Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Poradniki i przewodniki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(16)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(20)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(8)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(8)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(6)
Autor
Spohrer Kate E
(3)
Arcelus Jon
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Mosetter Kurt
(2)
Mosetter Reiner
(2)
Munden Alison
(2)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Szymanderska Urszula
(2)
Ściepko-Cram Dorota
(2)
Acquaviva Eric (1973- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Amen Daniel G. (1954- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bianga Milena
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Boerger Angelina Autor
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bramham Jessica
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernman Malena
(1)
Frank Michelle
(1)
Galas-Zgorzalewicz Bożena
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gendron Alice
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Kaczmarek Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Knochenhauer Kamila
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżowski Janusz (1939- )
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Laskowska Marta (1990- )
(1)
Leer Kristin
(1)
Lempinen Marko (1974- )
(1)
Mojs Ewa
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nartowska Hanna (1923-2009)
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Niemi Jussi (1957- )
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Oronowicz-Kida Ewa
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Pfiffner Linda Jo
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pollak Monika
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pękała Rafał
(1)
Quinn Patricia O. (1945- )
(1)
Ratey John J. (1948- )
(1)
Romanowska Krystyna (1971- )
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Saul Richard
(1)
Siewior-Kuś Alina
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Solden Sari
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stern Judith M
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Toczyska Karolina Tł
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolff Robert R
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(20)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Zespół ADHD
(47)
Dziecko
(8)
Autyzm
(7)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z ADHD
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Osoby z ADHD
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Cukrzyca
(3)
Dorośli
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Leczenie
(3)
Padaczka
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Życie codzienne
(3)
Choroby dziecięce
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Macierzyństwo
(2)
Nastolatki
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Wstyd
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie sobą
(2)
Zespół Turnera
(2)
Afazja
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Białaczka
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Ekologia
(1)
Emisja głosu
(1)
Ernman, Beata
(1)
Ernman, Malena
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Głos
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Igrzyska Olimpijskie Zimowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kradzież
(1)
Leki
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Matki i córki
(1)
Metody nauczania
(1)
Mindfulness
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Muzycy fińscy
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nerwice
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Nowotwór
(1)
Nykänen, Matti (1963-2019)
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Polityka klimatyczna
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Problemy społeczne
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychiatria dziecięca
(1)
Psychiatria wieku dorastania
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapia
(1)
Puchar Świata w Skokach Narciarskich
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla rodziców
(2)
Reportaż
(2)
Biografia
(1)
Mowy
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo – agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych – wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
ROZPRAWY: Język jako wartość ; Terapia logopedyczna osób niesłyszących - aktualne zadania i aplikacje na przyszłość ; Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych ; Diagnoza i terapia dysfagii w przypadku dzieci ; Przegląd rozwiązań umożliwiających komunikowanie się niemówiących dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową ; Jak pracować z dzieckiem z ADHD? ; Trening sukcesu w pracy z dzieckiem ADHD ; Rola diety w profilaktyce narządu głosu ; STUDIA PRZYPADKÓW: Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem ; Psychospołeczne funkcjonowanie dziecka z systemem implantu ślimakowego ; Zaburzenia mowy i komunikacji pozawerbalnej u dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju o podlożu genetycznym - zespół Retta ; Zaburzenia ogólnorozwojowe związane z zespołem Edwardsa ; GLOTTODYDAKTYKA (scenariusze zajęć): Pory roku ; Polska grzeczność językowa ; Czy opakowanie tworzy przedmiot?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin ľ lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów.
Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału. Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia "Dziecko zů" po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa. Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów. [Impuls, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Tytuł oryginału: "Kids in the syndrome mix of ADHD, LD, Asperger's, Tourette's, bipolar, and more! : the one stop guide for parents, teachers, and other professionals" 2005.
Ogólne zasady diagnozowania ; Ogólne zasady terapii ; Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ; Trudności w nauce ; Zaburzenia ze spektrum autystycznego ; Zespół Aspergera i jego leczenie ; Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne ; Zaburzenia integracji sensorycznej ; Tiki i zespół Tourette'a ; Depresja ; Depresja dwubiegunowa ; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze ; Zaburzenia centralnego przetwarzania słuchowego ; Lekarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Indeks.
CZ. I: PLAN LECZENIA PLUS-MINUS: 1. Cudowny minerał: Plus: magnez ; 2. Równoważenie fal mózgowych w celu zwiększenia koncentracji: Plus: oligomeryczne proantocyjanidyny, oligoproantocyjanidyny (opc) ; Plus: neurofeedback (neurotrening, neuroterapia) ; 3. przełomowa naturalna terapia łagodząca skłonność do irytacji, gniewu i agresji: Plus: lit jako składnik odżywczy ; 4. Zbilansowane składniki odżywcze, zrównoważone zachowanie: Plus: miedź ; Minus: cynk ; 5. Uzdrowić jelita, pomóc mózgowi: Minus: brak równowagi mikroflory jelitowej ; Plus: probiotyki ; 6. Dobre jedzenie niedobre dla waszego dziecka: Minus: nadwrażliwość i alergie pokarmowe ; Plus: enzymy trawienne ; 7. Wzmacnianie komórek mózgowych, osłabianie adhd: Plus: omega-3 ; 8. Rozwiążcie problem cukru – po prostu dodajcie białko minus: słodzone napoje: Plus: białko ; 9. Naturalna alternatywa dla leków na adhd: Plus: prekursory neuroprzekaźników ; 10. Nareszcie skoncentrowani – styl życia: głęboki sen i regularne ćwiczenia fizyczne: Minus: problemy ze snem i zaburzenia snu ; Plus: regularne ćwiczenia fizyczne ; 11. Poprawa koncentracji, oddech za oddechem: Plus: uważność (medytacja mindfulness) ; CZĘŚĆ II: NAJLEPSZE ROZWIĄZANIA MEDYCZNE I BEHAWIORALNE: 12. Leki na adhd - minus: skutki uboczne ; 13. rodzicielstwo plus: kluczowe strategie poprawy zachowania dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Agnieszka Słopień, 1. Obraz kliniczny, zaburzenia współwystępujące oraz postępowanie terapeutyczne w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Małgorzata Zofia Lisik, 2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi – podłoże genetyczne ; Antoni Purkosz, Ewa Jamroz, 3. Zaburzenia neurorozwojowe – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zaburzenia ze spektrum autyzmu oraz inne dysfunkcje ośrodkowego układu nerwowego ; Ewa Pilarska, 4. Zaburzenia neurologiczne współistniejące z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Marcin Żarowski, 5. Zaburzenia snu w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Anna Kowalska, 6. Podłoże genetyczne zespołu Tourette’a – wspólne geny choroby tików i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Katarzyna Anna Majewska, Maia Stanisławska-Kubiak, Andrzej Kędzia, 7. Czynność układu dokrewnego a nadpobudliwość u dzieci ; Tomasz Hanć, Paula Mamrot, Ewa Bryl, Agata Dutkiewicz, Agnieszka Słupień, Monika Dmitrzak-Węglarz, 8. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i otyłość – hipotezy wyjaśniające współchorobowość ; Andrzej Obrębowski, 9. Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w praktyce foniatrycznej ; Ewa Mojs, Maja Matthews-Kozanecka, 10. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi u dorosłych. Ewolucja objawów i problemy diagnostyczne ; Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Paweł Kubik, Anna Kostorz, 11. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jako zespół polietiologiczny i wymagający wielodyscyplinarnego wsparcia ; Bartosz Piasecki, Ewa Mojs, 12. Nieadaptacyjne schematy emocjonalne u dorosłych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Wojciech Strzelecki, 13. Zastosowanie muzykoterapii w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ; Anna Kostiukow, Mateusz Romanowski, Włodzimierz Samboreki, 14. Czy dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i zaburzeniami ze spektrum autyzmu powinny unikać dodatków do żywności? ; Sebastian Zbitkowski, Sylwia Maćkowiak, Renata Turska-Malińska, 15. Dziecko z zespołem Angelmana – opóźnione psychomotorycznie, a jednak nadpobudliwe ; Justyna Kokot, 16. Test MOXO jako narzędzie skutecznie wspomagające diagnozę oraz terapię zaburzeń uwagi, w tym zespołu nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi, u dzieci, młodzieży oraz dorosłych ; Bernard Dżumaga, 17. Zastosowanie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3/omega-6 w kompleksowej terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108609 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. s. 399-400.
W książce tej znajdziemy odpowiedzi na następujące pytania: Jak stwierdzić u dziecka dysleksję i jak z nią walczyć? W jaki sposób pomóc uczniowi z dysortografią? Jak wesprzeć dziecko z dyskalkulią? Jak radzić sobie z dzieckiem z ADHD? Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w walce ze wstydem? Wskazówki, jak oderwać dziecko od komputera. Rady dla rodziców telewizyjnego maniaka. Metody postępowania z fanem sieci fast food. Rady na czas dojrzewania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cały Ten Mózg)
Tytuł oryginału: "Healing ADD : the breakthrough program that allows you to see and heal the six types of attention deficit disorder" 2001.
Nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD) oraz inne odmiany zaburzenia uwagi to problem, z którym borykaliśmy się od zawsze, lecz dopiero niedawno został zdiagnozowany i nazwany. Kłopoty z nauką, agresywność, niemożność usiedzenia w jednym miejscu, odkładanie spraw na później, konfliktowość, trudności w porozumieniu się z innymi ludźmi – to tylko niektóre przejawy owego zaburzenia, dotyczącego zarówno dzieci, jak i dorosłych. Długoletnie badania nad mózgiem, prowadzone techniką obrazowania SPECT w światowej sławy klinikach doktora Daniela G. Amena, dowodzą, że te wszystkie krytykowane zachowania wcale nie wynikają ze złego charakteru danej osoby, lecz mają naturę fizyczną. Ich źródłem jest dysfunkcja określonego obszaru mózgowego, którą z powodzeniem MOŻNA WYLECZYĆ. Książka adresowana jest nie tylko do psychologów i wychowawców, ale także do tych wszystkich, którzy mają już dość kłopotów związanych z nagannym zachowaniem innych lub własnych niepowodzeń życiowych. A więc jeśli: • nie zdążasz na czas z wykonywaniem swoich obowiązków; • źle sypiasz lub cierpisz na depresję; • twoje dziecko ma kłopoty z nauką albo źle zachowuje się w szkole; • czujesz nieuzasadnioną agresję lub gniew; • płacisz odsetki za niezapłacone w terminie rachunki; • uważasz, że musisz brać narkotyki albo inne używki; • albo nawet masz kłopoty z prawem; sięgnij po tę książkę, dowiedz się o przyczynie problemów, skorzystaj z rad autora i uwolnij się wreszcie od uciążliwości życia kogoś, o kim się mówi, że ma „trudny charakter”. [Wydawnictwo Medium, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna. [z Przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej (Konsultant Krajowy w dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113211 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Informacja o serii w przedmowie na stronie 7.
Bibliografia na stronach [203]-236. Literatura zalecana na stronie 201. Indeksy.
Dla psychologów, psychiatrów, lekarzy, wychowawców, rodziców.
1.Poznawanie dzieci: Poznajmy kilkoro dzieci ; Przedstawienie niektórych pytań ; 2.Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego: Modele biologiczne ; Behawioryzm: modele teorii uczenia się ; Model poznawczy ; Model psychodynamiczny ; Modele systemowe ; Model podatność – stres ; Zmiana trendów ; Podsumowanie ; 3.Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa: Psychopatologia rozwojowa ; Czynniki związane ze sprawowaniem opieki rodzicielskiej i z rodziną ; Diagnozowanie i klasyfikacja zaburzeń wieku dziecięcego ; Leczenie zaburzeń dziecięcych ; Podsumowanie ; 4.Zaburzenia zachowania: Opis i klasyfikacja ; Przyczyny ; Przebieg zaburzenia zachowania ; Leczenie ; Podsumowanie ; 5.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Opis i klasyfikacja ; Przyczyny ; Przebieg ADHD ; Leczenie farmakologiczne i psychospołeczne programy leczenia ADHD ; Podsumowanie ; 6.Zaburzenia lękowe: Normalny rozwój emocjonalny ; Opis i klasyfikacja ; Czynniki przyczynowe ; Leczenie ; Podsumowanie ; 7.Depresja: Opis i klasyfikacja ; Czynniki przyczynowe ; Przebieg depresji u dzieci ; Leczenie ; Podsumowanie ; 8.Zaburzenia odżywiania: Zaburzenia karmienia i odżywiania w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa ; Jadłowstręt psychiczny (anorexia nervosa) ; Żarłoczność psychiczna {bulimia nervosa) ; Leczenie ; Podsumowanie ; 9.Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych): Upośledzenie umysłowe ; Zaburzenia uczenia się ; Podsumowanie ; 10.Całościowe zaburzenia rozwojowe: Autyzm ; Jak można zaradzić samouszkodzeniom? ; Inne całościowe zaburzenia rozwojowe ; Podsumowanie ; 11.Tiki i zaburzenia wydalania: Tiki ; Moczenie mimowolne i mimowolne zanieczyszczanie się kałem ; Podsumowanie ; 12.Pytania do rozważenia: Co ty byś zrobił? ; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Deficyty funkcji poznawczych u osób chorujących psychicznie - efekt choroby, czy leczenia? ; 2. Ostatnie postępy w neurobiologii zaburzeń lękowych: konsekwencje nowych terapii ; 3. Psychiatra jako obiekt manipulacji ; 4. Psychiatria dziecięca i młodzieżowa czy też "młoda psychiatria"? ; 5. Grupy wsparcia dla rodziców dzieci z oparzeniami w Oddziale Oparzeń Dziecięcych Szpitala w Połuniowej Afryce ; 6. Zespół nadpobudliwości psycho-ruchowej (ADHD) u dzieci i u dorosłych ; 7. Wpływ wychowania na nietypowe zachowania hiszpańskich nastolatków ; 8. Farmakoterapia w zaburzeniach lękowych ; 9. Połączone leczenie agorafobii: kliniczne zastosowania terapii z użyciem wirtualnej rzeczywistości ; 10. Pacjenci ciężko chorzy psychicznie: nowe podejście do badań na obecność wirusa HIV ; 11. Choroba afektywna dwubiegunowa z szybką zmianą faz- założenia diagnostyczne ; 12. Analiza związku pomiędzy karmieniem piersią a depresją poporodową ; 13. Wytyczne leczenia zaburzeń depresyjnych lekami przeciwdepresyjnymi ; 14. Poprawa przestrzegania leczenia choroby afektywnej dwubiegunowej. Analiza aktualnej skuteczności leczenia psychosocjalnego oraz wskazówki dla przyszłego rozwoju terapii ; 15. Selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny w leczeniu depresji jednobiegunowej: systematyczna analiza klasycznych długoterminowych losowych badań z grupą kontrolną ; 16. Stosowanie leków przeciwdepresyjnych u pacjentów z chorobami układu sercowo- naczyniowego ; 17. Psychologiczne aspekty choroby niedokrwiennej serca ; 18. Wspólna płaszczyzna między religią a psychozą ; 19. Trudności w prowadzeniu farmakoterapii u chorych na schizofrenię ; 20.Hiperprolaktynemia u pacjentek leczonych amisulpridem ; 21. Przybieranie na wadze w schizofrenii wywołane przyjmowaniem leków psychotycznych: mechanizmy i leczenie ; 22. Dawkowanie neuroleptyków i zalecane dawki leków antyparkinsonowskich ; 23. Problemy dotyczące agranulocytozy w badaniach krwi w czasie stosowania klozapiny ; 24. Elektrowstrząsy- zastosowanie we współczesnej terapii psychiatrycznej ; 25. Farmakoterapia otępień pierwotnie zwyrodnieniowych i naczyniopochodnych ; 26. Diagnozowanie i leczenie zespołu stresu pourazowego u kombatantów wojennych ; 27. Problemy pacjentów z zespołem stresu pourazowego w kontekście medycyny sądowej ; 28. Problemy psychiatryczne w opiece paliatywnej: rozpoznawanie derilum u pacjentów skierowanych ; 29. Leczenie pacjentów ze skłonnościami samobójczymi w praktyce klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Alles über ADS bei Erwachsenen" 2005.
Bibliografia na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat, - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD, - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD, - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć, - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. [Mando - Wydawnictwo WAM, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111327 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Kirmes im Kopf" 2023.
Bibliografia na stronach 291-[301].
Poznaj Angelinę Boerger, dziennikarkę, która ma ADHD i próbuje wyjaśnić innym, co dzieje się w jej głowie. Na Instagramie i w książce pisze o tym, jak wygląda życie z tą chorobą i dlaczego dziewczęta i kobiety często są diagnozowane nieprawidłowo lub bardzo późno. Często się zastanawiałam, co kryje się za moim roztargnieniem i nieumiejętnością radzenia sobie ze stresem. Miałam mnóstwo pomysłów, ale nie potrafiłam się skupić. Jeździłam autobusem na niewłaściwy koniec miasta. Śmiałam się, a później płakałam bez powodu. Zapominałam o tym, co jeszcze przed chwilą chciałam zrobić. Ciągle byłam wyczerpana, a moje myśli pędziły niczym rollercoaster. Znajomych przestało dziwić, że się spóźniam i mylę terminy spotkań. Niektórzy z nich powtarzali, że wszędzie mnie pełno i trudno za mną nadążyć. Dopiero po wielu badaniach usłyszałam diagnozę: ADHD. Poczułam ulgę, że karuzela w mojej głowie w końcu zyskała nazwę. [Wydawnictwo Otwarte, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [210]-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: "Classroom mystery : $b a book about ADHD" 2019.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie redakcyjnej podtytuł: Jak WRESZCIE zrozumieć siebie. Tytuł oryginału: The Mini ADHD coach : how to (finally) understand yourself.
Tytuł oryginału: "The Mini ADHD coach : how to (finally) understand yourself" 2023.
Indeks.
Kiedy w wieku 29 lat u Alice Gendron zdiagnozowano ADHD, wiedziała, że nie pasuje do powszechnych stereotypów na temat ADHD. I wiedziała, że nie jest sama. ADHD dotyczy aż 10 procent ludzi na całym świecie. Czy można mieć ADHD i nadal potrafić się skupiać? Czy do postawienia diagnozy potrzebna jest nadpobudliwość? Ta książka wyjaśni wszystkie zawiłości! Dzięki niej dowiesz się: - Jak ADHD może wpłynąć na twoje codzienne życie, od ubierania się i podróżowania po randki i przygotowywanie kolacji? - Jak radzić sobie z silnymi emocjami po zdiagnozowaniu ADHD? - Co tak naprawdę oznaczają objawy ADHD? - I jak wreszcie zrozumieć siebie? Pełna życiowych wskazówek i codziennych trików, ta książka pokaże ci, jak można harmonijnie rozwijać się z ADHD. [
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113199 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Ta książka zawiera praktyczny zestaw narzędzi, w które rodzic powinien wyposażyć swoje nastoletnie dziecko, by potrafiło radzić sobie z rzeczywistością i wiedziało, jak zbudować zdrową dorosłą tożsamość. W czasach, w których żyjemy, dorośli składają swoim nastoletnim dzieciom obietnice, których nie są w stanie dotrzymać. Stwarzają iluzję dostępności i nieograniczonych możliwości, których nie da się zrealizować. Ogłaszają: „możecie być kim chcecie”. Przestają wyznaczać granice. Obiecują dobrą edukację, a fundują szkolny chaos, brak uwagi i nierealne oczekiwania. Do tego dorzucają niepewność i świat na skraju katastrofy klimatycznej. W pełnej niepokoju rzeczywistości nastolatki szukają potwierdzenia swojej wartości w mediach społecznościowych. Padają ofiarą seksualizacji i nadużyć. Zmagają się z depresją i myślami samobójczymi. Nie śpią. Cierpią na ADHD. Popadają w konformizm. Mają problemy z identyfikacją płci. Nie umieją dogadać się z dorosłymi. O konfrontacji z lękiem, goryczą i rozczarowaniem. O niewidzialnym i niemym buncie przeciwko swoim ciałom i samym sobie. O zaburzeniach psychicznych i wyzwaniach codzienności. O zdroworozsądkowym wychowaniu nastolatek w skomplikowanym świecie rozmawiają dwie doświadczone lekarki i terapeutki oraz dziennikarka. [Muza SA., 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Back to normal : why ordinary childhood behavior is mistaken for ADHD, bipolar disorder, and Autism Spectrum Disorder" 2013.
Bibliografia na stronach 317-[335].
Wracasz do domu. Twoje dziecko szaleje, krzyczy, nie daje się uspokoić. Chcesz odpocząć, odreagować po ciężkim dniu, a tu taki chaos. Co z tym dzieckiem jest nie tak?! NIC. Ono też jest zmęczone i musi odreagować. CZAS WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI. Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami - ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób - złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt. W przystępny sposób pokazuje, jak radzić sobie z problemami i nie dać się zmanipulować modom kreowanym przez media i firmy farmaceutyczne, których ofiarą padają nasze dzieci. Przekonaj się, że nasze dzieci są normalniejsze niż nam się wydaje, a problemy z nimi można łatwo rozwiązać. [Znak Litera Nova, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. przy rozdz.
1. DYSLEKSJA ROZWOJOWA: 1.1. DYSLEKSJA I DYSORTOGRAFIA: Co to znaczy, że u twojego dziecka zdiagnozowano dysleksję rozwojową? Co to jest dysgrafia, dysleksja, dysortografia? Jakie są objawy i metody terapii dysleksji i dysortografii? Skąd brać materiały do pracy z dzieckiem dyslektycznym? Jak rodzice i nauczyciele mogą pomóc dyslektykom? Czy dyslektykom przysługują jakieś ulgi w szkole i na egzaminach? Czy Polacy są przewrażliwieni na punkcie dysleksji?, 1.2. DYSGRAFIA: Czy każdy, kto brzydko pisze, jest dysgrafikiem? Jakie fakty mogą przemawiać za tym, że Twoje dziecko nim jest? Jak można pomóc dysgrafikowi? Czy dysgrafik powinien być oceniany za pismo? Czy dysgraficy mogą liczyć na udogodnienia na sprawdzianach i egzaminach?; 2. DYSKALKULIA: Co to jest dyskalkulia? W jakim wieku się ją diagnozuje? Jak można wcześniej rozpoznać jej symptomy? Czy dyskalkulia ma coś wspólnego z dysleksją? Jakie kłopoty ma dorosły dyskalkulik? Gdzie szukać pomocy dla ucznia-dyskalkulika?; 3. ADHD: Co to właściwie jest ADHD? Czy to jest choroba? Czy z tego się wyrasta? Jakie objawy powinny nas zaniepokoić? Czy powiedzieć rodzeństwu dziecka z ADHD - twój brat jest chory albo twoja siostra jest chora? Czy istnieją jakieś ulgi dla uczniów z ADHD? Jakiego typu terapii można się spodziewać? Skąd możemy wiedzieć, czy terapia prowadzona jest prawidłowo? Jak postępować wobec osób dokuczających naszemu dziecku?; 4. WSTYD: Co to jest wstyd, skąd się bierze i co jest jego przyczyną? Jak pomóc dziecku pokonać nieśmiałość i kompleksy? Czy dziecko nieśmiałe skazane jest we współczesnym społeczeństwie na klęskę? Co może być przyczyną nagłej przemiany bardzo śmiałego dziecka w bardzo nieśmiałe?; 5. INNE KWESTIE DOTYCZĄCE WYCHOWANIA: Jakimi metodami odciągnąć dziecko od komputera? Ile czasu dziennie syn czy córka mogą bezpiecznie oglądać telewizję? Czy dobrym pomysłem jest włączanie dzieciom w nagrodę DVD? Do jakiego momentu odrabiać z dzieckiem lekcje? jak sprawić, by dziecko chciało się uczyć? Ile pieniędzy dać synowi czy córce na kolonie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93398 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej