Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Autor
Lister Martin (1947- )
(2)
Lorek Marta
(2)
Mucha Janusz (1949- )
(2)
Sadza Agata
(2)
Sawicka Katarzyna (tłumacz)
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Frączek Zofia
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gałuszka Damian
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Góralska Małgorzata
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Manovich Lev
(1)
Olak Antoni
(1)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(1)
Podracki Jerzy (1942- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skrzypek Aleksander
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Wolańska Ewa Małgorzata
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Żuchowska-Skiba Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(10)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Multimedia
(17)
Internet
(11)
Środki masowego przekazu
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Edukacja medialna
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Nauczyciele
(3)
Cyberkultura
(2)
Dziecko
(2)
Książka
(2)
Kultura
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Automatyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
Film polski
(1)
Gry fabularne
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Informatyka
(1)
Internaty
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Literatura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauczycielel
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polski Związek Niewidomych
(1)
Przemoc
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Reklama internetowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina
(1)
SMS
(1)
Serial filmowy
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Telemarketerzy
(1)
Telewizja
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(3)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Audycje radiowe
(1)
Blogi
(1)
E-booki
(1)
Film animowany
(1)
Gry komputerowe
(1)
Podręczniki
(1)
Programy telewizyjne
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Nowe technologie. Przyroda a nowe postacie kultury na początku XXI wieku. CZĘŚĆ I. INTERNET I JEGO WYKORZYSTYWANIE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: Kultura Internetu. Technologia komunikacji i problem integracji społecznej ; Internet w języku jako źródło nadawania znaczeń codzienności ; McLuhanowska retrybalizacja na przykładzie Internetu ; Wirtualne państwa - zabawa, nostalgia, utopia ; Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Wpływ Internetu na przemiany w muzyce rozrywkowej ; Wirtualizacja pamięci i żałoby w dobie późnej nowoczesności ; Internet nową przestrzenią publiczną, czy nową sferą publiczną? Analiza serwisów dziennikarstwa obywatelskiego w Polsce ; Współczesne formy autokreacji - blogi publicystyczne, serwisy społecznościowe, czaty ; Blogi - indywidualna ekspresja, światowe forum, kreowanie marek? ; Portale społecznościowe. Czy są miejscem występowania zjawisk społecznych? ; Oczekiwania użytkowników Sieci wobec Internetu ; Sieciowa (nie)codzienność. Antropologiczne konteksty (nie)korzystania z Internetu ; Prawo do prywatności a rozwój nowych technologii informatycznych. Szanse i zagrożenia. CZĘŚĆ II. NOWE TECHNOLOGIE I NOWA KULTURA - KULTURY SYMULACJI: "Jestem jak spot, co przerywa taką sygnitywną ciszę" - poezja i nowe media ; Nowe media a przestrzeń sztuki. Twórca, odbiorca i dzieło ; Sztuka w procesie cybernetyzacji. O możliwościach realizacji nowej twórczości akademickiej ; Pokolenie 160 znaków, czyli wpływ nowych technologii na relacje międzyludzkie ; Mediatyzacja kultury - zagrożenie czy wyzwanie przyszłości? Refleksja w kontekście opinii przyszłych pedagogów ; Społeczeństwo w kulturze symulacji ; Kultura symulacji w ujęciu temporalnym. Jeana Baudrillarda koncepcja "czasu rzeczywistego" ; Tryumf symulacji nad rzeczywistością? Wpływ gier komputerowych na zachowania komunikacyjne graczy ; Prezentacja multimedialne - komunikacja czy sztuka. CZĘŚĆ III. ŚWIAT PRZYRODY, ŚWIAT TECHNIKI - SPOŁECZEŃSTWO W ŚRODOWISKU PRZYRODNICZYM: Wpływ kryzysów klimatycznych na przeszłe i przyszłe zachowania ludzkich populacji. Technologie przetrwania ; Konceptualizacja zagrożeń biotechnologicznych w kulturze audiowizualnej ; Implant ślimakowy: on/off - słyszę/nie słyszę... ; Terminologia nauk ścisłych w tekstach wyznaniowych nowych ruchów religijnych ; Technika. Między magią a religią. Czy nowa mitologia? ; Nowoczesne technologie a jakość umierania w dzisiejszych czasach ; Czy współczesne łowiectwo jest społeczną technologią? ; Humanizm jako kategoria łącząca nauki przyrodnicze i nauki społeczne. CZĘŚĆ IV. "TECHNOLOGIE SPOŁECZNE" W SPOŁECZEŃSTWIE OPARTYM NA WIEDZY: Uczyć się innowacyjności. Społeczeństwo i kultura w wieku globalnej konkurencji ; Intelektualiści, eksperci i profesjonaliści w okresie budowania społeczeństwa wiedzy. Przemiany ról społecznych absolwentów uczelni ; Gospodarka oparta na wiedzy - wzrost, ugruntowanie i kryzys ; Między betonem a bitem. Rola kapitału ludzkiego i społecznego w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego ; Wpływ nowoczesnych środków przekazu, łączności i komunikacji na życie społeczne w wiejskiej społeczności lokalnej ; Konsumpcja wyrzeczeń - problem bezrobocia w społeczeństwie ponowoczesnym ; Organizacja ucząca się. Sposoby nabywania i zarządzania wiedzą. Wybrane aspekty ; Estetyka jako inspiracja rozwoju nauk o zarządzaniu ; Efektywność a reprezentatywność współczesnych systemów demokratycznych. Technokracja a demokracja. Polskie dylematy na tle sytuacji V Republiki Francuskiej ; Biblioteka Główna AGH): Slogan polityczny jako językowy środek technik perswazyjnych w komunikacji ze społeczeństwem podczas kampanii wyborczej ; Arytmia czy przeplatanie? Ponowoczesny wzór przebiegu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Nowe technologie. Przyroda a nowe postacie kultury na początku XXI wieku. CZĘŚĆ I. INTERNET I JEGO WYKORZYSTYWANIE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ: Kultura Internetu. Technologia komunikacji i problem integracji społecznej ; Internet w języku jako źródło nadawania znaczeń codzienności ; McLuhanowska retrybalizacja na przykładzie Internetu ; Wirtualne państwa - zabawa, nostalgia, utopia ; Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Wpływ Internetu na przemiany w muzyce rozrywkowej ; Wirtualizacja pamięci i żałoby w dobie późnej nowoczesności ; Internet nową przestrzenią publiczną, czy nową sferą publiczną? Analiza serwisów dziennikarstwa obywatelskiego w Polsce ; Współczesne formy autokreacji - blogi publicystyczne, serwisy społecznościowe, czaty ; Blogi - indywidualna ekspresja, światowe forum, kreowanie marek? ; Portale społecznościowe. Czy są miejscem występowania zjawisk społecznych? ; Oczekiwania użytkowników Sieci wobec Internetu ; Sieciowa (nie)codzienność. Antropologiczne konteksty (nie)korzystania z Internetu ; Prawo do prywatności a rozwój nowych technologii informatycznych. Szanse i zagrożenia. CZĘŚĆ II. NOWE TECHNOLOGIE I NOWA KULTURA - KULTURY SYMULACJI: "Jestem jak spot, co przerywa taką sygnitywną ciszę" - poezja i nowe media ; Nowe media a przestrzeń sztuki. Twórca, odbiorca i dzieło ; Sztuka w procesie cybernetyzacji. O możliwościach realizacji nowej twórczości akademickiej ; Pokolenie 160 znaków, czyli wpływ nowych technologii na relacje międzyludzkie ; Mediatyzacja kultury - zagrożenie czy wyzwanie przyszłości? Refleksja w kontekście opinii przyszłych pedagogów ; Społeczeństwo w kulturze symulacji ; Kultura symulacji w ujęciu temporalnym. Jeana Baudrillarda koncepcja "czasu rzeczywistego" ; Tryumf symulacji nad rzeczywistością? Wpływ gier komputerowych na zachowania komunikacyjne graczy ; Prezentacja multimedialne - komunikacja czy sztuka. CZĘŚĆ III. ŚWIAT PRZYRODY, ŚWIAT TECHNIKI - SPOŁECZEŃSTWO W ŚRODOWISKU PRZYRODNICZYM: Wpływ kryzysów klimatycznych na przeszłe i przyszłe zachowania ludzkich populacji. Technologie przetrwania ; Konceptualizacja zagrożeń biotechnologicznych w kulturze audiowizualnej ; Implant ślimakowy: on/off - słyszę/nie słyszę... ; Terminologia nauk ścisłych w tekstach wyznaniowych nowych ruchów religijnych ; Technika. Między magią a religią. Czy nowa mitologia? ; Nowoczesne technologie a jakość umierania w dzisiejszych czasach ; Czy współczesne łowiectwo jest społeczną technologią? ; Humanizm jako kategoria łącząca nauki przyrodnicze i nauki społeczne. CZĘŚĆ IV. "TECHNOLOGIE SPOŁECZNE" W SPOŁECZEŃSTWIE OPARTYM NA WIEDZY: Uczyć się innowacyjności. Społeczeństwo i kultura w wieku globalnej konkurencji ; Intelektualiści, eksperci i profesjonaliści w okresie budowania społeczeństwa wiedzy. Przemiany ról społecznych absolwentów uczelni ; Gospodarka oparta na wiedzy - wzrost, ugruntowanie i kryzys ; Między betonem a bitem. Rola kapitału ludzkiego i społecznego w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego ; Wpływ nowoczesnych środków przekazu, łączności i komunikacji na życie społeczne w wiejskiej społeczności lokalnej ; Konsumpcja wyrzeczeń - problem bezrobocia w społeczeństwie ponowoczesnym ; Organizacja ucząca się. Sposoby nabywania i zarządzania wiedzą. Wybrane aspekty ; Estetyka jako inspiracja rozwoju nauk o zarządzaniu ; Efektywność a reprezentatywność współczesnych systemów demokratycznych. Technokracja a demokracja. Polskie dylematy na tle sytuacji V Republiki Francuskiej ; Biblioteka Główna AGH): Slogan polityczny jako językowy środek technik perswazyjnych w komunikacji ze społeczeństwem podczas kampanii wyborczej ; Arytmia czy przeplatanie? Ponowoczesny wzór przebiegu życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Cz. 1. NOWE MEDIA I NOWE TECHNOLOGIE: 1.1. Nowe media: czy wiemy, czym są?, 1.2. Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć, 1.3. Zmiana i ciągłość, 1.4. Różne ujęcia historyczne, 1.5. Kto był niezadowolony ze starych mediów, 1.6. Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany? ; Cz. 2. NOWE MEDIA I KULTURA WIZUALNA: 2.1. Co się stało z wirtualną rzeczywistością?, 2.2. Kultura wirtualna i wizualna, 2.3. Cyfrowy świat wirtualny, 2.4. Historia immersji, 2.5. Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie, 2.6. Świat obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego, 2.7. kino cyfrowe ; Cz. 3. UŻYTKOWNICY SIECI A EKONOMIA: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Czym jest Internet?, 3.3. Historia badań nad siecią, 3.4. Ekonomia a kultura mediów sieciowych, 3.5. Ekonomia polityczna, 3.6. Społeczne formy nowych mediów, 3.7. Ograniczenia wpływów komercyjnych, 3.8. Globalizacja, neoliberalizm i Internet, 3.9. Wykluczenie cyfrowe, 3.10. Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej, 3.11. Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji, 3.12. Muzyka jako nowe medium, 3.13. "Długi ogon", 3.14. Wirusy umysłu, 3.15. Fragmentaryzacja i konwergencja, 3.16. Wiki-światy i Web 2.0, 3.17. Internetowe tożsamości i społeczności, 3.18. Anonimowość, 3.19. Poczucie przynależności, 3.20. Życie w interfejsie, 3.21. Internet a sfera publiczna, 3.22. Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem, 3.23. YouTube i media posttelewizyjne?, 3.24. Podsumowanie ; Cz. 4. NOWE MEDIA W ŻYCIU CODZIENNYM: 4.1. Życie codzienne w cyberprzestrzeni, 4.2. Życie codzienne w zmediatyzowanym domu, 4.3. Technika w życiu codziennym, 4.4. Codzienność człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość, 4.5. Gry, 4.6. Podsumowanie: codzienna cyberkultura ; Cz. 5. CYBERKULTURA: TECHNOLOGIA, NATURA I KULTURA: 5.1. Cyberkultura i cybernetyka, 5.2. Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia, 5.3. Technologie biologiczne - historia automatów, 5.4. Teorie cyberkultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliogr. przy częściach. Indeksy.
Cz. 1. NOWE MEDIA I NOWE TECHNOLOGIE: 1.1. Nowe media: czy wiemy, czym są?, 1.2. Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć, 1.3. Zmiana i ciągłość, 1.4. Różne ujęcia historyczne, 1.5. Kto był niezadowolony ze starych mediów, 1.6. Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany? ; Cz. 2. NOWE MEDIA I KULTURA WIZUALNA: 2.1. Co się stało z wirtualną rzeczywistością?, 2.2. Kultura wirtualna i wizualna, 2.3. Cyfrowy świat wirtualny, 2.4. Historia immersji, 2.5. Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie, 2.6. Świat obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego, 2.7. kino cyfrowe ; Cz. 3. UŻYTKOWNICY SIECI A EKONOMIA: 3.1. Wprowadzenie, 3.2. Czym jest Internet?, 3.3. Historia badań nad siecią, 3.4. Ekonomia a kultura mediów sieciowych, 3.5. Ekonomia polityczna, 3.6. Społeczne formy nowych mediów, 3.7. Ograniczenia wpływów komercyjnych, 3.8. Globalizacja, neoliberalizm i Internet, 3.9. Wykluczenie cyfrowe, 3.10. Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej, 3.11. Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji, 3.12. Muzyka jako nowe medium, 3.13. "Długi ogon", 3.14. Wirusy umysłu, 3.15. Fragmentaryzacja i konwergencja, 3.16. Wiki-światy i Web 2.0, 3.17. Internetowe tożsamości i społeczności, 3.18. Anonimowość, 3.19. Poczucie przynależności, 3.20. Życie w interfejsie, 3.21. Internet a sfera publiczna, 3.22. Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem, 3.23. YouTube i media posttelewizyjne?, 3.24. Podsumowanie ; Cz. 4. NOWE MEDIA W ŻYCIU CODZIENNYM: 4.1. Życie codzienne w cyberprzestrzeni, 4.2. Życie codzienne w zmediatyzowanym domu, 4.3. Technika w życiu codziennym, 4.4. Codzienność człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość, 4.5. Gry, 4.6. Podsumowanie: codzienna cyberkultura ; Cz. 5. CYBERKULTURA: TECHNOLOGIA, NATURA I KULTURA: 5.1. Cyberkultura i cybernetyka, 5.2. Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia, 5.3. Technologie biologiczne - historia automatów, 5.4. Teorie cyberkultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 2)
Dot m.in. czytelnictwa prasy specjalistycznej wśród nauczycieli małych szkół woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. pol. przy pracy ang.
Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania małej szkoły ; Media w pracy małej szkoły - problem czy szansa rozwoju? ; Komunikacja interpersonalna w małej grupie bazą dynamiki komunikacji i dydaktyki interaktywnej w małej szkole w immersji społeczeństwa sieciowego ; Kultura medialna w małej szkołe - raport z badań ; Aktywność medialna dzieci w wieku szkolnym a przygotowanie do wejścia w cyfrową rzeczywistość ; Small School and 3D Virtual Worlds ; Edukacja mobilna uczniów a infrastruktura informatyczna małej szkoły ; Radio internetowe w przestrzeni edukacyjnej małej szkoły ; Mała szkoła audiowizualnym centrum społeczności lokalnej ; Czytelnictwo prasy specjalistycznej wśród nauczycieli małych szkół województwa podkarpackiego? ; rola i funkcje kształcenia na odległość w przygotowaniu matematycznym uczniów małych wiejskich szkół ; Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną w małej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna)
Bibliogr. s. 263-267. Indeks.
1. Komunikowanie i media. 2. Geneza mediów. 3. Ewolucja i ekspansja mediów. 4. Implozja i eksplozja mediów. 5. Mediatyzacja życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna - Komunikacja Medialna - Komunikacja Sieci)
I. HOMO MEDIENS? W stronę nowej filozofii przekazu: Globalizacja mediów i chaos kulturowy ; Rewolucja medialna jako czynnik rozwoju komunikacji piśmienniczej ; "Homo mediens" vs "Człowiek uniwersalny" ; Voyeuryzm medialny nową strategią w komunikacji masowej ; Zwykłe ciało to za mało... Medialne wizerunki kobiet i mężczyzn ; Twórcza postawa dziennikarza źródłem zmian w przekazie medialnym ; Komunikacja w administracji publicznej - perspektywy rozwoju. II. GLOBALNE SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE. Mity i rzeczywistość: Manipulacja w mediach w świecie postmodernistycznym ; Społeczeństwo informacyjne - szanse i zagrożenia ; W poszukiwaniu utraconego czasu. Kultura repetycji i czas pamięci w społeczeństwie informacyjnym ; Media a demokracja. O postrzeganiu roli mediów w społeczeństwie demokratycznym ; Powrót do kultury socrealizmu? ; Globalne społeczeństwo informacyjne z perspektywy rodziny ; Telewizja a globalizacja kultury ; Współczesne manipulacje nastrojami wojennymi ; (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy ; Wpływ Internetu na rozwój fandomów, czyli o tym, jak elektroniczna sieć rozwija i popularyzuje społeczności fanów ; Anonimowość w Internecie. Złudzenie czy rzeczywistość? KOMUNIKACJA SPOŁECZNOŚCI SIECIOWEJ: Internet. Przemiany społeczne i ich konsekwencje ; Konwergencja jako strategia. Charakterystyka konstytutywnych elementów komunikacji skonwergowanej na przykładzie mobloga ; Ciemne srony sieci ; Dialogowość w komunikacji internetowej ; Społeczne tworzenie Wikipedii. Perspektywa aktywnego uczestnika projektu ; Serwisy społecznościowe w perspektywie światów społecznych ; Rodzaje blogów internetowych ; Tytuły blogów - perspektywa pragmalingwistyczna ; Żółte słoneczko, czyli: o czym rozmawiamy w sieci Gadu-Gadu? ; Ekspresja emocji w blogu nastolatka ; Drugie życie polityka. O kampaniach politycznych i komunikacji z wyborcami w Second Life ; Rola lokalnych serwisów informacyjnych w kształtowaniu struktur społeczeństwa informacyjnego ; Język i zachowania sieciowej społeczności akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy poszczególnych pracach.
Tyt. prac, słowa klucz. oraz streszcz. prac także w jęz. ang.
Uspołecznienie technologii u progu czwartej rewolucji przemysłowej ; EMOCJE, PRYWATNOŚĆ, POTRZEBY: Czy pisanie bloga może byś terapią? Pisanie ekspresyjne a radzenie sobie z chorobą nowotworową ; "Internet? Zapomnij o prywatności". Rozważania o ekshibicjonizmie w dobie Internetu i nowych technologii ; Wpływ komputerów i Internetu na sposób zaspakajania ludzkich potrzeb afiliacyjnych ; Jak dorośli Polacy korzystają z Internetu, poszukując informacji - rekonesans badawczy ; PRZESTRZEŃ, MIASTO: Miasto ekologiczne informacyjnie. Innowacyjność i ekologia informacji w rewitalizacji ; Preferencje i oczekiwania użytkowników Internetu jako podstawa kształtowania hotspotów w przestrzeniach publicznych miast ; Wsparcie współrządzenia za pomocą koncepcji crowdsourcingu w realiach miast polskich ; Walking-with-video. O roli technologii w realizacji badań jakościowych ; Wykorzystanie danych skaningu laserowego do inwentaryzacji i modelowania3D Twierdzy Kraków oraz wsparcia procesu rewaloryzacji zabytkowej architektury militarnej ; ROZWÓJ, GOSPODARKA, PRACA: Kompetencje cyfrowe w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej ; Konsekwencje wzrastającego udziału nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach dla pracowników oraz edukacji ; Czy wirtualny coworking to nasza przyszłość? ; Społeczne zmiany w postawie wobec pracy zawodowej i specjalistów z branży IT ; Instytucjonalizacja reguł i automatyzacja działań w projektach Wikimedia ; Wykorzystanie nowoczesnych technologii w ankietach wspomaganych komputerowo ; Idea sterowania procesami w rolnictwie z poziomu smartfona ; BEZPIECZEŃSTWO I PRYWATNOŚĆ: Prawo do ochrony informacji i danych osobowych w cyberprzestrzeni w dobie rozwoju bankowości internetowej ; Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego jednostki w realiach współczesnej psychologiczno-informacyjnej wojny (na przykładzie wojny hybrydowej Federacji Rosyjskiej przeciwko Ukrainie) ; Prawo autorskie na portalach społecznościowych ; Performans dronów. Drony jako współczesne narzędzia inwigilacji i dyscypliny ; Drony - Wielki Brat patrzy z góry? Cena prywatności w Inteligentnych Sieciach Energetycznych ; Gdzie asteroidy kruszą, tam surowce lecą. Prywatne aspekty wydobywania kopalin w przestrzeni kosmicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104619 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Bibliogr. s. 51-53. Indeks.
Wprowadzenie do wydania polskiego ; Między stuleciami / Zbigniew Bauer ; Prolog: zbiór danych Wiertowa. WPROWADZENIE - Kronika prywatna ; Teoria teraźniejszości ; Mapowanie nowych mediów: metoda ; Mapowanie nowych mediów: organizacja ; Terminy: język, obiekt, reprezentacja. CZYM SĄ NOWE MEDIA? - W jaki sposób media stały się nowe ; Podstawowe pojęcia nowych mediów: Reprezentacja numeryczna, Modularność, Automatyzacja, Wariacyjność, Transkodowanie ; Czym nie są nowe media: Kino jako nowe media, Mit cyfryzacji, Mit interaktywności. INTERFEJS - Język interfejsów kulturowych: Interfejsy kulturowe, Druk, Kino, HCI: reprezentacja versus sterowanie ; Ekran i użytkownik: Geneza ekranu, Ekran i ciało, Reprezentacja versus symulacja. OPERACJE - Menu, filtry, wtyczki: Logika selekcji, Postmodernizm i Photoshop, Od obiektu do sygnału ; Kompozytowanie: Od strumieni obrazów do modularnych mediów, Opór wobec montażu, Archeologia kompozytowania: kino, Archeologia kompozytowania: wideo, Cyfrowe kompozytowanie, Kompozytowanie i nowe typy montażu ; Teleakcja: Reprezentacja versus komunikacja, Teleobecność: iluzja versus działanie, Obrazy-narzędzia, Telekomunikacja, Dystans i aura. ILUZJE - Syntetyczny realizm: Technologia i styl w kinie, Technologia i styl w animacji komputerowej, Ikony mimesis ; Syntetyczny obraz: Georges Mélies - ojciec grafiki komputerowej, "Park Jurajski" i realizm socjalistyczny ; Iluzja, narracja, interaktywność. FORMY - Baza danych: Logika bazy danych, Dane i algorytm, Baza danych i narracja, Paradygmat i syntagma, Kompleks bazy danych, Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow ; Nawigowalna przestrzeń: "Doom" i "Myst", Przestrzeń komputerowa, Poetyka nawigacji, Nawigator i eksplorator, Kino-oko i symulatory, "EVE" i "Place". CZYM JEST KINO? - Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów: Kino - sztuka indeksowa, Krótka archeologia ruchomych obrazów, Od animacji do kina, Nowe spojrzenie na kino, Kino-oko a kino-pędzel ; Nowy język kina: Kinowe i graficzne - kinegratografia, Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny, Montaż przestrzenny i makrokino, Kino jako przestrzeń informacji, Kino jako kod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-659 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 108)
Bibliogr. s. 147-[151].
Druga s. tyt. i spis treści także w jęz. ang.
CZAS I PRZESTRZEŃ A CZASOPRZESTRZEŃ: Różnice w indywidualnym odczuwaniu czasu ; Ewolucja poglądów na czas ; Przestrzeń jako przedmiot poznania i kształtowania ; Uzasadnienie dla kulturowej czasoprzestrzeni. MEDIALNA PERSPEKTYWA CZASU I PRZESTRZENI: Rozwój komunikacji społecznej a czasoprzestrzeń ; Równowaga i jej brak pomiędzy czasowo-przestrzennymi atrybutami mediów (Harold Innis, Marshall McLuhan i Derrick de Kerckhove) ; Przyspieszenie prowadzące do katastrofy (Paul Virilio) i jego wymiar kulturologiczny ; Czas i przestrzeń przez pryzmat komputera oraz sieci (Jay David Bolter i Manuel Castells). WSPÓŁCZESNY ODBIORCA WOBEC MEDIALNEJ CZASOPRZESTRZENI: Rywalizacja na rynku mediów o uwagę odbiorcy ; Przenikanie szybkości do świata książek ; Czy współczesność jest epoką wtórnej oralności? CZASOPRZESTRZEŃ I KSIĄŻKA W UJĘCIU BIBLIOLOGICZNYM: Wpływ kultury książki na kształtowanie się poglądów dotyczących czasu i przestrzeni ; Ewolucja książki jako narzędzia przekazu w czasie i przestrzeni ; Czasowe opóźnienie i geograficzne przesunięcie interakcji pomiędzy nadawcą a odbiorcą jako integralny element kultury książki ; Książka zajmuje pewien przedział czasowy i określoną przestrzeń fizyczną. MATERIALNY I PRZESTRZENNY WYMIAR KSIĄŻKI: Fizyczność książki jako brzemię i atut ; Przestrzeń książki w refleksji bibliologicznej ; Liber - liberatura - literatura ; Nietypowe realizacje książkowe. CZAS KSIĄŻKI OD NARODZIN DO ŚMIERCI: Książka żywa i martwa ; Różne skale uśmiercania książek. POWOLNOŚĆ KSIĄŻKI I SZYBKOŚĆ NOWYCH MEDIÓW: Przyczyny "powolności" książki ; Konwencjonalność formy książkowej ; Szybkość mediów i jej zagrożenia ; Spowalnianie czasu. CZASOPRZESTRZEŃ KSIĄŻKI ELEKTRONICZNEJ. CZYTELNIK WOBEC KSIĄŻKOWEJ CZASOPRZESTRZENI.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr., A-Grom. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Tradycja technologii edukacyjnej - subiektywny szkic dziejów TE do początków XXI wieku ; Superorganizm społeczności ludzkiej - współkonstruowany dynamiką pedagogiki medialnej - pytania o kształt społeczeństwa przyszłości ; Odpowiedzialność jako kategoria aksjologiczna w świecie współczesnych mediów ; Odpowiedzialność jako wymiar edukacji medialnej ; Popkulturowa tożsamość młodych na podstawie filmu "Galerianki" ; Edukacyjne znaczenie mediów środowiskowych we wspieraniu różnorodności kulturowej ; Portale społecznościowe - wirtualne miejsce spotkań e-pokolenia ; Tradycyjne i nowoczesne środki dydaktyczne w edukacji ; Edukacja medialna - za(nie)dbany obszar polityki oświatowej? ; Technologie informacyjne, media i kompetencje medialne w strukturze uwarunkowań procesu uczenia się ; "Uczeń przeciętny" - krytyczny odbiorca mediów czy kibic? ; Dziecko w cyberprzestrzeni - implikacje wychowawcze i dydaktyczne ; Kampania i działania społeczne na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie ; Harcerstwo w sieci - w 100-lecie harcerstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. prac w jęz. ang.
Cz. I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA - Rozdz. I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni: 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni, 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni, 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni, 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni, 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Rozdz. II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń: 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej, 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania, 3. Szkolne centrum informacji, 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji; Rozdz. III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni: 1. Założenia europejskie, 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni, 3. Metody nauczania języków obcych, 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce; Rozdz. IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość: 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze), 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów; Rozdz. V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju: 1. Charakterystyka reklamy internetowej, 2. Nowe strategie rozwoju reklamy, 3. Reklama internetowa a jej odbiorcy, 4. Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej; Rozdz. VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji: 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji, 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji, 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka. Cz. II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA - Rozdz. VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci: 1. Istota komunikacji internetowej, 2. Kultura języka w sieci, 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu, 4. Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci, 5. Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci; Rozdz. VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka: 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości, 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym, 3. Internet wirtualną otchłanią, 4. Świat wirtualny - sposobem na życie; Rozdz. IX. Media a problem uzależnień: 1. Istota i mechanizmy uzależnienia, 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej, 3. Media jako obiekt uzależnień, 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym, 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych; Rozdz. X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych: 1. Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych, 2. Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych; Rozdz. XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych: 1. Istota i specyfika uzależnienia, 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień, 3. Przyczyny uzależnień, 4. Objawy i przebieg uzależnień; Rozdz. XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne: 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne, 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy, 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych, 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej, 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych; Rozdz. XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne: 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych, 2. Filmy animowane źródłem agresji, 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych; Rozdz. XIV. Cyberpornografia i cyberseks: 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości, 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych, 3. Pornografia w internecie, 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości; Rozdz. XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej. Informacyjne uwikłania i zależności: 1. Źródła, 2. Kręgi na powierzchni, 3. Pływanie w oceanie; Rozdz. XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja: 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm, 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm, 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku, 4. Rodzaje ataków cybernetycznych; Rozdz. XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej: 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji, 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu, 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej, 5. Łamanie praw autorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i media po 1989 roku / Maryla Hopfinger. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 300 s. : faks., fot. ; 22 cm.
Bibliogr. s. [281]. Indeksy.
CZ. I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST KULTUROWY. PO DWÓCH DEKADACH: Sytuacja literatury: zmiana miejsca?: Nowe nośniki, Nowe obszary, Nowi uczestnicy, Kultura literacka dzisiaj ; Sytuacja mediów: zmiana kultury?: Polskie realia, Z perspektywy dwudziestowiecznych przemian medialnych, Rekonfiguracja komunikacji społecznej. CZ. II. ODMIANY LITERATURY. KSIĄŻKA LITERACKA DZISIAJ: Literatura drukowana: Sytuacja książki po przełomie, Druk a znaczenie utworu ; Literatura audialna: Zaczęło się w radiu, Audiosfera, Radio po 1989 roku, Audiobooki, Piosenka ; Literatura elektroniczna: Pismo elektroniczne. Wtórna piśmienność, Hiperfikcja. Hipertekst literacki, Blogosfera, Życie literackie w Sieci. CZ. III. PARALELE AUDIOWIZUALNE: Film autorski: Nowe medium: kino, Ekran i literatura, Nobilitacja kina, Przyszłość kina autorskiego ; Seriale telewizyjne: Pierwsze docinki serialowe, Dekada seriali, Poza serialami fabularnymi, Seriale poza telewizją ; Gry komputerowe: Ludyczny wymiar kultury, Ewolucja gier i kultura uczestnictwa ; Gry fabularne, Realne/fikcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Pewność i niepewność w wypowiedzi medialnej (na przykładzie głosów słuchaczy w audycji "Za, a nawet przeciw" w Programie 3 PR) ; Reportaż radiowy w Programie 1 Polskiego Radia ; Język Tomasza Lisa jako dziennikarza politycznego ; W tym szaleństwie jest metoda. Niew tylko językowe wyznaczniki spójności tekstu audiowizualnego (na podstawie talk-show "Duże Dzieci" w TVP2) ; Funkcje języka potocznego w filmach animowanych wytwórni Walta Disneya (na przykładzie polskiej wersji kreskówki "Timon i Pumba") ; "Klient nasz pan" - językowe wyznaczniki grzeczności i uprzejmości konsultantów call center w rozmowie telefonicznej z klientami ; Komunikacja językowa za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) ; Dialogi równoległe w srukturze dyskusji internetowej ; Polszczyzna internautów - poprawna czy... "wygodna"? ; Czasowniki wirtualne ; Praca magisterska - sztuka czy branża?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91869 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej