Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Bogunia-Borowska Małgorzata
(3)
Sztompka Piotr (1944- )
(3)
Bronowicz Monika
(1)
Bulaszewska Małgorzata
(1)
Grabias Magdalena
(1)
Głażewska Ewa
(1)
Kaczmarek Jerzy (1964- )
(1)
Krycki Mateusz
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Witek Ewelina
(1)
Zawojski Piotr (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Informacja wizualna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Socjologia wizualna
(4)
Reklama
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Komunikacja wizualna
(2)
Public relations
(2)
Spostrzeganie
(2)
Amnesty International
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Emotikony
(1)
Film
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fotografia
(1)
Geopolityka
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Marketing narodowy
(1)
Międzynarodowe stosunki kulturalne
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Propaganda wizualna
(1)
Reklama zewnętrzna
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Stereotyp
(1)
Sztuka
(1)
Wizerunek medialny
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Wpływ (politologia)
(1)
Znak towarowy
(1)
Znaki graficzne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Fotografia
(3)
Opracowanie
(2)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film naukowy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8225 ; nr 73)
Bibliogr. s. 267-[277], filmogr. s. 278-[280].
Streszcz. ang.
1. Początki filmu z ducha nauki ; 2. Film dokumentalny i jego potencjał socjologiczny ; 3. Film naukowy ; 4. Film etnograficzny jako poprzednik filmu socjologicznego ; 5. Film i wideo jako narzędzia badawcze w socjologii ; 6. Metody analizy filmu i wideo w socjologii ; 7. Film socjologiczny ; 8. Teoria i praktyka filmu naukowego. Wywiady eksperckie ; 9. Etyczne i prawne aspekty badań wizualnych z wykorzystaniem filmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: Obrazy, widowisko, spektakl, wyobraźnia, foto, spojrzenie, postrzeganie, patrzenie, widzialność.
Bibliogr. przy tekstach.
Wykaz źródeł tekstów antologii s. [859]-864.
Wyobraźnia wizualna i socjologia ; Fotospołeczeństwo. Społeczno-kulturowe konteksty dyskursu o społeczeństwie ; I. FUNDAMENTY KULTURY WIZUALNEJ: Zwrot ikoniczny w kulturze i naukach społecznych ; Wizualność w kulturze i naukach społecznych ; Ikonosfera codzienności - obszary wizualności i widzialności ; II. KONTEKSTY KULTURY WIZUALNEJ: Znaczenie obrazów i fotografii ; Digitalizacja obrazów w praktyce życia codziennego ; Wizualne spektakle i obrazowanie codzienności ; III. METODY BADANIA KULTURY WIZUALNEJ: Perspektywy badawcze metod wizualnych ; Zastosowania metod wizualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
U dołu okł.: Obrazy, widowisko, spektakl, wyobraźnia, foto, spojrzenie, postrzeganie, patrzenie, widzialność.
Bibliogr. przy tekstach.
Wykaz źródeł tekstów antologii s. [859]-864.
Wyobraźnia wizualna i socjologia ; Fotospołeczeństwo. Społeczno-kulturowe konteksty dyskursu o społeczeństwie ; I. FUNDAMENTY KULTURY WIZUALNEJ: Zwrot ikoniczny w kulturze i naukach społecznych ; Wizualność w kulturze i naukach społecznych ; Ikonosfera codzienności - obszary wizualności i widzialności ; II. KONTEKSTY KULTURY WIZUALNEJ: Znaczenie obrazów i fotografii ; Digitalizacja obrazów w praktyce życia codziennego ; Wizualne spektakle i obrazowanie codzienności ; III. METODY BADANIA KULTURY WIZUALNEJ: Perspektywy badawcze metod wizualnych ; Zastosowania metod wizualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: Obrazy, widowisko, spektakl, wyobraźnia, foto, spojrzenie, postrzeganie, patrzenie, widzialność.
Bibliogr. przy tekstach.
Wykaz źródeł tekstów antologii s. [859]-864.
Wyobraźnia wizualna i socjologia ; Fotospołeczeństwo. Społeczno-kulturowe konteksty dyskursu o społeczeństwie ; I. FUNDAMENTY KULTURY WIZUALNEJ: Zwrot ikoniczny w kulturze i naukach społecznych ; Wizualność w kulturze i naukach społecznych ; Ikonosfera codzienności - obszary wizualności i widzialności ; II. KONTEKSTY KULTURY WIZUALNEJ: Znaczenie obrazów i fotografii ; Digitalizacja obrazów w praktyce życia codziennego ; Wizualne spektakle i obrazowanie codzienności ; III. METODY BADANIA KULTURY WIZUALNEJ: Perspektywy badawcze metod wizualnych ; Zastosowania metod wizualnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-Czyt.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Czyt.316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Rok wyd. za stroną www.merlin.pl.
Bibliogr. s. 176-179.
Reklama jako forma komunikacji ; Media a reklama ; Nowoczesne nośniki reklamy w promocji produktu ; Tożsamość i wizerunek marki ; Społeczne kreowanie marki ; Technologiczne kreowanie marki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów / Piotr Zawojski. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2012. - IX, [1], 324, [2] s. : il. ; 22 cm.
(Kultury Mediów ; 5)
Na s. red. błędny ISBN: 978-83-7459-055-1
Na s. przytyt. i grzb. także akronim serii.
Bibliogr. prac aut. s. [320]-324 i bibliogr. s. [292]-308. Indeks.
Paradoksy obrazów w epoce nowych mediów ; Jean Baudrillard i fotografia ; Daniel Lee, czyli hybrydowy charakter fotografii cyfrowej. Teoria i praktyka ; I Photograph to Remember Pedro Meyera. Cyfrowa diaporama jako multimedialna forma storytellingu ; Poezja kamerą (za) pisana: od WOjaCZKA do KrwiPoety i Szklanych ust Lecha Majewskiego ; Soft Cinema Lva Manovicha i Andreasa KratkyĹego. öJęzyk nowych mediówö w praktyce ; Obrazy psychosomatyczne. Feed Kurta Hentschlagera jako doświadczenie transgresyjne ; Interaktywne i immersyjne granice obrazów audiowizualnych - T_Visionarium ; Obrazy sonoluminescencyjne. Camera Lucida Eveliny Domnitch i Dmitrija Gelfanda ; Paraobrazy. Audiowizualne eksperymenty Briana Eno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Data wyd. wg strony internetowej wydawcy http://www.astrum.wroc.pl.
Bibliogr. s. 131.
CZĘŚĆ I. KOMUNIKACJA WIZUALNA: R. 1. Autoprezentacja i jej elementy: Wygląd zewnętrzny ; Głos ; Mowa ciała ; Otoczenie ; R. 2. Style autoprezentacji: Piękny i dobry ; Etyczni i kompetentni ; Kontrowersyjni ; R. 3. Ulegać czy nie ulegać stereotypom?: Ładnemu łatwiej ; Rodzina jest najważniejsza ; Starszy ma zawsze rację ; Pieniądze szczęścia nie dają ; Tacy ludzie się nie zmieniają ; R. 4. Wizerunek własny a wizerunek organizacji ; CZĘŚĆ II. PUBLIC RELATIONS: R.1. Co to jest Public Relations? ; R. 2. Kontakty z mediami: Prasa ; Internet ; Telewizja ; Radio ; R. 3. Udział w życiu społecznym: Tożsamość przedsiębiorstwa ; Human Relations ; Eventy towarzyskie ; Eventy branżowe ; Sponsoring ; Lobbing ; Sytuacje kryzysowe ; CZĘŚĆ III. REKLAMA: R 1. Co to jest reklama? ; R. 2. Krótka historia reklamy: Era przedmarketingowa ; Era informacji masowej ; Era badań ; R.3. Budowa przekazu reklamowego: Obraz ; Ruch ; Rekwizyty ; Słowa ; Dźwięki ; R. 4. Najpopularniejsze formy reklamy: Reklama telewizyjna ; Reklama prasowa ; Reklama internetowa ; Reklama radiowa ; Reklama zewnętrzna (outdoor) ; Reklama wystawiennicza ; Gadżety reklamowe ; CZĘŚĆ III. BRANDING: R.1. Co to jest branding?: Nazwa marki, czyli brand name ; Wyróżnik marki, czyli inner Brand ; Pozycjonowanie marki, czyli brand positioning ; Wartość marki, czyli brand eąuity ; Lojalność wobec marki, czyli brand loyality.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 152-153.
"Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią" to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza jakościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie – wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie - niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie! [Wydawnictwo Barbelo, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108732 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ścieżki Kultury, ISSN 2719-3527 ; t. 1)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Koniec wieku XX i pierwsze dekady XXI stulecia często określane są pogardliwie mianem „epoki kultury obrazkowej”. Współczesnym czasom zarzuca się detronizację kultury wysokiej i zabójstwo słowa. Wraz z szybko postępującym rozwojem technologii, zmieniającą się sytuacją polityczno-społeczną i globalnym rozpowszechnieniem massmediów badania potwierdzają stale zwiększającą się fascynację kulturą wizualną. Wizualność odgrywa wielką rolę w sposobie postrzegania i rozumienia współczesnego społeczeństwa. Relacja między obrazem a patrzącym odbiorcą znajduje się w centrum zainteresowania kultury wizualnej. U Johna Bergera czytamy: „Obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia”. Ta teza pozwala na umiejscowienie obrazu - wytworu kultury wizualnej w dowolnej formie - na piedestale. Staje się on swoistym „axis mundi”, wokół którego wirują wszelkie zależności i zjawiska. Niniejsza książka ukazuje wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Prezentowane w tomie teksty ukazują gamę problemów badawczych w obrębie sztuk pięknych, fotografii, kinematografii, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych - różne sposoby ich ujmowania i rozumienia. Mamy nadzieję, że głos naukowców zabrzmi wyraziście w dyskusji na temat współczesnych tendencji kultury wizualnej i że te badania zobrazują rozległość problemu i jego złożoność. Ewa Głażewska i Magdalena Grabias
Ewa Niestorowicz, Dotyk sztuki. Sztuka a percepcja dotykowa ; Stefan Münch, Angielskie wizualizacje ; Marta Kubiszyn, Wizualne reprezentacje przestrzeni miejskiej: fotografie lubelskiej dzielnicy żydowskiej jako źródło historyczne i jako teksty kultury ; Wojciech Bernatowicza, Poetyka musicalu filmowego lat 70. XX wieku ; Piotr Szczypa, Cyfrowe obrazy: mise-en-scène wirtualnej rzeczywistości w amerykańskim i kanadyjskim kinie science-fiction ; Magdalena Grabias, Humanity, Gender, Tradition and Family Values: Female Vampires in Contemporary Yauth Oriented Cinema and TV ; Andrzej Radomski, Kulturomika - nowy paradygmat w naukach o kulturze ; Ewa Głażewska, Męska wirtualna "communitas". Internetowe odsłony syndromu kuwady ; Radosław Bomba, GIF-y w kulturze. Animacja komputerowa jako strategia przetwarzania zasobów dziedzictwa kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wojny filmowe : kino, polityka, suwerenność / Mateusz Krycki. - Warszawa : Zona Geopolityki - Zona Zero, copyright 2021. - 510 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [484]-503.
Jeśli podejrzewasz, że geopolityka to nie tylko geografia, że można podbijać narody i cywilizacje nawet z nimi nie granicząc, powinieneś przeczytać tę książkę. Sprawdź projekcję siły Hollywood – aż od jej skromnych początków. Propaganda american way of life płynąca z ekranu miała przekonać rządzące elity świata o wyjątkowości USA jako wzoru kulturowego i ekonomicznego rozwoju. Do roku 1910 Francja, Włochy i Dania były wiodącymi eksporterami filmów. Gdy jednak nastała era modernizacji i uprzemysłowienia, centrum produkcji filmowej przeniosło się na Zachodnie Wybrzeże USA. Związek Sowiecki w latach 60. usiłował kontrolować kulturę poprzez instytucje - UNESCO i Ruch Krajów Niezaangażowanych, Stany Zjednoczone skupiły się zaś na ekspansji filmowej. Nowoczesność, nawyki żywieniowe i styl ubierania trafiały do zacofanych miast i wsi Panamy, Chile, Egiptu i Filipin, promując system kapitalizmu północnoamerykańskiego, wraz z jego filozofią konsumpcji masowej. Międzynarodowe zarządzanie mediami – global media governance¬– przyczyniło się w XIX w do powstania Powszechnej Unii Pocztowej i Międzynarodowej Unii Telegraficznej a w XX stuleciu do podpisania Karty Hawańskiej i układu GATT. Dziś o przepływie dóbr kultury decydują postanowienia Rady Europy i Światowej Organizacji Handlu (WTO). A Hollywood? Czy nie steruje tym procesem z tylnego fotela? Kinowego fotela…? [Zona Geopolityki, 2021]
1. Byl rok 1947... 2. Kinematografia według scenariusza GATT. 3. ONZ i UNESCO wchodzą na plan "Free flow of information". Gra o pryncypia komunikowania międzynarodowego. 4. Pierwsza ekspansja Hollywood, dolarowa dyplomacja i opór Starego Świata przed Nowym Imperium. Prequel: Carowie kina w natarciu. Pozycje połączonych sił Hollywood-Waszyngton ; Niemcy - wygrane bitwy na drodze do filmowej pedagogiki narodowej i klęska Film Europe ; Wielka Brytania walczy ; Francja i Liga Narodów - upadek pionierów, umiędzynarodowienie "duchowości" filmu i reduta sztuki przed "l'nvasion cinématographique américaine". 5. Nowa batalia, znana broń? USA vs powojenny protekcjonizm Europy (1944-1950): "bekon czy Bogart", filmowy Plan Marshalla i wrzenie Paryża - "Kultura upada przed handlem!". 6. Napisy końcowe": ciąg dalszy nastąpił ; Suplement. Czym jest międzynarodowa polityka medialna? Perspektywa nowego instytucjonalizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-323 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KONTEKSTY KOMUNIKOWANIA WIZUALNEGO: O komunikacji wizualnej / Jan Nuckowski ; Akademia, akademizm i awangardy / Piotr Głowacki ; Czerwone zygzaki po przekątnej kartki, czyli o sposobach budowy przekazu w obrazie / Beata Bigaj-Zwonek ; Autorska metoda konstruowania przestrzeni wirtualnej umożliwiająca percepcję przestrzeni otwartej (pejzaż, tło, otoczenie) / Dariusz Grzybowicz ; Mediatektura - architektura i przestrzeń medialne / Magdalena Pińczyńska ; O funkcji fotografii / Aleksandra Anzel, Magdalena Pińczyńska ; Ikoniczność w komunikowaniu / Paweł Przywara ; Neuroestetyczne podejście do komunikacji ze sztuką / Katarzyna Kogut ; Filozoficzne aspekty komunikacji wizualnej / Maciej Ulita. II. KOMUNIKOWANIE WIZUALNE W PRAKTYCE: Mistrzowskie wdrażanie strategii / Wiktor Siegel ; Kontrowersyjne okładki, czyli jak kontekst zmienia sztukę w skandal / Sylwester Zimon ; Zaangażowana społecznie komunikacja wizualna. Analiza zagadnienia na przykładzie organizacji Amnesty International / Anna Dudzińska ; Identyfikacja wizualna w brandingu narodowym - przykład Księstwa Liechtensteinu / Sławomir Gawroński ; Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikowania wizualnego / Rafał Polak ; Komunikowanie wizualne w promocji regionów turystycznych województw małopolskiego i śląskiego / Aneta Pawłowska, Krzysztof Groń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96194 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej