Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(15)
Nuty
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(34)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Gardoń-Preinl Monika
(3)
Mania Grzegorz
(3)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(2)
Dymon Mirosław
(2)
Florek Lidia
(2)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Krauzowicz Andrzej (1951- )
(2)
Nidecka Ewa
(2)
Stachak Tatiana (1973- )
(2)
Wąsacz-Krztoń Jolanta
(2)
Atkinson Victoria
(1)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Baczewski Beniamin (1991- )
(1)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(1)
Berger Dorita S
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bielańska Andżelika
(1)
Blake Rose (1987- )
(1)
Brahms Johannes (1833-1897)
(1)
Bruś Alicja
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Cieślik Kamil (kompozytor)
(1)
Collins Anita
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Czerniewicz Marek (1974- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Diesner Adam (1991- )
(1)
Dixa Tadeusz (1983- )
(1)
Dopierała Dagmara
(1)
Dragan Jolanta
(1)
Dziadek Andrzej (1957- )
(1)
Dąbrowska Elżbieta (nauczyciel)
(1)
Fulara Adam (1977- )
(1)
Golema Amelia
(1)
Grieg Edvard (1843-1907)
(1)
Hermann Matthias (1960- )
(1)
Jędrzejczyk Piotr (1993- )
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kostrzębska Karolina
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kukiełka Krzysztof
(1)
Kłak-Zarzecka Ewa
(1)
Lang Lang (1982- )
(1)
Lewczuk Bartłomiej
(1)
Martyniuk-Tofiluk Anna (1982- )
(1)
Mazur Paweł (1971- )
(1)
Maćkowiak Maciej
(1)
Maćkowiak Maciej (ilustrator)
(1)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Nikiel Jakub (1990- )
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowak Tomasz M. (1973- )
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Offenbach Jacques (1819-1880)
(1)
Olczak Krzysztof (1956- )
(1)
Papliński Adam
(1)
Pilch Magdalena (1974- )
(1)
Piotrowska Anna G
(1)
Polański Piotr (nauczyciel)
(1)
Pucia Mariusz
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Richards Mary (1966- )
(1)
Rocławska-Musiałczyk Anna
(1)
Rossini Gioacchino (1792-1868)
(1)
Rowland Andrew (1962- )
(1)
Rudź Przemysław
(1)
Rudź Przemysław (1976- )
(1)
Ruzik-Kulińska Urszula
(1)
Schumann Robert (1810-1856)
(1)
Schweitzer David (1975- )
(1)
Sims Lesley
(1)
Siskind Jeremy
(1)
Sitarz Andrzej
(1)
Skorek-Münch Jolanta (1962- )
(1)
Sobocińska Karolina
(1)
Stencel Barbara
(1)
Strauss Johann (1825-1899)
(1)
Szychowska Weonika
(1)
Szymańska Małgorzata (wychowanie muzyczne)
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Tomaszek-Plewa Helena
(1)
Turek Katarzyna
(1)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(1)
Verdi Giuseppe (1813-1901)
(1)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(1)
Zamuszko Sławomir (1973- )
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Zganiacz-Mazur Liliana (1942- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łuczkowski Radosław (1976- )
(1)
Żołnikowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(43)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(10)
6-8 lat
(7)
9-13 lat
(6)
Poziom podstawowy
(6)
Szkoły muzyczne II stopnia
(5)
Szkoły muzyczne I stopnia
(4)
Nauczyciele fortepianu
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Rodzice
(2)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(5)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(23)
Fortepian
(5)
Muzyka
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Gitara
(4)
Instrumenty muzyczne
(4)
Kształcenie słuchu muzycznego
(4)
Notacja muzyczna
(4)
A vista
(3)
Kompozytorzy
(3)
Muzykoterapia
(3)
Szkolnictwo muzyczne
(3)
Teoria muzyki
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie szkół muzycznych
(3)
Zespoły muzyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dźwięk
(2)
Jazz
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompozytorzy polscy
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzycy
(2)
Muzyka polska
(2)
Muzykologia
(2)
Pianiści
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego (Wrocław)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chóry dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dożynki
(1)
Dyrygenci
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dzwonki orkiestrowe
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edytorstwo muzyczne
(1)
Estetyka
(1)
Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego (Rzeszów)
(1)
Flet prosty
(1)
Folklor
(1)
Forma sonatowa
(1)
Fuga (utwór muzyczny)
(1)
Glenc, Jacek (1967- )
(1)
Golijov, Osvaldo (1960- )
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Górecki, Henryk Mikołaj (1933-2010)
(1)
Harmonijka ustna
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Instrumentologia
(1)
Keyboard
(1)
Kilar, Wojciech (1932-2013)
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Konkursy i festiwale folklorystyczne
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Książęta i księżne
(1)
Laprus, Lucjan (1935- )
(1)
Lasowiackie Dożynki - Powrót do Tradycji
(1)
Lasowiacy
(1)
Mała Akademia Jazzu
(1)
Metodologia
(1)
Minimalizm muzyczny
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzyka chóralna
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka ukraińska
(1)
Nastolatkowie
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Obrzędy ludowe
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Pająk, Cherubin (1940-2006)
(1)
Partytura
(1)
Pasja (utwór muzyczny)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści polscy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rap
(1)
Rihm, Wolfgang (1952- )
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rytm muzyczny
(1)
Schaeffer, Bogusław (1929- )
(1)
Skala muzyczna
(1)
Sonata
(1)
Temat: dzieło
19 Mazurków na fortepian
(1)
Angelus
(1)
Bogurodzica
(1)
Deus Passus
(1)
Maryjo, Pani Aniołów!
(1)
Pasja według św. Mateusza
(1)
Sny i modlitwy Izaaka Ślepego
(1)
Symfonia Aniołów
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1801-1900
(5)
1901-2000
(5)
1701-1800
(4)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(2)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie)
(1)
Poręby Kupieńskie (woj. podkarpackie, pow. kolbuszowski, gm. Kolbuszowa)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(10)
Muzyka instrumentalna
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Szkoła gry
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(4)
Etiudy i ćwiczenia
(3)
Muzyka na gitarę
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Muzyka na fortepian
(2)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(2)
Muzyka pedagogiczna
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Poradnik
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Bajka słowno-muzyczna
(1)
Fantastyka
(1)
Fotoreportaż
(1)
Informator
(1)
Jazz
(1)
Kolędy i pastorałki
(1)
Kwartet smyczkowy (utwór muzyczny)
(1)
Kwintet na instrumenty dęte
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka na akordeon (5)
(1)
Muzyka na dzwonki orkiestrowe
(1)
Muzyka na flet i klarnet
(1)
Muzyka na flet prosty
(1)
Muzyka na flet, obój, klarnet i fagot
(1)
Muzyka na flet, skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na fortepian, flet i klarnet
(1)
Muzyka na gitarę i akordeon
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Muzyka na instrumenty dęte drewniane
(1)
Muzyka na instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na keyboard
(1)
Muzyka na klarnet i fagot
(1)
Muzyka na skrzypce (3)
(1)
Muzyka na skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Partytura
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program imprezy
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Kultura i sztuka
(36)
Historia
(8)
Psychologia
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak to działa? : muzyka / autor Przemysław Rudź ; ilustrator Maciej Maćkowiak. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2017. - 79, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Jak to działa? Muzyka Co słychać w najcichszym pomieszczeniu na świecie? Na czym polega praca kompozytora? Jak zostać wirtuozem? Do czego w muzyce przydaje się komputer? Jeśli nurtują cię podobne pytania, to świetnie trafiłeś! Książka „Jak to działa? Muzyka” zawiera odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań dotyczących muzyki i dźwięku. W sposób jasny i prosty wyjaśniamy to, co z pozoru skomplikowane. Pomagają w tym zabawne ilustracje. „Jak to działa? Muzyka” to kopalnia odpowiedzi na arcytrudne pytania! [Wydawnictwo SBM, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-78 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-78 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Data wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Opis częściowo według okładki.
Książka GraMisie cz. 2 to kontynuacja pierwszej części książki do nauki gry na fortepianie dla dzieci. W książce znajdziecie 18 kompozycji o współczesnym brzmieniu. Każdy z utworów odpowiada wybranemu zagadnieniu. Do piosenek dołączone są słowa, które dodatkowo pobudzają dziecięcą wyobraźnię. Wszystkie utwory posiadają akompaniament, dzięki czemu mogą być grane nie tylko solo ale również w duecie. Akompaniament pomoże dziecku nauczyć się gry zespołowej oraz rozwinąć słuch i muzykalność. W tej części książki akompaniamenty są bardziej rozbudowane i mają bogatszą harmonię w porównaniu z akompaniamentami z pierwszej części. Dzięki temu utwory zyskują pełniejsze brzmienie, a wspólne muzykowanie sprawi dużo więcej radości. Książka opowiada ciekawie o ważnych zagadnieniach muzycznych takich jak: interwały trójdźwięki gamy durowe gamy molowe. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3579 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Moja babcia kocha Chopina / Anna Czerwińska-Rydel ; ilustracje Magdalena Pilch. - Wydanie 1. w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2020. - 53, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nieprzeciętni)
Na płycie: Czyta Aleksandra Spyra ; utwory Fryderyka Chopina gra Paweł Rydel.
Wiek: 9+.
Maja jest już całkiem dużą dziewczynką,a nie wie, kim był Fryderyk Chopin. Jej babcia, nauczycielka muzyki, pianistka postanawia ich sobie przedstawić. Odwiedzają Żelazową Wolę, podróżują palcem po mapie Europy, podążając śladami młodego Frycka. Dzięki załączonej do książki płycie CD, razem z Mają czytelnik słucha utworów Chopina. Wiedzę młodego czytelnika uporządkuje umieszczone na końcu książki kalendarium i album rodzinny Chopinów. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lang Lang music theory cards. - [London] : Faber Music, copyright 2018. - 52 karty luźne : ilustracje kolorowe, nuty ; w pudełku 9,5x7x2,5 cm.
(Lang Lang Piano Academy)
[Na pudełku]: 52 music theory cards designed to be used alongside a first piano tutor. A fun way to familiarise beginners with simple music notation and test understanding. Pull out a card and answer the questions! [Faber Music, 2018]
Zestaw 52 kolorowych kart z pytaniami oraz wyjaśnieniami dotyczącymi podstaw teorii muzyki oraz zapisu nutowego. Karty dobrze uzupełniają się z podręcznikiem 'The Lang Lang Piano Method', ale są przydatne dla każdego początkującego muzyka. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Lang-Lang-Music-Theory-Cards-karty-do-nauki-teorii-muzyki-dla-dzieci/9080, dostęp 31.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 297-[320]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
O czytaniu z wyboru i konieczności ; Lektura spójna z doświadczeniem uczniów ; Muzyczny styl odbioru "grających" lektur jako odpowiedź na oczekiwania uczniów OSM II st. ; Szkolna interpretacja lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [173]-179. Indeks.
Kolejne rozdziały książki to zaproszenia do wglądu w realia Małej Akademii Jazzu z różnych perspektyw – od najbardziej generalnej, nazwijmy ją kulturowo-antropologiczną, przez historię kreatywnego trwania MAJ i portrety jej twórców, propagatorów i niezmordowanego „personelu” (od Bogusława Dziekańskiego – co oczywiste – poczynając), aż po aspekt wspólnotowy naszego fenomenu, a więc spojrzenie na to, jak MAJ rezonuje społecznie. Oddaliśmy głos wielu ludziom, zarówno znanym, jak i anonimowym, blisko związanym z MAJ albo takim, którzy zetknęli się z akademią jedynie incydentalnie; osobom „formalnym”, fanom i kibicom, ale – z drugiej strony – nauczycielkom z różnych szkół; muzykom i działaczom społecznym, a wreszcie – słuchaczkom i słuchaczom kursów MAJ, absolwentkom i absolwentom tej dziwnej „szkoły”, która daje dyplomy, ale – jak onegdaj kino objazdowe – ciągle jest w trasie, mimo iż ma swój stały adres. Zaprosiliśmy do jej wnętrza i zachęcaliśmy, by spojrzeć na nią także z nieco odleglejszej perspektywy. [Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2019]
1. Kultura i codzienność muzyki ; 2. Mała Akademia Jazzu - fenomen kreatywnego trwania ; 3. Jedzie Pan Jazz. Fan muzyki jako animator ; 4. Profesorowie MAJ na edukacyjnej scenie ; 5. Muzyczna wspólnota MAJ ; Aneks: 1. Kalendarium wydarzeń związanych z działalnością MAJ, 2. Mieszkańcy Gorzowa o swojej jazzowej akademii. Wspomnienia i refleksje, 3. Wybór fotografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3500 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. Znajdziesz w niej zagadnienia związane z kształceniem słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień charakteryzują tę publikację. Duża ilość ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Prezentowana książka to połączenie podręcznika z zeszytem ćwiczeń, co znacznie podnosi komfort pracy. Publikacja ma formę otwartą. Kolejność tematów ustala nauczyciel i dostosowuje tempo pracy do potrzeb uczniów. Treści z poszczególnych działów przenikają się i dopełniają, a ilość możliwych scenariuszy lekcyjnych jest nieograniczona. Materiału nie należy przerabiać liniowo (tj. strona po stronie); tylko niektóre zagadnienia (szczególnie te zamieszczone w obrębie jednego działu lub tematu) wymagają realizowania ich w proponowanym, uporządkowanym zgodnie z gradacją trudności układzie. Dla nauczycieli o mniejszym doświadczeniu pedagogicznym Lidia Florek-Stokłosa, konsultantka merytoryczna projektu, przygotowała Ścieżkę dydaktyczną (str. 139). Teoria i praktyka idą w parze od pierwszych lekcji. Tematy prezentowane są w ścisłym powiązaniu z literaturą muzyczną, a poszczególne elementy harmonijnie łączą się ze sobą. Nie brak też okazji, by każdy z poznawanych elementów uczeń mógł na wiele sposobów wykorzystać. Służą temu m.in.: przykłady znanych utworów muzyki klasycznej, które dzieci analizują, śpiewają i których mogą posłuchać, a także odwołania do repertuaru granego na instrumencie głównym czy zadania twórcze. Przyjazna formuła tego podręcznika połączonego z zeszytem ćwiczeń korzystnie wpływa na przebieg procesu dydaktycznego, a różnorodność materiału podnosi atrakcyjność zajęć. Łagodna gradacja trudności i duża ilość ćwiczeń umożliwiają opanowanie wiedzy nie tylko najzdolniejszym uczniom, ale i mniej utalentowanym. Przejrzysta szata graficzna ma nie tylko walory estetyczne. Poszczególne rozdziały książki utrzymane są w odrębnej kolorystyce, najważniejsze wiadomości wyeksponowane są w ramkach, za pomocą barwnych apli i zróżnicowanych czcionek, co pomaga uwypuklić wybrane treści, ułatwia orientację w książce i szybkie odnajdowanie definicji oraz ćwiczeń. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3750 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Muzyczna pracownia to dwuczęściowa seria nowoczesnych podręczników z ćwiczeniami przeznaczonych do nauki kształcenia słuchu w dziale młodzieżowym. Publikacje sprawdzą się również jako materiał dydaktyczny dla uczniów wokalistyki, rozpoczynających edukację w drugim stopniu bez przygotowania muzycznego, a także w nauczaniu prywatnym dzieci starszych. Podręczniki mają formę otwartą: plan pracy ustala nauczyciel, dostosowując kolejność wprowadzania tematów i tempo pracy do potrzeb uczniów (na końcu każdej książki znajduje się Ścieżka dydaktyczna – propozycja planu zajęć, przygotowana z myślą o mniej doświadczonych pedagogach przez Lidię Florek-Stokłosę, konsultanta merytorycznego podręcznika). Materiał w obu podręcznikach podzielony jest na cztery działy: I. Podstawy zasad muzyki, II. Rytm i metrum, III. Melodia – Gama i triada, IV. Melodia – Interwały i akordy. Każdy temat omówiony jest w części teoretycznej, na którą składają się definicje (zwykle pod główną definicją podana jest ponadto lista zalecanych ćwiczeń do śpiewania z Nowego solfeżu), ćwiczenia pisemne (zadania polegające na uzupełnieniu czy korekcie zapisu nutowego, zadania kaligraficzne, materiały do analizy zaczerpnięte z kanonu literatury muzycznej, zadania z wykorzystaniem ćwiczeń z Nowego solfeżu, rebusy i krzyżówki sprawdzające wiedzę) i etiudy solfeżowe. Drugim elementem są ćwiczenia słuchowe, które uczą jak słuchać, by usłyszeć. Zamiast pustych pięciolinii na dyktanda autorka proponuje zadania o zróżnicowanym poziome samodzielności ucznia – od kompletnych przykładów do wyboru (np. wskazanie właściwej wersji lub korekta zapisu) po zadania polegające na uzupełnieniu brakujących fragmentów z wykorzystaniem podanych wskazówek. Nie brak też typowych ćwiczeń na budowanie i rozpoznawanie interwałów czy trójdźwięków. Zarówno w ćwiczeniach pisemnych, jak i słuchowych, przygotowujących na notacji dyktand muzycznych (w tym pamięciowych), zadbano o wygodę i wprowadzono liczne ułatwienia: podpowiedzi, dzięki którym uczeń niejednokrotnie uniknie popełnienia błędu lub samodzielnie będzie mógł go skorygować. Przyjazna formuła publikacji i różnorodność materiału zapewniają pomyślny przebieg całego procesu dydaktycznego. Łagodna gradacja trudności i duża ilość ćwiczeń umożliwiają opanowanie wiedzy nie tylko najzdolniejszym uczniom, ale i mniej utalentowanym. Z podręcznikami Muzyczna pracownia uczymy, nie testujemy! Z każdej części podręcznika można korzystać przez 2, a nawet 3 semestry nauki, by w klasie ostatniej móc bez ograniczeń utrwalać zdobytą wiedzę, bądź pracować nad tematami nadobowiązkowymi. Zakres tematyczny jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3751 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Zawiera: Bogurodzica ; Pojedziemy na łów / Stanisław Moniuszko. Kankan / Jacques Offenbach. Oda do radości / Ludwig van Beethoven. Cztery pory roku / Antonio Vivaldi. Wilhelm Tell / Gioacchino Rossini. Kołysanka / Johannes Brahms. Przybieżeli do Betlejem pasterze ; Nad pięknym, modrym Dunajem / Johann Strauss. Polski Hymn Narodowy (Mazurek Dąbrowskiego) / Józef Wybicki. La ci darem la mano / Wolfgang Amadeus Mozart. W grocie Króla Gór / Edvard Grieg. Marzenie / Robert Schumann. Życzenia / Fryderyk Franciszek Chopin. Badinerie / Johann Sebastian Bach. Czerwona róża, Bialy kwiat ; Mazurek Trzeciego Maja ; Hej, sokoły ; Jezus malusieńki ; Wśród nocnej ciszy ; Prząśniczka / S. Moniuszko. Eine kleine Nachtmusik (Mała nocna serenada) fragment cz. I / W. A. Mozart ; Mazur z opery Halka / S. Moniuszko. Aria Księcia z opery Rigoletto ("La donna é mobile) / G. Verdi. Marsz turecki z Sonaty fotrepianowej A-dur / W. A. Mozart. Sto lat ; Lulajże, Jezuniu ; Kaczka pstra ; Wieczorem ; Panie Janie.
Książka "Opowieści muzyczne" wprowadza uczniów w świat muzyki przy pomocy utworów z literatury muzycznej. Zamieszczone w niej kompozycje wielkich mistrzów są popularne i znane z radia, telewizji, płyt czy internetu. Przy słuchaniu utworu muzycznego uczniowie często nie wiedzą, jaki posiada on tytuł, skąd pochodzi i kto jest jego twórcą, dzięki tej książce - zdobędą tą wiedzę. Podstawą "Opowieści muzycznych" są popularne melodie i utwory, które objaśniane są w bardzo szeroko. Opracowanie zawiera: - krótki rys historyczny, dzieje powstania utworu, informacje o autorze, kompozytorze - zapis nutowy utworu - omówienie teorii muzyki w kontekście następujących zagadnień: Melodyka Rytmika Oznaczenia wykonawcze Muzyka instrumentalna Muzyka wokalna Na zakończenie omawiania każdego utwory jest krótki test dla sprawdzenia swojej wiedzy - z zagadnień wprowadzonych przy danym utworze. [alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyka / Przemysław Rudź ; [ilustrator Maciej Maćkowiak]. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2019. - 31, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
(Jak To Działa?)
Jak zapisać muzykę na papierze? Co sprawia, że słyszysz dźwięk? Jak jest zbudowana piosenka? Książka Jak to działa? Muzyka zawiera odpowiedzi na piętnaście pytań dotyczących muzyki i dźwięku. W sposób jasny i prosty wyjaśni to, co z pozoru skomplikowane, a pomogą w tym zdjęcia i zabawne ilustracje. [Wydawnictwo SBM, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-78/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
WYBRANE ZAGADNIENIA PEDAGOGIKI MUZYKI: Dzieciństwo ucznia szkoły muzycznej ; Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji wczesnoszkolnej. Obraz edukacji muzycznej klas początkowych z terenu miasta Katowic ; Uczeń szkoły muzycznej I stopnia pomiędzy opresją a wsparciem ; Kształcenie muzyczne małych dzieci w perspektywie konstruktywistycznej. Refleksja pedeutologiczna ; Muzyk nauczyciel na starcie - kompetencje i doswiadczenia ; Edukacja muzyczna jako forma kształtowania osobowości twórczej dziecka ; Interpretacja muzyki ruchem jako dziecięce doświadczenie sukcesu ; Mały uczeń szkoły muzycznej w relacji z nauczycielem (doświadczenia studentów Wydziału Instrumentalnego. DYDAKTYCZNE ZAGADNIENIA SPECJALISTYCZNEGO KSZTALCENIA MUZYCZNEGO: Dlaczego warto uczyć śpiewu solowego od wieku szkolnego? Doświadczenia niemieckich szkół muzycznych ; "Przebudzenie" pokolenia technologicznego za pomocą muzyki: koncepcje metodyczne i strategie pedagogiczne wspierające nowoczesne nauczanie muzyki ; Nowoczesne metody pracy z małymi dziećmi w służbie edukacji muzycznej ; Kształcenie młodego wirtuoza - metoda (prawie) idealna Friedricha Wiecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grizzly Bear Rock / written by Lesley Sims ; illustrated by Andrew Rowland. - London : Usborne Publishing, copyright 2013. - 32 strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Usborne Very First Reading ; Book 5)
Tekst w języku angielskim.
Grizzly Bear Rock is part of the Usborne Very First Reading series which has been specially developed to help children learn to read. Each book in the series introduces new letters or reading patterns, and reinforces material from previous books. Designed for an adult and child to read together, the series combines lively rhyming stories with inspiring illustrations in order to build the skills and confidence that will encourage a lifelong enjoyment of reading. [Usborne Publishing, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-LO/I (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISMN: 989-0-2740-1987-7.
Zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
Bibliografia na stronie 13.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2987 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
[...] zamieszczono tu wiele typów zadań, które pojawiły się już w I części [...]. Oczywiście, zgromadzone tu materiały są trudniejsze, pojawia się w nich więcej znaków chromatycznych, zmian tonacji, zmian rytmicznych, bardziej zaawansowana struktura. Są tu także nowe grupy ćwiczeń związanych z kolejnymi problemami praktycznymi: wykonywaniem faktury akordowej czy fragmentów zawierających skoki interwałowe. Publikacja zawiera zadania wymagające śledzenia partii solowej, wykonania partii solowej oraz ćwiczenia na upraszczanie materiału muzycznego. Oddajemy do Państwa dyspozycji kompleksowy i różnorodny zestaw ćwiczeń, który pozwoli ukształtować nawyk analizy tekstu muzycznego, wieloaspektowe postrzeganie, samodzielne myślenie i antycypowanie następst tekstu muzycznego oraz przyczyni się do świadomego wykonawstwa i związanej z nim ekonomii ruchów. Zadaniem tej publikacji jest przygotowanie młodych pianistów do różnorodnych wyzwań zawodowych. Stanowi ona jednocześnie wprowadzenie do akompaniamentu, gry w zespołach i czytania partytur. [Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 3101 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
III część bestlsellerowego podręcznika dla szkół muzycznych II stopnia. Grę a vista można, a nawet należy ćwiczyć regularnie. To jeden z kluczowych elementów edukacji pianistycznej. Pomoże w tym niniejsza publikacja: zawiera zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów. Stanowi ona dopełnienie serii podręczników, które pełnią funkcję przygotowania do różnorodnych wyzwań zawodowych nie tylko uczniów i studentów klas fortepianu, ale także m.in. rytmiki, wokalistyki, innych instrumentalistów czy studentów kierunków edukacyjnych. Zebrane w tym podręczniku zadania mają w harmonijny sposób rozwijać sprawność spostrzegania i myślenie syntetyczne, a także dostarczać nowy, obszerny zasób doświadczeń praktycznych. Wszystko po to, by jeszcze lepiej przygotować młodych muzyków do różnorodnych wyzwań zawodowych. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Grzegorz-Mania%2C-Monika-Gardon-Preinl-Czytanie-a-vista-w-szkole-muzycznej-II-stopnia-cz.-3/18959, dostęp 19.12.2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: J. S. Bach, G. F. Händel, W. A. Mozart, L. v. Beethoven.
Bibliografia, partytury na stronach [197-199].
Część I: Fuga - forma czy technika?: Historia teorii fugi ; Friedrich Wilhelm Marpurg: Traktat o fudze (1753-54) ; Adolf Bernhard Marx: Nauka o kompozycji (1837-47) ; Tabela oraz słowniczek terminów dotyczących fugi ; Fuga - analizy. Część II: Koncepcje teoretyczne formy sonatowej: Forma sonatowa czyli forma „bez kontrastu tematycznego” ; Heinrich Christoph Koch: Próba wprowadzenia do kompozycji (1782-93) ; Adolf Bernhard Marx: Nauka o kompozycji (1837-47) ; Słowniczek terminów dotyczących sonaty ; Forma sonatowa - analizy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3778 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Na okładce: Audio access included.
A perfect primer for a middle-school or high-school age pianist interested in joining their local or school jazz ensemble, this book consists of step-by-step instruction, review exercises, and practice pieces, as well asaccompanying audio featuring live jazz musicians. Through clear, unintimidating instruction and fun pieces composed by jazz pianist Jeremy Siskind, students learn how to read chord symbols, “comp,” and form chordvoicings. [www.stretta-music.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Nuty 3508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dźwięk, Muzyka, Terapia ; t. 1)
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Część. I. Kompetencje zawodowe zainteresowanie muzykoterapią: Paweł Cylulko - Dlaczego warto studiować muzykoterapię we Wrocławiu — kolebce i stolicy polskiej muzykoterapii ; Dominika Dopierała - Zespół zwany społeczeństwem — rozważania na temat muzykoterapii społecznościowej i integrującej siły muzyki ; Gabriela Cybuch, Paweł Cylulko, Agnieszka Zygmont - Wykorzystanie technik choreoterapeutycznych i muzykoterapeutycznych w celu podnoszenia kompetencji przyszłych muzykoterapeutów ; Maria Cylulko - Postrzeganie muzykoterapii przez studentów pedagoggiki Uniwersytetu Wrocławskiego ; Paweł Cylulko - Stosunek studentów muzykoterapii Akademii i Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu do tradycyjnych polskich kolęd i pastorałek. Część II. Praktyka kliniczna w muzykoterapii: Katarzyna Turek - Wybrane mnetody pracy muzykoterapeutycznej z seniorami z chorobą otępienną ; Szymon Chrobak - Muzykotesrapia dla osób z demencją i ich opiekunów na przykładzie Centrum Spotkań „Na Ciepłej” ; Zuzanna Lewczyńska - Muzykoterapia jako metoda wspomagająca terapię logopedyczną dzieci z wadą słuchu ; Aleksandra Malik - Zastosowanie muzykoterapii u dzieci w wieku przedszkolnym z opóźnionym rozwojem mowy. Część III. Warsztaty myzykoterapeutyczne: Klaudia Kukiełczyńska-Krawczyk, Julia Orłowska, Adrianna Piechocka - Zastosowanie gier komputerowych w nauczaniu improwizacji studentów muzykoierapii ; Angelika Kwaśny, Michał Szarowicz, Ignacy Wojciechowski - Improwizacja — muzykoternpeuta a kompozytor ; Wiktoria Łukowicz - Synteza sztuk jako droga do uwalniania głosu ; Aleksandra Kozicka - Projekt warsztatów muzykoterapeutycznych z wykorzystaniem upcyklingu ; Gabriela Cybuch, Agnieszka Zygmont - Wykorzystanie muzyki w pracy z ciałem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3775 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej