Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(40)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Sowa Józef (1939- )
(4)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Dolata Elżbieta
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Aly Monika (1945- )
(1)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brightman Alan J
(1)
Buryn Urszula
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwolek Andrzej (1942- )
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Nawrot Jacek (1936- )
(1)
Nowak Stanisław Andrzej (lekarz)
(1)
Nowak Stanisław Stefan
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Perier Olivier
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rychlik Grażyna
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Simmonds Posy
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Strączek Krystyna (1977- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Uberman Marta
(1)
Wojciechowski Franciszek (1948- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(6)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(30)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(22)
Wychowanie w rodzinie
(21)
Pedagogika specjalna
(14)
Rodzina
(10)
Dziecko trudne
(7)
Dziecko
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Wychowanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Harcerstwo
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Zespół Downa
(2)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Głuchota
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język angielski
(1)
Kalectwo
(1)
Klasy łączone
(1)
Komputery
(1)
Kultura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nerwice
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy (Zielona Góra)
(1)
Oświata
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychozy
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1901-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-[292].
Wstęp ; I ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO JAKO PROBLEM SPOŁECZNY I BADAWCZY: 1. Społeczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka w środowisku wiejskim ; 2. Właściwości osobowościowe i potrzeby rozwojowe ; II METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Cel, przedmiot i zakres badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ; 4. Organizacja i przebieg badań ; 5. Charakterystyka badanej próby ; III PSYCHOFIZYCZNE DETERMINANTY ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO: 1. Sytuacja dziecka wyznaczona przez rodzaj i stopień niepełnosprawności ; 2. Poziom funkcjonowania intelektualnego ; 3. Rozwój emocjonalno-społeczny ; 4. Percepcja obrazu własnej sytuacji ; 5. Wnioski i interpretacje ; IV WARUNKI ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU DOMOWYM I OTOCZENIU SĄSIEDZKIM: 1. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne w rodzinach dzieci o odmiennych rodzajach upośledzeń: Struktura demograficzna ; Stan zdrowia członków rodziny ; Wykształcenie rodziców ; Sytuacja materialna na tle porównawczym ; Atmosfera wychowawcza ; Życie kulturalne ; Czas wolny rodziców ; Organizacja życia rodzinnego ; Wartości, postawy i aspiracje ; 2. Zaspokajanie potrzeb bytowych i zdrowotnych dziecka: Opieka formalna ; Opieka materialna ; Opieka nad zdrowiem i rozwojem ; Pomoc w nauce szkolnej oraz stosunek rodziców do dalszego kształcenia ; Organizacja czasu wolnego ; 3. Proces socjalizacji i wychowania w rodzinie: Etyczne wartości rodzin ; Autorytet rodziców ; Rodzice wobec faktu niepełnosprawności dziecka ; Postawy rodzicielskie ; Stosunki wewnątrzrodzinne spostrzegane przez dziecko ; 4. Dziecko niepełnosprawne wśród rówieśników, kolegów i otoczenia sąsiedzkiego ; 5. Wnioski i interpretacje ; V KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO W SZKOLE WIEJSKIEJ. UWARUNKOWANIA P0EDAGOGICZNE: 1. Sytuacja lokalowa i materialna szkół ; 2. Struktura zatrudnienia i wykształcenia nauczycieli ; 3. Doskonalenie nauczycieli w pracy rewalidacyjnej ; 4. Działalność rewalidacyjna szkoły ; 5. Dziecko niepełnosprawne na tle klasy i szkoły ; 6. Szkoła a miejsce zamieszkania dziecka ; 7. Wnioski i interpretacje ; VI UWARUNKOWANIA ŚRODOWISK: MIEJSCOWEGO I OKOLICZNEGO: 1. Miejsce zamieszkania - wielkość i charakter danej miejscowości ; 2. Typ zabudowy ; 3. Stan higieny w środowisku zamieszkania ; 4. Zróżnicowanie zawodowe mieszkańców i ich wykształcenie ; 5. Funkcjonowanie oświaty i szkolnictwa ; 6. Działalność stowarzyszeń społecznych i kulturalnych ; 7. Opieka lekarska na wsi ; 8. Wnioski i interpretacje ; VII UDZIAŁ INSTYTUCJI I SŁUŻB SOCJALNYCH W ZASPOKAJANIU POTRZEB SPOŁECZNYCH DZIECKA ; VIII FUNKCJONOWANIE DZIECKA W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM: 1. Przystosowanie społeczne. Charakter i stopień zaburzeń w społeczno-emocjonalnym rozwoju: Motywacja do nauki szkolnej ; Uspołecznienie ; Zachowanie się antyspołecznie ; Przyhamowanie ; 2. Dziecko niepełnosprawne w rolach społecznych: Rola ucznia ; Rola towarzyska ; Rola rodzinna ; Rola związana z wiekiem ; 3. Wnioski i interpretacje ; IX ROZWÓJ SPOŁECZNY DZIECKA. INTERPRETACJA ANALITYCZNA: 1. Wskaźniki podmiotowe ; 2. Wskaźniki ekologiczne ; 3. Dyskusja nad wynikami badań. Próba syntezy ; X KIERUNKI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH I REWALIDACYJNYCH WOBEC DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM: 1. Zadania rodziców w świetle potrzeb opiekuńczo-wychowawczych dziecka niepełnosprawnego ; 2. Zadania pedagoga-psychologa wobec złożonych problemów diagnozy i terapii ; 3. Społeczność lokalna a organizacja opieki nad dzieckiem ; 4. Integracja uczniów niepełnosprawnych w szkołach powszechnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[216].
Basia modliła się, by umarli razem - ona i dziecko. Magda zrezygnowała z życia towarzyskiego, przestała odbierać telefony od koleżanek. Martyna nawet nie walczyła o męża, który opuścił ją, gdy ich synek urodził się z zespołem Downa. Kim są kobiety, które urodziły niepełnosprawne dzieci? Nie zauważamy ich albo widzimy w nich ucieleśnienie dobroci, wzór poświęcenia. Autorka pokazuje, że to kobiety z krwi i kości. Walczące nie tylko z przeciwnościami losu, ale z własnymi lękami, pytaniami, złymi emocjami i poczuciem winy. Bohaterki tej książki zdecydowały się opowiedzieć swoje historie także po to, aby powiedzieć innym kobietom: nie jesteście same, jest nas więcej. I mimo wszystko mamy prawo być szczęśliwe. [Znak, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sygnały)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
Streszcz. ang., ros.
Inteligencja i jej odchylenia od jej normalnego poziomu ; Osobowość i zaburzenia emocjonalne u dzieci opóźnionych umysłowo ; Organiczne uszkodzenia mózgu i badania z zakresu psychofizjologii ; Problematyka uczenia się a opóźnienie umysłowe ; Rozwój pojęć i myślenia u dzieci opóźnionych ; Charakterystyka funkcji związanych z porozumiewaniem się i ich zaburzenia ; Rola i zadania rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
Bibliogr. s. [151]-164.
1. Wybrane problemy pedagogiki harcerskiej ; 2. Podstawy pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 3. Metodyka pracy drużyny zuchowej ; 4. Miejsce i rola drużyny zuchowej "Nieprzetartego szlaku" w zakładzie specjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [187]-196.
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły. W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym ; Rozwój języka i jego kształtowanie ; Dzieci lżej upośledzone umysłowo (wyuczalne) ; Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo (wyćwiczalnych) ; Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi ; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ; Trudności w czytaniu ; Dzieci niewidome i niedowidzące ; Zaburzenia słuchu ; Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagogiki specjalnej ; Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32778 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. postaw pracowniczych byłych członków ZPiT "Resovia Saltans".
Bibliogr. s. 140.
Tekst częśc. słowac., ukr.
Streszcz. ang. przy pracach.
NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA ANIMATOREM PRACY OPIEKUŃCZEJ I WYCHOWAWCZEJ W SZKOLE PRZYSZŁOŚCI: Elżbieta Dolata: Refleksje o nauczycielu w dziejach myśli pedagogicznej ; Anna Śniegulska: Współczesny dyskurs o nauczycielu ; Anna Wołpiuk-Ochocińska: Wyzwania współczesnego nauczyciela w dobie globalizacji i powszechnej konkurencji ; Antoni Olak: Nauczyciel jako wychowawca i opiekun w dzisiejszej szkole ; Małgorzata Wójcik: O nową jakość studenckich praktyk pedagogicznych. WOKÓŁ TEORII I PRAKTYKI FUNKCJI WYCHOWAWCZEJ SZKOŁY: Aleksandra Mach: Aktualne tendencje wspierania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskim systemie oświatowym ; Alicja Kubik: Płaszczyzny integracji w edukacji wczesnoszkolnej - mit czy rzeczywistość? ; Katarzyna Serwatko: Problemy kształcenia i opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim ; T. I. Paguta: Teoretiko-metodologični osnovi estetičnogo vihovannâ molodših školâriv u sučasnih umovah ; Anna Opulska: Gry i zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ; Jana Hudáková, Zuzana Sláviková: Skupinové vokálne aktivity a ich význam v súčasnej škole ; Iveta Drzewiecka: K vizuálnej poetike textov básní. POZASZKOLNE KONTEKSTY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA - MIĘDZY TRADYCJĄ A KONTYNUACJĄ: Renata Zubrzycka: Zaangażowanie w wolontariat w teorii i badaniach empirycznych ; Beáta Balogová, Monika Žumárová: Životný štýl detí s problémovým správaním v kontexte rodinnej terapie A. Adlera ; Leszek Solarczyk: Tradycje wychowania narodowego i obronnego ; Piotr Zawada: Wpływ zainteresowań na kształtowanie się postaw pracowniczych - studium socjologiczne na przykładzie członków ZPiT "Resovia Saltans" ; Małgorzata Gawle-Wiernasz: Piękno przyjaźni a fenomen indywidualności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 300)
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Pedagogiczna ; nr 36)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Między kulturą, edukacją a socjalizacją; 2. Kształcenie i funkcjonowanie zawodowe człowieka w zmieniającym się świecie; 3. Procesy uczenia się i ich uwarunkowania; 4. Wychowanie, opieka i ochrona bytu indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej