Materska Maria (1942- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(11)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1663)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Materska Maria (1942- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(642)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(517)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(505)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(463)
Shakespeare William
(462)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(440)
Popławska Anna (filolog)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Prus Bolesław (1847-1912)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(399)
Roberts Nora (1950- )
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(339)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(308)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(305)
Ludwikowska Jolanta
(305)
Tuwim Julian (1894-1953)
(301)
London Jack
(298)
Rzehak Wojciech (1967- )
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(247)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(241)
Francis H.G
(240)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(219)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Wells H. G
(212)
Balzac Honoré de
(211)
Kipling Rudyard
(211)
Szal Marek
(211)
Voltz William
(211)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Temat
Psychologia
(12)
Psychologia społeczna
(6)
Zachowanie
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Osobowość
(4)
Poznanie
(4)
Uczenie się
(4)
Czas
(3)
Dobro
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Motywacja
(3)
Pamięć
(3)
Postawy
(3)
Spostrzeganie
(3)
Uczucia
(3)
Zło
(3)
Agresywność
(2)
Konformizm
(2)
Ludobójstwo
(2)
Mózg
(2)
Nonkonformizm
(2)
Odwaga
(2)
Opór (postawa)
(2)
Stres
(2)
Zmysły
(2)
Świadomość
(2)
Dziecko
(1)
Ekonometria
(1)
Epigenetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Metodologia
(1)
Myślenie
(1)
Pojęcia
(1)
Prakseologia
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Recentywizm
(1)
Sen
(1)
Stres pourazowy
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Walka ze stresem
(1)
Wrażenia
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(5)
Podręcznik akademicki
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 22)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne ; t. 3)
Bibliografia na stronach [103]-106.
Streszczenie w języku angielskim i rosyjskim.
1. Cel pracy ; 2. Czynność jako podstawowa forma regulacji psychicznej: 2.1. Geneza pojęcia "czynność", 2.2. Pojęcie czynności według Tomaszewskiego, 2.3. Struktura czynności i jej analiza ; 3. Organizacja i funkcjonowanie schematów poznawczych: 3.1. Treściowa klasyfikacja schematów poznawczych, 3.2. Kształtowanie się schematów poznawczych, 3.3. Formalna organizacja schematów poznawczych, 3.4. Funkcjonowanie schematów poznawczych ; 4. Podstawowe pytanie pracy i wstępna odpowiedź ; 5. Metoda własnych badań ; 6. Wyniki własnych badań: 6.1. Analiza struktury czynności osób badanych: 6.1.1. Porównanie badanych grup pod względem globalnego poziomu wykonania, 6.1.2. Analiza struktury moralnej, 6.1.3. Analiza struktury funkcjonalnej, 6.1.4. Analiza struktury formalnej, 6.2. Podsumowanie i ocena otrzymanych wyników ; 7. Regulacyjne właściwości podstawowych systemów schematów: 7.1. Strukturalne właściwości czynności wyznaczane przez podstawowe systemy schematów, 7.2. Efektywność podstawowych systemów schematów. 7.3. Miejsce podstawowych systemów schematów w hierarchii mechanizmów regulacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji; 4. Poniedziałek: bunt więźniów; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności; 15. System przed sądem: współudział dowództwa; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
1. Psychologia zła: sytuacyjne przemiany charakteru ; 2. Niedziela rano: niespodziewane aresztowania ; 3. Niedziela po południu: rytuały degradacji ; 4. Poniedziałek: bunt więźniów ; 5. Wtorek: podwójny kłopot - odwiedziny i widmo napaści ; 6. Środa: sytuacja wymyka się spod kontroli ; 7. Prawo do warunkowego zwolnienia ; 8. Czwartek: konfrontacje z rzeczywistością ; 9. Piątek: nadchodzi zmierzch ; 10. Znaczenie i przesłanie Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego: alchemia przemiany osobowości ; 11. Stanfordzki Eksperyment Więzienny: aspekty etyczne i dalsze rozwinięcia eksperymentu ; 12. Badanie dynamiki społecznej: władza, konformizm i posłuszeństwo ; 13. Badanie dynamiki społecznej: deindywiduacja, dehumanizacja i zło bezczynności ; 14. Znęcanie się i tortury w więzieniu Abu Ghrabi: zrozumienie i personalizacja jego okropności ; 15. System przed sądem: współudział dowództwa ; 16. Przeciwstawianie się wpływom sytuacyjnym i sławnienie heroizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-91967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Podręcznik akademicki.
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło. [PWN, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
I. NOWA NAUKA O CZASIE. JAK DZIAŁA CZAS?: 1. Dlaczego czas się liczy? ; 2. Czas. Retrospektywny przegląd perspektyw postrzegania czasu ; 3. Przeszłość. Sposób, w jaki widzisz wczoraj przez okulary dnia dzisiejszego ; 4. Teraźniejszość. Chwila na to wszystko, co jest prawdziwe ; 5. Przyszłość. Jutro przez pryzmat dnia dzisiejszego ; 6. Przyszłość transcendentalna. Nowy czas po śmierci. II. JAK SPRAWIĆ, BY CZAS DZIAŁAŁ NA TWOJĄ KORZYŚĆ?: 7. Czas, twoje ciało i zdrowie. Tutaj tyka coś więcej niż tylko twój zegar biologiczny ; 8. Upływ czasu. Rola wyborów życiowych i pieniędzy w bilansowaniu teraźniejszości i przyszłości ; 9. Miłość i szczęscie ; 10. Biznes, polityka i twój czas ; 11. Dostrajanie własnego zegara psychologicznego. Jak rozwinąć idealną dla siebie perspektywę czasu? ; 12. Poza czasem. Aby twój czas miał znaczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Fascynująca lektura o znaczeniu czasu w życiu każdego z nas. Czym jest teraźniejszość, kiedy to w mgnieniu oka dzieje się wszystko, co rzeczywiste? Czym staje się przyszłość widziana przez okulary teraźniejszości? W końcu - czym jest przyszłość, gdy uwzględnimy czas, jaki nadejdzie po naszej śmierci? Autorzy zadają te pytania, przyglądając się upływowi życia ludzkiego i strukturze zmiany. Ukazują emocjonalne aspekty subiektywnego strumienia czasu - miłość i szczęście, które urzeczywistniają się w niepokojącym otoczeniu biznesu i polityki. Pokazują, jak dzięki świadomemu doświadczaniu przemijania zadbać o lepsze zdrowie, bardziej dochodowe inwestycje, błyskotliwą karierę i większą radość w relacjach osobistych. [Wydaw. Naukowe PWN, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 267-[301]. Indeks.
1. UMYSŁ, ZACHOWANIE ORAZ PSYCHOLOGIA NAUKOWA: Czym jest psychologia - a czym nie jest? ; Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? ; ; W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? Czy szczepienie dzieci zwiększa ryzyko autyzmu ; . 2. BIOPSYCHOLOGIA, NAUKA O UKŁADZIE NERWOWYM I NATURA LUDZKA: W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? ; Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? ; Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?. 3. ROZWÓJ PRZEZ CAŁE ŻYCIE: Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek? ; Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? ; Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? ; Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 257-[289]. Indeks.
I. WYRAŻANIE ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem? ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznaniem wrażeń a spostrzeganiem? ; II. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? ; III. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 251-[285]. Indeks.
I. OSOBOWOŚĆ: Jakie czynniki kształtują osobowość? ; Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? ; Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? ; Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? ; II. ZABURZENIA PSYCHICZNE: Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? ; Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V? ; Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? ; III. TERAPIA ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH: Czym jest terapia? ; W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? ; W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? ; Jak wypada porównanie terapii psychicznych i biomedycznych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 215-[244]. Indeks.
I. PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie? Jak systemy stwarzają sytuację, które wpływają na zachowanie? ; II. STRES, ZDROWIE I DOBRE SAMOPOCZUCIE: Skąd się bierze dystans? ; Jak stres wpływa na nas fizycznie? Kto jest najbardziej wrażliwy na stres? ; Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie? Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-105797/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 269-285. Indeks.
1. UMYSŁ, ZACHOWANIE ORAZ PSYCHOLOGIA NAUKOWA: Czym jest psychologia - a czym nie jest? ; W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? ; Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii?. 2. BIOPSYCHOLOGIA, NAUKA O UKŁADZIE NERWOWYM I NATURA LUDZKA: W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? ; Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? ; Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?. 3. ROZWÓJ PRZEZ CAŁE ŻYCIE: Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek? ; Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? ; Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? ; Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
1. WRAŻENIA ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?. 2. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?. 3. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 256-275. Indeks.
1. OSOBOWOŚĆ: TEORIE DOTYCZĄCE OSOBY JAKO CAŁOŚCI: Jakie czynniki kształtują osobowość? ; Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? ; Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? ; Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby rozumieć siebie i innych?. 2. ZABURZENIA PSYCHICZNE: Czym są zaburzenia psychiczne/ ; Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-IV? ; Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?. 3. TERAPIE ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH: Czym jest terapia? ; W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? ; W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? ; Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 220-234. Indeks.
1. PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: JAK SYTUACJA SPOŁECZNA WPŁYWA NA NASZE ZACHOWANIE?: Normy społeczne zachowania ; Konformizm ; Konformizm i niezależność inaczej rozświetlają mózg ; Posłuszeństwo wobec autorytetu ; Międzykulturowe replikacje badań Milgrama ; Niektóre zastosowania Milgramowskiego paradygmatu posłuszeństwa wobec autorytetu w świecie realnym ; Problem przypadkowych świadków: zło bezczynności ; Potrzebujesz pomocy? Poproś o nią! ; Jak zostać "trzewikiem" na Uniwersytecie Yale?. KONSTRUOWANIE RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ: CO WPŁYWA NA NASZE OCENY INNYCH?: Atrakcyjność interpersonalna ; Dokonywanie atrybucji poznawczych ; Związki miłosne ; Międzykulturowe badania nad dążeniem do pozytywnej samooceny ; Uprzedzenia i dyskryminacja ; Ponętne wonie atrakcyjności. JAK SYSTEMY STWARZAJĄ SYTUACJE, KTÓRE WPŁYWAJĄ NA ZACHOWANIE?: Stanfordzki Eksperyment Więzienny ; Hierarchie służbowe systemów ; Wprowadzanie zmian systemowych ; W celu zapobiegania znęcaniu się nad słabszymi ; Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii ; Czy terroryzm jest "bezsensownym aktem przemocy, którego dopuszczają się obłąkani fanatycy". 2. STRES, ZDROWIE I DOBRE SAMOPOCZUCIE: CO POWODUJE STRES?: Stresory traumatyczne ; Stresory chroniczne ; Stras studencki. JAK STRES WPLYWA NA NAS FIZYCZNIE?: Fizjologiczne reakcje na stres ; Stres a układ odpornościowy ; Zażywanie narkotyków w celu złagodzenia stresu: kosztowna obrona. KTO JEST NAJBARDZIEJ WRAŻLIWY NA STRES?: Osobowość typu A i wrogość ; Umiejscowienie kontroli ; Twardość ; Optymizm ; Odporność ; Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii. JAK MOŻEMY ZREDUKOWAĆ WPŁYW STRESU NA NASZE ZDROWIE?: Psychologiczne strategie radzenia sobie ; Pozytywne wybory stylu życia: podwójna korzyść dla twojego zdrowia ; Suma tego wszystkiego: osiąganie szczęścia i subiektywnego dobrostanu ; Medycyna behawioralna i psychologia zdrowia ; Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowia?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydania pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2010.
Bibliografia strony 794-842. Indeksy.
1. Psychologia i życie ; 2. Metody badawcze w psychologii ; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania ; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja ; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości ; 6. Uczenie się i analiza zachowania ; 7. Pamięć ; 8. Procesy poznawcze ; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji ; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia ; 11. Motywacja ; 12. Emocje stres i zdrowie ; 13. Zrozumieć osobowość człowieka ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie zaburzeń psychicznych ; 16. Psychologia społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [195]-203. Indeksy.
W książce Siła czasu znajdą Państwo omówiony krok po kroku proces terapii, z której z powodzeniem skorzystało wiele osób: od weteranów wojennych do ofiar napastowania, wypadków, napaści i zaniedbań. Ksiązka nie tylko sięga do badań psychologicznych. Zawiera także bogactwo prawdziwych, inspirujących historii z życia osób cierpiących na zaburzenie po stresie traumatycznym. Jest to wspaniała lektura dla osób szukających pomocy, a także terapeutów i osób zajmujących się poradnictwem psychologicznym, oraz dla każdego, kto chce zrobić krok ku lepszej przyszłości. [Wydaw. Naukowe PWN, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102852 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej