Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(69)
Forma i typ
Książki
(67)
Muzyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(34)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(8)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Deliński Cezariusz
(4)
Bachańska Monika Magdalena
(2)
Bobrowska-Nowak Wanda
(2)
Dudzińska Irena
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Kruk Helena
(2)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(2)
Panek Edyta
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Urbanek Karol
(2)
Vom Wege Brigitte (1950- )
(2)
Weryho Maria (1858-1944)
(2)
Wessel Mechthild (1950- )
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Artero Roberto
(1)
Balcerzak Alojzy (1930- )
(1)
Białobrzeska Joanna
(1)
Bogdanowicz Zofia (wychowanie przedszkolne)
(1)
Brzezińska Daria
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Chmielewski Mieczysław
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Clariana Anna
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domaniewska Teresa
(1)
Dudzicki Roman
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Dyner Władysław (1907-1997)
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Dębska Katarzyna Ewa
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Ferenc-Warchałowska Zuzanna
(1)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Ginter Joasia
(1)
Ginter Martynka
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gromek Maria
(1)
Grzęska Anna
(1)
Głuszeń Marianna
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Jagoda Małgorzata
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kielar Maria
(1)
Kiełczykowska Aleksandra
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Koblewska Janina
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Kunkiewicz-Waligóra Czesława
(1)
Kutyłowska Grażyna
(1)
Kwiatkowska Maria
(1)
Liebertz Charmaine|d(1954- )
(1)
Loscher Wolfgang
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Löscher Wolfgang
(1)
Machnicki Jarosław
(1)
Malko Dorota ( -2010)
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Millán Julia
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nieto Montserrat
(1)
Olszewski Tadeusz (ogrodnictwo)
(1)
Orzechowska Margaryta
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Raczyńska Dorota
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Rykowska Magdalena
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Stankiewicz Bronisława
(1)
Stankiewicz Zygmunt
(1)
Strzemeska J
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szumanówna Wanda (1890-1994)
(1)
Topińska Zofia
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Venger Leonid Abramovič
(1)
Vidal José A
(1)
Walczyna Jadwiga
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wojciechowski Janusz
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zbroniec Tosia
(1)
Zeller Martina
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(20)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(60)
Ukraina
(2)
Język
polski
(60)
Odbiorca
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(67)
Nauczanie początkowe
(17)
Gry i zabawy ruchowe
(14)
Dziecko
(12)
Gry i zabawy
(11)
Przedszkola
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Metoda Montessori
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczanie
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Matematyka
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Oświata
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Pisanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rytmika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie plastyczne
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Decroly, Jan (1871-1932)
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Estkowski, Ewaryst (1820-1857)
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Frobel, Fryderyk (1782-1852)
(1)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Kalectwo
(1)
Karpowicz, Stanisław (1864-1921)
(1)
Klasy łączone
(1)
Komeński, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Krajewski, Tadeusz (1746-1817)
(1)
Kreatywność
(1)
Książka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie politechniczne
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Metoda Petö
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Multimedia
(1)
Muzealnictwo
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Ogrodnictwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Owen, Robert (1771-1858)
(1)
Pape-Carpantier, Maria (1815-1878)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pestalozzi, Jan Henryk (1746-1827)
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Piosenka polska
(1)
Pismo
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polski Związek Niewidomych
(1)
Praca ręczna
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1801-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(6)
Melodia z tekstem podłożonym
(4)
Piosenka dziecięca polska
(4)
Poradniki
(4)
Opracowanie
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Poradnik
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Elementarze polskie
(1)
Literatura dziecięca angielska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
69 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86198 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37-Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy naprawdę trudne dziecko? / Janina Dobrowolska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975. - 155, [1] s. : il., tab., portr. ; 20 cm.
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-793/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Zagadnienia organizacyjne, wychowawcze
i dydaktyczne II. Praca z dziećmi w ciągu roku. Przykłady,
inspiracje 1. Jesień w zabawach i zajęciach dzieci 2. Zima w zajęciach i zabawach 3. Wiosna i lato w zajęciach i zabawach III.Materiał do gier, zabaw i ćwiczeń 1. Zabawy i ćwiczenia ruchowe 2. Zabawy ze śpiewem 3. Gry i zabawy dydaktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41477/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka rekomendowana przez Polski Instytut Montessori.
Bibliografia, netografia na stronie [224].
Drodzy dorośli! Czy wiecie, co łączy Jackie Kennedy, założycieli Google’a, Beyonce oraz księcia Williama? Fakt, że zostali wychowani zgodnie z metodą Montessori. A to dało im radość odkrywania świata, kreatywność i nieszablonowe myślenie. Metoda Montessori pozwala skutecznie i całościowo rozwinąć potencjał dziecka. Dzięki niej dzieci rozbudzą swoją ciekawość i koncentrację. Nauczą się samodzielności, odpowiedzialności, empatii oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, będą miały większą szansę na sukces i może kiedyś dołączą do licznego grona ludzi, którym metoda Montessori pozwoliła w pełni rozwinąć swoje możliwości. Montessori dla każdego to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-7 (młodsze mogą rozwiązywać zadania z rodzicami, a starsze – samodzielnie). W Montessori dla każdego znajdziecie: • zadania polegające na obserwacji świata przyrody, • ćwiczenia sprzyjające całościowemu rozwojowi dziecka: koordynacja oko-ręka, koncentracja uwagi, rozwiązywanie problemów, empatia oraz współpraca w grupie, • wskazówki dla rodziców i podstawowe pojęcia pedagogiki Montessori. [Znak Emotikon, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 192 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Na książce także ISBN wydania pierwszego.
Na okładce: Dla dzieci od 3 do 6 lat.
Bibliografia na stronach 184-186.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, wierszyki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne, przygotujesz je do nauki czytania i pisania, a przede wszystkim będzie się razem dobrze bawić. Każde ćwiczenie opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym je świecie . [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komplet składa się z książki i trzech płyt CD z muzyką do proponowanych zabaw.
Bibliogr. s. 128. Indeks.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych - dwu-, trzylatkach i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej - w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku, jak i i w indywidualnej zabawie z dzieckim - w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem. Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy i pląsy ruchowe. [www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-Czyt.78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [128]. Indeks.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych - dwu-, trzylatkach i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej - w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku, jak i i w indywidualnej zabawie z dzieckim - w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem. Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy i pląsy ruchowe. [www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2597 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
- Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania - Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki
pisania - Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej
w procesie przygotowania do nauki pisania - Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu
graficznego - Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki
pisania i oczekiwane rezultaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. [www.jednosc.com.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Komplet składa się z książki i trzech płyt CD z muzyką do proponowanych zabaw.
Zawiera: CD 1, Piosenki i zabawy : ja wśród innych. CD 2, Piosenki i zabawy : ciało i przestrzeń. CD 3, Zabawy ruchowe z opowieścią.
Reż. nagr. Karol Urbanek.
Joasia Ginter ; Martynka Ginter ; Tosia Zbroniec ; Zuzia Kabacińska ; Marcelinka Kabacińska ; Patrycja Gmyz ; Dominika Pochylska.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych - dwu-, trzylatkach i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej - w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku, jak i i w indywidualnej zabawie z dzieckim - w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem. Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy i pląsy ruchowe. [www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.10-km-162 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Wyk.: Joasia Ginter, Martynka Ginter, Tosia Zbroniec [et al.].
Nagranie w formacie mp3.
Cz. I. Piosenki i zabawy: Ja wśród innych. Cz. II. Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń. Cz. III. Piosenki i zabawy: Zabawy ruchowe z opowieścią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko sześcioletnie uczy się czytać / Irena Dudzińska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 215, [1] s. : faks., fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-51246/cz.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
M.in. analiza przeprowadzonych w 2004 r. w Rzeszowie badań na temat: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich.
Streszcz. ang.
I. DYNAMIKA PRZEMIAN SPOŁECZYCH - KONTEKSTY, ZAGROŻENIA I MOŻLIWOŚCI: Hierarchia wartości a aspiracje edukacyjne uczniów szkół średnich ; Edukacja dla przyszłości. Doskonalenie jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Dylematy paidei na potrójnym pograniczu tworzenia się cywilizacji wiedzy w Polsce ; Edukacja wobec dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych. II. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI WSPARCIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA: Wspieranie osób potrzebujących powinnością moralną człowieka w XXI wieku ; Kwestia ubóstwa i kształtowanie się underclass w Polsce ; Kwestia bezrobocia a problemy współczesnej rodziny ; Koncepcje pracy z rodziną wychowanków domu dziecka ; Rola edukacji ruchowej we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoc postpenitencjarna jako specyficzna forma opieki następczej w procesie readaptacji społecznej skazanych. III. ORGANIZACJA SYSTEMU WSPARCIA INSTYTUCJONALNEGO - WYBRANE PROBLEMY: Rola samorządu terytorialnego w procesie upodmiotowienia jednostki i społeczeństwa, w kontekście zadań polityki społecznej ; Pomoc dzieciom z deficytami rozwojowymi w kontekście działalności Ośrodków Wczesnej Interwencji ; Pomoc człowiekowi w internacie i bursie szkolnej w kontekście historycznym ; Wspieranie osób niewidomych i słabo widzących w świetle zadań Polskiego Związku Niewidomych ; Rola Polskiego Związku Głuchych w organizowaniu życia społecznego osób z głęboką wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94466 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Fragmenty prac z zakresu oświaty 1900-1944 / Marian Falski. - Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1974. - 488 s., [1] k. tabl. : faks., il., portr., rys., wykr. ; 24 cm.
(Studia Pedagogiczne ; t. 31)
I. Udział polskiej młodzieży szkolnej w ruchu przeciw zaborcom II. Nauka czytania i pisania III.Wypowiedzi dotyczące organizacji szkolnictwa w Polsce Niepodległej (1918-1925) IV. Prace podstawowe Referatu Statystycznego Ministerstwa WRiOP V. Prace specjalne VI. Dzieje oświaty w okresie międzywojennym VII.Prace konspiracyjne prowadzone w czasie drugiej wojny światowej (1939-1944).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37820 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej