Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(123)
wypożyczone
(24)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(22)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(7)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(7)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(14)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Aronson Joshua
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Lawson Sarah
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Mastalerz-Migas Agnieszka
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Niehoff Debra
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Pankiewicz Piotr
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Pietrzak Henryk (psychologia)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rumpf Joachim
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(1)
Sip Krystyna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Sochacka Monika
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stone Jan
(1)
Stone Michel
(1)
Stromenger Zuzanna (1925- )
(1)
Stromenger Zuzanna (1925-2011)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Temat
Agresywność
(83)
Psychologia społeczna
(23)
Konformizm
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Psychologia dziecka
(14)
Młodzież
(13)
Przemoc
(12)
Miłość
(10)
Uprzedzenia
(10)
Wychowanie
(10)
Poznanie
(9)
Propaganda
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Uczniowie
(8)
Dziecko
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Zachowanie
(7)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(6)
Zło
(6)
Internet
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Postawy
(5)
Rodzina
(5)
Stereotyp
(5)
Uczucia
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Gniew
(4)
Osobowość
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(4)
Stres
(4)
Dobro
(3)
Etyka
(3)
Ewolucja
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Psychoanaliza
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Telewizja
(3)
Wrażliwość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Frustracja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Instynkt
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ludobójstwo
(2)
Motywacja pracy
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samowychowanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sport
(2)
Stalking
(2)
Strach
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Automatyka
(1)
Banicja
(1)
Behawioryzm
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chóry
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Człowiek
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotomania
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Felieton polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86656 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
Skorowidz nazw zwierząt i roślin.
Prolog w morskiej toni ; Ciąg dalszy w labolatorium ; Na co zło bywa dobre ; Spontaniczność agresji ; Nawyki, ceremoniały i czary ; Wielki parlament instynktów ; Sposoby zachowania się znieżne z moralnością ; Stado anonimowe ; Porządek społeczny bez miłosci ; Szczury ; Więź ; Kazania o pokorze ; Rcce homo ; Wyznanie nadziei.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-30671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. [184]-192. Indeksy.
OSOBOWOŚĆ A ZACHOWANIA AGRESYWNE: Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych: Osobowość w świetle teorii poznawczej ; Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji ; Agresywność a zachowania agresywne ; Zróżnicowanie agresji: Model przetwarzania informacji społecznych ; Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych ; WSPÓŁWYSTĘPOWANIE AGRESJI Z INNYMI ZACHOWANIAMI DEWIACYJNYMI. RELACJE RÓWIEŚNICZE A AGRESJA: Zachowania agresywne a depresja ; Emocje a rozwój zaburzeń zachowania ; Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych ; Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej ; Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym ; Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych: Założenia i argumenty modelu addytywnego ; ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE: Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym ; Istota odrzucenia rówieśniczego ; Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie ; Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń ; Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze ; Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników ; Chroniczne odrzucenie rówieśnicze ; Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe ; Cechy dzieci odrzuconych ; Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie ; Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze ; Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze ; Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze ; WRAŻLIWOŚĆ NA ODRZUCENIE I SKUTKI ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO: Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje ; Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze ; Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze ; Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie ; Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych ; Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień ; Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia ; POZNAWCZO-SPOŁECZNA TEORIA OSOBOWOŚCI A TERAPIA I RESOCJALIZACJA: Problematyka odporności psychicznej ; Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience ; Diagnoza konstruktów resilience ; Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska ; Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych ; Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej: .Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych ; Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych ; Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji ; Składniki (zawartość) programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The goodness paradox : the strange relationship between virtue and violence in human evolution", 2019.
Bibliografia na stronach 395-[424].
Wstęp. Cnota i przemoc w ewolucji człowieka ; R. 1. Paradoks ; R. II. Dwa typy agresji ; R. 3. Udomowienie człowieka ; R. 4. Hodowanie łagodności ; R. 5. Dzicy udomowieni ; R. 6. Reguła Bielajewa i ewolucja człowieka ; R. 7. Problemy tyranów ; R. 8. Kara główna ; R. 9. Do czego doprowadziła domestykacja ; R. 10. Ewolucja dobra i zła ; R. 11. Władza absolutna ; R. 12. Wojna ; R. 13. Paradoks rozwiązany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95785 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. pod rozdz.
1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe : a) współczesny rynek pracy ; b) szkolenia i kadra kierownicza ; c) motywacja, zadowolenie i stres w pracy ; d) "wypalenie" zawodowe i ożywienie kariery 2. Internet - szanse i zagrożenia : a) nowe możliwości komunikacji ; b) internetowa tożsamość i anonimowość ; c) atrakcyjność, sympatia i bliskość w Internecie ; d) Internet jako pułapka 3. Zachowania konsumenckie : a) człowiek w krainie zakupów ; b) stuyl życia, styl konsumpcji ; c) wybory konsumenckie ; d) kto decyduje o zakupach w rodzinie 4. W niewoli mass mediów : a) mechanizmy popularności mediów; b) media narzędziem manipulacji psychologicznej ; c) reklama - krwioobieg mediów ; d) potencjał mediów w tworzeniu dobra i zła 5. Agresja i przemoc - zło codzienne : a) istota i źródła agresji ; b) różne oblicza agresji i przemocy ; c) ofiary i ich prześladowcy ; d) molestowanie ; e) obrona przed agresją i przemocą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316-Czyt (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
W niniejszej książce znajdują się materiały do przeprowadzenia piętnastu lekcji. Stanowią one blok zajęć i powinny być realizowane w takiej kolejności, w jakiej są opisane. Pierwszych kilka lekcji poświęconych jest rozwijaniu u dzieci świadomości, czym jest i jak działa zjawisko dręczenie rówieśników - uczucia i reakcje, jakie zjawisko to wywołuje w ofiarach i świadkach oraz prawdopodobne motywy działania dręczycieli. W ciągu kolejnych lekcji uczniowie mają możliwość poznać swoje prawa, zrozumieć, jak dręczenie pogwałca te prawa i zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich ochrona. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 167 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliografia na stronach 141-166.
ZACHOWANIA TRUDNE U DZIECI: Kontekst teoretyczny ; Zachowania trudne ; Przyczyny pojawiania się zachowań trudnych u dzieci ; Behawioralne techniki kierowania klasą ; SKUTECZNOŚĆ ZAPROPONOWANYCH PROCEDUR: Zastosowanie procedury time-out w redukowaniu zachowań autoagresywnych. Badanie 1 ; Redukowanie poważnych zaburzeń zachowania u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 2 ; Skuteczność czasowego ograniczenia w badaniach indywidualnych i grupowuch ; Standardowe postępowanie nauczyciela a redukcja zachowań niepożądanych u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. Celem tej książki - pisze autor - jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja. [Merlin, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek - istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł. Józef Radzicki. - Wyd. 11. (3 dodr.). - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 481, [2] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy
Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki Człowiek istota społeczna została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego. [Gandalf, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci)
U góry okł.: Bezpieczne dziecko. Dręczyciel potrzebuje pomocy.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek i psychologia / aut. Krzysztof Bąk [i in.] ; oprac. i red. Justyna Rybakiewicz. - Bielsko-Biała : Park, 2004. - 484 s. : il. kolor., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
I. Człowiek przed lustrem : 1. Psychologia w pigułce ; 2. Flirt psychologii z genetyką ; 3. Zjawiska psychiczne pod lupą ; 4. Inteligencja - wymiary i pomiary ; 5. Emocje i uczucia ; 6. Meandry osobowości ; 7. Poznanie i kreowanie siebie II. Człowiek i plagi umysłu : 1. Stres - towarzysz życia ; 2. Labirynty lęku ; 3. Czas smutku, czas depresji ; 4. W sidłach uzależnień ; 5. Nerwice i zaburzenia osobowości ; 6. Psychoterapia III. Człowiek wśród ludzi : 1. Ja i inni, czyli grupa ; 2. Więzi społeczne ; 3. Żyć i przetrwać w grupie ; 4. Komunikacja między ludźmi ; 5. Płeć i rodzaj ; 6. Związki uczuciowe IV. Człowiek w dżungli współczesności : 1. Praca - kariera - wypalenie zawodowe ; 2. Internet - szanse i zagrożenia ; 3. Zachowania konsumenckie ; 4. W niewoli mass mediów ; 5. Agresja i przemoc - zło codzienne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej