Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(50)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(6)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(10)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(7)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Besom Mae
(2)
Gilbert Elizabeth (1969- )
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Moderski Jerzy
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Yamada Kobi
(2)
Allemann Daniel
(1)
Altés Marta (1982- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Bugajska Magdalena
(1)
Cameron Julia
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chyb Manana
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
DiYanni Robert
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dymon Mirosław
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Gabor Don
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gelb Michael J
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głatki Michał
(1)
Hales Colin F
(1)
Hayes Adam
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Hussung Thomas
(1)
Ilczuk Dorota
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kim Jeannie
(1)
Kim Jeannie. Cała ty
(1)
Klebahn Perry
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Konnikova Maria (1987- )
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Laskowska Joanna (1967- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Makaruk Katarzyna
(1)
Moderska Beata
(1)
Myst Magnus
(1)
Niestorowicz Ewa (1972- )
(1)
Nowacki Bartosz (1981- )
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pochanke Henryk
(1)
Ratajski Sławomir
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Siewiorek Robert
(1)
Sirdeshpande Rashmi
(1)
Stączek Marek
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Szybka Czesław
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Słomkiewicz Stefan
(1)
Talejko Eugeniusz (1922-1978)
(1)
Uberman Marta
(1)
Utley Jeremy
(1)
Varol Ozan
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wróblewski Andrzej (tłumacz z fr.)
(1)
Włodarczyk Anna (1981- )
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zawadzka Ula (1986- )
(1)
Zieleniec Bogdan (1917-1973)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(16)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Dzieci
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Coachowie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(54)
Kreatywność
(7)
Twórczość
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(5)
Nauczanie
(5)
Samorealizacja
(5)
Samopoznanie
(4)
Sztuka
(4)
Arteterapia
(3)
Metody nauczania
(3)
Pedagogika
(3)
Technika
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Artyści
(2)
Chłopcy
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kreatywne pisanie
(2)
Krytycyzm
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie politechniczne
(2)
Logika
(2)
Mózg
(2)
Nauka
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rytmika
(2)
Trening twórczości
(2)
Wiedza o kulturze
(2)
Autyzm
(1)
Baza danych
(1)
Coaching
(1)
Dedukcja
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Etyka
(1)
Gender
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Literatura
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Marketing
(1)
Mentoring
(1)
Metoda problemowa
(1)
Motoryka mała
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie dywergencyjne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Optymizm
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poezja
(1)
Pojęcia
(1)
Poznanie
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kosmiczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rozumowanie (logika)
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Opowiadania i nowele
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Poradniki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(7)
Kultura i sztuka
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "How to have creative ideas" 2007.
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać. Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków. W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia. Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które umożliwiają kreatywność. Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły. [Wydawnictwo Studio Emka, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [315]-323.
R. I. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA A SUKCES W BIZNESIE: 1. Uwarunkowania współczesnego biznesu ; 2. Rozwój społeczno-ekonomiczny a innowacje ; 3. Kreatywność jako źródło innowacji ; 4. Sektory i zawody kreatywne ; 5. Postrzeganie zawodów kreatywnych ; 6. Potencjał i Efekty Kreatywności dla Biznesu ; R. II. SUKCES I PORAŻKA: 1. Istota i wymiary sukcesu ; 2. Jak postrzegają sukces artyści (twórcy)? ; 3. Miary sukcesu artystów (twórców) ; 4. Porażki i pułapki ; R. III. OSIĄGNIĘCIA TWÓRCZE. INSPIRACJA, EKSPANSJA, KOŃCOWY EFEKT: 1. Inspiracja - źródło i mechanizm wykształcania pomysłu ; 2. Ekspansja - praca nad projektem ; 3. Podstawy osiągnięć twórczych ; R. 4. ISTOTA I UWARUNKOWANIA KREATYWNOŚCI: 1. Czym jest kreatywność? ; 2. Kreatywność na poziomie grup społecznych ; 3. Wybrane uwarunkowania kreatywności ; R. V. POSTAWY, PASJE I CECHY TWÓRCÓW: 1. Postawa i pasja twórcza ; 2. Twórcy ; R. VI. WYZWALANIE KREATYWNOŚCI - ŻYCIE W SZKOLE CZY SZKOŁA ŻYCIA: 1. Sztuka a życie ; 2. Nauczanie czy wyzwalanie kreatywności ; 3. Rola liderów (przywódców) ; 4. Metody wyzwalania kreatywności.
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć. Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności. Zawsze warto wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces tworząc wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie czy utwory muzyczne doceniane przez szerokie grono odbiorców. W działaniach artystów i twórców można odnaleźć powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania, które pozwalają lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogą stanowić inspiracje dla osób związanych z biznesem. [Wydawnictwo Poltext, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109820 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 6 godz. 35 min.
Tyt. oryg.: "Big magic".
Czyta Paulina Holtz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Autorka "Jedz, módl się, kochaj" i innych bestsellerowych książek od lat inspiruje czytelników. Teraz wszystkim, którym brakuje pewności siebie, wytrwałości czy cierpliwości, by podążyć za swymi marzeniami i powołaniem, pokazuje, jak z powodzeniem przezwyciężyć te obawy. Jeśli pragniesz napisać książkę, stworzyć dzieło sztuki, znaleźć nowe sposoby wykonywania pracy lub po prostu nasycić swoje codzienne życie pewną dozą pasji - Wielka Magia otworzy przed tobą cudowny świat twórczej ciekawości, mocy i radości. [Rebis, 2015]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/471/P (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1267 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-km-389 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-km-549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49993 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Tytuł oryginału: "Das kleine böse Buch" 2017.
Zanim otworzysz tę książkę, powinieneś podpiąć oświadczenie, że robisz to na własną odpowiedzialność... Bo to nie jest zwykła książka. Mała zła książka ma wielkie marzenie: chce być naprawdę złą książką, podobnie jak inne, wielkie złe księgi. Aby się to jednak wydarzyło, potrzebuje pomocy czytelnika, bo tylko on wskaże jej właściwą, a więc złą drogę! Jeśli dasz się wciągnąć w grę, spotkasz między kartkami naszego czytelnika, który chce odkryć i wykraść tajemnic - czarodziejskie zaklęcie tkwiące w książce - utknął w niej na amen. Skomplikowane? Ależ skąd! Prawdziwie skomplikowane są zagadki, które książka przygotowała dla swojego czytelnika. Po raz pierwszy zapewne poznacie książkę, której nie da się czytać tradycyjnie - kartka za kartką. Ta książka jest trochę jak escape room, w którym jesteś uwięziony, dopóki nie ułożysz wszystkiego w odpowiedniej kolejności, uwalniając tajemnicę zła, którą chce posiąść książka. Nie czytaj! Uciekaj! [Prószyski i S-ka - Prószyński Media, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału: "The pattern seekers : a new theory of human invention" 2020.
Indeksy.
Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce "Poszukiwacze wzorów" Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia. Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach. Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej. [https://sklep.smakslowa.pl/poszukiwacze-wzorow-autyzm-a-ludzka-wynalazczosc.html, dostęp 9.01.2023]
1. Urodzeni poszukiwacze wzorów ; 2. Mechanizm systematyzujący ; 3. Pięć typów mózgu ; 4. Umysł wynalazcy ; 5. Rewolucja w mózgu ; 6. Ślepota na systemy - dlaczego małpy nie jeżdżą na deskorolce ; 7. Pojedynek gigantów ; 8. Seks w Dolinie ; 9. Jak wychować przyszłych wynalazców? ; Dodatek 1. Wypełnij skale systematyzowania (SQ) i empatii (EQ), aby się dowiedzieć, jaki masz typ mózgu ; Dodatek 2. Wypełnij skalę autyzmu (AQ), aby się dowiedzieć, ile masz cech autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim – wspomaganie kreatywności, a w trzecim – pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem. Książkę polecamy w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2–7 lat. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Tytuł oryginału: "Mastermind : how to thing like Sherlock Holmes" 2013.
Indeks.
Najczęściej uważamy kreatywność za właściwość umysłu, którą się ma lub której się nie ma. To nieprawda! Kreatywności można się nauczyć! I Ty możesz myśleć jak Sherlock Holmes! Jedynym człowiekiem na świecie, na którym wyczyny Sherlocka Holmesa nie robiły większego wrażenia był on sam. To, co dla nas jest dowodem jego geniuszu, dla niego było efektem pracy nad własnym umysłem. Czy w związku z tym my wszyscy skazani jesteśmy na rolę doktorów Watsonów - zdumionych świadków wyczynów geniusza z Baker Street? Odpowiedź znajdziesz w książce Myśl jak Sherlock Holmes, która jest przewodnikiem po naszych mózgach, ale również narzędziem, dzięki któremu odkrywamy jego niewykorzystane dotąd możliwości. Łącząc najnowszą wiedzę na temat psychologii człowieka i działania układu nerwowego Maria Konnikova pokazuje, w jaki sposób każdy z nas przy odrobinie cierpliwości i konsekwencji może wyostrzyć swoją percepcję, pogłębić świadomość i wyćwiczyć szare komórki. Tak, by nasz umysł stał się potężnym i błyskotliwym narzędziem dedukcji. Nie po to, byśmy jak Holmes rozwiązywali kryminalne zagadki, ale by nasz mózg lepiej służył nam na co dzień. [lubimycztac.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół w Przeworsku i Rzeszowie oraz studentów Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 234-240.
Streszcz. w jęz. ang.
ZARYS STRUKTURY SZKOLNICTWA W POLSCE: Reforma systemu oświaty ; System szkolnictwa artystycznego ; Kształcenie nauczycieli muzyki ; Zmiany w systemie kształcenia - nowa "Podstawa programowa" z 2009 r. ; TWÓTCZOŚĆ - POJĘCIE I PRÓBY DEFINICJI: Filozoficzny i estetyczny wymiar twórczości ; Twórczość w ujęciu psychologicznym ; twórczość w ujęciu pedagogicznym ; WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE MUZYKI: "Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów" ; Raporty o stanie wiedzy i umiejętności muzycznych ; Standardy edukacji kulturalnej ; AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA W MUZYCE: Kreatywność w przestrzeni europejskiej ; Aktywność twórcza jako samorealizacja ; Aktywne metody nauczania ; ZAŁOŻENIA METODYCZNE PRACY: Problematyka badawcza ; Podstawa teoretyczna i pytania problemowe ; Cel pracy i hipotezy szczegółowe ; Zmienne i wskaźniki badawcze ; Charakterystyka narzędzi badawczych ; Organizacja badań i osoby badane ; Statystyczne metody analizy wyników badań własnych ; ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Ogólne wyniki w teście KAHN ; Ogólne wyniki heurystyki ; Ogólne wyniki algorytmu ; Ogólne wyniki nonkonformizmu ; Ogólne wyniki konformizmu ; Ogólne wyniki osiągnięć muzycznych ; Ogólne wyniki wiedzy muzycznej ; Ogólne wyniki umiejętności percepcyjnych ; REFLEKSJE DLA PEDAGOGIKI MUZYCZNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100537 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 21)
Bibliografia strony 243-246.
1. Fizyczne i poznawcze możliwości osób z jednoczesnym uszkodzeniem wzroku i słuchu; 2. Rzeźba jako wynik działania twórczego; 3. Metodologia badań; 4. Kreowanie rzeczywistości w rzeźbach głuchoniewidomych-rzeźba głuchoniewidomych jako znak. Analiza semiotyczna; 5. Rzeźby twórców głuchoniewidomych w ocenie odbirców (studentów wydziału artystycznego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-73 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Nauczyciel i wychowanie estetyczne / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968. - 147, [1] s., [24] s. tabl. : fot., rys. ; 21 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. C, Treść i Metody Wychowania ; 4)
Bibliogr. s. 145-[148].
Część pierwsza: WYCHOWANIE ESTETYCZNE A WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ: I. Nowa pedagogiczna koncepcja sztuki ; II. Możliwości wychowawcze sztuki ; Część druga: ESTETYCZNA ORIENTACJA DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZEJ: III. Sztuka jako całościowy instrument wychowawczy ; IV. Integracja estetyczna ; Część trzecia: ESTETYCZNA RZECZYWISTOŚĆ WYCHOWAWCZA: V. Sztuka w szkole ; VI. Nauczyciel a sztuka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8829 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Wykształcenie ogólne a zajęcia praktyczno-techniczne w świetle przygotowania uczniów do życia ; II. Samodzielne myślenie i działanie a rozwój intelektualny uczniów III.Samodzielne myślenie i działanie techniczne ; IV. Cechy działania konstrukcyjno-technicznego uczniów klas V-VII szkoły podstawowej ; V. Wpływ nastawienia badawczego na rozwiązywanie problemów konstrukcyjnych ; VI. Efektywność problemowego nauczania prac konstrukcyjno-technicznych ; VII.Aktywizacja myślenia uczniów w procesie nauczaniazajęć praktyczno-technicznych w świetle przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-246.
Jak stać się bardziej twórczym? - Obudź w sobie ciekawość świata - Stawiaj sobie ciekawe pytania, np. Jak pogłaskać po głowie żyrafę? - Myśl nieszablonowo – przestań kurczowo trzymać się norm i zasad - Eksploruj, kojarz, przekształcaj, zmieniaj - Odpuść sobie krytykę własnych pomysłów - Twórz z radości samego tworzenia – nie oczekuj nagrody Nie wiesz, jak przełożyć te wskazówki na działanie? Przeczytaj ten poradnik i zacznij od prostych ćwiczeń w codziennych sytuacjach! Nie czekaj, aż genialny pomysł sam wpadnie ci do głowy! Kreatywność nie jest wrodzonym talentem, który samoistnie się przebudzi. Twórcze myślenie to ciężka praca, otwarty umysł, ciekawość i uważność. Zacznij widzieć świat w innym wymiarze, a wymyślenie bajki dla dziecka, kreatywne rozwiązanie problemu w pracy, a nawet pomysł na życie przyjdą z nieoczekiwaną łatwością. [Edgard, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej