Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Lizak Jadwiga
(3)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Machura Witold
(2)
Atkinson Victoria
(1)
Bogołębska Barbara (1948- )
(1)
Filip Grażyna
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Grabowska Magdalena (językoznawstwo)
(1)
Grębowiec Jacek
(1)
Habrajska Grażyna (1953- )
(1)
Hofman Iwona
(1)
Kochan Marek (1969- )
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Reczek Miłogost (1961-2021)
(1)
Siatkowski Janusz (1929- )
(1)
Skowronek Katarzyna
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Worsowicz Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
włoski
(1)
Temat
Reklama
(17)
Język polski
(10)
Środki masowego przekazu
(4)
Polityka
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Język angielski
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Reklama prasowa
(2)
Tekst
(2)
Telewizja publiczna
(2)
Biblioteki akademickie
(1)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(1)
Chamiec, Zygmunt (1882-1948)
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Czasopismo motoryzacyjne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Digitalizacja
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja medialna
(1)
Film animowany
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Finanse
(1)
Gontarczyk, Piotr (1970- )
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacje niejawne
(1)
Intertekstualność
(1)
Język niemiecki
(1)
Język środowiskowy
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kibice
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Littell, Jonathan (1967- )
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Metafora
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Multimedia
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nienawiść
(1)
Nowak-Jeziorański, Jan (1913-2005)
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Pietkiewicz, Barbara
(1)
Plakat
(1)
Policja
(1)
Politycy
(1)
Polskie Radio
(1)
Portale internetowe
(1)
Powszechne Niemieckie Stowarzyszenie Językowe
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo do wizerunku
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Public relations
(1)
Radio Free Europe
(1)
Radio eR
(1)
Rozgłośnia radiowa
(1)
Samochody
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Semiotyka
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Spożycie
(1)
Stowarzyszenie Języka Niemieckiego
(1)
Studenci
(1)
Stylistyka
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Telewizja
(1)
Telewizyjne programy informacyjne
(1)
Twórczość
(1)
Tytoń
(1)
Urzędnicy
(1)
Użytkownicy informacji
(1)
Wolność obywatelska
(1)
Wolność prasy
(1)
Wolność słowa
(1)
Temat: dzieło
Co z tą Polską? (program telewizyjny)
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Metal Hammer
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Sędzia Anna Maria Wesołowska (program telewizyjny)
(1)
Łaskawe
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Euroregion Tatry
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Blogi
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopisma muzyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Punk rock
(1)
Tezaurusy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 253)
Bibliogr.
1. Rys historyczny reklamy; 2. Czas współczesny reklamy; 3. Reklama jako tekst intersemiotyczny; 4. Reklama dla dzieci; 5. Reklama - makroakt i jego intencje cząstkowe; 6. Środki stylistyczno-językowe; 7. Językowy obraz dziecka w reklamie; 8. Wpływ reklamy na zachowania językowe dzieci; 9. Reklama dla dzieci - kilka studiów przypadku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-811.162.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. - 146, [1] s. : il. ; 25 cm.
(Ekonomia i Zarządzanie.)
Tyt. okł.: Język na sprzedaż czyli O tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka.
Bibliogr. s. 141-143. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 253)
Bibliogr. s. 303-315.
Streszcz. ang.
1. Rys historyczny reklamy; 2. Czas współczesny reklamy; 3. Reklama jako tekst intersemiotyczny; 4. Reklama dla dzieci; 5. Reklama - makroakt i jego intencje cząstkowe; 6. Środki stylistyczno-językowe; 7. Językowy obraz dziecka w reklamie; 8. Wpływ reklamy na zachowania językowe dzieci; 9. Reklama dla dzieci - kilka studiów przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Met.65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warszawa : Business Press, 1996. - 198 s. ; 21 x 21 cm.
(Businessman Book)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74940 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Językoznawcze \ Polska Akademia Nauk. Komitet Językoznawstwa Studia Językoznawcze : streszczenia prac doktorskich ; 4\92)
I.Język reklamy w prasie.II.Słowotwórstwo nazwisk i przezwisk ludności byłego powiatu piotrowskiego. III.Wartość historycznojęzykowa relacji Augustyna von Mayerberga z podróży po Rosji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [231]-238.
I. Reklama jako medium komunikacji masowej ; II. Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym ; III. Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy ; IV. Ukryte przesłania reklamy ; V. Badani uczniowie o reklamie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Języka Polskiego / Polska Akademia Nauk. Instytut Języka Polskiego ; 85)
Bibliogr. Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88427 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Copywriting [Dokument dźwiękowy] : 45 technik : piekielnie skuteczne teksty reklamowe. - Głuchołazy : GlobalProfit, [2012]. - 1 płyta CD (1 godz. 36 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 1 godz. 36 min.
Rok wyd. wg strony www.audiobook.pl.
Nagranie w formacie mp3.
Copywriting - 45 piekielnie skutecznych technik to audiobook mp3 - książka czytana, która zawiera 45 najskuteczniejszych technik copywritingu skupiając się na samej esencji tematu. W skrócie copywriting to sztuka tworzenia skutecznych ofert sprzedażowych. Dlaczego te techniki są "piekielnie skuteczne"? Często słyszymy recenzje reklam, że są dobre, śmieszne czy niekonwencjonalne. Z perspektywy profesjonalnego copywritera jest tylko jedna definicja skutecznej reklamy: reklama generująca najwyższy wolumen sprzedaż y. Definicja ta celowo pomija takie elementy jak poprawność stylistyczna, wartości informacyjne, szkielet ofertowy i inne czynniki, których zachowanie nie zawsze ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. W 45 technikach copywritingu umieściliśmy tylko te techniki, które zostały sprawdzone praktycznie i generowały największą sprzedaż. Testy technik odbyły się na 15 tysiącach transakcji zawartych przez Internet, dlatego właśnie uważane są za piekielnie skuteczne. [GlobalProfit, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Bibliogr. s. [123]-127.
I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE: METAFORA - AMALGAMAT ľ REKLAMA: 1. Koncepcja metafory pojęciowej: Wstępne założenia ; Funkcja systematyzująca metafory ; Wyidealizowany model kognitywny (Idealised Cognitive Model-ICM) ; Projekcja metaforyczna ; Zjawisko amalgamacji dziedziny źródłowej i docelowej ; Schematy wyobrażeniowe ; Inwariancja ; Typologia metafor pojęciowych: Metafory ontologiczne, strukturalne, orientacyjne i wyobrażeniowe ; Metafora prymarna i złożona ; Metafora konwencjonalna i nowa ; Metafora poetycka ; Metafory rodzajowe i szczegółowe ; Metafora obrazowa/wizualna (Pictorial/visual Metaphor) ; Metonimia pojęciowa ; Najważniejsze tezy kognitywnej teorii metafory ; Krótki przegląd prekursorów koncepcji metafory pojęciowej ; 2. Koncepcja amalgamacji pojęciowej: Jak powstaje myśl ; Przestrzenie mentalne według Gillesa Fauconniera ; Amalgamacja formalna ; Teoria integracji pojęciowej (Conceptual Blend Theory) ; Zagadka o Mnichu Buddyjskim ; Elementy składowe procesu amalgamacji ; Inne przykłady amalgamacji według Fauconniera i Turnera ; 3. Metafora pojęciowa i/czy amalgamat ; 4. Reklama jako komunikat: Wstępne uwagi ; Co to jest reklama? ; Elementy przekazu reklamowego ; Specyfika komunikatu reklamowego ; Obraz i słowo w reklamie ; Kreatywność przekazu reklamowego w świetle metaforyzacji i amalgamacji pojęciowej ; Reklama z punktu widzenia psychologii społecznej ; II. ANALIZA WYBRANYCH KOMUNIKATÓW REKLAMOWYCH: 1. Metafora w reklamie prasowej ; 2. Amalgamat w reklamie prasowej ; 3. Metaforyczny amalgamat w reklamie prasowej ; 4. Wnioski z analizy wybranych reklam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, Łódź 2000.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Wzorzec strukturalny rysopisu. Intencje komunikacyjne nadawcy i strategia wobec odbiorcy a kształt językowy tekstu ; Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we współczesnej prasie polskiej ; Językowe środki perswazji w tekstach reklam niemieckich i polskich ; Współczesny tekst reklamowy - wybrane aspekty (na materiale języka polskiego i rosyjskiego) ; Wartościowanie jako językowy środek perswazyjny w tekstach reklamowych ; Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych ; Dziennikarze mediów lokalnych wobec reklamy telewizyjnej ; Rola reklamy przy kreowaniu świata w literaturze dla młodzieży ; Sub''ektivnaâ modal'nost' kak osnova tonal'nosti naučnogo teksta ; Funkcje języka specjalistycznego (na przykładzie języka medycyny) ; Relacja nadawca-odbiorca w polskim dyskursie prawnym i prawniczym w świetle pragmatyki komunikacyjnej ; O sceniczności tekstu naukowego w ujęciu pragmatycznym ; Komunikacja przez komputer (CMC) ; Językowy savoir-vivre w internecie ; Komunikowanie przez internet - język reklamowych stron www a przekład ; Język polskojęzycznych instrukcji obsługi kamer wideo ; Perswazyjność dawnych i współczesnych podręczników sztuki pisania (stylistyk praktycznych) ; Podstawowe warunki komunikacyjnej funkcji edukacji polonistycznej w szkole ; O specyfice komunikacji dydaktycznej ; Dyskurs heurystyczny w dydaktyce literatury ; Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego ; "Mówienie do dzieci" jako kategoria komunikacyjna ; Akty mowy o funkcji ekspresywnej w języku nauczycieli ; Sprawność komunikacyjna uczniów szkół ponadpodstawowych (zarys problematyki) ; Odbicie kompetencji językowej w mowie mieszkańców wsi ; Sztuka erystyki a intensyfikacja nauczania języka rosyjskiego ; Interkulturowe tendencje we współczesnej glottodydaktyce ; Typy zakłóceń w komunikacji międzykulturowej ; Strategie konwersacyjne osób używających na co dzień języka obcego - w rozmowach prowadzonych w języku ojczystym ; Pułapki znaczeniowe w komunikacji językowej jako dialogu międzykulturowego. Uwagi o nauczaniu filozofii studentów cudzoziemskich ; Podobieństwa i kontrasty międzyjęzykowe - źródło zakłóceń w komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96005/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Warszawa : Trio, 2005. - 247, [1] s. ; 21 cm.
Streszcz. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87119 (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
Angielski w samochodzie : Business English. - Warszawa : Wydawnictwo Edgard, copyright 2010. - 1 płyta CD (70 min) : digital, stereo ; 12 cm + Dodatek drukowany : 15 stron.
(Słuchaj i Ucz się CD Audio)
Na opakowaniu: Marketing, reklama, finanse, bankowość.
Dodatek drukowany stanowi dodatkowe materiały do kursu na płycie CD.
Lektorzy: Victoria Atkinson, Miłogost Reczek.
Angielski w samochodzie Business English: dla pracowników zagranicznych firm, przedsiębiorców, studentów marketingu i ekonomii, ponad 70 minut nagrań profesjonalnych lektorów, praktyczne, branżowe zwroty oraz specjalistyczne wyrażenia, ćwiczenia sprawdzające z odpowiedziami, dodatkowo pełny zapis nagrań, praktyczne i przydatne na co dzień zagadnienia: struktura firmy, marketing, reklama, finanse, bankowość. Z kursem Angielski w samochodzie nauczysz się podstawowych słówek, udoskonalisz rozumienie ze słuchu, będziesz w stanie porozumiewać się z obcokrajowcami, poznasz gotowe zdania i wzorce konwersacyjne, poprawisz wymowę i akcent. [Edgard, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-E/125 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pragmatyka reklamy / Jacek Grębowiec. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2017. - 204, [3] strony, [12] stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [191]-196.
Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wydział Filologiczny Uniwersytetu Wrocławskiego.
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; Reklama w perspektywie pragmalingwistycznej - kluczowe stanowiska Performatywny charakter reklamy ; O skuteczności reklamy w świetle kilku pozapragmatycznych perspektyw ; Reklama i jej skuteczność w świetle teorii aktów mowy ; Warunki fortunności i jej aspekty kontekstualne ; Reklama jako ogół działań, dyskurs i akt jednostkowy. Makro- i mikroakty reklamowe Implikatury w aktach reklamowych. O komunikowaniu "nie wprost" ; Pragmatyczna uprzejmość reklamy ; Presupozycje w komunikatach reklamowych ; Analizy i interpretacje: "Prawdopodobnie najlepsze" Afektowana skromność i sugestia ; W przestrzeni miasta - reklamowe akty mowy i ich kontekst lokacyjny ; "Z palcem w gdzie chcesz!" Odbiorca założony i inherentny - uwarunkowania kontekstowe i potencjalne tarcia ; Reklamowa strategia aprobaty - przypadek Dove ; Być jak junior designer - maksymalizacja korzyści odbiorcy w telewizyjnej reklamie mBanku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. gwarowego słownictwa w Rzeszowskiem.
Streszcz. ang. przy pracach.
Typy determinatywnych złożeń nominalnych w językach niemieckim i rumuńskim ; Retoryka nienawiści w polskim dyskursie publicznym po roku 2005 ; Dlaczego przekaz reklamowy bywa niebezpiecznie skuteczny. Współczesny język reklamowy na plaszczyźnie werbalnej, niewerbalnej, wizualnej i audytywnej a wybrane techniki manipulacji i perswazji ; O sposobach językowego opisywania i wartościowania muzyki rockowej w recenzjach płyt (na przykładzie miesięcznika "Metal Hammer") ; Rekonstrukcja wycinka "autoportretu językowego Polaków" na podstawie analizy jednostki skrzydlatej "Nicea albo śmierć!" ; Język, kompetencja językowa i pozajęzykowa współczesnego przedsiębiorcy ; Stereotyp funkcjonariusza Policji w polskim punk rocku ; Język ojczysty w procesie akwizycji leksyki obcojęzycznej - historia i współczesność ; "...i spread na naszej platformie rozpoczyna się od dwóch pipsów...", czyli o funkcjach zapożyczeń w profesjolekcie inwestorskim na przykładzie podcastów i webinariów ; Problem redukcji walencyjnej czasowników polskich i niemieckich ; Leksemy wartościujące dodatnio w reklamie skierowanej do dzieci ; Gwarowe słownictwo dyferencyjne w mowie mieszkańców kilkunastu wsi środka polskiego Podkarpacia ; Rosyjski wyznacznik prawdziwościowej oceny sądów vidno i jego ekwiwalenty tłumaczeniowe w języku polskim ; Tezaurus jako narzędzie pracy profesjonalisty ; O zwalczaniu wyrazów obcych w Niemczech - na przykładzie działalności Powszechnego Niemieckiego Stowarzyszenia językowego i Stowarzyszenia Języka Niemieckiego ; The best, cool, full... moda na anglicyzmy w języku studentów ; Przemiany dyskursu poradników savoir-vivre'u dla młodzieży od II połowy XX wieku po czasy współczesne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100516 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-261. Indeksy.
Streszcz. ang.
1. W stronę epistemologii tekstów polisemiotycznych 2. Figury polisemiotyczne i multimedialne 3. Opowiadanie i media. Narracja jako chwyt tekstowy 4. Interpretacja i polisemiotyczność 5. Tożsamość hybrydyczna 6. Poetyka w świecie domen cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., wrzesień 2009 r., Łódź.
Bibliogr. przy ref.
Biogram Zygmunta Chamca ; ZAGADNIENIA OGÓLNE: Nowe media w perspektywie lingwistycznej ; Styl jako kategoria krytycznej analizy dyskursu ; Logika dyskursu ; Od "żeromszczyzny" do netspeak - obrazowanie czy szkic? ; Nauczyciele wobec uczniów - o postawach ambiwalentnych. STYL: Styl dziennikarstwa prasowego w perspektywie dyskursywnej ; Język w mediach w kontekście kultury indywidualizmu ; Estetyzacja świata i estetyzacja języka "kolorowej" prasy kobiecej (przyczynek do rozważań o wpływie postmodernizmu na współczesną polszczyznę) ; O niektórych przejawach kultury postmodernistycznej w dziennikarstwie na przykładzie gatunków prasowych ; Rząd rządzi językiem - retoryka demokratycznej władzy ; Od stylu do stylistycznej realizacji. Analiza wybranego tekstu prasowego ; Kaci (tak) nie mówią - spór o styl wokół powieści "Łaskawe" Jonathana Littella we Francji i w Niemczech ; Komputer jest nieskończenie cierpliwy..., czyli personifikowanie nowoczesnych środków technicznych ; Kategoria empatii w tekstach Barbary Pietkiewicz. DYSKURS: Style dyskursu publicznego ; Polimorficzność głosu obecności a retoryka reprezentacji w różnicowanych sytuacjach komunikacyjnych ; Jakim językiem mówi dzisiaj kino w dyskursie audiowizualnym? ; Obraz mediów i dyskursu medialnego w polskiej literaturze współczesnej (na wybranych przykładach) ; Komunikacja bezrefleksyjna ; Podstawowe komponenty procesu reklamowego ; Stylistyczne gatunki reklamy ; Strategie kreacji reklamowej ; Metafora w dyskursie politycznym jako skuteczny środek perswazji ; Akty deprecjacji językowej w dyskursie polityków - analiza werbalnych i niewerbalnych składników działalności językowej ; Dyskurs publiczny w Polsce (na przykładzie bloga politycznego) ; Język blogów polityków ; Wpływ elit symbolicznych na dyskurs publiczny: konstruowanie figury "kalającego własne gniazdo" ; W stronę historii radia. Strategie retoryczne publicystyki polskiej sekcji RWE wobec paradoksu komunikacji z odbiorcą krajowym ; Dzieninkarstwo i polityka w działalności Jana Nowaka-Jeziorańskiego - współczynnik aksjologiczny ; Modus vivendi i modus operandi - dyrektor i współpracownik RWE (na podstawie korespondencji Jana Nowaka i Tymona Terleckiego) ; Język mediów a rzeczywistość faszystowska w świetle działalności prasy gadzinowej w Polsce w latach 1939-1945 ; Dyskurs medialny wobec kryzysu finansowego na przykładzie polskich tekstów prasowych dotyczących sektora bankowości ; Adresat i odbiorca perswazji w dyskursie publicystycznym na przykładzie programu T. Lisa "Co z tą Polska?". MEDIA: Retoryka a/i media: próba określenia pól wspólnych ; Neomedia jako przestrzeń aktywności publiczno-prywatnej ; Oralność - piśmienność - (audio)wizualność - i co dalej? Rozważania na temat relacji między mediami i komunikacją ; Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej - wyniki badania empirycznego ; Polska prasa masowa a zagrożenia wynikające z voyeuryzmu medialnego ; Rola i znaczenie gazet bezpłatnych na polskim rynku prasowym jako ważnego nośnika reklamy ; Wizualizacja w popularyzacji prasowej na przykładzie eseju z dziedziny nauk ścisłych ; Łódzka Rozgłośnia Radiowa w latach 1930-1939 ; Kilka uwag o semantyce dźwięku ; Wybrane kategorie języka filmu i ich zastosowanie w słuchowisku ; O instancji odbiorczej dzieła adaptowanego na przykładzie słuchowiska dla dzieci ; Dziennikarskie dokumenty o czeczeńskiej rzeczywistości wojennej ; Mechanizmy retoryczne w "court show" Sędzia Anna Maria Wesołowska ; Internetowy dyskurs na temat rodziny ; Chwyty retoryczne związane z obchodami 20. rocznicy wolnych wyborów 4 czerwca 1989 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-218.
Streszczenie w języku angielskim.
Kiedy samochód przestał być tylko samochodem... Lingwistyczne odczytanie tekstów z zakresu brandingu motoryzacyjnego / Małgorzata Kita ; WPROWADZENIE DO MOTION & EMOTION: Prasa branżowa w strategii kreowania marki ; Elitarna egalitarność. Do kogo adresowane są teksty w motoryzacyjnej prasie branżowej ; Lew na maskach peugeotów. Logo marki jest jak kod DNA ; "Żywią się środkami językowymi wszystkich odmian polszczyzny". O wielogłosowości w prasie branżowej ; Nazwa kreuje markę. O nazwach modeli Volkswagena ; "Pierworodny syn nowej rodziny Volkswagena". O personifikacji w brandingu ; Dopamina i system opioidowy. Radość na usługach brandingu ; Dotknij, poczuj i kup. Językowe konkretyzacje haptyki w magazynach motoryzacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej