Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(128)
Forma i typ
Książki
(126)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(139)
wypożyczone
(19)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(36)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(82)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Radzicki Józef
(11)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Czerniawska Ewa
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(4)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Horosiewicz Beata
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Kurcz Ida (1930- )
(3)
Pieter Józef (1904-1989)
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Ruch Floyd Leon (1903- )
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Bubrowiecki Andrzej
(2)
Clauss Günter
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Galloway Charles
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Głębocka Alicja
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Lilienfeld Scott O. (1960- )
(2)
Mazlish Elaine
(2)
McCann Vivian
(2)
Myers David G
(2)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Nyberg Lisa
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rączaszek Joanna
(2)
Sagan Dariusz
(2)
Schreiber Ignacy
(2)
Strelau Jan (1931- )
(2)
Templeton Rosalyn Anstine
(2)
Tomasello Michael
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Appley Mortimer H
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beauvale Andrzej
(1)
Beyerstein Barry L. (1949- )
(1)
Binder Marek
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(1)
Boral Bartłomiej
(1)
Boral Tobiasz
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Bukowski Adam (tłumacz)
(1)
Bykowski Ludwik Jaxa (1881-1948)
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Ciecierska Teresa
(1)
Cofer Charles Norval
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dawes Robyn M. (1936- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dollard John (1900-1980)
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Fedan Natalia
(1)
Fry Ronald W
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gondzik Erwin (1932- )
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Green Gordon W
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Głębocka Alicja Gabriela
(1)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kania Julian
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(27)
1960 - 1969
(11)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(124)
Ukraina
(2)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Rodzice
(3)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Młodzież
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Uczenie się
(123)
Pamięć
(36)
Psychologia
(28)
Motywacja
(24)
Nauczanie
(24)
Osobowość
(23)
Spostrzeganie
(20)
Myślenie
(18)
Uczniowie
(18)
Uczucia
(17)
Poznanie
(16)
Motywacja uczenia się
(14)
Mózg
(13)
Stres
(12)
Wrażenia
(12)
Język
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Metody nauczania
(10)
Kształcenie
(9)
Psychoterapia
(9)
Świadomość
(9)
Dziecko
(8)
Inteligencja (psychol.)
(8)
Nauczyciele
(8)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Mowa
(7)
Psychopatologia
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Zachowanie
(7)
Praca umysłowa
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Wychowanie
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Decyzje
(5)
Psychologia nauczania
(5)
Zdolności
(5)
Zmysły
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Szkolnictwo
(4)
Układ nerwowy
(4)
Wzrok
(4)
Behawioryzm
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Neuropsychologia
(3)
Praca
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samopoznanie
(3)
Słuch
(3)
Umysł
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Emocje
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Leczenie
(2)
Mnemotechnika
(2)
Odruchy
(2)
Odruchy warunkowe
(2)
Ontogeneza
(2)
Optymizm
(2)
Sen
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Temperament
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Wrażliwość (psychol.)
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wyobraźnia
(2)
Wyobrażenia
(2)
Zainteresowania
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autyzm
(1)
Biurokracja
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Ciepłota ciała
(1)
Coaching
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czucie głębokie
(1)
Czytanie
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dotyk
(1)
Temat: dzieło
Książę
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Poradnik
(12)
Podręczniki akademickie
(10)
Opracowanie
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Podręczniki
(3)
Poradniki
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(15)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
128 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74921/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-[228].
R. I Zagadnienie dojrzałości szkolnej ; R. II Ogólna charakterystyka przeprowadzonych badań ; R. III Umysłowa dojrzałość 6-latków i 7-latków w Polsce ; R. IV Charakterystyka wykonania zadań testowych ; R. V Społeczne przystosowanie dzieci do obowiązków szkolnych ; R. VI Dojrzałość fizyczna dziecka ; R. VII Wpływ środowiska na dojrzałość szkolną dziecka ; R. VIII Dojrzałość szkolna i jej wpływ na powodzenie w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. T. 2 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 2 rozszerz. i zm. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1996. - 404 s. : wykr. ; 24 cm.
Indeksy.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. i okł.: Program Zarządzania Umysłem.
Bibliogr. s. 485-494.
1. Cztery etapy uczenia się ; 2. Poziomy uczenia się ; 3. Psychologia uczenia się ; 4. Zadziwiający mózg ; 5. Podświadomy i świadomy umysł ; 6. Fundamenty wysokiej efektywności ; 7. Kiedy uczenie się może być problemem ; 8. Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się ; 9. Teoria inteligencji wielorakiej ; 10. Skuteczna strategia uczenia się ; 11. Krzywa uczenia się ; 12. Rola informacji zwrotnych ; 13. Zapamiętywanie ; 14. Dzienna aktywność psychofizyczna ; 15. Radosne uczenie się w stanie flow ; 16. Uczenie się przy muzyce ; 17. Uczenie się "równoległe". Jak uczyć się dwóch rzeczy jednocześnie ; 18. Aktywne słuchanie na wykładach ; 19. Sztuka zdawania egzaminów ; 20. Przemówienia i prezentacje ; 21 . Dieta dla uczącego się mózgu ; 22. Codzienne "ładowanie akumulatorów" ; 23. Ochrona umysłu przed złymi emocjami ; 24. Kreatywność w nauce ; 25. Dlaczego warto rozwijać kreatywność ; 26. Twórcza samoocena ; 27. Codzienny trening kreatywności ; 28. Etapy kreatywnego myślenia ; 29. Strategia twórczego rozwiązywania problemów ; 30. Znaczenie percepcji ; 31. Myślenie lateralne ; 32. Wybrane metody twórczego rozwiązywania problemów ; 33. Poznanie intuicyjne ; 34. Rozwijanie myślenia intuicyjnego ; 35. Skuteczne podejmowanie decyzji ; 36. Zarządzanie sobą w czasie ; 37. Zarządzanie swoimi finansami ; 38. Umysł dla biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 5. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1975. - 293, [3] s. : il., rys., wykr. ; 20 cm.
(Sygnały)
Bibliogr.
I. Strategia uczenia się 1. Optymalizacja celów uczenia się 2. Motywacja uczenia się 3. Znaczenie racjonalnych sposobów uczenia się II. Metody uczenia się 4. Uczenie się przez rozwiązywanie problemów i nauka
myślenia 5. Przyswajanie gotowych informacji i umiejętności 6. Pisanie referatów 7. Ergonomia uczenia się 8. Opanowywanie nawyków ruchowych III.Planowanie uczenia się 9. Planowanie uczenia się z książek 10. Przygotowywanie egzaminów konkursowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42219 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ogólne przykazania pracy naukowej 2. Sposób używania podręcznika. Notatki 3. Przyrządy 4. Introspekcja 5. Czas trwania zjawisk psychicznych 6. Związek między zjawiskami psychicznymi a cielesnymi 7. Zmysły. Wrażenia zmysłowe. Wyobrażenia spostrzegawcze 8. Prawa Webera i Fechnera 9. Wyobrażenia odtwórcze 10. Kojarzenia 11. Wyobraźnia 12. Spostrzegawczość. Zmysł obserwacji 13. Sądy. Pojęcia 14. Inteligencja.Rozum 15. Uwaga 16. Złudzenia. Błędy 17. Uczucia społeczne. Uczucia intelektualne 18. Estetyka 19. Siła woli. Motywy. Automatyzm 20. Czynności dowolne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2014. - 369, [2] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Na 4. s. okł.: Repr. wyd. z roku 2002.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania ; Związek nauczania z wychowaniem ; Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób ; Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary ; Różne koncepcje nauczania ; Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej ; Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania ; Psychologiczne problemy programu nauczania ; Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne) ; Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień ; Aktywizowanie poznawcze uczniów ; Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania ; Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne) ; Kształcenie w szkole wyższej ; Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych ; Refleksje na temat samokształcenia ; Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje ; Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego ; Niepowodzenia w kształceniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. - Wydanie 1. (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 301, [2] strony ; 22 cm.
Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Indeks.
Tytuł oryginału: How to study. Na okładce: Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie. Jak się uczyć przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami – dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia. Jeśli jesteś uczniem starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum/technikum. Jeśli jesteś studentem. Jeśli starasz się o stypendium lub chcesz podjąć naukę za granicą. Jeśli po latach przerwy chcesz wrócić do nauki ta książka jest dla ciebie! Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów – po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych. Jak się uczyć: • Pomaga uczniom i studentom w każdym wieku – od szkoły podstawowej aż do uzyskania dyplomu, nawet tym, którzy po długiej przerwie wracają do nauki. • Wpaja umiejętności, które będą przydatne również poza szkołą czy uczelnią i w późniejszym życiu. • Zawiera wskazówki, jak pomagać w nauce młodszym dzieciom, zwalczać zmęczenie i znudzenie w trakcie nauki, najwięcej skorzystać z zajęć klasowych i wiele innych. [www.azymut.pl, 2021]
Ucz się skutecznie ; Dobrze zacznij ; Opracuj własny plan ; Czytaj w określonym celu ; Usprawniaj swoją pamięć ; Zarządzaj swoim czasem ; Bądź asem na zdjęciach ; Zbierz materiały do pracy pisemnej ; Pisz świetne prace ; Świetnie sobie poradź z każdym testem ; Świętuj swój sukces.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110081 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
We współczesnym rozpędzonym świecie zdobywanie wiedzy stało się sposobem zyskiwania przewagi nad konkurencją. Czy jednak zdajemy sobie sprawę, jak funkcjonuje nasz mózg? Czy jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać jego możliwości, aby wydajniej pracować i odnosić sukcesy? Czy potrafimy stosować w praktyce nabyte umiejętności? Autor, czerpiąc z badań prowadzonych w wielu dziedzinach - od neurologii po psychologię, od teorii motywacji po metody szybkiego uczenia się - przekłada to, co wiemy o funkcjonowaniu mózgu, na interesujące spostrzeżenia dotyczące życia zawodowego. Pokazuje, jak odpowiednia motywacja, nastawienie emocjonalne i znajomość siebie jako ucznia mogą sprawić, że będziemy się uczyć szybciej i skuteczniej, a co za tym idzie - mądrzej pracować i zarządzać ludźmi. Książka ta uświadamia nam, jakie drzemią w nas możliwości i jak je wyzwolić. [księgarnia Merlin 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks
I. PRZYGOTOWANIE DO NAUKI (Zaglądanie pod podszewkę): 1. Rozpakowywanie mózgu; 2. Przygotowanie do nauki; 3. Włączanie umysłu, II. STARTUJ PO WIEDZĘ (Jak zostać kompetentnym uczniem): 4. Umiejętność uczenia się; 5. Rozumienie siebie jako ucznia; 6. Pomysłowość; 7. Zapamiętywanie; 8. Wytrwałość; 9. Czerpanie z własnej kreatywności; 10. Czy warto się uczyć w pracy , III. NIEUSTANNA GOTOWOŚĆ (Wprowadzanie nauki w życie): 11. Życie i nauka; 12. Analizowanie doświadczeń; 13. Otwartość na zmiany; 14. Harmonia życia; 15. Czas na naukę, VI. POŻYTECZNE INFORMACJE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them".
Bibliografia przy rozdziałach.
1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze wiedzy ; 2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań ; 3. Uczenie sie. przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała ; 4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur ; 5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem ; 6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom ; 7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji ; 8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień ; 9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady ; 1O. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji ; 11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań ; 12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania ; 13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej ; 14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia ; 15. Zabawia wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej ; 16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały ; 17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje ; 18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności ; 19. Nauczanie. Bramie odpowiedzialności za nauczanie innych ; 20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia ; 21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju ; 22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań ; 23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się. w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynką ; 24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry ; 25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania ; 26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
KSZTAŁCENIE, WYCHOWANIE, NAUCZANIE : Badania empiryczne a teoria ogólna wychowania ; Tresura czy wychowanie? ; Wychowanie i inne czynniki kształtujące człowieka ; Narastająca zmienność cywilizacji współczesnych ; Wiedza zapomniana i świadomość zapomnianego ; Nie "narzecze szkolne" ale "doświadczenie umysłowe" ucznia celem szkoły ; JEDNOSTKA I JEJ ŚWIAT SPOŁECZNY : Dynamika osobowości ; Jednostka i jej otoczenie ; Otoczenie i sytuacja ; Pojęcie sytuacji dydaktycznej ; Myślenie i wiedza magiczna ; Inne postacie wiedzy przednaukowej ; Zasada jedności w doborze treści kształcenia ; Pole doświadczenia indywidualnego ; Działania wychowawcze ; Intencje i przedmiot działań wychowawczych ; Zadania wychowawcze w ustroju socjalistycznym ; Omówienie podstawowych pojęć ; INFORMACJA I DOŚWIADCZENIE : Czy praktyka uczy? Pojęcie doświadczenia ; Na drodze do postępu w technice wychowawczej ; Zainteresowanie a produktywizacja myślenia ; Doświadczenie i rutyna wychowawcy ; Praktyka, rutyna i doświadczenie ; WSZECHSTRONNOŚĆ ROZWOJU OSOBOWOŚCI : Postulat humanizmu ; Humanizm bez kontekstu społecznego jest abstrakcją ; Wszechstronny rozwój osobowości ; Korelacja podstawowa ; Uwagi do zagadnienia poglądu na świat ; Spojrzenie bliskie i dalekie ; W dążeniu do integracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-905 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zaburzenia uczenia się a mózg człowieka 2. Skupianie uwagi - kontrola nad umysłem i ciałem 3. Pamięć - korzystanie z systemu przechowywania danych w mózgu 4. Kod nazywany językiem 5. Inne ważne funkcje mózgu 6. Cztery podstawowe umiejętności 7. Życie towarzyskie w szkole 8. Dobre pytania (i całkiem niezłe odpowiedzi) 9. Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej