Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(119)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
wypożyczone
(13)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(17)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(100)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Bieroń Tomasz (1963- )
(3)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Banasiak Jan
(2)
Garvin Charles D. (1929- )
(2)
Grzelak Janusz (1941- )
(2)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(2)
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Pinker Steven (1954- )
(2)
Seabury Brett A
(2)
Siara Olga
(2)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Zaborowski Zbigniew (1926-2006)
(2)
Zamorski Marek A
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adler Mortimer Jerome (1902-2001)
(1)
Al-Khalili Jim (1962- )
(1)
Appley Mortimer H
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Bartoszyński Kazimierz (1921-2015)
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Billig Piotr (1947- )
(1)
Bloom Harold (1930- )
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bobryk Jerzy (- 2016)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buczyńska-Garewicz Hanna (1932- )
(1)
Budkiewicz Janina (1896-1982)
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Burian M
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Campbell John Burden (1948- )
(1)
Ciechanowicz Jan (1946- )
(1)
Clapare`de Édouard (1873-1940)
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Czarniawska-Joerges Barbara (1948- )
(1)
Dawes Robyn M. (1936- )
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Fincher Cameron (1926- )
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Frevert Ute (1954- )
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gage John (1938- )
(1)
Grzegorczyk Andrzej (1922-2014)
(1)
Grzymała-Moszczyńska Halina
(1)
Hall Calvin S. (1909-1985)
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Hayes Steven C
(1)
Helman Alicja (1935-2021)
(1)
Holzman Joanna (1945- )
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jahoda Gustav (1920- )
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Jedlicki Jerzy (1930- )
(1)
Jundziłł Irena (1923- )
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kahn Robert Louis (1918- )
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(1)
Kasprowicz Tomasz
(1)
Katz Daniel (1903- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Klix Friedhart
(1)
Komenda Krzysztof
(1)
Kopacki Andrzej (1959- )
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Lewicka Maria (psychologia)
(1)
Lewicki Andrzej (1910-1972)
(1)
Lewis Michael
(1)
Lind Karen (1943- )
(1)
Lindzey Gardner
(1)
Linhart Josef (1917- )
(1)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(1)
Luba Iwona
(1)
Macewicz Piotr
(1)
Maciuszek Józef
(1)
Majchrowski Jacek Maria (1947- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Malewski Andrzej (1929-1963)
(1)
March James G. (1928- )
(1)
Mayenowa Maria Renata (1908-1988)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(40)
1960 - 1969
(9)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(5)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(117)
Ukraina
(1)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Chorzy na depresję
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci psychologii
(1)
Temat
Psychologia
(34)
Teoria poznania
(16)
Osobowość
(11)
Psychologia społeczna
(10)
Uczenie się
(10)
Wychowanie
(9)
Dziecko
(8)
Motywacja
(8)
Praca
(8)
Psychologia wychowawcza
(8)
Decyzje
(7)
Filozofia
(7)
Myślenie
(7)
Pedagogika
(7)
Sztuka
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Młodzież
(6)
Nauka
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Twórczość
(6)
Zachowanie
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Język
(5)
Kultura
(5)
Nauczanie
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Teoria informacji
(5)
Teoria systemów
(5)
Uczucia
(5)
Zarządzanie
(5)
Charakter
(4)
Film
(4)
Literatura
(4)
Metody nauczania
(4)
Pamięć
(4)
Spostrzeganie
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Wartość
(4)
Wiedza
(4)
Władza
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Czas
(3)
Eksperyment
(3)
Estetyka
(3)
Etyka
(3)
Fizyka
(3)
Gry i zabawy
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Konflikt
(3)
Kształcenie
(3)
Logika
(3)
Metodologia
(3)
Motywacja pracy
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Mowa
(3)
Mózg
(3)
Nauki społeczne
(3)
Ontologia
(3)
Poznanie
(3)
Prawda
(3)
Prognozy
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Przestrzeń
(3)
Psychoanaliza
(3)
Rodzina
(3)
Socjologia
(3)
Teoria sztuki
(3)
Wyobraźnia
(3)
Zdolności
(3)
Świadomość
(3)
COVID-19
(2)
Cybernetyka
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Determinizm i interdeterminizm
(2)
Dezinformacja
(2)
Egzystencjalizm
(2)
Epidemie
(2)
Fenomenologia
(2)
Filozofia religii
(2)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(2)
Ideologia
(2)
Innowacje
(2)
Instynkt
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kadry
(2)
Kobieta
(2)
Kosmologia
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Małżeństwo
(2)
Metafizyka
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepewność
(2)
Opieka społeczna
(2)
Organizacja
(2)
Pozytywizm
(2)
Temat: dzieło
Koniec człowieka
(1)
Książę
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
2001-0
(3)
2001-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraje bałkańskie
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Poradnik
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Esej
(2)
Podręcznik
(2)
Publicystyka
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Szkice literackie
(1)
Zagadnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Filozofia i etyka
(6)
Kultura i sztuka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice / Jerzy Brzeziński. - Warszawa : Scholar, cop. 2000. - 280 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 1)
Bibliogr. s. 241-245 i przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-81639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Zarys problematyki II. Badania nad problematyką snu III.Krótki zarys historii hipnopedii IV. Badania nad hipnopedią w ZSRR V. Badania nad hipnopedią na Zachodzie VI. Metodyka nauczania we śnie naturalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Pojęcia i problemy podstawowe nauki o osobowości ; II. Problemy nauki o temperamentach ; III. Problemy charakterologii ; IV. Zdolności i zainteresowania ; V. Wiedza osobista i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-7.01 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja dziecka i pedagogika eksperymentalna / Ed Claparede. - [Wyd. 2]. - [B.m.] : [b.w.], [1926]. - 428 s. : rys., tab., wykr. ; 20 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych)
Brak k. tyt.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-70238 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego = Dissertationes Universitatis Varsoviensis ; 6)
Streszcz. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54317 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 4-5.
1. Wyjaśnienie 2. Psychika młodzieży 3. Osobowość nauczyciela 4. Szkoła pracy 5. Plan materiału naukowego 6. Podział godzin 7. Nowa dydaktyka 8. Metody nauczania 9. Formy nauczania 10. Rozmaitość form nauczania 11. Wychowawcze oddziaływania 12. Wypracowania piśmienne 13. Technika uczenia 14. Rozbudzanie zamiłowania do samodzielnej pracy 15. Szkoła radosna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria motywacji a zarządzanie / Janusz Reykowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Ekonomiczne, 1979. - 250, [2] s. ; 20 cm.
(Polityka Społeczna w PRL [Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej])
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A liberated mind : how to pivot toward what matters" 2019.
Indeks.
Zmagamy się z różnymi formami bólu psychicznego: trudnymi emocjami i myślami, nieprzyjemnymi wspomnieniami, niepożądanymi pragnieniami i doznaniami. Roztrząsamy je, martwimy się nimi, oburzamy się na nie, spodziewamy się ich nadejścia oraz boimy się ich. Cierpimy, a źródłem naszego cierpienia okazuje się nasz własny umysł. Co zrobić, by nasze życie wyglądało tak, jak tego pragniemy? Jak zwrócić się ku temu, co jest dla nas ważne, mimo odczuwania niepewności, stresu i lęku? W fascynującą podróż w głąb ludzkiego umysłu zabiera nas dr Steven C. Hayes – wybitny psycholog i klinicysta, twórca terapii akceptacji i zaangażowania. Powołując się na wyniki badań naukowych i przytaczając poruszające przykłady z własnego życia oraz z praktyki klinicznej, wyjaśnia przyczyny powszechności cierpienia i problemów psychicznych, a także wskazuje skuteczne metody radzenia sobie z nimi. Z tej książki dowiemy się, w jaki sposób zmienić własne życie nie poprzez próby pozbycia się bolesnych myśli i emocji czy ich unikanie, ale poprzez kształtowanie elastyczności psychologicznej, dzięki której zaakceptujemy owe myśli i emocje takimi, jakie są, nie pozwalając im jednak, by nami rządziły. Pozwoli nam to – pomimo obaw i niepokoju – żyć tak, jak tego pragniemy oraz angażować się w działania, które są dla nas ważne i w których odnajdujemy sens, co przełoży się na poprawę jakości naszego życia. Dzięki opisanym w książce technikom i ćwiczeniom wykształcimy umiejętności, które posłużą realnej zmianie życia, osobistemu rozwojowi i radzeniu sobie z problemami do tej pory postrzeganymi jako nierozwiązywalne. Jest to książka dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć siebie i innych, żyć zgodnie z własnymi wartościami i zrealizować swój prawdziwy potencjał. [GWP, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109305 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84388 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
I. Rzut oka na dzieje estetyki. II. Zagadnienie metody. III. Twórczość artysty. 1. Artysta a rzeczywistość. 2. Przebieg procesu twórczego. 3. Psychologiczne składniki procesu twórczego. 4. Psychologja umysłu twórczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-27041, AD-26293 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Teoria umysłu w praktyce.
Skąd wiemy, co czują inni ludzie, jakie są ich nadzieje, obawy, pragnienia, myśli i plany? Profesor Henry M. Wellman pokazuje, że wszyscy potrafimy czytać w umysłach innych osób. Co więcej, uczymy się tej niezwykłej sztuki niemal od narodzin! Henry M. Wellman, psycholog i badacz rozwoju dziecka, w swojej błyskotliwej książce przybliża czytelnikom teorię umysłu, która potrafi wyjaśnić m.in.: jak rozwijamy nasze umiejętności życia w społeczeństwie, dlaczego niektórzy z nas zostają ateistami, a inni są religijni, jak to się dzieje, że jedni kochają horrory, a drudzy ich nie znoszą, oraz do czego przyda nam się ta wiedza, kiedy to roboty będą nas uczyć, leczyć i się nami opiekować. Jeśli chcemy odnaleźć porządek i przewidywalność w z pozoru chaotycznych ludzkich interakcjach, a przede wszystkim lepiej zrozumieć siebie i innych - ta książka nam w tym pomoże. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
1. Pojęcie motywacji 2. Motywacja w ujęciu historycznym 3. Pojęcie instynktu: ujęcie etologiczne 4. Warunki organiczne: I 5. Warunki organiczne: II 6. Aktywność i eksploracja 7. Homeostatyczne teorie motywacji 8. Hedonistyczne i aktywacyjne teorie emocji 9. Frustracja, konflikt, stress 10.Motywacja w teorii uczenia się: Popęd i przynęta 11.Uczenie się, wykonanie, wzmocnienie oraz motywacja
nabyta 12.Psychoanalityczna teoria motywacji 13.Samourzeczywistnienie i pokrewne koncepcje 14.Niektóre aspekty motywacji ludzkiej 15.Motywacja społeczna 16.Perspektywy stworzenia jednolitej teorii motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Operacja pandemia : globalna psychoza i nowy totalitaryzm / Marek A. Zamorski. - Wrocław ; Bielany Wrocławskie : Wydawnictwo Wektory, 2020. - 209, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Biblioteka XXI Wieku)
Ta książka nie jest ani o wirusach, ani o chorobach, ani o ich leczeniu. To książka o sposobach, w jakie władza programuje ludzką świadomość, mając do dyspozycji media i kontrolując świat nauki. To książka o wojnie psychologicznej z ludźmi, którą wywołano pod pretekstem walki o zdrowie i bezpieczeństwo, wojny prowadzonej poprzez manipulację informacjami, sterowanie emocjami, nękanie i zastraszanie. Używając prowokacyjnej formy i zadając niewygodne pyta­nia autor zmusza czytelnika do zastanowienia się nad prawdziwą naturą demokratycznej władzy oraz rolą mediów i nauki w jej sprawowaniu. Ukazując radykalne zmiany w świecie, jakie wprowadza się przy okazji walki z wirusem, tłumaczy, jak uwolnić się od strachu, za pomocą którego władza próbuje rządzić ludźmi Jak powiedział słynny detektyw Sherlock Holmes: „Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą”. Przeczytaj fragment. [Wydawnictwo "Wektory", 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109708 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Praktyczny przewodnik po metodach wykrywania i usuwania społecznie szkodliwych idei za pomocą głosu rozsądku. W swojej błyskotliwej książce Andy Norman pokazuje, że rozprzestrzeniające się obecnie na świecie zdumiewająco irracjonalne idee i przeróżne teorie spiskowe mają wspólną przyczynę - są efektem nadmiernej społecznej wyrozumiałości w stosunku do subiektywnych opinii często niezgodnych z empirycznymi faktami i logiką. Wynikająca z tego postawa skutecznie osłabia umysłowy system odpornościowy, pozwalając „pasożytom umysłu” na jego opanowanie. Na szczęście ów system można naprawić za pomocą metod nazwanych przez autora „immunologią poznawczą”, które zrewolucjonizują naszą umiejętność krytycznego myślenia i stanowią coś w rodzaju intelektualnej szczepionki, która uodporni ludzkie umysły przed zainfekowaniem najbardziej szkodliwymi formami ideologicznych wirusów. Okrzyknięta intelektualną ucztą Odporność umysłu łączy najnowsze osiągnięcia nauki i filozofii w niezwykle wymowne i konstruktywne rozwiązanie problemu będącego znakiem rozpoznawczym naszych czasów. „Wyśmienity pomysł na książkę: oryginalny, kontrowersyjny i na czasie!”. Steven Pinker, autor książek Jak działa umysł i Racjonalność „Narzędzia Normana do zaszczepiania umysłów powinny być dostępne dla każdego. Mistrzowski traktat”. Michael Shermer, autor Rynkowego umysłu [Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 258-282. Indeksy.
1. OBECNY STATUS EWOLUCJONIZMU: Zakres pojęcia "ewolucja" ; Relacje między teorią ewolucji a nauką ; Główne spory wokół teorii ewolucji . 2. TEORIA EWOLUCJI: Klasyczna teoria Darwina - podstawowe komponenty ; Nowa Synteza - genetyczne mechanizmy ewolucji. 3. NEODARWINIZM - UZUPEŁNIENIA I MODYFIKACJE KLASYCZNEJ TEORII EWOLUCJI: Podstawowe typy doboru naturalnego ; Ewolucyjne koncepcje szczodrości. 4. NEODARWINOWSKIE MODYFIKACJE TEORII DOBORU PŁCIOWEGO: Powstanie rozmnażania płciowego ; Rozmnażanie a zmienność genetyczna ; Rozmnażanie płciowe a pasożytnictwo ; Neodarwinowskie koncepcje doboru płciowego. 5. ANTROPOLOGICZNE PODSTAWY EWOLUCJI: O pochodzeniu człowieka ; Tryb życia a mózg i umysł. 6. PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA. MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓŁCZESNOŚCIĄ: Obecny status psychologii ewolucyjnej ; Psychologia ewolucyjna a inne nauki ; Ewolucjonizm i psychologia ewolucyjna a główne kierunki psychologiczne. 7. TRZY WYMIARY UMYSŁU: Umysł estetyczny ; Umysł kreatywny ; Umysł etyczny. 8. BIOLOGIA INTELIGENCJI: Mózgowe podłoże inteligencji ; Inteligencja a wielkość mózgu ; Genetyczne podłoże inteligencji ; Inteligencja społeczna - badania międzygatunkowe. 9. POCHODZENIE ETNICZNE A INTELIGENCJA: Problem rasy ; Zróżnicowanie zdolności poznawczych między ekotypami ; Ewolucyjne koncepcje wyjaśniające różnice miedzy ekotypami w zakresie inteligencji. 10. RÓŻNICE PŁCIOWE W ZAKRESIE ZDOLNOŚCI POZNAWCZYCH: Czynnik g a różnice płciowe ; Zdolności przestrzenne a różnice płciowe ; Zdolności werbalne a różnice płciowe ; Biologiczne wyjaśnienia różnic płciowych w zakresie zdolności poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej