatkowa Maria (1927- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(13)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
1910 - 1919
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Austria
(1)
Język
polski
(27)
Temat
Rodzice
(21)
Dziecko
(18)
Psychologia dziecka
(13)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Rodzina
(9)
Psychologia wychowawcza
(8)
Wychowanie
(6)
Alkoholizm
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kształcenie rodziców
(3)
Małżeństwo
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Reklama
(3)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja domowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Narkomania
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwód
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Charakter
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Eksperyment
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gniew
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Homoseksualizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasy łączone
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Noworodek
(1)
Obyczaje
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sumienie
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzine
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wyobraźnia
(1)
Temat: dzieło
Polska Zbrojna
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(5)
Szkice
(3)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Książki dla Rodziców)
- Rodzicom skłopotanym dzierżeniem władzy - Rodzicom nie zawsze winnym - Rodzicom nie mającym czasu - Rodzicom kochającym bez zastanowienia - Rodzicom odrzucającym - Rodzicom rozwodzącym się i samotnym - Rodzicom "z marginesu" - Rodzicom wierzącym i niewierzącym - Rodzicom dzieci skrzywdzonych przez naturę - Rodzicom dzieci dorosłych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35973 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek)
Czy tego chcemy, czy nie - dzieci bezustannie nas obserwują. Ich uwaga jest stale skupiona na nas. Nawet nie tyle na tym, co rodzice każą im robić, ile na obserwacji ich zachowania. Poprzez tysiące pozornie nieistotnych, codziennych chwil dzieci uczą się wartości, postaw i oczekiwań względem życia. Najmocniejsze z tych przesłań akceptują wtedy, gdy najmniej się tego spodziewamy. Jeśli dziecko jest często krytykowane, uczy się potępiać ; Jeśli dziecko otacza wrogość, uczy się agresji wobec innych ; Jeśli dziecko otacza lęk, staje się pełne obaw ; Jeśli dziecko otacza litość, uczy się użalać nad sobą ; Jeśli dziecko otaczają kpiny, staje się nieśmiałe ; Jeśli dziecko żyje wśród zazdrości, uczy się być zawistne ; Jeśli dziecko jest zawstydzane, uczy się mieć poczucie winy ; Jeśli dziecko jest zachęcane, uczy się wierzyć w siebie ; Jeśli dziecko otacza tolerancja, uczy się cenić innych ; Jeśli dziecko jest chwalone, uczy się cenić innych ; Jeśli dziecko jest akceptowane, uczy się kochać ; Jeśli dziecko otacza aprobata, uczy się lubić siebie ; Jeśli dziecko jest doceniane, uczy się, że warto mieć własne cele ; Jeśli chętnie dzielimy się tym, co mamy, z innymi, dziecko uczy się hojności ; Jeśli dziecko otacza szczerość i uczciwość, uczy się prawdomówności ; Jeśli dziecko otacza sprawiedliwość, uczy się właściwego postępowania ; Jeśli dziecko otacza życzliwość i uprzejmość, uczy się szacunku dla innych ; Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się pokładać wiarę w sobie i tych, którzy je otaczają ; Jeśli dziecko otacza przychylność, uczy się, że świat to przyjazne miejsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp -37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40149 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Założenia eksperymentu II. Stan przed eksperymentem i organizacja
eksperymentu III.Przebieg eksperymentu w zakresie ogólnoszkolnych
form współpracy szkoły z rodzicami uczniów IV. Przebieg eksperymentu w zakresie form współpracy z
rodzicami uczniów w obrębie klasy V. Podsumowanie eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34301 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzice, Dzieci)
Indeks
1. Jak po rozstaniu pozytywnie patrzeć w przyszłość?; 2. Inne relacje, inne nastawienie; 3. Separacja a dzieci; 4. Dwa domy, jeden cel; 5. Porady dla ojców; 6. Nowy partner, nowa rodzina; 7. Sztuka bycia macochą; 8. Nie trać kontroli; 9. Refleksje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613.81/.84 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 1-Czyt. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na dok. data wyd. 2005, data ustalona z wydawcą: 2008.
Bibliogr. s. [204]-205.
BN-P.2/2014
Jak rozpoznać, że Twoje dziecko używa narkotyków i jaki jest to rodzaj środków odurzających? ; Jak wpływają one na jego organizm? ; Na czym polega uzależnienie od alkoholu? ; W jaki sposób pokierować leczeniem uzależnionego dziecka? ; Jak skłonić je do współpracy, wtedy, gdy nie życzy sobie ingerencji w jego "prywatne" sprawy? ; Jak wspierać dziecko w trakcie terapii? ; Jak pomóc zrozpaczonym i zagubionym rodzicom?
Odpowiedzi na te i inne niezwykle trudne pytania można znaleźć w książce "Dzieci, alkohol, narkotyki". Celem Ruth Maxwell jest nie tylko podniesienie na duchu strapionych rodziców i nauczycieli, lecz przede wszystkim przekazanie im niezbędnej wiedzy, dzięki której będą mogli uwolnić się od poczucia winy i niekompetencji, pomóc dziecku, a nawet - uratować mu życie. W książce zamieszczono aktualną listę adresów instytucji, do których w każ- dej chwili rodzice i nauczyciele mogą zwrócić się po poradę i pomoc lub skierować dziecko na leczenie. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-613.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87029 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzice, Dzieci)
Indeks
Na okł. podtyt.: Jak być dobrymi rodzicami po separacji lub rozwodzie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Dzieci upośledzone umysłowo ; II. Przyczyny upośledzenia umysłowego (w opracowaniu lekarza psychiatry Ireny Kornatowskiej) ; III. Wykrywanie niedorozwoju umysłowego u dzieci w wieku przedszkolnym ; IV. Stosunek najbliższego środowiska do dzieci upośledzonych umysłowo ; V. Obserwacja dzieci podejrzanych o niedorozwój umysłowy oraz inne prace służące selekcji do szkół i zakładów specjalnych ; VI. Wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo w rodzinie ; VII. Trudności w wychowaniu dzieci upośledzonych umysłowo ; VIII. Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; VIII.Gry i zabawy dzieci upośledzonych umysłowo ; IX. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi upośledzonymi umysłowo ; X. Cel, program i metody wychowania w szkole specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; XI. Współpraca rodziców ze szkołą specjalną ; XII. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i drogi ich rewalidacji ; XIII. Wychowanie dzieci w zakładach specjalnych ; XIV. Stan opieki nad upośledzonymi umysłowo w Polsce Ludowej ; XV. Krótka historia wychowania upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej