Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(24)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(11)
Furmanek Waldemar (1945- )
(10)
Walat Wojciech (1963- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Świć Anna
(2)
Batorowska Hanna
(1)
Gurbiel Ewa
(1)
Karaś Piotr
(1)
Kwiatkowski Grzegorz
(1)
Nowakowski Zdzisław (informatyka)
(1)
Osiński Zbigniew (1960- )
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Sikorski Witold
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Trojnar Mariusz
(1)
Tuczyński Krystian
(1)
Warchoł Tomasz (pedagog)
(1)
Warzocha Tomasz
(1)
Winiarczyk Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(26)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Informatyka
(20)
Nauczanie na odległość
(11)
Metody nauczania
(9)
Internet
(8)
Multimedia
(4)
Edukacja medialna
(3)
Komputery
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Dostęp do oświaty
(2)
E-learning
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka
(2)
Globalizacja
(2)
Kody
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Siła robocza
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Aplikacja internetowa
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Dochód
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Energetyka
(1)
Erasmus (program)
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy nacisku
(1)
Historia
(1)
Immersja (nauczanie)
(1)
Informacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Języki
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kolegium Nauk Humanistycznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Medycznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Przyrodniczych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kolegium Nauk Społecznych (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Korupcja
(1)
Kościoły chrześcijańskie
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Matematyka
(1)
Microsoft Office
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Movie Maker
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauka
(1)
Neuropsychologia
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Ośrodki informacji
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Personalizm
(1)
Pieniądz
(1)
Platforma internetowa
(1)
Podatek
(1)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Blogi
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręczniki
(1)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73195/cz.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z czes.
I. CELE UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA INFORMATYKI I TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: Wybrane problemy dydaktyki informatyki i technologii informacyjnej ; Cele nauczania technologii informacyjnej a dynamika zmian społecznych ; Z teorii i praktyki uczenia się i nauczania informatyki ; Technologie informacyjne i komunikacyjne i ich miejsce w Ramowym planie nauczania dla szkół podstawowych w Republice Czeskiej. II. PROCESY UCZENIA SIĘ INFORMATYKI I TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH: Uczenie się informatyki i technologii informacyjnych (kilka refleksji niedokończonych) ; Psychologiczne aspekty warunkujące uczenie się informatyki i technologii informacyjnych ; Symulacja komputerowa w nauczaniu przedmiotów elektrycznych w szkołach zawodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY MODELOWANIA I SYMULACJI W DYDAKTYCE: Symulacje, gry symulacyjne w dydaktyce ; Ucieczka od rzeczywistości czy przybliżanie rzeczywistości - modelowanie i symulacja komputerowa ; Rzeczywistość wirtualna czy symulacja rzeczywistości w kontekście procesów kształcenia ; Wykorzystanie komputera w modelowaniu procesów poznawczych ; Symulacja komputerowa w procesie kształcenia. II. NARZĘDZIA SYMULACYJNE: Wirtualne laboratorium w dydaktyce mechatroniki ; Zastosowanie technik symulacji w dydaktyce metod numerycznych ; Symulacja naturalnego ruchu w programie Adobe Flash ; Symulacje komputerowe w dydaktyce teorii obwodów elektrycznych. III. TECHNIKI SYMULACYJNE W NAUCZANIU - UCZENIU SIĘ PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH: Techniki symulacyjne w programowaniu obrabiarek sterowanych numerycznie CNC ; Modelowanie i symulacja procesów obróbek wykańczających przy wykorzystaniu MES ; Modelowanie komputerowe wyrobów w systemach CAD/CAM/CAE ; Metodyka wykorzystania modelowania i symulacji komputerowej do analizy stereometrii powierzchni ; Modelowanie i symulacja komputerowa w procesach przygotowania produkcji ; Modelowanie procesu łączenia blach prasowaniem na zimno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94743 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr.
1.Technologia informacyjna a edukacja szkolna. 2.Komputer i internet w pracy nauczyciela humanisty. 3.Komputer i internet w gronie środków dydaktycznych. 4.E-learning w szkole.5.Współpraca nauczycieli ze szkolnymi informatykami.6.Przygotowanie nauczycieli w zakresie posługiwania się technologią informacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w j. ang.
M.in. dot. nauczania informatyki w II i III LO i kształcenia informatycznego w WSP w Rzeszowie
Bibliogr. przy mater.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz w jęz. ang. przy mater.
On relationships beween selected classes of holomorphic functions satisfying certain conditions on the unit circle ; Wybrane metody wnioskowań aproksymacyjnych dla syntezy algorytmów decyzyjnych ; Obliczenie okresowego rozwiązania mieszany nieliniowych równań różniczkowych zwyczajnych i cząstkowych ; Matura z informatyki ; Generalization of the idea of vexity ; On a certain constant connected with differential subordination ; Extremal problems in certain classes of typically-real mappings ; Rachunek prawdopodobieństwa w zadaniach egzaminacyjnych ; Gry Penneya jako środek matematycznej aktywizacji w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa ; Fraktale i przestrzenie Teichmüllera ; Zastosowanie minimalnych dwuwartościowych drzew logicznych i hierarchicznej notacji klasyfikatorów drzewiastych w inżynierii wiedzy na przykładzie układów maszynowych ; Gra losowa jako model procesu podejmowania decyzji w warunkach ryzyka ; On a certain linear problem in the space of polynamials ; O klasach funkcji podporządkowanych homografii (1+zn)/(1-zn) ; Od problemu do programu współbieżnego w postaci sieci Petriego ; Zastosowanie sieci Petriego do projektowania rzeczywistych systemów współbieżnych ; O pewnym rozszerzeniu automorfizmu okręgu jednostkowego ; Univalence criterion for analytic functions ; Informatyka dla nauczycieli ; Reprezentowanie systemów informacyjnych za pomocą sieci Petriego ; Funkcje typowo-rzeczywiste n-symetryczne ; Autorski program nauczania przedmiotu "Informatyka" w klasach I_IV dla Liceum Ogólnokształcącego - uwagi i wnioski z realizacji ; Refleksja z praktyki realizacji programu z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej na Wydziale Chemii Politechniki Rzeszowskiej ; Teaching mathematics to ethnic minorities on elementary school level ; A few notes on the development spatial imagination ; Untraditional motivation of mathematics operations on elementary school level ; The vague measures and theirs convergences.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
I. EDUKACYJNE ASPEKTY MULTIMEDIÓW: Niezbędność systemowego podejścia do pedagogicznej problematyki opracowań multimedialnych ; Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji ; Wpływ zmian technologicznych w teleinformatyce na postrzeganie roli multimediów we współczesnej dydaktyce ; IKT a multimediálne didaktické programy vo vzdelávani k technike a technologiám v základnej škole. II. UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE WSPOMAGANE ŚRODKAMI MULTIMEDIALNYMI: System multimedialny w teorii i praktyce szkolnej ; Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w nauczaniu przedmiotów technicznych ; Wykorzystanie multimediów w nauczaniu ; Implementácia IKT do vyučovacieho procesu. III. MULTIMEDIA W PRAKTYCE SZKOLNEJ: Multimedia alternatywnym źródłem informacji ucznia ; Aktywne prezentacje multimediów w e-edukacji ; Uwarunkowania edukacyjne Internetu ; Ocena edukacyjnych programów komputerowych (EPK) ; Vyživanie multimédii v školskiej praxi v Slovenskiej republike. IV. RECENZJE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86286 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Modelowanie podręczników techniki-informatyki / Wojciech Walat. - Wyd. 2 zm. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. - 321, [1] s. : faks., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
MIEJSCE PODRĘCZNIKÓW W SYSTEMIE EDUKACJI OGÓLNOTECHNICZNO-INFORMATYCZNEJ: 1. Charakterystyka edukacji ogólnotechniczno-informatycznej ; 2. Podręcznik w świetle współczesnej wiedzy pedagogicznej ; 3. Uczeń jako adresat podręczników szkolnych. PROJEKTOWANIE PODRĘCZNIKÓW DO UCZENIA SIĘ TECHNIKI-INFORMATYKI: 1. Założenia metodologiczne projektowania podręczników ; 2. Model podręcznika w aspekcie wychowawczym ; 3. Model podręcznika w aspekcie psychologicznym. KONSTRUOWANIE PODRĘCZNIKÓW DO UCZENIA SIĘ TECHNIKI-INFORMATYKI: 1. Ogólna struktura konstruowanych podręczników ; 2. Konstruowanie struktury treści podręczników ; 3. Konstruowanie dydaktycznej struktury podręczników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. W KIERUNKU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Wpływ informatyki na różne dziedziny życia ; Definicje, właściwości i funkcje społeczeństwa informacyjnego ; O nauczaniu informatyki stosowanej ; Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego ; Społeczeństwo informacyjne - nowy wymiar informacji ; Społeczeństwo informacyjne w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. II. EDUKACYJNY WYMIAR SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej ; Postrzeganie technologii informacyjnych w polskim szkolnictwie ; Technologie informacyjne w procesie całożyciowego uczenia się ; Idea nauczania programowanego w perspektywie rozwoju form kształcenia wykorzystujących społeczną przestrzeń Internetu ; Pakiety dydaktyczne w edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej ; Jak przybliżać studentom problemy społeczeństwa informacyjnego?. III. TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO: Zastosowania pakietu Microsoft Expression Studio do wyświetlania treści multimedialnych ; Informacja i systemy informacyjne w działalności gospodarczej ; Informatyzacja procesów przygotowania produkcji i jej praktyczne konsekwencje ; Technologia Web 2.0 jako środowisko dydaktyczne w szkole społeczeństwa wiedzy ; Dydaktyka e-biznesu, studencka przygoda z ekonomią ; Komputerowe gry dydaktyczne w procesie nauczania ; Symulacje komputerowe przekazu podprogowego sygnału sinusoidalnego przez równoległy układ neuronów z użyciem szumu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 7 (2012))
M.in. badania wśród nauczycieli woj. podkarpackiego (s. 111-120).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
CZ. I. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH I MULTIMEDIALNYCH W EDUKACJI: Problemy efektywności edukacji informatycznej i informacyjnej ; Technologie informacyjne i multimedialne szansą edukacji XXI wieku ; Uwarunkowania techniczno-ekonomiczne i społeczne wprowadzania technologii informacyjnych i multimedialnych w polskim systemie edukacji ; Technologie informacyjne w kształceniu technicznym ; Počítač vo vzdelávani deti predškolského veku. CZ. 2. EFEKTYWNOŚĆ DYDAKTYCZNA TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH: Obserwacje spontanicznego wykorzystania komputerowego narzędzia przeznaczonego do samodzielnego eksploracyjnego zdobywania wiedzy na temat sieci neuronowych ; Nauczyciele a efektywność technologii informacyjnych ; Efektywność dydaktyczna uczenia się - nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium ; Technologie multimedialne wspierające dydaktykę języków obcych. CZ. 3. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I MULTIMEDIALNE W PRAKTYCE: Związki Internetu ze sferą edukacji w opiniach użytkowników ; Nahradí simulovaný experiment reálny? ; Stan infrastruktury informatycznej w polskich szkołach plastycznych ; Multimédia a e-learning - trend súčasného vzdelávania ; Výsledky experimentu využitia multimédií vo výučovani predmetu technika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 13 (2018))
Bibliografia, netografia przy pracach.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Problemy informatyzacji współczesnego społeczeństwa ; Media cyfrowe a kultura ; Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych ; Personalizacja profili internetowych wyzwaniem dla współczesnej edukacji ; Humanista - inżynier, czyli o społecznym wymiarze informatyki ; Przetwarzanie danych biometrycznych w usługach elektronicznych ; Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej ; TIK A EDUKACJA: Wokół debaty "ed-tech". Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologii ; Postawy nauczycieli wobec edukacji informatycznej i medialnej w szkole ; Technologie informacyjne w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej ; E-learning studentów na przykładzie uczelni wyższych w Szczecinie ; E-learning - zalety i wady z punktu widzenia studenta ; Polska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczością ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych ; Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ; Nie tylko najmłodsi programują! ; Raspberry Pi jako środowisko edukacyjne ; Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej ; Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji ; Operatory i ich przeciążanie w aspekcie programowania przetwarzania danych wielowymiarowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 14 (2019))
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie prac w języku angielskim.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe / Ewa Wysocka ; Rola techologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizowaniu osób z niepełnosprawnościami / Katarzyna Garwol ; Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli / Tadeusz Piątek ; Manipulacja informacją jednym z kulczowych problemów współczesnego świata mediów / Wojciech Czerski. TIK A EDUKACJA: Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci / Danuta Morańska ; Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym - kilka obszarów potrzebnych zmian ; Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów / Agnieszka Długosz, Anna Koziorowska ; Niewykorzystywany edukacyjny potencjał ICT / Aleksander Piecuch ; Jakość kształcenia w ujęciu standardów cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego / Marek Kęsy. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Projektowanie dydaktycznych systemów automatyki domowej / Stanisław Szabłowski ; Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO / Piotr Kisiel ; Wykorzystanie techniki AdaBoost w modelach opartych na regresji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji / Jacek Wołoszyn ; Zastosowanie programów cieniujących do modelowania odbicia rozproszonego / Artur Hermanowicz, Agnieszka Molga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie na dywanie. [2] : różne kompetencje, różne edukacje / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2018. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Tekst txt rdacontent
Myślę, doświadczam, koduję - uniwersalne zabawy rozwijające logiczne myślenie ; Kolorowe kubki - propozycje aktywności idealnych na początek przygody z kodowaniem ; Rytmy, kolorowe wieże, kółko i krzyżyk czyli aktywność dla najmłodszych ; Tworzymy pierwszy offlinowy kod - to łatwiejsze niż myślisz ; Kompetencje matematyczne i kodowanie - duet idealny: W świecie figur geometrycznych ; Przeliczam, segreguje, porównuje, oddaję lub odejmuję ; Kody w języku ukryte: Nadawca i odbiorca, czyli parę słów o komunikacji ; Koduję i tworzę - kreatywny artysta ; Kompetencje społeczne - razem możemy więcej ; Od sekwencji do wizerunku kodowania - robotyka na każdych zajęciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 10 (2015))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE: Technologiczny radar CISCO 2014 ; Jak oswoić osobę starszą z komputerem - aspekty dydaktyczne i psychologiczne ; Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i Internetu przez dzieci i młodzież w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Unii Europejskiej. Aspekty porównawcze ; Edukacja dorosłych w programie ERASMUS+ ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI: Analfabetyzm cyfrowy wyzwaniem dla dydaktyki informatyki ; Kształcenie informatyczne w szkole średniej - 30 lat później ; Obszary kultury technicznej pomijane w kształceniu ICT ; Technologia BYOD w polskich szkołach ; Kształcenie techniczne w ujęciu komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM ; Nauczanie programowania w polskim szkolnictwie ; Zastosowanie aplikacji pomiarowych w nauczaniu metrologii ; IKT vo výučbe predmetu technika na základnej škole ; Perspektíva reálnych experimentov vo vzdelávaní ; Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia ; Platformy e-learningowe - serwis internetowy o profilu dydaktycznym ; Platformy e-learningowe a kursy edukacyjne ; Automatyzacja procesu archiwizacji przyrostowej danych z wykorzystaniem Git ; Bezpieczeństwo systemu informatycznego jako proces ; Kontrola integralności kluczowych elementów systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie tylko na dywanie : od aktywności na macie do Scratcha Juniora / Anna Świć. - Gdańsk : Wydawca Edu-Sense, 2019. - 98, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
KODOWANIE SPOSOBEM NA ROZWÓJ UNIWERSALNYCH KOMPETENCJI: Kolorowe kubki, mata, klocki... Od czego zacząć naukę kodowania? ; Wieże, wieże, wieże... jedna aktywność, różne edukacje ; Grupowo, zespołowo i indywidualnie... Różne potrzeby, różne formy pracy ; Od aktywności unplugged przez zabawy z robotami edukacyjnymi do pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego. NIEPOZORNE KARTKI O WIELU MOŻLIWOŚCIACH: Słuchaj, pomyśl, ułóż... Obrazki ukryte nie tylko w instrukcji słownej ; Warunki, pętle, procedury... To wcale nie jest trudne ; Matematyka, zajęcia językowe, zajęcia artystyczne... Wykorzystanie maty do kodowania w różnych edukacjach. GRY NIE TYLKO MATEMATYCZNE: Dodowanie, odejmowanie, mnożenie... Inne spojrzenie na naukę matematyki ; Moja własna gra... Tworzenie gier na macie do kodowania ; Gry z elementami kodowania... Tworzenie pierwszych skryptów. SCRATCH JUNIOR - EKSPERYMENTUJ, TWÓRZ, ROZWIJAJ SIĘ: Duszki, skrypty, sceny... Słów kilka o aplikacji Scratch Junior ; Narracje, historie, opowieści... ; Moja pierwsza gra... Kilka propozycji gier, które może stworzyć nawet kilkulatek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 267-[281].
Dla dyrektorów, nauczycieli szkół ponadpodstawowych i studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich.
Streszczenie w języku angielskim.
Wstęp ; R. I. Technologie cyfrowe - konstytutywny element nowoczesnej edukacji: 1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych, konwergencja ; 2. Możliwości wykorzystania technologii cyfrowych w procesie kształcenia ; 3. Programy i aplikacje mobilne w edukacji ; 4. Dualizm technologii cyfrowych ; R. II. Przestrzeń medialna miejscem spotkania uczniów i nauczycieli: 1. Przestrzeń medialna jako środowisko komunikacyjne i źródło informacji ; 2. Edukacja poza systemem klasowo-lekcyjnym ; 3. Kompetencje medialne nauczycieli i uczniów ; 4. Wykorzystanie przestrzeni medialnej w samokształceniu ucznia i nauczyciela ; R. III. E-learning jako forma przekazu wspierająca proces kształcenia: 1.E-learning, ustalenia terminologiczne ; 2. Systemy i formy e-leamingowe ; 3. Standaryzacja kursów e-learningowych ; 4. Rola komunikowania w e-learningu ; R. IV. E-learning w praktyce: 1. Przegląd platform edukacyjnych ; 2. Funkcjonalności i sposoby wykorzystania platform e-learningowych ; 3. Efektywność, zalety i ograniczenia platform e-learningowych ; 4. Platforma edukacyjna Moodle jako narzędzie wspomagające dydaktykę ; R. V. Platformy e-learningowe w szkołach ponadpodstawowych w świetle badań: 1. Założenia metodologiczne badań własnych ; 2. Charakterystyka grupy badawczej ; 3. Infrastruktura informatyczna badanych szkół: Dostęp do sieci internetowej ; Ograniczenia w dostępie do Internetu ; Szybkość oraz szerokość pasma Internetu ; Rodzaj medium transmisyjnego ; Fizyczne urządzenia sieci informatycznej ; Oprogramowanie sieciowe ; Zarządzanie siecią informatyczną ; Konkluzja ; 4. Wykorzystanie platform e-learningowych w procesie kształcenia ; 5. Przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania platform e-learningowych w procesie kształcenia: Platformy e-learningowe w procesie kształcenia w opinii badanych nauczycieli ; Zasoby, aktywności, materiały oraz funkcjonalności wykorzystywane w kursach e-learningowych ; Ocena wybranych komponentów kursów e-learningowych ; Modele e-learningu wykorzystywane w tworzeniu kursów oraz bariery korzystania z platform e-learningowych ; Konkluzja ; 6. Kursy e-learningowe w opinii uczniów: Wykorzystywanie kursów e-learningowych w procesie uczenia się ; Pozytywne i negatywne cechy uczenia się metodą e-leamingową ; Konkluzja ; R. VI. Implementacja platformy e-Iearningowej w środowisku szkolnym: 1. Ocena infrastruktury informatycznej szkoły, postulaty ; 2. Model platformy e-learningowej do szkół ponadpodstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Pomocnicze)
Bibliogr. s. 202.
1. Microsoft Office Word 2007 ; 2. Microsoft Office PowerPoint 2007 ; 3. Microsoft Office Excel 2007 ; 4. Windows Vista Movie Maker ; 5. Tworzenie bloga ; 6. Tworzenie strony www ; 7. E-learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95967 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej