Furmanek Waldemar (1945- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(16)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(44)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Furmanek Waldemar (1945- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Dickens Charles
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
Temat
Informatyka
(12)
Wychowanie do wartości
(10)
Pedagogika pracy
(8)
Internet
(7)
Multimedia
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Wartość
(7)
Aksjologia
(6)
Praca
(6)
Metody nauczania
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Metale
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
System wartości
(4)
Człowieczeństwo
(3)
Etyka
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Godność ludzka
(2)
Innowacje
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Papieże
(2)
Postawy
(2)
Postmodernizm
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cywilizacja
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Duchowość
(1)
Duma
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja europejska
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etyka normatywna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Honor
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Języki
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niemiec, Jerzy (1929- )
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa człowieka
(1)
Profesorowie
(1)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Społeczeństwo
(1)
Starość
(1)
Studenci
(1)
Sumienie
(1)
Symulacja
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Technika
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Infromatory
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Filozofia i etyka
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
48 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EDUKACJA WOBEC PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Istota współczesnych przemian cywilizacyjnych ; Od rzemiosła do czwartej rewolucji przemysłowej (Industrie 4.0) ; Wyzwania piątej rewolucji przemysłowej ; Nowy model gospodarki. Wyzwania dla edukacji zawodowej ; Innowacje kategorią współczesności ; Nowa praca człowieka w cywilizacji informacyjnej ; PROPEDEUTYKA EDUKACJI ZAWODOWEJ W NOWYM SYSTEMIE OŚWIATY: Nowy system edukacji zawodowej w Polsce ; Wybrane problemy reformy systemu edukacji zawodowej ; TEORIA EDUKACJI ZAWODOWEJ WOBEC PROCESÓW WSPÓŁCZESNOŚCI: Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; Od behawiorystycznej do humanistycznej edukacji zawodowej ; Wychowanie ku wartościom pracy/pracy zawodowej ; W poszukiwaniu modelu współczesnej edukacji zawodowej ; Funkcje myślenia w nowym modelu edukacji zawodowej ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W PROCESACH UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA: Technologie informacyjne wspomagające procesy edukacyjne ; Technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego ; PORADNICTWO I DORADZTWO ZAWODOWE: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w nowym systemie edukacji ; Stagnacja czy dalszy rozwój edukacyjno zawodowy absolwentów ; ZAKOŃCZENIE. Zagubienie edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
1. Godność osoby. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; 2. Honor osobisty i duma osobista ; 3. Duma i godność ; 4. Godność interdyscyplinarnym obiektem badań ; 5. Wymiary naukowej refleksji nad godnością człowieka ; 6. Godność kategorią aksjologii ; 7. Godność w ujęciu psychologicznym ; 8. Godność w ujęciu teologicznym ; 9. Godność a prawa człowieka ; 10. Godność a sumienie człowieka ; 11. Godność w ujęciu pedagogicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 439-458.
Część 1. PEDAGOGIKA PRACY DYSCYPLINĄ NAUKOWĄ. ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA PRACY W KONTEKŚCIE OGÓLNEJ CHARAKTERYSTYKI DYSCYPLIN NAUKOWYCH: 1. Wymiary charakteryzujące dyscypliny naukowe ; 2. Przedmiot badań nauk pedagogicznych ; 3. Potrzeba dookreślenia przedmiotu badań pedagogiki ; 4. Wychowanie jako działalność człowieka i obiekt badań pedagogiki. ROZDZIAŁ II. WSPÓŁCZESNOŚĆ A NAUKI PEDAGOGICZNE, W TYM PEDAGOGIKA PRACY: 1. Ideologizacja w naukach pedagogicznych ; 2. Ponowoczesność i jej wpływ na przedmiot badań pedagogiki pracy ; 3. Antycypowane i obecne zagrożenia rozwoju współczesności a przedmiot badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY W FILOZOFII EDUKACJI: 1. Utylitaryzm - określenie pojęcia ; 2. Hedonizm ; 3. Utylitaryzm a edukacja ; 4. Liberalizm, liberalizm na rynku pracy ; 5. Zagrożenia wynikające z rozwoju liberalizmu ; 6. Liberalizm a edukacja ; 7. Ideologia genderowa przykładem dyktatury relatywizmu. ROZDZIAŁ IV. PRZEDMIOT BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań nauk pedagogicznych ; 2. Modele człowieka we współczesnej psychologii ; 3. Zakres badanej rzeczywistości w pedagogice pracy ; 4. Zakres badanej rzeczywistości w humanistycznej pedagogice pracy ; 5. Wstępne określenie pracy osoby ludzkiej. ROZDZIAŁ V. DOROBEK POLSKIEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Główne kierunki dotychczasowych badań ; 2. Rozwinięcie siatki problemowej współczesnej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VI. CHARAKTERYSTYKA PUNKTU WIDZENIA NA PRZEDMIOT BADAŃ: 1. Wzgląd badań nauk pedagogicznych ; 2. Wzgląd badań humanistycznej pedagogiki pracy ; 3. Humanistyczne aspekty współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Idee humanizmu wobec wyzwań rozwijającej się cywilizacji ; 5. Rozwój zawodowy człowieka dookreśla wzgląd badań pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ VII. Funkcje SPOŁECZNE I ZADANIA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Metodologiczne funkcje badań naukowych w pedagogice pracy ; 2. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji deskryptywnej ; 3. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji eksplikacyjnej ; 4. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prakseologicznej ; 5. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji ewaluacyjnej ; 6. Zadania pedagogiki pracy wynikające z funkcji prognostycznej badań naukowych. Część druga PRZEMIANY W METODOLOGII BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. PARADYGMATY METODOLOGICZNE PEDAGOGIKI PRACY: 1. Paradygmaty badań w pedagogice pracy ; 2. Pojęcie "metateorii pedagogicznej" ; 3. Paradygmat systemowości w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Paradygmaty humanistycznej pedagogiki pracy ; 5. Paradygmat aksjologiczny przemian cywilizacyjnych. ROZDZIAŁ II. METODOLOGIA BADAŃ PROBLEMÓW HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Kłopoty z metodologią nauk humanistycznych ; 2. Procesy badania systemu aksjologicznego człowieka (nie)pracującego ; 3. Psychologia rozumienia fundamentem badań w pedagogice pracy. ROZDZIAŁ III. Problematyka języka pedagogiki pracy: 1. Konieczność prac nad terminologią pedagogiki pracy ; 2. Terminologia humanistycznej pedagogiki pracy obiektem badań ; 3. Problematyka języka współczesnej pedagogiki pracy ; 4. Potrzeba reinterpretacji pojęć w cywilizacji informacyjnej. ROZDZIAŁ IV. KIERUNKI PRZEMIAN PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Konieczność aksjologicznego podejścia w pedagogice pracy ; 2. Niezbędność wielokierunkowej metarefleksji dla rozwoju pedagogiki pracy ; 3. Konieczność metarefleksji nad istotą człowieka ; 4. Konieczność metarefleksji nad pracą osoby ludzkiej ; 5. Aksjologiczne ujęcie pracującej osoby i pracy człowieka ; 6. Zadania pedagogiki pracy w orientacji aksjologicznej. Część trzecia. PRZYSZŁOŚĆ PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY. ROZDZIAŁ I. MYŚLENIE O PRZYSZŁOŚCI W HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGICE PRACY: 1. Istota prognozowania ; 2. Przyszłość? Jak ją rozumieć? Addytywnie czy kreatywnie? ; 3. Nowa futurologia a pedagogika pracy ; 4. Trudności w modelowaniu przemian ; 5. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne. ROZDZIAŁ II. PRZEMIANY W MYŚLENIU O PRACY LUDZKIEJ: 1. Od przekleństwa do pożądania ; 2. Przyszłość pracy - rozumienie pojęcia ; 3. Trzecia fala przemian cywilizacji a praca człowieka ; 4. Rozwój technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych a przemiany cywilizacyjne ; 5. Technologie informacyjne a procesy poznawania ; 6. Nowe technologie a przemiany pracy człowieka. ROZDZIAŁ III. PRZEMIANY PRACY WYZNACZNIKIEM PRZEDMIOTU BADAŃ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przemiany pracy człowieka w świetle rozwoju cywilizacji ; 2. Ciągłość przemian w pracy człowieka ; 3. Zmiany w strukturze zatrudnienia w gospodarce ; 4. Przemiany we współczesnych procesach produkcji przemysłowej ; 5. Przykłady przemiany w rolnictwie ; 6. Przykłady przemian w usługach ; 7. Zagrożenia wynikające z dynamiki przemian w pracy człowieka ROZDZIAŁ IV. PRZEMIANY NA RYNKU PRACY A PROBLEMATYKA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Charakter przemian na rynku pracy ; 2. Ku społeczeństwu wiedzy i gospodarce opartej na wiedzy ; 3. Wiek dostępu a problemy badań pedagogiki pracy ; 4. Elastyczność zatrudnienia ; 5. Telepraca. ROZDZIAŁ V. PERSPEKTYWY PRACY CZŁOWIEKA TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Przyszłość pracy kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Raporty o rozwoju społecznym ; 3. W trosce o pracę. ROZDZIAŁ VI. WYBRANE KONCEPCJE TEORETYCZNE PRZYSZŁOŚCI PRACY: 1. Przyszłość pracy w XXI wieku ; 2. Przyszłość pracy w ujęciu E. GELPIEGO ; 3. Inne koncepcje dotyczące przyszłości pracy. ROZDZIAŁ VII. EWOLUCJA ZAWODÓW PRZEDMIOTEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ ; 2. Zawody przyszłości ; 3. Przyszłe zawody poszukiwane na rynku ; 4. Zawody XXI wieku ; 5. Zawody na wymarciu ; 6. Podstawowe tezy J. Rifkina i ich analiza. ROZDZIAŁ VIII. KIERUNKI ROZWOJU HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Rozwój problematyki humanistycznej pedagogiki pracy ; 2. Konsekwencje przemian cywilizacyjnych dla edukacji; 3. Edukacja dla pracy 4. Informacja i wiedza czynnikiem zmiano twórczym. ROZDZIAŁ IX. PRZYSZŁOŚĆ PEDAGOGIKI PRACY W ŚWIETLE PRZEMIAN PRACY CZŁOWIEKA: 1. Aksjologiczne wyznaczniki kierunków rozwoju pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ X. PRACA JAKO SIŁA ETYCZNA: 1. Wymiarowość pracy ; 2. Wolność człowieka w pracy ; 3. Odpowiedzialność w zjawiskach pracy ; 4. Psychopatologia a aksjologia pracy człowieka ; 5. Szanse rozwoju humanistycznej pedagogiki pracy. ROZDZIAŁ XI. PRZYSZŁOŚĆ PRACY A PRZYSZŁOŚĆ SZKOŁY OBIEKTEM ZAINTERESOWAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: 1. Potrzeba refleksji nad kierunkami przebudowy szkoły ; 2. Dobra szkoła ľ trudne pojęcie ; 3. Szkoła zorientowana na współczesność i przyszłość ; 4. Szkoła obiektem planowania strategicznego 5. Szkoła a praca. ROZDZIAŁ XII. PROBLEMATYKA SZKOŁY I EDUKACJI ZAWODOWEJ TERENEM BADAŃ HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY : 1. Potrzeba ujednolicania paradygmatów teorii edukacji zawodowej ; 2. Pojęcie i cechy współczesnej edukacji zawodowej ; 3. Dysfunkcjonalność dotychczasowej edukacji zawodowej ; 4. Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; 5. Edukacja zawodowa a europejskie ramy kwalifikacji zawodowych ; 6. Szkolnictwo wyższe terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 401-[418].
DOSKONALENIE JAKOŚCI ŻYCIA KONSTYTUTYWNYM CELEM PRACY CZŁOWIEKA: Jakość życia kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; Ewolucja problematyki jakości życia w badaniach naukowych ; "Dobre życie" kategorią humanistycznej pedagogiki pracy ; Szczęście kategorią współczesnej pedagogiki pracy ; Wybrane problemy z teorii szczęścia ; Zadowolenie i satysfakcja z życia i pracy ; Jakość życia kategorią metodologiczną ; CZLOWIEK W PROBLEMATYCE JAKOSCI ŻYCIA: Wartości wyznacznikami jakości życia ; Sens pracy a sens życia człowieka ; Sens życia jako problem ludzki ; Uwarunkowania procesu odkrywania sensu pracy ; Plany życiowe i zawodowe a jakość życia ; Orientacje i postawy wobec pracy ; Jakość życia a styl życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 294-304.
Część pierwsza. WIELOWYMIAROWOŚĆ POJĘCIA PRACY LUDZKIEJ: I. Praca jako szczególna wartość i źródło wartości w życiu człowieka; II. Powinności człowieka pracującego obiektem badań humanistycznej pedagogiki pracy; III. Praca zawodowa człowieka jako wartość; IV. Moralność w pracy człowieka; V. Aksjologiczne aspekty pracy ludzkiej; VI. Praca człowieka wobec podstawowych kategorii aksjologicznych; VII. Etos pracy. Część druga. PRACA JAKO ZJAWISKO KULTURY: I. Człowiek, kultura, cywilizacja, technika; II. Kultura pracy; III. Kultura pracy systemem postaw; IV. Kultura techniczna; V. Kultura informacyjna. Część trzecia. PRACA A INNE FORMY DZIAŁALNOŚCI CZŁOWIEKA: I. Podstawowe formy działalności człowieka; II. Lenistwo jako forma działalności człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 374-383, netogr. s. 383-387.
PRACA CZŁOWIEKA W OKRESIE TRANSFORMACJI CYWILIZACYJNEJ : Cywilizacja informacyjna owocem nowej pracy człowieka ; Technologia. Wielowymiarowość pojęcia ; Technologie czynnikiem sprawczym przemian cywlizacyjnych ; Konsekwencje przemian w technologiach ; Kierunki dalszego rozwoju technologii. PRACA CZŁOWIEKA W PRZEMYŚLE CYWLIZACJI INFORMACYJNEJ : Przemiany pracy w działalności produkcyjnej ; Przemiany pracy człowieka w przemyśle i budownictwie ; Konsekwencje przemian w technologiach i pracy człowieka. ZMIENNOŚĆ FORM ŚWIADCZENIA PRACY: Przemiany w formach organizacji i świadczenia pracy ; Telepraca. Nowa forma organizacyjna świadczenia pracy. PRACA W USŁUGACH CYWLIZACJI INFORMACYJNEJ: Usługi sektorem pracy ludzkiej i obiektem badań pedagogiki pracy ; Technologie informacyjne w usługach społecznych ; Nowe rozwiązania technologii informacyjnych ; E-biuro. Wirtualne biuro ; E-szkoła. E-nauczanie. E-Learning. M-nauczanie ; Edukacyjne narzędzia informacyjne ; Wirtualna edukacja. E-praca. Wybrana problematyka telemedycyny ; Telemedycyna - nowe oblicze pracy w służbie zdrowia. PRACA CZŁOWIEKA W ROLNICTWIE: Rolnictwo jako sektor działalności gospodarczej ; Przemiany pracy człowieka w rolnictwie ; Technologia a przemiany w pracy człowieka w rolnictwie ; Polskie rolnictwo w okresie transformacji cywilizacyjnej. ANEKS Prognozowane kierunki dalszego rozwoju technologii. Prezentacja problematyki technologii XXI wieku: Wybrane nowe technologie zmieniające jakość świata ; Nowe technologie początku XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 383-[398].
Cz. I. WYBRANE ZJAWISKA EKONOMII WYZWANIEM DLA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACY: R. I. WYBRANE PROBLEMY TEORETYCZNE: Człowiek w centrum zainteresowań edukacji i ekonomii ; Edukacja przedmiotem zainteresowania ekonomii ; Ekonomizacja języka pedagogiki ; W poszukiwaniu nowego modelu życia ; Cywilizacja miłości a ekonomia ; Niektóre konsekwencje prymatu człowieka nad kapitałem ; R. II. GOSPODARKA I EKONOMIA W PROCESIE PRZEMIAN: Koegzystencja zjawisk cywilizacyjnych ; Nowa gospodarka i nowa ekonomia ; Znaczenie wiedzy jako czynnika produkcji - gospodarka oparta na wiedzy ; R. III. Z TEORII KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO: Nowa treść pojęcia "kapitał" ; Zarządzanie zasobami ludzkimi czy kapitałem ludzkim? ; Kapitał intelektualny w konwencji pedagogiki ; Cz. II. WYBRANE PRZEMIANY ZACHODZĄCE NA RYNKU PRACY: R. I. WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY, PRÓBA PEDAGOGICZNEGO OGLĄDU: Sens pojęć: "rynek" i "rynek pracy" w ekonomii ; Teorie rynku pracy ; Kierunki przemian rynku XXI wieku ; R. II. PRZEMIANY CYWILIZACYJNE PRACY A RYNEK PRACY: Czas transformacji cywilizacyjnej czasem przemian na rynku pracy ; Kierunki przemian pracy człowieka ; Rola edukacji i wychowania w sytuacji zmieniającego się rynku ; Przemiany pracy w modelu cywilizacji informacyjnej ; R. III. NOWA PRACA CZŁOWIEKA: Podstawowe założenia metodologiczne ; Rewolucja w pracy człowieka. Praca jako towar ; Nowa praca. Zarys problematyki ; Wszechobecność technologii marketingu i reklamy ; Personalizacja wytworów. Elastyczne linie produkcyjne ; Nowe tworzywa pracy. Dematerializacja pracy ; Technologie wyznaczają niezbędne kompetencje ; Wiedzochłonność dóbr materialnych - wytworów pracy ludzi ; Nowe wyniki nowej pracy człowieka w cywilizacji informacyjnej ; Reindustrializacja i dezindustrializacja ; Nowe środowisko pracy człowieka ; Praca a nowe technologie ; Analiza komparatystyczna pracy człowieka w nowej rzeczywistości ; R. IV. RYNEK PRACY W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Cyfrowy wymiar przyszłości. Społeczeństwo cyfrowe ; Nowe technologie a rynek pracy ; Nowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfrowe ; Rynek pracy w społeczeństwie wiedzy ; Społeczeństwo sieciowe i informacjonalizm ; Rynek i rynek pracy w cywilizacji informacyjnej a wyzwania dla edukacji ; Trudny rynek pracy - próba pedagogicznego oglądu ; Rynek i rynek pracy a konieczne zmiany w edukacji ; R. V. ZMIENNOŚĆ FORM ORGANIZACJI I ŚWIADCZENIA PRACY W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM: Nowe formy organizacji i świadczenia pracy ; Zmiany w strukturze czasu pracy i czasu życia ; R. VI. ELASTYCZNE FORMY ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW: Pojęcie elastyczności zatrudnienia ; Dzielenie się pracą. Dzielenie pracy ; Charakterystyka elastycznych form zatrudnienia niepracowniczego ; R. VII. TELEPRACA. ROZSZERZANIE SIĘ NOWYCH FORM ORGANIZACJI ŚWIADCZENIA PRACY: Pojęcie i cechy telepracy ; Praca lokalna a telepraca ; Wartości z telepracy dla pracodawcy i dla pracownika ; Cz. III. KONSUMPCJONIZM - RYNEK - STYL ŻYCIA: R. I. EKSPLIKACJA POJĘĆ OPISUJĄCYCH PRZEMIANY WSPÓŁCZESNEGO RYNK: Pojęcie: "konsument" ; Pojęcie: "konsumpcja" ; Prosument, prosumcja Dekonsumpcja ; Konsumpcjonizm jako ważne zjawisko rynku okresu transformacji ; Pojęcie konsumeryzm ; R. II. RYNEK A MODEL KONSUMPCJI: Rynek a zniewolenie człowieka ; Model konsumpcji a wolność człowieka ; Kultura konsumpcji ; Utowarowienie wartości i zjawisk życia ; Konsumpcjonizm a wartości ; Konsumpcyjny styl życia jako wybór etyczny ; Konsumpcjonizm a utylitaryzm i hedonizm ; Postmodernizm a konsumpcjonizm ; R. III. KONSUMPCJONIZM A PODSTAWOWE TEGORIE AKSJOLOGII: Konsumpcjonizm a prawda i dobro ; Konsumptariat jako społeczeństwo zewnątrz sterowne ; Świadoma konsumpcja dziś ; Konsumpcjonizm a godność człowieka ; Konsumpcjonizm a odpowiedzialność ; Odpowiedzialność w świecie konsumpcji ; Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki pracy ; Utylitaryzm a edukacja w kontekście konsumpcjonizmu ; R. IV. NOWY RYNEK W CYWILIZACJI INFORMACYJNEJ - NOWE SPOŁECZEŃSTWO CYFROWE: Kierunki przemian rynku w dobie globalizacji ; Wiek dostępu, rynek dostępu. Wyjaśnienie pojęć ; Dostęp zamiast własności ; Rynek dostępu. Opis zjawiska ; Rynek sieciowy to rynek dostępu ; Wykluczenie cyfrowe ; Praca w sieci. Wielu-do-wielu ; R. V. WYBRANE ZJAWISKA CHARAKTERYZUJĄCE WIEK DOSTĘPU: Podstawowe kierunki zmian ; Kontrolowanie idei ; Zjawiska rynku dostępu w rolnictwie ; Wszystko jest na sprzedaż ; Czas życia produktu swoistym towarem ; Komercjalizacja ludzkiego czasu, przeżyć i doznań ; R. VI. KOMERCJALIZACJA NAUKI. UTOWAROWIENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ: Komercjalizacja kultury ; Dematerializacja pieniądza. Karty bankomatowe ; Dematerializacja pracy. Utwory i usługi cyfrowe ; Recesja znaczenia pracy ; R. VII. NIEKTÓRE KONSEKWENCJE ROZWIJAJĄCEGO SIĘ RYNKU DOSTĘPU: Gospodarka korporacyjna ; Sterowanie klientem (LTV - life time value) ; Przechodzenie od producenta i wytwarzania do agenta i dystrybucji ; Tworzenie technologii relacyjnych ; Tworzenie nowych wspólnot konsumenckich ; Cz.IV. BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO I OBIEKT BADAŃ: R. I. BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO CYWILIZACYJNE. WYBRANE PROBLEMY Z TEORII BEZROBOCIA: Eksplikacja pojęcia "bezrobocie" ; Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne ; R. II. RODZAJE, PRZYCZYNY I SKUTKI BEZROBOCIA: Rodzaje bezrobocia ; Przyczyny bezrobocia ; Osobowe, społeczne i ekonomiczne skutki bezrobocia ; R. III. BEZROBOCIE W POLSCE: Cechy polskiego bezrobocia ; Gwałtowny wzrost liczby osób bezrobotnych ; R. IV. BEZROBOCIE JAKO OBIEKT BADAŃ NAUK EKONOMICZNYCH: Ekonomiczna charakterystyka bezrobocia ; Skutki ekonomiczne bezrobocia ; Bezrobocie w ujęciu ilościowym ; R. V. BEZROBOCIE PROBLEMEM BADAŃ W SOCJOLOGII: Bezrobocie chorobą społeczną ; Bezrobocie a życie rodzinne ; R. VI. PSYCHOLOGICZNA INTERPRETACJA BEZROBOCIA: Podmiotowe ujmowanie bezrobocia ; Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia ; R. VII. PSYCHOLOGICZNE SKUTKI BEZROBOCIA: Wielowymiarowość skutków psychologicznych bezrobocia ; Fazy rozwoju życia psychicznego osób bezrobotnych ; Poczucie własnej wartości bezrobotnych ; Procesy samooceny u bezrobotnych ; Zaburzenia życia psychicznego bezrobotnych ; Konstruktywne i destruktywne sposoby radzenia sobie z sytuacją ; bezrobocia ; Przemiany w duchowości osób bezrobotnych ; Utrata sensu i celu życia człowieka bezrobotnego ; R. VIII. ŻYCIE EMOCJONALNE BEZROBOTNYCH: Zaburzenia emocjonalne w życiu bezrobotnych ; R. IX. BEZRADNOŚĆ W ŻYCIU OSÓB BEZROBOTNYCH: Bezradność. Eksplikacja pojęcia ; Klasyczny model bezradności ; Wyuczona bezradność osób bezrobotnych ; Model beznadziejności w postępowaniach bezrobotnych ; R. X. STYL ŻYCIA OSÓB BEZROBOTNYCH: Niektóre wymiary stylu życia ludzi pracujących ; Wegetatywny styl życia ; Styl życia ludzi bezrobotnych i ich rodzin ; R. XI. OBRAZ AKSJOLOGICZNY CZŁOWIEKA BEZROBOTNEGO: Aksjologiczne problemy w życiu osób bezrobotnych ; Nowa rzeczywistość doświadczeniem osób bezrobotnych ; Bezrobocie a godność człowieka ; Bezrobocie a wolność człowieka ; Bezrobocie a odpowiedzialność ludzi bezrobotnych ; Bezrobocie a dobro człowieka bezrobotnego ; Dobro wspólne jako cel życia społecznego ; Bezrobocie a zasady życia społecznego ; Bezrobocie a sprawiedliwość ; Bezrobocie a zasada solidarności ; Bezrobocie a inne wartości osobowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-[400].
WIELORAKOŚĆ KOSZTÓW PRACY CZŁOWIEKA: Trudności w pracy człowieka ; Psychopatologia pracy ; Koszty pracy ; Obciążenie człowieka pracą ; Emocje i motywacje pracy ; Zmęczenie, znużenie i zniechęcenie człowieka w pracy i pracą zawodową ; Syndrom zmęczenia informacyjnego ; TRUDNOŚCI WEWNĘTRZNE A PRACA CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności wewnętrznych w pracy ; Praca człowieka w sytuacjach trudnych związanych z przeszkodami w realizacji zadań zawodowych ; Praca człowieka w sytuacjach konfliktowych ; Stres w życiu i pracy człowieka ; TRUDNOŚCI ZEWNĘTRZNE W PRACY CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności zewnętrznych w pracy ; Zagrożenia w środowisku pracy człowieka ; Manipulacje prawdą w świecie informacji ; Osobowe skutki przeładowania informacyjnego ; Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; Przeszkody i zagrożenia w pracy ; Zagrożenia w pracy dotyczące świata wartości ; Zagrożenia związane z kwalifikacjami niezbędnymi w pracy i potrzebami pracownika ; Zagrożenia w pracy wynikające z chronicznego zmęczenia: wypalenie zawodowe ; WYBRANE ZJAWISKA WYNIKAJĄCE Z TRUDNOŚCI W PRACY: Choroby zawodowe ; Uzależnienia w procesach pracy i przez pracę ; Dobrowolne zagubienie się w pracy. Pracoholizm ; Praca zniewolona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 338-357.
CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE CECHY WSPÓŁCZESNOŚCI W OKRESIE TRANSFORMACJI CYWILIZACYJNEJ: I. Najważniejsze założenia metodologiczne analizy zjawisk współczesności: 1. Potrzeba metateoretycznej pedagogicznej refleksji nad współczesnością ; 2. Prymat człowieka nad wszystkimi zjawiskami cywilizacji ; 3. Prymat człowieka nad nauką i techniką ; 4. Prymat osoby nad rzeczą. Prymat osoby nad środowiskiem materialnym ; 5. Prymat etyki nad techniką ; 6. Prymat człowieka nad jego pracą. II. Problemy metodologii badań zjawisk współczesności: 1. Rozwój i zmiany rozwojowe ; 2. Modernizacja - eksplikacja pojęcia ; 3. Założenia metodologiczne badań współczesności w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Potrzeba nowego odczytania współczesności ; 5. Humanistyczny wymiar analiz ; 6. Podejście systemowe ; 7. Metodologiczne wyzwania humanistycznej pedagogiki pracy ; 8. Przykład analizy systemowej. III. Nauka i technika kreatorami rozwoju współczesności: 1. Wartości fundamentem przemian współczesności ; 2. Paradygmat wielorakości technologii definiujących ; 3. Paradygmat wszechobecności technologii informacyjnych. IV. Współczesność w okresie transformacji cywilizacji: 1. Technika szczególnym zjawiskiem współczesności ; 2. Służebność techniki wobec człowieka ; 3. Facylitacyjne funkcje techniki w badaniach naukowych ; 4. Celowość jako kategoria techniki ; 5. Osobowe wymiary techniki ; 6. Społeczne wymiary techniki. V. Człowiek wobec zagrożeń współczesności: 1. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne ; 2. Konsekwencje zagubienia paradygmatów ; 3. Hedonizm w zjawiskach współczesności ; 4. Utylitaryzm w zjawiskach współczesności ; 5. Zamęt w rozumieniu pojęcia „technika”. VI. Nauka czynnikiem sprawczym przemian cywilizacyjnych: 1. Nauka siłą kreatywną współczesności ; 2. Wzrost unaukowienia wszelkiej ludzkiej pracy ; 3. Niektóre cechy nauki współczesnej ; 4. Nauki techniczne ; 5. Metatechnika ; 6. Utrzymywanie się ciągle wysokiej dynamiki zmian w nauce i technice. CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE ZJAWISKA WSPÓŁCZESNOŚCI: Czynniki sprawcze przemian zachodzących we współczesności: 1. Technika generatorem przemian współczesności ; 2. Technologie wyznacznikiem kierunków przemian ; 3. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 4. Charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 5. Wielorakość technologii definiujących cechą współczesności ; 6. Przemiany aksjologii podstawą modeli cywilizacyjnych; 7. Globalizacja a przemiany współczesności ; 8. Konsumpcjonizm ; 9. Neoliberalizm - duch nowego kapitalizmu II. II. Charakterystyka cywilizacji i społeczeństwa informacyjnego: 1. Cywilizacja informacyjna ; 2. Geneza społeczeństwa informacyjnego. III. Konsekwencje wszechobecności technologii informacyjno-komunikacyjnych: 1. Przemiany w filozofii pracy ludzkiej ; 2. Przebudowa charakteru i struktury działalności ludzi cechą społeczeństwa informacyjnego ; 3. Zmienność potrzeb ludzi ; 4. Współczesność. Czas pracy a czas życia ; 5. Wszechobecność technologii informacyjnych ; 6. Wyniki technologii informacyjnych. Utwory i usługi cyfrowe ; 7. Wpływ technologii informacyjnych na różne dziedziny życia ; 8. Wyzwania współczesnego społeczeństwa informacyjnego. CZĘŚĆ III. OSOBOWE I SPOŁECZNE SKUTKI PRZEMIAN W PRACY CZŁOWIEKA: I Osobowe skutki przemian. Człowiek pracujący podmiotem zjawisk: 1. Zmiany w rozumieniu jakości życia i jakości ludzkiej pracy ; 2. Zmiany w poziomie intelektualnej aktywności ludzi ; 3. Zmiany w rozumieniu pracy i kariery osoby w biegu życia ; 4. Podmiot pracy we współczesnych procesach pracy ; 5. Dostęp do wiedzy wymogiem rozwoju społeczeństwa informacyjnego. II. Społeczne skutki przemian cywilizacyjnych: 1. Ewolucja zawodów wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; 2. Przykłady zjawisk ewolucji zawodów ; 3. Nieco futurologii ; 4. Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów ; 5. Globalizacja gospodarcza a ewolucja zawodów ; 6. Ewolucja zawodów przedmiotem badań pedagogiki pracy ; 7. Konsekwencje ewolucji zawodów dla edukacji zawodowej. III. Nowe społeczeństwo - nowa stratyfikacja: 1. Stratyfikacje w społeczeństwie informacyjnym ; 2. Sektorowy podział ludzi pracujących w gospodarce narodowej ; 3. Europejskie i krajowe ramy kwalifikacji podstawą stratyfikacji ; 4. Zawodowa struktura ludności w Polsce ; 5. Nowoczesność a zmiany struktury zatrudnienia w gospodarce ; 6. Społeczeństwo kognitariuszy ; 7. Netokracja. Zjawisko nowej stratyfikacji ; 8. Konsumptariat. Wyzwanie stratyfikacji społecznej ; 9. Nowe warstwy społeczne . IV. Wybrane negatywne skutki wynikające z rozwoju społeczeństwa informacyjnego: 1. Określenie problematyki ; 2. Dekwalifikacja jako nowe zjawisko cywilizacyjne ; 3. Problematyka wykluczenia cyfrowego (marginalizacji). V. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: 1. Trudny rynek pracy ; 2. Rynek sieciowy ; 3. Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie Informacyjnym ; 4. Wiek dostępu jako nowy etap rozwoju rynku pracy ; 5. Rola własności w okresie rynku dostępu ; 6. Przyszłość pracy człowieka (refleksji ciąg dalszy). VI. Innowacyjność w pracy wskaźnikiem rozwoju społeczeństwa Informacyjnego: 1. Innowacyjność w pracy wyzwaniem społeczeństwa wiedzy ; 2. Modele działalności innowacyjnej ; 3. Innowacje a kapitał kreatywny ; 4. Innowacje ekologiczne. VII. Rozwój i zróżnicowanie form organizacji pracy: 1. Dynamiczny rozwój form organizacyjnych pracy w sektorach gospodarczych ; 2. Podstawowe pojęcia ; 3. Parki naukowo-technologiczne w Polsce ; 4. Technopole ośrodkami koncentracji zawansowanych technologii. VIII. Wybrane problemy środowiska informatycznego w Polsce: 1. Antropoinforsfera, przeładowanie informacyjne ; 2. Internet w Europie i w Polsce ; 3. Internet w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Wstęp 2. Koncepcja, zakres i przebieg badań 3. Analizy i ustalenia badawcze w kluczowych obszarach problemowych 4. Analiza SWOT dla sektora administracji publicznej 5. Dobre praktyki w zakresie innowacyjnych metod zarządzania i rozwoju 6. Propozycja projektu pilotażowego: Rada Liderów Lokalnych 7. Zestawienie ważniejszych ustaleń badawczych 8. Wnioski i zalecenia dla RSI 9. Aneks, 9.1. Innowacyjne metody zarządzania administracji samorządowej w krajach Unii Europejskiej, 9.2. Porównanie z najlepszymi praktykami w innych krajach w zakresie tworzenia przez administrację lokalną otoczenia innowacyjnego dla MŚP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-5436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 405-[427].
I. EDUKACJA TECHNICZNA W POLSKICH SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH. DIAGNOZA SYSTEMU: Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce ; Niektóre trudności edukacji technicznej ; Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Wnioski z analizy diagnostycznej. II. TECHNIKA ZJAWISKIEM CYWILIZACYJNYM: Cywilizacja a technika ; Facylitacyjne funkcje techniki. III. TECHNIKA WSPÓŁCZESNA CZYNNIKIEM PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; Zmiana funkcji techniki współczesnej ; Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi ; Cena postępu i upowszechnienia nowych technologii informacyjnych ; Problemy edukacyjne w okresie transformacji cywilizacyjnej ; Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. IV. POSZUKIWANIE IDEI DLA PROJEKTOWANIA POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej ; Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących ; Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. V. EDUKACJA TECHNICZNA I INFORMATYCZNA WOBEC WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną ; Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. VI. JUTRO POLSKIEJ SZKOŁY WYZNACZNIKIEM JUTRA EDUKACJI TECHNICZNEJ: Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia ; Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy ; Postulaty raportów dotyczących globalnych problemów edukacji ; Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości ; Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkoły ; Warunki unowocześniania systemu szkolnego ; Prace nad przyszłą szkołą w Polsce ; Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. VII. PROJEKTOWANIE MODELU POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej ; Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Modelowanie wertykalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Badania przeprowadzono m.in. wśród uczniów w miejscowościach Trzciana (k. Rzeszowa) i Kolbuszowa (s. 208-237).
Bibliogr., netogr. przy pracach.
CZ. I. MŁODE POKOLENIE WOBEC WARTOŚCI: Młode pokolenie wobec wartości - bunt aksjologiczny w procesie "stawania się" w ponowoczesnym świecie / Ewa Wysocka. Funkcje agosu w budowaniu aksjosfery wychowanka / Krystyna Chałas. Funkcje etosu w budowaniu aksjosfery dziecka w młodszym wieku szkolnym / Marta Buk-Cegiełka. Uwagi o języku współczesnej młozieży - między kodem ograniczonym a kodem rozwiniętym / Kazimierz Ożóg. Sens życia jako wartość u adolescentów - refleksje z badań własnych / Anna Graboś-Złotek. Mądrość życiowa młodych / Lucyna Smółka. CZ. II. ROZWOJOWE ASPEKTY WARTOŚCI MŁODYCH POLAKÓW: Optymizm pedagogiczny szczególną cechą osobowości i świadomości aksjologicznej nauczyciela / Zdzisław Ratajek. Wychowawczy sens teorii osoby ludzkiej według Karola Wojtyły a realia postmodernistyczne / Paulina Dubiel-Zielińska. Rodzina w opiniach i planach życiowych młodych Polaków. Refleksja w kontekście wybranych projektów badawczych / Anna Śniegulska. Rodziny ziemniańskie - drogowskazy aksjologiczne / Krzysztof Kraszewski. Praca w systemie wartości pokolenia Y / Waldemar Furmanek. Studiowanie jako wartośc / Aleksander Piecuch. Samokształcenie wartością i warunkiem uczenia się przez całe życie / Agnieszka Długosz. Młodzież szkół zawodowych wobec uczciwości (z praktyki nauczyciela) / Marek Wojsa. CZ. III. PRAKTYCZNE WYMIARY WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Prefiguratywny kierunek przekazu świata wartości w rodzinie / Ryszard Skrzypniak. Internet w pokoleniu Web 2.0 wartością rzeczywistą czy pozorną? / Katarzyna Garwol. Rola gier komputerowych w kształtowaniu osobowości dzieci / Katarzyna Myśliwiec. Postrzeganie szczęścia przez dzieci i młodzież - sprawozdanie z badań / Wojciech Walat. Świat baśni a kształtowanie postaw społeczno-moralnych dzieci / Urszula Dworska-Kaczmarczyk. Zdekonstruowany świat wartości XXI wieku miejscem (de)formacji charakteru młodego człowieka. Rzecz o młodości w labiryncie kłącza różni / Dorota Łażewska. Działalność Fundacji "Troska" jako propozycja zagospodarowania przestrzeni aksjologicznej młodych Polaków / Paweł Gnat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331.101:59.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
POTRZEBA I SENS UCZENIA SIĘ: Życie człowieka / Ewa Wysocka ; Konieczność ciągłego uczenia się wyzwaniem w społeczeństwie informacyjnym / Agnieszka Długosz ; Wartości uczenia się w kontekście modelu edukacyjnego czynu / Wojciech Kojs ; Zdolność do uczenia się w kontekście integracji sensorycznej / Lucyna Smółka ; Nasze prywatne superkomputery / Aleksander Piecuch ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: Uczenie się wartości - wybrane aspekty. Zarys zagadnienia / Krystyna Chałas ; Człowiek w świecie wartości. Wartości w świecie człowieka / Urszula Ostrowska ; Determinanty pedagogicznych procesów wprowadzania w świat wartości / Waldemar Furmanek ; Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań pedagogiki wartości / Waldemar Furmanek ; Uczyć się być człowiekiem / Waldemar Furmanek ; Uczenie się siebie. Rozpoznawanie jadyności i osobowej jednorazowości / Waldemar Furmanek ; Wychowanie do wartości i edukacja aksjologiczna / Waldemar Furmanek ; EDUKACJA A WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: O nowym miejscu "uczenia się" w edukacji zdominowanej nowoczesną technologią i kulturą multimedialną ; Nauczanie - uczenie się w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori w świetle teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia / Marta Buk-Cegiełka ; Dewaluacja wartości uczenia się w szkołach zawodowych o kierunku samochodowym / Marek Wojsa ; Uczenie się i nauczanie prawa jako determinanty wychowania ku wartościom / Mirosław Wątroba ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM I KULTUROWYM: O nauczaniu wychowującym w rodzinach ziemiańskich / Krzysztof Kraszewski ; Dziedzictwo kulturowe w edukacji dziecka - multimedia w ofercie krakowskich muzeów / Urszula Dworska-Kaczmarczyk, Katarzyna Myśliwiec ; Opozycja światło - ciemność w języku i kulturze (wybrane zagadnienia) ; Rozważania o autoedukacji w rodzinie / Ryszard Skrzypniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf. nauk., 28-29 marca 2014 r., Rzeszów.
Streszcz. wł. przy ref.
Uniwersytet dziekuje swemu doktorowi honoris causa św. Janowi Pawłowi II ; Otwarcie konferencji ; Między mistyką a praktycznym działaniem - wzorce świetości w dobie potrydenckiego katolicyzmu. Próba naszkicowania problemu ; Relacja świadka ; Jan Paweł II - trwały ślad pontyfikatu. Między kontestacją a apostolstwem prawdy ; Kościół i eklezjologia św. Jana Pawła II. Zarys problematyki ; Jan Paweł II jako prawodawca i reformator Kościoła posoborowego ; Przywrócić sens cierpienia i godność cierpiącego ; Antropocentryczno-personalistyczna koncepcja mediów Jana Pawła II w kontekście rewolucji informacyjnej ; Karol Wojtyła - Jan Paweł II - mistrz słowa polskiego ; Jan Paweł II nauczyciel i wychowawca ; Nauczanie Jana Pawła II a kanon kształcenia i wychowania ; Jan Paweł II jako prototypowy bohater kultury polskiej. Świętość Jego Osoby w świetle badań empirycznych ; Świętość człowieka według Jana Pawła II ; Inkulturacja - strategia kulturowa Jana Pawła II ; Filozofia w poszukiwaniu ostatecznego sensu ; Otwarcie wystawy "Błogosławiony Jan Paweł II w fotografiach Adama Bujaka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103525 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej