Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(60)
Forma i typ
Książki
(60)
Dostępność
dostępne
(60)
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(45)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Strelau Jan (1931- )
(5)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(3)
Pieter Józef (1904-1989)
(3)
Wiszniewski Michał (1794-1865)
(3)
Bielicki Tadeusz (1932-2022)
(2)
Gaul Dorota
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Machowski Michał
(2)
Myers David G
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(2)
Allen Robert (1949- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Banaszkiewicz Magdalena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batawia Stanisław (1898-1980)
(1)
Binet Alfred (1857-1911)
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Choynowski Mieczysław (1909-2001)
(1)
Coles Robert
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Cooper Robert K. (1951- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Deary Ian J
(1)
Dobzhansky Theodosius Grigorievich (1900-1975)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Ellison Katherine (1957- )
(1)
Gamon David
(1)
Gardner Howard
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzywak-Kaczyńska Maria (1886-1979)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Głębocka Alicja Gabriela
(1)
Hamczyk Stanisław (18..-19..)
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Häfner Magdalena
(1)
Inhelder Bärbel (1913-1997)
(1)
Jasiński Jerzy (1930-1998)
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Joteykówna Józefa Franciszka (1866-1928)
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Karpiński Maciej (1950- )
(1)
Klimowicz Tadeusz
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Lauster Peter (1940- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Makarewicz Aniela (1905-1990)
(1)
Malec Jan
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Piaget Jean (1896-1980)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(1)
Próchnicka Maria (1958- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rathus Spencer A
(1)
Richardson Ken
(1)
Salovey Peter
(1)
Sawaf Ayman
(1)
Segal Jakub (1880-1943)
(1)
Seligman Daniel
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Siewert Horst H
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Sluyter David J
(1)
Stern William (1871-1938)
(1)
Stąpor Irena
(1)
Sumera Adam
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Szymanowska Maria
(1)
Trefil James
(1)
Tyborowska Kazimiera
(1)
Urbanek Adam (1928-2014)
(1)
Waliś Robert
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wieczorek Paweł
(1)
Wiszniewski Michał (1794-1865). Bakona metoda tłómaczenia natury : z dodaniem wiadomości o Sędziwoju, alchemiku polskim (pol.)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Wolańska Ewa
(1)
Young John Zachary
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łukasik Andrzej (psycholog)
(1)
Łukaszewicz Ryszard (1942- )
(1)
Życieńska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(6)
1910 - 1919
(1)
1870 - 1879
(1)
1840 - 1849
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Ukraina
(1)
Język
polski
(56)
Temat
Inteligencja (psychol.)
(60)
Osobowość
(16)
Psychologia
(15)
Myślenie
(10)
Uczenie się
(10)
Motywacja
(7)
Pamięć
(7)
Spostrzeganie
(7)
Zdolności
(7)
Testy
(6)
Uczucia
(6)
Poznanie
(5)
Temperament
(5)
Uczniowie
(5)
Umysł
(5)
Świadomość
(5)
Dziecko
(4)
Mózg
(4)
Praca
(4)
Psychologia różnic indywidualnych
(4)
Język
(3)
Młodzież
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Stres
(3)
Wola
(3)
Wrażenia
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Alkoholizm
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Dziedziczność
(2)
Etyka
(2)
Ewolucja
(2)
Genetyka
(2)
Inteligencja sztuczna
(2)
Kształcenie
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Pochodzenie człowieka
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychopatologia
(2)
Rasy ludzkie
(2)
Samopoznanie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Wzrok
(2)
Zachowanie
(2)
Agresja (psychol.)
(1)
Alchemia
(1)
Ankieta
(1)
Bacon, Francis (1561-1626)
(1)
Behawioryzm
(1)
Charakter
(1)
Darwinizm
(1)
Decyzje
(1)
Diagnoza
(1)
Eksperyment
(1)
Emocje
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia
(1)
Frustracja
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Grupy krwi
(1)
Informacja
(1)
Instynkt
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasy społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Lenistwo
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Obiektywność
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Optymizm
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Potrzeby
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(6)
Poradniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Podręczniki
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-54977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 3, nr 15)
I. Jaki jest cel tej książki II. Dziecko w szkole III. Ciało dziecka IV. Wzrok i słuch V. Inteligencja: jej mierzenie i kształcenie VI. Pamięć VII. Pomyłka pedagogiczna VIII. Zdolności IX. lenistwo i wychowanie duchowe X. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33056 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania
kształcenia politycznego / Z. Szulc II. Geneza i cele oświaty / R. Łukaszewicz III. Proces i mechanizmy uczenia się / W. Łukaszewski IV. Osobowość i uczenie się / W. Łukaszewski V. Metody kształcenia stosowane w oświacie
politycznej / A. Smołalski VI. Problemy kontroli i wzmocnień w procesie uczenia
się / W. Łukaszewski VII. Oświata a samokształcenie / R. Łukaszewicz VIII.Organizacja kształcenia w szkoleniu politycznym
/ R. Łukaszewicz IX. Wskazówki praktyczne / Z. Szulc
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Psychologiczne ; no 1)
(Komisja Pedagogiczna Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego ; no 1)
Streszcz. fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oceny i wartości / Józef Pieter. - Katowice : Śląsk, 1973. - 350, [2] s. : tab. ; 21 cm.
Bibliogr.
- Wstęp - Od filozofii wartości do psychologii ocen - Problematyka i metody badań - Oceny cech osobistych - Oceny moralne - Oceny estetyczne - Oceny intelektualne - Uzależnienia ocen
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 258-282. Indeksy.
1. OBECNY STATUS EWOLUCJONIZMU: Zakres pojęcia "ewolucja" ; Relacje między teorią ewolucji a nauką ; Główne spory wokół teorii ewolucji . 2. TEORIA EWOLUCJI: Klasyczna teoria Darwina - podstawowe komponenty ; Nowa Synteza - genetyczne mechanizmy ewolucji. 3. NEODARWINIZM - UZUPEŁNIENIA I MODYFIKACJE KLASYCZNEJ TEORII EWOLUCJI: Podstawowe typy doboru naturalnego ; Ewolucyjne koncepcje szczodrości. 4. NEODARWINOWSKIE MODYFIKACJE TEORII DOBORU PŁCIOWEGO: Powstanie rozmnażania płciowego ; Rozmnażanie a zmienność genetyczna ; Rozmnażanie płciowe a pasożytnictwo ; Neodarwinowskie koncepcje doboru płciowego. 5. ANTROPOLOGICZNE PODSTAWY EWOLUCJI: O pochodzeniu człowieka ; Tryb życia a mózg i umysł. 6. PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA. MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓŁCZESNOŚCIĄ: Obecny status psychologii ewolucyjnej ; Psychologia ewolucyjna a inne nauki ; Ewolucjonizm i psychologia ewolucyjna a główne kierunki psychologiczne. 7. TRZY WYMIARY UMYSŁU: Umysł estetyczny ; Umysł kreatywny ; Umysł etyczny. 8. BIOLOGIA INTELIGENCJI: Mózgowe podłoże inteligencji ; Inteligencja a wielkość mózgu ; Genetyczne podłoże inteligencji ; Inteligencja społeczna - badania międzygatunkowe. 9. POCHODZENIE ETNICZNE A INTELIGENCJA: Problem rasy ; Zróżnicowanie zdolności poznawczych między ekotypami ; Ewolucyjne koncepcje wyjaśniające różnice miedzy ekotypami w zakresie inteligencji. 10. RÓŻNICE PŁCIOWE W ZAKRESIE ZDOLNOŚCI POZNAWCZYCH: Czynnik g a różnice płciowe ; Zdolności przestrzenne a różnice płciowe ; Zdolności werbalne a różnice płciowe ; Biologiczne wyjaśnienia różnic płciowych w zakresie zdolności poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw., cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myslenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia / David G. Myers ; przekł. Joanna Gilewicz. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003. - 835, [2] s. : il. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Psychology" 1998.
Bibliogr. s. [737]-[836]. Indeksy przy rozdz.
W OPRACOWANIU
KRYTYCZNE MYŚLENIE DZIEKI WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ: Postawa naukowa ; Granice intuicji i zdrowego rozsądku ; Strategie badawcze: Jak psychologowie formułują pytania i odpowiadają na nie ; Często zadawane pytania na temat psychologii : NEURONAUKA, GENETYKA I ZACHOWANIE: Komunikacja nerwowa ; Układ nerwowy i układ hormonalny ; Mózg ; Genetyka a zachowanie ; ROZWIJAJĄCE SIĘ DZIECKO: Zagadnienia psychologii rozwojowej ; Okres prenatalny i stadium noworodka ; Okres niemowlęcy i dzieciństwo ; Rola natury i wychowania ; ADOLESCENCJA I DOROSŁOŚĆ: Adolescencja ; Dorosłość ; Refleksje nad rozwojem w toku życia ; WRAŻENIA: Odczuwanie świata. Podstawowe zasady ; Widzenie ; Słyszenie ; Inne zmysły ; Ograniczenie dopływu bodźców zmysłowych ; SPOSTRZEGANIE: Selektywna uwaga ; Złudzenia spostrzeżeń ; Organizacja ; Interpretacja ; Czy istnieją spostrzeżenia bez wrażeń? ; STANY ŚWIADOMOŚCI: Świadomość w stanie czuwania ; Sen i marzenia senne ; Hipnoza ; Narkotyki a świadomość ; Doświadczenia z pogranicza śmierci ; UCZENIE SIĘ: Warunkowanie klasyczne ; Warunkowanie instrumentalne ; Uczenie się przez obserwację ; PAMIĘĆ: Zjawisko pamięci ; Kodowanie, czyli wprowadzanie informacji ; Przechowywanie, czyli magazynowanie informacji ; Konstruowanie wspomnień ; Poprawianie pamięci ; MYŚLENIE I JĘZYK: Myślenie ; Język ; Myślenie a język ; INTELIGENCJA: Historia testów inteligencji ; Czym jest inteligencja? ; Ocena inteligencji ; Dynamika inteligencji ; Genetyczne i środowiskowe wpływy na inteligencję ; MOTYWACJA: Pojęcia związane z motywacją ; Głód ; Motywacja seksualna ; Motywacja osiągnięć ; EMOCJE: Fizjologia emocji ; Wyrażanie emocji ; Doświadczanie emocji ; Teorie emocji ; OSOBOWOŚĆ: Podejście psychoanalityczne ; Podejście teorii cech ; Podejście humanistyczne ; Podejście społeczno-poznawcze ; ZABURZENIA PSYCHICZNE: Postrzeganie zaburzeń psychicznych ; Zaburzenia lękowe ; Zaburzenia dysocjacyjne ; Zaburzenia nastroju ; Schizofrenia ; Zaburzenia osobowości ; Statystyka zaburzeń psychicznych ; TERAPIA: Terapie psychologiczne ; Ocena psychoterapii ; Terapie biomedyczne ; Zapobieganie zaburzeniom psychicznym ; STRES A ZDROWIE: Stres a stan zdrowia ; Promowanie zdrowia ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Myślenie społeczne ; Wpływ społeczny ; Relacje społeczne ; ROZUMOWANIE STATYSTYCZNE: Dane opisowe ; Wnioskowanie statystyczne ; PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-Podr.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy
I. Wprowadzenie w problematykę metod psychologii II. Obserwacja psychologiczna III. Eksperyment psychologiczny IV. Analiza wytworów działania V. Wywiad psychologiczny VI. Introspekcja VII. Ankiety i kwestionariusze VIII.Testy IX. Diagnostyka psychologiczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. nauk.: Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il. (gł. kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 29 cm.
Wyd. poprzednie pt.: "Psychologia : podręcznik akademicki".
Tyt. grzb.: Psychologia.
Bibliogr. s. [895]-942. Indeksy.
1. ELEMENTY FILOZOFII DLA PSYCHOLOGÓW: Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek. 2. HISTORIA PSYCHOLOGII - OD WUNDTA DO CZASÓW NAJNOWSZYCH: Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia? ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. ETYCZNE PROBLEMY DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ, EDUKACYJNEJ I NAUKOWEJ PSYCHOLOGA: Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa. 4. METODOLOGIA. PODSTAWY METODOLOGICZNE I STATYSTYCZNE PROWADZENIA BADAŃ NAUKOWYCH W PSYCHOLOGII: Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. GENETYKA ZACHOWANIA I PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA: Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? 6. PROCESY POZNAWCZE: Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja. 7. EMOCJE I MOTYWACJA: Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania. 8. OSOBOWOŚĆ: Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości: integracja - badania - aplikacje. 9. PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych : temperament ; Osobowość ; Inteligencja. 10. PSYCHOMETRIA. KONSTRUKCJA I ADAPTACJA TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH: Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-93908/t.1 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Najcelniejszych Utworów Literatury Europejskiej. Literatura Polska)
Współwyd.: Bakona metoda tłómaczenia natury : z dodaniem wiadomości o Sędziwoju, alchemiku polskim. - 138 s.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-26885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46245 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia dla każdego / Maria Grzywak-Kaczyńska. - Warszawa : Pax, 1975. - 295, [1] s. ; 20 cm.
Bibliogr. Indeksy
I. Ogólne informacje o aktywności psychicznej
i rozwoju psychicznym człowieka - Aktywność psychiczna człowieka - Rozwój psychiczny człowieka II. Aspekt emocjonalny (uczuciowo-dążeniowy)
aktywności człowieka - Wstępne informacje o aktywności emocjonalnej
człowieka - Podstawowe procesy emocjonalne - Formy przejawiania się aspektu emocjonalnego
w aktywności człowieka - Osobowość, charakter, temperament - Czynniki współdziałające w kształtowaniu się
osobowości człowieka - Postawy jako nabyte sposoby ustosunkowania się
emocjonalnego do osób, rzeczy, sytuacji, idei itp. - Cechy osobowości III.Aktywność intelektualna człowieka - Wstępne informacje o myśleniu - Niżej zorganizowane czynności myślenia - Wyżej zorganizowane czynności myślenia - Zdolności intelektualne - Pamięć jako zdolność do przechowywania
i odtwarzania osobistego doświadczenia człowieka - Tworzenie się struktury intelektu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40260 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej