Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(10)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(8)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Pater-Podgórna Ewa
(4)
Davies Simone
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Lupi Andrea
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Bulles Zazie
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Charneau Adeline
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Duvouldy Marine
(1)
Dzierżawska Zosia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Gilsoul Martine
(1)
Greaney Tara
(1)
Gromek Maria
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maly Beate (1970- )
(1)
Martín Raquel
(1)
Marzano Elisa
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Meredith Taida
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rocchi Roberta
(1)
Roche Hadrien
(1)
Siara Olga
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali wielcy
(1)
Tokarczyk Julia
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Holandia
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Metoda Montessori
(33)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Wychowanie
(11)
Dzieci
(7)
Montessori, Maria (1870-1952)
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Metody nauczania
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Pedagodzy
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kształcenie
(2)
Lekarze
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Niemowlę
(2)
Samodzielność
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Czas
(1)
Czynności
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dorośli
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kobieta
(1)
Komensky, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motoryka mała
(1)
Młodzież
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Noworodek
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osvald, František Richard (1845-1926)
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkola
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
2001-
(2)
1601-
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Francja
(1)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(8)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(10)
Historia
(2)
Matematyka
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb - nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La mente del bambino : mente assorbente" 1948.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Wstęp ; Przedmowa do polskiego wydania ; R. 1. Dziecko w odbudowie świata ; R. 2. Edukacja dla życia ; R. 3. Okresy dorastania ; R. 4. Nowy kierunek ; R. 5. Cud stworzenia ; R. 6. Embriologia: zachowanie ; R. 7. Zarodek duchowy ; R. 8. Zdobycie niezależności ; R. 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia ; R. 10. O mowie ; R.11. Wezwanie mowy ; R.12. Przeszkody i ich konsekwencje ; R. 13. Ruch i pełny rozwój ; R. 14. Inteligencja i ręka ; R. 15. Rozwój i naśladowanie ; R. 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika ; R. 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni ; R. 18. Charakter i jego wady u dzieci ; R. 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja ; R. 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą ; R. 21. Sublimacja instynktu posiadania ; R. 22. Rozwój społeczny ; R. 23. Spoista wspólnota ; R. 24. Błąd i jego korygowanie ; R. 25. Trzy stopnie posłuszeństwa ; R. 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina ; R. 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki ; R. 28. Źródło miłości - dziecko.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-112688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 3)
Badania przeprowadzono m.in. wśród nauczycieli (s. 73-80, 134-145) i absolwentów szkół (s. 170-173) w woj. podkarpackim. Dot. także ścieżek edukacyjnych na terenie Bieszczadów.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
Mała szkoła - współczesne wyzwanie kulturowe i społeczne. NAUCZYCIEL W MAŁEJ SZKOLE: Duże problemy nauczyciela małej szkoły ; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole ; Poczucie własnej skuteczności jako kategoria funkcjonowania nauczycieli w szkole ; Korzyści i problemy wynikające z tworzenia klas integracyjnych w percepcji nauczycieli z małych i dużych szkół ; Percepcja wybranych elementów kultury współpracy w szkole a satysfakcja zawodowa nauczycieli małych szkół gimnazjalnych ; Nauczyciel małej szkoły wobec zjawiska przemocy w rodzinie ; Realizacja obowiązku szkolnego przez młodsze dzieci - obawy i oczekiwania nauczycieli pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego ; Metoda Montessori - szansą dla małych szkół ; Etyczny (nieetyczny) wymiar zadań domowych. W stronę wyrównywania szans edukacyjnych. UCZEŃ W MAŁEJ SZKOLE: Sześciolatek u progu szkoły. Raport z badań pilotażowych w małych szkołach ; Nutrition habits of children in small schools ; Mała szkoła wobec problemu edukacji prorodzinnej ; Uczeń - nauczyciel - rodzice. Komunikacja językowa w małym środowisku szkolnym ; Voľný čas detí mladšieho školského veku ; Ścieżki dydaktyczne bieszczadzkich obszarów chronionych w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów lokalnych małych szkół ; O poziomych relacjach między członkami rad rodziców. W kierunku budowania sieci społecznych w małej szkole wiejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce pseudonim autora, nazwa: Beate Maly.
Pasjonujące losy nauczycielki, która odkryła sekret dobrego dzieciństwa Rzym, 1896 rok. Młoda Maria Montessori rozpoczyna wymarzoną pracę na dziecięcym oddziale kliniki psychiatrycznej. Z przerażeniem odkrywa, że mali pacjenci całe dnie siedzą na łóżkach, wpatrzeni pustym wzrokiem w przestrzeń. Kiedy upiera się, żeby zapewnić im coś do zabawy, w zapomniane przez świat dzieci nagle wstępuje życie. Inni lekarze nie mogą uwierzyć w tę przemianę. Dla Marii to moment ogromnej radości i początek światowej kariery. Ramię w ramię z wyjątkowym mężczyzną, z którym łączy ją głębokie uczucie i zawodowa pasja. Wkrótce jednak Maria będzie musiała podjąć dramatyczną decyzję, która zaważy na całym jej życiu. Wybitna postać. Wciągająca opowieść. Tajemnica, która w nowym świetle pokazuje jedną z najbardziej inspirujących kobiet w historii. [Znak, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-austr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-lit.austr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-lit.austr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 7)
Podręcznik dla wychowawców.
I. Pionierzy wychowania przedszkolnego II. Rozmowy i pogadanki z dziećmi III. Ćwiczenia mowy IV. Gry i ćwiczenia ruchowe V. Ćwiczenia zmysłów VI. Ćwiczenia rachunkowe VII. Zajęcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori à la maison" 2014.
"Naucz mnie robić to samodzielnie" - to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość samodzielnego działania - odpowiednio do jego wieku i umiejętności. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić, oraz zabezpieczeniu i dostosowaniu miejsca i zadania do jego potrzeb i możliwości. Według Marii Montessori każde dziecko jest wyjątkowe. Ma swoją osobowość, własny rytm życia, specyficzne cechy i ewentualnie ograniczenia. Wszystkie dzieci przechodzą okresy wrażliwości - chodzi o szczególną wrażliwość na drodze rozwoju, czyli o etapy życia młodego człowieka, w których całkowicie jest zaabsorbowany przez szczególne zafiksowanie na określony element. Granicą tych etapów przejściowych jest nabycie określonych cech charakteru. Gdy tylko dana cecha się rozwinie, związana z nią wrażliwość zanika. Dlatego bardzo ważne jest, aby w odpowiednim momencie środowisko dostarczyło dziecku środków do tego, by mogło się rozwijać, wykorzystując okresy wrażliwości. Książka zawiera 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori; ćwiczenia można wykonać w domu, a pomoce do nich przygotować samodzielnie. [www.azymut.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori baby" 2021.
Bibliografia na stronie 286.
Nowa książka autorki bestsellera „Montessori w twoim domu”, przeznaczona dla rodziców niemowląt Spojrzyjcie na niemowlęta bez stresu i lęku, ale z szacunkiem i zrozumieniem dla ich potrzeb Czerpiąc z zasad opracowanych przez włoską edukatorkę Marię Montessori, Montessori od narodzin wytycza pełną miłości, szacunku, namysłu i nieoczywistego w tym kontekście spokoju drogę opieki nad dziećmi najmłodszymi – od momentu narodzin do ukończenia pierwszego roku życia. Simone Davies, której poprzedni tytuł, Montessori w twoim domu okazał się rodzicielskim hitem, oraz Junnifa Uzodike stworzyły książkę pełną praktycznych wskazówek, pomagających rozgryźć, czego doświadcza niemowlę na kolejnych etapach rozwoju, i pomysłów na to, jak mu w tym procesie mądrze towarzyszyć. Dowiecie się z niej m.in. jak: - Przygotować się na rodzicielstwo od strony fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej i duchowej - Zmienić się w aktywnych obserwatorów, by lepiej rozumieć, co dziecko wam przekazuje - Stworzyć montessoriańską przestrzeń we własnych domach, w tym bezpieczne miejsca swobodnych działań malucha - Opracować zajęcia i aktywności wspierające rozwój ruchowy i językowy niemowlęcia w dostosowanym do niego tempie - Wychować dziecko, które czuje się bezpiecznie i z ufnością chce doświadczać świata. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka rekomendowana przez Polski Instytut Montessori.
Bibliografia, netografia na stronie [224].
Drodzy dorośli! Czy wiecie, co łączy Jackie Kennedy, założycieli Google’a, Beyonce oraz księcia Williama? Fakt, że zostali wychowani zgodnie z metodą Montessori. A to dało im radość odkrywania świata, kreatywność i nieszablonowe myślenie. Metoda Montessori pozwala skutecznie i całościowo rozwinąć potencjał dziecka. Dzięki niej dzieci rozbudzą swoją ciekawość i koncentrację. Nauczą się samodzielności, odpowiedzialności, empatii oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, będą miały większą szansę na sukces i może kiedyś dołączą do licznego grona ludzi, którym metoda Montessori pozwoliła w pełni rozwinąć swoje możliwości. Montessori dla każdego to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-7 (młodsze mogą rozwiązywać zadania z rodzicami, a starsze – samodzielnie). W Montessori dla każdego znajdziecie: • zadania polegające na obserwacji świata przyrody, • ćwiczenia sprzyjające całościowemu rozwojowi dziecka: koordynacja oko-ręka, koncentracja uwagi, rozwiązywanie problemów, empatia oraz współpraca w grupie, • wskazówki dla rodziców i podstawowe pojęcia pedagogiki Montessori. [Znak Emotikon, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37Czyt (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Le grand imagier Montessori des émotions" 2018.
Ta pięknie ilustrowana książka zabierze malucha w podróż po świecie emocji. Razem z Łukaszem i jego kotem Orionem trafi na sześć planet i odkryje sześć najczęstszych w jego życiu emocji: złość, smutek, strach, radość, wstyd i miłość. Nauczy się je rozpoznawać i oswajać. Dzięki kreatywnym ćwiczeniom będzie potrafił je nazywać, a ćwiczenia relaksujące pomogą mu je uspokajać. To będzie naprawdę niezwykła wyprawa, pełna zaskakujących sytuacji! [lubimyczytac.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Les lois naturelles de l'enfant" 2016.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [405]-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. [CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 192 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Na książce także ISBN wydania pierwszego.
Na okładce: Dla dzieci od 3 do 6 lat.
Bibliografia na stronach 184-186.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, wierszyki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne, przygotujesz je do nauki czytania i pisania, a przede wszystkim będzie się razem dobrze bawić. Każde ćwiczenie opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym je świecie . [www.azymut.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 150-151. Indeks.
Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori. Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się: jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłu jak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielności jakie aktywności wybrać na danym etapie rozwoju jak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmie jak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 1)
Dot. m.in. pracowników dydaktycznych i studentów uczelni rzeszowskich. Badaniami objęto także dzieci z woj. podkarpackiego (s. 218-225, 258-277).
Bibliogr. przy art.
Tekst także w jęz. ang., słow., ukr., wł.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Część I. HISTORYCZNA CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku ; Regresja antropologiczna w świecie "ponowoczesnym" i kryzys edukacyjny ; Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. Część II. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wychowanie wobec przemian życia - konteksty cywilizacyjne i kulturowe ; Cierpienie jako wartość i sens ludzkiej egzystencji ; Praca podstawową kategorią pedagogiki pracy i jej aksjologizm ; Wpływ globalizacji na proces wychowania (kilka uwag o zjawisku). Część III. DIALOG I WSPÓŁISTNIENIE KULTUR WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI: Faktory ovplyvňujúce komunikáciu v multikultúrnom edukačnom prostredí ; Spoločenské zmeny v súčasnej multikultúrnej spoločnosti ; Multikultúrna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole ; Dialoh kulĺtur u fakhoviy pidhotovtsi pedahoha ; Edukacja kulturowa wobec problemów współczesnej cywilizacji. Część IV. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Znaczenie rodziny w pomnażaniu kapitału ludzkiego ; Rodzina pomiędzy przedsiębiorczością a samotnością - ujęcie teoretyczne i perspektywa empiryczna ; Emancypacja kobiet - nowy wzorzec wychowawczy w XIX i XX wieku ; Dyssypacja współczesnej rodziny na tle neokultury XXI wieku. Część V. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Przykładowy scenariusz działania w zakresie studium indywidualnego przypadku ; Zjawisko wypalenia zawodowego wśród pracowników dydaktycznych centrów językowych w uczelniach Rzeszowa ; Zachowania prozdrowotne studentów fizjoterapii Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Adolescentná mládež a vnímanie rovesníkov s problémom alkoholu z hlĺadiska rodu ; Možnosti prevencie kriminality mládeže. Część VI. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Wartości i kulturowe uwarunkowania reformy szkolnictwa wyższego na obszarze postradzieckim ; La qualità delle scuole Montessori in Italia: uno studio di caso multipol ; Miejsce dalszego doskonalenia zawodowego w systemie uczenia się przez całe życie ; Dydaktychne znachennya poetapnoyi pedahohichnoyi refleksiyi na zanyattyakh u ONZ ; Vykhovannya u prostori muzeyu: suchasni pidkhody do orhanizatsiyi zanyat' u vyshchiy shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej