Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(84)
Forma i typ
Książki
(83)
Poradniki i przewodniki
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(129)
wypożyczone
(19)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(30)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(33)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(5)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(6)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(6)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Stanisławska Irena A. (1958- )
(4)
Burrett Jill F
(2)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(2)
Jacewicz Agnieszka
(2)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Mac Kenzie Robert J
(2)
Maksymiuk Renata
(2)
Rudnik Justyna
(2)
Stachyra Wojciech
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Szulc Joanna
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Albrecht Piotr (pediatra)
(1)
Augustyniak Karolina
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauer Jon
(1)
Bochenek Dorota (1962- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Chlebowska Elżbieta (wychowanie)
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Döpfner Ulrike
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Edwards Naia
(1)
Faber Adele
(1)
Fajans Tadeusz
(1)
Flak Kazimierz
(1)
Ford Gina
(1)
Gajda Marcin
(1)
Gajda Monika
(1)
Gibson Lindsay C
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gray Deborah D. (1951- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Hall Carol (1951-)
(1)
Hall Eric (1936-)
(1)
Harris Rachel
(1)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(1)
Hornby Garry (1949- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hosiasson Janina
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Izdebska Helena ( -2002)
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacoń Piotr
(1)
Jankowska Anna
(1)
Janur Barbara
(1)
Joslin Karen Renshaw
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kachel Katarzyna (1974- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Klementowska Iza (1978- )
(1)
Koch Monika
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Kolska Katarzyna
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kotlarek Monika
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Kowalska Maria (tłumaczka)
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Kramarz Michał
(1)
Krantz Lindgren Petra (1972- )
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Lengren Zbigniew (1919-2003)
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lhotzky Heinrich (1859-1930)
(1)
Lipińska Marta (tłumacz)
(1)
Makowska Alicja
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Malinowska-Janiak Karolina (1982- )
(1)
Mazlish Elaine
(1)
McCraith Sheila
(1)
Moskal Maria
(1)
Możdżyńska Aldona
(1)
Musello Christine
(1)
Naszkowska Klara
(1)
Niemiec Tomasz
(1)
Nolte Dorothy
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Nowak Kamil (pedagog)
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Olasz Mateusz
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
P. Fr
(1)
Piecychna Beata
(1)
Pigła Magdalena
(1)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Piotrowska Aleksandra (psychologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(78)
Austria
(1)
Język
polski
(75)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Dziecko autystyczne
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Temat
Rodzice
(53)
Psychologia dziecka
(38)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Rodzina
(15)
Dziecko
(14)
Psychologia wychowawcza
(12)
Wychowanie
(8)
Dzieci
(7)
Młodzież
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Dziecko trudne
(4)
Kształcenie rodziców
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Uczniowie
(4)
Adopcja
(3)
Dojrzewanie
(3)
Macierzyństwo
(3)
Niemowlę
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Chorzy na nowotwory
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Internet
(2)
Konflikt
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby transpłciowe
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poczucie straty
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Reklama
(2)
Rozwód
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Tranzycja płciowa
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczucia
(2)
Wychowawstwo
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Bunt
(1)
Charakter
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko transpłciowe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Edukacja domowa
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy samopomocowe
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Hipisi
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jordan, Henryk (1842-1907)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Koreańczycy
(1)
Kryzys finansowy 2007 r.
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matki i córki
(1)
Matki i synowie
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Muzycy amerykańscy
(1)
Myślenie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Korea Południowa
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(27)
Poradnik
(15)
Reportaż
(4)
Szkice
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Autobiografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dorośli i rówieśnicy i ich rola w życiu dziecka - Przede wszystkim dorośli - Dorośli i rówieśnicy jednakowo ważni - Rówieśnicy zdobywają przewagę - Przede wszystkim rówieśnicy 2. Obcowanie z rówieśnikami zaspokaja potrzeby
psychiczne dziecka - Potrzeba kontaktu - Potrzeba wspólnego działania - Potrzeby poznawcze - Potrzeba przynależności - Potrzeba uznania i pozycji w zespole 3. Rola dorosłych w zdobywaniu doświadczeń społecznych
dziecka - Dziecko w roli gospodarza i gościa - Do domu przychodą goście - Kolega, ale jaki - Przyjaźń - Dorośli pomagają w kształtowaniu umiejętności
współżycia z innymi 4. Gdy dziecko ma trudności w kontaktach
z rówieśnikami - W poszukiwaniu koleżanki - Czy Darek nie potrzebuje kolegi - Skarżypyta - Marek zawsze zaczyna - Czuję się niepotrzebna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Przytulanki" to publikacja, w której zaprezentowano zabawy bazujące na naturalnej aktywności dzieci. Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ z jednej strony służą pogłębieniu kontaktu pomiędzy dzieckiem i dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. Trudno przecenić wartość korzyści płynących z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i ich więzi z rodziną. [Harmonia, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My, trans / Piotr Jacoń ; [ilustracje: Mateusz Olasz]. - Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2021. - 281, [7] stron : ilustracje ; 21 cm.
Stale towarzyszy im lęk, samotność, poczucie zagubienia. Cierpią na depresję, a nierzadko podejmują próby samobójcze. Boli ich brak tolerancji i zrozumienia w społeczeństwie. A pragną tak niewiele: żyć normalnie. Oto poruszający zbiór wywiadów z osobami transpłciowymi, a także ich rodzicami, psycholożką, adwokatką, aktywistką i… księdzem, przełamujący tabu i otwierający oczy na potrzeby drugiego człowieka. Piotr Jacoń – dziennikarz TVN 24. Autor m.in. reportażu o rodzicach osób transpłciowych Wszystko o moim dziecku oraz cyklu rozmów Bez polityki. Pracował w Radiu Plus, Radiu Gdańsk i w „Dzienniku Bałtyckim”. Mieszka w Gdyni. [lubimyczytac.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 356-359.
Wielu rodziców ma obawy dotyczące momentu, kiedy dziecko spod ich opiekuńczych skrzydeł wyrusza w szeroki świat. Kiedy przekracza po raz pierwszy szkolne progi, kiedy próbuje się odnaleźć w nowej, nie zawsze przyjaznej rzeczywistości, kiedy relacje między rówieśnikami zyskują na znaczeniu. Dorastanie dziecka to duże wyzwanie. Agnieszka Stein pokazuje, jak sprawić, aby ten czas był jednocześnie okazją do rozwoju nie tylko samego dziecka, ale także wszystkich członków rodziny. „Dziecko z bliska idzie w świat” odpowiada na wiele pytań rodziców i opiekunów dzieci w wieku szkolnym. Znajdą w niej podpowiedzi, jak mądrze pomóc dziecku: - w adaptacji do szkolnej rzeczywistości, - w rozwiązywaniu najczęstszych szkolnych problemów, - w nauce współpracy i nawiązywania relacji z rówieśnikami. A także: - jak wspierać dzieci w rozwoju samodzielności, - jak przygotować je do życia w nieidealnym świecie, - jak nabrać ufności we własne kompetencje rodzicielskie. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rodzice DDA : mój dom będzie inny : refleksje z terapii / Joanna Szczerbaty. - Kraków : Wydawnictwo WAM - Studio Inigo, [2024]. - 1 płyta audio CD (4 godz. 6 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 4 godz. 6 min.
Czyta Dorota Bochenek.
Nagranie w formacie mp3.
Weź oddech i zacznij żyć bez obciążeń! Jakże często osoby, które wyrastały w alkoholowej, dysfunkcyjnej rodzinie obiecują sobie, że ich dom będzie zupełnie inny. Mają w sobie olbrzymie pragnienie, by nie powtarzać błędu rodziców. „Przecież nie jestem moją matką, nie jestem moim ojcem”. Obiecują sobie, że to dzieci a nie alkohol będą w centrum ich uwagi, że zamiast kłótni pojawi się rozmowa, a frustrację zastąpi otwartość i bliskość. I… zwykle nie wychodzi. Jaki ciężar niesie na swoich barkach DDA? Czy można go zrzucić i zacząć żyć po swojemu? Dlaczego wbrew naszej woli stajemy się odbiciem rodziców? Czy wystarczy samemu nie pić, by zatrzymać przekaz alkoholowej traumy? Czy wyprowadzka z domu pozwala uwolnić się od toksycznej przeszłości? Nikt nie przeżyje życia za ciebie. Nikt prócz ciebie nie zmierzy się z twoją przeszłością i nikt poza tobą nie zbuduje twojej przyszłości. Jeśli chcesz troszczyć się o innych, wpierw zaopiekuj się sobą. Zobaczysz, jak wiele to zmieni. Praca nad sobą może przypominać łapanie oddechu, bo to, co nagromadzone w środku, zwyczajnie dusi. Zacznij oddychać pełną piersią. To jest możliwe. [Wydawnictwo WAM, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakim rodzicem chcesz być? Często masz poczucie, że wciąż robisz coś nie tak? Że nie jesteś wystarczająco dobrym rodzicem? Mimowolnie porównujesz się do innych i odczuwasz presję oczekiwań, którym nie jesteś w stanie sprostać? Ta książka pomoże ci uwolnić się od przymusu bycia nieomylnym rodzicem. Pokaże, jak przestać zadręczać się swoimi niedociągnięciami i skupić się na tym, jaką mamą lub jakim tatą chcesz być dla swoich dzieci. Wesprze w odkrywaniu własnych rodzicielskich wartości oraz nauczy elastyczności i otwartości. Techniki terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) pomogą ci: -uporać się z niepomocnymi myślami i emocjami, by reagować w trudnych sytuacjach tak, jak tego naprawdę chcesz ; -stawiać granice innym oraz dokonywać wyborów najlepszych dla waszej rodziny, bez względu na cudze opinie ; -wspierać samodzielność i rozwój psychospołeczny dziecka, motywując je do podejmowania wyzwań. [Samo Sedno, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113088 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. [280]-293. Indeksy.
Nauczyciele i doradztwo ; Model doradztwa w szkole ; Poznanie trosk i uczuć ; Różne strategie interwencji ; Przygotowanie ucznia do samodzielności ; Program rozwoju emocjonalnego ; Doradztwo rówieśnicze ; Wspieranie rodziców i rodziny ; Doradztwo a kwestie kulturowe ; Traumatyczne wydarzenia w życiu ucznia ; Wstydliwe tematy ; Pomoc i doradzanie rodzicom ; Współpraca mimo różnic ; Jak radzić sobie ze stresem i uniknąć syndromy wypalenia ; Dylematy etyczne w doradztwie prowadzonym przez nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Editio)
(Libri Australis)
Tytuł oryginału: "Rocks in the belly" 2010.
Mam osiem lat. Byłbym jedynakiem, gdyby moi rodzice nie postanowili zbawiać świata i adoptować innych dzieci. Kolejni chłopcy w moim domu są jak najeźdźcy, którzy pochłaniają czas i uwagę mojej matki. Powinienem być dla niej najważniejszy, a traktuje mnie tak, jakbym to ja był przybranym dzieckiem. Nienawidzę jej za to. Kocham i nienawidzę. Czy to, co robię, jest złe? Mam tylko osiem lat… Tragiczne wydarzenia, które już wkrótce rozegrają się w tej rodzinie, sprawią, że pogmatwane relacje między matką i synem staną się jeszcze bardziej napięte. Chłopaki nie płaczą… ale czy to znaczy, że nie odczuwają smutku, frustracji, złości, zazdrości, rozczarowania? Czy to znaczy, że nie mają prawa do odrobiny miłości? Emocje, które towarzyszyły bohaterowi, gdy był dzieckiem, nie straciły na intensywności mimo upływu czasu. Teraz ma dwadzieścia osiem lat i powraca do rodzinnego domu, by zaopiekować się schorowaną matką - i wszystkie te uczucia wybuchają z nową siłą. Co odcisnęło takie piętno na wrażliwym dziecku, że po wielu latach, podczas emocjonalnej podróży do miejsca budzącego przykre wspomnienia, wciąż nie potrafi uporać się z przeszłością? Oto powieść na miarę najlepszych dzieł Doris Lessing. Ta historia rozpisana na dwa głosy - małego, zagubionego chłopca i dorosłego mężczyzny, patrzącego na rzeczywistość przez pryzmat swojego dzieciństwa - to intensywne, poruszające i niepokojące doświadczenie, o którym długo nie będziecie potrafili zapomnieć. [Wydawnictwo Helion, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka związana z Rzeszowem.
Życie nie może się ograniczać tylko do tego, że jestem transpłciowa. Wolałabym słyszeć pytania „jak się masz?” i „co słychać?”, jakie zadaje się wszystkim innym ludziom. Dla nauki transpłciowość nie jest już zagadką, a dla psychiatrii nie jest „chorobą”. Ale w społeczeństwie osoby, które uświadomiły sobie, że urodziły się w ciele niepasującym do tego kim są, wciąż pozostają niezrozumiałe i obce. Książka Pauli Szewczyk pozwala je zrozumieć, zbliżyć się do nich tak bardzo, że zaczynamy słyszeć ich wyznania i dramaty, choć wyrażane są szeptem. Słyszymy Stasia, który zanim wyprowadził się z domu, prowadził podwójne życie – wśród znajomych był sobą, dla rodziców pozostawał “córką”. Słyszymy Kornela zmagającego się ze stanami lękowymi, depresją i myślami samobójczymi – chłopaka, którego w szpitalu psychiatrycznym wysłano na oddział dla młodych kobiet. Słyszymy Tima, usiłującego nie tylko ułożyć się z ciałem, które mu doskwiera, ale i z losem migranta. Przyjechał do Polski, bo w rodzinnej Białorusi osobom takim jak on żyć jest jeszcze trudniej. Słyszymy i Klarę, usiłującą przezwyciężyć lęk graniczący z obsesją, że ktoś odkryje zmianę danych w jej dowodzie i dla otoczenia nigdy nie będzie kobietą. Słyszymy także wiele innych głosów, dzięki którym każda z osób występujących w książce staje się nam bliska. Bohaterkami i bohaterami „Ciał obcych” są osoby transpłciowe, ale też ich partnerzy, partnerki oraz rodzice. Tacy, którzy wciąż nie pogodzili się z faktem, że ich ukochany syn wcale nie jest chłopcem czy ci, którzy tożsamość dziecka zaakceptowali łatwo, choć rodzicielskie wsparcie to za mało, by dziecku chciało się żyć. Ale jest to też opowieść pełna miłości i wiary w to, że przełamanie bariery nieakceptacji i niezrozumienia to tylko kwestia czasu. Czytający książkę Pauli Szewczyk mają szansę przekroczyć tę barierę już teraz. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [175]-200.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski
Streszczenie w języku angielskim.
I. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w aspekcie uwarunkowań osobowościowych i rodzinnych w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna. 2. Dorastanie okresem zmian fizycznych, psychicznych i społecznych. 3. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategie radzenia sobie młodzieży w kontekście sytuacji konfliktu społecznego. 5. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 5.1. Samoocena. 5.2. Poczucie umiejscowienia kontroli. 5.3. Ocena poznawcza sytuacji. 5.4. Emocje. 6. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 6.1. Postawy rodzicielskie. 6.2. Wzór sposobu radzenia sobie rodziców z trudnościami. II. Metodologia badań własnych: 1. Pytania i hipotezy badawcze. 2. Schemat związków między zmiennymi. 3. Metoda i narzędzia badawcze. 4. Grupa badana i procedura badania. III. Osobowościowe i rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Analiza osobowościowych i rodzinnych uwarunkowań. 2. Zmienne osobowościowe i rodzinne determinujące strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. Weryfikacja modelu zależności pomiędzy analizowanymi zmiennymi osobowościowymi i rodzinnymi. 2.1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2.4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. IV. Dyskusja wyników badań: 1. Strategia agresywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 2. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 3. Strategia uległego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego. 4. Strategia zadaniowego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nikt nie jest na nią gotowy. Śmierć dziecka to dla wielu kobiet prawdziwy koniec świata. Oznacza nie tylko utratę przeszłości, ale też zaplanowanej przyszłości. Jak pogodzić się z tą stratą? Czy to w ogóle możliwe? Jak zrozumieć ból matki? Kiedy pocieszenie, które staramy się nieść, jeszcze bardziej rani? Jak przeżyć żałobę, by nie rozpadł się związek? Gdzie szukać ukojenia? Pytań w tej książce jest wiele – bolesnych, głębokich, przemieniających. Podobnie odpowiedzi – kojących, dających nadzieję, wspierających. Katarzyna Kachel oddała głos kobietom, które zwykle milczą, bo nie wiedzą, jak mówić o tym, czego doświadczyły. Ich głęboko poruszające świadectwa pozwalają zrozumieć doświadczenie bólu i dramatyczne pragnienie powrotu do życia. Uzupełniają je głosy ekspertów: psychoterapeutki, położnej, trenera oddechu, prawniczki. [www.azymut.pl, 2023]
MATKI GWIEZDNYCH DZIECI ; ROZMOWY O ŻAŁOBIE, TRAUMIE I TABUIZACJI: Kobiety po stracie nie dają sobie prawa do nazywania się matkami, choć cierpią jak matki / Joanna Piątek-Perlak ; Każde dziecko zostawia ślad / Anna Stachulska ; Uznanie, że decyzja o pozostaniu lub odejściu przynależała do duszy dziecka, może przynieść ulgę / Michał Godlewski ; Kobiety denerwuje, kiedy ojciec utraconego dziecka mówi: "Jestem tu tylko dla ciebie - chciałbym, żebyś już wróciła do życia" / Bernadett Janusz ; Ważne, by prawa po stracie poznać wcześniej, a nie dopiero wtedy, kiedy spotyka nas ta trudna sytuacja / Joanna Rułkowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : rozwój i pielęgnacja)
Indeks.
Przygotuj się na spotkanie ; Pierwsze chwile razem ; W poszukiwaniu rytmu (pierwszy-trzeci miesiąc) ; Wielka radość (czwarty-szósty miesiąc) ; Apetyt na nowe (szósty-dziewiąty miesiąc) ; Rosnąca niezależność (dziewiąty-dwunasty miesiąc) ; Co was czeka w drugim roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BWA Biblioteka Wiedzy Alternatywnej)
Bibliografia strony 126-132.
1. O podejmowaniu decyzji ; 2. Adopcja ; 3. Piecza zastępcza ; 4. FAS - płodowy zespół alkoholowy ; 5. RAD - zespół zaburzeń więzi ; 6. Pokrewne zaburzenia psychorozwojowe ; 7. Rysunek dziecka ; 8. Nasza adopcja ; 9. Przydatne adresy .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [153]-194.
Rozdział 1. Otyłość w grupie dzieci i młodzieży: 1.1. Rozpowszechnienie. 1.2. Definicja i diagnoza. 1.3. Wieloczynnikowe uwarunkowania otyłości. 1.3.1. Wybrane czynniki socjoekonomiczne. 1.3.2. Wybrane czynniki fizjologiczne. 1.3.3. Wybrane czynniki rodzinne. 1.3.4. Wybrane czynniki psychospołeczne. 1.4. Konsekwencje otyłości. Rozdział 2. Wybrane aspekty funkcjonowania behawioralnego, emocjonalnego i poznawczego wśród dzieci i młodzieży: 2.1. Wprowadzenie. 2.2. Obraz ciała. 2.2.1. Definicja i charakterystyka. 2.2.2. Ocena negatywnego obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.2.3. Wybrane czynniki biorące udział w kształtowaniu się obrazu ciała. 2.2.4. Obraz ciała a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego. 2.2.5. Pomiar obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.3. Style jedzenia. 2.3.1. Rozwój i charakterystyka sposobu odżywiania się. 2.3.1.1. Definicja. 2.3.2. Nienormatywne style i zachowania żywieniowe oraz powiązane z nimi inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.3.3. Pomiar postaw i zachowań żywieniowych w grupie dzieci i młodzieży. 2.4. Doświadczane emocje. 2.4.1. Definicja. 2.4.2. Emocje i stres a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.4.3. Pomiar doświadczania emocji w grupie dzieci i młodzieży. Rozdział 3. Perspektywa diadyczna (dziecko – rodzic): teoria i badania: 3.1. Perspektywa diadyczna – wprowadzenie. 3.2. Diady w badaniach. Rozdział 4. Psychologiczne funkcjonowanie dzieci i młodzieży z otyłością – badania własne: 4.1. Cele badań. 4.2. Charakterystyka grupy. 4.3. Narzędzia badawcze. 4.3.1. Zachowania żywieniowe dzieci oceniane z perspektywy rodziców: Child Eating Behaviour Questionnaire (CEBQ). 4.3.2. Style jedzenia dzieci i młodzieży: Dutch Eating Behaviour Questionnaire for Children (DEBQ-C). 4.3.3. Emocje doświadczane przez dzieci i młodzież: Positive and Negative Affect Scale for Children (PANAS-C). 4.3.4. Niezadowolenie z ciała: Children’s Body Image Scale (dzieci) i Figure Rating Scale (młodzież). 4.3.5. Zmienne socjodemograficzne oraz motywacja do zmiany wyglądu i sposobu odżywiania się. 4.4. Analiza statystyczna. 4.5. Wyniki i ich dyskusja. 4.5.1. Hipotezy 1-6: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie niezadowolenia z ciała, stylów jedzenia oraz doświadczanych emocji. 4.5.2. Hipotezy 7-14: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie ich zachowań żywieniowych ocenianych przez rodziców. 4.5.3. Hipoteza 15 – perspektywa diadyczna: analiza związku pomiędzy wskaźnikiem masy ciała dzieci i młodzieży a tym wskaźnikiem u rodziców oraz subiektywną oceną dotyczącą statusu materialnego rodziny i motywacji do zmiany masy ciała i sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży. 4.5.4. Hipoteza 16 – perspektywa diadyczna: analiza zależności pomiędzy emocjonalnym jedzeniem/emocjonalnym objadaniem się u dzieci i młodzieży a kategorią BMI rodziców i ich dzieci (prawidłowa vs nadmierna masa ciała) oraz niezadowoleniem z ciała u dzieci. 4.5.5. Ograniczenia badań i implikacje. Rozdział 5. Wybrane strategie prewencyjne i interwencje u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała: 5.1. Nadwaga i otyłość w świetle wskazań dotyczących działań prewencyjnych i interwencyjnych. 5.1.1. Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej. 5.2. Wybrane obszary oddziaływań i ich grupy docelowe. 5.2.1. Opis wybranych oddziaływań w grupie dzieci i młodzieży. 5.2.1.1. Działania w Polsce. 5.2.1.2. Działania na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
„W latach 2008-2017 za niepełnosprawne uznano 218 tysięcy dzieci. Część z nich, tych najciężej chorych i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, pozostanie dziećmi do końca życia. Aż do śmierci będą potrzebowały pomocy przy wykonywaniu najprostszych czynności: myciu, jedzeniu, załatwianiu potrzeb fizjologicznych. Napisałem tę książkę, by pokazać, co ich matki przeżywają na co dzień. Bardzo rzadko słyszymy ich głos. Nikt nie jest w stanie opowiedzieć, co czuje żona porzucona przez męża z powodu wady genetycznej ich córki. Matka próbująca opanować atak szału niepełnosprawnego intelektualnie dwudziestopięciolatka. Kobieta patrząca na wijące się z bólu kilkumiesięczne niemowlę. Żegnająca dziecko w szpitalnej kostnicy. Nikt oprócz nich samych. Ta książka to opowieści pięciu kobiet. Spisywałem je przez rok. Z pewnością by nie powstała, gdyby nie moje osobiste doświadczenie”. Jacek Hołub. Pięć matek. Pięć przejmujących opowieści. O tym, że ojciec może, a matka musi. Że można być skazaną na dożywocie, choć nie udowodniono winy. O tym, że czasem trzeba żyć tak, jakby na nas usiadł niedźwiedź, jakby nad każdym dniem wisiał cień, jakby się chodziło po zaminowanej ziemi. O pogoni za pieniędzmi. O zależności, bezsilności, samotności. O okrucieństwie lekarzy, którzy nie potrafią rozmawiać. O heroicznej miłości i bezwarunkowym oddaniu. Co możemy zrobić dla matki, która pragnie, by jej dziecko umarło przed nią? Nie odwracać wzroku. Przynamniej tyle.” Justyna Dąbrowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Hipis to człowiek, który poszukuje i nie zgadza się na krzywdę innych, ani na porządek rzeczy, który sprawia innym przykrość, rozumiesz?” - pytał tata, a ja baaaardzo powoli mu potakiwałem. - „Dotyczy to nie tylko ludzi, ale zwierząt i roślin też”. „A jeśli hipis sam sobie robi krzywdę?” - miałem trzynaście lat, kiedy zadałem tacie to pytanie. Wolność od konwenansów, reżimu, ciasnych zasad i kołnierzyków. Ucieczka w sztukę, naturę, w drogę, dragi, w cokolwiek. A potem…? Tomek od lat nie chce znać swego ojca. Jacek wciąż mieszka w głuszy jak jego rodzice. Anka, matka dwojga małych dzieci, potrzebuje w swym życiu przede wszystkim porządku. Małgosia, niegdyś „królowa wędrówek”, zmieniła życie hipi na Zen. Iza Klementowska prowadzi nas przez trzy kontynenty, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak ruch hipisowski wpłynął na życie dzieci kwiatów a przede wszystkim ich dzieci i wnuków. Co o swej młodości w oparach marihuany sądzą dawni hipisi i jak potoczyły się ich losy? Czy ich córki i synowie, wychowywani "na luzie", bez rygorów, a czasem nawet bez... chodzenia do szkoły, przejęli system wartości rodziców? W jaki sposób wychowują teraz swoje dzieci? Czy cena wolności nie okazała się zbyt wysoka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109776 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52506 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej