Python (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
wypożyczone
(7)
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(11)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Autor
Górczyńska Agnieszka
(2)
Watrak Andrzej
(2)
Althoff Cory
(1)
Badhwar Saurabh
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bird Andrew
(1)
Chandra K S Bharath
(1)
Guest Chris
(1)
Jackson Cody
(1)
Lachowski Lech
(1)
Lubanovic Bill
(1)
Luliński Marek
(1)
Marston Mick
(1)
Meryk Radosław
(1)
Mizerska Anna
(1)
Mueller John (1958- )
(1)
Payne Bryson
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Raschka Sebastian
(1)
Sarbicki Gniewomir
(1)
Sawka Krzysztof
(1)
Scott Marc
(1)
Shaw Ben
(1)
Shaw Zed
(1)
Sikorski Witold (informatyk)
(1)
Staple Danny
(1)
Sweigart Al
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Zatorska Joanna
(1)
Ziadé Tarek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Programiści
(7)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Kobieta
(5234)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Python (język programowania)
(-)
Rodzina
(3654)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2547)
Relacje międzyludzkie
(2438)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2104)
Powieść amerykańska
(2015)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1442)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1309)
Kultura
(1300)
Uczniowie
(1288)
Życie codzienne
(1245)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1114)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1051)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(987)
Wsie
(986)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(946)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(940)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(848)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(829)
Turystyka
(824)
Koty
(816)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(809)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(779)
Podróże
(726)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(716)
Postawy
(709)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(686)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(662)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(647)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(639)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(634)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(603)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Mężczyzna
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Edukacja i pedagogika
(2)
Inżynieria i technika
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The self-taught programmer : the definitive guide to programming professionally" 2017.
Indeks.
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą! [Helion, 2018]
Cz. I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA: 1. Wprowadzenie , 2. Zaczynamy, 3. Wprowadzenie do programowania, 4. Funkcje, 5. Kontenery, 6. Operacje na łańcuchach znaków, 7. Pętle, 8. Moduły, 9. Pliki, 10. Łączenie wszystkiego w całość, 11. Praktyka ; Cz. II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO: 12. Paradygmaty programowania, 13. Cztery filary programowania obiektowego, 14. Więcej o programowaniu obiektowym, 15. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH: 16. Bash, 17. Wyrażenia regularne, 18. Menedżery pakietów, 19. Kontrola wersji, 20. Łączenie wszystkiego w całość ; Cz. IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI: 21. Struktury danych, 22. Algorytmy ; Cz. V. ZDOBYWANIE PRACY: 23. Najlepsze praktyki programistyczne, 24. Pierwsza praca w charakterze programisty, 25. Praca w zespole, 26. Dalsza lektura, 27. Dalsze kroki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Secret recipes of the Python Ninja : over 70 recipes that uncover powerful programming tactics in Python" 2018.
Dla tworzących oprogramowanie w języku Python programistów, którzy chcą poznać nowe sposoby pozwalające na poprawę wydajności działania aplikacji. Aby jak najwięcej skorzystać z tej książki, trzeba mieć praktyczną wiedzę z zakresu programowania w Pythonie.
1. Praca z modułami Pythona ; 2. Zastosowanie interpretera Pythona ; 3. Praca z dekoratorami ; 4. Zastosowanie kolekcji w Pythonie ; 5. Generatory, współprogramy i przetwarzanie równoległe ; 6. Praca z modułem math Pythona ; 7. Poprawa wydajności działania Pythona za pomocą PyPy ; 8. Dokumenty PEP ; 9. Dokumentowanie kodu za pomocą LyX.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [126]. Indeks.
C++, JavaScript, Python i Pascal - oto zbiór języków, które przećwiczysz dzięki zadaniom w tej książce. Każdy z nich ma nieco inne zastosowania, wszystkie zaś są lub będą w najbliższym czasie wykorzystywane na lekcjach informatyki i na egzaminach, a ich użycie w obliczu realnych problemów może wydatnie uprościć Ci życie. Jak najłatwiej i najszybciej nauczyć się programować w tych językach? Oczywiście dzięki ćwiczeniom! Z tą książką napiszesz konkretne programy rozwiązujące zadania numeryczne, logiczne i matematyczne - w każdym z powyższych języków. Z praktycznym zestawem zawartych tu zadań spróbujesz znaleźć permutacje zbioru, zaszyfrować tekst szyfrem Cezara, zbudować trójkąt Pascala i wskazać punkty kratowe wewnątrz koła o promieniu r. Napiszesz według własnego pomysłu programy odpowiadające na postawione w zadaniach pytania. Jeśli jesteś uczniem, będziesz mógł w ten sposób ćwiczyć nie tylko umiejętności programistyczne, lecz także matematyczne. Jeśli jesteś nauczycielem, znajdziesz tu wiele inspiracji do pracy z uczniami. Gotowy pogram będziesz mógł później porównać z rozwiązaniami proponowanymi przez autorów. Dogadaj się z komputerem - w każdym z czterech języków! [Helion, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Tytuł oryginału: "Beginning programming with Python for dummies" 2018.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy wydania oryginału.
Na okładce: Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji. Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów. Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych.
Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona. W książce: Pobieranie i instalowanie Pythona, Używanie powłoki, Jupyter Notebook i jego zastosowanie, Używanie różnych typów danych, Praca z pakietami. [https://helion.pl/ksiazki/programowanie-w-pythonie-dla-bystrzakow-wydanie-ii-john-paul-mueller,prpyb2.htm#format/e, dostęp 9.12.2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Dla dzieci 9+ i ich rodziców.
"Uczymy się programowania" to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM. Objaśnienia tekstowe "krok po kroku" pozwalają dzieciom chwycić obliczeniowy tok myślenia, a graficzne, przypominające przykłady skupiają ich uwagę. Przystępne opisanie podstawowych zagadnień programistycznych, takich jak zmienne, pętle i funkcje, pomoże nawet najmłodszym programistom zdobyć umiejętności potrzebne do tworzenia wciągających gier i aplikacji. Niezależnie od tego, czy kodujesz już od lat, czy jest to dla ciebie zupełna nowość, przewodnik pomoże ci wyjaśnić młodym programistom, jak: - Poznać geometrię, rysując kolorowe kształty za pomocą grafiki żółwia ; - Pisać programy do kodowania i dekodowania wiadomości, zagrać w "Kamień, papier, nożyce", czy obliczyć wzrost użytkownika w ... piłeczkach pingpongowych ; - Tworzyć fajne gry, takie jak wojna, kości i Pong ; - Wprowadzić do aplikacji interaktywność, animację i dźwięk. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : uczenie maszynowe / Sebastian Raschka ; [tłumaczenie Krzysztof Sawka]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 413 stron : ilustracje, rysunki, wykresy ; 23 cm.
(Technologia i rozwiązania)
Tytuł oryginału: "Python machine learning" 2016.
Na stronie tytułowej także wydawca oryginału: Packt Publishing.
Indeks.
ROZDZIAŁ 1. UMOŻLIWIANIE KOMPUTEROM UCZENIA SIĘ Z DANYCH: Tworzenie inteligentnych maszyn służących do przekształcania danych w wiedzę ; Trzy różne rodzaje uczenia maszynowego ; Wprowadzenie do podstawowej terminologii i notacji ; Strategia tworzenia systemów uczenia maszynowego ; Wykorzystywanie środowiska Python do uczenia maszynowego. ROZDZIAŁ 2. TRENOWANIE ALGORYTMÓW UCZENIA MASZYNOWEGO W CELACH KLASYFIKACJI: Sztuczne neurony - rys historyczny początków uczenia maszynowego ; Implementacja algorytmu uczenia perceptronu w Pythonie ; Adaptacyjne neurony liniowe i zbieżność uczenia. ROZDZIAŁ 3. STOSOWANIE KLASYFIKATORÓW UCZENIA MASZYNOWEGO ZA POMOCĄ BIBLIOTEKI SCIKIT-LEARN: Wybór algorytmu klasyfikującego ; Pierwsze kroki z biblioteką scikit-learn ; Modelowanie prawdopodobieństwa przynależności do klasy za pomocą regresji logistycznej ; Wyznaczanie maksymalnego marginesu za pomocą maszyn wektorów nośnych ; Rozwiązywanie nieliniowych problemów za pomocą jądra SVM ; Uczenie drzew decyzyjnych ; Algorytm k-najbliższych sąsiadów - model leniwego uczenia. ROZDZIAŁ 4. TWORZENIE DOBRYCH ZBIORÓW UCZĄCYCH - WSTĘPNE PRZETWARZANIE DANYCH: Kwestia brakujących danych ; Przetwarzanie danych kategoryzujących ; Rozdzielanie zestawu danych na oddzielne podzbiory uczące i testowe ; Skalowanie cech ; Dobór odpowiednich cech ; Ocenianie istotności cech za pomocą algorytmu losowego lasu. ROZDZIAŁ 5. KOMPRESJA DANYCH POPRZEZ REDUKCJĘ WYMIAROWOŚCI: Nienadzorowana redukcja wymiarowości za pomocą analizy głównych składowych ; Nadzorowana kompresja danych za pomocą liniowej analizy dyskryminacyjnej ; Jądrowa analiza głównych składowych jako metoda odwzorowywania nierozdzielnych liniowo klas. ROZDZIAŁ 6. NAJLEPSZE METODY OCENY MODELU I STROJENIE PARAMETRYCZNE: Usprawnianie cyklu pracy za pomocą kolejkowania ; Stosowanie k-krotnego sprawdzianu krzyżowego w ocenie skuteczności modelu ; Sprawdzanie algorytmów za pomocą krzywych uczenia i krzywych walidacji ; Dostrajanie modeli uczenia maszynowego za pomocą metody przeszukiwania siatki ; Przegląd metryk oceny skuteczności. ROZDZIAŁ 7. ŁĄCZENIE RÓŻNYCH MODELI W CELU UCZENIA ZESPOŁOWEGO: Uczenie zespołów ; Implementacja prostego klasyfikatora wykorzystującego głosowanie większościowe ; Ewaluacja i strojenie klasyfikatora zespołowego ; Agregacja - tworzenie zespołu klasyfikatorów za pomocą próbek początkowych ; Usprawnianie słabych klasyfikatorów za pomocą wzmocnienia adaptacyjnego. ROZDZIAŁ 8. WYKORZYSTYWANIE UCZENIA MASZYNOWEGO W ANALIZIE SENTYMENTÓW: Zestaw danych IMDb movie review ; Wprowadzenie do modelu worka słów ; Uczenie modelu regresji logistycznej w celu klasyfikowania tekstu ; Praca z większą ilością danych - algorytmy sieciowe i uczenie pozardzeniowe. ROZDZIAŁ 9. WDRAŻANIE MODELU UCZENIA MASZYNOWEGO DO APLIKACJI SIECIOWEJ: Serializacja wyuczonych estymatorów biblioteki scikit-learn ; Konfigurowanie bazy danych SQLite ; Tworzenie aplikacji sieciowej za pomocą środowiska Flask ; Nasza pierwsza aplikacja sieciowa ; Umieszczanie aplikacji sieciowej na publicznym serwerze. ROZDZIAŁ 10. PRZEWIDYWANIE CIĄGŁYCH ZMIENNYCH DOCELOWYCH ZA POMOCĄ ANALIZY REGRESYWNEJ: Wprowadzenie do prostego modelu regresji liniowej ; Zestaw danych Housing ; Implementacja modelu regresji liniowej wykorzystującego zwykłą metodę najmniejszych kwadratów ; Uczenie odpornego modelu regresywnego za pomocą algorytmu RANSAC ; Ocenianie skuteczności modeli regresji liniowej ; Stosowanie regularyzowanych metod regresji ; Przekształcanie modelu regresji liniowej w krzywą - regresja wielomianowa. ROZDZIAŁ 11. PRACA Z NIEOZNAKOWANYMI DANYMI - ANALIZA SKUPIEŃ: Grupowanie obiektów na podstawie podobieństwa przy użyciu algorytmu centroidów ; Organizowanie skupień do postaci drzewa klastrów ; Wyznaczanie rejonów o dużej gęstości za pomocą algorytmu DBSCAN. ROZDZIAŁ 12. TRENOWANIE SZTUCZNYCH SIECI NEURONOWYCH W ROZPOZNAWANIU OBRAZU: Modelowanie złożonych funkcji przy użyciu sztucznych sieci neuronowych ; Klasyfikowanie pisma odręcznego ; Trenowanie sztucznej sieci neuronowej ; Ujęcie intuicyjne algorytmu wstecznej propagacji ; Usuwanie błędów w sieciach neuronowych za pomocą sprawdzania gradientów ; Zbieżność w sieciach neuronowych ; Inne architektury sieci neuronowych ; Jeszcze słowo o implementacji sieci neuronowej. ROZDZIAŁ 13. RÓWNOLEGŁE PRZETWARZANIE SIECI NEURONOWYCH ZA POMOCĄ BIBLIOTEKI THEANO: Tworzenie, kompilowanie i uruchamianie wyrażeń w interfejsie Theano ; Dobór funkcji aktywacji dla jednokierunkowych sieci neuronowych ; Skuteczne uczenie sieci neuronowych za pomocą biblioteki Keras.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A beginner's guide to coding" 2016.
Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Indeks.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. [Nasza Księgarnia, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-004/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Web development with Django : learn to build modern web applications with a Python-based framework" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Django zaskarbił sobie uznanie wielu programistów. Jest to platforma, która udostępnia wszystkie narzędzia potrzebne do tworzenia aplikacji internetowych w Pythonie. To również narzędzie pozwalające na sprawne rozpoczęcie pracy i rozwijanie solidnego i bezpiecznego kodu. Aby jednak zapewnić sobie satysfakcję, a tworzonym projektom profesjonalną jakość, trzeba przyswoić koncepcje i zasady pracy z Django. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi po Django zdobędziesz wiedzę i pewność siebie potrzebne do budowania rzeczywistych aplikacji w Pythonie. W przystępny sposób opisano tu podstawowe koncepcje i funkcje Django, a następnie pokazano poszczególne etapy cyklu rozwoju rzeczywistej aplikacji internetowej. Dla celów dydaktycznych ten dość złożony projekt został podzielony na zbiór mniejszych zadań, dzięki czemu Twoja nauka będzie przebiegała w sposób efektywny i przemyślany. W trakcie wykonywania ćwiczeń zdobędziesz praktyczne umiejętności, niezbędne do budowy przyjemnych w użytkowaniu aplikacji WWW. Przekonasz się, że Django pozwala na efektywne i satysfakcjonujące budowanie nawet bardzo ambitnych projektów! [Helion, 2022]
1. Wprowadzenie do Django ; 2. Modele i migracje ; 3. Mapowanie URL, widoki i szablony ; 4. Wstęp do witryny administracyjnej Django ; 5. Zwracanie plików statycznych ; 6. Formularze ; 7. Zaawansowana walidacja formularzy i formularzy modeli ; 8. Zwracanie multimediów i przesyłanie plików ; 9. Sesje i uwierzytelnianie ; 10. Zaawansowane aspekty aplikacji administracyjnej Django i jej dostosowywanie ; 11. Zaawansowane aspekty szablonów i widoki oparte na klasach ; 12. Tworzenie API REST-owego ; 13. Generowanie plików CSV, PDF i innych plików binarnych ; 14. Testowanie ; 15. Zewnętrzne biblioteki Django ; 16. Używanie frontendowej biblioteki JavaScriptu z Django ; Dodatek A.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks.
Python jest dojrzałym, elastycznym i bardzo wszechstronnym językiem programowania. Nadaje się do budowy przeróżnych aplikacji, a także do tworzenia programów służących do bardzo specyficznych zastosowań, takich jak badania naukowe. Aby jednak w pełni wykorzystać te imponujące możliwości, musisz pisać dobry kod: przejrzysty, zwięzły, działający poprawnie. Niestety, nie jest łatwo nauczyć się dobrego programowania. To coś więcej niż przyswojenie zestawu poleceń i słów kluczowych. Wymaga czasu, wysiłku, sporego zaangażowania i... dobrego przewodnika na tej trudnej ścieżce. Niniejsza książka jest właśnie takim dobrym przewodnikiem dla początkujących programistów. Napisana łatwym językiem, wciągająca, duży nacisk kładzie na analizę tworzonego kodu. Jeśli tylko skoncentrujesz się na wykonywanych zadaniach, zdobędziesz się na zaangażowanie i dokładność, zrozumienie znaczenia każdej linii programu przyjdzie łatwo. Wartościowym elementem książki są wskazówki, jak zepsuć napisany kod, a następnie go zabezpieczyć - co przygotuje Cię do unikania błędów w trakcie programowania. Dzięki tej książce zdobędziesz trzy najważniejsze umiejętności każdego programisty: czytania i pisania ze zrozumieniem, dbałości o szczegóły oraz dostrzegania różnic. Najważniejsze zagadnienia: przygotowanie kompletnego środowiska programistycznego, organizowanie, pisanie, psucie i naprawianie kodu, programowanie obiektowe, projektowanie programu i testowanie kodu, podstawy budowy aplikacji internetowych i prostszych gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Jak zaprogramować robota : zastosowanie Raspberry Pi i Pythona w tworzeniu autonomicznych robotów / Danny Staple ; przekład Anna Mizerska. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 516, [4] strony : ilustracje, fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Learn robotics programming : build and control AI-enabled autonomous robots using the Raspberry Pi and Python" 2021.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Książka przeznaczona głównie dla osób, które mają niewielkie doświadczenie z programowaniem.
Ta książka stanowi przystępne wprowadzenie do świata projektantów i budowniczych robotów. Dzięki niej dowiesz się, jak wybrać potrzebne podzespoły, jak je ze sobą połączyć i jak wykorzystywać poszczególne urządzenia wejścia i wyjścia. Posłużysz się w tym celu płytką Raspberry Pi i kompatybilnymi z nią podzespołami. Następnie napiszesz w Pythonie kod, dzięki któremu wzbogacisz swojego robota o sztuczną inteligencję i połączysz się z nim przez Wi-Fi za pomocą smartfonu. Zdobędziesz również wiedzę, w jaki sposób realizować bardziej złożone projekty z zakresu robotyki, a także przygotujesz się, aby zwizualizować, zaprojektować, zbudować i zaprogramować robota według własnego pomysłu. [Helion, 2022]
Cz. I. PODSTAWY ROBOTYKI: 1. Wprowadzenie do robotyki, 2. Odkrywanie elementów robota - kod i elektronika, 3. Odkrywanie Raspberry Pi, 4. Przygotowanie Raspberry Pi pod robota, 5. Tworzenie kopii zapasowej kodu za pomocą Gita i karty pamięci SD ; Cz. II. BUDOWANIE AUTONOMICZNEGO ROBOTA - PODŁĄCZANIE CZUJNIKÓW I SILNIKÓW DO RASPBERRY PI: 6. Podstawy budowania robota - koła, zasilanie i połączenia, 7. Jazda do przodu i skręcanie - wprawianie silników w ruch za pomocą Pythona, 8. Programowanie czujników odległości za pomocą Pythona, 9. Programowanie pasków LED RGB za pomocą Pythona, 10. Sterowanie serwomotorami za pomocą Pythona, 11. Programowanie enkoderów za pomocą Pythona, 12. Programowanie IMU za pomocą Pythona ; Cz. III. SŁYSZENIE I WIDZENIE - WYPOSAŻENIE ROBOTA W INTELIGENTNE CZUJNIKI: 13. System wizyjny robota z wykorzystaniem bibliotek PiCamera i OpenCV, 14. Śledzenie linii z wykorzystaniem kamery i Pythona, 15. Komunikacja głosowa z robotem za pomocą programu Mycroft, 16. Więcej o IMU, 17. Sterowanie robotem za pomocą telefonu i Pythona ; Cz. IV. KONTYNUACJA PRZYGODY Z ROBOTYKĄ: 18. Rozwijanie umiejętności z zakresu robotyki, 19. Projekt kolejnego robota - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-007 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Beyond the basic stuff with Python : best practices for writing clean code" 2021.
W książce także ISBN oryginału.
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona. [Helion, 2022]
Cz. I. PIERWSZE KROKI: 1. Obsługa błędów i poszukiwanie pomocy, 2. Konfiguracja środowiska i wiersz polecenia ; Cz. II. NAJLEPSZE PRAKTYKI, NARZĘDZIA I TECHNIKI: 3. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Black, 4. Wybieranie zrozumiałych nazw, 5. Wyszukiwanie cuchnącego kodu, 6. Pisanie "pythonicznego" kodu, 7. Programistyczny żargon, 8. Znane pułapki Pythona, 9. Ezoteryczne osobliwości Pythona, 10. Pisanie skutecznych funkcji, 11. Komentarze, docstringi i wskazówki typu, 12. Organizowanie projektów kodu z wykorzystaniem systemu Git, 13. Mierzenie wydajności algorytmów i analiza Big O, 14. Praktyczne projekty ; Cz. III. PYTHON OBIEKTOWY: 15. Klasy i programowanie obiektowe, 16. Programowanie obiektowe i dziedziczenie, 17. Pythoniczny paradygmat OOP: właściwości i metody dunder.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Python microservices development" 2017.
Indeks.
ROZDZIAŁ 1. CZYM SĄ MIKROUSŁUGI?: Geneza architektury SOA ; Podejście monolityczne ; Podejście mikrousługowe ; Zalety mikrousług ; Wady mikrousług ; Implementacja mikrousług w języku Python ; Wydajność kodu. ROZDZIAŁ 2. PLATFORMA FLASK: Jaka wersja Pythona? ; Obsługa zapytań w platformie Flask ; Wbudowane funkcjonalności platformy Flask ; Szkielet mikrousługi. ROZDZIAŁ 3. CYKL DOSKONAŁY: KODOWANIE, TESTOWANIE, DOKUMENTOWANIE: Rodzaje testów ; Pakiet WebTest ; Narzędzia pytest i tox ; Dokumentacja programistyczna ; Ciągła integracja. ROZDZIAŁ 4. APLIKACJA RUNNERLY: Aplikacja Runnerly ; Struktura monolityczna ; Dzielenie monolitu ; Usługa danych ; Standard Open API 2.0 ; Dalszy podział aplikacji. ROZDZIAŁ 5. INTERAKCJE Z INNYMI USŁUGAMI: Wywołania synchroniczne ; Wywołania asynchroniczne ; Testy. ROZDZIAŁ 6. MONITOROWANIE USŁUG: Centralizacja dzienników ; Wskaźniki wydajnościowe. ROZDZIAŁ 7. ZABEZPIECZANIE USŁUG: Protokół OAuth2 ; Uwierzytelnienie oparte na tokenach ; Zapora WAF ; Zabezpieczanie kodu. ROZDZIAŁ 8. WSZYSTKO RAZEM: Tworzenie interfejsu za pomocą biblioteki ReactJS ; Biblioteka ReactJS i platforma Flask ; Uwierzytelnianie użytkowników i autoryzowanie zapytań. ROZDZIAŁ 9. SPAKOWANIE I URUCHOMIENIE RUNNERLY: Narzędzia pakujące ; Uruchamianie mikrousług ; Zarządzanie procesami. ROZDZIAŁ 10. USŁUGI KONTENEROWE: Czym jest Docker? ; Docker od podstaw ; Uruchamianie aplikacji Flask na platformie Docker ; Kompletny system - OpenResty, Circus i Flask ; Wdrożenia kontenerowe. ROZDZIAŁ 11. INSTALACJA W CHMURZE AWS: Chmura AWS ; Kierowanie zapytań - Route53, ELB i AutoScaling ; Wykonywanie kodu - EC2 i Lambda ; Gromadzenie danych - EBS, S3, RDS, ElasticCache i CloudFront ; Podstawy wdrażania mikrousług w chmurze AWS ; Wdrażanie klastrów przy użyciu usługi ECS ; Usługa Route53. ROZDZIAŁ 12. CO DALEJ?: Iteratory i generatory ; Koprocedury ; Biblioteka asyncio ; Platforma aiohttp ; Platforma Sanic ; Model asynchroniczny i synchroniczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej