Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(62)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(43)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(9)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(3)
Mortimer Helen (1972- )
(3)
Mortimer Helen (1972- ). Elementarz ważnych słów
(3)
Trapanese Cristina (1992- )
(3)
Frączek Zofia
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Bastgenówna Zofia (1900-1974)
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Davis Carl (1936- )
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dubrovnij Taras Mikolajovič (1979- )
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(1)
Golema Amelia
(1)
Grot Zdzisław
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Górka Bolesław
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Hoene-Wroński Józef Maria (1776-1853)
(1)
Hopkins Anthony (1937- )
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jankowski Józef (1865-1935)
(1)
Jones David Hugh (1934-2008)
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kafka Franz (1883-1924)
(1)
Karpowicz Stanisław (1864-1921)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(1)
Lach-Rosocha Jadwiga
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
MacLachlan Kyle (1959- )
(1)
Macheta Stanisław
(1)
Majchrowicz Franciszek (1858-1928)
(1)
Malikowski Radosław
(1)
Marzec Jarosław
(1)
Meheux Phil (1941- )
(1)
Michalski Stanisław
(1)
Nicewicz-Staszowska Ewa
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Pinter Harold (1930-2008)
(1)
Prace Instytutu Mesjanicznego w Warszawie
(1)
Płatek Krzysztof
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Robards Jason (1922-2000)
(1)
Samotyhowa Nella
(1)
Sawicki Mieczysław
(1)
Siemiradzki Michał
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Spencer Herbert (1820-1903)
(1)
Steiner George (1929- )
(1)
Stera Teodor
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczęsny Wiesław W
(1)
Szkudlarek Tomasz
(1)
Szluz Beata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymańska Małgorzata (wychowanie muzyczne)
(1)
Tomaszek-Plewa Helena
(1)
Twardowski Kazimierz
(1)
Vinci Vanna
(1)
Vivarelli Anna (1958- )
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Willman Anna
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(1)
Zubelewicz Jan (1947- )
(1)
Łoziński Jerzy (1947- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(3)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(3)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Ukraina
(4)
Francja
(1)
Język
polski
(56)
angielski
(1)
francuski
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Film angielski
(1)
Temat
Pedagogika
(36)
Wychowanie
(22)
Filozofia
(12)
Nauczanie
(8)
Antropologia filozoficzna
(7)
Wartość
(7)
Aksjologia
(6)
Kształcenie
(6)
Kultura
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Oświata
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Godność ludzka
(4)
Pedagogika pracy
(4)
System wartości
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Człowieczeństwo
(3)
Honor
(3)
Lenin, Vladimir Il'ić (1870-1924)
(3)
Lenin, Włodzimierz Iljicz (1870-1924)
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Postmodernizm
(3)
Psychologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Demokracja
(2)
Duchowość
(2)
Dziecko
(2)
Engels, Friedrich (1820-1895)
(2)
Engels, Fryderyk (1820-1895)
(2)
Etyka
(2)
Filozofia kultury
(2)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Język
(2)
Marks, Karol (1818-1883)
(2)
Marksizm-leninizm
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Spencer, Herbert (1820-1903)
(2)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria poznania
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Baudrillard, Jean (1929-2007)
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927- )
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Bóg
(1)
Castells, Manuel (1942- )
(1)
Charakter
(1)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(1)
De Kerkhove, Derrick (1944- )
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Duma
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Ekologia
(1)
Elzenberg, Henryk (1887-1967)
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka normatywna
(1)
Film
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia amerykańska
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Filozofia starożytnej Grecji
(1)
Fischer, Karol Józef (1847-1931)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Goffman, Erving (1922-1982)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Herbart, Jan Fryderyk (1776-1841)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Hildebrand, Dietrich von (1889-1977)
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Innis, Harold Adams (1894-1952)
(1)
Jakość życia
(1)
Język migowy
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Proces
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(6)
1801-
(5)
1901-
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedia
(1)
Film fabularny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Kazania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Filozofia i etyka
(18)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jaka wiedza jest najbardziej pożyteczną ; O wychowaniu umysłowem ; O wychowaniu moralnem ; O wychowaniu fizycznem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-29745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IV, nr 19, 20)
Bibliogr. pism Stanisława Karpowicza
Stanisław Karpowicz / N. Miłkowska-Samotyhowa Słowo wstępne / M. Librachowa Plan pedagogiki osnutej na podstawach naukowych WSTĘP - Nauka wychowania - Naukowe źródła pedagogiki LOGIKA WYCHOWANIA - Czym jest wychowanie ze stanowiska wiedzy współczes-
nej - Wywód ostatecznego celu wychowania - Cel i zadania wychowania wobec ewolucji społecznej - Główne czynniki wychowania - Rozwijanie sprawności ogólnej - Sprawność umysłowa - Wychowanie moralne - Wola i jej kształcenie - Naśladownictwo i jego społeczno-wychowawcze
znaczenie - Indywidualność i jej kształcenie TECHNIKA WYCHOWANIA - Gry i zabawy - Kary i karność - Kłamstwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-96, nota bibliogr. s. 90.
1. O filozofii kultury Henryka Elzenberga ; Kultura ; Podłoże kultury ("negatywne" aspekty kultury) ; Etyka. Powinność doskonalenia się ; Estetyka ; Kultura a nauka ; Filozofia kultury i historiozofia ; Pesymizm oraz religia i mistyka. 2. Dom jako wspólnota duchowa ; Naturalizm i transcendentalizm ; O rodzinie i domu ; Kobieta jako twórca podstaw domu. 3. Czynniki rozkładowe w cywilizacji Zachodu ; O cywilizacji zachodu ; Czynniki rozkładowe. 4. Filozofia wychowania ; Podziały ; Pogląd na naturę ludzką ; Cele wychowania ; Środki. 5. Analiza i krytyka filozofii wychowania Bogdana Suchodolskiego ; Antropologia filozoficzna Suchodolskiego ; Aksjologia i wychowanie ; Uwagi polemiczne. 6. Analiza i krytyka antypedagogiki Hubertusa von Schoenebecka ; Antypedagogika von Schoenebecka ; Uwagi polemiczne. 7. Analiza i krytyka pajdocentryzmu Magdaleny Środy ; Przemoc ; Ograniczanie kar ; Szkoły poprawcze ; Kary cielesne ; Szacunek nauczyciela dla ucznia i dyscyplina. 8. Analiza i krytyka pajdocentryzmu Henryki Kwiatkowskiej ; O rozumieniu rzeczywistości edukacyjnej przez nauczycieli ; O propagowaniu określonego modelu kultury i uspołecznienia ; O autorytecie instytucjonalnym nauczycieli ; O nauczaniu nauczycieli i uczniów umiejętności dialogu, negocjacji i dochodzenia do kompromisu ; O uczeniu uczniów innowacyjności i sposobie uczenia się. 9. Polemika z pajdocentryzmem Bogusława Śliwerskiego ; Analiza i krytyka pajdocentryzmu Śliwerskiego ; Ustosunkowanie się do krytyki Śliwerskiego. 10. Polemika z Maria Wanat-Goriaczko. 11. Przemoc uczniów wobec nauczycieli a polityka władz oświatowych ; Przyczyn y przemocy ; analiza krytyczna niektórych norm poprawności polityczno-pedagogicznej. Podsumowanie - jak zwiększyć wychowawczą rolę szkoły i jakość kształcenia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Democracy and education : an introduction to the philosophy of education".
Indeks.
I. Wychowanie jako konieczność życiowa ; II. Wychowanie jako funkcja społeczna ; III. Wychowanie jako funkcja kierowania ; IV. Wychowanie jako wzrastanie ; V. Przygotowanie, rozwój i dyscyplina formalna ; VI. Wychowanie konserwatywne i postępowe ; VII. Demokratyczna koncepcja wychowania ; VIII. Cele wychowania ; IX. Rozwój fizyczny i wydajność społeczna jako cele ; X. Zainteresowanie i dyscyplina ; XI. Doświadczenie i myślenie ; XII. Myślenie w wychowaniu ; XIII. Istota metody ; XIV. Istota materiału nauczania ; XV. Zabawa i praca w programie wychowania ; XVI. Znaczenie geografii i historii ; XVII. Nauka w toku nauczania ; XVIII. Wartości wychowawcze ; XIX. Praca i czas wolny od pracy ; XX. Przedmioty intelektualne i praktyczne ; XXI. Przedmioty przyrodnicze i społeczne: naturalizm i humanizm ; XXII. Jednostka a świat ; XXIII. Zawodowe aspekty wychowania ; XXIV. Filozofia wychowania ; XXV. Teorie wiedzy ; XXVI. Teorie moralności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odwaga / Helen Mortimer i [illustrations] Cristina Trapanese ; [tłumaczenie: Katarzyna Grzyb]. - Warszawa : Słowne Młode, copyright © 2022. - [28] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Elementarz ważnych słów / Helen Mortimer i Cristina Trapanese)
Tytuł oryginalu: "Bravery" 2021.
Z cyklu "Elementarz ważnych słów".
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat. Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Elementarz ważnych słów / Helen Mortimer i Cristina Trapanese)
Tytuł oryginału: "Happiness" 2021.
Z cyklu "Elementarz ważnych słów".
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat. Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli – zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój. Tom Szczęście to idealny pretekst, by wspólnie cieszyć się szczęściem płynącym z relacji; omówić też sytuacje, które były dla malucha trudniejsze. Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu – bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.-012
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 269-[286].
R. I. Integralny obraz człowieka pracującego ; R. II. Praca jako wartość i źródło wartości ; R. III. Wielowymiarowość zagrożeń ludzkiej pracy ; R. IV. Duchowość osoby pracującej ; R. V. Sens życia a sens pracy ; R. VI. Cechy pracownika wynikające z duchowości osoby ; R. VII. Aksjologiczne właściwości człowieka pracującego ; R. VIII. Prawda, piękno w przestrzeni aksjologicznej pracujących ; R. IX. Człowiek pracujący w świetle agatologii ; R. X. Właściwości człowieka pracy z perspektywy ar etologii ; R. XI. Deontologiczne wymiary pracującego człowieka ; R. XII. Pracodawcy a właściwości kandydata do pracy ; R. XIII. Świat wartości bezrobotnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 15.
Streszcz. ang. przy pracach.
Kazimierz Szmyd: Wprowadzenie - Edukacja wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku w sporze o podstawowe paradygmaty wychowania. AKSJOLOGICZNE I EDUKACYJNE HORYZONTY PEDAGOGIKI XXI WIEKU: Jan Szmyd: Czy w świecie "płynnej nowoczesności" można budować ogólną teorię wychowania? ; Józef Błażej: Nowe kierunki w ujmowaniu wychowania człowieka w XXI wieku. Od antropologii wychowania do pedagogiki auxiliarnej ; Eugenia Potulicka: Neoliberalna koncepcja reformowania szkolnictwa ; Kazimierz Szmyd: Edukacja dla kondycji humanistycznej człowieka. Konteksty egzystencjalne i aksjologiczne. SZKOŁA W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN, POTRZEB I ZAGROŻEŃ: Hanna Sommer: Przemiany współczesnego świata - globalne wyzwanie edukacyjne ; Adam Horbowski: O potrzebie doskonalenia edukacji obywatelskiej - refleksja pedagoga ; Antoni Zając: Proces rozwijania zdolności poznawczych uczniów ; Jolanta Lenart: Potrzeby współczesnego rynku pracy wyznacznikiem zadań edukacyjnych ; Hubert Sommer: Wybrane aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce - analiza problemu: Antoni Olak, Antoni Krauz: Szkoła przyjaźnie wymagająca. Kolejna reforma systemu edukacji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasz świat / Helen Mortimer i [illustrations] Cristina Trapanese ; [tłumaczenie: Katarzyna Grzyb]. - Warszawa : Słowne Młode, copyright 2022. - [28] stron : ilustracje kolorowe ; 20x20 cm.
(Elementarz ważnych słów / Helen Mortimer i Cristina Trapanese)
(Otwarci na świat )
Tytuł oryginału: "Our world" 2021.
Z cyklu "Elementarz ważnych słów".
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat. Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli – zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój. Z tomu Nasz świat dziecko dowie się, co to znaczy dbać o planetę i dlaczego nawet drobne gesty mają sens i znaczenie. Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu – bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 525-[551].
CZ. I. NIEŁAD AKSJOLOGICZNY ZJAWISKIEM WSPÓŁCZESNOŚCI: Wstęp R. I. Wielorakość zagrożeń aksjologicznych ; R. II. Marksizm kulturowy źródłem zagrożeń aksjologicznych ; R. III. Metody niszczenia wartości ; CZ. II. NISZCZENIE JĘZYKA NISZCZENIEM PRZESTRZENI AKSJOLOGICZNEJ: Wstęp ; R. I. Syndrom zagrożeń informacyjnych ; R. II. Twój język cię zdradza ; R. III. Nowomowa strategią niszczenia wartości ; R. IV. Wulgaryzacja języka wskaźnikiem kryzysu aksjologicznego ; CZ. III. ZAGROŻENIA OSOBOWEGO SYSTEMU WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe czynniki rozwoju zagubienia aksjologicznego ; R. II. Osobowe konsekwencje rewolucji aksjologicznej ; R. III. Kryzys tożsamości człowieka i jego konsekwencje ; CZ. IV. ZAGROŻENIA AKSJOLOGII CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagubienie prawdy w zamęcie aksjologicznym ; R. II. Zagubienie dobra i piękna ; R. III. Zło w systemie aksjologicznym ; R. IV. Kryzys mądrości, wiedzy, inteligencji ; CZ. V. ZAGUBIENIE GODNOŚCI, WOLNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności. Wybrane problemy ; R. II. Chamstwo drogą niszczenia godności ; R. III. Zjawisko wstydu i wstydliwości w życiu człowieka ; R. IV. Formy i rodzaje wstydu ; R. V. Zagrożenia wolności człowieka ; R. VI. Relatywizacja odpowiedzialności ; CZ. VI. OSOBOWE ZAGUBIENIE WIARY, NADZIEI I MIŁOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe zagubienie wiary ; R. II. Zagrożenia nadziei ; R. III. Zagubienie miłości i w miłości ; R. IV. Zagubienie sensu życia. Zagubienie w świecie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Prawo dziecka do szacunku". wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od npisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciągle dużo do zrobienia. [Rzecznik Praw Dziecka, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102238 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kołłątaj / Stanisław Macheta. - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1973. - 246 s. ; 21 cm.
(Myśli i Ludzie Filozofia nowożytna i współczesna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Edukacja Muzyczna - Idee, Tendencje, Dążenia ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Cz. I. IDEE I WARTOŚCI W KONTEKŚCIE PRZESZŁOŚCI, TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Zofia Konaszkiewicz: Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości ; Zofia Bernatowicz: Ars musica - zapomniane źródło komunikacji ; Elżbieta Szubertowska: Całożyciowa edukacja muzyczna wobec zagrożonych wartości ; Rafał Ciesielski: Co (dziś) jest przedmiotem i celem powszechnej edukacji muzycznej? ; Kacper Kubiak: Idea cudowna a groźna. O pięknie (w) edukacji muzycznej. W poszukiwaniu wartości humanistycznych. Cz. II. W POSZUKIWANIU NOWYCH INSPIRACJI I OBSZARÓW DZIAŁAŃ NA RZECZ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Alicja Delecka-Bury: Ustawiczne dążenie do podnoszenia jakości kształcenia nauczycieli na przykładzie działalności Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie ; Małgorzata Nowak: Chór w liceum jako wsparcie dla rozwoju muzycznego i kształtowania postaw ucznia ; Barbara Pazur: Muzyczne zajęcia gordonowskie - i dla niemowlęcia, i dla studenta ; Wiesława A. Sacher: Niepokojący duet - dziecięca percepcja muzyki artystycznej a współczesna muzyka popularna ; Marta Kondracka-Szala: Wartościowa muzyka w edukacji dzieci - założenia a codzienność ; Aleksandra Joanna Garbal: Rozwijanie wyobraźni muzycznej i kształtowanie wrażliwości małego dziecka żyjącego w świecie zagrożonych wartości - propozycja własnych miniatur ; Magdalena Moruś: Pasja, trud, wychowanie - rola i miejsce szkoły muzycznej I stopnia we współczesnycm świecie ; Piotr Stefaniszyn: Rola muzyki w systemie wychowawczym św. Jana Bosko w dobie zagrożonych wartości ; Małgorzata Dyrlica: Czego o emocjach nauczyć nas może muzyka? ; Amelia Golema, Małgorzata Kramarz: Prawda czy playback? Rozważania o świadomym uczestnictwie we własnym rozwoju artystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 277-[292].
Wprowadzenie ; CZ. I. ANTROPOLOGIA OSOBY PODSTAWĄ PEDAGOGIKI HUMANISTYCZNEJ: Wstęp ; R. I. Człowiek: cechy życia, czas życia – wokół istoty człowieka ; R. II. Człowiek obiektem badań naukowych ; R. III. Problemy metodologiczne badań nad człowiekiem ; R. IV. Człowiek obiektem badań ; R. V. Obrazy człowieka w badaniach naukowych ; R. VI. Obrazy człowieka w psychologii ; R. VII. Człowiek w koncepcji personalistycznej ; CZ. II. CHARAKTERYSTYKA OSOBY: Wstęp ; R. I. Człowiek jest sam w sobie osobą ; R. II. Człowiek jest bytem aksjologicznym ; CZ. III. PROBLEMATYKA STRUKTURY OSOBY LUDZKIEJ: Wstęp ; R. I. Cielesność człowieka ; R. II. Sfera życia psychicznego. Procesy poznawcze ; R. III. Sfera afektywna życia psychicznego. Uczucia i emocje w aktywności człowieka ; R. IV. Duchowość człowieka odniesieniem do badań w pedagogice ; R. V. Tajemnice życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107675 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55351 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej