Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Chodkowska Maria
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Miąso Janusz
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Edukacja medialna
(2)
Internet
(2)
Media społecznościowe
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Bezdomność
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dzieci
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Facebook
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kształcenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody nauczania
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Rozgłośnia radiowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-272.
Streszcz. w jęz. ang.
I. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym ; II. Zarys dziejów i stan aktualny radiofonii katolickiej ; III. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej ; IV. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej ; V. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej ; VI. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Bibliografia, netografia na stronach [229]-239. Indeks.
POTRZEBA EDUKACJI MEDIALNEJ W PERSPEKTYWIE KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO: "O mediach, przez media, do mediów" - założenia edukacji medialnej ; Edukacja medialna w zapisach podstawy programowej ; MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO NARZĘDZIE EDUKACYJNE: Historia - definicje - typologia ; Polonista podłączony do sieci czy polonista pod napięciem? - media społecznościowe według nauczycieli ; Dydaktyczny potencjał mediów społecznościowych ; Efektywność komunikacji wirtualnej w relacji nauczyciel - uczeń ; WSPÓŁCZESNY NASTOLATEK WIELOEKRANOWY A MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE: Od C do Z - alfabet nowych pokoleń ; Mozaikowa tożsamość "globalnych nastolatków" ; Doświadczenia medialne mlodych ludzi ; Idealna lekcja z wykorzystaniem internetu według uczniów ; EDUKACYJNY POTENCJAŁ MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH A DYDAKTYKA LITERATURY: Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w świecie cyfrowym ; Media społecznościowe w klasie: analogowo czy cyfrowo? ; LEKTURY NOWOMEDIALNE: Media społecznościowe oraz urządzenia przenośne w najnowszej literaturze dla dzieci i młodzieży ; Teksty nowomedialne na trzech etapach edukacyjnych - propozycje dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[254].
Wstęp ; R. I. Jakość życia seniorów w Polsce: 1. Osoba starsza - analiza kategorii ; 2. Stereotyp starości i jego komponenty ; 3. Uwarunkowania jakości życia osób starszych ; R. II. Starzenie się i starość w ekspansywnie zmieniającym się świecie: 1. Historyczno-kulturowa perspektywa znaczenia starości: Historyczne konteksty starości ; Kulturowe aspekty starości ; 2. Modele i koncepcje procesu starzenia się ; 3. Obszary aktywności seniorów ; R. III. Edukacja osób starszych: 1. Uczenie się dorosłych poprzez doświadczenia ; 2. Instytucje wspomagające edukację seniorów ; 3. Pasja, profesjonalizm, kreatywność - elementem edukacji seniorów ; R. IV. Senior w przestrzeni medialnej: 1. Przestrzeń medialna - elementy konstytutywne ; 2. Kompetencje kluczowe aktywnego seniora ; 3. Wirtualna złota jesień - seniorzy w sieci internetowej ; R. V. Funkcjonowanie seniorów w przestrzeni medialnej - badania własne: 1. Edukacja medialna seniorów ; 2. Blogujący seniorzy ; 3. Seniorzy wobec nauczania zdalnego w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Internet jest wszędzie – zajrzyj, poznaj wirtualny świat młodych i pytaj o wszystko! Obowiązkowa lektura dla rodziców dzieci w każdym wieku! Bo wszyscy jesteśmy online. Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my – rodzice, nauczyciele i opiekunowie – potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc – niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy… rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej