Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(75)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(78)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(54)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Szmyd Kazimierz
(3)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(2)
Dolata Elżbieta
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Trentowski Bronisław (1808-1869)
(2)
Walicki Andrzej (1930-2020)
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Berezowski Eustachy
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Clapare`de Édouard (1873-1940)
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Hermann Matthias (1960- )
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Kmita Jerzy (1931- )
(1)
Korbut Gabriel (1862-1936)
(1)
Kosztołowicz Michał
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Krawcewicz Stanisław
(1)
Krupa Marianna
(1)
Kuberski Jerzy
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Działalność Jana Amosa Komeńskiego w Polsce (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Działalność pedagogiczna Stanisława Konarskiego (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Kuria Rzymska wobec Komisji Edukacji Narodowej w latach 1773-1783 (pol.)
(1)
Kurdybacha Łukasz (1907-1972). Z dziejów pedagogiki ariańskiej (pol.)
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Lang Lang (1982- )
(1)
Lelek Andrzej
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Lissa Zofia (1908-1980)
(1)
Majchrowicz Franciszek (1858-1928)
(1)
Majorek Czesław (1938-2002)
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Matwijów Bogusława
(1)
Mazurkiewicz Edward Aleksander (1926- )
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Michalski Stanisław
(1)
Miąso Józef (1930- )
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Ozimek Ewa
(1)
Pańczakiewicz Iwona
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Polny Roman
(1)
Poznańska Maria Wanda
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Ratman-Liwerska Izabela
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(1)
Schulz Roman
(1)
Siemiradzki Michał
(1)
Siskind Jeremy
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Spencer Herbert (1820-1903)
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczęsny Wiesław W
(1)
Szymańska Natasza
(1)
Słodkowski Władysław (1919-1990)
(1)
Terefenko Dariusz (1968- )
(1)
Twardowski Kazimierz
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Wojciechowska-Charlak Barbara
(1)
Wojciechowski Kazimierz
(1)
Wołczyk Jerzy
(1)
Zalewska-Trafisz Halina
(1)
Zieleńczyk Adam
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(3)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(7)
2001-
(7)
1945-1989
(4)
1918-1939
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(68)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Szkoły muzyczne II stopnia
(2)
Dzieci
(1)
Muzycy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Temat
Pedagogika
(51)
Wychowanie
(33)
Nauczanie
(17)
Szkolnictwo
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Kształcenie
(8)
Oświata
(8)
Uczniowie
(6)
Metody wychowawcze
(5)
Nauczyciele
(5)
Teoria muzyki
(5)
Kultura
(4)
Osobowość
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko
(3)
Matematyka
(3)
Metody nauczania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjalizacja
(3)
Teoria poznania
(3)
Teoria wychowania
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dochody indywidualne
(2)
Eksperyment
(2)
Euroregiony
(2)
Filozofia
(2)
Gospodarka
(2)
Gry i zabawy
(2)
Jazz
(2)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Literatura
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka społeczna
(2)
Popularyzacja wiedzy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Sztuka
(2)
Teoria literatury
(2)
Teoria nauczania
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Alokacja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropozofia
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Bezrobocie
(1)
Bracia Polscy
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Ceny
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Collegium Nobilium Pijarów (Warszawa)
(1)
Cybernetyka
(1)
Czas wolny
(1)
Czytelnictwo
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Demokracja
(1)
Diesterweg, Friedrich Adolf (1790-1866)
(1)
Domy kultury
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Emerytura
(1)
Engels, Friedrich (1820-1895)
(1)
Engels, Fryderyk (1820-1895)
(1)
Etyka
(1)
Film
(1)
Temat: dzieło
Chowanna
(1)
Temat: czas
1901-
(5)
1801-
(4)
2001-0
(3)
1601-
(2)
1801-1900
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Warszawa
(2)
Polska
(1)
Raków (woj. świętokrzyskie, pow. Kielce)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Monografia
(2)
Etiudy i ćwiczenia
(1)
Jazz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Kultura i sztuka
(5)
Literaturoznawstwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 342, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 325-[343].
Książka adresowana szczególnie do studentów pedagogiki, również studentów studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii oraz czynnych zawodowo nauczycieli wszystkich typów szkół i wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych.
I. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA: 1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania, 2. Z historii teorii wychowania, 3. Sposoby uprawiania teorii wychowania, 4. Perspektywy teorii wychowania ; II. POJĘCIE WYCHOWANIA I JEGO CECHY: 1. Wstępne refleksje nad wychowaniem, 2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie, 3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja, 4. Wychowanie a opieka, 5. Cechy wychowania ; III. WYCHOWANIE W ŚWIETLE KONCEPCJI PSYCHOLOGICZNYCH I PEDAGOGICZNYCH: 1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej, 2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej, 3. Wychowanie według koncepcji psychospołecznej, 4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych ; IV. WARTOŚCI ŹRÓDŁEM WYCHOWANIA: 1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia, 2. Klasyfikacja wartości, 3. Rola wartości w wychowaniu, 4. Wartości preferowane w wychowaniu, 5. Prymat wartości nad celami wychowania ; V. CELE WYCHOWANIA: 1. Ogólne uwagi o celach wychowania, 2. Kontrowersje wokół celów wychowania, 3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania, 4. Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania ; VI. PSYCHOSPOŁECZNE WARUNKI SKUTECZNEGO WYCHOWANIA: 1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży, 2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego, 3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli, 4. Poznawanie dzieci i młodzieży, 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego ; VII. METODY WYCHOWANIA: 1. Metoda modelowania, 2. Metoda zadaniowa, 3. Metoda perswazyjna, 4. Metoda nagradzania, 5. Metoda karania, 6. Metody oddziaływań grupowych ; VIII. TECHNIKI ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH: 1. Techniki wymiany opinii, 2. Techniki oparte na dramatyzacji, 3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego, 4. Techniki oddziaływań niewerbalnych, 5. Techniki organizowania czasu wolnego ; IX. DZIEDZINY WYCHOWANIA: 1. Wychowanie moralne, 2. Wychowanie estetyczne, 3. Wychowanie seksualne, 4. Wychowanie patriotyczne, 5. Inne dziedziny wychowania ; X. PODSTAWOWE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE: 1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze, 2. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze, 3. Klasa szkolna jako grupa społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97045 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / red. Bogdan Suchodolski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ISSN 0551-3960 ; t. 41)
- Praktyka pedagogicznego wartościowania - Wartości wychowawcze w stanie konfliktu - Fakty i wartości - Paradygmaty praktyki pedagogicznego wartościowania - Perspektywy integracji pedagogicznego myślenia
i wartościowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39151 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń ; Instytut Pedagogiki. - Wydanie 4. rozszerzone / z fragmentami zaprogramowanymi przez Czesława Kupisiewicza. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1970. - 437, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Międzynarodowy Rok Oświaty.
Bibliografia przy rozdziałach.
I. Zagadnienia wstępne ; II. Cele kształcenia ogólnego i politechnicznego ; III. Treść nauczania w szkole ogólnokształcącej ; IV. Proces nauczania ; V. Zasady nauczania ; VI. Metody nauczania ; VII. Organizacja pracy szkolnej ; VIII. Praca domowa ucznia ; XI. Planowanie pracy dydaktycznej ; XII. Osobowość nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-12038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Kazimierz Sośnicki. - Wydanie 2 rozszerzone. - Wrocław : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1959. - 512 stron ; 22 cm.
Indeksy.
Stanowisko dydaktyki wśród innych nauk pedagogicznych ; Cele nauczania ; Środki nauczania ; Treści nauczania: program ; Treści nauczania: ich układ ; Zagadnienie łączenia treści nauczanych ; Rozkład pracy uczenia się ; Metody nauczania - zasady nauczania ; Formy nauczania ; Zagadnienie uczenia się ; Zagadnienie oceny ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Działalność i dorobek naukowy Profesora Wincentego
Okonia / Cz. Kupisiewicz I. Treść nauczania - Metody programowania dydaktycznego a dobór treści
kształcenia / Cz. Kupisiewicz - Uwagi o znaczeniu strukturalnego układu materiału
w nauczaniu historii (wstęp do badań) / J. Daabowa - Struktura operacyjna - jako kategoria dydaktyki
przedmiotów ścisłych / M. Sawicki - Z prac nad konstrukcją nowego programu nauczania
chemii / A. Bogdańska-Zarembina - Z badań nad unowocześnieniem kształcenia przyrodni-
czego w klasach początkowych / A. Rekłajtis-Zawada - Kierunki i warunki rozwoju kultury technicznej
młodzieży / Z. Dąbrowski - Kształcenie techniczne w nowoczesnym kształceniu
ogólnym / H. Pochanke II. Proces kształcenia - Treść materializmu funkcjonalnego i kształcenie
wielostronne / B. Komorowski - Unowocześnienie teorii samokształcenia /
J. Półturzycki - Proces uczenia się jako proces Markowa / B. Mazur - Z badań nad psychologicznymi podstawami uczenia się
języków obcych / H. Komorowska - Zadania poznawcze a problem kształtowania pojęć
w klasach niższych / T. Poznańska - Wpływ genezy pojęć na przebieg procesu nauczania /
K. Teofilewicz III. Metody nauczania - Z badań nad problemowym nauczaniem przedmiotów
rolniczych w zespołach uczniowskich / J. Szurek - Typy układu nerewowego uczniów a efektywność
strategii kształcenia / T. Lewowicki - Skuteczność i ekonomiczność metod nauczania
matematyki / S. Racinowski - Rodzaje problemów w nauczaniu chemii / J. Soczewka - Szkoła a wybór zawodu / I. Janiszowska IV. Formy nauczania - Z badań nad stylami poznawczymi / K. Kruszewski - Kontrola wyników nauczania w świetle koncepcji
wielostronnego uczenia się / S. Słomkiewicz - Szkolne koła zainteresowań - terenem kształtowania
naukowych i organizacyjnych talentów / D. Nakoneczna - Organizacja szkoły przedłużonego dnia na wsi (na
podstawie wstępnych badań eksperymentalnych) /
M. Oryl - W poszukiwaniu obiektywnych metod przeprowadzania
egzaminów wstępnych do technikum / G. Jocz V. Środki nauczania - Rola filmu społeczno-politycznego w wychowaniu
młodzieży / W. Zaczyński - Środki audiowizualne w wielostronnym uczeniu się /
E. Fleming VI. Inne - Współczesne teorie szkoły środowiskowej /
W. Łubniewski - Schematy rozumowań w procedurach eksperymentalnych
/ S. Pietuszko - Z zagadnień wdrażania teorii dydaktycznej do
praktyki / K. Kuligowska - Z problematyki poszukiwań optymalnego wieku dla
nauczania języków obcych / T. Woźnicki - Badania nad doborem treści nauczania w technikach
/ J. Bem-Dymecka - Zmiana motywacji i stosunku do nauki uczniów
dorosłych pod wpływem uczenia się problemowego
w grupach (na przykładzie chemii) / W. Polakowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35647 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie z Dziejów Oświaty / red. Józef Miąso ; Polska Akademia Nauk. Pracownia Dziejów Oświaty ISSN 0077-0558 ; t. 20)
Indeks
Streszcz. niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiory / Andrzej Lelek. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1966. - 257, [3] strony : rysunki ; 22 cm.
(Biblioteczka Matematyczna PZWS i Czasopisma "Matematyka" ; 26)
Bibliografia na stronach 248-251. Indeksy.
1. Skończone układy zbiorów ; 2. Nieskończone układy zbiorów ; 3. Moce zbiorów ; 4. Zbiory uporządkowane ; 5. Zbiory otwarte ; 6. Zbiory spólne ; 7. Continua ; 8. Continua lokalnie spójne ; 9. Krzywe ; 10. Krzywe lokalnie spójne ; 11. Zbiory wypukłe ; 12. Sympleksy ; 13. Wielościany ; 14. Rozmaitości ; 15. Powierzchnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-11265 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys nauki o muzyce / Zofia Lissa. - Wydanie 4 nowe. - Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1966. - 340 stron : fotografie, ilustracje, nuty, errata ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-26615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / red. Bogdan Suchodolski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ISSN 0551-3960 ; t. 47)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59693 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-[297]. Indeksy.
I. Uwagi wstępne ; II. Szkoła tradycyjna ; III. Początki „nowego wychowania” ; IV. Filozofia i pedagogika pragmatyzmu ; V. Kierunki „nowego wychowania” ; VI. Pedagogika funkcjonalna ; VII. Pedagogika eksperymentalna ; VIII. Pedagogika a psychologia głębi ; IX. Personalizm i psychologia humanistyczna ; X. Pedagogika kultury ; XI. Pedagogika społeczna ; XII. Zmierzch subiektywizmu pedagogicznego ; XIII. Filozofia realizmu i pedagogika na niej oparta ; XIV. Egzystencjalizm a pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 200-[209].
I. PODEJŚCIA JAKO MODELE POZNANIA NAUKOWEGO: Zasady i specyfika poznania naukowego ; Paradygmaty w poznaniu naukowym ; Paradygmat a kluczowe pojęcie podejścia. II. FUNKCJONALIZM W METODOLOGII POZNANIA I TEORIACH PEDAGOGIKI: Filozoficzny rodowód funkcjonalizmu w socjologii ; Funkcjonalizm w psychologii i pedagogice ; Szkolnictwo w optyce funkcjonalizmu. III. GESTALT W PEDAGOGICE I PEDEUTOLOGII: Psychologia postaci ; Pedagogika gestaltyczna ; Gestalt w pedeutologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [217]-230. Indeksy.
I. O DZIELE LITERACKIM: 1. Istota dzieła literackiego ; 2. Wartość i funkcja dzieła literackiego i literatury ; 3. Miejsce i rola literatury wśród innych sztuk ; 4. Literatura a środki masowego przekazu ; II. O LITERATURZE W SZKOLE: 1. Z historii rozwoju pojęć literatury, dzieła i ich analizy ; 2. Literatura jako przedmiot w liceum ; 3. Stosunek literatury do innych przedmiotów nauczania w szkole ; 4. Ogólne zasady dydaktyki literatury ; 5. Podstawy organizacji i metod pracy nad literaturą ; III. O DZIELE LITERACKIM W SZKOLE - DROGI ANALIZY: 1. Poznawanie dzieła literackiego ; 2. Badania dzieła literackiego ; 3. Rozumienie dzieła literackiego ; 4. Przeżycie i percepcja dzieła literackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginał: "Jazz theory: from basic to advanced study" 2014.
Bibliografia. Indeks.
"Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego" to innowacyjny podręcznik napisany z myślą o studentach jazzu, absolwentach studiów jazzowych oraz o poszerzającym się gronie studentów muzyki klasycznej zainteresowanych improwizacją jazzową. Poprzez połączenie teorii, improwizacji, kształcenia słuchu oraz ćwiczeń harmonicznych w jedną logiczną całość, niniejsza publikacja umożliwi czytelnikowi efektywne przyswojenie i zrozumienie zagadnień teoretycznych poruszanych w tym podręczniku. Ze względu na kompleksowy charakter przedstawionego materiału Teoria jazzu nadaje się do użytku w szkołach muzycznych I i II stopnia, na uczelniach pedagogicznych i muzycznych w ramach zajęć z teorii jazzu, kształcenia słuchu, improwizacji, harmonii, literatury jazzowej lub kompozycji jazzowej. Publikacja ta może być również wykorzystywana przez muzyków kształcących się samodzielnie. Każda z trzech części (podstawowa, średnio zaawansowana i zaawansowana) została napisana z myślą o poziomie wiedzy czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3401 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
ZASADY BADANIA LITERATURY METODĄ FILOLOGICZNĄ. Nauka literatury. Piśmiennictwo a literatura piękna. Nauki pomocnicze. Metodyka badania literatury: 1. Ustalenie tekstu ; 2. Ustalenie daty powstania utworu ; 3. Ustalenie miejsca powstania utworu ; 4. Ustalenie autorstwa ; 5. Geneza utworu ; 6. Analiza estetyczna i psychologiczna ; 7. Synteza ; 8. Historia literatury a krytyka literacka ; 9. Stan badań nad literaturą polską ; 10. Poszukiwanie źródeł historyczno-literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-25289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71194 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja dziecka i pedagogika eksperymentalna / Ed Claparede. - [Wyd. 2]. - [B.m.] : [b.w.], [1926]. - 428 s. : rys., tab., wykr. ; 20 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych)
Brak k. tyt.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-70238 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej