Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(82)
Forma i typ
Książki
(80)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(27)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(9)
Karwat Mirosław (1953- )
(7)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(7)
Almeida Fabrice d'
(4)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(4)
Barański Janusz (socjologia)
(3)
Hadnagy Christopher
(3)
Podgórecki Adam (1925-1998)
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Dobrzański Jarosław
(2)
Drozdowski Krzysztof Jan
(2)
Legutko Piotr (1960- )
(2)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(2)
Murawski Krzysztof (1954- )
(2)
Pawełczyk Piotr (1960- )
(2)
Rodziewicz Dobrosław
(2)
Simon William L. (1930- )
(2)
Trejderowski Tomasz (1979- )
(2)
Walther George R
(2)
Wiatrak Agata
(2)
Wilson Ronald Paul
(2)
Witkowska Magda
(2)
Bernaczyk Michał (1979- )
(1)
Bladowska Ewa
(1)
Brent Mike
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Błaż Agata
(1)
Celiński Marcin (1970- )
(1)
Chmielewski Zbigniew (public relations)
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dynkowski Maciej
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930- )
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930-2009)
(1)
Eatwell Roger
(1)
Gladwell Malcolm (1963- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Goldmann Martin
(1)
Goodwin Matthew (1981- )
(1)
Goćkowski Janusz (1935- )
(1)
Gravel Elise (1977- )
(1)
Greene Robert
(1)
Greene Robert (1959- )
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Górski Grzegorz (1961- )
(1)
Gąsior Tomasz (prawnik)
(1)
Hartley Gregory
(1)
Hartley Gregory (1963- )
(1)
Hassan Steven
(1)
Hooffacker Gabriele
(1)
Kaczmarek Olga
(1)
Kaczmarek Olga (1984- )
(1)
Karinch Maryann
(1)
Karinch Maryann (1953- )
(1)
Knapik Tomasz (1943-2021)
(1)
Kossecki Józef (1936- )
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kończak Joanna
(1)
Krawczyk Dawid (1991- )
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Kubin Jerzy (1924-2009)
(1)
Kurylak Witold
(1)
Kwaśniewski Jerzy
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Leigh Rich
(1)
Mazurkiewicz Andrzej Tadeusz (1963-2008)
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(1)
Misiuna Jan
(1)
Mleczko Andrzej (1949- )
(1)
Mlicki Marek Krzysztof (1955-1998)
(1)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(1)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Pantalon Michael V
(1)
Pałyska Krystian
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piontek Dorota
(1)
Piątek Tomasz (1974- )
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(1)
Schulman Seth
(1)
Serowaniec Maciej
(1)
Sieczkowski Tomasz
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Szulczewski Michał
(1)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(1)
Walulik Magdalena
(1)
Warecki Marek
(1)
Wierzbicki Piotr (1935- )
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wojcik Krystyna
(1)
Wojtasik Lesław
(1)
Ziółkowski Jacek
(1)
Znyk Paweł
(1)
Śledź Andrzej
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(78)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Socjotechnika
(82)
Manipulacja (psychologia)
(18)
Relacje międzyludzkie
(14)
Manipulacja (psychol.)
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Perswazja
(6)
Polityka
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Public relations
(6)
Środki masowego przekazu
(5)
Propaganda
(4)
Wpływ społeczny
(4)
Dziennikarze
(3)
Etyka społeczna
(3)
Fake news
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Samorealizacja
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Baza danych
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Dezinformacja
(2)
Etyka
(2)
Jakość życia
(2)
Kampania wyborcza
(2)
Kłamstwo
(2)
Marketing
(2)
Marketing polityczny
(2)
Opinia publiczna
(2)
Politycy
(2)
Populizm (ideologia)
(2)
Postprawda
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Wpływ (politologia)
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Władza
(2)
Administracja
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cybernetyka
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Demagogia
(1)
Demokracja delegacyjna
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Duda, Andrzej (1972- )
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Framing (media)
(1)
Globalizacja
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interes społeczny
(1)
Język
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Katastrofa smoleńska (2010)
(1)
Klasy społeczne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola
(1)
Kultura polityczna
(1)
Liberalizm
(1)
Lęk
(1)
Macierze
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing społeczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Miasta
(1)
Motywacja
(1)
NSZZ "Solidarność"
(1)
Nacjonalizm integralny
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neopopulizm
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwowa Komisja Wyborcza
(1)
Podgórecki, Adam
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pranie mózgu
(1)
Prawo i Sprawiedliwość (PiS)
(1)
Prawo wyborcze
(1)
Przywództwo
(1)
Public relations w internecie
(1)
Racja stanu
(1)
Reklama
(1)
Reklama społeczna
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Chiny
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(6)
Poradniki
(5)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Publicystyka polska
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Komiks
(1)
Książki mówione
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest skuteczne.
Bibliografia na stronach [393]-403. Indeksy.
Wchodzisz do sklepu, żeby kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy? Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna oferujący nowy rodzaj łącza internetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanych przez twojego obecnego dostawcę, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: dlaczego? Czy te przykłady brzmią znajomo? A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać? Jeżeli tak, to bez wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów społecznych, którzy badają najczęściej stosowane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania: Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego? Co na ten temat mówią badania? Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o skuteczności danej techniki? Rekomendacje wydawnicze: Ta książka przedstawia aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego - nie tylko zakupy, lecz także bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie. [www.empik.com, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111267 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: "W książce m.in. rozmowy z: Antonim Dudkiem, Kamilem Durczokiem, Janem Pospieszalskim, Wojciechem Skowrońskim, Rafałem Ziemkiewiczem, Jackiem Żakowskim".
Bibliogr. s. 191-192.
Książka jest o dziennikarzach i mass mediach, o tym, jaki jest wpływ dziennikarzy na rzeczywistość i co wpływa na nich samych i ostateczny kształt ich pracy. Podejmujemy próbę stwierdzenia, jakie czynniki oddziałują na sposób tworzenia i prowadzenia programu, zwłaszcza w kontekście świadomych lub nieświadomych manipulacji, które mogą się zdarzyć w trakcie telewizyjnych dyskusji, a także na czym polega odpowiedzialność ludzi pracujących w mass mediach i wobec kogo odpowiadają. Powstał swoisty trójkąt bermudzki: dziennikarze, politycy i my - odbiorcy, zwani też niekiedy opinią publiczną. Kto jest najważniejszy? Kto jest dla kogo? Niektórzy mówią, że czwarta władza przejęła ster i dodają, że ogon zaczął kręcić psem. A może jest to pełna symbioza?

O pomoc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy tak wybitnych dziennikarzy, jak: Kamil Durczok, Jan Pospieszalski, Wojciech Skowroński, Rafał Ziemkiewicz, Jacek Żakowski oraz gościa większości programów publicystycznych Antoniego Dudka. Zamieszczone w książce wywiady są niewątpliwie wielkim jej atutem. Wszystkim naszym Rozmówcom bardzo dziękujemy za okazaną życzliwość i pomoc. [Poltext, 2006]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. MECHANIZM USIDLENIA ; Księga pierwsza. W SIDŁACH PYTAŃ: 1. Pytania wydobywcze, przemytnicze i ustawiające ; 2. Oczywistości i odwrócenie kierunku ; Księga druga. NIEWINNE HOŁDY: 3. Motywujące pochwały ; IV. Ambiwalencja komplementów ; Księga trzecia. NAGRODZONA AKURATNOŚĆ, POPRAWNOŚĆ I GORLIWOŚĆ: 5. Układność i grzeczność jako "wpisowe" ; 6. Grzeczność jako zasłona dymna ; Księga czwarta. SCHLEBIANIE - GRA NA MIŁOŚCI WŁASNEJ I PRÓŻNOŚCI: 7. W sidłach pochlebstwa ; 8. Ekwiwalenty pochlebstwa ; Księga piąta. GWAŁT NA WRAŻLIWOŚCI I SUWERENNOŚCI: 9. Pretensjonalność i minoderia ; 10. Tupet i oszołomstwo... metodyczne ; Księga szósta. ODPOWIEDŹ NA CZYJEŚ PRAKTYCZNE POTRZEBY: 11. Obietnice i obiecanki ; 12. namiastki i ekwiwalenty obietnicy ; 13. Podstępna przychylność i uczynność ; Księga siódma. PRZYNĘTY I NIESPODZIANKI: 14. Nęcenie i wabienie ; 15. Naciąganie przez natręctwo i oszustwo ; 16. Eskalacyjne naciąganie z haczykiem ; Księga ósma. KOKIETERIA -WDZIĘCZNE TRZYMANIE W SZACHU: 17. Erotyczny archetyp i stereotyp kokieterii ; 18. Kokieteria "para"erotyczna ; 19. Uniwersalny mechanizm kokieterii ; Księga dziewiąta. KUSZENIE: 20. Co to znaczy "skusić się" ; 21. Mechanizm pokusy ; 22. Taktyki i wcielenia kusicieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
48 praw władzy / Robert Greene ; przełożył Krzysztof Drozdowski. - Wydanie 3. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2021. - 214, [1] strona ; 21 cm.
Tytuł oryginału: "The concise 48 laws of power" 1998.
Na okładce: Jak wykorzystać manipulację do osiągnięcia przewagi.
Trzy tysiące lat historii władzy skondensowanych w surowej esencji czterdziestu ośmiu praw. Synteza filozofii Machiavelliego, Sun-Tsu, Carla von Clausewitza i innych wielkich myślicieli. Czy nam się to podoba, czy nie, każde z tych praw znajduje zastosowanie w życiu. Poparte taktykami królowej Elżbiety I, Henry’ego Kissingera, czy innych wpływowych postaci lub ofiar władzy, zafascynują każdego, kto jest zainteresowany przejęciem kontroli. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odmiany czasu teraźniejszego / Jan Szczepański. - Wyd. 2 poszerz. - Warszawa : Książka i Wiedza, 1973. - 764, [4] s., [1] k. tabl. : portr. ; 21 cm.
I. REKOMPOZYCJA MOZAIKI SPOŁECZNEJ: Materiały do charakterystyki ludzi polskiego świata naukowego w XIX i początkach XX wieku ; Inteligencja a pracownicy umysłowi ; Struktura inteligencji w Polsce ; Funkcje inteligencji we współczesnych społeczeństwach ; Robotnicy ; Założenia i zagadnienia badań nad klasa robotniczą ; Rola chłopów w rozwoju społeczeństwa polskiego ; Chłopi i socjalizm ; Przykład Jana Wantuły. II. PRZEMYSŁ - SPOŁECZEŃSTWO - OSOBOWOŚĆ: Społeczne mechanizmy wpływu uprzemysłowienia ; Społeczne warunki i społeczne skutki postępu technicznego ; Przedsiębiorstwo w procesach uprzemysłowienia ; Schemat analizy zależności między przedsiębiorstwem przemysłowym i społeczeństwem ; Osobowość ludzka w procesie powstawania społeczeństwa socjalistycznego. III. ZAGADNIENIA POLITYKI I ROZWOJU SZKÓŁ WYZSZYCH: O ustalenie polityki wobec nauki ; Zagadnienie zwiększenia efektywności wpływu nauki na rozwój społeczeństwa ; Zadania uniwersytetów w perspektywie planu 15-letniego ; Niektóre aspekty planowania w szkolnictwie wyższym ; Pojecie efektywności wyższego wykształcenia ; Socjalistyczna koncepcja uniwersytetu ; Gospodarowanie zasobami zdolności ; Zagadnienia organizowania zespołów pracy naukowej i kierowania nimi. IV. REFLEKSJE NAD CZASEM TERAŹNIEJSZYM: Uwagi o teoretycznych założeniach planowania kultury ; O środowisku twórczym Łodzi ; Społeczny koszt pomyłek ; Rozróbka i wykańczanie ; Asekuractwo i wygodnictwo ; O biurokracji rzeczowo ; Naród świętujący ; Refleksje nad planowaniem życia społecznego. V. ROZWAŻANIA O METODZIE: Interpretacja i rozumienie ludzkiego zachowania ; Epistemologiczne zagadnienia socjologii ; Socjologia, ideologia i technika społeczna ; Zagadnienia metodologii badań społecznych w niektórych pracach Marksa i Engelsa ; Humanizm i nauki humanistyczne ; Metoda biograficzna ; Dyskusyjne zagadnienia metodologiczne współczesnej socjologii polskiej ; Socjologia, socjotechnika, prawo i administracja ; Literatura i socjologia ; kategorie opisu socjologicznego ; Publicystyka i nauka ; O pojęciu środowiska ; Wspólne cele socjologii i polska szkoła narodowa ; Nawrót teorii ewolucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Działanie polityczne i wytwarzanie polityczne ; Socjotechnika i inżynieria polityki ; Teoria społeczeństwa i technologia społeczna ; Teoretyk i ekspert: dwie role uczestnika przemian społecznych ; Polityk i politolog ; Prawdy założycielskie inżynierii polityki ; Teologia polityki: modele decydenta generalnego ; Racja stanu i stan wyższej konieczności ; Inżynieria polityki i monistyczna ideologia ; Program modernizacji w stalinowskiej linii generalnej ; Uzyskiwanie konwersji politycznej ; Kłamstwo w działaniu politycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [377].
I. ZA KULISAMI: 1. Pięta achillesowa systemów bezpieczeństwa; II. SZTUKA ATAKU: 2. Kiedy nieszkodliwa informacja szkodzi?, 3. Bezpośredni atak - wystarczy poprosić, 4. Budowanie zaufania, 5. Może pomóc?, 6. Potrzebuję pomocy, 7. Fałszywe witryny i niebezpieczne załączniki, 8. Współczucie, wina i zastraszenie, 9. Odwrotnie niż w "Żądle"; III. UWAGA, INTRUZ!: 10. Na terenie firmy, 11. Socjotechnika i technologia, 12. Atak w dół hierarchii, 13. Wyrafinowane intrygi, 14. Szpiegostwo przemysłowe; IV. PODNOSZENIE POPRZECZKI: 15. Bezpieczeństwo informacji - świadomość i szkolenie, 16. Zalecana polityka bezpieczeństwa informacji; Bezpieczeństwo w pigułce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The art of deception : controlling the human element of security" 2002.
Bibliografia na stronie 376.
Już jako nastolatek swoimi umiejętnościami zastraszył całą Amerykę. Z czasem stał się najsłynniejszym hakerem świata i wrogiem publicznym numer jeden - okrzyknięty przez media groźnym cyberprzestępcą, gorliwie ścigany przez FBI, w końcu podstępem namierzony, osaczony i spektakularnie ujęty... Uzbrojony w klawiaturę został uznany za groźnego dla społeczeństwa - wyrokiem sądu na wiele lat pozbawiono go dostępu do komputera, internetu i telefonów komórkowych. Życiorys Kevina Mitnicka jest jak scenariusz dobrego filmu sensacyjnego! Nic zatem dziwnego, że doczekał się swojej hollywoodzkiej wersji. Genialny informatyk czy mistrz manipulacji? Jak naprawdę działał człowiek, wokół wyczynów i metod którego narosło tak wiele legend? Jakim sposobem udało mu się włamać do systemów takich firm, jak Nokia, Fujitsu, Novell czy Sun Microsystems?! Zakup najdroższych technologii zabezpieczeń, karty biometryczne, intensywne szkolenia personelu, restrykcyjna polityka informacyjna czy wreszcie wynajęcie agencji ochrony - Kevin Mitnick udowodnił, że w świecie sieci i systemów poczucie bezpieczeństwa jest tylko iluzją. Ludzka naiwność, łatwowierność i ignorancja - oto najsłabsze ogniwa, wiodące do uzyskania poufnych informacji, tajnych kodów i haseł. Mitnick, obecnie najbardziej rozchwytywany ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa komputerów, w swej niezwykłej książce przestrzega i pokazuje, jak łatwo można ominąć bariery systemów wartych miliony dolarów. Przedstawiając i analizując metody hakerów oparte na prawdziwych atakach, demonstruje, że tam, gdzie nie można znaleźć luk technicznych, zawsze skuteczne okazują się ludzkie słabości... A Ty? Jesteś w pełni świadomy narzędzi technologicznych i socjotechnicznych, które hakerzy mogą wykorzystać przeciwko Tobie? Przekonaj się, że "ściśle tajne" to fikcja. A bezpieczeństwo systemu to tylko Twoje złudzenie... [Wydawnictwo Helion, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mity czwartej władzy / Piotr Legutko, Dobrosław Rodziewicz. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2010. - 258, [2] s. ; 21 cm.
Wyd. 1: Kraków : Wydawnictwo Literackie, cop. 2002.
Dwa oblicza czwartej władzy, czyli wstęp właściwy; 1. Zdobycie władzy, czyli mit ładu spontanicznego; 2. Dlaczego dziennikarze nie wiedzą lepiej, czyli mit kompetencji; 3. Naciski i pokusy, czyli mit niezależności; 4. Spacer we mgle, czyli mit obiektywizmu; 5. W szponach manipulacji: mitycznej i faktycznej; 6. Komu to służy, czyli mit pożytku publicznego; 7. Dwa światy, czyli mit rzeczywistości; 8. Złapani w sieć, czyli mit innych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mity czwartej władzy / Piotr Legutko, Dobrosław Rodziewicz. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2010. - 258, [2] s. ; 21 cm.
Wyd. 1: Kraków : Wydawnictwo Literackie, cop. 2002.
Dwa oblicza czwartej władzy, czyli wstęp właściwy; 1. Zdobycie władzy, czyli mit ładu spontanicznego; 2. Dlaczego dziennikarze nie wiedzą lepiej, czyli mit kompetencji; 3. Naciski i pokusy, czyli mit niezależności; 4. Spacer we mgle, czyli mit obiektywizmu; 5. W szponach manipulacji: mitycznej i faktycznej; 6. Komu to służy, czyli mit pożytku publicznego; 7. Dwa światy, czyli mit rzeczywistości; 8. Złapani w sieć, czyli mit innych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mit 1. PR to tylko spin, zasłony dymne i kłamstwa ; Mit 2. PR-owych rezultatów nie da się zmierzyć ; Mit 3. Nieważne, jak mówią, ważne, żeby mówili ; Mit 4. Komunikaty prasowe wyszły z mody ; Mit 5. Media ignorują dobre wiadomości ; Mit 6. Korzyści z mediów społecznościowych nie przychodzą za darmo ; Mit 7. PR to blichtr, przyjęcia i błysk fleszy ; Mit 8. Ani się ważcie dzwonić do dziennikarzy ; Mit 9. W sieci można rozprzestrzenić wszystko ; Mit. 10. PR to branża dla ekstrawertyków ; Mit 11. PR to lek na całe zło ; Mit 12. Dobre produkty i odpowiedni ludzie sami się wypromują ; Mit 13. Im wyższa cena, tym lepsza jakość usług ; Mit 14. Rezultaty PR-owych działań pojawiają się od razu ; Mit 15. Konsumenci poszukują dialogu z markami ; Mit 16. Praca w strukturach wewnętrznych jest łatwiejsza ; Mit 17. Nie ma nic ważniejszego niż relacje z mediami ; Mit 18. Wysokość różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczęście po szwedzku / Józef Kozielecki. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 1974. - 130, [6] s. : tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Bibliogr.
- Wielki skok - Wymiary racjonalnej organizacji - System adekwatnego kształcenia - Nauka, która rodzi owoce - Standard życia i bezpieczeństwo osobiste - Co poza dobrobytem? - Od Oxenstierny do doskonałej biurokracji - Socjotechnika behawiorystyczna - Pytanie o wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 297-[304].
Wstęp ; 1. Temat pracy ; 2. Cel i metoda ; 3. Hipotezy badawcze - socjotechnika i prawo jako narzędzie zarządzania impulsem "od" i "do" normy prawnej ; 4. Pojęcie socjotechniki, jej definicja i zakres ; 5. Socjotechnika jako metoda sterowania społeczeństwem ; 6. Analiza literatury, źródła i konstrukcja pracy ; R. I. WPŁYW OSOBOWOŚCI WŁADCÓW NA SPOSÓB SPRAWOWANIA WŁADZY: 1. Wprowadzenie ; 2. Poczet rosyjskich carów - wpływ jednostek oraz grup interesu na sprawowanie władzy ; 3. Wnioski ; R. II. SOCJOTECHNIKA W PROCESIE STANOWIENIA PRAWA JAKO SPOSÓB NA PRZECIWDZIAŁANIE ZMIANOM USTROJOWYM: 1. Wprowadzenie ; 2. Sądownictwo ; 3. Kompromis ustrojowy w ramach systemu sprawowania władzy ; 4. Wnioski ; R. III. PRZEBUDOWA STRUKTURY SPOŁECZNEJ ROSJI: 1. Wprowadzenie ; 2. Nowy system awansu społecznego - koniec epoki bojarów. Prawne aspekty rozwoju stanu szlacheckiego ; 3. Ustawowe uregulowanie kwestii chłopskiej ; 4. Wnioski ; R. IV. ZARZĄDZANIE PAŃSTWEM JAKO METODA TRANSFORMACJI SPOŁECZEŃSTWA ROSYJSKIEGO: 1. Wprowadzenie ; 2. Porządek zmian ; 3. Zmiany w systemie zarządzania ; 4. Oszczerstwa ; 5. "Ziemstwa" jako kontrolowany przejaw aktywności samorządów ; 6. Prawne aspekty dotyczące kwestii chłopskiej od Aleksandra I do Mikołaja II ; 7. Wnioski ; R. V. POLICYJNE METODY STEROWANIA SPOŁECZEŃSTWEM: 1. Wprowadzenie ; 2. Terror jako metoda socjotechniki ; 3. III Oddział Kancelarii Osobistej Jego Cesarskiej Mości - wzrost znaczenia policyjnych metod sterowania społeczeństwem ; 4. Nacjonalizm jako antidotum na nihilizm ; 5. Organizacje podwójnego i potrójnego sterowania ; 6. "Socjalizm policyjny ; 7. Cenzura jako narzędzie dezinformacji społeczeństwa ; 8. Wnioski ; R. VI. CERKIEW PRAWOSŁAWNA JAKO NARZĘDZIE SOCJOTECHNIKI: 1. Wprowadzenie ; 2. Samowładztwo a Cerkiew - system powiązań ; 3. Wnioski ; R. VII. SOCJOTECHNIKA W SYSTEMIE ROSYJSKIEJ OŚWIATY: 1. Wprowadzenie ; 2. Reglamentacja nauki ; 3. Wnioski ; R. VIII. ARMIA I GEOPOLITYKA: 1. Wprowadzenie ; 2. Piotr I - początki wielkiego mocarstwa ; 3. Sterowania międzynarodowe. Geopolityka ; 4. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109229 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Propaganda - współczesne oblicza : technologia zabójstwa medialnego / [Paweł Znyk]. - [Łódź] : Bracia Zybert APR "Gryf", 2011. - 249 stron : ilustracje ; 22 cm + 1 dysk optyczny (DVD).
Nazwa autora na okładce.
Bibliografia na stronach 247-249.
I. Manipulacja Perswazja Dezinformacja: Definicje skutecznej propagandy ; II. Technologia zabójstwa medialnego: Sterowanie percepcją widza ; III. Media jako narzędzie w walce politycznej: Manipulacja w teorii i praktyce ; IV. Standardy w dziennikarstwie: Na pensum polityki, biznesu i służb ; V. Dziennikarska "moralność": "Wyborcza" o manipulacji w "Fakcie" i "Super Expresie" ; IV. Oręż "Gazety Wyborczej": Manipulacja wizerunkiem papieża Jana Pawła II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyrk polski / Dawid Krawczyk. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2021. - 237, [3] strony ; 23 cm.
(Reportaż)
Od Stalowej Woli po Słupsk: Dawid Krawczyk podąża śladem trzech kampanii wyborczych, by odkryć, jak wygląda prawdziwa rozpolitykowana Polska. Zjada kilogramy grillowanej kiełbasy, zapija je słodkimi napojami sokopodobnymi, jednym uchem słucha polityków, a drugim chwyta, co mówią ludzie w kolejkach do grilla, na wiejskich dożynkach, w eleganckich salach konferencyjnych. Obserwuje też tych, których omijają światła reflektorów, a bez których nie byłoby kampanii - sztabowców, szefów biur prasowych, ochroniarzy. Rozmawia z dziennikarzami. Jednak sielska atmosfera festynu skrywa głęboki mrok. Aby wygrać wybory, trzeba wskazać wroga, trzeba kogoś napiętnować i kogoś upodlić. Cynizm polityków trafia na podatny grunt powszechnych uprzedzeń. To historia, która dzieje się na naszych oczach. [Wydawnictwo Czarne, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-32 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : "National populism : the revolt against liberal democracy" 2018.
Bibliografia, netografia na stronach [297]-301. Indeksy.
Przedmowa ; Wstęp ; R. 1. Mity ; R. 2. Obietnice ; R. 3. Nieufność ; R. 4. Destrukcja ; R. 5. Deprywacja ; R. 6. Odejście od głównych partii ; Wnioski ; W stronę postpopulizmu ; Krótki przewodnik po literaturze uzupełniającej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-321.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Duda i jego tajemnice / Tomasz Piątek, Marcin Celiński. - Warszawa : Arbitror, 2020. - 233, [1] strona ; 24 cm.
(ArbitrorFakty)
Bibliografia, netografia na stronach 207-232. Indeks.
Oskarżano go o niesamodzielność, nieodpowiedzialność, nieprzemyślane decyzje. Wielokrotnie zarzucano mu niezdolność do pełnienia jakiejkolwiek władzy, nie tylko tej najważniejszej. Nikt jednak dotąd nie prześwietlił Andrzeja Dudy, jego przeszłości, związków i powiązań. Ta książka jest pierwsza. Jeśli sądzisz, że wiesz wszystko o człowieku, który objął najbardziej szacowny urząd Rzeczypospolitej Polskiej, to się mylisz. W tej książce przeczytasz: -jak nasz bohater rozpoczął wielką i nieoczekiwaną karierę ; -co go łączy ze zwolennikami prawa do aborcji ; -jak stawiał pierwsze kroki w firmie deweloperskiej i dlaczego lokatorom zabrakło wody ; -kto go wprowadził do spółek skarbu państwa ; -dzięki komu znalazł się w Prawie i Sprawiedliwości ; -kto wymyślił, że Andrzej Duda mógłby kandydować na prezydenta ; -kim są współpracownicy Dudy i jakim wpływom ulegają ; -kto z jego najbliższego otoczenia ma powiązania z obcym, ekspansywnym mocarstwem ; -na jakie pytania jego kancelaria woli nie odpowiadać ; -kim jest Filip Szary ; -kim jest Jolka Rosiek i co łączy z tzw. Ruchadłem Leśnym, Poznaj sprawdzone, udokumentowane, nieznane fakty. Skorzystaj z okazji, póki możesz. Zaopatrz się w tę książkę, zanim zniknie z księgarni. Podaj dalej. [Arbitror, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-324/328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 16 maja 2019 r., Warszawa.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy referatach.
Krzysztof Kozłowski, Pokolenia X, Y i Z: zmiany pokoleniowe, technologia i polityka ; Michał Szułdrzyński, Media społecznościowe kontra liberalna demokracja, jaką znamy ; Michał Bernaczyk, Polski Kodeks wyborczy wobec manipulacji i innych form propagandy obliczeniowej ; Tomasz Gąsior, Możliwość kontroli finansowania kampanii wyborczej i działalności promocyjnej partii w dobie nowych technologii na podstawie regulacji Kodeksu wyborczego i ustawy o partiach politycznych ; Magdalena Danek, Modele walki z dezinformacją: od restrykcji do współpracy ; Anna Frydrych-Depka, Potencjał Państwowej Komisji Wyborczej w walce z dezinformacją wyborczą ; Krzysztof Izdebski, Walka z dezinformacją oraz przejrzystość reklam politycznych w przestrzeni internetowej ; Ewa Modrzejewska, Czy wyborca ma prawo wiedzieć? Analiza wpływu nowych technologii - przypadek MamPrawoWiedziec.pl ; Jarosław Zbieranek, Internet w polskich wyborach - jak uniknąć w przyszłości wyborczej ePuap-ki? ; Jan Misiuna, Internet w zbieraniu środków na finansowanie kampanii wyborczych w USA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z Kongresu Public Relations.
M.in. dot. samorządów terytorialnych w woj. podkarpackim (s. 49-54), niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 2 w Chmielniku.
Bibliogr. przy ref.
Magdalena Bsoul - Zasady dobrego public relations w polityce ; Maria Buszman-Witańska - Marka miejsca w promocji regionu ; Aneta Czarniecka - Marketing internetowy w służbie zdrowia ; Sławomir Gawroński - Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Wyniki badań empirycznych ; Agata Gemzik-Salwach - Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego ; Grzegorz Hajduk - Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej ; Barbara Iwankiewicz-Rak - Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji ; Monika Kaczmarek-Śliwińska - Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów branżowych ; Monika Kantowicz-Gdańska - Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na atrakcyjność pracodawcy ; Małgorzata Koszembar-Wiklik - Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy? ; Olga Kurek - Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów - raport z badań ; Wioletta Kwak - Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami ; Paweł Łabuz - Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations ; Katarzyna Łazorko - Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu sponsorującego ; Wojciech Małuszyński - Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations ; Jadwiga Mazur - Pubtic relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym - obszary zaniedbane ; Tomasz Nykiel - Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu ; Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado - Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations ; Piotr Para - Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce ; Gerard Parzelski - PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach ; Małgorzata Paszkowska - e-public relations zakładu opieki zdrowotnej ; Paweł Przywara - PR współczesnych dziennikarzy polskich ; Ewelina Radion - Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego realizacji na przykładzie wsi Chmielnik ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod - Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń ; Jacek Rodzinka, Joanna Hady - Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań ; Andrzej Rozmus - Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne ; Marek Rutkowski - Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań ; Maciej Soin - Etyka dziennikarska a praktyka PR ; Karina Stasiuk-Krajewska - Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne ; Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk - Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym ; Grzegorz Wróbel - Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii ; Ansgar Zerfass, Piet Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki - Polski PR w perspektywie europejskiej ; Marek Zimnak - PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji gminy. CASE STUDY: Piotr Bielawski - Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i lokalnej ; Elżbieta Bukowiec - Prawo PR do wątpliwości i emocji ; Paweł J. Dąbrowski - PR i negocjacje: o PR czynów ; Wiesław Gałązka - Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków ; Krzysztof Janiczek - Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie ; Renata Młynarczuk - Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji ; Maciej Ulita - Słowo o słowach ; Maciej Zaremba - Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96258 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej