Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(73)
Forma i typ
Książki
(73)
Proza
(5)
Dostępność
dostępne
(108)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(12)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(48)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(9)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Gruca-Miąsik Urszula
(3)
Kerr Judith (1923-2019)
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Burrett Jill F
(2)
Cichoń Waldemar (1974- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Jacewicz Agnieszka
(2)
Kurlak Irena
(2)
Maxwell Ruth (1933- )
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(2)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(2)
Wanat Dariusz
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Węgrodzka Jadwiga
(2)
Akoliński Stanisław (1913- )
(1)
Arndt Karin
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Brett Doris
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Cameron W. Bruce (1956- )
(1)
Celmer Zuzanna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dobrowolska Janina (?-2006)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Fajans Tadeusz
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Harris Rachel
(1)
Holden Wendy (1961- )
(1)
Kaczanowska Jagna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kelm Albin
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Koźmińska Irena (1952- )
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kucharska Anna (tłumacz)
(1)
Kurkiewicz-Laskowska Jadwiga
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Leist Marielene
(1)
Lewiński Włodzimierz
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Liskowicz Zbigniew
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Markowska Danuta
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Nawrot Jacek (1936- )
(1)
Nolte Dorothy
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Osiecka Jadwiga
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Pichler Eva
(1)
Pokora Mirosław
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Richter Renate
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Rybczyńska Irena
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Skórzyńska Zofia
(1)
Sobolewski Zbigniew
(1)
Spionek Halina
(1)
Stekel Wilhelm (1868-1940)
(1)
Szluz Beata
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Słyszowa Stefania
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Trawińska Maria
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Wallner Grzegorz
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zajda Agnieszka
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zborowski Jan
(1)
Ziemska Maria ( -2010)
(1)
Zioła-Zemczak Katarzyna
(1)
Łoch Eugenia (1926-2019)
(1)
Łopatkowa Maria (1927- )
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(24)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Wielka Brytania
(3)
Austria
(1)
Język
polski
(64)
angielski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(5)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Rodzina
(45)
Wychowanie w rodzinie
(40)
Dziecko
(38)
Psychologia dziecka
(22)
Rodzice
(13)
Młodzież
(12)
Alkoholizm
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Wychowanie
(9)
Ludzie a zwierzęta
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Psychologia wychowawcza
(7)
Dziecko chore
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Narkomania
(6)
Koty
(5)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Agresywność
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Dziecko trudne
(4)
Małżeństwo
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dom dziecka
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Gry i zabawy
(3)
Kotka Mog (postać fikcyjna)
(3)
Kształcenie rodziców
(3)
Literatura polska
(3)
Metody nauczania
(3)
Nałóg
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przemoc
(3)
Przyjaźń
(3)
Psy
(3)
Psychopatia
(3)
Rozwód
(3)
Samobójstwo
(3)
Aborcja
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Cichoń, Waldemar
(2)
Cierpienie
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Edukacja domowa
(2)
Erotomania
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Konflikt
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mowa
(2)
Myślenie
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nerwice
(2)
Nieśmiałość
(2)
Nowotwór
(2)
Ojcostwo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Savoir-vivre
(2)
Socjoterapia
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Śmierć
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Andreev, Leonid Nikolaevič (1871-1919)
(1)
Anoreksja
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białaczka
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Bulimia
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Ciąża
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Temat: dzieło
Cukierku, ty łobuzie!
(2)
Druskieniki
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Polska Zbrojna
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1901-
(3)
2001-
(3)
1801-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradniki
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Poradniki dla rodziców
(3)
Książki dla małych dzieci
(2)
Lektura z opracowaniem
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Biografie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pies, który nas odnalazł / Jagna Kaczanowska. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2022. - 254, [2] strony ; 21 cm.
Książka dostępna także jako audiobook i e-book.
Czasem rozpadającą się rodzinę może naprawić tylko… zwierzę. pies…potrzebujący miłości jeszcze bardziej niż oni. Małżeństwo Anki i Remka przechodzi kryzys, ich dwunastoletnia córka zaczyna się buntować, a młodszy syn, Kaj, ma autyzm. I gdy wszystko zmierza do katastrofy, pojawia się Fred - pies po przejściach. Nikt go nie chce, Fred, po ciężkiej operacji, ma trafić do schroniska. Anka podejmuje irracjonalną decyzję - zabiera go do domu. Pies to szkoła odpowiedzialności dla dzieci, szkoła uczuć dla dorosłych. Czy zwierzęta pojawiają się w naszym życiu, by uczynić nas lepszymi? Czy gdy zakończą swoją misję, muszą odejść? Czy… mają duszę? [
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród studentów rzeszowskich i wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Rodzina jako środowisko życia i wychowania; Transgeneracyjny mechanizm przenoszenia zachowań dewiacyjnych w rodzinie; Sociálno-politické, genderové a andragogické kontexty syndromu naučenej bezmocnosti u žien ako prvku domáceho násilia; Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży; Prawne podstawy karcenia dzieci (małoletnich); Rodzina pochodzenia a wyobrażenia na temat małżeństwa i rodziny prokreacyjnej; Preferowane wartości a oczekiwania młodzieży z upośledzeniem umysłowym wobec życia w rodzinie; Dowartościowanie ojcostwa istotnym czynnikiem wsparcia dziecka i rodziny; Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież - agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania; Spotkania twórcze wsparciem i możliwością rozwoju osobistego dziecka; Terapia przez sztukę w systemie oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizujących; Tradycja i zmiana w organizacji opieki nad ubogimi dorosłymi i dziećmi (rozwój myśli i praktyki dobroczynnej); Obraz środowiska rodzinnego wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych; O powinnościach pedagogiki opiekuńczej wobec wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie przebywających w domach dziecka; Socjoterapeutyczna grupa otwarta jako forma pomocy wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych; Szkoła dla rodziców - trwająca całe życie nauka dialogu z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej nt. "Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: problemy, osiągnięcia, perspektywy", 2007, Stalowa Wola.
Dot. m.in. działalności zakonów żeńskich i fundacji stypendialnych duchowieństwa rzymskokatolickiego w diecezji przemyskiej w okresie autonomii galicyjskiej.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr., słowac. Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
I. TEORETYCZNE ASPEKTY PROBLEMU PRZEŻYWANIA I RADZENIA SOBIE W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ: Opieka rodzinna w perspektywie antropologicznej / Sylwia Badora ; Rodzina rozbita i zrekonstruowana - źródłem sytuacji trudnych dla kobiety i dziecka / Irena Kurlak ; Samotne bezdomne matki - specyfika sytuacji i pomocy / Danuta M. Piekut-Brodzka ; Główne zasady rodzinnej psychoterapii / Tamara Hovorun ; Stres reakcją dzieci i dorosłych w obliczu sytuacji trudnych / Małgorzata Gorczyca ; Psychologiczne aspekty radzenia sobie ze stresem w sytuacji trudnej / Katarzyna Dziuba-Owsianka ; Strategie radzenia sobie ze stresem przez rodziców dzieci z autyzmem / Anna Banasiak ; Zagadnienie profilaktyki stresu w zawodowym przygotowaniu pracowników socjalnych na Ukrainie / Wołodymyr Robak ; Czynniki rozpowszechnienia zjawiska demoralizacji płciowej nieletnich dziewcząt na Ukrainie / Anna Szydełko ; Rola Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w rozwiązywaniu kryzysów wieku dziecięco-młodzieżowego . Barbara Szmyd. II. POMOC DZIECIOM I RODZINOM W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH: DOŚWIADCZENIA HISTORYCZNE: Działalność opiekuńczo-wychowawcza żeńskich zgromadzeń zakonnych w diecezji przemyskiej w okresie autonomii Galicji / Roman Pelczar ; Fundacje stypendialne duchowieństwa rzymskokatolickiej diecezji przemyskiej dla młodzieży w okresie autonomii galicyjskiej / Beata Lorens ; Ważniejsze inicjatywy duszpasterskie i patriotyczno-narodowe, ukierunkowane na rodzinę i młode pokolenie w sytuacji emigracyjnej / Magdalena Pluskota ; Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej - doświadczenia historyczne / Anna Szylar ; Solidarność w systemie społecznym a pomoc ekonomiczna rodzinom w obowiązującej reformie na Słowacji w roku 2002 . Antoni Lisnik ; Hospicjum - instytucja społeczna przeszłości i przyszłości. III. FORMY I METODY POMOCY POTRZEBUJĄCYM W SYTUACJI KRYZYSOWEJ: Zróżnicowane oddziaływania w ramach opieki społecznej nad dziećmi w Ameryce Północnej: od ochrony dziecka do świadczenia usług socjalnych rodzinie / Brad McKenzie ; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna rodzinie i dziecku przewlekle choremu / Andrzej Gretkowski ; Arteterapia jako forma rehabilitacji społecznej dzieci niepełnosprawnych z rodzin kryzysowych na Ukrainie / Ludmiła Firsova ; Pomoc rodzinie z problemami alkoholowymi (zastosowanie metody empowermentu) / Jadwiga Daszykowska ; Narkotyki i co dalej? Pomoc dzieciom i młodzieży z problemem uzależnień i ich rodzinom / Łukasz Kołomanski ; O potrzebie wspomagania rodzin dotkniętych problemem przemocy / Anna Śniegulska ; Pomoc duszpasterska dzieciom wywodzącym się z rodzin z przemocy domowej / Jerzy Zamorski ; Pomoc dzieciom z rodzin emigrantów wyjeżdżających do pracy zagranicę jako aktualny kierunek pracy socjalno-pedagogicznej na Ukrainie / Nina Gordijenko, Tatiana Łogwynenko ; Socjalno-pedagogiczna pomoc dzieciom rodziców wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych / Odarka Peniszkewycz , Natalia Kubjak ; Pomoc społeczna udzielana rodzinie niepełnej / Magdalena Remisz-Skrojna ; Praca socjalna w domu dziecka / Elena Karpuszenko ; Pomoc dziecku i rodzinie wyzwaniem dla władz samorządowych i organizacji pozarządowych . Teresa Zbyrad ; Wolontariat w służbie rodziny (na przykładzie działalności Fundacji "Szczęśliwe Dzieciństwo").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96664 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Wzruszająca i niosąca nadzieję historia prawdziwa. Jeden jest ciężko chory. Drugi stracił łapę. Razem odzyskali sens i radość życia.
Tyt. oryg.: "Haatchi and Little B : the inspiring true story of one boy and his dog" 2014.
Styczniowej nocy 2012 roku pięciomiesięczny owczarek anatolijski został przywiązany do torów kolejowych. Maszynista dostrzegł psa o kilka chwil z póżno... Jednak szczeniak cudem przeżył, choć weterynarzom nie udało soę uratować tylnej łapy. Na apel na Facebooku odpowiedzieli Colleen Drummond i Will Howkins. I tak Haatchi zamieszkał w ich domu. Colleen i Will razem wychowują ośmioletniego Owena, syna Willa. Chłopiec cierpi na rzadką genetyczną chorobę, która powoduje ciągłe napięcia mięśni, ból, zniekształcenie twarzy i ciało. Owen był zamknięty w sobie i bardzo samotny. Ale kiedy pojawił się Haatchi, od razu pokochał okaleczonego, cudem uratowanego psa. A Hatchi, jak się potem okazało, miał uratować jego... Mały chłopiec i wielki pies. Niezwykli przyjaciele, którzy kochają się bezwarunkowo. Mimo cierpienia - radość, pełni życia, otoczeni mnóstwem serdecznych ludzi poruszonych historią ludzkiej dobroci i psiego hartu ducha.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-929-052A/Z-Howkins O. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cukierku, ty łobuzie! / Waldemar Cichoń ; ilustrował: Dariusz Wanat. - Tychy : Żwakowskie, 2023. - 55, [9] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Stanowi cz. 1 cyklu "Cukierek".
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Cukierek, pręgowany dachowiec z plamką na nosie, jest najbardziej wyjątkowym kotem na świecie: skacze weterynarzom po głowie, jeździ na mecze hokejowe, walczy ze swetrami udającymi potwory, pomaga w odrabianiu zadań domowych (oraz przystrajaniu choinki na Święta) i robi wiele rzeczy, których koty zazwyczaj nie potrafią. Ceni dobrą zabawę oraz niezależność, i - oczywiście niechcący - stale przysparza kłopotów swoim właścicielom… Nowe wydanie książki „Cukierku, ty łobuzie”, rekomendowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako lektura dla klas I-III, zostało wzbogacone o opracowanie poszerzające kompetencje czytelnicze dziecka. Publikację otwiera rozdział przygotowujący do lektury - zawarte w nim wskazówki mają zachęcić ucznia do sięgnięcia po książkę, ale także sprawić, by jej czytanie stało się twórcze i aktywne. Pozostała część opracowania to zbiór informacji o genezie utworu, świecie przedstawionym, najważniejszych wydarzeniach i przesłaniu kolejnych rozdziałów, a wszystko wzbogacone o przeróżne ciekawostki. Swym charakterem oraz formą odbiega ono od standardowych omówień lektur - nie stanowi „ściągi” dla leniwych lub nielubiących czytać, a wręcz przeciwnie - inspiruje do lektury i uczy, jak robić to efektywnie i satysfakcjonująco. To także pomoc dla rodziców i nauczycieli, jak zachęcać do czytania i jak rozmawiać o książkach, by dziecko chciało i lubiło po nie sięgać. [Wydawnictwo Żwakowskie, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-lekt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 1 cyklu "Cukierek".
Cukierek, pręgowany dachowiec z plamką na nosie, jest najbardziej wyjątkowym kotem na świecie: skacze weterynarzom po głowie, jeździ na mecze hokejowe, walczy ze swetrami udającymi potwory, pomaga w odrabianiu zadań domowych (oraz przystrajaniu choinki na Święta) i robi wiele rzeczy, których koty zazwyczaj nie potrafią. Ceni dobrą zabawę oraz niezależność, i – oczywiście niechcący – stale przysparza kłopotów swoim właścicielom… Nowe wydanie książki „Cukierku, ty łobuzie”, rekomendowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako lektura dla klas I-III, zostało wzbogacone o opracowanie poszerzające kompetencje czytelnicze dziecka. Publikację otwiera rozdział przygotowujący do lektury – zawarte w nim wskazówki mają zachęcić ucznia do sięgnięcia po książkę, ale także sprawić, by jej czytanie stało się twórcze i aktywne. Pozostała część opracowania to zbiór informacji o genezie utworu, świecie przedstawionym, najważniejszych wydarzeniach i przesłaniu kolejnych rozdziałów, a wszystko wzbogacone o przeróżne ciekawostki. Swym charakterem oraz formą odbiega ono od standardowych omówień lektur – nie stanowi „ściągi” dla leniwych lub nielubiących czytać, a wręcz przeciwnie – inspiruje do lektury i uczy, jak robić to efektywnie i satysfakcjonująco. To także pomoc dla rodziców i nauczycieli, jak zachęcać do czytania i jak rozmawiać o książkach, by dziecko chciało i lubiło po nie sięgać. [Wydawnictwo Żwakowskie, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-II/Op (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-304 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 22-24 listopada 2004 r., Lublin.
M.in. dot. rodziny Sapiehów.
Bibliogr. przy niektórych ref. Indeks.
I. LEKARZE WOBEC PSYCHICZNYCH KONSEKWENCJI LUDZI CIERPIĄCYCH: Próba klasyfikacji opisów relacji pacjent-lekarz; Zaburzenia psychiczne u chorych na cukrzycę; Cukrzyca chorobą cywilizacyjną XX wieku; Komfort widzenia - ocena jakości życia w chorobach ocznych; Problemy psychologiczne u ludzi z zaburzeniami słuchu; Zachowania samobójcze. II. LITERACKIE I MEDYCZNE OBRAZY BÓLU, CIERPIEŃ I DOŚWIADCZEŃ CHOROBOWYCH: Autobiografia bólu. Doświadczenie choroby w prozie Aleksandra Wata; Cierpienie więźniów a lekarze GUŁagu w świetle literatury łagrowej; Cierpienie i postawy poetów ukraińskich w więzieniach i łagrach sowieckich; Niektóre psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo; Problemy psychologiczne dzieci długo leczonych na przykładzie pacjentów ze skróconą kończyną; Psychologiczna sytuacja rodziców po stracie dziecka; Jadwiga i Leon Sapiehowie wobec choroby i śmierci swoich dzieci; Przeżycia dziecka-zesłańca na podstawie prozy Jerzego Krzysztonia; Jaki kolor ma cierpienie? Próba "przestrzennej" analizy ludzkiego cierpienia; Psychologiczne uwarunkowania ciąży; Aborcja i środki wczesnoporonne z perspektywy lekarskiego sumienia; Zespół stresu pourazowego w opisach literackich i diagnostyce psychologiczno-psychiatrycznej; Człowiek u kresu życia - postawa pacjenta wobec śmierci; Lekarz wobec cierpienia i śmierci chorego. III. PISARZE, BOHATEROWIE, LEKARZE, PACJENCI I ICH AUTOBIOGRAFICZNE ZWIERZENIA: Opisy stanów kataleptycznych i motywy przedwczesnego pogrzebu w opowiadaniach Edgara Allana Poego; Angielscy pacjenci w prozie i poezji Wielkiej Wojny 1914-1918; Wpływ czynników psychobiologicznych na funkcjonowanie jednostek i społeczeństw; Intuicja lekarska jako dar przenikania do dusz pacjentów w "Księdze z San Michele" Axela Munthe'a; Pięćdziesięcioletnie obserwacje konsekwencji zachorowania na gruźlicę; Gruźlica i jej konsekwencje psychiczne w świetle relacji dziennikarskich Stefana Żeromskiego; Tajemnicza choroba Fryderyka Chopina; Romantyczna podróż do litewskiego kurortu - Druskieniki Józefa Ignacego Kraszewskiego; Literackie ujęcie chorób somatycznych i zaburzeń psychicznych na podstawie powieści Elizy Orzeszkowej "Nad Niemnem"; Kreacja bohatera dotkniętego paraliżem w "Puszczy" Józefa Weyssenhoffa; Choroby psychiczne bohaterów Stefana Grabińskiego; Literacki obraz choroby psychicznej; Heteropatyczne stany uczuciowe Brunona Schulza w "Księdze listów"; Pokonać literaturą - konstrukacja artystyczna powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Naznaczenie nowotworem w powieści Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie, będzie znak"; Pacjent w rosyjskim szpitalu psychiatrycznym. Kreacja bohatera i semantyka przestrzeni szpitalnej (na przykładzie utworów W. Garszyna, A. Czechowa i L. Andriejewa); Przykłady patologii społecznych w naturalistycznej prozie Ludmiły Pietruszewskiej (nowela "Malieńkaja Groznaja"); Schizofrenia paranoidalna na przykładzie głównego bohatera powieści "Mały bies" F. Sołoguba; Problem leczenia w wybranych utworach Antoniego Czechowa i Jarosława Iwaszkiewicza; Między studium przypadku a opisem literackim. Bohaterowie i autorzy nowel neuropsychologicznych. IV. RÓŻNE WARIANTY BADAŃ NAD PSYCHOLOGICZNYMI ASPEKTAMI CIERPIENIA: Oblicza integracji; Wartość moralna osoby niepełnosprawnej psychicznie w konfrontacji z rzeczywistością; O terapeutycznej roli telewizji w świetle wybranych gatunków real-TV; Poczucie sensu życia u osób dorosłych będących w kryzysie. Prezentacja przypadków terapeutycznych; Rozważania o pozytywnym myśleniu inspirowane literaturą; Interpretacja "Przygód dobrego wojaka Szwejka" z medycznego punktu widzenia; Rehabilitacja sanatoryjna a rehabilitacja kliniczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94182/cz.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej