Furmanek Waldemar (1945- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(16)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(44)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(793)
Furmanek Waldemar (1945- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(787)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(666)
Doyle Arthur Conan
(641)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(600)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(518)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(503)
Cartland Barbara
(492)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(462)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(460)
Christie Agatha (1890-1976)
(444)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Popławska Anna (filolog)
(441)
Dickens Charles
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(403)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(400)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(391)
Fabianowska Małgorzata
(385)
Drewnowski Jacek (1974- )
(376)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(354)
Steel Danielle (1947- )
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(318)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(249)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Szulc Andrzej
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(209)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
Temat
Informatyka
(12)
Wychowanie do wartości
(10)
Pedagogika pracy
(8)
Internet
(7)
Multimedia
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Wartość
(7)
Aksjologia
(6)
Praca
(6)
Metody nauczania
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Metale
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
System wartości
(4)
Człowieczeństwo
(3)
Etyka
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Godność ludzka
(2)
Innowacje
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Papieże
(2)
Postawy
(2)
Postmodernizm
(2)
Programy edukacyjne (informatyka)
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cywilizacja
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Duchowość
(1)
Duma
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja europejska
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etyka normatywna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Furmanek, Waldemar (1945- )
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Honor
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Języki
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niemiec, Jerzy (1929- )
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa człowieka
(1)
Profesorowie
(1)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Społeczeństwo
(1)
Starość
(1)
Studenci
(1)
Sumienie
(1)
Symulacja
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Technika
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Infromatory
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Filozofia i etyka
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-[400].
WIELORAKOŚĆ KOSZTÓW PRACY CZŁOWIEKA: Trudności w pracy człowieka ; Psychopatologia pracy ; Koszty pracy ; Obciążenie człowieka pracą ; Emocje i motywacje pracy ; Zmęczenie, znużenie i zniechęcenie człowieka w pracy i pracą zawodową ; Syndrom zmęczenia informacyjnego ; TRUDNOŚCI WEWNĘTRZNE A PRACA CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności wewnętrznych w pracy ; Praca człowieka w sytuacjach trudnych związanych z przeszkodami w realizacji zadań zawodowych ; Praca człowieka w sytuacjach konfliktowych ; Stres w życiu i pracy człowieka ; TRUDNOŚCI ZEWNĘTRZNE W PRACY CZŁOWIEKA: Rodzaje trudności zewnętrznych w pracy ; Zagrożenia w środowisku pracy człowieka ; Manipulacje prawdą w świecie informacji ; Osobowe skutki przeładowania informacyjnego ; Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; Przeszkody i zagrożenia w pracy ; Zagrożenia w pracy dotyczące świata wartości ; Zagrożenia związane z kwalifikacjami niezbędnymi w pracy i potrzebami pracownika ; Zagrożenia w pracy wynikające z chronicznego zmęczenia: wypalenie zawodowe ; WYBRANE ZJAWISKA WYNIKAJĄCE Z TRUDNOŚCI W PRACY: Choroby zawodowe ; Uzależnienia w procesach pracy i przez pracę ; Dobrowolne zagubienie się w pracy. Pracoholizm ; Praca zniewolona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 338-357.
CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE CECHY WSPÓŁCZESNOŚCI W OKRESIE TRANSFORMACJI CYWILIZACYJNEJ: I. Najważniejsze założenia metodologiczne analizy zjawisk współczesności: 1. Potrzeba metateoretycznej pedagogicznej refleksji nad współczesnością ; 2. Prymat człowieka nad wszystkimi zjawiskami cywilizacji ; 3. Prymat człowieka nad nauką i techniką ; 4. Prymat osoby nad rzeczą. Prymat osoby nad środowiskiem materialnym ; 5. Prymat etyki nad techniką ; 6. Prymat człowieka nad jego pracą. II. Problemy metodologii badań zjawisk współczesności: 1. Rozwój i zmiany rozwojowe ; 2. Modernizacja - eksplikacja pojęcia ; 3. Założenia metodologiczne badań współczesności w humanistycznej pedagogice pracy ; 4. Potrzeba nowego odczytania współczesności ; 5. Humanistyczny wymiar analiz ; 6. Podejście systemowe ; 7. Metodologiczne wyzwania humanistycznej pedagogiki pracy ; 8. Przykład analizy systemowej. III. Nauka i technika kreatorami rozwoju współczesności: 1. Wartości fundamentem przemian współczesności ; 2. Paradygmat wielorakości technologii definiujących ; 3. Paradygmat wszechobecności technologii informacyjnych. IV. Współczesność w okresie transformacji cywilizacji: 1. Technika szczególnym zjawiskiem współczesności ; 2. Służebność techniki wobec człowieka ; 3. Facylitacyjne funkcje techniki w badaniach naukowych ; 4. Celowość jako kategoria techniki ; 5. Osobowe wymiary techniki ; 6. Społeczne wymiary techniki. V. Człowiek wobec zagrożeń współczesności: 1. Postmodernizm a przemiany cywilizacyjne ; 2. Konsekwencje zagubienia paradygmatów ; 3. Hedonizm w zjawiskach współczesności ; 4. Utylitaryzm w zjawiskach współczesności ; 5. Zamęt w rozumieniu pojęcia „technika”. VI. Nauka czynnikiem sprawczym przemian cywilizacyjnych: 1. Nauka siłą kreatywną współczesności ; 2. Wzrost unaukowienia wszelkiej ludzkiej pracy ; 3. Niektóre cechy nauki współczesnej ; 4. Nauki techniczne ; 5. Metatechnika ; 6. Utrzymywanie się ciągle wysokiej dynamiki zmian w nauce i technice. CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE ZJAWISKA WSPÓŁCZESNOŚCI: Czynniki sprawcze przemian zachodzących we współczesności: 1. Technika generatorem przemian współczesności ; 2. Technologie wyznacznikiem kierunków przemian ; 3. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 4. Charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; 5. Wielorakość technologii definiujących cechą współczesności ; 6. Przemiany aksjologii podstawą modeli cywilizacyjnych; 7. Globalizacja a przemiany współczesności ; 8. Konsumpcjonizm ; 9. Neoliberalizm - duch nowego kapitalizmu II. II. Charakterystyka cywilizacji i społeczeństwa informacyjnego: 1. Cywilizacja informacyjna ; 2. Geneza społeczeństwa informacyjnego. III. Konsekwencje wszechobecności technologii informacyjno-komunikacyjnych: 1. Przemiany w filozofii pracy ludzkiej ; 2. Przebudowa charakteru i struktury działalności ludzi cechą społeczeństwa informacyjnego ; 3. Zmienność potrzeb ludzi ; 4. Współczesność. Czas pracy a czas życia ; 5. Wszechobecność technologii informacyjnych ; 6. Wyniki technologii informacyjnych. Utwory i usługi cyfrowe ; 7. Wpływ technologii informacyjnych na różne dziedziny życia ; 8. Wyzwania współczesnego społeczeństwa informacyjnego. CZĘŚĆ III. OSOBOWE I SPOŁECZNE SKUTKI PRZEMIAN W PRACY CZŁOWIEKA: I Osobowe skutki przemian. Człowiek pracujący podmiotem zjawisk: 1. Zmiany w rozumieniu jakości życia i jakości ludzkiej pracy ; 2. Zmiany w poziomie intelektualnej aktywności ludzi ; 3. Zmiany w rozumieniu pracy i kariery osoby w biegu życia ; 4. Podmiot pracy we współczesnych procesach pracy ; 5. Dostęp do wiedzy wymogiem rozwoju społeczeństwa informacyjnego. II. Społeczne skutki przemian cywilizacyjnych: 1. Ewolucja zawodów wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; 2. Przykłady zjawisk ewolucji zawodów ; 3. Nieco futurologii ; 4. Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów ; 5. Globalizacja gospodarcza a ewolucja zawodów ; 6. Ewolucja zawodów przedmiotem badań pedagogiki pracy ; 7. Konsekwencje ewolucji zawodów dla edukacji zawodowej. III. Nowe społeczeństwo - nowa stratyfikacja: 1. Stratyfikacje w społeczeństwie informacyjnym ; 2. Sektorowy podział ludzi pracujących w gospodarce narodowej ; 3. Europejskie i krajowe ramy kwalifikacji podstawą stratyfikacji ; 4. Zawodowa struktura ludności w Polsce ; 5. Nowoczesność a zmiany struktury zatrudnienia w gospodarce ; 6. Społeczeństwo kognitariuszy ; 7. Netokracja. Zjawisko nowej stratyfikacji ; 8. Konsumptariat. Wyzwanie stratyfikacji społecznej ; 9. Nowe warstwy społeczne . IV. Wybrane negatywne skutki wynikające z rozwoju społeczeństwa informacyjnego: 1. Określenie problematyki ; 2. Dekwalifikacja jako nowe zjawisko cywilizacyjne ; 3. Problematyka wykluczenia cyfrowego (marginalizacji). V. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: 1. Trudny rynek pracy ; 2. Rynek sieciowy ; 3. Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie Informacyjnym ; 4. Wiek dostępu jako nowy etap rozwoju rynku pracy ; 5. Rola własności w okresie rynku dostępu ; 6. Przyszłość pracy człowieka (refleksji ciąg dalszy). VI. Innowacyjność w pracy wskaźnikiem rozwoju społeczeństwa Informacyjnego: 1. Innowacyjność w pracy wyzwaniem społeczeństwa wiedzy ; 2. Modele działalności innowacyjnej ; 3. Innowacje a kapitał kreatywny ; 4. Innowacje ekologiczne. VII. Rozwój i zróżnicowanie form organizacji pracy: 1. Dynamiczny rozwój form organizacyjnych pracy w sektorach gospodarczych ; 2. Podstawowe pojęcia ; 3. Parki naukowo-technologiczne w Polsce ; 4. Technopole ośrodkami koncentracji zawansowanych technologii. VIII. Wybrane problemy środowiska informatycznego w Polsce: 1. Antropoinforsfera, przeładowanie informacyjne ; 2. Internet w Europie i w Polsce ; 3. Internet w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1. Wstęp 2. Koncepcja, zakres i przebieg badań 3. Analizy i ustalenia badawcze w kluczowych obszarach problemowych 4. Analiza SWOT dla sektora administracji publicznej 5. Dobre praktyki w zakresie innowacyjnych metod zarządzania i rozwoju 6. Propozycja projektu pilotażowego: Rada Liderów Lokalnych 7. Zestawienie ważniejszych ustaleń badawczych 8. Wnioski i zalecenia dla RSI 9. Aneks, 9.1. Innowacyjne metody zarządzania administracji samorządowej w krajach Unii Europejskiej, 9.2. Porównanie z najlepszymi praktykami w innych krajach w zakresie tworzenia przez administrację lokalną otoczenia innowacyjnego dla MŚP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-5436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 405-[427].
I. EDUKACJA TECHNICZNA W POLSKICH SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH. DIAGNOZA SYSTEMU: Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce ; Niektóre trudności edukacji technicznej ; Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Wnioski z analizy diagnostycznej. II. TECHNIKA ZJAWISKIEM CYWILIZACYJNYM: Cywilizacja a technika ; Facylitacyjne funkcje techniki. III. TECHNIKA WSPÓŁCZESNA CZYNNIKIEM PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; Zmiana funkcji techniki współczesnej ; Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi ; Cena postępu i upowszechnienia nowych technologii informacyjnych ; Problemy edukacyjne w okresie transformacji cywilizacyjnej ; Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. IV. POSZUKIWANIE IDEI DLA PROJEKTOWANIA POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej ; Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących ; Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. V. EDUKACJA TECHNICZNA I INFORMATYCZNA WOBEC WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną ; Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. VI. JUTRO POLSKIEJ SZKOŁY WYZNACZNIKIEM JUTRA EDUKACJI TECHNICZNEJ: Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia ; Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy ; Postulaty raportów dotyczących globalnych problemów edukacji ; Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości ; Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkoły ; Warunki unowocześniania systemu szkolnego ; Prace nad przyszłą szkołą w Polsce ; Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. VII. PROJEKTOWANIE MODELU POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej ; Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Modelowanie wertykalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Badania przeprowadzono m.in. wśród uczniów w miejscowościach Trzciana (k. Rzeszowa) i Kolbuszowa (s. 208-237).
Bibliogr., netogr. przy pracach.
CZ. I. MŁODE POKOLENIE WOBEC WARTOŚCI: Młode pokolenie wobec wartości - bunt aksjologiczny w procesie "stawania się" w ponowoczesnym świecie / Ewa Wysocka. Funkcje agosu w budowaniu aksjosfery wychowanka / Krystyna Chałas. Funkcje etosu w budowaniu aksjosfery dziecka w młodszym wieku szkolnym / Marta Buk-Cegiełka. Uwagi o języku współczesnej młozieży - między kodem ograniczonym a kodem rozwiniętym / Kazimierz Ożóg. Sens życia jako wartość u adolescentów - refleksje z badań własnych / Anna Graboś-Złotek. Mądrość życiowa młodych / Lucyna Smółka. CZ. II. ROZWOJOWE ASPEKTY WARTOŚCI MŁODYCH POLAKÓW: Optymizm pedagogiczny szczególną cechą osobowości i świadomości aksjologicznej nauczyciela / Zdzisław Ratajek. Wychowawczy sens teorii osoby ludzkiej według Karola Wojtyły a realia postmodernistyczne / Paulina Dubiel-Zielińska. Rodzina w opiniach i planach życiowych młodych Polaków. Refleksja w kontekście wybranych projektów badawczych / Anna Śniegulska. Rodziny ziemniańskie - drogowskazy aksjologiczne / Krzysztof Kraszewski. Praca w systemie wartości pokolenia Y / Waldemar Furmanek. Studiowanie jako wartośc / Aleksander Piecuch. Samokształcenie wartością i warunkiem uczenia się przez całe życie / Agnieszka Długosz. Młodzież szkół zawodowych wobec uczciwości (z praktyki nauczyciela) / Marek Wojsa. CZ. III. PRAKTYCZNE WYMIARY WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Prefiguratywny kierunek przekazu świata wartości w rodzinie / Ryszard Skrzypniak. Internet w pokoleniu Web 2.0 wartością rzeczywistą czy pozorną? / Katarzyna Garwol. Rola gier komputerowych w kształtowaniu osobowości dzieci / Katarzyna Myśliwiec. Postrzeganie szczęścia przez dzieci i młodzież - sprawozdanie z badań / Wojciech Walat. Świat baśni a kształtowanie postaw społeczno-moralnych dzieci / Urszula Dworska-Kaczmarczyk. Zdekonstruowany świat wartości XXI wieku miejscem (de)formacji charakteru młodego człowieka. Rzecz o młodości w labiryncie kłącza różni / Dorota Łażewska. Działalność Fundacji "Troska" jako propozycja zagospodarowania przestrzeni aksjologicznej młodych Polaków / Paweł Gnat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-331.101:59.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
POTRZEBA I SENS UCZENIA SIĘ: Życie człowieka / Ewa Wysocka ; Konieczność ciągłego uczenia się wyzwaniem w społeczeństwie informacyjnym / Agnieszka Długosz ; Wartości uczenia się w kontekście modelu edukacyjnego czynu / Wojciech Kojs ; Zdolność do uczenia się w kontekście integracji sensorycznej / Lucyna Smółka ; Nasze prywatne superkomputery / Aleksander Piecuch ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: Uczenie się wartości - wybrane aspekty. Zarys zagadnienia / Krystyna Chałas ; Człowiek w świecie wartości. Wartości w świecie człowieka / Urszula Ostrowska ; Determinanty pedagogicznych procesów wprowadzania w świat wartości / Waldemar Furmanek ; Model człowieka odniesieniem do opisu przedmiotu badań pedagogiki wartości / Waldemar Furmanek ; Uczyć się być człowiekiem / Waldemar Furmanek ; Uczenie się siebie. Rozpoznawanie jadyności i osobowej jednorazowości / Waldemar Furmanek ; Wychowanie do wartości i edukacja aksjologiczna / Waldemar Furmanek ; EDUKACJA A WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI: O nowym miejscu "uczenia się" w edukacji zdominowanej nowoczesną technologią i kulturą multimedialną ; Nauczanie - uczenie się w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori w świetle teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia / Marta Buk-Cegiełka ; Dewaluacja wartości uczenia się w szkołach zawodowych o kierunku samochodowym / Marek Wojsa ; Uczenie się i nauczanie prawa jako determinanty wychowania ku wartościom / Mirosław Wątroba ; WPROWADZANIE W ŚWIAT WARTOŚCI W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM I KULTUROWYM: O nauczaniu wychowującym w rodzinach ziemiańskich / Krzysztof Kraszewski ; Dziedzictwo kulturowe w edukacji dziecka - multimedia w ofercie krakowskich muzeów / Urszula Dworska-Kaczmarczyk, Katarzyna Myśliwiec ; Opozycja światło - ciemność w języku i kulturze (wybrane zagadnienia) ; Rozważania o autoedukacji w rodzinie / Ryszard Skrzypniak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf. nauk., 28-29 marca 2014 r., Rzeszów.
Streszcz. wł. przy ref.
Uniwersytet dziekuje swemu doktorowi honoris causa św. Janowi Pawłowi II ; Otwarcie konferencji ; Między mistyką a praktycznym działaniem - wzorce świetości w dobie potrydenckiego katolicyzmu. Próba naszkicowania problemu ; Relacja świadka ; Jan Paweł II - trwały ślad pontyfikatu. Między kontestacją a apostolstwem prawdy ; Kościół i eklezjologia św. Jana Pawła II. Zarys problematyki ; Jan Paweł II jako prawodawca i reformator Kościoła posoborowego ; Przywrócić sens cierpienia i godność cierpiącego ; Antropocentryczno-personalistyczna koncepcja mediów Jana Pawła II w kontekście rewolucji informacyjnej ; Karol Wojtyła - Jan Paweł II - mistrz słowa polskiego ; Jan Paweł II nauczyciel i wychowawca ; Nauczanie Jana Pawła II a kanon kształcenia i wychowania ; Jan Paweł II jako prototypowy bohater kultury polskiej. Świętość Jego Osoby w świetle badań empirycznych ; Świętość człowieka według Jana Pawła II ; Inkulturacja - strategia kulturowa Jana Pawła II ; Filozofia w poszukiwaniu ostatecznego sensu ; Otwarcie wystawy "Błogosławiony Jan Paweł II w fotografiach Adama Bujaka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 9 (2014))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
Streszcz. ang. przy pracach.
ZAGROŻENIA DLA INFORMATYKI I PRZEZ INFORMATYKĘ: Wykorzystanie technologii informacyjnej a zagrożenia „dla informatyki i przez informatykę” ; Zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnych ; Uzależnienie od komputera i Internetu (technologii internetowych) ; Nowoczesne technologie informatyczne – możliwości i zagrożenia ; Zapobieganie i zwalczanie zagrożeń za strony cyberprzestrzeni ; Jakość kształcenia a cyfrowa edukacja ; "Cyfrowa szkoła" – szansa, czy zagrożenie dla edukacji? ; W głębi Internetu – inne zastosowania informatyki ; Uzależnienia od Internetu ; WiFi WPA/WPA2 i bezpieczeństwo komunikacji ; WiFi WEP i bezpieczeństwo komunikacji. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W SZKOLE: Najnowsze teorie uczenia w epoce cyfrowej ; Postawa nauczyciela wykorzystującego w swojej pracy komputer ; Umiejętności informatyczne jednostki a jej wolność we współczesnej cyberprzestrzeni ; Rola systemu edukacji w kształtowaniu osobowości ucznia wobec wirtualizującego się świata ; Technologia informatyczna stosowana przez nauczyciela w edukacji matematycznej ; Remote Experiment in Terms of View of Didactics of Education ; Development and validation of multimedia teaching programs ; Związki technologii informacyjnych z neuroestetyką. Weryfikacja eyetrackingowa nieistniejących obrazów – przygotowanie badań ; Internet i e-learning w procesie kształcenia – w opinii użytkowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 10 (2015))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE: Technologiczny radar CISCO 2014 ; Jak oswoić osobę starszą z komputerem - aspekty dydaktyczne i psychologiczne ; Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i Internetu przez dzieci i młodzież w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Unii Europejskiej. Aspekty porównawcze ; Edukacja dorosłych w programie ERASMUS+ ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI: Analfabetyzm cyfrowy wyzwaniem dla dydaktyki informatyki ; Kształcenie informatyczne w szkole średniej - 30 lat później ; Obszary kultury technicznej pomijane w kształceniu ICT ; Technologia BYOD w polskich szkołach ; Kształcenie techniczne w ujęciu komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM ; Nauczanie programowania w polskim szkolnictwie ; Zastosowanie aplikacji pomiarowych w nauczaniu metrologii ; IKT vo výučbe predmetu technika na základnej škole ; Perspektíva reálnych experimentov vo vzdelávaní ; Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia ; Platformy e-learningowe - serwis internetowy o profilu dydaktycznym ; Platformy e-learningowe a kursy edukacyjne ; Automatyzacja procesu archiwizacji przyrostowej danych z wykorzystaniem Git ; Bezpieczeństwo systemu informatycznego jako proces ; Kontrola integralności kluczowych elementów systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 11 (2016))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych ; Niedostatki podziału cyfrowego ; Wykorzystanie technologii informacyjnej w projekcie edukacyjnym dotyczącym "dopalaczy" ; Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów ; Wirtualne zagrożenia dla rozwoju dzieci (na podstawie badań własnych). II. TIK A EDUKACJA: Oferta edukacyjna w ramach projektu "Informatyka - inwestycją w przyszłość" ; E-materiały dydaktyczne - wyzwania merytoryczne i organizacyjne ; E-podręczniki w nauczaniu matematyki ; Chmura obliczeniowa w edukacji - stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania ; Vplyv informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Overovanie vplyvu informačno-komunikačných technológií na výučbu ; Big data w relacji do procesów zmian w edukacji ; Nowe media - nowe problemy ; Postawa nauczyciela informatyki wobec pracy w szkole. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Symulatory wirtualnej rzeczywistości ; Badania symulacyjne w nauczaniu energoelektroniki ; Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego ; Ukrywanie pól w formularzu w Django z wykorzystaniem jQuery ; Potokowe przetwarzanie danych z dzienników systemowych z wykorzystaniem funkcji generatorów ; Wyznaczanie rozkładu geograficznego potencjalnego zagrożenia, w oparciu o zebrane zablokowane adresy IP z pliku hosts.deny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 12 (2017))
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczące mediów społecznościowych (s. 55) oraz artykuł dotyczący nauczania grafiki komputerowej i modelowania informatycznego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Przemyślu (s. 242-249).
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo słowacki.
Streszczenie angielskie przy pracach.
I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Style życia ludzi w społeczeństwie informacyjnym ; Idea smart living - idea inteligentnego, mądrego stylu życia ; Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna ; Społeczny wymiar technologii informacyjnych. Studia z informatyki społecznej na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie ; Rola mediów społecznościowych w edukacji - stan obecny i perspektywy rozwoju ; Edukacja z zakresu TIK a problem wiktymizacji człowieka doby społeczeństwa informacyjnego ; Mroczna strona internetu - TOR niebezpieczna forma cybertechnologii ; TIK A EDUKACJA: Kultura pracy komponentem aksjologii dydaktyki przedmiotów informatyczno-komunikacyjnych ; Wybrane meandry procesów cyfryzacji polskiej oświaty ; "Cyfrowa szkoła" - skok w przyszłość dydaktyki ; Znaczenie edukacji z zakresu techologii informacyjno-komunikacyjnej w przygotowaniu do cyfrowego życia ; Technologie mobilne w edukacji szkolnej ; Poszerzona rzeczywistość w edukacji ; Technologia poszerzonej rzeczywistości - korzyści i zagrożenia aplikacyjne ; Virtuálna realita a vzdelávanie ; Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych ; Programowanie może być interesujące - platforma Arduino ; Wykształcenie matematyczne a informatyka ; Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii - poziom gimnazjum ; Ewolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieli ; Stosunek nauczyciela do pracy własnej na podstawie jego kompetencji (w tym i informatycznych) ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Kształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3D ; Koncepcja modelu strumieniowego pobierania danych w czasie rzeczywistym notowań giełdowych ; Modyfikacja modelu aplikacji realizującej transakcje giełdowe na podstawie rzeczywistego strumienia danych o wartość dywident ; Modelowanie fizyczne układów mechatronicznych w środowisku SIMULINK-SIMSCAPE ; Wrzeciono CNC małej mocy jako obiekt badawczy dla metod CI na przykładzie detekcji prędkości ; Projektowanie aplikacji i interakcja z użytkownikiem ; Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego ; RECENZJE: Recenzja - "Edukacja wczesnoszkolna. Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko", wyd. Presscom, Wrocław 2015, ss. 240, ISBN: 978-83-64512-55-1 - kilka refleksji ; Recenzja - Howard Gardner, "Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce", wyd. MT BIZNES, Warszawa 2009, ss. 368, ISBN: 978-83-61732-04-4.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 13 (2018))
Bibliografia, netografia przy pracach.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Problemy informatyzacji współczesnego społeczeństwa ; Media cyfrowe a kultura ; Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych ; Personalizacja profili internetowych wyzwaniem dla współczesnej edukacji ; Humanista - inżynier, czyli o społecznym wymiarze informatyki ; Przetwarzanie danych biometrycznych w usługach elektronicznych ; Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej ; TIK A EDUKACJA: Wokół debaty "ed-tech". Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologii ; Postawy nauczycieli wobec edukacji informatycznej i medialnej w szkole ; Technologie informacyjne w nauczaniu geometrii w szkole podstawowej ; E-learning studentów na przykładzie uczelni wyższych w Szczecinie ; E-learning - zalety i wady z punktu widzenia studenta ; Polska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczością ; NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych ; Nowe sposoby nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ; Nie tylko najmłodsi programują! ; Raspberry Pi jako środowisko edukacyjne ; Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej ; Wyszukiwanie obiektów o podobnych cechach w bazie danych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji ; Operatory i ich przeciążanie w aspekcie programowania przetwarzania danych wielowymiarowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 14 (2019))
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie prac w języku angielskim.
TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Młode pokolenie w kulturze imagologicznej - wyzwania i zagrożenia rozwojowe / Ewa Wysocka ; Rola techologii informacyjno-komunikacyjnych w aktywizowaniu osób z niepełnosprawnościami / Katarzyna Garwol ; Kultura informacyjna komponentem bezpieczeństwa państwa i jego obywateli / Tadeusz Piątek ; Manipulacja informacją jednym z kulczowych problemów współczesnego świata mediów / Wojciech Czerski. TIK A EDUKACJA: Znaczenie uniwersytetów dziecięcych w kształtowaniu kompetencji cyfrowych dzieci / Danuta Morańska ; Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym - kilka obszarów potrzebnych zmian ; Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów / Agnieszka Długosz, Anna Koziorowska ; Niewykorzystywany edukacyjny potencjał ICT / Aleksander Piecuch ; Jakość kształcenia w ujęciu standardów cywilizacyjnych społeczeństwa informacyjnego / Marek Kęsy. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Projektowanie dydaktycznych systemów automatyki domowej / Stanisław Szabłowski ; Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO / Piotr Kisiel ; Wykorzystanie techniki AdaBoost w modelach opartych na regresji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji / Jacek Wołoszyn ; Zastosowanie programów cieniujących do modelowania odbicia rozproszonego / Artur Hermanowicz, Agnieszka Molga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 15 (2020))
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. TIK A SPOŁECZEŃSTWO: Ewa Wysocka, Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwiania cyberprzemocy? ; Katarzyna Garwol, Zawód celebryta? Cyberprzestrzeń płaszczyzną do uzyskania dochodów dzięki rozpoznawalności ; Aleksander Piecuch, Życie smart - ma swoją cenę ; Cz. II. TIK A EDUKACJA: Marek Kęsy, Projektowanie procesu kształcenia w ujęciu cywilizacyjnych standardów współczesnego społeczeństwa ; Marcin Musioł, Problemy studentów z pozycjonowania wychowania w edukacji informatycznej uczniów młodszych klas szkoły podstawowej ; Wojciech Czerski, Nowoczesny nauczyciel akademicki w dobie COVID-19 ; Piotr Kisiel, Projektowanie modeli trójwymiarowych w szkole średniej z użyciem oprogramowania Open Source Blender ; Cz. III. NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE: Stanisław Szabłowski, Projektowanie mechatroniczne w środku Simcenter Amesim 1 D ; Sławomir Iskierka, Tworzenie aplikacji interaktywnych w wybranych środowiskach 3 D ; Iwona Iskierka, Techniki grafiki komputerowej w reklamie ; Agnieszka Molga, Mikołaj Płachta, Modelowanie trójwymiarowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Informatyki, ISSN 2083-3156 ; 8 (2013))
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
WSPÓŁCZESNY WYMIAR EDUKACJI: Przemiany edukacji pod wpływem technologii informacyjno-komunikacyjnych ; Wykorzystanie nowoczesnych technologii teleinformatycznych w procesie kształcenia ustawicznego ; Technologia dla edukacji. PRZETWARZANIE INFORMACJI: Antropoinfosfera współczesnego człowieka ; Mind mapping jako nowoczesna technika permanentnego uczenia się i zarządzania ; Analiza możliwości wykorzystania chmury obliczeniowej w permanentnej edukacji. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W PROCESIE CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ: Edukacyjna cyberprzestrzeń dla każdego ; Rozwój osobowy czlowieka w ujęciu kapitału ludzkiego organizacji ; Nauczanie multimedialne ; Vedecká poznámka a teoria k učietel'skej profesii technických predmetov.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101394 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej