Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(201)
Forma i typ
Książki
(196)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(23)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(2)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(236)
wypożyczone
(38)
tylko na miejscu
(23)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(31)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(23)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(126)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(8)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(17)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(13)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(13)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Camarda Sylwia
(4)
Davies Simone
(3)
Furmanek Waldemar (1945- )
(3)
Imai Hiyoko
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(3)
Pater-Podgórna Ewa
(3)
Piecuch Aleksander Antoni (1963- )
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Walat Wojciech (1963- )
(3)
Alfaioli Massimo (1969- )
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Guz Sabina
(2)
Głażewski Michał
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kmieć Stanisław (1940- )
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Krolczuk Luiza
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Lupi Andrea
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(2)
Pospiszyl Kazimierz
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Rowid Henryk
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Takane Yoshio
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziembiński Zygmunt
(2)
Łopatkowa Maria (1927- )
(2)
Świć Anna
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Badura Jan (pedagogika)
(1)
Baran Józef (1931- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beretta Elenia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białołęcka Helena
(1)
Bielenda Aleksander (1954- )
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogusz Jan (1928- )
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Browne Deborah
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Bulles Zazie
(1)
Bybluk Marian (1935- )
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Chaciewicz Krystyna
(1)
Chodasz Aleksandra
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Claparéde Édouard (1873-1940)
(1)
Cotte Delphine Gilles
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Czekaj-Kotynia Katarzyna (1981- )
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Duvouldy Marine
(1)
Dąbrowski Jacek (tłumacz)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Dębnicki Kazimierz (1919-1986)
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Ferguson George Andrew (1914-2002)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Frydman Ela
(1)
Fucke Erhard
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(37)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(5)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(12)
1945-1989
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(196)
Ukraina
(4)
Holandia
(2)
Język
polski
(187)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Nauczyciele
(16)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pedagodzy
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Pedagogika
(68)
Metody nauczania
(53)
Metody wychowawcze
(47)
Wychowanie
(32)
Metoda Montessori
(26)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele
(18)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Dziecko
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Dzieci
(13)
Pedagogika specjalna
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Uczenie się
(11)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Psychologia dziecka
(9)
Uczniowie
(9)
Innowacje
(8)
Kształcenie
(8)
Pedagogika opiekuńcza
(8)
Myślenie twórcze
(7)
Młodzież
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Rodzina
(7)
Szkolnictwo
(7)
Osobowość
(6)
Oświata
(6)
Pedagogika pracy
(6)
Psychologia
(6)
Czytelnictwo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kultura
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Arteterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Czytanie
(4)
Drama (pedagogika)
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko trudne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Internet
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Opieka społeczna
(4)
Praca
(4)
Przestępczość
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Więziennictwo
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Autorytet
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Eksperyment
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metoda projektów
(3)
Metodologia
(3)
Mózg
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika biblioteczna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Psychopatia
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozmowa
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Wolność
(3)
Zdolności
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
Dochody indywidualne
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
E-learning
(2)
Edukacja alternatywna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Euroregiony
(2)
Filozofia
(2)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(2)
Gospodarka
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Temat: dzieło
Scratch Junior
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(6)
1989-
(6)
1901-
(5)
1801-1900
(3)
2001-0
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Włochy
(2)
Francja
(1)
Gmina Lubenia (woj. podkarpackie)
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sołonka (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Lubenia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Opracowanie
(21)
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz z zajęć
(2)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Cytaty
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Punk rock
(1)
Rock
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(81)
Psychologia
(21)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Matematyka
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
201 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-61407 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika / red. nauk. Wiesława Ciechaniewicz ; aut. Wiesława Ciechaniewicz [et al.]. - Wyd. 2 uaktual. i rozszerz. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2008. - 377, [1] s. ; 24 cm.
Na okł.: pedagogika w pielęgniarstwie, praca z pacjentem, interdyscyplinarne zespoły opiekuńcze, środowisko wychowawcze, trudności wychowawcze, edukacja zdrowotna, dydaktyka, pielęgniarstwo, metody wychowania.
Bibliogr. przy rozdz.
I. PEDAGOGIKA - NAUKA O WYCHOWANIU: 1. Pedagogika jako nauka; 2. Wychowanie; 3. Środowisko wychowawcze; 4. Trudności wychowawcze; 5. Dydaktyka - teoria nauczania i uczenia się; 6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym. II. WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM: 7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych; 8. Pedagogika zdrowia - teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej; 9. Pedagogiczne aspekty z pacjentem i jego rodziną. III. PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE: 10. Pielęgniarstwo a pedagogika; 11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki; 12. Dydaktyka pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : a modern approach" 1972.
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
Montessori - wstęp historyczny ; Filozofia Montessori ; Metoda Montessori ; Montessori i rodzice ; Stosunek Montessori do pisania i czytania ; Dlaczego Montessori dziś?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 333-[351].
Streszczenie równolegle w języku polskim i angielskim.
Wprowadzenie - podręcznik jako podstawa realizacji sytuacji edukacyjnych ; I. Sytuacje edukacyjne: 1. Pojęcie sytuacji edukacyjnej ; 2. Zadania jako działaniowa podstawa sytuacji edukacyjnych ; 3. Lekcje jako podstawa organizacyjna sytuacji edukacyjnych ; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnych ; 5. Sytuacje edukacyjne a podstawowe teorie uczenia się: Sytuacje edukacyjne a behawiorystyczne teorie uczenia się (pragmatyzm dydaktyczny) ; Sytuacje edukacyjne a poznawcze teorie uczenia się (metawiedza - „wyjść poza dostarczone informacje”) ; Sytuacje edukacyjne a humanistyczne teorie uczenia się (samoaktualizacja) ; Sytuacje edukacyjne a metaprogramowanie dydaktyczne (rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych) ; II. Podręcznik jako osnowa treściowa sytuacji edukacyjnych: 1. Pojęcie podręcznika szkolnego w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku ; 2. Rodzaje podręczników szkolnych ; 3. Edukacyjne role (zadania) i funkcje podręczników szkolnych: Funkcje podręczników stymulujące uczenie się ; Funkcje podręczników stymulujące nauczanie ; Funkcje podręczników stymulujące redagowanie ; Funkcje podręczników stymulujące wychowanie ; III. Planowanie tematycznych sytuacji edukacyjnych (TSE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Faza „przygotowawcza” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Określenie głównego celu tematycznej sytuacji edukacyjnej (tematu lekcji) ; Zidentyfikowanie wcześniejszych osiągnięć uczniów ; Analiza edukacyjna (dydaktyczno-wychowawcza) ; Sformułowanie celów operacyjnych - określenie pożądanych osiągnięć uczniów (wymagań programowych) ; 2. Faza „realizacyjna” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Opracowanie testów kontroli wstępnej ; Dobór strategii nauczania (strategii dydaktycznej) ; Analiza podręcznika i opracowanie materiałów dydaktycznych ; 3. Faza „kontrolna (ewaluacyjna)” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Kontrola i ocena czy ewaluacja? ; Ewaluacja bieżąca (korektywna, kształtująca) ; Ewaluacja sumująca - edukacyjny sukces etapowy i końcowy ; Ocenianie w procesie ewaluacji sytuacji edukacyjnych ; 4. Współpraca nauczycieli - systemowe planowanie TSE ; IV. Planowanie elementarnych sytuacji edukacyjnych (ESE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Elementarne sytuacje edukacyjne inicjujące uczenie się: Elementarne sytuacje edukacyjne uświadamiające cele nauczania i uczenia się ; Elementarne sytuacje edukacyjne komunikacyjne ; 2. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wiadomości: Elementarne sytuacje edukacyjne klasyfikacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne indukcyjne i dedukcyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne krytyczno-kreatywne (twórcze) ; 3. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się umiejętności: Elementarne sytuacje edukacyjne percepcyjno-odtwórcze ; Instruktażowo-ćwiczeniowe sytuacje edukacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne badawcze ; 4. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wartości: Elementarne sytuacje edukacyjne integrujące uczniów ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące ról społecznych ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące wartościowania ; 5. Elementarne sytuacje edukacyjne ewaluacyjne przeznaczone na informację zwrotną: Elementarne sytuacje edukacyjne powtórzeniowo-utrwalające ; Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na sprawdzanie i ocenę postępów edukacyjnych ; Samokształceniowe sytuacje edukacyjne (nie tylko praca domowa ucznia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-9058 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-2627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-158.
1. Zakres i treść pojęcia innowacja pedagogiczna; 2. Innowacje pedagogiczne a kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej. Zarys modelu szkoły jako organizacji nowatorskiej; 3. Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych. Wprowadzenie, Innowacje pedagogiczne w wybranych międzynarodowych raportach edukacyjnych; 4. Innowacje pedagogiczne w polskim systemie oświatowym. Regulacje prawne; 5. Wnioski końcowe - kierunki przeobrażania się modelu szkoły tradycyjnej; Załączniki: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki, 2. Struktura dokumentu opisującego działalność innowacyjną, 3. Karta wdrożenia innowacji, 4. Karta innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93590 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Helion Edukacja)
Indeks.
Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych. Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie! [Wydawnictwo Helion, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Czas trwania: 4 godz. 52 min.
Tytuł oryginału "Jedes Kind ist hoch begabt: Die angeborenen Talente unserer Kinder und was wir aus ihnen machen" 2012.
Czyta Łukasz Borkowski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się wakacjach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka "Wszystkie dzieci są zdolne" wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja "różnicowania talentów"? nie tylko ma zgubny wpływ na dzieci, lecz także szkodzi całemu społeczeństwu. Powinniśmy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość. [Heraclon International, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 3281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Album didattico Montessori : attività per lo sviluppo delle abilità fino-motorie : la guida per l'insegnante" 2020.
Na okładce: 3-6 lat.
Bibliografia na stronach 23-24.
Dla pedagogów, nauczycielek i nauczycieli oraz rodziców.
Albumy dydaktyczne Montessori stanowią kompletny przewodnik dla nauczycieli chcących stosować metodę Montessori w pracy z dziećmi. Książki omawiają wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a ich wartość merytoryczną potwierdza rekomendacja Włoskiej Fundacji Montessori (Fondazione Montessori Italia). Ich forma nawiązuje do zeszytów tworzonych przez pierwsze adeptki tej metody i pozwala w przyjazny sposób zapoznać się z zadaniami krok po kroku, sprawdzić, jakie materiały są potrzebne lub przypomnieć sobie szczegóły konkretnego ćwiczenia. Pięknie ilustrowane albumy można uzupełnić własnymi notatkami. Niniejszy album jest poświęcony rozwojowi umiejętności motoryki małej i koncentruje się na koordynacji manualnej, doskonaleniu psychomotoryki oraz umiejętności manipulowania obiektami. Służą temu ćwiczenia uporządkowane tematycznie: 1. Otwieranie i zamykanie 2. Przykręcanie i odkręcanie 3. Ćwiczenie ekspresji 4. Zakładanie i zdejmowanie 5. Wkładanie i wyjmowanie. Album jest przeznaczony nie tylko dla pedagogów, którzy już stosują metodę Montessori, lecz także dla nauczycielek i nauczycieli, którzy chcieliby zacząć ją wykorzystywać w pracy z dziećmi, oraz dla zainteresowanych rodziców. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Formazione dell'uomo" 1949.
Tzw. Biblioteka Montessori.
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu [https://ksiegarnia.pwn.pl/O-ksztaltowaniu-sie-czlowieka,778929452,p.html, dostęp 20.10.2020]
WPROWADZENIE: Sprzeczności, Czym jest Metoda Montessori?, Człowiek nieznany, Badania nad człowiekiem, Nasza społeczna współczesność, Zadanie nowej edukacji ; I. OBJAWIENIE NATURALNEGO PORZĄDKU W DZIECIACH ORAZ ZWIĄZANE Z TYM PRZESZKODY: Objawienie i przeszkody, Mentalna forma dzieciństwa, Mneme, Dyscyplina, Porządek i dobroć, Zdrowie i odchylenia, Podstawa wzrostu, Edukacja poszerzająca horyzonty ; II. UPRZEDZENIA NAUKI I EDUKACJI W SPOSOBIE POSTRZEGANIA DZIECKA: Przyswajanie kultury, Dziecko w ujęciu społecznym, Ombius ; III. MGŁAWICE: Człowiek i zwierzęta, Funkcja dziecka, Duchowy zarodek, Chłonny umysł, Adaptacja, Kontakt ze światem, Wnioski ; IV. ŚWIATOWY ANALFABETYZM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La scoperta del bambino" 1950.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić - wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej - samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870-1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami." [ksiegarnia.pwn.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (4 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71437 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
I. Wprowadzenie II. Metodologiczne podstawy badań III. Charakterystyka nauczania problemowego IV. Praca grupowa uczniów jako forma organizacyjna
procesu nauczania V. Nauczanie problemowe, praca grupowa i wyrównawcza
a problem indywidualizacji VI. Nauczanie zróżnicowane jako indywidualizacja
zbiorowa VII. Struktura czynności rozumowania uczniów a problem
indywidualizacji VIII.Struktura społeczna klasy szkolnej a problem
indywidualizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-34138 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
777 pomysłów na zabawy z książką / Małgorzata Swędrowska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2021. - 246, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Co zrobić, aby dziecko pokochało czytanie? Czytać mu? Okazuje się, że nie tylko! Małgorzata Swędrowska, popularyzatorka literatury dziecięcej i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego pokazuje, jak chłonąć książki wszystkimi zmysłami. Od tego, jak będą wyglądały pierwsze doświadczenia z książką, zależy to, czy dziecko w przyszłości spojrzy przychylnym okiem na biblioteczne półki. Pokażmy mu więc, jak można się bawić książką! Nieoceniona pomoc zarówno dla rodziców dbających o dobre doświadczenia dziecka z książkami, jak i dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Mnóstwo pomysłów na zabawy, również ruchowe, w których główną rolę odgrywa książka – od pierwszej do ostatniej strony. Ilustracje, treść, forma – wszystkim można się bawić! [www.azymut.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej