Programiści
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(33)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Gutowski Maksymilian
(3)
Horstmann Cay S. (1959- )
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Górczyński Robert
(2)
Meryk Radosław
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Watrak Andrzej
(2)
Włodarz Marek
(2)
Aho Alfred V. (1941- )
(1)
Annuzzi Joseph
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Bird Andrew
(1)
Brewer Charles
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Chell Dominic
(1)
Chelladhurai Jeeva S
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Colley Shaun
(1)
Conder Shane (1975- )
(1)
Darcey Lauren (1977- )
(1)
Eckel Bruce
(1)
Erasmus Tyrone
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Guest Chris
(1)
Hocking Joseph
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Jackson Cody
(1)
Jońca Rafał
(1)
Jurczyk Mateusz (programista)
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
King Andrew B
(1)
Konatowicz Krzysztof
(1)
Kordecki Wojciech
(1)
Kunz Gion
(1)
Lam Monica S
(1)
Lengstorf Jason
(1)
Levy Jaime
(1)
León Inayaili de
(1)
Lubanovic Bill
(1)
Matuk Konrad
(1)
McConnell Steve (1962- )
(1)
Mizerska Anna
(1)
Mueller John (1958- )
(1)
Ostrowski Adrian
(1)
Racja Piotr
(1)
Raj Pethuru
(1)
Sawka Krzysztof
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sedgewick Robert (1946- )
(1)
Sethi Ravi
(1)
Shaw Ben
(1)
Singh Vinod
(1)
Sommerville Ian (1951- )
(1)
Song Jimmy
(1)
Staple Danny
(1)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(1)
Sweigart Al
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Szeremiota Przemysław
(1)
Thomas David (1956- )
(1)
Tidwell Jenifer
(1)
Ullman Jeffrey D. (1942- )
(1)
Valencia Aynne
(1)
Vernon Vaughn
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Wald Keith
(1)
Wayne Kevin Daniel (1971- )
(1)
Whitehouse Ollie
(1)
Wołowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Yitbarek Saron
(1)
Zandstra Matt
(1)
Zatorska Joanna
(1)
Ziadé Tarek
(1)
Zingaro Daniel
(1)
Łyczkowska-Hanćkowiak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Dzieci
(19151)
6-8 lat
(11607)
0-5 lat
(9561)
9-13 lat
(8310)
Młodzież
(4049)
Programiści
(35)
14-17 lat
(3154)
Szkoły wyższe
(1072)
Szkoły podstawowe
(565)
Rodzice
(489)
Szkoły średnie
(357)
Lekarze
(295)
Poziom podstawowy
(208)
Szkoły ponadgimnazjalne
(195)
Nauczyciele
(163)
Dorośli
(136)
18+
(127)
Niewidomi
(125)
Studenci
(121)
Poziom średniozaawansowany
(105)
Prawnicy
(105)
A2 (poziom biegłości językowej)
(96)
Menedżerowie
(96)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
Przedsiębiorcy
(83)
B1 (poziom biegłości językowej)
(81)
A1 (poziom biegłości językowej)
(77)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(74)
Szkoły muzyczne I stopnia
(59)
Logopedzi
(58)
Psycholodzy
(58)
Gimnazja
(55)
Licea
(55)
Pedagodzy
(47)
Fizjoterapeuci
(45)
Klasa 1.
(40)
Pracownicy naukowi
(40)
Dziewczęta
(38)
Adwokaci
(35)
Psychoterapeuci
(35)
Szkoły zawodowe
(33)
Urzędnicy
(33)
Księgowi
(32)
Radcy prawni
(31)
Sędziowie
(31)
Technikum
(31)
Terapeuci zajęciowi
(29)
Klasa 2.
(28)
Lekarze rodzinni
(28)
Pracodawcy
(28)
Szkoły ponadpodstawowe
(27)
Kobieta
(26)
Bibliotekarze
(24)
Klasa 3.
(24)
Klasa 7.
(23)
Pediatrzy
(23)
C1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Inżynierowie
(22)
Klasa 8.
(21)
Poziom niższy średniozaawansowany
(21)
Ratownicy medyczni
(21)
Klasa 4.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Poziom zaawansowany
(20)
Aplikanci
(19)
Doradcy podatkowi
(19)
Przedszkola
(19)
Chorzy
(18)
Psychiatrzy
(18)
Inżynierowie budownictwa
(17)
Specjaliści ds. marketingu
(17)
Terapeuci
(17)
Uczniowie
(17)
Cudzoziemcy
(16)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Niedowidzący
(16)
A1 poziom biegłości językowej
(15)
Klasa 5.
(15)
Pielęgniarki
(15)
Prokuratorzy
(15)
Dietetycy i żywieniowcy
(14)
Dziennikarze
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom rozszerzony
(14)
Specjaliści ds. kadr
(14)
Szkoły artystyczne
(14)
Szkoły muzyczne II stopnia
(14)
8-9 lat
(13)
Chirurdzy
(13)
Chłopcy
(13)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(13)
Klasa 6.
(13)
Położne
(13)
Ekonomiści
(12)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(12)
Klasa 4
(12)
Policjanci
(12)
Szkoły policealne
(12)
9-13
(11)
Architekci
(11)
Temat
Programowanie (informatyka)
(15)
Python (język programowania)
(7)
Java (język programowania)
(3)
Algorytmy
(2)
Android (system operacyjny)
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Aplikacja mobilna
(2)
C# (język programowania)
(2)
C++ (język programowania)
(2)
Interfejs użytkownika
(2)
Mobilne systemy operacyjne
(2)
PHP (język programowania)
(2)
AngularJS
(1)
Architektura oprogramowania
(1)
Asemblery
(1)
Automatyka
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bitcoin
(1)
Blockchain
(1)
C (język programowania)
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
DDD
(1)
Django (framework)
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Format danych
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hakerzy
(1)
Interakcja (informatyka)
(1)
Internet rzeczy
(1)
Języki programowania
(1)
Kompilatory (programy komputerowe)
(1)
Kryptowaluta
(1)
Matematyka dyskretna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Programy komputerowe
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Raspberry Pi
(1)
Responsywne strony WWW
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Unity (informatyka)
(1)
User experience (UX)
(1)
WPF
(1)
Windows Phone
(1)
Wirusy komputerowe
(1)
XAML
(1)
Zarządzanie czasem pracy
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
iOS (Apple)
(1)
jQuery
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(27)
Poradnik
(8)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(34)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Tytuł oryginału: "Mastering Angular 2 components" 2016.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdz. 1. INTERFEJSY UŻYTKOWNIKA BAZUJĄCE NA KOMPONENTACH: Myślenie w kategoriach organizmów ; Komponenty, czyli organy interfejsu użytkownika ; Architektura komponentowa w Angularze ; Pierwszy komponent ; Narzędzia ; Podsumowanie. Rozdz. 2. TRZY, DWA, JEDEN, START!: Zarządzanie zadaniami ; Zaczynamy od zera ; Tworzenie listy zadań ; Właściwy poziom enkapsulacji ; Wejście generuje wyjście ; Własne elementy interfejsu użytkownika ; Filtrowanie zadań ; Podsumowanie. Rozdz. 3. TWORZENIE KOMPOZYCJI PRZY UŻYCIU KOMPONENTÓW: Dane - od tymczasowej listy do prawdziwej bazy danych ; Programowanie reaktywne z użyciem obserwowalnych struktur danych ; Niezmienność ; Czyste komponenty ; Kompozycja z użyciem rzutowania treści ; Tworzenie komponentu zakładek ; Mieszanie rzutowanej i generowanej zawartości ; Podsumowanie. Rozdz. 4. TYLKO BEZ KOMENTARZY, PROSZĘ!: Jeden edytor, by wszystkimi rządzić ; Budowanie systemu komentarzy ; Podsumowanie. Rozdz. 5. ROUTING A KOMPONENTY: Wprowadzenie do routera Angulara ; Kompozycja poprzez routing ; Powrót do korzeni ; Refaktoryzacja nawigacji ; Podsumowanie. Rozdz. 6. STRUMIEŃ AKTYWNOŚCI, CZYLI CO SIĘ DZIAŁO: Wykonanie usługi do tworzenia dziennika aktywności ; Wykorzystanie elastyczności SVG ; Tworzenie komponentu interaktywnego suwaka aktywności ; Tworzenie strumienia aktywności ; Dodanie aktywności do modułu projektu ; Podsumowanie. Rozdz. 7. KOMPONENTY POPRAWIAJĄCE DZIAŁANIE APLIKACJI: Zarządzanie etykietami ; Obsługa wpisywania etykiety ; Przeciągnij i upuść ; Do nieskończoności, a nawet dalej! ; Podsumowanie. Rozdz. 8. CZAS POKAŻE: Szczegóły zadania ; Włączenie etykiet dla zadań ; Zarządzanie czasochłonnością ; Konfiguracja kamieni milowych ; Podsumowanie. Rozdz. 9. KONSOLETA STATKU KOSMICZNEGO: Wprowadzenie do Chartist ; Panel projektów ; Tworzymy pierwszy komponent wykresu ; Wizualizacja otwartych zadań ; Podsumowanie. Rozdz. 10. ZAPEWNIENIE ROZSZERZALNOŚCI SYSTEMU: Architektura modułowa ; Komponenty interfejsu użytkownika jako moduły dodatkowe ; Implementacja API modułów dodatkowych ; Budowanie pluginu dla projektów w stylu zwinnym ; Zarządzanie pluginami ; Podsumowanie. Rozdz. 11. TESTOWANIE KOMPONENTÓW: Wprowadzenie do Jasmine ; Tworzenie pierwszego testu ; Szpiegowanie wyników działania komponentu ; Narzędzia do testowania komponentów ; Zaawansowane testowanie komponentów ; Testowanie interakcji komponentu ; Testowanie systemu pluginów ; Podsumowanie. Dodatek A. KOD ŹRÓDŁOWY APLIKACJI DO ZARZĄDZANIA ZADANIAMI: Wymagania wstępne ; Użycie ; Rozwiązywanie problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Moving to responsive web design : bring existing static sites into today's multi-device world with responsive web design" 2016.
Netografia na stronach [137]-139. Indeks.
Projektowanie responsywnych stron WWW (ang. Responsive Web Design) jest dziś standardem. Wynika to z rosnącej liczby przeróżnych urządzeń mobilnych, wykorzystywanych przez rzeszę użytkowników. Nowoczesne podejście do RWD wymaga zmiany sposobu myślenia. Utrzymywanie oddzielnych wersji witryny jest nieefektywne. Zamiast tego należy utworzyć jeden, spójny i responsywny projekt strony. Na takiej stronie cały układ będzie ulegał płynnym przekształceniom, aby zapewnić komfort przeglądania niezależnie od wymiarów wyświetlacza. Oczywiście dotyczy to również stron istniejących, które powinny zostać zmodernizowane. Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które planują zmodernizowanie swojej witryny w celu zapewnienia jej responsywności. Przedstawiono tu mnóstwo praktycznych wskazówek pozwalających na wdrożenie nowej wersji witryny, nawet gdy brakuje czasu i środków. Dowiesz się, jak rozplanować adaptację projektów i wzorców przy różnych breakpointach oraz jak zadbać o responsywność obrazów. Opisano tu takie techniki, jak przekształcanie siatek stałych w siatki płynne, stosowanie komponentów wielokrotnego użytku, korzystanie z zapytań medialnych. Pokazano, jak korzystać z przydatnych wzorców projektowych, na przykład wzorców nawigacji. Dzięki tej praktycznej książce zmodernizowanie witryny będzie o wiele łatwiejsze i... mniej stresujące! [Helion, 2017]
1. Etap planowania ; 2. Etap opracowania treści ; 3. Etap projektowania ; 4. Etap realizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "UX strategy : how to devise innovative digital products that people want" 2015.
Na okładce i stronie tytułowej także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly. Na stronie redakcyjnej także ISBN oryginału.
Indeks.
Dla projektantów UX lub UI, menedżerów produktu, członków zespołów projektowych.
Strategia wrażeń użytkownika (UX) wymaga umiejętnego połączenia strategii biznesowej oraz projektowania UX. Niestety jak dotąd brakowało łatwego w zastosowaniu modelu łączenia tych dwóch dziedzin w praktyce. Ten niezwykle praktyczny podręcznik zawiera nieskomplikowane narzędzia i techniki strategiczne, które pomogą Twojemu zespołowi i Tobie w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych, z których inni faktycznie będą chcieli korzystać. Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, projektantem UX lub UI, menedżerem produktu, czy też jednym z członków wewnętrznego zespołu przedsiębiorczego, znajdziesz tutaj metody o różnym stopniu zaawansowania, które będziesz mógł z miejsca wykorzystać w codziennej pracy. Autorka przedstawia tu także biznesowe analizy przypadków, kontekst historyczny i przykłady z życia wzięte, a ponadto dokłada zapis rozmów z wybitnymi strategami, którzy wyjaśniają, jak oni widzą zagadnienie strategii UX. Zdefiniuj i zweryfikuj docelową grupę użytkowników z wykorzystaniem prowizorycznych profili klienta oraz technik rozpoznania rynku. Przeprowadź badania i analizę konkurencji w celu lepszego poznania zatłoczonego rynku lub stworzenia na nim jakiejś niepowtarzalnej wartości. Pomóż członkom swojego zespołu skoncentrować się na podstawowej użyteczności produktu oraz modelu biznesowym poprzez prowadzenie uporządkowanych eksperymentów na prototypach. Projektuj lejki UX zwiększające zaangażowanie klientów poprzez łączenie pożądanych działań użytkowników z odpowiednimi wskaźnikami. [https://helion.pl/ksiazki/strategia-ux-jak-tworzyc-innowacyjne-produkty-cyfrowe-ktore-spotkaja-sie-z-uznaniem-rynku-jaime-levy,suxjti.htm#format/d, dostęp 20.08.2018]
1. Strategia UX - co to takiego? ; 2. Cztery elementy składowe strategii UX ; 3. Weryfikacja propozycji wartości ; 4. Badania na potrzeby analizy konkurencji ; 5. Analiza konkurencji ; 6. Innowacja w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym ; 7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów ; 8. Partyzanckie badania z udziałem użytkowników ; 9. Projektowanie pod kątem konwersji ; 10. Stratedzy w swoim środowisku naturalnym ; 11. Na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Rapid development: taming wild software schedules" 1996.
Na grzbiecie i na okładce wydawca oryginału: Microsoft.
Bibliografia na stronach [603]-616 oraz przy rozdziałach. Indeks.
Książka ta jest praktycznym, zdroworozsądkowym poradnikiem metod projektowania. Opisane w niej strategie pracy pozwolą na usprawnienie i przyśpieszenie procesu projektowego. Przedstawiono tu również takie zagadnienia, jak zarządzanie ryzykiem, podstawy projektowania aplikacji oraz planowanie cyklu życia projektu. Mimo że nie są bezpośrednio związane z metodami szybkiego projektowania, to jednak mają kluczowe znaczenie dla produktywności zespołu. Naturalnie, nie istnieje jedna magiczna metoda przydatna w każdych warunkach - w tej książce opisano i krytycznie przeanalizowano najprzydatniejsze rozwiązania z różnych branż tworzenia oprogramowania. [Helion, 2017]
Cz. I. WYDAJNE PROJEKTOWANIE: 1. Witaj w świecie szybkiego projektowania, 2. Strategia szybkiego projektowania, 3. Klasyczne błędy, 4. Podstawy projektowania, 5. Zarządzanie ryzykiem ; Cz. II. SZYBKIE PROJEKTOWANIE: 6. Główne problemy dotyczące szybkiego projektowania, 7. Planowanie cyklu życia, 8. Szacowanie, 9. Sporządzanie harmonogramu, 10. Projektowanie zorientowane na klienta, 11. Motywacja, 12. Praca zespołowa, 13. Struktura zespołu, 14. Regulowanie zestawu funkcji, 15. Narzędzia zwiększające produktywność, 16. Ratowanie projektu ; Cz. III. SPRAWDZONE ROZWIĄZANIA: 17. Komisja zatwierdzająca zmiany, 18. Codzienne kompilacje i testy dymowe, 19. Przygotowanie architektury nastawione na zmianę, 20. Ewolucyjne dostarczanie produktu, 21. Prototypowanie ewolucyjne, 22. Ustanawianie celu, 23. Inspekcje, 24. Sesje JAD, 25. Wybór modelu cyklu życia, 26. Pomiary, 27. Rozbijanie celów na podetapy, 28. Zewnętrzni podwykonawcy, 29. Negocjacje zgodne z zasadami, 30. Środowisko pracy, 31. Języki szybkiego projektowania (RDL), 32. Przesiewanie wymagań, 33. Wielokrotne wykorzystywanie zasobów, 34. Wspólny cel, 35. Spiralny model cyklu życia, 36. Wieloetapowe dostarczanie produktu, 37. Zarządzanie zgodne z teorią W, 38. Prototypowanie z odrzuceniem, 39. Projektowanie metodą okienek czasowych, 40. Zespół narzędziowy, 41. Lista 10 największych zagrożeń, 42. Prototypowanie interfejsu użytkownika, 43. Dobrowolna praca w nadgodzinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Software architecture with C++ : design modern systems using effective architecture concepts, design patterns, and techniques with C++ 20" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualne trendy projektowe i uczą, jak za pomocą C++ krok po kroku, element po elemencie budować aplikacje i systemy na dowolnym poziomie zaawansowania. W trakcie lektury dowiesz się, jakie warunki powinna spełniać efektywna architektura oprogramowania i jak sprawić, by gwarantowała wysoki poziom bezpieczeństwa, skalowalności i wydajności. Liczne przykłady, zrozumiałe objaśnienia i przyjazny język pozwalają na efektywne i szybkie przyswajanie wiedzy dotyczącej tworzenia rozproszonych, skomplikowanych aplikacji w C++. [Helion, 2022]
Cz. I. KONCEPCJE I SKŁADNIKI ARCHITEKTURY OPROGRAMOWANIA: 1. Znaczenie architektury oprogramowania i zasady dobrego projektowania, 2. Style architektoniczne, 3. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne ; Cz. II. PROJEKTOWANIE I WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA W JĘZYKU C++: 4. Projektowanie architektur i systemów, 5. Wykorzystywanie cech języka C++, 6. Wzorce projektowe a język C++, 7. Budowanie i pakowanie ; Cz. III. ARCHITEKTONICZNE ATRYBUTY JAKOŚCIOWE: 8. Pisanie testowalnego kodu, 9. Ciągła integracja i ciągłe wdrażanie, 10. Bezpieczeństwo kodu i wdrażania, 11. Wydajność ; Cz. IV. ZASADY PROJEKTOWANIA NATYWNEGO DLA CHMURY: 12. Architektura zorientowana na usługi, 13. Projektowanie mikrousług, 14. Kontenery, 15. Projektowanie rozwiązań natywnych dla chmury ; Dodatek A, Dodatek B. Odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy / Robert Sedgewick, Kevin Wayne ; [tłumaczenie Tomasz Walczak]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 952 strony : ilustracje, rysunki ; 25 cm.
Tytuł oryginału: Algorithms, 2011
Wydanie 4. odnosi się do oryginału.
Indeks.
1. PODSTAWY: 1.1.Podstawowy model programowania, 1.2. Abstrakcja danych, 1.3. Wielozbiory, kolejki i stosy, 1.4. Analizy algorytmów, 1.5. Studium przypadku - problem Union-Find ; 2. SORTOWANIE: 2.1.Podstawowe metody sortowania, 2.2. Sortowanie przez scalanie, 2.3. Sortowanie szybkie, 2.4. Kolejki priorytetowe, 2.5. Zastosowania ; 3. WYSZUKIWANIE: 3.1. Tablice symboli, 3.2. Drzewa wyszukiwań binarnych, 3.3. Zbalansowane drzewa wyszukiwań, 3.4. Tablice z haszowaniem, 3.5. Zastosowania ; 4. GRAFY: 4.1. Grafy nieskierowane, 4.2. Grafy skierowane, 4.3. Minimalne drzewa rozpinające, 4.4. Najkrótsze ścieżki ; 5. ŁAŃCUCHY ZNAKÓW: 5.1. Sortowanie łańcuchów znaków, 5.2. Drzewa trie, 5.3. Wyszukiwanie podłańcuchów, 5.4. Wyrażenia regularne, 5.5. Kompresja danych ; 6. KONTEKST.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Web development with Django : learn to build modern web applications with a Python-based framework" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Django zaskarbił sobie uznanie wielu programistów. Jest to platforma, która udostępnia wszystkie narzędzia potrzebne do tworzenia aplikacji internetowych w Pythonie. To również narzędzie pozwalające na sprawne rozpoczęcie pracy i rozwijanie solidnego i bezpiecznego kodu. Aby jednak zapewnić sobie satysfakcję, a tworzonym projektom profesjonalną jakość, trzeba przyswoić koncepcje i zasady pracy z Django. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi po Django zdobędziesz wiedzę i pewność siebie potrzebne do budowania rzeczywistych aplikacji w Pythonie. W przystępny sposób opisano tu podstawowe koncepcje i funkcje Django, a następnie pokazano poszczególne etapy cyklu rozwoju rzeczywistej aplikacji internetowej. Dla celów dydaktycznych ten dość złożony projekt został podzielony na zbiór mniejszych zadań, dzięki czemu Twoja nauka będzie przebiegała w sposób efektywny i przemyślany. W trakcie wykonywania ćwiczeń zdobędziesz praktyczne umiejętności, niezbędne do budowy przyjemnych w użytkowaniu aplikacji WWW. Przekonasz się, że Django pozwala na efektywne i satysfakcjonujące budowanie nawet bardzo ambitnych projektów! [Helion, 2022]
1. Wprowadzenie do Django ; 2. Modele i migracje ; 3. Mapowanie URL, widoki i szablony ; 4. Wstęp do witryny administracyjnej Django ; 5. Zwracanie plików statycznych ; 6. Formularze ; 7. Zaawansowana walidacja formularzy i formularzy modeli ; 8. Zwracanie multimediów i przesyłanie plików ; 9. Sesje i uwierzytelnianie ; 10. Zaawansowane aspekty aplikacji administracyjnej Django i jej dostosowywanie ; 11. Zaawansowane aspekty szablonów i widoki oparte na klasach ; 12. Tworzenie API REST-owego ; 13. Generowanie plików CSV, PDF i innych plików binarnych ; 14. Testowanie ; 15. Zewnętrzne biblioteki Django ; 16. Używanie frontendowej biblioteki JavaScriptu z Django ; Dodatek A.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville ; przekład Marek Włodarz. - Wydanie 10. (1 w WN PWM). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - XVII, [2], 845 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1. WPROWADZENIE DO INŻYNIERII OPROGRAMOWANIA: Wprowadzenie ; Procesy wytwarzania oprogramowania ; Zwinne wytwarzanie oprogramowania ; Inżynieria wymagań ; Modelowanie systemu ; Projekt architektoniczny ; Modelowanie systemu ; Testowanie oprogramowania ; Ewolucja oprogramowania ; 2. RZETELNOŚĆ I ZABEZPIECZENIA: Rzetelne systemy ; Inżynieria niezawodności ; Inżynieria bezpieczeństwa ; Inżynieria zabezpieczeń ; Inżynieria odporności ; 3. ZAAWANSOWANA INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA: Ponowne użycie oprogramowania ; Komponentowa inżynieria oprogramowania ; Inżynieria oprogramowania rozproszonego ; Usługocentryczna inżynieria oprogramowania ; Inżynieria systemów ; Systemy systemów ; Inżynieria oprogramowania czasu rzeczywistego ; 4. ZARZĄDZANIE OPROGRAMOWANIEM: Zarządzanie projektem ; Planowanie projektu ; Zarządzanie jakością ; Zarządzanie konfiguracją.
X wydanie kultowego podręcznika „Inżynieria oprogramowania” autorstwa Iana Sommervilla. Jest to nie tylko podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki, to publikacja, z której skorzystają również architekci systemów, projektanci, programiści i wdrożeniowcy oraz kierownicy tych przedsięwzięć, od których zależy organizacja pracy. W publikacji omówiono proces wytwarzania wielkich systemów informatycznych. Czytelnik znajdzie tam wyjaśnienie, na czym polega inżynieria oprogramowania, po czym przejdzie do zagadnień związanych z analizą wymagań i specyfikacjami. W książce znalazły się też informacje o projektowaniu i systemach krytycznych. Autor opisał także: etap weryfikacji i zatwierdzania systemu, proces zarządzania ludźmi, szacowanie kosztów, kontrolę jakości, ulepszenie procesów, etap pielęgnacji i modyfikacji systemu po udostępnieniu go użytkownikom. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie, opis zalecanej literatury i zestaw ćwiczeń. [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Bitcoin : programowanie kryptowalut od podstaw / Jimmy Song ; [tłumaczenie Krzysztof Konatowicz]. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 291, [5] stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Programming bitcoin : learn how to program bitcoin from scratch", 2019.
Na stronie tytułowej i okładce również nazwa wydawcy wydania oryginalnego: O'Reilly.
Indeks.
Kryptowaluty, bitcoin i łańcuch bloków kojarzą się z mrocznym półświatkiem, pełnym tajemnic środowiskiem przestępczym, lub w ostateczności z buntem przeciw wszechmocnemu systemowi i politykom. Wiele publikacji, stwarzających pozory rzetelności, ukazuje te technologie jako źródło łatwych pieniędzy, rozbudzając ludzkie lęki i chciwość. Tymczasem łańcuch bloków jest wymagającą technologią o wyjątkowym potencjale. Nie ma w niej dróg na skróty ani gotowych rozwiązań. Aby zrozumieć łańcuch bloków, nie wystarczy lektura specyfikacji czy analitycznych opracowań. Trzeba samodzielnie zaprogramować podstawowe elementy aplikacji działającej na łańcuchu bloków. Ta książka jest najskuteczniejszym sposobem na poznanie technologii bitcoin oraz łańcucha bloków przez programowanie. Dzięki niej zrozumiesz matematyczne podstawy protokołu bitcoin, zasady pracy z łańcuchem bloków i transakcjami, a także poznasz szczegóły najnowszych rozszerzeń tego protokołu. Nauczysz się zasad kryptografii klucza publicznego oraz sposobów przechowywania i przesyłania zdefiniowanych prymitywów kryptograficznych. Zapoznasz się z komunikacją sieciową w protokole bitcoin oraz z metodami pobierania i przesyłania danych do węzłów przechowujących łańcuch bloków. Zrozumienie prezentowanych treści okaże się łatwiejsze dzięki licznym ćwiczeniom praktycznym. [Helion, 2020]
Ciała skończone ; Krzywe eliptyczne ; Kryptografia krzywych eliptycznych ; Serializacja ; Transakcje ; Język Script ; Tworzenie i walidacja transakcji ; Pay-to-script-hash ; Bloki ; Techniki sieciowe ; Uproszczona weryfikacja płatności ; Filtry Blooma ; Segwit ; Tematy zaawansowane i dalsze kroki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zaprogramować robota : zastosowanie Raspberry Pi i Pythona w tworzeniu autonomicznych robotów / Danny Staple ; przekład Anna Mizerska. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 516, [4] strony : ilustracje, fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Learn robotics programming : build and control AI-enabled autonomous robots using the Raspberry Pi and Python" 2021.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Książka przeznaczona głównie dla osób, które mają niewielkie doświadczenie z programowaniem.
Ta książka stanowi przystępne wprowadzenie do świata projektantów i budowniczych robotów. Dzięki niej dowiesz się, jak wybrać potrzebne podzespoły, jak je ze sobą połączyć i jak wykorzystywać poszczególne urządzenia wejścia i wyjścia. Posłużysz się w tym celu płytką Raspberry Pi i kompatybilnymi z nią podzespołami. Następnie napiszesz w Pythonie kod, dzięki któremu wzbogacisz swojego robota o sztuczną inteligencję i połączysz się z nim przez Wi-Fi za pomocą smartfonu. Zdobędziesz również wiedzę, w jaki sposób realizować bardziej złożone projekty z zakresu robotyki, a także przygotujesz się, aby zwizualizować, zaprojektować, zbudować i zaprogramować robota według własnego pomysłu. [Helion, 2022]
Cz. I. PODSTAWY ROBOTYKI: 1. Wprowadzenie do robotyki, 2. Odkrywanie elementów robota - kod i elektronika, 3. Odkrywanie Raspberry Pi, 4. Przygotowanie Raspberry Pi pod robota, 5. Tworzenie kopii zapasowej kodu za pomocą Gita i karty pamięci SD ; Cz. II. BUDOWANIE AUTONOMICZNEGO ROBOTA - PODŁĄCZANIE CZUJNIKÓW I SILNIKÓW DO RASPBERRY PI: 6. Podstawy budowania robota - koła, zasilanie i połączenia, 7. Jazda do przodu i skręcanie - wprawianie silników w ruch za pomocą Pythona, 8. Programowanie czujników odległości za pomocą Pythona, 9. Programowanie pasków LED RGB za pomocą Pythona, 10. Sterowanie serwomotorami za pomocą Pythona, 11. Programowanie enkoderów za pomocą Pythona, 12. Programowanie IMU za pomocą Pythona ; Cz. III. SŁYSZENIE I WIDZENIE - WYPOSAŻENIE ROBOTA W INTELIGENTNE CZUJNIKI: 13. System wizyjny robota z wykorzystaniem bibliotek PiCamera i OpenCV, 14. Śledzenie linii z wykorzystaniem kamery i Pythona, 15. Komunikacja głosowa z robotem za pomocą programu Mycroft, 16. Więcej o IMU, 17. Sterowanie robotem za pomocą telefonu i Pythona ; Cz. IV. KONTYNUACJA PRZYGODY Z ROBOTYKĄ: 18. Rozwijanie umiejętności z zakresu robotyki, 19. Projekt kolejnego robota - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beyond the basic stuff with Python : best practices for writing clean code" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona. [Helion, 2022]
Cz. I. PIERWSZE KROKI: 1. Obsługa błędów i poszukiwanie pomocy, 2. Konfiguracja środowiska i wiersz polecenia ; Cz. II. NAJLEPSZE PRAKTYKI, NARZĘDZIA I TECHNIKI: 3. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Black, 4. Wybieranie zrozumiałych nazw, 5. Wyszukiwanie cuchnącego kodu, 6. Pisanie "pythonicznego" kodu, 7. Programistyczny żargon, 8. Znane pułapki Pythona, 9. Ezoteryczne osobliwości Pythona, 10. Pisanie skutecznych funkcji, 11. Komentarze, docstringi i wskazówki typu, 12. Organizowanie projektów kodu z wykorzystaniem systemu Git, 13. Mierzenie wydajności algorytmów i analiza Big O, 14. Praktyczne projekty ; Cz. III. PYTHON OBIEKTOWY: 15. Klasy i programowanie obiektowe, 16. Programowanie obiektowe i dziedziczenie, 17. Pythoniczny paradygmat OOP: właściwości i metody dunder.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The pragmatic programmer : your journey to mastery" 2020.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Programiści dysponują coraz lepszym, szybszym i wszechstronniejszym sprzętem. Pojawiają się nowe języki programowania i nowe paradygmaty tworzenia architektury oprogramowania. Są jednak rzeczy, które w świecie programowania pozostają stałe i niezmienne. Wciąż proces stawania się programistą wymaga od adeptów tego rzemiosła sporego wysiłku. Akt kodowania to za mało. Trzeba zmienić sposób myślenia, nawyki, zachowania i oczekiwania. Konieczne jest świadome dążenie do stosowania dobrych praktyk. Jeśli pilnuje się jakości swojej pracy i nieustannie pamięta, co i po co się robi, można w końcu stać się pragmatycznym programistą. W drugim wydaniu tego kultowego przewodnika wskazówki techniczne harmonijnie łączą się z aspektami filozofii pragmatycznego programisty. Książka została zaktualizowana i gruntownie przejrzana, aby teraz, dwadzieścia lat po pierwszym wydaniu, ponownie pokazać, co to znaczy być nowoczesnym, pragmatycznym programistą. Poruszono tu tematy osobistej odpowiedzialności i rozwoju zawodowego, komunikacji i poznawania prawdziwych wymagań, nowoczesnych technik architektonicznych oraz coraz ważniejszych kwestii zachowania bezpieczeństwa i prywatności. Książka składa się z krótkich rozdziałów, które tworzą szeroki kontekst, dzięki czemu zyskasz wiedzę o najlepszych podejściach, unikniesz głównych pułapek, a co najważniejsze - rozwiniesz nawyki i postawy, które staną się fundamentem Twojego sukcesu zawodowego. Dowiedz się, jak: pisać kod dynamiczny, elastyczny i łatwy do dostosowywania, unikać pułapek związanych z powielaniem wiedzy, chronić oprogramowanie przed lukami w zabezpieczeniach, budować zespoły pragmatycznych programistów, skutecznie testować, wziąć odpowiedzialność za swoją pracę i karierę. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projektowanie interfejsów : sprawdzone wzorce projektowe / Jenifer Tidwell, Charles Brewer, Aynne Valencia ; [tłumaczenie Maksymilian Gutowski]. - Wydanie 3. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 499, [5] stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Autoryzowane polskie tłumaczenie z wydania 3 angielskiego.
Na stronie redakcyjnej także numer ISBN oryginału: 9781492051961.
Publikacja pozwala zapoznać się z fundamentalnymi teoriami i praktycznymi aspektami dobrego designu; to wydanie zostało starannie przejrzane i uzupełnione o najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie. Zawiera również spory zbiór sprawdzonych wzorców projektowych, znacząco ułatwiających projektowanie interfejsów. Wzorce te stworzono z wykorzystaniem zdobyczy psychologii, starano się przy tym zadbać o ich wszechstronność. Podstawą do ich zbudowania były większe lub mniejsze zadania wykonywane przy użyciu oprogramowania. Książka ułatwia poruszanie się po skomplikowanych zagadnieniach projektowania interfejsów, zapewniając wzorce dla aplikacji mobilnych, przeglądarkowych i samodzielnych programów komputerowych. Każdy wzorzec został zilustrowany przykładowymi projektami i opatrzony praktycznymi wskazówkami. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: przygotować się do projektowania interfejsu, zapewnić, aby oprogramowanie miało strukturę zrozumiałą dla użytkowników, projektować komponenty ułatwiające użytkownikom wykonywanie zadań, ułatwić użytkownikom odnajdywanie potrzebnych funkcji, uwzględniać w projektowaniu wizualnym aspekt użyteczności produktu, tworzyć efektowne wizualizacje do prezentacji danych. [https://helion.pl/ksiazki/projektowanie-interfejsow-sprawdzone-wzorce-projektowe-wydanie-iii-jenifer-tidwell-charles-brewer-aynne-valencia-br,proji3.htm#format/d, dostęp 29.10.2021]
1. Projektowanie dla ludzi ; 2. Organizacja treści: architektura informacji i struktura aplikacji ; 3. Tam i z powrotem: nawigacja, drogowskazy i orientacja ; 4. Układ elementów ; 5. Styl wizualny i estetyka ; 6. Urządzenia mobilne ; 7. Listy ; 8. Jak to się robi: czynności i polecenia ; 9. Prezentowanie złożonych danych ; 10. Dane wejściowe: formularze i kontrolki ; 11. Systemy interfejsów użytkownika i Atomic Design ; 12. Poza ekranem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [125]. Indeks.
Modelowanie oprogramowania jest kojarzone z pojęciem programowania dziedzinowego, w skrócie zwanego DDD. Jest to dość nowatorskie podejście do tworzenia architektury oprogramowania, a jego największą zaletą jest wysoka pewność uzyskiwania bardzo dobrych rezultatów. Programiści często błyskawicznie dostrzegają zalety DDD i korzyści płynące ze stosowania odpowiednich narzędzi, stąd technika ta cieszy się coraz większym uznaniem. Dopiero jednak pełne zrozumienie zasad stosowania wzorców projektowych DDD przez wszystkich zaangażowanych w projekt pozwala na osiągnięcie imponujących wyników przy projektowaniu skomplikowanych systemów oprogramowania. Ten zwięzły i czytelnie napisany podręcznik jest przeznaczony dla programistów, ekspertów dziedzinowych, menedżerów, analityków biznesowych, architektów informacji i testerów. Koncentruje się na praktycznej wiedzy niezbędnej do uzyskania pożądanych rezultatów. Wyjaśniono, jak segregować modele dziedzin za pomocą wzorca kontekstu ograniczonego, jak rozwinąć język wszechobecny, a także w jaki sposób zintegrować wiele kontekstów ograniczonych poprzez wykorzystanie relacji zespołowych i mechanizmów technicznych. Co najważniejsze, dowiesz się, jak podejście DDD działa w rzeczywistości i co zrobić, aby jak najszybciej cieszyć się jego zaletami. W książce przedstawiono następujące zagadnienia: wprowadzenie do DDD i zalety tego podejścia do projektowania, projektowanie strategiczne DDD, integrowanie istniejących systemów w ramach tworzenia nowych aplikacji, modelowanie taktyczne - agregaty i zdarzenia dziedziny, narzędzia do zarządzania projektami i przyśpieszania prac. [https://helion.pl/ksiazki/ddd-kompendium-wiedzy-vaughn-vernon,dddpig.htm#format/d, dostęp 20.08.2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Pro PHP and jQuery".
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla średnio zaawansowanych programistów, którzy chcą tworzyć lepsze aplikacje z wykorzystaniem technologii PHP i jQuery. Na przykładzie budowy kompletnej aplikacji WWW pokazano tu mnóstwo zaawansowanych technik PHP i metod doskonalenia aplikacji z frameworkiem jQuery. Niejako przy okazji zaprezentowano też sporo nowych możliwości PHP 7, takich jak określanie typów argumentów funkcji, stałe tablicowe, nowe typy wyjątków i stosowanie kilku bardzo przydatnych operatorów. [Helion, 2017]
Cz. I. PODSTAWY JQUERY: Rozdz. 1. Wprowadzenie do jQuery: Zalety jQuery w porównaniu do JavaScriptu, Konfiguracja środowiska testowego, Odwołanie do jQuery w kodzie strony, Plik testowy ; Rozdz. 2. Typowe operacje i metody jQuery: Podstawy budowy skryptów jQuery, Metody jQuery. Cz. II. ZAAWANSOWANE TECHNIKI PROGRAMOWANIA W PHP: Rozdz. 3. Programowanie obiektowe: Czym jest programowanie obiektowe?, Obiekty i klasy, Kod obiektowy a kod proceduralny ; Rozdz. 4. Aplikacja Kalendarz wydarzeń: Planowanie aplikacji, Tworzenie kalendarza ; Rozdz. 5. Formularze do tworzenia, edytowania i usuwania wydarzeń: Tworzenie i edycja wydarzeń, Zapis nowych wydarzeń w bazie danych, Przycisk edycji na stronie ze szczegółami wydarzenia, Usuwanie wydarzeń ; Rozdz. 6. Kontrola uprawnień użytkownika: Tabela użytkowników w bazie danych, Plik odpowiedzialny za wyświetlanie formularza logowania, Klasa administratora, Wylogowywanie z aplikacji, Kontrola dostępu do narzędzi administratora. Cz. III. ZASTOSOWANIE JQUERY W APLIKACJACH PHP: Rozdz. 7. Optymalizacja interfejsu użytkownika za pomocą jQuery: Stopniowe ulepszanie aplikacji z wykorzystaniem jQuery, Dołączenie biblioteki jQuery, Okno modalne z danymi wydarzenia ; Rozdz. 8. Edycja kalendarza za pomocą AJAX-a i jQuery: Otwieranie formularza do tworzenia wydarzeń, Zapis nowych wydarzeń w bazie danych, Dodawanie wydarzeń bez odświeżania strony, Edycja wydarzeń w oknie modalnym, Potwierdzenie usunięcia w oknie modalnym. Cz. IV. ZAAWANSOWANE TECHNIKI JQUERY I PHP: Rozdz. 9. Kontrola poprawności danych formularza przy użyciu wyrażeń regularnych: Podstawy wyrażeń regularnych, Kontrola poprawności daty po stronie serwera, Testowe dane, Kontrola poprawności daty po stronie klienta ; Rozdz. 10. Rozszerzanie biblioteki jQuery: Dodawanie funkcji, Dodawanie metod do obiektu jQuery. DODATEK: Uwagi dotyczące PHP 7.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "PHP objects, patterns, and practice".
Wydanie 5. odnosi się do oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach [499]-501. Indeks.
Cz. I. OBIEKTY: 1. PHP - projektowanie i zarządzanie, 2. PHP i obiekty, 3. Obiektowy elementarz, 4. Zaawansowana obsługa obiektów, 5. Narzędzia obiektowe, 6. Obiekty a projektowanie obiektowe ; Cz. II. WZORCE: 7. Czym są wzorce projektowe? Do czego się przydają?, 8. Wybrane prawidła wzorców, 9. Generowanie obiektów, 10. Wzorce elastycznego programowania obiektowego, 11. Reprezentacja i realizacja zadań, 12. Wzorce korporacyjne, 13. Wzorce bazodanowe ; Cz. III. NARZĘDZIA: 14. Dobre (i złe) praktyki, 15. Standardy PHP, 16. Używanie i tworzenie komponentów PHP za pomocą Composera, 17. Zarządzanie wersjami projektuz systemem Git, 18. Testy jednostkowe z PHPUnit, 19. Automatyzacja instalacji z Phingiem, 20. Vagrant, 21. Ciągła integracja kodu, 22. Obiekty, wzorce, narzędzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Python microservices development" 2017.
Indeks.
ROZDZIAŁ 1. CZYM SĄ MIKROUSŁUGI?: Geneza architektury SOA ; Podejście monolityczne ; Podejście mikrousługowe ; Zalety mikrousług ; Wady mikrousług ; Implementacja mikrousług w języku Python ; Wydajność kodu. ROZDZIAŁ 2. PLATFORMA FLASK: Jaka wersja Pythona? ; Obsługa zapytań w platformie Flask ; Wbudowane funkcjonalności platformy Flask ; Szkielet mikrousługi. ROZDZIAŁ 3. CYKL DOSKONAŁY: KODOWANIE, TESTOWANIE, DOKUMENTOWANIE: Rodzaje testów ; Pakiet WebTest ; Narzędzia pytest i tox ; Dokumentacja programistyczna ; Ciągła integracja. ROZDZIAŁ 4. APLIKACJA RUNNERLY: Aplikacja Runnerly ; Struktura monolityczna ; Dzielenie monolitu ; Usługa danych ; Standard Open API 2.0 ; Dalszy podział aplikacji. ROZDZIAŁ 5. INTERAKCJE Z INNYMI USŁUGAMI: Wywołania synchroniczne ; Wywołania asynchroniczne ; Testy. ROZDZIAŁ 6. MONITOROWANIE USŁUG: Centralizacja dzienników ; Wskaźniki wydajnościowe. ROZDZIAŁ 7. ZABEZPIECZANIE USŁUG: Protokół OAuth2 ; Uwierzytelnienie oparte na tokenach ; Zapora WAF ; Zabezpieczanie kodu. ROZDZIAŁ 8. WSZYSTKO RAZEM: Tworzenie interfejsu za pomocą biblioteki ReactJS ; Biblioteka ReactJS i platforma Flask ; Uwierzytelnianie użytkowników i autoryzowanie zapytań. ROZDZIAŁ 9. SPAKOWANIE I URUCHOMIENIE RUNNERLY: Narzędzia pakujące ; Uruchamianie mikrousług ; Zarządzanie procesami. ROZDZIAŁ 10. USŁUGI KONTENEROWE: Czym jest Docker? ; Docker od podstaw ; Uruchamianie aplikacji Flask na platformie Docker ; Kompletny system - OpenResty, Circus i Flask ; Wdrożenia kontenerowe. ROZDZIAŁ 11. INSTALACJA W CHMURZE AWS: Chmura AWS ; Kierowanie zapytań - Route53, ELB i AutoScaling ; Wykonywanie kodu - EC2 i Lambda ; Gromadzenie danych - EBS, S3, RDS, ElasticCache i CloudFront ; Podstawy wdrażania mikrousług w chmurze AWS ; Wdrażanie klastrów przy użyciu usługi ECS ; Usługa Route53. ROZDZIAŁ 12. CO DALEJ?: Iteratory i generatory ; Koprocedury ; Biblioteka asyncio ; Platforma aiohttp ; Platforma Sanic ; Model asynchroniczny i synchroniczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Algorithmic thinking : a problem-based introduction" 2020.
W książce także ISBN oryginału.
Jak już wiesz, struktura danych jest sposobem zorganizowania danych w pamięci komputera, co ma umożliwić szybkie wykonywanie zamierzonych operacji. Pamiętasz też, że algorytm jest sekwencją działań pozwalających na rozwiązanie problemu. Często warunkiem poprawnego działania algorytmu i pomyślnego rozwiązania problemu programistycznego jest trafny wybór struktury danych. To bardzo ważne zagadnienie. Nawet jeśli dobrze znasz wybrany język programowania, to aby pisać dobry kod, musisz nabrać biegłości w posługiwaniu się algorytmami i strukturami danych. Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury danych i jak dobierać odpowiednie algorytmy. Sprawdzisz także, w jaki sposób wybór struktury danych może wpłynąć na czas wykonywania algorytmów. Nauczysz się też używać takich metod jak rekurencja, programowanie dynamiczne czy wyszukiwanie binarne. Swoich sił spróbujesz w ramach samodzielnej pracy nad modyfikacją poszczególnych algorytmów. Zamieszczone tu szczegółowe analizy kodu pomogą Ci w zrozumieniu praktycznych aspektów stosowania algorytmów i struktur danych. [Helion, 2022]
Wprowadzenie ; 1. Tablice mieszające ; 2. Drzewa i rekurencja ; 3. Memoizacja i programowanie dynamiczne ; 4. Grafy i przeszukiwanie wszerz ; 5. Najkrótsze ścieżki na grafach ważonych; 6. Wyszukiwanie binarne ; 7. Kopce i drzewa segmentów ; 8. Struktura zbiorów rozłącznych ; A. Efektywność algorytmów ; B. Ponieważ nie mogłem się powstrzymać ; C. Z podziękowaniem za problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej