Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(44)
Forma i typ
Książki
(42)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(17)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(26)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Popek Stanisław (1936- )
(3)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(3)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Szewc-Osiecka Monika
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bibik Janusz
(1)
Biliński Witold
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Carr Alan (1957- )
(1)
Chang Jill
(1)
Colvin Geoffrey
(1)
Decís Anne (1969- )
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Gabriel Clive
(1)
Gardner Howard (1943- )
(1)
Gast-Gampe Martina (1959- )
(1)
Glińska Marta
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Greene James (1939- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Ibarrola Begoña (1954- )
(1)
Jaśtak Nina
(1)
Jędrzejewska Maria (tłumacz)
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kermadec Monique de
(1)
Klinkosz Waldemar
(1)
Konarski Jacek (1966- )
(1)
Królicki Zbigniew Andrzej
(1)
Lewis David (1942- )
(1)
Lind Karen (1943- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Miklaszewski Kacper (1949- )
(1)
Murphy Joseph (1898-1981)
(1)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Olejarczyk Asia
(1)
Perleth Christoph (1958- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Porter Tara
(1)
Powell Arthur Edward (1882- )
(1)
Prochera Ireneusz
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Ringhand Daniel (1975- )
(1)
Rojas Estapé Marián
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Schatz Tanja (1968- )
(1)
Shuter-Dyson Rosamund
(1)
Siaud-Facchin Jeanne (1957- )
(1)
Skalska Maria (tłumacz)
(1)
Stoppard Miriam (1937- )
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Teplov Boris Mihajlovič (1896-1965)
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wellman Henry M
(1)
Wilson Ian
(1)
Wodziński Henryk
(1)
Wosiński Marek
(1)
Wright Craig
(1)
Wroński Tadeusz (1915-2000)
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Żuk Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Ukraina
(1)
Język
polski
(39)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Zdolności
(42)
Osobowość
(14)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Twórczość
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Uczenie się
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Metody nauczania
(4)
Muzyka
(4)
Myślenie
(4)
Pamięć
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Samopoznanie
(4)
Temperament
(4)
Charakter
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie
(3)
Sukces
(3)
Uczucia
(3)
Zdolność do rozumienia emocji
(3)
Dziewczęta
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja
(2)
Pewność siebie
(2)
Poznanie
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samorealizacja
(2)
Szczęście
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Zmysły
(2)
Świadomość
(2)
Arteterapia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Celebryci
(1)
Czytanie
(1)
Dusza
(1)
Działanie
(1)
Emocje
(1)
Estetyka
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gandhi, Mohandas Karamchand (1869-1948)
(1)
Geniusz (wybitne zdolności)
(1)
Hornowski, Bolesław (1914-1983)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Jaźń
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Kortyzol
(1)
Kultura
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Mapa marzeń
(1)
Medytacja
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Muzyka skrzypcowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nadzieja
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Nawyki
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Nonkonformizm
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Oko
(1)
Okultyzm
(1)
Optymizm
(1)
Orientacja pozytywna
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Praca
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Temat: dzieło
Niespokojny umysł
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Biografia
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rysunek
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Rozwój osobisty
(6)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Dla zbyt inteligentnych i skomplikowanych.
Tytuł oryginału: "L'Adulte surdoué : apprendre a faire simple quand on est compliqué" 2011.
1. JAK ROZPOZNAĆ NADZDOLNEGO DOROSŁEGO?: Co znaczy być odmiennym? ; Kim właściwie jest nadzdolny dorosły? ; Portret nadzdolnego dorosłego ; Wpływ cech osobowości na życie nadzdolnej osoby ; Nadzdolni: mity i rzeczywistość ; 2. ŚWIADOMOŚĆ WŁASNYCH ZDOLNOŚCI: Kiedy nadzdolny dorosły uświadamia sobie własną odmienność? ; W jaki sposób nadzdolny dorosły postrzega rzeczywistość? ; W jaki sposób świat postrzega ludzi nadzdolnych? ; W jaki sposób nadzdolny dorosły próbuje się przystosować do świata? ; 3. ZROZUMIEĆ PROBLEM, ŻEBY GO OSWOIĆ: Uświadomić sobie własne blokady ; Przekuć słabość i w siłę ; Problem niskiej samooceny ; Problem otoczenia i społeczeństwa ; Zaakceptować swoją odmienność ; Rola różnych czynników zewnętrznych w kształtowaniu się tożsamości osoby nadzdolnej ; KIM TAK NAPRAWDĘ JESTEM? PYTANIA O NAJGŁĘBSZĄ TOŻSAMOŚĆ: "Ja" prawdziwe, "ja" fałszywe: sedno problemu ; Utrata kontaktu ze swoim najgłębszym "ja" ; Zarządzanie mechanizmami obronnymi ; Narzędzia służące samopoznaniu ; 5. POWODY ZGŁOSZENIA SIĘ NA KONSULTACJE: Diagnoza jako punkt wyjścia ; Pierwsze kroki do zmiany ; 6. KORZYŚCI PŁYNĄCE Z TERAPII: Poznać smak szczęścia ; Zapobiegać cierpieniu ; Znaleźć bratnią duszę ; Szukać przyjaciół ; Być docenionym w pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Trop intelligent pour être heureux? : l'adulte surdoué" 2008.
Czy inteligentny człowiek może być szczęśliwy? Pytanie wydaje się absurdalne, ale często jest uzasadnione, ponieważ osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia. Widzisz więcej niż inni, bywasz więc krytyczny i zdarza ci się coś ostro skomentować? Marzysz o tym, żeby czasem naiwnie spojrzeć na świat i dać się ponieść fali uczuć? Ciągle coś analizujesz, dzielisz włos na czworo, zamiast od czasu do czasu poprzestać na uproszczeniach? Działasz według schematu wszystko albo nic, choć czujesz, że takie perfekcjonistyczne podejście cię przerasta? Czasem przytłacza cię ogrom napływających informacji, a codzienne czynności to dla ciebie zbyt wiele? Chcesz kontrolować rzeczywistość, ona jednak wciąż ci się wymyka? Jeśli na część tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ta książka jest właśnie dla ciebie. Z jej pomocą w końcu pojmiesz i na nowo oswoisz własną osobowość, a dzięki temu, że połączysz swoje zasoby intelektualne i emocjonalne, zyskasz zrozumienie i akceptację otoczenia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, da ci konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła tak oczekiwane poczucie spełnienia. [JK Wydawnictwo, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Pojęcia i problemy podstawowe nauki o osobowości ; II. Problemy nauki o temperamentach ; III. Problemy charakterologii ; IV. Zdolności i zainteresowania ; V. Wiedza osobista i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91/cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia w szkole / Donald Ross Green ; [tł. z ang.] Marek Wosiński. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1974. - 237, [3] s. : tab., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
1. Psychologiczne badania nad uczeniem się w
szkole. 2. Uczniowie. 3. Szkoły, nauczyciele i uczniowie. 4. Uczenie się w szkole. 5. Nauczanie. 6. Rezultaty nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Teoria umysłu w praktyce.
Skąd wiemy, co czują inni ludzie, jakie są ich nadzieje, obawy, pragnienia, myśli i plany? Profesor Henry M. Wellman pokazuje, że wszyscy potrafimy czytać w umysłach innych osób. Co więcej, uczymy się tej niezwykłej sztuki niemal od narodzin! Henry M. Wellman, psycholog i badacz rozwoju dziecka, w swojej błyskotliwej książce przybliża czytelnikom teorię umysłu, która potrafi wyjaśnić m.in.: jak rozwijamy nasze umiejętności życia w społeczeństwie, dlaczego niektórzy z nas zostają ateistami, a inni są religijni, jak to się dzieje, że jedni kochają horrory, a drudzy ich nie znoszą, oraz do czego przyda nam się ta wiedza, kiedy to roboty będą nas uczyć, leczyć i się nami opiekować. Jeśli chcemy odnaleźć porządek i przewidywalność w z pozoru chaotycznych ludzkich interakcjach, a przede wszystkim lepiej zrozumieć siebie i innych - ta książka nam w tym pomoże. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Klasycy Nauki Poznańskiej, ISSN 1896-7671 ; t. 29)
Tyt. grzb.: Teoretyczne i psychometryczne podstawy...
Nota bibliogr. s. [217]-218.
Bolesław Hornowski: teoretyczne i psychometryczne podstawy psychologicznych badań zdolności i rozwoju człowieka / Elżbieta Hornowska, Jerzy Brzeziński; Współczesne koncepcje zdolności; Badania zdolności umysłowych osób w wieku emerytalnym; Analiza psychologiczna skali J. C. Ravena: Rozdz. I. Opis skali Testów Percepcyjnych Matrix, Rozdz. II. Podstawy teoretyczne skali Matrix, Rozdz. XI. Przegląd wyników badań skalą testów percepcyjnych w środowisku poznańskim i gdańskim, Rozdz. XII. Wyniki badań; Psychologiczna analiza rysunku postaci ludzkiej; Zastosowanie rysunków do badań psychologicznych dziecka; Rysunek jako metoda projekcyjna osobowości; Badania nad rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży na podstawie rysunku postaci ludzkiej: Rozdz. VI. Współzależność między wynikami badań testem Goodenough a testem Ravena, Rozdz. VII. Próba syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52201 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / red. Tadeusz Tomaszewski. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1975. - 891, [1] s. : il., rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Bibliogr. Indeksy
Człowiek i otoczenie / T. Tomaszewski - Biologiczne podstawy zachowania / K. Jankowski, M. Maruszewski - Społeczne podstawy zachowania / S. Mika - Świadomość / T. Tomaszewski - Orientacja w otoczeniu / J. Ekel, T. Tomaszewski - Uczenie się i pamięć / I. Kurcz - Czynności myślenia / J. Kozielecki - Język i mowa / I. Kurcz - Struktura i mechanizmy regulacyjne czynności człowieka / T. Tomaszewski [i in.] - Osobowość / J. Strelau, Z. Pietrasiński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52537 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73529/t.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70705/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Cuentos para descubrir inteligencias" 2012.
Okładka wliczona w paginację.
Bibliografia na stronie [192].
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci rozwijały swoje talenty. Jednak uzdolnienia mogą być bardzo różne. Według Howarda Gardnera, amerykańskiego psychologa, jest dziewięć rodzajów inteligencji. Dzieci zostały nimi obdarzone w różnym stopniu. Zadaniem dorosłych jest dostrzec i docenić każdą odmianę inteligencji dziecka, a następnie pomóc mu ją rozwinąć i z niej umiejętnie korzystać. „Bajki, które pomagają odkrywać talenty” należą do cyklu trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwa opowiadania, a opisane sytuacje pomagają zwrócić uwagę na różnorodne uzdolnienia ich bohaterów. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw. [Finebooks - Grupa Wydawnicza Adamantan, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
(Wielkie Problemy Małych Ludzi)
Okładka wliczona w paginację.
Wiek: 7+.
Pewnie każdy choć raz zwątpił w swoje siły i poczuł, że jakieś zadanie lub wyzwanie go przerasta. Ta książka w przystępny i niezwykle trafny sposób dotyka tematu pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Opisuje typowe sytuacje z życia dzieci i podsuwa wiele praktycznych porad. Wszystko po to, by pomóc dzieciom uwierzyć w siebie i poczuć własną wartość, bez porównywania się z innymi. Dorosłym zaś daje impuls do wspierania dziecka w odkrywaniu swoich mocnych i słabszych stron. Książki z serii „Wielkie problemy małych ludzi” przedstawiają ważne tematy dotyczące dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Czynią to w sposób przystępny, rzeczowy i kompetentny. Wszystkie tomiki serii powstają z udziałem wykwalifikowanych pedagogów i psychologów; ich autorami są ludzie, którym bliski jest świat dziecka. Asia Olejarczyk (ur. 1986) – absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, autorka książek dla dzieci i tłumaczka literatury. Od kilku lat pisze książki dla małych czytelników. Inspiracji dostarczają jej trzej synowie, którzy są również pierwszymi recenzentami jej tekstów. Wierzy, że literatura jest doskonałym sposobem na rozwijanie wyobraźni, oswajanie emocji i zdobywanie wiedzy o sobie i świecie. Drugim są podróże, którym oddaje się z równym zamiłowaniem. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół średnich w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmowa / Mieczysław Radochoński ; Schemat procedury badawczej / Wit Hadło, Henryk Pietrzak ; Wiedza o sobie a poziom osiągnięć szkolnych / Lucyna Mac ; Poczucie kontroli u uczniów o inteligencji ponadprzeciętnej osiągających niskie wyniki w nauce / Danuta Ochojska, Marzena Słowik ; System wartości uczniów o ponadprzeciętnej inteligencji osiągających niskie wyniki w nauce szkolnej / Bogumiła Stokłosa ; Lęk jako stan i jako cecha osobowości uczniów o zróżnicowanym poziomie osiągnięć szkolnych / Mieczysław Radochoński, Tadeusz Rymarz ; Poczucie sensu życia u młodzieży o zróżnicowanym poziomie osiągnięć szkolnych / Barbara Niżankowska-Półtorak ; Podsumowanie / Mieczysław Radochoński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101241 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy psychologii / Tadeusz Nowacki. - Wyd. 4 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975. - 428 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Indeks
1. Przedmiot psychologii - Wiadomości wstępne - Człowiek jako przedmiot badań psychologicznych - Główne działy psychologii 2. Anatomiczno-fizjologiczne podstawy procesów psy-
chicznych - Budowa układu nerwowego - Budowa mózgu - Narządy zmysłowe - Budowa oka - Budowa ucha - Inne narządy zmysłowe 3. Teoria odruchów warunkowych - Odruchy bezwarunkowe - Odruchy warunkowe - Prawa powstawania i zanikania związków czasowych - Drugi układ sygnałowy - Typy wyższej czynności nerwowej 4. Metody badania zjawisk psychicznych - Określenie metody - Samoobserwacja i obserwacja - Eksperyment - Wywiady, ankiety, kwestionariusze - Analiza wytworów działalności - Psychometria i testy - Metody projekcyjne - Metody interpretacji 5. Główne szkoły i kierunki psychologii - Źródła psychologii - Psychologia kultury - Szkoła würzburska - Psychologia postaci - Psychoanaliza - Behawioryzm - Rozwój psychologii w Polsce 6. Podstawowe zagadnienia rozwoju psychicznego - Czynniki rozwoju psychicznego - Zagadnienie podziału na fazy rozwojowe - Rozwój psychiczny przed okresem dorastania - Okres dorastania 7. Analiza procesu poznawczego - Wrażenia - Wrażliwość i adaptacja - Wzajemne oddziaływanie wrażeń - Spostrzeżenia - Wyobraźnia - Pamięć - Uwaga - Myślenie i mowa 8. Uczucia - Określenie uczuć - Pochodzenie uczuć - Podstawowe właściwości uczuć i ich rodzaje - Podział uczuć ze względu na ich treść - Różnice indywidualne w przeżywaniu uczuć - Uczucie i działalność 9. Psychologiczne podłoże działalności - Określenie pojęcia działalności - Motywy postępowania i ich pochodzenie - Rodzaje motywów - Walka motywów, konsekwencja i wola w działaniu - Krótkie wnioski pedagogiczne 10.Działanie - Pojęcie i przejawy działania - Elementy działania - Działanie twórcze 11.Niektóre zagadnienia psychologii pracy produkcyjnej - Uwagi wstępne - Wpływ postępu technicznego na zmianę charakteru
pracy - Postęp techniczny i zmiany ideologii zawodowej - Problem selekcji i poradnictwa zawodowego - Zagadnienie motywacji w wyborze zawodu - Przygotowanie intelektualne pracownika i inne
zagadnienia psychologii pracy 12.Niektóre zagadnienia psychologii osobowości - Określenie pojęcia osobowości - Temperament - Zainteresowania i skłonności - Uzdolnienia i zdolności - Charakter - Niektóre zagadnienia rozwoju i badania osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-41773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Anjing shi zhong chao nengli: xie gei neixiang zhe de zhichang jinji zhinan, hua bu duo, dan dajia dou hui ting ni shuo" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 207-[211]. Indeks.
Pierwsze kroki w oswajaniu miejsca pracy ; Introwertycy w kontaktach z innymi ; Sposoby radzenia sobie ze spotkaniami w większym gronie ; Pokaż swój naturalny talent! ; Samodoskonalenie dla introwertyków.
„Niezbędnik dla współczesnych cichych wojowników”. Susan Cain, autorka bestsellera „New York Timesa” Ciszej, proszę Czy niepozorni introwertycy mogą zostać liderami w świecie, w którym rządzą pewni siebie i zdecydowani ekstrawertycy? Jill Chang, bizneswoman z Tajwanu udowadnia, że tak. Nieśmiałe i wrażliwe osoby mają ogromny i niewykorzystany potencjał, a najlepszym case study jest jej osobista historia. Chociaż w teście osobowości Meyersa-Briggsa wskaźnik introwertyzmu Chang wyniósł 96%, odniosła ona międzynarodowy sukces. Była agentką w Major League Baseball, menedżerką w ponad dwudziestu krajach i zajmowała się filantropią na światową skalę. Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości. [www.azymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113361 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej