Psychologia różnic indywidualnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Strelau Jan (1931- )
(4)
Wiszniewski Michał (1794-1865)
(4)
Clauss Günter
(2)
Nartowska Hanna
(2)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Bartosz Bogna (1962- )
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Debesse Maurice (1903-1998)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Fajkowska-Stanik Małgorzata
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Klonowicz Tatiana
(1)
Lachowicz-Tabaczek Kinga (1962- )
(1)
Marszał-Wiśniewska Magdalena
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Studencki S. M
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Sędek Grzegorz
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Tyborowska Kazimiera
(1)
Wiszniewski Michał (1794-1865). Bakona metoda tłómaczenia natury : z dodaniem wiadomości o Sędziwoju, alchemiku polskim (pol.)
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Zazzo Bianka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(1)
1870 - 1879
(1)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Kobieta
(5238)
Literatura polska
(4583)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3984)
Przyjaźń
(3680)
Psychologia różnic indywidualnych
(-)
Rodzina
(3657)
II wojna światowa (1939-1945)
(3055)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2552)
Relacje międzyludzkie
(2441)
Powieść polska
(2400)
Zwierzęta
(2380)
Tajemnica
(2107)
Powieść amerykańska
(2016)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1884)
Magia
(1865)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1661)
Dziewczęta
(1549)
Żydzi
(1535)
Pamiętniki polskie
(1479)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1336)
Śledztwo i dochodzenie
(1310)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1289)
Życie codzienne
(1246)
Literatura
(1200)
Polacy za granicą
(1171)
Małżeństwo
(1170)
Polityka
(1166)
Powieść angielska
(1137)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1053)
Psy
(1037)
Publicystyka polska
(1004)
Wsie
(987)
Władcy
(987)
Ludzie a zwierzęta
(982)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(970)
Nauka
(947)
Literatura dziecięca polska
(942)
Trudne sytuacje życiowe
(942)
Historia
(906)
Duchowieństwo katolickie
(886)
Powieść obyczajowa amerykańska
(881)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(870)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(851)
Zabójstwo
(850)
Opowiadanie polskie
(842)
Chłopcy
(830)
Turystyka
(824)
Koty
(817)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Dziecko
(792)
Policjanci
(787)
Sekrety rodzinne
(783)
Dziennikarze
(780)
Podróże
(727)
Wychowanie w rodzinie
(719)
Polityka międzynarodowa
(718)
Szlachta
(717)
Postawy
(711)
Osoby zaginione
(705)
Prywatni detektywi
(704)
Wybory życiowe
(692)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(678)
Prawo
(668)
Młodzież
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(654)
Przedsiębiorstwo
(651)
Poszukiwania zaginionych
(649)
Muzyka
(646)
Religia
(644)
Etyka
(640)
Miasta
(639)
Społeczeństwo
(636)
Wychowanie
(636)
Dramat polski
(629)
Nauczyciele
(629)
Relacja romantyczna
(624)
Topografia
(620)
Matki i córki
(612)
Walka dobra ze złem
(610)
Chrześcijaństwo
(605)
Mężczyzna
(604)
Powieść obyczajowa polska
(603)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(581)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(578)
Temat: czas
1801-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Śląsk, Dolny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. KOBIETY, MEŻCZYŹNI W PRZESTRZENIACH SPOŁECZNYCH: Czy kobiety są gorsze? Obrazy społeczne kobiet i innych kategorii społecznych ; Role społeczne kobiet i mężczyzn dawniej i współcześnie ; Kobiecość i męskość - współczesna rewizja stereotypu rodzaju ; Równość szans zaprzepaszczona: nowi obywatele i "starzy" nauczyciele ; Przekonania i preferencje polityczne kobiet i mężczyzn. Przegląd zagadnień ; Seksizm tradycyjny i współczesny a postrzeganie kobiet w polityce ; Czy "geje są jak kobiety"? Kobiecość i męskość w świetle definicji oraz autodefinicji lesbijek i gejów ; Społeczne i akceptowane kanony kobiecego piękna. 2. KOBIETY I MEŻCZYŹNI W RELACJACH: Różnice w strategiach autoprezentacji między kobietami i mężczyznami na portalu sympatia.onet.pl ; Męskość i kobiecość w wymiarze komunikowania się ; Czy wygląd mężczyzny ma znaczenie? Twarz jako wyznacznik sądów o osobie płci przeciwnej ; Dotyk, płeć i uległość ; Jak kłamią kobiety ; Sytuacyjne i podmiotowe uwarunkowania oceny sytuacji potencjalnego kontaktu z osobą tej samej płci i płci przeciwnej ; Płeć kierowcy i policjantka a taktyki wywierania wpływu w sytuacjach wykroczenia drogowego. 3. KOBIETY, MĘŻCZYŹNI NA RYNKU PRACY: Praca zawodowa w umyśle kobiet i mężczyzn. Zróżnicowanie zainteresowań zawodowych ; Kobiecość i męskość jako niespecyficzne kompetencje zawodowe ; Postrzeganie kobiecości i męskości w badaniach sondażowych studentów zarządzania ; Płeć i aktywność zawodowa jako determinanty postrzeganej jakości życia u osób pracujących w Polsce lub za granicą ; Jak to jest być naukowczynią? ; Nadmierna aktywność zawodowa współczesnej kobiety w ujęciu psychologii egzystencji ; Kobiecość na emeryturze. Konteksty negatywne ; Kobiecość i męskość w teorii ekonomii ; Problemy równego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Koncepcja pomiaru ; Zróżnicowanie sytuacji kobiet i mężczyzn na dolnośląskim rynku pracy ; Sytuacja i perspektywy rozwoju zawodowego kobiet na rynku pracy województwa dolnośląskiego w świetle badań 2006-2007.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie psychologii dziecka / M. Debesse - Czym jest dziecko? / J. Chateau 1. Psychologia rozwojowa - Pierwsze lata życia / I. Lézine - Rozwój dziecka w wieku od dwóch do sześciu lat / R. Zazzo - Problemy psychopedagogiczne wieku przedszkolnego / B. Minne - Rozwój myślenia ucznia / E. Michaud - Zagadnienia psychopedagogiczne wieku szkolnego / J. Naud-Ithurbide - Wiek młodzieńczy / M. Debesse 2. Psychologia funkcjonalna - Rozwój i wychowanie fizyczne dziecka / R. Jeudon - Życie uczuciowe dziecka / P. Malrieu - Kształtowanie spostrzeżeń w przedszkolu / J. Vedrine - Działalność dziecka w wieku szkolnym i jego wychowanie / H. Brulé - Mowa dziecka / M. Vinccent - Zabawa dziecka / J. Chateau - Formy ekspresji dziecka / J. Favez-Boutonier - Nabywanie wiadomości / J. Naud-Ithurbide - Życie społeczne i praca w grupie / R. Cousinet - Odruchy warunkowe w środowisku szkolnym / E. Evart-Chmielniski 3. Psychologia różnic indywidualnych - Charakter i charaktery / M. Debesse - Dziecko leniwe / G. Mauco - Kłamstwa i zeznania dzieci / L. Verel - Uczniowie i uczennice / Ch. Bried - Środowisko rodzinne / A. Berge - Środowisko szkolne / A. Ferré - Wpływ środowisk kulturowych / D. Anzieu 4. Psychologia na usługach wychowania - Pomiary w psychologii pedagogicznej / G. Mialaret - Poradnictwo szkolne i poradnictwo zawodowe / R. Gal - Psychologowie szkolni / H. Gratiot-Alphandéry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-33129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Na odwr. k. przedtyt.: Biblioteka Kwartalnika Psychologia Wychowawcza.
Bibliogr. s. [119].
Dzieci z klasy I B ; Co myślą ludzie? ; A co mówi nauka?: Teorie dawne ; Poglądy najnowsze ; Co dziecko przynosi ze sobą na świat?: Typy układu nerwowego ; Z kim i z czym dziecko przestaje: Otoczenie najbliższe: Rodzina, rodzice ; Rodzeństwo ; Babcia i sublokatorka ; Nadmiar i niedosyt ; Środowisko szersze: Miasto i wieś ; Na Śląsku czy Pomorzu ; Ulica, podwórze, sąsiedztwo ; Towarzysze z podwórza ; Szkoła ; Szkolni koledzy ; Nauczyciele ; Świat ludzkich wytworów i rzeczy ; O mocy i "niemocy" wychowania: Rodzina i jej oddziaływanie wychowawcze ; Szkoła i jej oddziaływanie wychowawcze ; Dlaczego wychowanie często zawodzi? ; O dzieciach zdrowych i chorowitych, chudych i grubych, rudych i piegowatych ; Tempo rozwoju ; O własnej aktywności dziecka ; Koleje życie ; O braciach podobnych i braciach niepodobnych ; To dobrze, że każde jest inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-[339].
SYTUACJE DIAGNOSTYCZNE W SZKOLE: Wgląd do dokumentacji szkolnej ; Manifestacje obiektywne ; Wywiad środowiskowy ; Dane biograficzne ; Analiza wytworów psychicznych ; Opinia rówieśników ; Kwestionariusze ; Elementy badań laboratoryjnych ; Usystematyzowanie materiału dokumentarnego ; INTERPRETACJA ZGROMADZONEGO MATERIAŁU: Interpretacja "rangowa" ; Interpretacja sygnalizująca ; Interpretacja indywidualna ; Interpretacja problemowa ; POSTULATY WYCHOWANIA LECZNICZEGO A ŻYCIE: CHŁOPCY: Lekcja ; Jurek ; Artur ; W halach miejskich ; Staszek ; Wiluś ; Poskutkowało... ; Julek ; Most kolejowy... ; Punkt widzenia... ; Chłopcy ; Cwaniak ; Niepotrzebny? ; U starego woźnego szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-62538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia w Monografiach Naukowych 5)
Bibliogr. s. [238]-254. Indeksy.
CZĘŚĆ I. POZNANIE POTOCZNE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ PSYCHOLOGICZNYCH: 1. Naiwna interpretacja działania - wyjaśnienie przyczyny zdarzeń ; 2. Struktury wiedzy jako źródło potocznych sądów ; 3. Mechanizmy powstawania sądów potocznych - integrowanie wyników procesu atrybucji i treści aktywizowanych schematów ; 4. Od poznania do metapoznania ; 5. Czym są potocznie teorie rzeczywistości? ; CZĘŚĆ II. KONCEPCJE CECH JAKO PRZYKAD NAIWNYCH KONCEPCJI O FUNDAMENTALNYM ZNACZENIU REGULACYJNYM ; 6. Odkrycia prowadzące do ustalenia znaczenia koncepcji cech w regulacji zachowań i sądów społecznych ; 7. Koncepcje zdolności a reakcje ludzi w sytuacjach zadaniowych ; 8. Koncepcje cech a reakcje na odrzucenie i wybór celów społecznych ; 9. Koncepcje zdolności i cech a percepcja i zachowania społeczne ; 10. Źródła znaczenia regulacyjnego koncepcji cech ; 11. Emocjonalne i motywacyjne mechanizmy powstawania koncepcji cech ; 12. Temperamentalne i środowiskowe uwarunkowania koncepcji cech ; 13. Style regulacji percepcji i zachowań społecznych a koncepcje cech - modele funkcjonalne ; 14. Konsekwencje przyjmowania przekonań społecznych lub zmienności cech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86674 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola.)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 240-241.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Bibliogr. s. 193-[195].
I. Psychika człowieka jest dostępna badaniom ; II. Postępowanie człowieka zależy od jego spostrzeżeń, myślenia, pamięci ; III. Motorem działania człowieka są popędy, emocje, motywy ; IV. Postępowanie człowieka zależy także od jego cech osobowości ; V. Osobowość człowieka kształtują oddziaływania społeczne ; VI. Zaburzenia w zachowaniu się człowieka powodowane są przez niepowodzenia, konflikty... ; VII. Poznać człowieka nie jest łatwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia Stosowana)
Bibliogr. s. 421-[471]. Indeksy.
Życie na czas. CZAS W PERSPEKTYWIE JĘZYKOWEJ, BIOLOGICZNEJ I MIĘDZYKULTUROWEJ: Rozmowa o czasie w języku ; Biologiczne mechanizmy percepcji i transdukcji sygnałów czasowych (temporalnych) przez organizmy żywe ; Czas z perspektywy kulturowej: nie zawsze punktualność jest cnotą króla. CZAS W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGII POZNAWCZEJ, RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH I NEUROPSYCHOLOGII: Bardzo krótka historia czasu reakcji ; Zegar biologiczny i światło - manipulowanie czasem biologicznym ; Różnice indywidualne w funkcjonowaniu ludzkiego zegara biologicznego: na przykładzie przebiegu dobowego rytmu snu i czuwania u osób o chronotypie porannym lub wieczornym ; Czy mózg potrzebuje "zegara"? Mechanizmy przeżywania czasu podstawą naszej świadomości ; Rola mechanizmu temporalnej integracji w konstruowaniu czasu przyszłego ; Pamiętać, żeby pamiętać. Pamięć perspektywna z kontekstem czasowym. CZAS W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ I OSOBOWOŚCI: Temporalne aspekty przetwarzania informacji o obiektach społecznych ; Czas składania prośby jako zmienna warunkująca skuteczność wpływu społecznego ; Twórczość i prawdopodobieństwo subiektywne osiągania celow życiowych a czas psychologiczny. PRZEŻYWANIE CZASU W UMYŚLE CZŁOWIEKA: UJĘCIA INTEGRACYJNE: Czy zegar mózgowy zawsze tyka w jednakowym rytmie: rola różnic indywidualnych w przeżywaniu czasu ; Czas w umyśle człowieka. Struktura przestrzeni temporalnej ; Dialogi temporalne: Ja - w trzech wymiarach czasu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. nauk.: Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il. (gł. kolor.), fot., portr., rys., wykr. ; 29 cm.
Wyd. poprzednie pt.: "Psychologia : podręcznik akademicki".
Tyt. grzb.: Psychologia.
Bibliogr. s. [895]-942. Indeksy.
1. ELEMENTY FILOZOFII DLA PSYCHOLOGÓW: Główne pytania metafizyczne ; Źródła poznania ; Umysł ; Granice poznania i metoda naukowa ; Prawda i znaczenie ; wiedza i działanie - w stronę etyki ; Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna ; Człowiek. 2. HISTORIA PSYCHOLOGII - OD WUNDTA DO CZASÓW NAJNOWSZYCH: Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim ; Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci ; Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce ; Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią ; Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią ; Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu ; Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia? ; Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii? ; Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy ; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. ETYCZNE PROBLEMY DZIAŁALNOŚCI PRAKTYCZNEJ, EDUKACYJNEJ I NAUKOWEJ PSYCHOLOGA: Etyczne problemy praktyki psychologicznej ; Kompetencje w praktyce psychologicznej ; Etyczne aspekty nauczania psychologii ; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach ; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii ; Kodeks etyczno-zawodowy psychologa. 4. METODOLOGIA. PODSTAWY METODOLOGICZNE I STATYSTYCZNE PROWADZENIA BADAŃ NAUKOWYCH W PSYCHOLOGII: Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe ; Język statystyki jako język badań empirycznych ; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. GENETYKA ZACHOWANIA I PSYCHOLOGIA EWOLUCYJNA: Darwinowskie korzenie psychologii ; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu ; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych ; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna? 6. PROCESY POZNAWCZE: Spostrzeganie ; Rozpoznawanie obrazów ; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości ; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości ; Pamięć i uczenie się ; Uwaga i kontrola poznawcza ; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów ; Podejmowanie decyzji ; Język i komunikacja. 7. EMOCJE I MOTYWACJA: Powstawanie emocji - interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych ; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych ; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznanie ; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych ; Podstawowe mechanizmy motywacyjne ; Typy motywacji ; Motywacja w przebiegu zachowania. 8. OSOBOWOŚĆ: Główne orientacje w psychologii osobowości ; Koncepcje psychoanalityczne ; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna ; Psychologia egzystencjalna ; Podejście poznawcze ; Socjobiologiczna koncepcja osobowości ; Psychologia narracyjna ; Współczesne koncepcje Ja ; Teoria osobowości: integracja - badania - aplikacje. 9. PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych : temperament ; Osobowość ; Inteligencja. 10. PSYCHOMETRIA. KONSTRUKCJA I ADAPTACJA TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH: Cele psychometrii ; Historia psychometrii ; Specyficzne problemy etyczne ; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych ; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu ; Procedura konstrukcji testu ; Kulturowa adaptacja testów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-93908/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia różnic indywidualnych / Jan Strelau. - Warszawa : Scholar, cop. 2002. - 372 s. : il., wykr. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 10)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-83744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-730. Indeksy.
Część I. WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: 1. Krótka historia psychologii różnic indywidualnych ; 2. Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu ; 3. Determinanty różnic indywidualnych ; Część II. INTELIGENCJA: 4. Definicja i struktura inteligencji ; 5. Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej ; 6. Korelaty biologiczne inteligencji ; 7. Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne ; 8. Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce ; Część III. TEMPERAMENT: 9. Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem ; 10. Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku ; 11. Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci ; 12. Teorie temperamentu człowieka dorosłego ; 13. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u Część IV. OSOBOWOŚĆ: 14. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu Wielkiej Piątki ; 15. Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika ; 16. Funkcjonalne znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki ; Część V. STYL JAKO KONSTRUKT PSYCHOLOGICZNY OPISUJĄCY RÓŻNICE INDYWIDUALNE W SPOSOBIE FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA: 17. Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych w sposobie funkcjonowania poznawczego ; 18. Style radzenia sobie ze stresem ; Część VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA: 19. Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami ; 20. Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej ; Część VII. KREATYWNOŚĆ: 21. Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru ; 22. Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne ; 23. Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej ; Część VIII. RÓŻNICE INDYWIDUALNE W ZACHOWANIU ZWIERZĄT: 24. Czego możemy się dowiedzieć o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami? ; 25. Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 666-730. Indeksy.
Część I. WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH: 1. Krótka historia psychologii różnic indywidualnych ; 2. Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu ; 3. Determinanty różnic indywidualnych ; Część II. INTELIGENCJA: 4. Definicja i struktura inteligencji ; 5. Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej ; 6. Korelaty biologiczne inteligencji ; 7. Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne ; 8. Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce ; Część III. TEMPERAMENT: 9. Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem ; 10. Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku ; 11. Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci ; 12. Teorie temperamentu człowieka dorosłego ; 13. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u Część IV. OSOBOWOŚĆ: 14. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu Wielkiej Piątki ; 15. Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika ; 16. Funkcjonalne znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki ; Część V. STYL JAKO KONSTRUKT PSYCHOLOGICZNY OPISUJĄCY RÓŻNICE INDYWIDUALNE W SPOSOBIE FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA: 17. Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych w sposobie funkcjonowania poznawczego ; 18. Style radzenia sobie ze stresem ; Część VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA: 19. Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami ; 20. Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej ; Część VII. KREATYWNOŚĆ: 21. Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru ; 22. Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne ; 23. Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej ; Część VIII. RÓŻNICE INDYWIDUALNE W ZACHOWANIU ZWIERZĄT: 24. Czego możemy się dowiedzieć o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami? ; 25. Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-101846 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej