Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(257)
Forma i typ
Książki
(254)
Publikacje naukowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje fachowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Audiobooki
(3)
Proza
(3)
Dostępność
dostępne
(320)
wypożyczone
(48)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(62)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(10)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(158)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(14)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(6)
Filia 2 (Fredry 5)
(7)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(12)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(14)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(12)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(26)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(17)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Drewnowski Jacek (1974- )
(4)
Makowska Alicja
(4)
Radochoński Mieczysław
(4)
Aron Elaine N
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(3)
Foerster Fryderyk Wilhelm (1869-1966)
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Moneta Malewska Maria
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Skucińska Anna
(3)
Stelter Żaneta
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Bereś Witold (1960- )
(2)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(2)
Borkowska Aneta (psycholog)
(2)
Borzymowska Barbara (1959- )
(2)
Burch Noel
(2)
Carper Steve
(2)
Chłopkiewicz Maria (1943- )
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Dimoff Timothy
(2)
Erikson Erik Homburger (1902-1994)
(2)
Figes Kate (1957- )
(2)
Gaul Dorota
(2)
Gołota Małgorzata
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Hejmej Przemysław
(2)
Jablow Martha Moraghan
(2)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(2)
Jundziłł Irena (1923- )
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kozakiewicz Mikołaj
(2)
Kurlak Irena
(2)
Machowski Michał
(2)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(2)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Onichimowska Anna (1952- )
(2)
Piotrowski Jan (tłumacz)
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Roniker Łukasz
(2)
Schwertner Janusz
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(2)
Uberman Marta
(2)
Wojnar Irena
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Wójcik Dobrochna
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Accorsi Mariangela
(1)
Anastopoulos Arthur D. (1954- )
(1)
Anthony Mitchel T
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Balter Marie
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Betlej Magdalena (graficzka)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Biedroń Jan
(1)
Biliński Witold
(1)
Birch Ann
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Blaustein Leopold (1905-1944)
(1)
Bogacka Irena
(1)
Bogdan Katarzyna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Brachman Joachim
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Françoise (1911-2000)
(1)
Browne Deborah
(1)
Bryła Filip
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Bąk Marzena
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Carlson Dale Bick (1935- )
(1)
Carlson Hannah (1963- )
(1)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnowska Ilona (1982- )
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Climati Carlo (1963- )
(1)
Coles Robert
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Collados Zorraquino José
(1)
Czajka Stanisław (1938-1990)
(1)
Czarniewicz Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(33)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(6)
1920 - 1929
(2)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(242)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(237)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(17)
Nauczyciele
(10)
Psycholodzy
(7)
14-17 lat
(6)
Młodzież
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Pedagodzy
(5)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci
(2)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rodzina
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Młodzież
(173)
Psychologia dziecka
(66)
Dziecko
(36)
Wychowanie w rodzinie
(31)
Osobowość
(25)
Rodzina
(22)
Dzieci
(21)
Wychowanie
(21)
Psychologia wychowawcza
(18)
Agresywność
(15)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(15)
Samobójstwo
(15)
Uczucia
(15)
Uczniowie
(14)
Dziewczęta
(13)
Psychoterapia
(13)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(13)
Depresja psychiczna
(11)
Narkotyki
(11)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(11)
Alkoholizm
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Nauczyciele
(9)
Pokwitanie
(9)
Rodzice
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Narkomania
(8)
Nerwice
(8)
Psychologia młodzieży
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Choroby psychiczne
(7)
Internet
(7)
Metody wychowawcze
(7)
Nastolatki
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Przemoc
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Dziecko trudne
(6)
Narkomania dzieci i młodzieży
(6)
Postawy
(6)
Psychiatria
(6)
Psychopatologia
(6)
Twórczość
(6)
Zdrowie psychiczne
(6)
Cyberprzemoc
(5)
Dojrzewanie
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z depresją
(5)
Motywacja
(5)
Młodzież z depresją
(5)
Przyjaźń
(5)
Psychologia
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Substancje uzależniające
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Anoreksja
(4)
Autyzm
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(4)
Kultura fizyczna
(4)
Leczenie
(4)
Lęk
(4)
Małżeństwo
(4)
Miłość
(4)
Mózg
(4)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Młodzież trudna
(4)
Młodzież wiejska
(4)
Nauczanie
(4)
Nałóg
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Praca
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Samowychowanie
(4)
Schizofrenia
(4)
Seksuologia
(4)
Socjalizacja
(4)
Sztuka
(4)
Sztuka dziecka
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Zachowanie
(4)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(3)
Aspiracje
(3)
Bulimia
(3)
Charakter
(3)
Chorzy psychicznie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Estetyka
(3)
Literatura
(3)
Ludzie starzy
(3)
Media społecznościowe
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Amour (film)
(1)
Dziewczęta szukają drogi
(1)
Dzięki Bogu
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Spotkanie z diabłem
(1)
Wakacje nad Adriatykiem
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(9)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-
(4)
1901-
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Galicja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Młodzież
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Opracowanie
(17)
Wydawnictwa popularne
(15)
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(11)
Poradniki dla młodzieży
(10)
Poradniki
(6)
Raport z badań
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(3)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Powieść młodzieżowa obyczajowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Reportaż
(2)
Szkice
(2)
Antologia
(1)
Chłopcy
(1)
Dziewczęta
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kazania
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Reoprtaż
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa dla młodziezy
(1)
Wydawnictwa dla młodzieży
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(68)
Medycyna i zdrowie
(22)
Edukacja i pedagogika
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
257 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy psychologii / Tadeusz Nowacki. - Wyd. 4 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1975. - 428 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Indeks
1. Przedmiot psychologii - Wiadomości wstępne - Człowiek jako przedmiot badań psychologicznych - Główne działy psychologii 2. Anatomiczno-fizjologiczne podstawy procesów psy-
chicznych - Budowa układu nerwowego - Budowa mózgu - Narządy zmysłowe - Budowa oka - Budowa ucha - Inne narządy zmysłowe 3. Teoria odruchów warunkowych - Odruchy bezwarunkowe - Odruchy warunkowe - Prawa powstawania i zanikania związków czasowych - Drugi układ sygnałowy - Typy wyższej czynności nerwowej 4. Metody badania zjawisk psychicznych - Określenie metody - Samoobserwacja i obserwacja - Eksperyment - Wywiady, ankiety, kwestionariusze - Analiza wytworów działalności - Psychometria i testy - Metody projekcyjne - Metody interpretacji 5. Główne szkoły i kierunki psychologii - Źródła psychologii - Psychologia kultury - Szkoła würzburska - Psychologia postaci - Psychoanaliza - Behawioryzm - Rozwój psychologii w Polsce 6. Podstawowe zagadnienia rozwoju psychicznego - Czynniki rozwoju psychicznego - Zagadnienie podziału na fazy rozwojowe - Rozwój psychiczny przed okresem dorastania - Okres dorastania 7. Analiza procesu poznawczego - Wrażenia - Wrażliwość i adaptacja - Wzajemne oddziaływanie wrażeń - Spostrzeżenia - Wyobraźnia - Pamięć - Uwaga - Myślenie i mowa 8. Uczucia - Określenie uczuć - Pochodzenie uczuć - Podstawowe właściwości uczuć i ich rodzaje - Podział uczuć ze względu na ich treść - Różnice indywidualne w przeżywaniu uczuć - Uczucie i działalność 9. Psychologiczne podłoże działalności - Określenie pojęcia działalności - Motywy postępowania i ich pochodzenie - Rodzaje motywów - Walka motywów, konsekwencja i wola w działaniu - Krótkie wnioski pedagogiczne 10.Działanie - Pojęcie i przejawy działania - Elementy działania - Działanie twórcze 11.Niektóre zagadnienia psychologii pracy produkcyjnej - Uwagi wstępne - Wpływ postępu technicznego na zmianę charakteru
pracy - Postęp techniczny i zmiany ideologii zawodowej - Problem selekcji i poradnictwa zawodowego - Zagadnienie motywacji w wyborze zawodu - Przygotowanie intelektualne pracownika i inne
zagadnienia psychologii pracy 12.Niektóre zagadnienia psychologii osobowości - Określenie pojęcia osobowości - Temperament - Zainteresowania i skłonności - Uzdolnienia i zdolności - Charakter - Niektóre zagadnienia rozwoju i badania osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-41773 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-43232 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik dla każdej dziewczyny / Miriam Stoppard ; tł. Justyna Jannasz. - Warszawa : Muza, cop. 1997. - 159 s. : fot., rys. ; 22 cm.
Indeks.
Pokwitanie; Zdrowie ; Jak dbać o wygląd ; Ty i przyjaciółki ; Życie w domu ; Kryzys w rodzinie ; Chłopak ; Wszystko o seksie ; Antykoncepcja ; Życie w szkole ; Porady i pomoc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [153]-194.
Rozdział 1. Otyłość w grupie dzieci i młodzieży: 1.1. Rozpowszechnienie. 1.2. Definicja i diagnoza. 1.3. Wieloczynnikowe uwarunkowania otyłości. 1.3.1. Wybrane czynniki socjoekonomiczne. 1.3.2. Wybrane czynniki fizjologiczne. 1.3.3. Wybrane czynniki rodzinne. 1.3.4. Wybrane czynniki psychospołeczne. 1.4. Konsekwencje otyłości. Rozdział 2. Wybrane aspekty funkcjonowania behawioralnego, emocjonalnego i poznawczego wśród dzieci i młodzieży: 2.1. Wprowadzenie. 2.2. Obraz ciała. 2.2.1. Definicja i charakterystyka. 2.2.2. Ocena negatywnego obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.2.3. Wybrane czynniki biorące udział w kształtowaniu się obrazu ciała. 2.2.4. Obraz ciała a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego. 2.2.5. Pomiar obrazu ciała w grupie dzieci i młodzieży. 2.3. Style jedzenia. 2.3.1. Rozwój i charakterystyka sposobu odżywiania się. 2.3.1.1. Definicja. 2.3.2. Nienormatywne style i zachowania żywieniowe oraz powiązane z nimi inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.3.3. Pomiar postaw i zachowań żywieniowych w grupie dzieci i młodzieży. 2.4. Doświadczane emocje. 2.4.1. Definicja. 2.4.2. Emocje i stres a inne aspekty funkcjonowania psychologicznego w grupie dzieci i młodzieży. 2.4.3. Pomiar doświadczania emocji w grupie dzieci i młodzieży. Rozdział 3. Perspektywa diadyczna (dziecko – rodzic): teoria i badania: 3.1. Perspektywa diadyczna – wprowadzenie. 3.2. Diady w badaniach. Rozdział 4. Psychologiczne funkcjonowanie dzieci i młodzieży z otyłością – badania własne: 4.1. Cele badań. 4.2. Charakterystyka grupy. 4.3. Narzędzia badawcze. 4.3.1. Zachowania żywieniowe dzieci oceniane z perspektywy rodziców: Child Eating Behaviour Questionnaire (CEBQ). 4.3.2. Style jedzenia dzieci i młodzieży: Dutch Eating Behaviour Questionnaire for Children (DEBQ-C). 4.3.3. Emocje doświadczane przez dzieci i młodzież: Positive and Negative Affect Scale for Children (PANAS-C). 4.3.4. Niezadowolenie z ciała: Children’s Body Image Scale (dzieci) i Figure Rating Scale (młodzież). 4.3.5. Zmienne socjodemograficzne oraz motywacja do zmiany wyglądu i sposobu odżywiania się. 4.4. Analiza statystyczna. 4.5. Wyniki i ich dyskusja. 4.5.1. Hipotezy 1-6: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie niezadowolenia z ciała, stylów jedzenia oraz doświadczanych emocji. 4.5.2. Hipotezy 7-14: porównanie dzieci i młodzieży o zróżnicowanym wskaźniku masy ciała w zakresie ich zachowań żywieniowych ocenianych przez rodziców. 4.5.3. Hipoteza 15 – perspektywa diadyczna: analiza związku pomiędzy wskaźnikiem masy ciała dzieci i młodzieży a tym wskaźnikiem u rodziców oraz subiektywną oceną dotyczącą statusu materialnego rodziny i motywacji do zmiany masy ciała i sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży. 4.5.4. Hipoteza 16 – perspektywa diadyczna: analiza zależności pomiędzy emocjonalnym jedzeniem/emocjonalnym objadaniem się u dzieci i młodzieży a kategorią BMI rodziców i ich dzieci (prawidłowa vs nadmierna masa ciała) oraz niezadowoleniem z ciała u dzieci. 4.5.5. Ograniczenia badań i implikacje. Rozdział 5. Wybrane strategie prewencyjne i interwencje u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała: 5.1. Nadwaga i otyłość w świetle wskazań dotyczących działań prewencyjnych i interwencyjnych. 5.1.1. Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej. 5.2. Wybrane obszary oddziaływań i ich grupy docelowe. 5.2.1. Opis wybranych oddziaływań w grupie dzieci i młodzieży. 5.2.1.1. Działania w Polsce. 5.2.1.2. Działania na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-613 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Estetyka i wychowanie / Irena Wojnar. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1964. - 365, [2] s., [9] k. tabl. : fot., il. ; 25 cm.
Indeks
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Technology's child : digital media's role in the ages and stages of growing up" 2023.
Indeks.
Co robi moje dziecko w internecie? Jakiego rodzaju treści ogląda lub z kim rozmawia? Czy przez korzystanie z technologii łatwiej się rozprasza? Katie Davis zbiera praktyczne wskazówki i porady, jak nauczyć dziecko bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości. Jej książka jest przeznaczona dla każdego, kto jest zainteresowany wpływem technologii na rozwój dzieci: od narodzin aż do osiągnięcia przez nie dorosłości. Z pewnością znajdą tam coś dla siebie: -rodzice, którzy starają się nadążyć za najnowszymi technologiami i zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom z nich korzystać. -Nauczyciele, którzy szukają pomysłów na wykorzystanie technologii do ważnych i wzbogacających doświadczeń edukacyjnych w klasie. -Projektanci graficzni, którzy opracowują aplikacje i strony dla dzieci w różnym wieku i ich rodzin. A także wszyscy inni, którzy pragną dowiedzieć się więcej o tym, jak wychować dziecko w cyfrowej rzeczywistości. [Copernicus Center Press, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ty mnie nie rozumiesz / dr Tara Porter ; [przekład: Witold Biliński]. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2023. - 381, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Tytuł oryginału : "You don't understand me : the young woman's guide to life" 2022.
Na okładce: Przewodnik po życiu, emocjach i relacjach. Dla dziewczyn i młodych kobiet.
Empiryczny i wnikliwy przewodnik dla nastolatek i młodych kobiet oraz ich rodzin. Ta książka to najwspanialszy prezent, jakimożesz dać swojej córce. W doskonale przejrzysty i pouczający sposób, wspierając się głęboką wiedzą, ciepłem i humorem, autorka pisze o wszystkich wyzwaniach, przed którymi stoją młode dziewczyny i my wszyscy, i mówi nam, jak je przezwyciężyć. Od egzaminów po przyjaźń, od rodziny po miłość. [Muza, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112591 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45604 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-III/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5dz-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-III/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Inventing ourselves : the secret life of the teenage brain" 2018.
Książka dla studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli, psychologów, osób zarządzających oświatą i rodziców.
Science Book Prize 2018
Nagroda Towarzystwa Królewskiego w Londynie dla najlepszej książki naukowej 2018 roku! Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Przyjęło się żartować, że nastolatki to bezmózgie stworzenia. Nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc - co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… wynaleźć siebie. Sarah-Jayne Blakemore: profesor w Institute of Cognitive Neuroscience londyńskiego University College, prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz poznaniem społecznym w autyzmie. Laureatka Royal Society Insight Investment Science Book Prize. We wcześniejszych latach tę nagrodę zdobyli m.in. Stephen Hawking i Bill Bryson.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "L'enfant déréel : histoire des autismes depuis les contes de fées, fictions littéraires et réalités cliniques" 1986.
Bibliografia na stronach 284-[287], filmografia na stronach 276-283.
Oto książka, która opowiada o historii dzieci zwanych autystycznymi. Jest ona pasjonującą syntezą czasu minionego i aktualnych problemów dotyczących tej grupy dzieci - dzieci zagubionych w rzeczywistości. Gdy zapytano Françoise i Alfreda Braunerów, gdzie należy ich książkę zaklasyfikować - czy do psychiatrii dziecięcej, czy do medycyny, historii, socjologii, psychologii - odpowiedzieli - do problematyki dziecka. [Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [118]-136.
Rozdział 1. Wiedza o emocjach: Modele wiedzy o emocjach ; Emocje podstawowe ; Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach ; Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach ; Opis narzędzia ; Przebieg badania ; Obszary zastosowania. Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego: Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja ; Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną ; Wprowadzenie ; Badanie ; Dyskusja. Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną: Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym ; Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym; Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym ; Językowy obraz emocji – wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111865 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z DANYCH KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI WYNIKA, ŻE Z ROKU NA ROK ROŚNIE LICZBA PRÓB SAMOBÓJCZYCH PODEJMOWANYCH PRZEZ MŁODYCH LUDZI. ROŚNIE TEŻ LICZBA SAMOOKALECZEŃ. Dzieci często boją się, że zostaną niezrozumiane, że ktoś je oceni jako słabe, leniwe, głupie, uważają, że zawiodły swoją rodzinę. Przede wszystkim jednak boją się, że o ich chorobie dowiedzą się inni. Wstyd jest tu czynnikiem kluczowym. Bardzo ważne jest głośne mówienie o tym, czym jest depresja i do czego prowadzi, jeśli jest nieleczona. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111695 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku ukraińskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
RODZINNE UWARUNKOWANIA OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ - ROZWAŻANIA PEDAGOGICZNO-FILOZOFICZNO-PRAWNE: Podmiotowość rodziny względem społeczeństwa (Kontekst personalizmu Jana Pawła II) ; Więzi rodzinne w kontekście rozwoju małego dziecka ; Rodzinne determinanty homoseksualizmu. Studium przypadku ; Rodzicielstwo bliskości jako forma budowania trwałej więzi osobowej rodzica z dzieckiem ; Szkoła rodzinna jako alternatywna kategoria wychowawcza ; Troska o rozwój dziecka jako realizacja dobra wspólnego ; Ro9dzina zastępcza jako środowisko rozwoju dzieci i młodzieży ; Rodzinna wspólnota osób wobec konfliktów ; Vpliv rodinnogo vihovannâ ì tradicìj na psihologìčnij potencìal osobistìsnoï uspìšnosti fahìvcìv socìonomìčnih profesìj ; Osoblivostì rozvitku moral'noï svìdomostì ditini 5-7 rokìv ; PANORAMA WYBRANYCH ASPEKTÓW ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Siła wpływu matki i ojca na rozwój dziecka. Analiza porównawcza oddziaływań rodziców ; Ojciec i jego rola w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Wartości współczesnej młodzieży w świetle oddziaływań rodziny i szkoły ; Stałość potrzeb rozwoju religijności młodzieży wobec zmieniającej się rzeczywistości ; Młodzież wobec portali społecznościowych ; Rola internetu w stymulowaniu rozwoju dzieci i młodzieży ; Dzieci z zespołem Tourette'a ; Osoblivostì osobistostì zrìlogo vìku, âka perežila rozlučennâ bat'kìv v ditinstvi ; PRZESTRZEŃ DO STYMULOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY - METODY I FORMY PRACY: Formy pomocy dziecku ubogiemu w środowisku lokalnym - kontekst historyczny i współczesny ; Personalistyczny wymiar współczesnych form pomocy dzieciom i młodzieży na przykładzie świadczeń pomocy materialnej i dofinansowań o charakterze socjalnym ; Metody pracy wychowawczej w szkole katolickiej. Na przykładzie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie ; Diagnostyczno-stymulująca działalność pedagoga szkolnego w sytuacji opiekuńczo-wychowawczej ; Stymulowanie rozwoju zdolności młodzieży gimnazjalnej zagrożonej uzależnieniami ; Stymulacja i wspieranie rozwoju dziecka ryzyka dysleksji w środowisku rodzinnym ; Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej ; Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych - stymulowanie zdolności dzieci i młodzieży ; Czynniki zakłócające wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym ; Animacja czasu wolnego - przestrzeń do stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; "Stare" gry i zabawy jako sposób na aktywizację w nowych czasach - na przykładzie badań i obserwacji własnych ; Świetlica opiekuńczo-specjalistyczna. Aby bardziej być ; Świetlica jako współczesna forma stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie projektu klubów środowiskowych w gminie Nowa Dęba ; Stymulacja rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym przez matki samotnie wychowujące dzieci. Komunikat z badań ; Emigracja zarobkowa a relacje w rodzinie ; Rodzina wspierająca jako jedna z form stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; Wspomaganie rozwoju dzieci w środowisku rodzinnym ; Asystent rodziny - współczesna forma pomocy ; Praca z uczniem z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym ; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem autystycznym ; Jak pomóc dziecku z autyzmem? Wybrane formy i metody wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ; Neurodydaktyka szansą usprawnienia mózgu ; Aktywizacja młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie działalności Fundacji Rozwoju "Dobre Życie".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Bibliografia na stronach 133-136.
bawiasz się, że Twoje dziecko może mieć depresję? Przeczytaj koniecznie! Okres dojrzewania to w życiu młodego człowieka niezwykle trudny czas. Zmiany zachodzące w ciele i psychice, zawieszenie między już-nie-dzieciństwem a jeszcze-nie-dorosłością, poczucie niezrozumienia ― to tylko wybrane czynniki stojące za nastoletnim buntem. Buntem, za który często brana jest depresja. Łatwo bowiem potraktować jej objawy jako zwyczajne rozdrażnienie. Dla nastolatków najmniejsza porażka nierzadko oznacza koniec świata, brak im umiejętności patrzenia na rzeczywistość z innej perspektywy ― trudno więc czasem zauważyć, kiedy naturalna w tym wieku skłonność do izolacji przeradza się w coś o wiele groźniejszego. Tymczasem badania dowodzą, że na depresję chorują już kilkulatki, wśród nastolatków natomiast dotkniętych nią jest około czterech procent, a objawy depresyjne wykazuje nawet co piąty. Tym ważniejsze jest odpowiednio wczesne rozpoznanie choroby i rozpoczęcie leczenia. Bez specjalistycznej pomocy nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: czy moje dziecko ma depresję? Oczywiście ta książka też nie zastąpi wizyty u specjalisty, zawiera jednak wiele cennych wskazówek, które przydadzą się rodzicom ― i tym zaniepokojonym, że ich dziecko może być zagrożone, i tym, którzy już przechodzą wraz z nim przez proces terapeutyczny. [www.azymut.pl, 2023]
Depresja u dzieci i młodzieży - ogólny zarys problemu ; Co zrobić, gdy młody człowiek ma depresję? ; Samookaleczenia u nastolatków i dzieci ; Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży ; Leczenie ; Drogi rodzicu! Zadbaj o siebie ; Wasze historie ; Ćwiczenia ; Kontrakt - wola życia i zaangażowanie w życie ; Depresja - samodbanie (do przeczytania współnie z nastolatkiem) ; Gdzie szukać pomocy?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania m.in. przeprowadzono w Rzeszowie i na Podkarpaciu.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE OSOBOWOŚCIOWE MŁODYCH DOROSŁYCH: Związek kompetencji poznawczych ze stylami tożsamości młodych dorosłych ; Prężność osobowościowa a style aktualizacji siebie młodych dorosłych ; Badanie systemu wartości młodzieży. Metodyczna perspektywa w psychologii i socjologii ; Samoocena studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej u progu ich pracy zawodowej ; Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich a cechy osobowości i orientacja pozytywna u młodych dorosłych ; Zdolność młodych dorosłych do tworzenia trwałych relacji a czynniki osobowościowe ; Orientacja temporalna młodych dorosłych ; Dylematy tożsamościowe wczesnej dorosłości z perspektywy dialogowej ; KOMPETENCJE SPOŁECZNE MŁODYCH DOROSŁYCH: Kompetencje społeczne nauczycieli i rodziców o różnym poziomie empatii ; Wybrane aspekty psychospołecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością ruchową w okresie wczesnej dorosłości ; Kapitał społeczny a problemy, kompetencje i cele życiowe młodzieży z ograniczeniami sprawności ; Opinie młodego pokolenia o współczesnej polszczyźnie ; Wzór kulturowy współczesnego mężczyzny. Komunikat z badań ; KOMPETENCJE RODZINNE MŁODYCH DOROSŁYCH: Cechy rodziny sprzyjające dojrzałej osobowości jej członków ; Relacje w rodzinie pochodzenia a poziom dojrzałości do małżeństw młodych dorosłych ; Relacje w rodzinie pochodzenia a postawy młodych rodziców wobec własnych dzieci ; Szantaż emocjonalny w związkach małżeńskich o różnym czasie ich trwania ; Oddziaływania młodych matek wobec dzieci a ich percepcja postaw rodziców z własnego dzieciństwa ; Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego ; Rodzina jako przestrzeń kształtowania odpowiedzialnego rodzicielstwa ; Trudne rodzicielstwo u progu dorosłości. Młodzi rodzice dzieci z autyzmem ; Doświadczenia seksualne więźniów - młodych dorosłych a ich kompetencje do tworzenia związków partnerskich ; Kompetencje rodzinne młodych dorosłych. Kryzys rodziny czy pusty frazes? ; Komunikacja interpersonalna w okresie narzeczeństwa i pierwszej fazie małżeństwa ; Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich a poziom samooceny i ogólnej satysfakcji z życia u młodych dorosłych ; KOMPETENCJE ZAWODOWE MŁODYCH DOROSŁYCH: Relacje interpersonalne i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów ; Ocena demokracji w kontekście wyborów samorządowych 2014 r. przez młodych dorosłych ; Kompetencje zawodowe młodych dorosłych w świetle Bilansu Kapitału Ludzkiego ; Młode osoby niepełnosprawne. Aspiracje zawodowe a rzeczywistość ; Kompetencje zawodowe absolwentów szkół wyższych na Podkarpaciu w świetle teorii kapitału ludzkiego ; Akademickie biura karier jako istotny element systemu wsparcia studentów i absolwentów na rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stany ostre : jak psychiatrzy leczą nasze dzieci / Marta Szarejko. - Warszawa : Słowne, copyright 2021. - 309, [3] strony : portrety ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 309-[310].
Psychiatrię traktuje się w Polsce jak dziecko - ma być i nie sprawiać kłopotu. Nie odzywać się niepytana. Ta książka jest głosem osób, które od lat się nią zajmują. W różnych miejscach. Psychiatria dzieci i młodzieży w Polsce jest w zapaści. Słowa, którymi najczęściej się ją opisuje, to: „fiasko”, „katastrofa”, „dramat”. Oddziały psychiatryczne są przepełnione, a leczenie dzieci utrudnione przez brak wykwalifikowanej kadry. Coraz więcej rodziców pyta o dobrego psychiatrę, szuka pomocy w dramatycznych sytuacjach. Kryzys się pogłębia. Marta Szarejko, dziennikarka i reportażystka, oddaje głos psychiatrom i psychologom. Przemierza szpitalne korytarze razem z nimi: potwornie zmęczonymi, bezradnymi, ale podejmującymi walkę z systemem. Zdeterminowanymi, by mimo trudnych warunków leczyć. Sprawdza, co kryje się za alarmującymi określeniami, dlaczego zdaniem lekarzy jest tak źle, jak temu zaradzić i gdzie szukać wsparcia, gdy sami nie potrafimy już pomóc naszym dzieciom. Pokazuje psychiatrów nie jako bogów, lecz ludzi, którzy nie zawsze mają jednoznaczne odpowiedzi. Opowiadają o systemie, ale też o rodzinie - jak zmieniała się przez ostatnie dekady i jaki to miało wpływ na dzieci. Zdania, które najczęściej padają z ich ust, to: Rodzice abdykują ze swojej roli. Ukryte formy przemocy są zapisane w ciele. Oddział jest miejscem, do którego trafia dziecko dramatycznie poobijane. Nikt nie próbuje zrobić niczego, żeby ono tam nie trafiło. Z adopcji jest dużo zwrotów. Dorośli często bagatelizują problemy dzieci, udają, że ich nie ma. A jeśli nie da się udawać, ukrywają je. [Burda Media Polska, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-109924 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 183-193.
1. Adolescencja. Czas sensytywny dla ekspresji zachowań autodestruktywnych ; 2. Autodestruktywność ; 3. Zaburzenia odżywiania ; 4. Samouszkodzenia ; 5. Podstawy prewencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej