Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(10)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Celmer Zuzanna
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dudzikowa Maria (1922-2004)
(1)
Döpfner Ulrike
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Markowska Danuta
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Pokora Mirosław
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Wojnakowska Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Rodzice
(7)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kształcenie rodziców
(5)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja domowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głusi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Katecheza
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Matematyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Noworodek
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wiedza
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Wincenty Okoń, Bogdan Suchodolski Treść i Metody Wychowania ; 6)
Bibliogr.
I. Nauczyciel jako najwyższy autorytet pedagogiczny
w środowisku II. Współczesna rodzina i wychowanie III.Treść pedagogicznego kształcenia rodziców IV. Formy pedagogicznego kształcenia rodziców V. Metody pedagogicznego kształcenia rodziców VI. Perspektywy pedagogicznego kształcenia rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Der Zauber guter gespräche:kommunikation mit kindern, die nähe schafft" 2019.
Bibliografia na stronach 247-[248].
Cz. 1. RODZICE A DZIECI – JAK MOŻEMY POMÓC W TWORZENIU ATMOSFERY DOBREJ ROZMOWY?: Dar niepodzielnej uwagi ; Dobre rozmowy to podstawa bliskości ; Otwórz drzwi magii ; Aktywne słuchanie ; Rozmowa czas i miejsce ; Komunikując się z uwagą i szacunkiem, uczymy tego dzieci ; Nie tylko esemesy i aplikacje porozmawiajmy ze sobą ; Cz. 2. UDANA KOMUNIKACJA W TRUDNYCH OKOLICZNOŚCIACH: Stwórz przestrzeń dla rozmów i bliskości w powszednim chaosie ; Komunikacja w sytuacji konfliktu ; Żyrafy i szakale komunikacja bez przemocy ; Gdy nie mieszkamy z dzieckiem rozmowy pielęgnują i odbudowują więzi ; Czas na rozmowę z dziadkami ; Miłość ci wiele wybaczy ; Cz. 3. STO PYTAŃ – STO KLUCZY DO ŚWIATA TWOJEGO DZIECKA: Puść wodze fantazji ; Marzenia ; Nasze ulubione ; Postawy i wartości ; Kreatywność ; Przeciwieństwa ; Emocje. [Wydawnictwo Feeria, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109949 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. W kręgu małżeństwa i rodziny II. Rodzinny elementarz III. Obywatel noworodek IV. Od malucha do starszaka V. Siedem lat i więcej... VI. Nastolatki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podtytuł na okładce i stronie przedtytułowej.
Na 4. stronie okładki: Książka dla wszystkich rodziców.
Bibliografia na stronie [271].
Czy szkoła może stać się miejscem realnie przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać dla swojego dziecka? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi metodami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z wielu pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Odważnie mówi o problemach polskiej szkoły. Bazuje na wiedzy praktycznej, najnowszych badaniach i własnym doświadczeniu. [Muza, 2020]
1. Jak zmienić szkołę? ; 2. Jak być mądrym rodzicem? ; 3. Na co zwracać uwagę nauczycielom? ; 4. Jak pomóc uczniom? ; 5. Jak dobrze się uczyć? ; 6. Dlaczego praktyka czyni mistrza? ; 7. Czego brakuje w szkole? ; 8. Jak motywować (się) do nauki? ; 9. Czy potrzebujemy ocen i egzaminów? ; 10. Jak mogłaby wyglądać szkoła?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej