Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(32)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(4)
Kos Barbara
(3)
Leppert Leon
(3)
Dynak Władysław (1946- )
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Koralewska Anna (nauczycielka)
(2)
Labuda Aleksander Wit (1944- )
(2)
Pach Daniel
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Szabelski Wojciech
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Anderson Gladys Lowe
(1)
Artymowska Ola
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bąk Marzena
(1)
Bąk Piotr (językoznawca)
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Ciepielewski J
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(1)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Gorzycka-Wieleżyńska Adolfina (1866-1925)
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Homa Barbara
(1)
Jagoda Zenon (1931-1981)
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Kopeć Urszula (filolog)
(1)
Kozłowski Władysław Mieczysław (1858-1935)
(1)
Kościowa Maria
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kulpa Jan
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Majewski Barnaba
(1)
Malendowicz Janina
(1)
Malmquist Eve (1915- )
(1)
Paliński Antoni (1939- )
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Półtorak Małgorzata
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Sawa Barbara ( -1994)
(1)
Skarżyńska Maria (1952- )
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Subin Emanuel P
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szyszkowski Władysław
(1)
Tenner Juliusz (1861-1922)
(1)
Thierry Anita
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Uryga Zenon
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wiącek Stanisław (1902-1939)
(1)
Wojak Maria
(1)
Wojak Maria. Jadę tramwajem
(1)
Włodarska-Fuks Ewa
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(10)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(3)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(45)
Ukraina
(1)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Dzieci
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Czytanie
(48)
Pisanie
(19)
Dziecko
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Nauczanie
(9)
Mowa
(8)
Język polski
(7)
Metody nauczania
(6)
Gry edukacyjne
(4)
Języki
(4)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Język migowy
(3)
Lektura szkolna
(3)
Literatura
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Czytelnictwo
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Recytacja
(2)
Tekst
(2)
Uczniowie
(2)
Aforyzmy
(1)
Aktorstwo
(1)
Augustyniak, Anna (1976- )
(1)
Bibliofilstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czapczyński, Tadeusz (1884-1958)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasownik
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Elementarz polski
(1)
Eponimy
(1)
Erotyzm
(1)
Esej
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Film animowany
(1)
Film austriacki
(1)
Gniatczyński, Wojciech (1924-1985)
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Haneke, Michael (1942- )
(1)
Informacja wizualna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język środowiskowy
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komentarz
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Książka
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura polska
(1)
Matematyka
(1)
Maturzyści
(1)
Metafora
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Młoda Polska
(1)
Nazwy własne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Onomastyka
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Oświata
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja
(1)
Popęd płciowy
(1)
Posmysz, Zofia (1923-2022)
(1)
Postawy
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Protestantyzm
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Romans
(1)
Temat: dzieło
Amour (film)
(1)
Dolina Issy
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(3)
Bajka i baśń
(1)
Biografie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Ilustracje
(1)
Książka zabawka
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-99520/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71142/cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71142/cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko sześcioletnie uczy się czytać / Irena Dudzińska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 215, [1] s. : faks., fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-21219/1945-1969 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Nauczyciela Szkoły Powszechnej = Biblioteka Nauczyciela Szkoły Powszechnej / red. Benedykt Kubski Jak Realizować Nowe Programy Szkolne ; 18)
- Książka do czytania - Opracowanie czytanek - Lektura w wyższych klasach szkoły powszechnej - Biblioteka szkolna - Gazetka szkolna - Czasopisma dla dzieci i młodzieży - Prace piśmienne dzieci a czytanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-35850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks
I. Komunikacja językowa - Wiadomości ogólne - Produkt znakowy - Transmisja komunikatów językowych - Recepcja komunikatów językowych - Komunikacja dźwiękowa i pisemna - Wtórne (pośrednie) rodzaje działalności
komunikacyjnej II. Nauczanie komunikowania się w języku obcym - Zasady ogólne - Nauczanie receptywnej działalności komunikacyjnej - Nauczanie produktywnej działalności komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-39172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto uczniów szkół podstawowych w Krośnie, Brzozowie i Bliznem.
Bibliogr. s. 97-100.
O umiejętności czytania informacji wizualnej ; Co jest ważne w uczeniu się czytania informacji wizualnej? ; Umiejętność czytania informacji wizualnej przez uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej w świetle badań własnych ; Preferencje uczniów w zakresie słownych i obrazowych źródeł uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono na terenie gmin Przeworsk i Zarzecze
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2020. - 202, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka czytania jeszcze nigdy nie była tak prosta! „Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli i terapeutów. [Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylabami po Krakowie / Ola Artymowska, Agata Dębicka-Cieszyńska. - [Kraków] : Centrum Metody Krakowskiej, [2015]. - [16] stron , [8] kart tablic luzem : ilustracje kolorowe ; 32 cm.
Opis wg okładki Okładka wliczona w paginację.
Rok wydania wg www.eduksiegarnia.pl.
Książeczka „Sylabami po Krakowie” oparta jest na Symultaniczno-Sekwencyjnej Metodzie Nauki Czytania autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Metoda ta wyrosła w poczuciu wyjątkowej wartości wczesnego czytania i jego stymulującej roli w rozwoju małego dziecka. Książeczka składa się z dużych ilustracji bogatych w szczegóły, podpisanych wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi. Dodatkowo zawiera przekładki, na których znajdują się paradygmaty sylab, proste teksty stworzone zgodnie z regułami programowania języka oraz rzeczowniki do odnalezienia na stronach książeczki. Na ilustracjach wspólnie z dziećmi odszukamy Wawel oraz Smoka Wawelskiego, przeczytamy nazwy owoców i warzyw sprzedawanych na Kleparzu, zobaczymy kto przyszedł na Błonia posłuchać koncertu i zwiedzimy z bohaterami książeczki Rynek Główny. [azymut.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-793/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Fragmenty prac z zakresu oświaty 1900-1944 / Marian Falski. - Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1974. - 488 s., [1] k. tabl. : faks., il., portr., rys., wykr. ; 24 cm.
(Studia Pedagogiczne ; t. 31)
I. Udział polskiej młodzieży szkolnej w ruchu przeciw zaborcom II. Nauka czytania i pisania III.Wypowiedzi dotyczące organizacji szkolnictwa w Polsce Niepodległej (1918-1925) IV. Prace podstawowe Referatu Statystycznego Ministerstwa WRiOP V. Prace specjalne VI. Dzieje oświaty w okresie międzywojennym VII.Prace konspiracyjne prowadzone w czasie drugiej wojny światowej (1939-1944).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Stronę Edukacji ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy niektórych pracach.
Kilka uwag o miłości jako postawie / Kazimierz Ożóg ; Esej leksykograficzny o miłości / Tadeusz Zgółka ; Amory donżuana. Literackie źródła leksyki związanej z miłością / Danuta Krzyżyk ; "Miłość zmienia oblicze świata...". O aforyzmach z komponentem "miłość" / Katarzyna Węgorowska ; "Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?", czyli miłość w sekwencji pokoleń / Halina Zgółkowa ; Jak dzieci mówią o miłości? / Bernadeta Niesporek-Szamburska ; Każdy potrzebuje kochać i być kochanym. Rozważania licealistów na temat miłości / Danuta Łazarska ; Metaforyczny obraz człowieka nieumiejącego kochać w wypowiedziach studentów / Urszula Kopeć ; Kochać - jak to "łatwo" powiedzieć? Słownictwo i teksty związane z wyrażaniem uczuć w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego / Agnieszka Kopacka ; Językowe środki wyrażania miłości w wybranych serialach animowanych dla dzieci (komunikat) / Marzena Bąk ; językowy obraz miłości w czasopiśmie "Zwierciadło" (analiza materiału z lat 70., 80. i 90. XX wieku) / Joanna Smół ; Jak wyrwać laskę? Język komentarzy do internetowego "Poradnika podrywania" / Beata Romanek ; Związek bez miłości jest (nie)możliwy / Patrycja Dorsz vel Drożdż ; Tadeusza Czapczyńskiego pedagogika miłości / Małgorzata Gajak-Toczek ; "Zrodzone do rodzenia jak inne". Portrety kobiet w wierszach Anny Augustyniak z tomu "dzięki bogu" / Alicja Jakubowska-Ożóg ; Protestant w szponach pożądania. Miłość erotyczna i religia w "Pod Mocnym Aniołem" Jerzego Pilcha / Roman Magryś ; Różne aspekty miłości w poezji Wojciecha Gniatczyńskiego / Izabela Zahaczewska ; Przemiany modelu miłości i erotyki w romansie / Grażyna Lasoń-Kochańska ; Erotyka w najnowszej polskiej literaturze dla młodego czytelnika / Jolanta Fiszbak ; Słowem i dźwiękiem... Miłość według gimnazjalistów / Agata Kucharska-Babula ; Wyprawa do przedostatniego kręgu Auschwitz. O "Wakacjach nad Adriatykiem" Zofii Posmysz / Janusz Waligóra ; Lekcja miłości, lekcja moralności? Odczytywanie i wartościowanie "Amour" Michaela Hanekego / Leszek Będkowski ; "Wdziej szatę lekką, białą, zwiewną, pajęczą". Młodopolskie życie (miłosne) śmierci / Jan Wolski ; O rozbudzaniu miłości do czytania i miejsca z perspektywy nowoczesnej praktyki polonistycznej (na przykładzie lektur Doroty Terakowskiej) / Katarzyna Maria Pławecka ; Bibliofilstwo, czyli o miłości do książek / Dorota Kolenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113964 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej