Agresywność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(184)
wypożyczone
(36)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(34)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(65)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(9)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(9)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(9)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(11)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(19)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(16)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(6)
Filia 15 (Lwowska 60)
(7)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(7)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(5)
Autor
Aronson Elliot (1932- )
(13)
Radzicki Józef
(11)
Guerin Suzanne
(4)
Hennessy Eilis
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Gerritsen Tess (1953- )
(3)
Juszkiewicz Michał
(3)
King Stephen (1947- )
(3)
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(3)
Szulc Andrzej
(3)
Aronson Joshua
(2)
Browne Deborah
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Frączek Adam (1935- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Hollin Clive R
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Karłowski Jan
(2)
Lorenz Konrad (1903-1989)
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Palmer Emma J
(2)
Pietrzak Henryk
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Arnold Lois
(1)
Babiker Gloria
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Binder Marek
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Bąk Krzysztof (psychologia)
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
DeMonaco James (1969- )
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dyląg Anna (psychologia)
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Eckhardt Annegret
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Gerritsen Tess (1953- ). Anatomia zbrodni
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grochulska Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska M
(1)
Hawke Ethan (1970- )
(1)
Headey Lena
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jarvis Matt (1966- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaiser Jan (1941- )
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kane Adelaide (1990- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kochańska Grażyna (1952- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kosewski Marek
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krahé Barbara (1955- )
(1)
Krajewski Marek (socjolog)
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kuniecki Michał Jakub (1971- )
(1)
Kuropatwiński Piotr (1950- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lawson Sarah
(1)
Lemann Natalia
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(112)
Język
polski
(108)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Film amerykański
(1)
Film francuski
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5250)
Literatura polska
(4582)
Płyty gramofonowe
(4556)
Polska
(3980)
Przyjaźń
(3687)
Agresywność
(-)
Rodzina
(3669)
II wojna światowa (1939-1945)
(3063)
Poezja polska
(2595)
Miłość
(2557)
Relacje międzyludzkie
(2450)
Powieść polska
(2399)
Zwierzęta
(2390)
Tajemnica
(2116)
Powieść amerykańska
(2014)
Wojsko
(1927)
Muzyka polska
(1920)
Filozofia
(1882)
Magia
(1869)
Pisarze polscy
(1789)
Język polski
(1665)
Dziewczęta
(1558)
Żydzi
(1538)
Pamiętniki polskie
(1477)
Rodzeństwo
(1446)
Nastolatki
(1343)
Śledztwo i dochodzenie
(1311)
Kultura
(1301)
Uczniowie
(1295)
Życie codzienne
(1248)
Literatura
(1198)
Małżeństwo
(1171)
Polacy za granicą
(1171)
Polityka
(1168)
Powieść angielska
(1136)
Dzieci
(1116)
Sztuka
(1072)
Uczucia
(1052)
Psy
(1044)
Publicystyka polska
(1004)
Władcy
(991)
Wsie
(990)
Ludzie a zwierzęta
(985)
Muzyka niemiecka
(982)
Teatr polski
(971)
Nauka
(947)
Trudne sytuacje życiowe
(944)
Literatura dziecięca polska
(942)
Historia
(903)
Duchowieństwo katolickie
(889)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(880)
Powieść obyczajowa amerykańska
(880)
Literatura młodzieżowa polska
(869)
Boże Narodzenie
(857)
Arystokracja
(855)
Zabójstwo
(852)
Opowiadanie polskie
(841)
Chłopcy
(838)
Turystyka
(824)
Koty
(818)
Politycy
(815)
Kościół katolicki
(810)
Policjanci
(793)
Dziecko
(790)
Sekrety rodzinne
(790)
Dziennikarze
(781)
Podróże
(730)
Polityka międzynarodowa
(719)
Szlachta
(717)
Wychowanie w rodzinie
(717)
Postawy
(713)
Osoby zaginione
(706)
Prywatni detektywi
(705)
Wybory życiowe
(696)
Uprowadzenie
(687)
Opowiadanie dziecięce przygodowe
(677)
Młodzież
(667)
Prawo
(667)
Przestępczość zorganizowana
(664)
Wojna
(658)
Przedsiębiorstwo
(652)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Muzyka
(647)
Religia
(643)
Etyka
(641)
Miasta
(639)
Wychowanie
(636)
Społeczeństwo
(632)
Nauczyciele
(631)
Dramat polski
(629)
Relacja romantyczna
(625)
Topografia
(620)
Matki i córki
(616)
Walka dobra ze złem
(612)
Mężczyzna
(603)
Chrześcijaństwo
(602)
Powieść obyczajowa polska
(602)
Sztuka polska
(594)
Szkolnictwo
(584)
Muzyka rozrywkowa polska
(579)
Ruch oporu
(579)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
War within man
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Boston (Stany Zjednoczone)
(3)
Floryda (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Włochy
(3)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(9)
Podręcznik
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Horror
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Poradniki
(3)
Powieść
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Sensacja
(3)
Thriller
(3)
Esej
(1)
Felieton polski
(1)
Film fabularny
(1)
Film grozy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręczniki
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
I. AGRESJA, PRZEMOC I GNIEW - ROZWAŻANIA WPROWADZAJĄCE. BEATA TOBIASZ-ADAMCZYK - Wybrane aspekty agresji i przemocy z perspektywy socjologicznej: Definicje agresji, przemocy i przymusu ; Rodzaje agresji, formy przemocy ; Rola emocji w agresji i przemocy ; Wiek i płeć a agresja ; Teoretyczne perspektywy socjologiczne ujmowania agresji i przemocy ; Kierunki badań. JAROSŁAW BARAŃSKI - Etyczne aspekty gniewu w kontekście relacji lekarz-pacjent: Etyka gniewu ; Gniew pacjenta w relacji z lekarzem. PAULINA KUMIĘGA - Teorie agresji: Podejście biologiczne ; Koncepcja zależności frustracja-agresja ; Teoria prowokacji i odwetu ; Koncepcja Leonarda Berkowitza ; Koncepcja społecznego uczenia się. II. ZACHOWANIA AGRESYWNE PACJENTÓW. EWA STECIWKO-STANECZEK - Prawne konsekwencje agresji wobec lekarza: Pojęcie agresji ; Odpowiedzialność cywilnoprawna ; Odpowiedzialność karna ; Prawo do obrony ; Prawo odmowy udzielenia pomocy lekarskiej. MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, ALEKSANDRA KROLL, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Choroby sprzyjające agresji: Biopsychologiczne podłoża agresji ; Choroba a agresja ; Agresja u chorych dzieci ; Agresja a upośledzenie umysłowe ; Agresja u osób uzależnionych ; Zaburzenia osobowości sprzyjające agresji: antyspołeczne, borderline, narcystyczne, paranoidalne ; Podstawowe zasady radzenia sobie z agresywnymi pacjentami. DOROTA SZCZEŚNIAK, JOANNA RYMASZEWSKA - Agresja pacjenta chorego psychicznie: Przemoc - agresja - pobudzenie ; Choroba psychiczna a agresja ; Przyczyny zachowań agresywnych ; Formy zachowań agresywnych ; Monitorowanie i diagnostyka ; Postępowanie ; Farmakoterapia. ALEKSANDRA KROLL, MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Agresja w przychodni, w izbie przyjęć: Złość a agresja ; Przyczyny zachowań agresywnych ; Relacyjny charakter agresji i złości ; Agresja w przychodni ; Agresja w izbie przyjęć ; Sytuacje agresji w relacji lekarz-pacjent jako przykład realizacji tzw. gier transakcyjnych. IZABELA WRÓBLEWSKA, ANDRZEJ STECIWKO - Agresja wobec personelu medycznego ze strony pacjentów w podeszłym wieku: Przyczyny agresywnych zachowań u starszych pacjentów ; Działania na rzecz ograniczenia możliwości wystąpienia agresywnych zachowań. ALDONA KATARZYNA JANKOWSKA - Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego: Formy agresji występujące u dzieci w wieku przedszkolnym ; Agresja u dzieci w wieku szkolnym ; Agresja nastolatków ; Agresja ze strony rodziców i opiekunów dzieci ; Agresja w pediatrycznej opiece medycznej. HALINA FIŁOŃCZUK-WIECZORKOWSKA, MONIKA ŻUKROWSKA - Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem: Przyczyny i postaci agresji ; Przykłady zachowań agresywnych ; Portret osoby agresywnej i zasady przeciwdziałania agresji . MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, ALEKSANDRA KROLL, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Od sympatii i szacunku po namiętność i agresję. Dwa przypadki zakochanych pacjentów: Lekarz jako obiekt idealizacji - niechciana miłość jako forma przemocy ; Lepiej zapobiegać, niż leczyć. ALEKSANDRA KROLL, MONIKA TYSZKIEWICZ-BANDUR, JUSTYNA BANKIEWICZ-NAKIELSKA, BEATA KARAKIEWICZ - Terroryzm - współczesny sposób społecznej ekspresji tendencji agresywnych: Charakterystyka zjawiska terroryzmu ; Psychika terrorysty ; Szpital jako potencjalna scena oddziaływań terrorystycznych ; Zagrożenie przemocą ze strony pacjentów szpitala ; Media a terroryzm ; Dodatek. JĘDRZEJ SKRZYPCZAK - Krytyka prasowa i reakcją na nią: Obowiązki dziennikarza w krytyce prasowej ; Reakcja na krytykę prasową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anatomia zła / Michael H. Stone ; przełożył Adam Tuz. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 751, [1] strona ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Tytuł oryginału: "The anatomy of evil" 2019.
FASCYNUJCA PODRÓŻ W GŁB NAJBARDZIEJ PRZERAŻAJCYCH UMYSŁÓW OD NARCYZMU DO AGRESJI - KIEDY W UMYŚLE RODZI SIĘ ZŁO? CHARLES MANSON, TED BUNDY, JEFFREY DAHMER - to tylko kilku z kilkuset seryjnych morderców, których przypadki zbadał dr Michael H. Stone i na których powołuje się w tej książce. Psychiatra analizuje dwie istotne cechy osobowości, narcyzm i agresję, typowe u przestępców zarówno popełniających zbrodnie w afekcie, jak i sprawców najgorszych potworności: sadystycznych tortur i morderstw. Zastanawia się, CZY ZŁO MA SWOJE ŹRÓDŁA W GENACH, WYCHOWANIU CZY MOŻE ISTNIEJ INNE CZYNNIKI WPŁYWAJCE NA ROZWÓJ SKŁONNOŚCI PRZESTĘPCZYCH. CZY ZŁO JEST NIEUNIKNIONE, CZY ISTNIEJ SPOSOBY NA JEGO ZROZUMIENIE I PRZECIWDZIAŁANIE? Co psychologia, psychiatria i neuronauka mówią nam o umysłach tych, których czyny można opisać jako prawdziwe zło? I co to oznacza dla nas? Studium zła dr. Michaela H. Stone’a rzuca nowe światło na naturę ludzkiego okrucieństwa, psychopatię, socjopatię oraz inne zaburzenia osobowości. To próba zrozumienia, CZY WSZYSCY JESTEŚMY POTENCJALNIE ŹLI I CO SKRYWA SIĘ ZA FASAD ZŁA. [Filia, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113295 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po przeczytaniu pierwszego tomu można z całą odpowiedzialnością stwierdzić, iż stanowi ona zwartą, logiczną całość, a profesjonalnie uczynione uporządkowanie materiału poprawia czytelność całej pracy. Czytelnik ma więc możliwość pogłębienia wiedzy na temat różnego rodzaju aspektów przemocy. Zapoznaje się zarówno z badaniami prowadzonymi w wielu środowiskach wychowawczych, jak i z teoretycznvmi analizami, które ukazują skalę zjawiska przemocy w społeczeństwie. Ma także szansę dotarcia do informacji o przyczynach i skutkach przemocy, co niewątpliwie wpływa na większą atrakcyjność publikacji, bowiem współczesny człowiek gorączkowo poszukuje odpowiedzi na pytanie: dlaczego tyle agresji jest wśród nas? Każdy, czytając niniejszy tom, jest w stanie na to pytanie odpowiedzieć, a co więcej - uświadomić sobie wiele niekorzystnych zjawisk generowanych przez przemoc. Jest to więc naukowe kompendium wiedzy na temat społeczno-psycho-logicznych aspektów przemocy. [Z recenzji ks. prof. PAT dra hab. Janusza Mastalskiego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 101)
Bibliogr. przy niektórych art. Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-[292]. Indeksy.
Streszcz. ang.
Zagadnienia wstępne: 1. Uwarunkowania zachowań agresywnych: Cywilizacja wojny v. cywilizacja pokoju ; Początek trzeciego tysiąclecia - czarna seria ataków ; Człowiek w świecie wartości ; Agresja a więzi rodzinno-towarzyskie. 2. Problematyka i metodologia badań: Semantyczno-pragmatyczny charakter pracy ; Przedmiot i źródła badań. Część I. AGRESJA W JĘZYKOZNAWSTWIE I NAUKACH POKREWNYCH: Rozdział 1. Charakterystyka psychologiczno-socjologiczna zachowań agresywnych: 1. Agresja jako przedmiot badań. 2. Natura i przyczyny agresji. 3. Problem znaczenia słowa "agresja". 4. Terminy pokrewne: "agresywność", "przemoc". Rozdział 2. Badania nad agresją we współczesnym językoznawstwie polskim: 1. Analiza pojęcia "agresja" ("agresywny", "agresywność"). 2. Agresja jako określony sposób działania językowego. 3. Formy agresji językowej. 4. Wykładniki agresji językowej. Część II. AGRESJA Z PERSPEKTYWY SEMANTYKI. Rozdział 3. Wybrane zagadnienia analizy semantycznej: 1. Koncepcje znaczenia w myśli filozoficznej i badaniach lingwistycznych. 2. Językoznawstwo kognitywne. 3. Obrazowanie. 4. Elementarne jednostki semantyczne. 5. Słownictwo jako klucz do zrozumienia kultury. 6. Gniew i złość - polskie pojęcia kulturowe. Rozdział 4. Znaczenie pojęcia agresja we współczesnym języku polskim: 1. Rozumienie pojęcia "znaczenie". 2. Wyraz "agresja" w źródłach leksykograficznych. 3. Pojęcie "agresji" w języku współczesnych użytkowników polszczyzny: Znaczenie pojęcia "agresja" w języku studentów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku więźniów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku młodzieży szkolnej. Analiza semantyczna agresji - wnioski i propozycja definicji. Część III. AGRESJA W ŚWIETLE PRAGMALINGWISTYKI. Rozdział 5. Pragmalingwistyczne perspektywy analizy. Rozdział 6. Agresja i tożsamość: 1. Podmiotowy charakter tożsamości JA. 2. Zachowania agresywne a dysfunkcja mózgu. 3. Anonimowość tożsamości JA w przestrzeni wirtualnej. 4. Agresywne zachowania językowe internautów. Rozdział 7. Akty agresji a tabu komunikacyjne. Granice poprawności politycznej: 1. Cygan czy Rom, cygański czy romski - językowe rozterki poprawności politycznej. 2. Inwektywy polityczne odwołujące się do stereotypów. 3. Społeczne, kulturowe i religijne wyznaczniki poprawności politycznej. 4. Wolność słowa - akt wyboru dobra. Rozdział 8. Kłamstwo, manipulacja, wulgaryzacja. Komunikacyjne strategie agresji: 1. Strategie kłamliwego zachowania werbalnego i niewerbalnego. 2. Manipulowanie wizerunkiem. 3. Wulgaryzacja zachowań językowych i kulturowych. Analiza pragmalingwistyczna - zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La communication sans violence : apprenez a défendre vos idées de maniere positive pour établir des relations de qualité et obtenir ce qui est important pour vous.
Bibliografia na stronach 257-[259].
Wiara w siebie, umiejętność pozytywnego kończenia konfliktów, bliskie, przyjazne relacje ? możesz doświadczać tego na co dzień dzięki przyswojeniu kilku zasad komunikacji. Każdego dnia rozmawiamy z naszymi domownikami, przyjaciółmi, kolegami z pracy, sąsiadami, sprzedawcami w sklepie. Z pewnością wielu z nas znalazło się w sytuacji, gdy jedno słowo wypowiedziane bez złych intencji wznieciło pożar - wystarczyło, aby zranić lub zdenerwować drugą osobę? Na szczęście istnieją metody, które pomogą ci zapobiegać takim nagłym konfliktom. Technika komunikacji bez przemocy jest skuteczna nie tylko w przypadku pojawienia się agresji - przede wszystkim pozwala w pozytywny sposób nawiązywać relacje oraz tworzyć warunki do tego, aby rozmowa była wartościowa. Dzięki tej książce: -dowiesz się, co utrudnia skuteczną komunikację, -poznasz techniki porozumiewania się, które pozwolą ci na wyrażenie siły w stanowczy i spokojny sposób, -nauczysz się, w jaki sposób budować wartościowe relacje we wszystkich dziedzinach życia - w domu, pracy, szkole. Marie-Jeanne Trouchaud - przez ponad trzydzieści lat była nauczycielką i trenerką z zakresu stosunków międzyludzkich. Obecnie wykłada i zajmuje się pracą terapeutyczną. [Wydawnictwo RM, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. [184]-192. Indeksy.
OSOBOWOŚĆ A ZACHOWANIA AGRESYWNE: Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych: Osobowość w świetle teorii poznawczej ; Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji ; Agresywność a zachowania agresywne ; Zróżnicowanie agresji: Model przetwarzania informacji społecznych ; Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych ; WSPÓŁWYSTĘPOWANIE AGRESJI Z INNYMI ZACHOWANIAMI DEWIACYJNYMI. RELACJE RÓWIEŚNICZE A AGRESJA: Zachowania agresywne a depresja ; Emocje a rozwój zaburzeń zachowania ; Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych ; Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej ; Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym ; Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych: Założenia i argumenty modelu addytywnego ; ODRZUCENIE RÓWIEŚNICZE: Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym ; Istota odrzucenia rówieśniczego ; Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie ; Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń ; Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze ; Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników ; Chroniczne odrzucenie rówieśnicze ; Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe ; Cechy dzieci odrzuconych ; Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie ; Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze ; Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze ; Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze ; WRAŻLIWOŚĆ NA ODRZUCENIE I SKUTKI ODRZUCENIA RÓWIEŚNICZEGO: Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje ; Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze ; Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze ; Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie ; Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych ; Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień ; Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia ; POZNAWCZO-SPOŁECZNA TEORIA OSOBOWOŚCI A TERAPIA I RESOCJALIZACJA: Problematyka odporności psychicznej ; Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience ; Diagnoza konstruktów resilience ; Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska ; Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych ; Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej: .Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych ; Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych ; Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji ; Składniki (zawartość) programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeksy.
1. Przedmiot, praktyczne zastosowania psychologii społecznej i sposoby badań Część I. Społeczne poznanie: rozumienie i odczuwanie siebie oraz społecznego świata: 2. Ja w świecie społecznym. Spostrzeganie i ocenianie siebie oraz autoprezentacja; 3. Rozumienie i odczuwanie społecznego świata; Część II. Wpływ społeczny: 4. Postawy a zachowania; 5. Perswazja; 6. Konformizm, uległość i opór; 7. Dynamika grupy; Część III. Interakcje w grupie: 8. Kulturowe zróżnicowanie ludzkich interakcji; 9. Płeć a zachowania społeczne; 10. Atrakcyjność interpersonalna; 11. Zachowania prospołeczne; Część IV. Problemy społeczne: 12. Agresja i przemoc; 13. Uprzedzenia i dyskryminacja 14. Społeczne konflikty i dylematy; 15. Psychologia społeczna a zdrowie; 16. Psychologia społeczna a zachowania konsumenta; 17. Psychologia społeczna a funkcjonowanie ludzi w przedsiębiorstwie;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The goodness paradox : the strange relationship between virtue and violence in human evolution", 2019.
Bibliografia na stronach 395-[424].
Wstęp. Cnota i przemoc w ewolucji człowieka ; R. 1. Paradoks ; R. II. Dwa typy agresji ; R. 3. Udomowienie człowieka ; R. 4. Hodowanie łagodności ; R. 5. Dzicy udomowieni ; R. 6. Reguła Bielajewa i ewolucja człowieka ; R. 7. Problemy tyranów ; R. 8. Kara główna ; R. 9. Do czego doprowadziła domestykacja ; R. 10. Ewolucja dobra i zła ; R. 11. Władza absolutna ; R. 12. Wojna ; R. 13. Paradoks rozwiązany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 167 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliografia na stronach 141-166.
ZACHOWANIA TRUDNE U DZIECI: Kontekst teoretyczny ; Zachowania trudne ; Przyczyny pojawiania się zachowań trudnych u dzieci ; Behawioralne techniki kierowania klasą ; SKUTECZNOŚĆ ZAPROPONOWANYCH PROCEDUR: Zastosowanie procedury time-out w redukowaniu zachowań autoagresywnych. Badanie 1 ; Redukowanie poważnych zaburzeń zachowania u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 2 ; Skuteczność czasowego ograniczenia w badaniach indywidualnych i grupowuch ; Standardowe postępowanie nauczyciela a redukcja zachowań niepożądanych u dzieci w sytuacji szkolnej. Badanie 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [228]-247.
Streszcz. ang.
I. POCZĄTKI WYCHOWANIA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ - WYCHOWANIE NA PRZESTRZENI DZIEJÓW: 1. Wychowanie fizyczne w starożytności ; 2. Wychowanie w antycznej Grecji ; 3. Wychowanie w Rzymie ; 4. Wychowanie fizyczne w epoce oświecenia ; 5. Wychowanie w XIX wieku ; Wychowanie fizyczne w różnych krajach ; 7. Wychowanie fizyczne pod zaborami ; 8. Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" ; 9. Henryk Jordan i jego działalność ; 10. Powrót idei olimpijskiej i postać Pierre'a de Coubertina ; 11. Wychowanie fizyczne w XX wieku. II. AKTYWNOŚĆ CZŁOWIEKA W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ: 1. Aktywność człowieka w psychologii ; 2. Aktywność człowieka w naukach medycznych i przyrodniczych ; 3. Socjologiczne ujęcie aktywności człowieka ; 4. Aktywność fizyczna w pedagogice. III. WYCHOWAWCZY WALOR SPORTU: 1. Kluby sportowe wobec wychowania ; 2. Akcenty wychowawcze i wartości w sporcie ; 3. Funkcje sportu wyczynowego ; 4. Sport wyczynowy - niebezpieczeństwa i korzyści ; 5. Trener instruktor w procesie wychowania zawodnika ; 6. Doping w sporcie. IV. INSTYTUCJONALNE WYCHOWANIE FIZYCZNE: 1. Szkoła a wychowanie do ruchu ; 2. Atrakcyjność lekcji wychowania fizycznego ; 3. Ocena na lekcji wychowania fizycznego ; 4. Procedury kontrolno-oceniające ucznia na lekcji wychowania fizycznego ; 5. Diagnozowanie dziecka z grupy ryzyka na lekcji wychowania fizycznego ; 6. Zalety i wady lekcji wychowania fizycznego. V. NAUCZYCIEL W ZREFORMOWANEH SZKOLE: 1. Kodeks etyczny nauczyciela ; 2. Odpowiedzialność nauczyciela ; 3. Doskonalenie kwalifikacji, permanentna edukacja ; 4. Nauczyciel stres. VI. REFORMA PROGRAMOWA I STRUKTURALNA POLSKICH SZKÓŁ NA PRZESTRZENI LAT. VII. SPORTY EKSTREMALNE: 1. Ujęcie terminologiczne ; 2. Charakterystyka sportów ekstremalnych ; 3. Konsekwencje uprawiania sportów ekstremalnych ; 4. Główne motywy uprawiania sportów ekstremalnych ; 5. Wizerunek sportowca ekstremalnego ; 6. Umiejętności, postawy do uprawiania sportów ekstremalnych. VIII. REINTEGRACJA PRZEZ SPORT: 1. Znaczenie powtórnej integracji ; 2. Resocjalizacyjny walor sportu ; 3. Rola aktywności fizycznej w procesie resocjalizacji dzieci i młodzieży ; 4. Reintegracja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych ; 5. Wpływ sportu na jakość życia osób niepełnosprawnych ; 6. Wartość rehabilitacyjnej aktywności sportowej ; 7. Sportowe kategorie niepełnosprawności w kolarstwie ; 8. Współzawodnictwo osób niepełnosprawnych ; 9. Fair play w sporcie osób niepełnosprawnych. IX. AGRESJA W SZKOLE, SPORCIE I W ŻYCIU CODZIENNYM: 1. Agresja - rozważania teoretyczne ; 2. Agresja w szkole ; 3. Przejawy agresji w sporcie ; 4. Rodzaje agresji ; 5. Agresja dopuszczalna i niedopuszczalna ; 6. Kanalizacja agresji ; 7. Przeciwdziałanie agresji. X. HAŁAS W SZKOLE. XI. CZAS WOLNY DZIECI I MŁODZIEŻY: 1. Znaczenie terminu "czas wolny" ; 2. Badania dotyczące czasu wolnego ; 3. Aspekt czasu wolnego ; 4. Formy spędzania czasu wolnego ; 5. Formy rekreacji najczęściej wybierane przez młodzież ; 6. Korzyści z czasu wolnego ; 7. Wpływ rodziny, szkoły i organizacji społecznych na wybór form spędzania czasu wolnego prze młodzież ; 8. Zagrożenia "atakujące" młodych ludzi ; 9. Nieformalne grupy młodzieżowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru ; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania ; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji ; 4. Poniedziałek: bunt więźniów ; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści ; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli ; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia ; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością ; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch ; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości ; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu ; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo ; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności ; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności ; 15. System przed sądem: współudział dowództwa ; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło. [PWN, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
(Dla Dzieci)
U góry okł.: Bezpieczne dziecko. Dręczyciel potrzebuje pomocy.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9dz-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej