Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(537)
Forma i typ
Książki
(536)
Publikacje dydaktyczne
(93)
Publikacje naukowe
(69)
Publikacje fachowe
(52)
Dostępność
dostępne
(559)
wypożyczone
(149)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(192)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(366)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(4)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(12)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(40)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(9)
Filia 11 (Dębicka 170)
(5)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(29)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(10)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(6)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Radzicki Józef
(28)
Aronson Elliot (1932- )
(22)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(21)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(21)
Sęk Helena (1938- )
(20)
Materska Maria (1942- )
(15)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(13)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(12)
Czerniawska Ewa
(11)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(11)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(10)
Johnson Robert Lee (1941- )
(10)
McCann Vivian
(10)
Strelau Jan (1931- )
(10)
Brzezińska Anna (1949- )
(9)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(9)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(9)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(8)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(8)
Gilewicz Joanna
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(6)
Kurcz Ida (1930- )
(6)
Matczak Anna
(6)
Pieter Józef (1904-1989)
(6)
Radochoński Mieczysław
(6)
Suchecki Jacek (1950- )
(6)
Bezwińska-Walerjan Anna
(5)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(5)
Harwas-Napierała Barbara
(5)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(5)
Myers David G
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Trempała Janusz (1953- )
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Birch Ann
(4)
Doliński Dariusz (1959- )
(4)
Domachowski Waldemar (1948- )
(4)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(4)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(4)
Oleś Piotr (1955- )
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pankiewicz Ewa
(4)
Paszkiewicz Elżbieta
(4)
Pąchalska Maria (1949- )
(4)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(4)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Akert Robin M
(3)
Andruszko Robert
(3)
Brown Jason W
(3)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(3)
Cybulko Anna
(3)
Formański Jacek
(3)
Fraisse Paul (1911-1996)
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Hałaj Joanna Barbara
(3)
Kaiser-Grodecka Irmina (1941- )
(3)
Kenrick Douglas T
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(3)
Krejtz Krzysztof
(3)
Matusewicz Czesław (1931- )
(3)
Mietzel Gerd (1936- )
(3)
Miluska Jolanta
(3)
Neuberg Steven L
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Piaget Jean (1896-1980)
(3)
Pietrzak Henryk
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Ratajczak Zofia (1937- )
(3)
Rosińska Zofia (1940- )
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Wilson Timothy D
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Łuczyński Jan
(3)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(3)
Aronson Joshua
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Beisert Maria (1951- )
(2)
Bell Paul A
(2)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(2)
Binder Marek
(2)
Birchwood M. J
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Aneta (psycholog)
(2)
Borzym Irena (1939- )
(2)
Budohoska Wanda (1920-1997). Procesy percepcji (pol.)
(2)
Bugiel Julian (1929- )
(2)
Bujok Jolanta
(2)
Bukowski Adam (tłumacz)
(2)
Burdziej Stanisław (1979- )
(2)
Ciccarelli Saundra K
(2)
Cieślak Roman
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Dehasse Joël
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(113)
2000 - 2009
(201)
1990 - 1999
(73)
1980 - 1989
(41)
1970 - 1979
(42)
1960 - 1969
(19)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(3)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
1901-2000
(20)
1945-1989
(14)
1989-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(520)
Ukraina
(3)
Język
polski
(520)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(73)
Psycholodzy
(14)
Psychoterapeuci
(9)
Lekarze
(6)
Fizjoterapeuci
(5)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Psychiatrzy
(4)
Studenci
(4)
Menedżerowie
(3)
Pedagodzy
(2)
Pielęgniarki
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Weterynarze
(2)
Coachowie
(1)
Ginekolodzy
(1)
Klasa 4.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oficerowie
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pediatrzy
(1)
Politycy
(1)
Rodzice
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci psychologii
(1)
Służba więzienna
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Psychologia
(121)
Psychologia społeczna
(83)
Psychologia rozwojowa
(61)
Osobowość
(53)
Psychologia wychowawcza
(40)
Uczenie się
(40)
Psychologia kliniczna
(35)
Pamięć
(33)
Poznanie
(31)
Psychologia dziecka
(31)
Motywacja
(28)
Stres
(28)
Uczucia
(28)
Dziecko
(26)
Spostrzeganie
(26)
Zachowanie
(22)
Agresywność
(21)
Myślenie
(21)
Praca
(21)
Psychopatologia
(20)
Psychoterapia
(19)
Nauczanie
(18)
Konformizm
(17)
Młodzież
(17)
Środki masowego przekazu
(15)
Mózg
(14)
Zarządzanie
(13)
Świadomość
(13)
Inteligencja (psychol.)
(12)
Nauczyciele
(12)
Stosunki interpersonalne
(12)
Choroby psychiczne
(11)
Eksperyment
(11)
Wrażenia
(11)
Język
(10)
Miłość
(10)
Propaganda
(10)
Schizofrenia
(10)
Uprzedzenia
(10)
Diagnoza
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Mowa
(9)
Zmysły
(9)
Chorzy
(8)
Decyzje
(8)
Inteligencja (psychologia)
(8)
Postawy
(8)
Testy
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie
(8)
Neuropsychologia
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Pedagogika
(7)
Psychiatria
(7)
Psychofizjologia
(7)
Psychologia stosowana
(7)
Rodzina
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Zaburzenia psychiczne
(7)
Zdolności
(7)
Psychologia lekarska
(6)
Samobójstwo
(6)
Twórczość
(6)
Uwaga (psychol.)
(6)
Więźniowie
(6)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Wyobraźnia
(6)
Wzrok
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Dzieci
(5)
Konflikt
(5)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Kształcenie
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Motywacja uczenia się
(5)
Nerwice
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Polityka
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Reklama
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Sport
(5)
Stereotyp
(5)
Sztuka
(5)
Układ nerwowy
(5)
Więziennictwo
(5)
Wola
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Wyobrażenia
(5)
Choroby dziecięce
(4)
Emocje
(4)
Grupy społeczne
(4)
Kara (psychol.)
(4)
Kara pozbawienia wolności
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kwestionariusz osobowości
(4)
Leczenie
(4)
Lęk
(4)
Marketing
(4)
Metodologia
(4)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa Środkowa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(173)
Podręczniki akademickie
(149)
Podręczniki
(30)
Podręcznik akademicki
(29)
Praca zbiorowa
(11)
Film
(1)
Film niemiecki
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(115)
Medycyna i zdrowie
(32)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
537 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 207-212.
Dla specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, wszystkich zainteresowanych poszerzeniem wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka.
I. Receptory: 1. Rodzaje i lokalizacja receptorów ; II. Zmysły i ich rola: 1. Zmysł czucia ; 2. Układ przedsionkowy (zmysł równowagi) ; 3. Zmysł słuchu ; 4. Zmysł wzroku ; 5. Zmysł powonienia ; 6. Zmysł smaku ; 7. Synestezja ; III. Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii układu nerwowego: 1. Ośrodkowy układ nerwowy ; 2. Obwodowy układ nerwowy ; 3. Autonomiczny układ nerwowy ; IV. Rozwój wewnątrzłonowy. Rozwój układu nerwowego: 1. Początki rozwoju wewnątrzłonowego ; 2. Początkowe fazy rozwoju układu nerwowego ; 3. Dalszy rozwój układu nerwowego ; 5. Odruchy ; 6. Napięcie mięśni ; 7. Sensoryczny rozwój dziecka: 1. Geneza i koncepcja ruchu ; 2. Rozwój strategii ruchowej ; 3. Prawidłowy (typowy) sensoryczny rozwój dziecka ; VIII. Neuroplastyczność: 1. Pamięć ; 2. Uczenie się ; IX. Stres oraz jego wpływ na zdrowie człowieka i rozwój dziecka: 1. Definicja. Rodzaje stresu ; 2. Powstawanie reakcji stresowej. Drogi przebiegu odpowiedzi na działanie stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-107753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia na stronach 226-227. Indeks.
Pierwszy na polskim rynku podręcznik poświęcony wyłącznie medycynie behawioralnej kotów. W prosty, przejrzysty sposób przekazano w nim ogromną wiedzę na temat na temat zachowania kotów, jego oceny i postępowania terapeutycznego w razie stwierdzenia zaburzeń. Autorzy to doświadczeni lekarze weterynarii, zajmujący się przez większość zawodowego życia medycyną behawioralną psów i kotów. Joël Dehasse aktywnie ją współtworzył w czasach, kiedy nie było jeszcze uznane za pełnoprawną gałąź medycyny weterynaryjnej. Sabine Schroll do dziś prowadzi praktykę ogólną, łącząc ją codziennie z medycyną behawioralną, ponieważ te dwie dziedziny są właściwie niemożliwe do rozdzielenia. Szczególnie prawdziwe okazuje się to w przypadku kotów, u których rzadko zaburzenia dotyczą ciała albo psychiki, najczęściej obejmując i jedną, i drugą stronę. [...] Z Przedmowy do wydania polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów prac na stronach [IX]-XII.
Tytuł oryginału: "Evidence-based psychotherapies for children and adolescents" 2003.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
I. PODSTAWY BADAŃ NAD TERAPIĄ DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Wprowadzenie. Kontekst i źródła opartych na dowodach metod psychoterapii dzieci i młodzieży. 2. Zagadnienia i aspekty rozwojowe w badaniach i praktyce. 3. Nowe obszary praktyki opartej na dowodach. 4. Zagadnienia etyczne w badaniach nad terapią psychospołeczną dzieci i mlodzieży. II. PROGRAMY BADAŃ. A. ZABURZENIA I PROBLEMY ZINTERNALIZOWANE: 5. Terapia lęku ukierunkowana na dziecko. 6. Zaangażowanie rodziców w terapię dzieci z zaburzeniami lękowymi. 7. Poznawczo-behawioralna terapia grupowa depresji młodzieńczej. 8. Terapia poznawczo-behawioralna depresji młodzieńczej. Porównawcza skuteczność eksperymentalna, mediatory, moderatory i skuteczność rzeczywista. 9. Psychoterapia interpersonalna dla depresyjnych adolescentów.10. Trening wzmocnienia pierwotnej i wtórnej kontroli u młodzieży z depresją. Zastosowanie modelu systematycznego wdrażania jako modelu rozwijania i testowania metod terapeutycznych. B. ZABURZENIA I PROBLEMY EKSTERNALIZOWANE. 11. 11. Program treningu poznawczo-behawioralnego dla rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości ruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. 12. Terapia interakcji rodzic-dziecko dla dzieci z zachowaniami opozycyjnymi.13. "Niewiarygodne Lata" Seria materiałów szkoleniowych dla rodziców, nauczycieli i dzieci. Wieloaspektowe ujęcie leczenie małych dzieci z problemami w zachowaniu. 14. Trening rozwiązywania problemów i warsztaty umiejętności rodzicielskich w zaburzeniach zachowania. 15. Trening kontroli gniewu dla agresywnej młodzieży. 16. Zachowania antyspołeczne u dzieci i nastolatków: Oregoński program Wielowymiarowej Terapii i Opieki Zastępczej (MTFC). 17. Terapia wielosystemowa poważnych problemów klinicznych. C. INNE ZABURZENIA I SPECJALNE ZASTOSOWANIE: 18. Wczesna intensywna interwencja behawioralna w autyzmie ; Empirycznie potwierdzone interwencje kluczowej reakcji dla dzieci autystycznych. 20. Behawioralna terapia systemów rodzinnych dla nastolatków cierpiących na jadłowstręt psychiczny. 21. Rozwój terapii zorientowanej na dowody otyłości dziecięcej. 22. Terapia behawioralna moczenia nocnego. 23. Krótka strategiczna terapia rodzinna dla młodzieży hiszpańskojęzycznej. 24. Terapia narracyjna hiszpańskojęzycznych dzieci i nastolatków. III. WNIOSKI ORAZ PROGNOZY NA PRZYSZŁOŚĆ: 25. Podsumowanie: Stan obecny i perspektywy terapii zorientowanych na dowody w odniesieniu do dzieci i adolescentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 263-267. Indeks.
Przedmowa ; Wstep ; Schemat badania psychiatrycznego ; Rozdział 1 Psychopatologia ; Rozdział 2 Zaburzenia neurorozwojowe (blok L1-6A0) ; Rozdział 3 Schizofrenia lub inne pierwotne zaburzenia psychotyczne (blok L1-6A2) ; Rozdział 4 Katatonia (blok L1-6A4) ; Rozdział 5 Zaburzenia nastroju (blok L1-6A6) ; Rozdział 6 Zaburzenia lękowe lub związane z lękiem (blok L1-6B0) ; Rozdział 7 Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne lub pokrewne (blok L1-6B2) ; Rozdział 8 Zaburzenia szczególnie związane ze stresem (blok L1-6B4) ; Rozdział 9 Zaburzenia dysocjacyjne (blok L1-6B6) ; Rozdział 10 Zaburzenia odżywiania lub jedzenia (blok L1-6B8) ; Rozdział 11 Zaburzenia eliminacji (blok L1-6C0) ; Rozdział 12 Zaburzenia związane z niepokojem cielesnym lub doznaniami cielesnymi (blok L1-6C2) ; Rozdział 14 Zaburzenia spowodowane zachowaniami uzależniającymi (blok L2-6C5) ; Rozdział 15 Zaburzenia kontroli impulsów (blok L1-6C7) ; Rozdział 16 Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (blok L1-6C9) ; Rozdział 17 Zaburzenia osobowości i cechy pokrewne (blok L1-6D1) ; Rozdział 18 Zaburzenia parafilne (blok L1-6D3) ; Rozdział 19 Zaburzenia fikcyjne (blok L1-6D5) ; Rozdział 20 Zaburzenia neurokognitywne (blok L1-6D7) ; Rozdział 21 Demencja (blok L2-6D8) ; Rozdział 22 Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania związane z ciążą, porodem i połogiem (bloki L1-6E2) ; Rozdział 23 Stany związane ze zdrowiem seksualnym ; Rozdział 24 Testy stosowane w psychiatrii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 258-282. Indeksy.
1. OBECNY STATUS EWOLUCJONIZMU: Zakres pojęcia "ewolucja" ; Relacje między teorią ewolucji a nauką ; Główne spory wokół teorii ewolucji . 2. TEORIA EWOLUCJI: Klasyczna teoria Darwina - podstawowe komponenty ; Nowa Synteza - genetyczne mechanizmy ewolucji. 3. NEODARWINIZM - UZUPEŁNIENIA I MODYFIKACJE KLASYCZNEJ TEORII EWOLUCJI: Podstawowe typy doboru naturalnego ; Ewolucyjne koncepcje szczodrości. 4. NEODARWINOWSKIE MODYFIKACJE TEORII DOBORU PŁCIOWEGO: Powstanie rozmnażania płciowego ; Rozmnażanie a zmienność genetyczna ; Rozmnażanie płciowe a pasożytnictwo ; Neodarwinowskie koncepcje doboru płciowego. 5. ANTROPOLOGICZNE PODSTAWY EWOLUCJI: O pochodzeniu człowieka ; Tryb życia a mózg i umysł. 6. PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA. MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓŁCZESNOŚCIĄ: Obecny status psychologii ewolucyjnej ; Psychologia ewolucyjna a inne nauki ; Ewolucjonizm i psychologia ewolucyjna a główne kierunki psychologiczne. 7. TRZY WYMIARY UMYSŁU: Umysł estetyczny ; Umysł kreatywny ; Umysł etyczny. 8. BIOLOGIA INTELIGENCJI: Mózgowe podłoże inteligencji ; Inteligencja a wielkość mózgu ; Genetyczne podłoże inteligencji ; Inteligencja społeczna - badania międzygatunkowe. 9. POCHODZENIE ETNICZNE A INTELIGENCJA: Problem rasy ; Zróżnicowanie zdolności poznawczych między ekotypami ; Ewolucyjne koncepcje wyjaśniające różnice miedzy ekotypami w zakresie inteligencji. 10. RÓŻNICE PŁCIOWE W ZAKRESIE ZDOLNOŚCI POZNAWCZYCH: Czynnik g a różnice płciowe ; Zdolności przestrzenne a różnice płciowe ; Zdolności werbalne a różnice płciowe ; Biologiczne wyjaśnienia różnic płciowych w zakresie zdolności poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach [223]-245. Indeks.
Dla pracowników opieki medycznej, a także świadczeniobiorców (kobiet i ich rodzin).
1. Zdrowie psychiczne kobiet: od Hipokratea do Kumara ; 2. Okres ciąży ; 3. Depresja poporodowa i zaburzenia dwubiegunowe ; 4. Psychoza połogowa ; 5. Problemy dotyczące zdrowia psychicznego w okresie poporodowym ; 6. Przypuszczalne przyczyny depresji poporodowej ; 7. Wykrywanie i rozpoznawanie zaburzeń psychicznych okresu połogu ; 8. Wpływ na rodzinę ; 9. Wpływ na społeczeństwo ; 10. Leczenie depresji poporodowej ; 11. Zespół wielospecjalistyczny ; 12. Globalizacja kulturowa ; 13. Przegląd problemów związanych ze zdrowiem psychicznym kobiet w okresie ciąży i połogu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy hasłach.
Agresja i jej przeciwdziałanie ; Agresja - pojęcie i podział ; Agresja - teorie rozwoju zachowań agresywnych ; Aksjologia resocjalizacji ; Autoagresja i jej przeciwdziałanie ; Dewiacje społeczne młodzieży ; Diagnoza w resocjalizacji ; Historia refleksji resocjalizacyjnej ; Historia resocjalizacji instytucjonalnej w Polsce ; HIV i AIDS ; Kara pozbawienia wolności ; Kary i nagrody w resocjalizacji penitencjarnej ; Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich ; Kompetencje osobowościowe i zawodowe wychowawców resocjalizacyjnych ; Kurator sądowy ; Mediacja w resocjalizacji ; Metodologia badań w resocjalizacji ; Metodyka resocjalizacji ; Niedostosowanie społeczne – etiologia ; Niedostosowanie społeczne – pojęcie ; Niedostosowanie społeczne - stan osobowości ; Niedostosowanie społeczne – symptomatologia ; Niedostosowanie społeczne – typologie ; Podkultura przestępcza ; Pomoc postpenitencjarna ; Probacja ; Profilaktyka zachowań ryzykownych ; Prostytucja nieletnich ; Przemoc w rodzinie i jej przeciwdziałanie ; Przemoc w szkole i jej przeciwdziałanie ; Przestępczość kobiet - rozmiary zjawiska ; Przestępczość nieletnich ; Przestępstwa internetowe ; Resocjalizacja - definiowanie pojęcia ; Resocjalizacja humanistyczno-egzystencjalna ; Resocjalizacja kobiet ; Resocjalizacja nieletnich - formy instytucjonalne ; Resocjalizacja nieletnich - tendencje europejskie ; Resocjalizacja penitencjarna - aspekty negatywne ; Resocjalizacja penitencjarna przestępców niebezpiecznych ; Resocjalizacja penitencjarna przestępców uzależnionych ; Resocjalizacja penitencjarna - rola służby więziennej ; Resocjalizacja penitencjarna - struktura organizacyjna ; Resocjalizacja - podstawy teoretyczne ; Resocjalizacja skazanych za przestępstwa seksualne ; Resocjalizacja sprawców zabójstw ; Resocjalizacja więźniów w wieku senioralnym i niepełnosprawnych ; Rola edukacji ekologicznej w resocjalizacji ; Rola edukacji w resocjalizacji instytucjonalnej ; Rola kultury fizycznej w resocjalizacji ; Rola pracy w resocjalizacji penitencjarnej ; Rola religii w resocjalizacji penitencjarnej ; Rola społeczeństwa w resocjalizacji - reedukacja inkluzyjna ; Rola sztuki w resocjalizacji penitencjarnej ; Rola wolontariatu w resocjalizacji ; Samobójstwa - rozpoznawanie i przeciwdziałanie ; System dozoru elektronicznego w resocjalizacji ; Teleologia resocjalizacji ; Terapie pedagogiczne w resocjalizacji ; Terapie w resocjalizacji – arteterapia ; Terapie w resocjalizacji – biblioterapia ; Terapie w resocjalizacji - filmoterapia (audiowizoterapia) ; Terapie w resocjalizacji – muzykoterapia ; Terapie w resocjalizacji – socjoterapia ; Terapie w resocjalizacji – teatroterapia ; Terapie w resocjalizacji - terapie niekonwencjonalne ; Terapie w resocjalizacji – żagloterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-Inf.-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [357]-376. Indeksy.
1. KWESTIE POJĘCIOWE: Po co diagnozować? ; Psychoanalityczna diagnoza charakteru ; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości ; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości ; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne ; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). 2. TYPY ORGANIZACJI CHARAKTERU: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna) ; Osobowość narcystyczna ; Osobowość schizoidalna ; Osobowość paranoidalna ; Osobowość depresyjna i maniakalna ; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna) ; Osobowość obsesyjna i kompulsywna ; Osobowość histeryczna (histrioniczna) ; Osobowość dysocjacyjna ; Dodatek. Zalecany format wywiadu diagnostycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia czasu wolnego / Kazimierz Migdał. - Warszawa : AlmaMer Szkoła Wyższa, 2011. - 239, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 221-[232] przy rozdz. Indeksy.
Czym jest psychologia czasu wolnego ; CZŁOWIEK I CZAS - OGÓLNE PROBLEMY PSYCHOSPOŁECZNE: Człowiek wobec czasu - problemy psychologiczne ; Czas pracy a czas wolny - czas wypoczynku ; Fazy rozwojowe człowieka i zachowanie w czasie wolnym ; PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA ZACHOWANIA CZŁOWIEKA W CZASIE WOLNYM: Postawy i wartości a zachowania w czasie wolnym ; Motywacja - ogólne problemy - motywacja zachowań w czasie wolnym ; Różnice indywidualne a zachowanie człowieka w czasie wolnym ; PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA REKREACJI I TURYSTYKI: Czas wolny jako okres redukcji skutków stresu ; Rekreacja na wolnym powietrzu podstawą zdrowego stylu życia ; Psychologiczne podstawy uprawiania turystyki ; Szczególna rola małych grup czasu wolnego ; Psychologiczne czynniki kontaktów międzykulturowych w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [767]-860.
R. 1. Nienormalność dawniej i dzisiaj ; R. 2. Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych ; R. 3. Podejścia psychologiczne ; R. 4. Podejście biologiczne i neuronauka ; R. 5 Zaburzenia lękowe ; R. 6. Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne ; R. 7. Zaburzenia nastroju ; R. 8. Zaburzenia wczesnodziecięce ; R. 9. Zaburzenia osobowości ; R. 10. Schizofrenie ; R. 11. Zaburzenia późnego okresu dorosłości ; R. 12. Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne ; R. 13. Zaburzenia na tle seksualnym ; R. 14. Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych ; R. 15. Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii ; R. 16. Przyszłe kierunki rozwoju psychopatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monograficzna seria wydawnicza Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 203)
Bibliogr. s. [281]-287.
1. PRACA W ŻYCIU CZŁOWIEKA: Praca zawodowa i jej znaczenie w życiu jednostki ; Realizacja kariery zawodowej i jej uwarunkowania ; Kultura pracy ; Czas wolny i jego związki z pracą zawodową. 2. ZAKŁAD PRACY W UJĘCIU TRADYCYJNYM I WSPÓŁCZESNYM: Zakład pracy jako tradycyjne miejsce wykonywania pracy zawodowej ; Struktura zakładu pracy ; Formy organizacyjne pracy zawodowej. 3. ETYCZNE ASPEKTY PRACY ZAWODOWEJ: Etyka zawodowa ; Podmiotowość pracowników ; Zasady prakseologii a praca zawodowa ; Zjawiska patologiczne w pracy zawodowej. 4. FUNKCJONOWANIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW: Zawód i opisujące go dokumenty ; Człowiek w środowisku pracy zawodowej ; Integracja i współdziałanie pracowników ; Pomoc pracownikom mającym problemy w środowisku pracy. 5. CZYNNIKI INSPIRUJĄCE AKTYWNOŚĆ ZAWODOWĄ: Ocena pracowników ; System nagród i kar w przedsiębiorstwie ; Twórczość zawodowa. 6. POZYSKIWANIE PRACY I WSPIERANIE POSZUKUJĄCYCH ZATRUDNIENIA: Poszukiwanie pracy ; Bezrobocie jako problem społeczny ; Instytucje i formy wspierania realizacji kariery zawodowej ; Praca Polaków w krajach Unii Europejskiej. 7. INTERAKCJE SPOŁECZNE W PRACY ZAWODOWEJ: Komunikowanie się w środowisku pracy ; Negocjacje w sytuacjach zawodowych ; Konflikty między pracownikami i ich rozwiązywanie. 8. KULTURA OSOBISTA W ŚRODOWISKU PRACY: Zachowania w środowisku pracy ; Porozumiewanie się w środowisku pracy ; Organizowanie okazjonalnych kontaktów zawodowych ; Zasady organizowania przyjęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92591 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybór pism estetycznych / Stefan Szuman ; wprow., wybór i oprac. Maria Kielar-Turska. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2008. - LVIII, 346, [4] s., [14] s. tabl. : il. (w tym kolor.), portr. ; 24 cm.
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Wykaz publ. S. Szumana z zakresu estetyki i wychowania estetycznego s. [343]-346.
Stefan Szuman - artysta i uczony ; 1. SZTUKA DZIECKA: Psychologia twórczości rysunkowej dziecka ; Analiza i ocena rysunków dzieci ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka. 2. ANALIZA DZIEŁA SZTUKI I JEGO ODBIORU: O artystach i ich twórczości ; Pojęcie dawki estetycznej ; Budowa utworów artystycznych ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; O kunszcie i istocie poezji lirycznej ; O słuchaniu i przeżywaniu muzyki ; Pogoda, humor i dowcip Mozarta (na tle jego listów) ; O "świecie" obrazu zamkniętym w jego ramach ; Styl groteskowy w teatrze lalek ; Pojęcie dyletantyzmu i jego rodzaje ; Sztuka samorodna a sztuka dyletancka. 3. O ROLI SZTUKI W ŻYCIU CZŁOWIEKA I WYCHOWANIU ESTETYCZNYM: Przeobrażające oddziaływanie sztuki na człowieka ; Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka ; O udostępnianiu, uprzystępnianiu i upowszechnianiu sztuki ; O doniosłej roli sztuki w wychowaniu dorosłych ; Wstęp zasadniczy do zagadnień wychowania estetycznego ; Specyfika wychowania estetycznego ; Kształtowanie wrażliwości młodzieży na sztukę ; Oddziaływanie teatru lalek na wyobraźnię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95914 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2299 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [302]-304.
I. O nauczaniu II. O wychowaniu III. Współpraca szkoły z organizacjami młodzieży IV. O eksperymencie w życiu szkoły V. O nauczycielu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna? 2. Konformizm 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie 4. Poznanie społeczne 5. Uzasadnienie własnego postępowania 6. Agresja u człowieka 7. Uprzedzenia 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna 9. Psychologia społeczna jako nauka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11 (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [1] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Co to jest psychologia społeczna?; 2. Konformizm; 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; 4. Poznanie społeczne; 5. Uzasadnienie własnego postępowania; 6. Agresja u człowieka; 7. Uprzedzenia; 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; 9. Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Tytuł oryginału: "Emotional development from infancy to adolescence : pathways to emotional competence and emotional problems" 2019.
Bibliografia na stronach [166]-190.
Książka "Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania: Kierunki rozwoju kompetencji emocjonalnych i problemów emocjonalnych" przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą. [Difin, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia na stronach 314-315. Indeks.
Po Zaburzeniach zachowania kotów powstała książka poruszająca problemy psów. Praca nad nią była o wiele bardziej złożona, ponieważ związek między człowiekiem a psem po tysiącach lat koewolucji jest szerszy i bardziej ukształtowany niż w przypadku kotów. Pies jako istota wybitnie społeczna nie może być postrzegany w oderwaniu od swojego systemu rodzinnego i związku z człowiekiem. Sprawia to, że praca w zakresie medycyny behawioralnej z psem i jego właścicielem jest o wiele bardziej elastyczna, obszerna i kompleksowa, ponieważ ciągle spotykamy się z całkowicie indywidualnymi związkami człowiek-pies. Ten ścisły społeczny związek między człowiekiem a psem prowadzi do intensywniejszego wzajemnego oddziaływania, które oczywiście należy wziąć pod uwagę przy diagnostyce i leczeniu. Również w tym podręczniku pozostajemy wierni modelowi medycyny behawioralnej - terapia zaburzeń psychicznych u psa jest podstawową domeną medycyny weterynaryjnej, ponieważ zdrowie fizyczne i psychiczne są nieodłącznie ze sobą związane. Obok tego ustrukturyzowanego modelu diagnostyki i terapii chcemy jednak też zwrócić uwagę na dwa najistotniejsze elementy w pracy behawioralnej: empatię i kreatywność! Z Przedmowy do wydania oryginalnego. W niniejsze książce dzięki przejrzystej formie i praktycznemu ujęciu. Czytelnik będzie mógł szybko znaleźć wskazówki diagnostyczne, odpowiednie narzędzia terapeutyczne, metody alternatywne, suplementy diety i leki, a także, co bardzo ważne dla powodzenia leczenia, sposoby motywowania opiekuna psa. [Z Przedmowy do wydania polskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [226]-233.
Depresja w okresie dojrzewania ; Terapia poznawczo-behawioralna: wprowadzenie i przegląd ; Ocena poznawczo-behawioralna i formułowanie przypadku ; Rozpoczęcie terapii ; Wczesne etapy terapii ; Metody poznawcze ; Ogólne techniki poznawczo-behawioralne ; Zakończenie terapii ; Współpraca z szerszym systemem ; Zagadnienia specyficzne: znęcanie się, żałoba, trauma i samobójstwo ; Typowe problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia dobrostanu psychicznego : leczenie i zastosowania kliniczne / Giovanni A. Fava. - Wydanie I / redaktor polskiego wydania dr Agnieszka Woźniewicz-Grzymała. - Warszawa : Moc Media, 2023. - 232 strony : wykresy ; 21 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
WPROWADZENIE DO WYDANIA POLSKIEGO RECENZJA WYDANIA POLSKIEGO WSTĘP GIOVANNIEGO A. FAVY ; CZ. I. ROZWÓJ: R. 1. Kontekst ; R. 2. Przypadek studenta filozofii i dążenie do strategii poprawy dobrostanu ; R. 3. Proces walidacji terapii dobrostanu psychicznego ; CZ. II. OŚMIOSESYJNY PROGRAM TERAPII DOBROSTANU PSYCHICZNEGO: R. 4. Ocena wstępna ; R. 5. Sesja pierwsza ; R. 6. Sesja druga ; R. 7. Sesja trzecia ; R. 8. Sesja czwarta ; R. 9. Sesja piąta ; R. 10. Sesja szósta ; R. 11. Sesja siódma ; R. 12. Sesja ósma ; R. 13. Program składający się z czterech sesji ; CZ. III. ZASTOSOWANIA: R. 14. Depresja ; R. 15. Wahania nastroju ; R. 16. Uogólnione zaburzenie lękowe ; R. 17. Panika i agorafobia ; R. 18. Zespół stresu pourazowego ; R. 19. Dzieci i młodzież ; R. 20. Nowe kierunki ; R. 21. Idąc dalej.
Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | okładka Moc MediaTerapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne Giovanni A. Fava Oprawa miękka ISBN: 978-83-671-3346-3 EAN: 9788367133463 Tytuł oryginalny: Well-Being Therapy. Treatment Manual and Clinical Applications Liczba stron: 234 Cena katalogowa: 89,99 zł Poleć Tweetnij Zapisz89,99 zł 57,95 złOszczędzasz 32,04 zł-36 % Najniższa cena z 30 dni: 57,95 zł DODAJ DO KOSZYKA Zamówienie wyślemy 2023-10-09 Darmowa dostawa! Kup w pakiecieKupuj więcej i oszczędzaj Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | mała okładka+Torba prezentowa JUBILEUSZ - | mała okładka=93,98 zł59,94 złoszczędzasz: 34,04 zł-36 %DO KOSZYKA Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | mała okładka+Pakiet zakładek - tomiki wierszy Wisławy Szymborskiej - | mała okładka=109,98 zł75,95 złoszczędzasz: 34,03 zł-30 %DO KOSZYKA Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | mała okładka+Pakiet zakładek Seria Patriotyczna - | mała okładka=99,89 zł63,95 złoszczędzasz: 35,94 zł-35 %DO KOSZYKA Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | mała okładka+Torba prezentowa JUBILEUSZ - | mała okładka=93,98 zł59,94 złoszczędzasz: 34,04 zł-36 %DO KOSZYKA Terapia dobrostanu psychicznego. Leczenie i zastosowania kliniczne - Giovanni A. Fava | mała okładka+Pakiet zakładek - tomiki wierszy Wisławy Szymborskiej - | mała okładka=109,98 zł75,95 złoszczędzasz: 34,03 zł-30 %DO KOSZYKA Opis Terapia dobrostanu psychicznego (WBT – Well-Being Therapy) jest podejściem psychoterapeutycznym opracowanym przez Giovanniego A. Favę, światowej sławy psychiatrę i psychoterapeutę oraz redaktora naczelnego „Psychotherapy and Psychosomatics”. WBT to oparta na innowacyjnej strategii w sprawie monitorowania dobrostanu psychicznego, przy czym pacjent stopniowo uczy się, jak je rozwijać. Ten rodzaj terapii cieszy się dużym sukcesem i zyskuje na popularności. - Pierwsza część (I.) książki opisuje, w jaki sposób powstał pomysł WBT, pierwszego leczonego pacjenta i aktualne dowody, które wspierają to podejście. - W części drugiej (II.) Giovanni A. Fava przedstawia instrukcję leczenia WBT, opisując, co pociąga za sobą każda sesja, oraz dostarcza wiele przykładów z jego własnych przypadków klinicznych. - Ostatnia część (III.) obejmuje niektóre szczególne warunki, w których można zastosować WBT i jak sesje mogą być prowadzone. Zawiera sekcje dotyczące depresji, wahania nastroju, uogólnione zaburzenie lękowe, panikę i agorafobię oraz zespół stresu pourazowego. Dostępne są również informacje na temat zastosowania WBT jako metodę interwencyjną w środowisku szkolnym. Fava wzbpgacił publikację, dzieląc się anedotami z przebiegu własnej praktyki zawodowej, co jest szczególnie interesyjące dla specjalistów z dziedziny psychologii i psychiatrii. Książka została napisana przystępnym językiem i przejrzyście, co sprawia, że jej lektura jest cenna także sla doradców, wychowawców oraz rodziny i przyjaciół pacjentów, a także samych pacjentów. [Moc Media, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286. Indeksy.
CZ. I. PROFILAKTYKA PTSD: Zamiast wstępu: krótka historia z morałem ; R. 1. Definicja podstawowych pojęć: 1.1. Trauma i zdarzenie traumatyczne ; 1.2. Traumatyzacja zawodowa ; 1.3. Zaburzenia potraumatyczne ; R. 2. Profilaktyka: 2.1. Kwestie terminologiczne ; 2.2. Kwalifikacja działań profilaktycznych ; 2.3. Profilaktyka zaburzeń potraumatycznych ; R. 3. Profilaktyka pierwszego stopnia zaburzeń potraumatycznych - przegląd badań: 3.1. Profilaktyka narażenia na traumę ; 3.2. Przedurazowe wzmacnianie rezylienacji ; 3.3. Podsumowanie ; R. 4. Profilkryka drugiego stopnia zaburzeń potraumatycznych - przegląd badań: 4.1. Profilaktyka PTSD w przypadkach wszystkich ofiar traumy ; 4.2. Profilaktyka PTSD w przypadku osób, które po traumie wykazują objawy ASD ; 4.3. Podsumowanie ; CZ. II. PROGRAM PROFILAKTYKI PTSD "SKUTECZNE DZIAŁANIE W STESIE" - ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE I BADANIE SKUTECZNOŚCI: R. 5. Założenia programu profilaktyki PTSD "Skuteczne działanie w stresie" ; R. 6. Opracowanie programu szkolenia profilaktycznego ; R. 7. Przebieg badań dotyczących skuteczności szkolenia profilaktycznego: 7.1. Badania grupowe ; 7.2. Zastosowanie narzędzia badawczego ; R. 8. Wyniki badań: 8.1. Subiektywny poziom wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem ; 8.2. Poziom poczucia skuteczności w radzeniu sobie z traumą ; 8.3. Subiektywny poziom wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz poczucia skuteczności w radzeniu sobie z traumą w badaniu follow-up ; 8.4. Subiektywna ocena satysfakcji ze szkolenia w badaniu follow-up ; 8.5. Główne efekty szkolenia - poziom strategii regulacji nastroju, objawów PTSD i zaangażowanie w pracę ; 8.6. Predyktory objawów PTSD ; 8.7. Temperament - reaktywność emocjonalna ; R. 9. Podsumowanie ; CZ. III. "SKUTECZNE DZIAŁANIA W STRESIE" - MATERIAŁY EDUKACYJNE: R. 10. Założenia praktyczne i teoretyczne szkolenia ; R. 11. Szkolenie krok po kroku: 11.1. Moduł I: "O szkoleniu" ; 11.2. Moduł II: "Stres, stresor i trauma" ; 11.3. Moduł III: "Poczucie własnej skuteczności - rozpoznawanie emocji" ; 11.4. IV: "Poczucie własnej skuteczności - regulacja wzburzenia" ; 11.5. Moduł V: "Poczucie własnej skuteczności - wpływ na myślenie" ; 11.6. Moduł VI: "Poczucie własnej skuteczności - zachowanie w obliczu stresów i problemów związanych ze służbą" ; 11.7. Moduł VII: "Poczucie własnej skuteczności - rola wsparcia społecznego i zespołu (drużyny)" ; 11.8. Podsumowanie szkolenia z uczestnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107736 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej