Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(238)
Forma i typ
Książki
(216)
Proza
(130)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje fachowe
(22)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(21)
Audiobooki
(15)
Filmy i seriale
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(472)
wypożyczone
(136)
tylko na miejscu
(17)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(62)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(17)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(73)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(49)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(25)
Filia 2 (Fredry 5)
(21)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(24)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(39)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(13)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(34)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(34)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(25)
Filia 9 (Czackiego 5)
(29)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(29)
Filia 11 (Dębicka 170)
(7)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(6)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(32)
Filia 15 (Lwowska 60)
(30)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(19)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(11)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(15)
Filia 20 (Solarza 9a)
(19)
Dyskusyjny Klub Książki
(1)
Autor
Burnett Frances Hodgson (1849-1924)
(34)
Włodarkiewiczowa Jadwiga (1870-1943)
(25)
Szary Lucyna
(11)
Włodarczyk Barbara
(11)
Orlińska Zuzanna (1972- )
(10)
Schrammek Dorota
(6)
Groom Winston (1944-2020)
(5)
Kozioł Marcin (1977- )
(5)
Kozioł Marcin (1977- ). Detektywi na kółkach
(5)
Kwolek Andrzej (1942- )
(5)
Schrammek Dorota. Niepełka
(5)
Barłóg Krystyna
(4)
Pop Teresa
(4)
Zagnińska Maria
(4)
Baran Joanna (fizjoterapeuta)
(3)
Cervantes J. C
(3)
Cervantes J. C. Posłaniec Burzy
(3)
Duda-Gryc Marta
(3)
King Stephen (1947- )
(3)
Korybski Tomasz
(3)
Ludwikowska Jolanta
(3)
Małecki Jakub (1982- )
(3)
Michalak Katarzyna (1969- )
(3)
Nowak Ewa (1966- )
(3)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(3)
Sakowicz Anna (1972- )
(3)
Schimscheiner Lena (1991- )
(3)
Szczypta Bernadeta
(3)
Bac Aneta
(2)
Batko Zbigniew (1940-2007)
(2)
Batorowicz Beata (medycyna)
(2)
Białek Jakub
(2)
Borowiec Piotr (1963- )
(2)
Błaut Sławomir (1930-2014)
(2)
Chrabota Urszula
(2)
Czartoryjska Magdalena
(2)
Dračkovska Oksana
(2)
Dračkovska Oksana (1987- )
(2)
Goldenthal Elliot (1954- )
(2)
Golino Valeria (1966- )
(2)
Grass Günter (1927-2015)
(2)
Gumienny Beata
(2)
Hausner Andrzej (1981- )
(2)
Hayden Torey L. (1951- )
(2)
Hayek Salma (1968- )
(2)
Herrera Hayden (1940- )
(2)
Keyes Daniel (1927-2014)
(2)
Kilian Justyna
(2)
Kmiecik-Micali Dominika
(2)
Kruk Paweł
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Lake Diane
(2)
Lussa Nina
(2)
Molina Alfred (1953- )
(2)
Nava Gregory (1949- )
(2)
Prieto Rodrigo (1965- )
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Ryszka Marcin (1990- )
(2)
Sigal Clancy (1926- )
(2)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(2)
Stelar Marek (1976- )
(2)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(2)
Taymor Julie (1952- )
(2)
Thomas Anna (1948- )
(2)
Vujicic Nick (1982- )
(2)
Wroniak-Mirkowicz Julita
(2)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Zdęba Beata (1965- )
(2)
Zioła-Zemczak Katarzyna
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Świerczyńska Edyta
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Aguilar David
(1)
Aguilar Ferran
(1)
Allen Kiera
(1)
Anasz Marian
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Bauer Wojciech (1954- )
(1)
Bauman Adam (1957- )
(1)
Białkowski Tomasz (1969- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blake Judith (1956- )
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Borrowdale Torin
(1)
Borówka Ewa
(1)
Bradley Kimberly Brubaker (1967- )
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Bruździak Weronika
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błażejewski Grzegorz
(1)
Błażejowska Kalina (1987- )
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Cameron W. Bruce (1956- )
(1)
Catania Antonio (1952- )
(1)
Catling Andy
(1)
Cervi Valentina (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(117)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(163)
1901-2000
(58)
1901-1914
(32)
1945-1989
(14)
1989-2000
(12)
Kraj wydania
Polska
(228)
Wielka Brytania
(3)
Ukraina
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(218)
angielski
(9)
ukraiński
(2)
francuski
(1)
włoski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(64)
9-13 lat
(53)
Młodzież
(25)
Szkoły podstawowe
(21)
6-8 lat
(19)
14-17 lat
(16)
0-5 lat
(11)
Szkoły wyższe
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 4
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 6
(3)
Rodzice
(3)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Działacze turystyczni
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Pedagodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(54)
Literatura angielska
(38)
Literatura amerykańska
(29)
Literatura niemiecka
(4)
Film amerykański
(3)
Film kanadyjski
(2)
Film meksykański
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura ukraińska
(2)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Film polski
(1)
Film włoski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Literatura poolska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(71)
Dziecko z niepełnosprawnością
(60)
Przyjaźń
(56)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(41)
Sieroty
(36)
Parki i ogrody
(35)
Niepełnosprawność
(19)
Rehabilitacja medyczna
(19)
Burnett, Frances Hodgson (1849-1924)
(17)
Literatura angielska
(16)
Literatura dla dzieci
(15)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(12)
Nastolatki
(12)
Rodzina
(12)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(11)
Chłopcy
(9)
Dzieci
(8)
Powieść
(8)
Powieść obyczajowa
(8)
Rodzeństwo
(8)
Rodzice
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Chorzy w rodzinie
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(7)
Integracja społeczna
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Autyzm
(6)
II wojna światowa (1939-1945)
(6)
Jakość życia
(6)
Marzenia
(6)
Matki i córki
(6)
Mężczyzna
(6)
Nauczyciele
(6)
Służba zdrowia
(6)
Uczucia
(6)
Amerykański sen
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(5)
Dziewczęta
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Hipisi
(5)
Inność
(5)
Kobieta
(5)
Miłość
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(5)
Podróże
(5)
Pomaganie
(5)
Postawy
(5)
Psy
(5)
Szyfry
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Wojna w Wietnamie (1955-1975)
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Bóstwa
(4)
Cierpienie
(4)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(4)
Macierzyństwo
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością fizyczną
(4)
Osoby zaginione
(4)
Sport
(4)
Tolerancja
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia odżywiania
(4)
Dom dziecka
(3)
Igrzyska paraolimpijskie
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Magia
(3)
Mitologia Majów
(3)
Nauka
(3)
Ojcowie i córki
(3)
Ojcowie i synowie
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Poszukiwania zaginionych
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samotne matki
(3)
Szpitale psychiatryczne
(3)
Tesla, Nikola (1856-1943)
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Uprowadzenie
(3)
Wychowanie religijne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zwierzęta
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Balet
(2)
Bezradność
(2)
Choroby ludzi
(2)
Chorzy
(2)
Detektywi amatorzy
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Działacze społeczni
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Temat: dzieło
Tajemniczy ogród
(16)
Frida
(2)
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Biblia
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Secret garden
(1)
Święto ognia
(1)
Temat: czas
2001-
(29)
1901-2000
(25)
1945-1989
(11)
1918-1939
(10)
1939-1945
(9)
1989-2000
(7)
1501-1600
(5)
1701-1800
(4)
1801-1900
(4)
2001-0
(4)
1601-1700
(3)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(30)
Stany Zjednoczone (USA)
(12)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(11)
Województwo rzeszowskie (1975-1998)
(6)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(5)
Yorkshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(5)
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Australia
(2)
Egipt
(2)
Floryda (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Wolne Miasto Gdańsk (1920-1939)
(2)
Alpy (góry)
(1)
Andora (państwo)
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Broniszewice (woj. wielkopolskie, pow. pleszewski, gm Czermin)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Dynów (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Dynów ; okolice)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gostynin (woj. mazowieckie)
(1)
Hiszpania
(1)
Irak
(1)
Izrael
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kansas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kilimandżaro (Tanzania ; góra)
(1)
Kraina Czarów (kraina fikcyjna)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lubliniec (woj. śląskie)
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Oz (kraina fikcyjna)
(1)
Pogórze Dynowskie
(1)
Pogórze Przemyskie
(1)
Połonina Caryńska
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Reykjavík (Islandia)
(1)
San (dopływ Wisły ; dolina)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Tel Awiw-Jafa (Izrael)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
ZSRR
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Śrem (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(66)
Powieść
(31)
Praca zbiorowa
(27)
Lektura z opracowaniem
(15)
Opracowanie
(15)
Materiały konferencyjne
(12)
Opowiadania i nowele
(11)
Podręcznik
(9)
Kryminał
(7)
Powieść przygodowa
(7)
Film fabularny
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(6)
Raport z badań
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Monografia
(5)
Reportaż
(5)
Fantasy
(4)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(4)
Powieść historyczna
(4)
Powieść psychologiczna
(4)
Thriller
(4)
Adaptacja filmowa
(3)
Adaptacja literacka
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Powieść biograficzna
(3)
Science fiction
(3)
Antologia
(2)
Dramat filmowy
(2)
Fantastyka
(2)
Film biograficzny
(2)
Film obyczajowy
(2)
Komedia
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Poradnik
(2)
Publicystyka
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Autobiografia
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dystopia
(1)
Esej
(1)
Film amerykański
(1)
Informator
(1)
Komedia romantyczna
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Poradniki
(1)
Powieść dziecięca angielska
(1)
Powieść obyczjowa
(1)
Powieść poetycka
(1)
Powieść polska
(1)
Program nauczania
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Sensacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(33)
Edukacja i pedagogika
(30)
Medycyna i zdrowie
(28)
Literaturoznawstwo
(17)
Psychologia
(16)
Historia
(11)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Religia i duchowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
238 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [131]-141.
Książka odpowiada na pytanie: czy państwo we właściwy sposób realizuje swoje zobowiązania polityczne i społeczne wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce w kontekście trzech obszarów tematycznych: wybranych aspektów prawnych, analizy polskiej debaty politycznej w tym zakresie oraz stosunku społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami. We współczesnej polskiej literaturze politologicznej brakuje opracowań monograficznych poświęconych tak ujętej problematyce. Przygotowana praca wypełnia tę lukę. [Difin, 2020]
R. I. WIELOWYMIAROWA PROBLEMATYKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI: 1. Pojęcie niepełnosprawności w różnych aspektach ; 2. Modele niepełnosprawności ; 3. Przyczyny i rodzaje niepełnosprawności ; R. II. PRAWNY I INSTYTUCJONALNY WYMIAR NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W POLSCE: 1. Wybrane prawne rozwiązania w zakresie niepełnosprawności w Polsce ; 2. Rządowy i samorządowy wymiar instytucji działających na rzecz osób z niepełno sprawnościami ; 3. Komisje sejmowe i zespoły parlamentarne funkcjonujące na rzecz osób z niepełno sprawnościami ; 4. Organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełno sprawnościami ; R. III. POLITYCZNY WYMIAR NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W POLSCE: 1. Wybrane zagadnienia polityki państwa wobec osób z niepełno sprawnościami ; 2. Polityka państwa w zakresie dostępu do dóbr kultury, wypoczynku i spędzania wolnego czasu ; 3. Rekomendacje dla Polski w zakresie polityki wdrażania Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ; 4. Niepełnosprawność w polskiej debacie politycznej ; R. IV. PROBLEMY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W KAMPANII WYBORCZEJ DO SEJMU I SENATU W 2019 R.: 1. Korzystanie z praw obywatelskich przez osoby z niepełno sprawnościami ; 2. Problemy osób z niepełnosprawnościami w kampanii wyborczej ; 3. Rezultaty wyborów z punktu widzenia osób z niepełno sprawnościami ; R. V. ROLA SPORTU W INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI: 1. Historia sportu osób z niepełno sprawnościami ; 2. Sport jako kontynuacja rehabilitacji osób z niepełno sprawnościami ; 3. Adaptowana aktywność fizyczna i sport adaptowany ; 4. Sport rekreacyjny osób z niepełno sprawnościami ; 5. Sport wyczynowy osób z niepełno sprawnościami ; 6. Sport w integracji społecznej osób z niepełno sprawnościami ; 7. Wybrane formy instytucjonalnego wsparcia sportu osób z niepełno sprawnościami ; R. VI. STOSUNEK SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO DO WYBRANYCH PROBLEMÓW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI: 1. Wykluczenie społeczne ; 2. Bariery urbanistyczne ; 3. Integracja społeczna ; 4. Przepisy ograniczające funkcjonowanie osób z niepełno sprawnościami ; 5. Społeczne skutki stereotypu niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maja Chmiel przenosi swoich czytelników do magicznego świata mówiących ludzkim głosem zwierząt, zabawek i bajkowych stworków. Opowieści z pewnością rozbawią najmłodszych i pobudzą ich wyobraźnię. Każde z opowiadań ukazuje inny, niezwykle trudny problem – wykluczenia z grupy rówieśniczej z powodu niepełnosprawności lub nieuleczalnej choroby. Bohaterami opowieści są zwierzęta mające nietypowy kolor, ludziki niemogące sprostać codziennym czynnościom oraz niepełnosprawne i chore dzieci. Wszyscy oni mają jednak kochających rodziców, którzy starają się im wytłumaczyć, że nie są gorsi od swoich kolegów i koleżanek oraz próbują dostrzec zalety ich „inności”. Książka Mai Chmiel nie jest przeznaczona wyłącznie dla dzieci. Ich odbiorcami powinni być również rodzice, bo to do nich autorka kieruje słowa po każdej bajce. Daje wskazówki, w jaki sposób mówić pociechom o niepełnosprawności, tolerancji, jak rozmawiać z nimi, żeby zrozumiały to, co niekiedy tak trudno pojąć nawet dorosłemu człowiekowi. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczenia człowieka w zdrowiu i w chorobie / redakcja naukowa Ewa Zasępa. - Warszawa : Difin, 2020. - 308 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Część I. Doświadczenia rodzinne i rodzicielskie: Doświadczenia rodzicielskie a jakość życia w dorosłości / Lucyna Bakiera ; Cechy osobowości a nadzieja podstawowa i jakość związku małżeńskiego kobiet po 50. roku życia / Maria Jankowska. Część II. Doświadczanie czasu, trudu istnienia i sensu życia: Co nas nie zabije, to nas osłabi, czyli o tragicznych bohaterach trudnych sytuacji / Irena Pospiszyl ; Postawy wobec czasu a poczucie sensu życia w różnych grupach wiekowych / Ewa Zasępa, Angelika Kiełczewska ; Test Rorschacha jako metoda ukazująca ludzkie doświadczanie świata. Źródła atrakcyjności plam atramentowych / Anna Hunca-Bednarska ; Znaczenie religijnych sposobów radzenia sobie u osób przewlekle chorych somatycznie / Ewa Zasępa. Część III. Doświadczanie choroby i niepełnosprawności bliskich osób w rodzinie: Doświadczanie choroby osób bliskich. O poczuciu koherencji i stylach radzenia sobie dorosłych dzieci rodziców osób z zespołem otępiennym / Justyna Wysocka, Lidia Zabłocka-Żytka ; Problemy egzystencjalne w późnym stadium choroby nowotworowej / Bogusław Stelcer ; . Doświadczanie choroby nowotworowej a jakość życia rodziców / Joanna Matuszczak-Świgoń. Część IV. Doświadczanie choroby i niepełnosprawności dziecka: Kiedy nienarodzone dziecko jest chore. Doświadczenie wywołane niepomyślną diagnozą u nienarodzonego dziecka / Agnieszka Chmiel-Baranowska ; Macierzyństwo jako kategoria doświadczenia biograficznego matek dzieci z niepełnosprawnością / Ewelina J. Konieczna ; Doświadczanie intensywności postawy religijnej a wypalenie sił u rodziców dzieci z autyzmem / Magdalena Kucharzyk, Wojciech Otrębski. Część V. Doświadczenia osób uzależnionych i chorych psychicznie: Osobowość depresyjna a ryzyko samobójcze u osób uzależnionych od alkoholu. Badania na gruncie teorii biegunowości doświadczenia / Marcin Sękowski, Ewa Wojtynkiewicz ; Wskaźniki w Teście Rorschacha towarzyszące depresji i manii / Tomasz Matracki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111877 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ringo the flamingo / Neil Griffiths ; illustrated by Judith Blake. - Langport : Red Robin Books, 2018. - [30] strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm + 1 płyta audio (CD).
Tekst w języku angielskim.
Ringo was not like other flamingoes, as his legs just didn t work. Even though he could not do many of the things other flamingoes could, he was still able to make a valuable contribution to the flock. Read how his bravery was rewarded in this sensitively-told story. [Red Robin Books., 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I/LO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Cz. 1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Rozdz. I. ISTOTA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: 1. Pojęcie upośledzenia umysłowego, 2. Upośledzenie umysłowe a choroba psychiczna, 3. Klasyfikacja upośledzenia umysłowego, 4. Epidemiologia upośledzenia umysłowego, 5. Etiologia i profilaktyka upośledzenia umysłowego, 6. Rozwój psychofizyczny i społeczny osób upośledzonych umysłowo; Rozdz. II. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym, 2. Kształcenie dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym, 3. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z upośledzeniem umysłowym; Rozdz. III. PRZYSTOSOWANIE PSYCHOSPOŁECZNE OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Pojęcie przystosowania, 2. Spostrzeganie siebie i innych, 3. Spostrzeganie innych ludzi, 4. Spostrzeganie siebie i innych a funkcjonowanie społeczne, 5. Lekkie upośledzenie umysłowe a spostrzeganie siebie i innych oraz przystosowanie społeczne. Cz. 2. BADANIA WŁASNE: Rozdz. IV. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Cel badań, problemy badawcze i hipoteza, 2. Metoda i techniki badań, 3. Organizacja i teren badań, charakterystyka badanych osób; Rozdz. V. PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ: 1.Spostrzeganie siebie i innych ludzi przez osoby z upośledzeniem umysłowym, 2. Zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym, 3. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wojownicy : superedycja / Erin Hunter ; t. 6)
Tytuł oryginału: "Crookedstar's promise" 2011.
Stanowi t. 6 cyklu "Wojownicy : superedycja".
Przeznaczenie zawsze chodzi własnymi ścieżkami. Klan Rzeki raduje się narodzinami nowego miotu kociąt. Dumna matka otacza oba kocurki miłością, jednak kiedy jeden z nich ulega wypadkowi i zostaje nieuleczalnie oszpecony, kocica odwraca się od syna. Nadaje mu nowe, okrutne imię, które na zawsze ma przypominać kocięciu o jego kalectwie Krzywek. Młody kot rośnie w siłę, marząc o zostaniu przywódcą klanu. Jednak odrzucony przez matkę, staje się łatwym celem dla pewnej tajemniczej kocicy, która ma wobec niego wielkie plany. Wkrótce złoży Krzywkowi obietnicę, która rzuci złowrogi cień na przyszłość kociaka. [Wydawnictwo Nowa Baśń, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-III/F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-III/F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-III/Prz (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-III/F (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-III/Prz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-III/Prz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-III/F (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-III/F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
CZ. I. KULRURA JAKO CZYNNIK WPŁYWAJĄCY NA ZAKRES MOŻLIWOŚCI DBANIA O WŁASNE ZDROWIE: R. I. Kulturowy kontekst stylu życia osób z cukrzycą typu 2 ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy na temat choroby oraz wyborów żywieniowych - Olga Kęska, Kamilla Bargiel-Matusiewicz ; R. 2. (Nie)Dostępność usług medycznych dla kobiet z niepełnosprawnością w Armenii: przyczyny i skutki - Lia Sayadyn ; CZ. II. KULTURA A PERCEPCJA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I DZIAŁANIA PODEJMOWANE WOBEC OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ: R. 3. Niepełnosprawność jako pole badawcze socjologii - Elżbieta Zakrzewska-Mantrys ; R. 4. "Quo vadimus? Dynamika paradygmatów głuchoty we współczesnym świecie - Piotr Tomaszewski, Ewelina Moroń ; R. 5. Kierunek dopasowania kulturowego wobec niepełnosprawnych współpracowników. Badania pilotażowe - Rafał Dziurla ; R. 6. Znajomość pojęcia "niepełnosprawności" wśród dzieci w wieku przedszkolnym i jej determinanty - Joanna Kowalska ; R. 7. Kulturowe aspekty diagnozy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wśród migrantów oraz osób z różnych grup etnicznych - Rafał Kawa ; R. 8. Przemoc seksualna a kultura. Osoby z niepełnosprawnościami jako ofiary przemocy seksualnej - Agnieszka Ewa Łyś ; CZ. III. ODNAJDYWANIE PRZEZ OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WŁASNEGO MIEJSCA W OBRĘBIE DOMINUJĄCEJ KULTURY ORAZ MOŻLIWOŚCI KREOWANIA NOWYCH KONTEKSTÓW KULTUROWYCH: R. 9. Audyzm a opresja społeczna - Piotr Tomaszewski, Radosław Wieczorek, Ewelina Moroń ; R. 10. Autyzm i Ja - jako 11-letni chłopiec widzi wpływ autyzmu na swoje życie - Franek Silko, Maja Szymor, Ewa Pisula ; R. 11. Osoby z niepełnosprawnościami jako edukatorzy społeczni w zakresie tematyki związanej z niepełnosprawnością - z doświadczeń Stowarzyszenia Otwarte Drzwi w realizacji projektu "Siła Woli" - Anna Jaglińska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Slime" 2020.
Witaj na wyspie Guano Albatrosa! Ten maleńki spłachetek ziemi stał się domem dla wielu koszmarnych dorosłych, którzy zrobią wszystko, żeby uprzykrzyć dzieciom życie. Czy znajdzie się śmiałek gotowy stanąć w obronie najmłodszych? Poznaj Neda, chłopca obdarzonego niezwykłą mocą. GLUTOMOCĄ! [www.azymut.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 74-[75].
R. I. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w odniesieniu do podstawy programowej ; R. II. Program edukacyjno-terapeutyczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: 1. Wiadomości wstępne ; 2. Szczegółowy program edukacyjno-terapeyrtczny dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ; R. III. Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 332-366.
I. HISTORYCZNY ROZWÓJ POMOCY SPOŁECZNEJ I PEDAGOGICZNEJ: 1. Mityczna obrona i selekcja społeczna ; 2. Oświecenie i pierwsze teorie pedagogiczne ; 3. Ośrodki opieki i szkoły specjalne ; 4. Darwinizm społeczny i wykluczenie w kwestii kształcenia ; 5. Przyznanie prawa do nauki i tworzenie szkół dla osób ; z niepełnosprawnością intelektualną ; 6. Tendencje integracyjne ; 7. Rozwój oligofrenopedagogiki ; II. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – WYJAŚNIENIE I KLASYFIKACJA POJĘCIA: 1. Intelekt a mózg -podejście neurobiologiczne ; 2. Problem klasyfikacji ; 3. Specjalistyczne podejście i koncepcje definicji ; III. PODSTAWY ANTROPOLOGICZNE, ETYCZNE I SPOŁECZNE: 1. Niepełnosprawność intelektualna - obraz człowieka i ludzka godność ; 2. Sporna wartość życia - kiedyś i dziś ; 3. Etyka szanowania każdej istoty ludzkiej ; 4. Etos pedagogiki terapeutycznej - pełnia obecności ; 5. Autonomia – samookreślenie ; 6. Zależność i związanie ; 7. Pomoc międzyludzka ; 8. Społeczne zaangażowanie - integracja/inkluzja ; 9. Religijne samookreślenie ; 10. Inkluzja jako prawo społeczno-polityczne ; IV. PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE - PROCESY ROZWOJU I UCZENIA SIĘ: 1. Niepełnosprawność intelektualna a rozwój ; 2. Związki z rozwojem małych dzieci niedotkniętych niepełnosprawnością ; 3. Społeczne wkraczanie w relacje ; 4. Rozwój osobowości ; 5. Rozwój a teorie uczenia się ; V. OCENA PEDAGOGICZNO-PSYCHOLOGICZNA: 1. Zadania diagnostyki pedagogiczno-psychologicznej ; 2. Obszary i metody diagnostyczne ; VI. PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Ogólna potrzeba wychowywania ; 2. Indywidualne różnice zdolności edukacyjnych ; 3. Wychowanie i kształcenie jako jedność ; 4. Orientacja w świecie społecznym - koncepcja humanoekologiczna w kontekście pedagogiki terapeutycznej ; VII. CELE PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA: 1. Cel indykatywny: możliwość życia jako pełnowartościowy człowiek - integracja personalno-społeczna ; 2. Podcele procesów wychowania i kształcenia ; VIII. PROCESY KSZTAŁCENIA I UCZENIA SIĘ: 1. Kształtujące uczenie się jako praktyczne uczenie się ; 2. Uczenie się przez doświadczenie ; 3. Całościowe uczenie się poprzez działanie ; 4. Uczenie się poprzez ćwiczenie ; 5. Modyfikacja zachowania-specjalne techniki nauczania ; IX. SYSTEM WYCHOWANIA I INSTYTUCJE EDUKACYJNE: 1. Wczesna interwencja ; 2. Przedszkole ; 3. Szkoła ; X. PROCES KSZTAŁCENIA (NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ): 1. Szkoła jako świat uczenia się i świat społeczny ; 2. Szkoła specjalna jako kooperatywny ośrodek specjalistyczny ; 3. Treści nauczania - obszary uczenia się ; 4. Od modelu rozwoju do modelu działania ; 5. Zasady dydaktyczne ; 6. Emocjonalność w toku procesu kształcenia ; 7. Specjalne formy kształcenia ; 8. Pedagogiczne wsparcie dzieci i młodzieży dotkniętych głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 9. Niewerbalne techniki komunikacji ; 10. O technikach szkolnych ; 11. Organizacja nauczania w szkole specjalnej wspierającej rozwój intelektualny ; 12. Organizacja uczenia się w szkole inkluzyjnej ; 13. Zaburzenia zachowania w klasie ; XI. RELACJA WYCHOWAWCZA: 1. Ogólne znaczenie interakcji pedagogicznej ; 2. Relacja dialogowa (Martin Buber) ; 3. "Bezinteresowna" pomoc a "wypalenie zawodowe" ; XII. RODZICE I RODZINA: 1. Emocjonalne obciążenie postaw rodzicielskich ; 2. Procesy zachodzące w rodzinie ; 3. Pomoc dla rodziców – współpraca ; 4. Wychowanie w rodzinie ; XIII. WYCHOWANIE W ZAKŁADZIE OPIEKI ; XIV. KSZTAŁCENIE W WIEKU DOROSŁYM: 1. Wkraczanie w dorosłość ; 2. Wsparcie edukacyjne dla osób dorosłych ; 3. Pomoc starszym osobom z niepełnosprawnością intelektualną w ich codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
W Bone jest dom. W domu mieszka dziewczyna. W dziewczynie mieszka ciemność… Margo nie jest jak inne nastolatki. Żyje w ponurym miasteczku Bone, które przejezdni omijają szerokim łukiem. Swój dom nazywa "pożeraczem". Jej cierpiąca na depresję matka nie odzywa się do niej i traktuje niczym służącą. Dziewczyna trzyma się na uboczu, dni spędza w samotności. Wszystko nieoczekiwanie się zmienia, kiedy poznaje Judaha - starszego chłopaka z sąsiedztwa. Sparaliżowany, na wózku inwalidzkim, odkrywa przed Margo świat, jakiego dotąd nie znała. Kiedy w okolicy ginie siedmioletnia dziewczynka, dwójka osobliwych przyjaciół rozpoczyna prywatne śledztwo. W głowie Margo pojawia się desperackie pragnienie, aby wytropić morderców. I przykładnie ukarać… "Oko za oko. Krzywda za krzywdę. Ból za ból". Rozpoczynając bezlitosne polowanie na zło, dziewczyna nie zdaje sobie sprawy, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić. Najbardziej brutalna prawda to ta o nas samych. [Wydawnictwo SQN, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-YA (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Trener pracy jako sposób na zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Bibliogr. s. 99-129.
1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Identyfikowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Zdolność do nauki i pracy ; 2. Warianty zatrudnienia: Dzienny ośrodek zajęć ; Zakład pracy chronionej ; Zatrudnienie wspomagane: model pracy wspomaganej ; model enklawy ; model mobilnego personelu ; model benchworkowy ; podsumowanie modeli zatrudnienia wspomaganego ; Zastosowanie dostosowane do potrzeb (Customized Employment - CE) ; Samozatrudnienie, mikroprzedsiębiorstwa ; Firmy społeczne ; Programy ekonomii społecznej (Community Economic Development - CED) ; Wariant zatrudnienia - podsumowanie ; 3. Rozwój inicjatyw w zakresie zatrudnienia wspomaganego: Kraj o wysokim dochodzie ; Kraje o średnim dochodzie ; Kraje o niskim dochodzie - przykłady z Afryki ; Co sprawia, że zatrudnienie włączające jest skuteczne? ; 4. Krok naprzód: Wskazówki odnośnie do rozwoju polityki ; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie jest moja córka? / Iwona Chmielewska. - Wrocław : Wydawnictwo Format, 2020. - [54] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Pierwsze wydanie w języku koreańskim w 2011 roku.
„Gdzie jest moja córka?” Iwony Chmielewskiej, trzykrotnej laureatki Bologna Ragazzi Award, to książka zbudowana na serii patchworków i kolaży oraz ich rewersów. Oglądamy strony frontowe i tuż za nimi - widoczne ściegi i podszewki, czyli elementy ukryte i często niewidoczne dla tych, którzy widzą tylko powierzchownie, patrzą jednostronnie. Ten sam pozostaje jedynie zarys kształtu, forma, w którą ubieramy świat… Aż do poruszającego finału.Ta książka to forma gry w chowanego, to próba opisania natury dziecka - jak na nie patrzymy, ile w nim widzimy. „Ale jest jeszcze o czymś innym: ile może ukrywać się za formą powierzchownie widzianą? Jak bardzo rządzą nami schematy, którymi postrzegamy świat? W książce Iwony Chmielewskiej porządek zostaje odwrócony - główna bohaterka, poszukiwana i opisywana przez całą książkę pojawia się dopiero na końcu. Najpierw poznajemy jej "podszewkę", a dopiero potem widzimy to, co stanowiłoby jej istotę, gdybyśmy zetknęli się z nią oko w oko już na początku”. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie widzę przeszkód / Marcin Ryszka, Jakub Białek. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2021. - 316, [4] strony ; 22 cm.
Zdaję sobie sprawę, że jedna książka nie załatwi problemu. Ale jeśli dołoży do zbudowania pewnej normalności choćby małą cegiełkę, to dlaczego nie? Dzięki niniejszej lekturze poznacie niepełnosprawność od środka. Jej najdrobniejsze szczegóły. Jej wszystkie oblicza. (...) A przy tym - mam nadzieję! - parę razy się uśmiechniecie. Bo wierzcie mi - także niepełnosprawność może być źródłem przekomicznych historii. Śmiech zamiast łez. Działanie zamiast rozkładania rąk. Prawda zamiast stereotypów. Zastanawiasz się, jak niewidomy napisał książkę? Najwyższa pora rozpocząć lekturę. Wycieczkę po barach, murze chińskim i mieszkaniu, gdzie godzinami szuka się kluczy odłożonych na nie swoje miejsce. Nigdzie indziej nie znajdziesz opowieści o tym, jak ślepy zgubił kulawego albo złamał białą laskę na złodzieju. Tylko tutaj doświadczysz dylematu głównego bohatera: zgubić protezę oka czy płynąć po życiowy rekord? Marcin Ryszka, sportowiec i dziennikarz, nie uważa się za kogoś wyjątkowego. Żyje jak każdy: ma pracę, żonę, uprawia sporty, zwiedza świat, zajmuje się dzieckiem. Utratę wzroku w wieku 5 lat potraktował nie jako przekleństwo losu, ale szansę. Nikt lepiej nie opowie o życiu niewidomych niż on. Dowiedz się, o czym śnią, jak grają w piłkę i kim w ogóle są niewidomi (podpowiadamy: ludźmi, nie kosmitami!). Będzie też o problemach, ale jeśli liczysz na dramaturgię, rozczarujesz się - podobnie jak żądni sensacji reporterzy, którzy spodziewali się po zawodnikach blind footballu, że płaczą w szatni nad swoim losem. W tej książce nie ma łez (chyba że chodzi o łzy szczęścia lub śmiechu). Jest za to dawka ogromnej życiowej motywacji i sama prawda. [Wydawnictwo Sine Qua Non, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109901 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie widzę przeszkód / Marcin Ryszka, Jakub Białek. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2021. - 316, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Wielkie Litery.pl)
Książka w specjalnym formacie z dużą czcionką dla seniorów i osób słabowidzących.
Zdaję sobie sprawę, że jedna książka nie załatwi problemu. Ale jeśli dołoży do zbudowania pewnej normalności choćby małą cegiełkę, to dlaczego nie? Dzięki niniejszej lekturze poznacie niepełnosprawność od środka. Jej najdrobniejsze szczegóły. Jej wszystkie oblicza. (...) A przy tym - mam nadzieję! - parę razy się uśmiechniecie. Bo wierzcie mi - także niepełnosprawność może być źródłem przekomicznych historii. Śmiech zamiast łez. Działanie zamiast rozkładania rąk. Prawda zamiast stereotypów. Zastanawiasz się, jak niewidomy napisał książkę? Najwyższa pora rozpocząć lekturę. Wycieczkę po barach, murze chińskim i mieszkaniu, gdzie godzinami szuka się kluczy odłożonych na nie swoje miejsce. Nigdzie indziej nie znajdziesz opowieści o tym, jak ślepy zgubił kulawego albo złamał białą laskę na złodzieju. Tylko tutaj doświadczysz dylematu głównego bohatera: zgubić protezę oka czy płynąć po życiowy rekord? Marcin Ryszka, sportowiec i dziennikarz, nie uważa się za kogoś wyjątkowego. Żyje jak każdy: ma pracę, żonę, uprawia sporty, zwiedza świat, zajmuje się dzieckiem. Utratę wzroku w wieku 5 lat potraktował nie jako przekleństwo losu, ale szansę. Nikt lepiej nie opowie o życiu niewidomych niż on. Dowiedz się, o czym śnią, jak grają w piłkę i kim w ogóle są niewidomi (podpowiadamy: ludźmi, nie kosmitami!). Będzie też o problemach, ale jeśli liczysz na dramaturgię, rozczarujesz się - podobnie jak żądni sensacji reporterzy, którzy spodziewali się po zawodnikach blind footballu, że płaczą w szatni nad swoim losem. W tej książce nie ma łez (chyba że chodzi o łzy szczęścia lub śmiechu). Jest za to dawka ogromnej życiowej motywacji i sama prawda. [Wydawnictwo Sine Qua Non, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-Duże Litery (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-796/799 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-796/799 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.17-796/799 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Lahme Ente, blindes Huhn" 2021.
Z cyklu "Kulawa kaczka i ślepa kura".
Finansowanie tłumaczenia: Goethe-Institut
Trafiła się ślepej kurze… kaczka. I to kulawa! Ulrich Hub, mistrz zabawnych i mądrych zwierzęcych historii, powraca z przewrotną opowieścią o podążaniu za marzeniami. Wielki świat jest bardzo niebezpieczny. Dlatego samotna kulawa kaczka nigdy dotąd nie wypuszczała się poza swoje podwórko. Ale pewnego dnia niespodziewanie pojawia się u niej ślepa kura. Nowa znajoma okazuje się pełna animuszu, a na dodatek ma śmiały plan: chce odnaleźć miejsce, gdzie spełniają się sekretne marzenia. Co więcej, proponuje, żeby kaczka towarzyszyła jej w tej wyprawie jako przewodniczka! Tylko czy kaczka znajdzie w sobie dość odwagi, żeby wybrać się w nieznane? Jak przystało na książkę Ulricha Huba, Ślepa kura i kulawa kaczka to nie tylko zabawni zwierzęcy bohaterowie, błyskotliwe dialogi i zaskakujące zwroty akcji. To także opowieść o samotności, o sile wyobraźni i o niezwykłej przyjaźni, która dodaje skrzydeł i otwiera oczy. A dzięki pełnym wyrazu rysunkom Jörga Mühlego przygody dwóch pierzastych bohaterek bawią i poruszają jeszcze bardziej! [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-136.
Rozdział 1. Wiedza o emocjach: Modele wiedzy o emocjach ; Emocje podstawowe ; Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach ; Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach ; Opis narzędzia ; Przebieg badania ; Obszary zastosowania. Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego: Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja ; Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja. Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną: Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym ; Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym; Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym ; Językowy obraz emocji – wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Nameless night" 2008.
Paul Hardy od siedmiu lat mieszka w domu dla upośledzonych umysłowo. Z nikim nie rozmawia, a jeśli nawet coś mówi, to nie sposób go zrozumieć. Kiedy po ciężkim wypadku odzyskuje przytomność w szpitalu, okazuje się innym człowiekiem, całkowicie zdolnym do sensownego formułowania myśli. I wie na pewno, że nie nazywa się Paul Hardy. Nie pamięta niczego ze swojej przeszłości, w głowie kołacze mu tylko jedno, urwane zdanie. Opierając się na tym ulotnym tropie wyrusza, na poszukiwanie swojej tożsamości. Szybko przekonuje się, że uczestniczy w skomplikowanej grze o bardzo wysoką stawkę, a jego anonimowi przeciwnicy nie cofną się przed niczym, by osiągnąć zaplanowany cel. [Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV D (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej