Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogusz Jan (1928- )
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Kochmańska Wioletta
(1)
Kulik Maria
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Lipińska Anna
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Michałowska Danuta
(1)
Piniówna Wanda
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Sadowska Anna
(1)
Silberman Mel
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Stevenson John A. (1886-1949)
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Taras Bożena
(1)
Todys Marta
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
West Edie
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wąsik Dorota (tłumacz)
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
1970 - 1979
(3)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(17)
Ukraina
(1)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Bibliotekarze
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Metody aktywizujące (pedagogika)
(16)
Myślenie twórcze
(5)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Arteterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Metoda problemowa
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika
(2)
Autoprezentacja
(1)
Biblioterapia
(1)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Durak, Piotr (1985- )
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edelman, Marek (1922-2009)
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Fizyka
(1)
Geometria
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kamishibai
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Metoda KLANZY
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Miłość
(1)
Multimedia
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Osobowość
(1)
Palikot, Janusz (1964- )
(1)
Polityka
(1)
Praca zespołowa
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Propaganda
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Socjologia
(1)
Socjometria
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zdolności
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Blogi
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia Biblioteka Nauczyciela Akademickiego / Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywne metody pracy z młodzieżą / pod redakcją Aleksandry Chodasz. - Lutcza : Fundacja Rozwoju "Dobre Życie", copyright 2016. - [8], 79, [1] strona : fotografie, rysunek ; 21 cm.
Bibliografia przy niektórych tekstach.
Angażowanie młodzieży w tworzenie przyszłości / Sigurborg Kr. Hannesdottir ; W cudzych butach / Aleksandra Chodasz ; Opowieści dające siłę / Sigurborg Kr. Hannesdottir ; W głąb siebie / Monika Curyło ; Partnerstwo w rozwoju / Katarzyna Malec ; Sposób na udaną debatę / Aleksandra Chodasz ; Teatr zaangażowany społecznie / Aleksandra Chodasz ; Co się zmieniło / Anna Wójcik, Sebastian Wójcik.
Dotyczy: działalności młodzieżowych rad na Islandii, storytellingu, czli opowiadania historii, dramy stosowanej i teatru zaangażowanego społecznie, coachingu, tutoringu, metody Open Space, projektu "Zaloguj się do działania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106581 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 8)
Bibliogr. s. 252-256.
I. Ogólny podział na zagadnienie i metodę badania II. Przegląd rozpowszechnionych obecnie typów nauczania III. Definicja projektu IV. Zagadnienia a projekty V. Implikacje metody projektów w nauczaniu VI. Projekt a program nauki VII. Zastosowanie idei projektu VIII. Zastosowanie metody projektów do przedmiotów nauki w szkołach elementarnych i średnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. fr., ros.
- Przedmiot, hipoteza i organizacja badań - Analiza lekcji eksperymentalnych z fizyki - Analiza lekcji eksperymentalnych z chemii - Problemy konkretne i spekulatywno-abstrakcyjne
w nauczaniu geometrii - Analiza lekcji eksperymentalnych z biologii - Wyniki eksperymentu w zakresie uzyskanych przez
uczniów wiadomości - Wyniki eksperymentu w zakresie kształcenia zdolności
poznawczych uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.123-124.
W książce znajdziemy [...] metody, gry, zabawy i ćwiczenia podzielone na cztery grupy. Głównym kryterium ich przyporządkowania jest zastosowanie w konkretnej części lekcji (wprowadzenie, część właściwa, podsumowanie) oraz cel (zmotywowanie do pracy, przyswojenie treści lekcji, utrwalenie i sprawdzenie wiedzy). Pozycja ta [...] to nie tylko źródło inspiracji i ciekawych metod pracy z uczniem, które [...] można dowolnie modyfikować, stosować zamiennie w zależności od celu i tematu lekcji. To również [...] wartościowe informacje dla nauczycieli, możliwe do zastosowania w każdej klasie i na każdej lekcji w określonych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież)
Bibliografia strony 337-[340].
Zawiera: Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
WSTĘP ; CZ. I. DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ Z KSIĄŻKĄ W GRUPIE?: R. 1. Dlaczego warto pracować z książką? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 2. Dlaczego warto pracować w grupie? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 3. Jakie dodatkowe możliwości w pracy z książką stwarza grupa? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; R. 4. Jakie dodatkowe możliwości w pracy grupowej daje książka? Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; CZ. II. CO ZMIENIA SIĘ WOKÓŁ PRACY Z KSIĄŻKĄ?: R. 1. Czytelnicy, z którymi pracujemy. Beata Świderek, Elżbieta Hornowska, Magdalena Sowik, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Marta Todys, Małgorzata Karasińska ; R. 2. Książki, z którymi pracujemy – kryteria wyboru. Maria Kulik, Anna Lipińska ; R. 3. Metoda KLANZY jako praktyka działania z książką i czytelnikami. Anna Lipińska ; CZ. III. WARSZTATY PRACY Z KSIĄŻKĄ – Z KUFRA PRAKTYKÓW: R. 1. Jak przygotować warsztaty pracy z książką? Elżbieta Hornowska, Marta Todys, Anna Lipińska ; R. 2. Przydatne formy pracy z książką i czytelnikiem: -Opowiadanie baśni (Maria Kulik) ; -Czytanie aktywizujące (Maria Kulik) ; -Możliwości wykorzystania grafoskopu w pracy z książką (Grażyna Walczewska-Klimczak) ; -Czarny teatr (Elżbieta Hornowska) ; -Teatrzyk Kamishibai (Małgorzata Karasińska) ; -Teatr cieni (Marta Todys) Karty literackie (Elżbieta Hornowska) ; -Uniwersalny scenariusz dyskusji „dlaczego ludzie…?, dlaczego ja..?” (Maria Kulik) ; CZ. IV. KSIĄŻKI I WARSZTATY, KTÓRE UŁATWIAJĄ ROZUMIENIE ŚWIATA: R. 1. Jak czytać scenariusze warsztatów? Anna Lipińska ; R. 2. Nasze propozycje pracy z książką i czytelnikami: -Marta Todys Niezwykły przyjaciel – na podst.: Tomi Ungerer Crictor i inne niesamowite stwory, „Format” ; -Małgorzata Karasińska Opowieści z Gruffalowego lasu – na podst.: Julia Donaldson, il. Alex Sheffer Grufallo, „EneDueRabe” ; -Beata Świderek Stary strych – na podst.: Beata Ostrowicka Opowieści ze starego strychu, il. Aneta Krella-Moch, „Literatura” ; -Małgorzata Karasińska Dzieci świata – na podst.: Paweł Pawlak Ciao! Ahoj! Hello! „Dwie Siostry” ; -Magdalena Sowik Każdy może być inny – na podst.: Beata Ostrowicka Ale ja tak chcę! il. Krystyna Lipka-Sztarbałło, „Literatura” ; -Elżbieta Hornowska Bilet do szczęścia – na podst.: Izabela Degórska Bajka o szczęściu, il. Aleksadra Kucharska-Cybuch, „EZOP” ; -Małgorzata Karasińska Skarpetkowe szczęście – na podst.: Justyna Bednarek Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych), il. Daniel de Latour; Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite), „Poradnia K” Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz ; -Poszukiwanie skarbów – na podst.: Biblijna przypowieść o talentach ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Polowanie na cudowny kwiat – na podst.: Olga Tokarczuk Loteria ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Powrót zza ściany – na podst.: Anna Onichimowska Dziesięć stron świata, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Wszyscy jesteśmy ważni – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz Mieć znaczy być? – na podst.: Paweł Beręsewicz Noskawery, il. Aleksandra Krzanowska, „Literatura” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Czy ludzie idealni potrzebują pomocy? – na podst.: Beatrice Alemagna Pięciu nieudanych, „Dwie Siostry” ; -Anna Lipińska Zatrzymaj się, zaczytaj się, zamyśl się… – na podst.: Mitch Albom Zaklinacz czasu, „ZNAK” ; -Grażyna Walczewska-Klimczak Porozmawiajmy o miłości – na podst.: Paweł Beręsewicz Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek, „Skrzat”; Per Nilsson Zakochałem się w Milenie, „Zakamarki”, Bolesław Prus Lalka, il. A. Uniechowski, „PIW” 1969.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106246 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
777 pomysłów na zabawy z książką / Małgorzata Swędrowska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2021. - 246, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Co zrobić, aby dziecko pokochało czytanie? Czytać mu? Okazuje się, że nie tylko! Małgorzata Swędrowska, popularyzatorka literatury dziecięcej i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego pokazuje, jak chłonąć książki wszystkimi zmysłami. Od tego, jak będą wyglądały pierwsze doświadczenia z książką, zależy to, czy dziecko w przyszłości spojrzy przychylnym okiem na biblioteczne półki. Pokażmy mu więc, jak można się bawić książką! Nieoceniona pomoc zarówno dla rodziców dbających o dobre doświadczenia dziecka z książkami, jak i dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Mnóstwo pomysłów na zabawy, również ruchowe, w których główną rolę odgrywa książka – od pierwszej do ostatniej strony. Ilustracje, treść, forma – wszystkim można się bawić! [www.azymut.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Szkolenia)
(HR)
Autoprezentacja. Otwarcie się na innych ; Ćwiczenia dla dużych grup ; Ćwiczenia dla tych, którzy nie lubią "rozluźniających" ćwiczeń ; Ćwiczenia dodające energii ; Ćwiczenia w plenerze ; Gimnastyka umysłu ; Integracja grupy ; Lepsze poznanie się ; Ożywienie długiej, monotonnej wypowiedzi ; Podział na mniejsze grupy ; Po prostu zabawa ; Podsumowanie ; Rozpoczecie spotkania ; Wprowadzenie tematu ; Wyciszenie i relaks ; Zapoznanie się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] sstrony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. [Księgarni Edukacyjna, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Wydanie 2. poszerzone. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. - 197, [2] strony, VII stron tablic : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
Bibliografia na stronach 35-36.
"...Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji... Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Wielokrotnie dokonywałem zmian w scenariuszach, notowałem wszelkie uwagi i refleksje uczestników ćwiczeń. W publikacji tej, w każdym ćwiczeniu podany jest cel, prezyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do realizacji ćwiczenia. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź medytację. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenia powstałych rezultatów. Tę książkę traktuję jako ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Mam nadzieję, że korzystać z niej będą, jak z przewodnika, wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych..." [Fragment z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 155-167.
Wprowadzenie ; I. Rekomendacja w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej ; II. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych: 1. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według Lucy J. Miller ; 2. Zaburzenia samoregulacji według klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC:0-3 R ; 3. Reaktywność, aktywność i progi pobudzenia neuronalnego ; 4. Przestymulowanie ; III. Model czterech kwadratów Winnie Dunn ; IV. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji ; V. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji: 1. Zabawa jako prymarna terapia ; 2. Model STEP-SI całościowe rozumowanie kliniczne ; VI. Dieta sensoryczna (DS): 1. Cele diety sensorycznej ; 2. Składowe diety sensorycznej ; 3. Programy aktywności sensorycznej (PAS) ; 4. Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej ; VII. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta ; VIII. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznej ; IX. Hiperraktywność i hiporeaktywność ; X. Dieta sensoryczna a zachowania trudne ; XI. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami ; XII. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych ; XIII. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja ; XIV. Jak uczyć świadomość włsnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji ; XV. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce ; XVI. Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) ; XVII. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych ; XVIII. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym ; XIX. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej ; XX. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań ; XXI. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach ; XXII. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Les lois naturelles de l'enfant" 2016.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [405]-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. [CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pisma Filozoficzne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; t. 107.)
Bibliogr. s. [202]-213.
I. Drama jako metoda nauczania i uczenia się ; II. Badania: drama w edukacji prozdrowotnej ; III. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem danych demograficznych (zmienne demograficzne dotyczące uczniów) ; IV. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem czynników psychologicznych (zmienne niezależne uboczne dotyczące uczniów) ; V. Prezentacja badań własnych z uwzględnieniem zmiennych zależnych i zmiennej niezależnej (wyniki nauczania a metoda kształcenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Leksem "miłość'. Rozważania semantyczne i kulturowe / Kazimierz Ożóg. I. EMOCJE WE WSPÓŁCZESNYCH TEKSTACH KULTUROWYCH: 1. EMOCJE POZYTYWNE: "I była miłość w gettcieů" O definiowaniu emocji w prozie Marka Edelmana / Małgorzata Budzik ; Językowy obraz miłości w powieści: "Ostatni rok" Piotra Duraka / Monika Małopolska ; Konceptualizacja miłości w metaforach wizualnych - na materiale piosenek wykonywanych przez Michała Bajora ("Witraże" i "Nie trzeba mówić nic") / Monika Gryboś. 2. EMOCJE NEGATYWNE: Funkcje agresji werbalnej w tekstach piosenek rockowych / Piotr Ilasz ; wartościowanie negatywne w polskiej piosence punkrockowej / Marzena Matyka ; Piosenka w służbie propagandy. Językowe mechanizmy wzbudzania emocji, tworzenia więzi i aktywizacji ludzi młodych / Sławomir Ożóg. II. EMOCJE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ I POLITYCZNEJ: Życie po traumie. Sposoby wyrażania uczuć we wspomnieniach dzieci wołyńskich (na przykładzie wybranych tekstów historii mówionej) / Anna Niderla ; Rola emocji w populizmie (na przykładzie języka polskiej polityki po roku 1989) / Jadwiga Burda ; Polityczna emocjonalność na podstawie kampanii wyborczej 2006 roku / Małgorzata Kołacz ; Emocjonalne użycie składni w wypowiedziach polityków / Justyna Bogusz. III. EMOCJE W SFERZE MEDIALNEJ (PRASA, INTERNET): Sposoby wyrażania emocji w nagłówkach prasowych w "Fakcie" i "Gazecie Wyborczej" / Dorota Hukała ; Od zachwytu po pogardę. Językowa kreacja świata i człowieka w młodzieżowych gazetkach szkolnych / Agata Kurlej ; Leksykalne wyznaczniki ekspresji językowej na przykładzie blogu Janusza Palikota "Poletko Pana P." / Magdalena Dupel ; Językowe sposoby werbalizacji stanów emocjonalnych w blogu Szymona Hołowni / Magdalena Szczepankiewicz ; Rola operatorów metatekstowych w kreowaniu wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie w tekstach komunikacji elektronicznej / Barbara Misztal. IV. EMOCJE W KOMUNIKACJI OBCOJĘZYKOWEJ: "Gniew wymalowany na twarzy", czyli o językowych sposobach wyrażania emocji GNIEWU we współczesnym języku rosyjskim / Justyna Nasiek ; Emocje i ich wpływ na efektywność odbioru tekstu obcojęzycznego w procesie nauczania / Krystyna Kuca ; Metody aktywizujące jako czynnik pobudzający pozytywną motywację do nauki / Agnieszka Jakima.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95390 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej