Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(135)
Forma i typ
Książki
(135)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(152)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(32)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(107)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(8)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(4)
Filia 15 (Lwowska 60)
(4)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Nowak Edward (1951- )
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Sawicki Jarosław
(5)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(4)
Milewska Mariola
(4)
Stasiak Andrzej
(3)
Sznajder Andrzej
(3)
Włodarczyk Bogdan
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bieryło Marta
(2)
Borg James
(2)
Budnikowski Adam (1948- )
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Górska Grażyna
(2)
Jasiecki Krzysztof (1960- )
(2)
Jędrysiak Tadeusz
(2)
Kurczewska Urszula
(2)
Mankiw N. Gregory
(2)
Molęda-Zdziech Małgorzata
(2)
Penc Józef
(2)
Pruss Adrian
(2)
Prączko Anna
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Spencer J. L
(2)
Sudoł Stanisław (1928- )
(2)
Szopa Bogumiła
(2)
Taylor Mark P. (1958- )
(2)
Tokarski Tomasz (1967- )
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adamczyk Adam
(1)
Adamowicz Elżbieta
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Ankiel-Homa Magdalena
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Begg David K. H
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Black Sam (1915-1999)
(1)
Blaik Piotr
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buczkowska Anna
(1)
Burda Michael C
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Caples John (1900-1990)
(1)
Chlewińska Iwona
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Czarnecka Barbara (zarządzanie)
(1)
Czarny Bogusław
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czech Katarzyna
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Dorosz Andrzej (1943- )
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Dyrda Grażyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Dziembała Małgorzata
(1)
Fedan Roman (1937- )
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Francis Jack Clark
(1)
Gabryelczyk Katarzyna
(1)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Glinka Beata
(1)
Grzegorczyk Adam M
(1)
Grzelońska Urszula (1939- )
(1)
Górski Marian (ekonomia)
(1)
Hahn Fred E. (1925- )
(1)
Hereźniak Marta
(1)
Hodgson Susan
(1)
Hollins Bill
(1)
Ickiewicz Janina
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz (1944- )
(1)
Jelonek Adam W. (1968- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Kaczmarczyk Stanisław
(1)
Kaczmarek Jacek (1960- )
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaczorowski Paweł (1974- )
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Katzenbach Jon R. (1932- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Kowal Edward
(1)
Kozarzewski Piotr (1960- )
(1)
Kozielski Robert
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk Agnieszka
(1)
Krupski Rafał (?-2014)
(1)
Kucińska-Landwójtowicz Aneta
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Leary-Joyce Judith
(1)
Lendzion Jarosław Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(131)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(20)
Menedżerowie
(8)
Przedsiębiorcy
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Hotelarze
(2)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Logistycy
(1)
Pracownicy działów personalnych
(1)
Studenci
(1)
Szkoły policealne
(1)
Temat
Zarządzanie
(17)
Przedsiębiorstwo
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Turystyka
(7)
Globalizacja
(5)
Marketing
(5)
Hotelarstwo
(4)
Rachunkowość
(4)
Ekonomia matematyczna
(3)
Gastronomia
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Makroekonomia
(3)
Mikroekonomia
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
Podatek
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Rachunkowość zarządcza
(3)
Sport
(3)
Spożycie
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
Usługi turystyczne
(3)
Budżety rodzinne
(2)
Ekonometria
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Grupy nacisku
(2)
Grupy społeczne
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Koszty
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Kredyt
(2)
Kultura
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Modele matematyczne
(2)
Negocjacje
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Organizacja
(2)
Outsourcing
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Reklama
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek pracy
(2)
Sekretarki i sekretarze
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Turystyka kulinarna
(2)
Usługi
(2)
Wsie
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Azjaci
(1)
Banki
(1)
Benchmarking
(1)
Bilans księgowy
(1)
Bogactwo
(1)
Chińczycy
(1)
Controlling
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cło
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka biznesu
(1)
Filipińczycy
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fizjonomika
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Gesty
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gleba
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Hindusi
(1)
Hotele
(1)
Innowacje
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Islam
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkurencja
(1)
Koreańczycy
(1)
Korupcja
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryzys finansowy
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Europa
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(38)
Podręcznik
(21)
Opracowanie
(11)
Podręcznik akademicki
(11)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Encyklopedie
(1)
Kompendium
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Raport z badań
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Zarządzanie i marketing
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Transport i logistyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
135 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [205]-212.
PRODUKT TURYSTYCZNY: Istota i cecha produkru turystycznego ; Rodzaje produktów turystycznych ; Dobra i usługi jako główne składniki produktu turystycznego ; Cykl życia produktu turystycznego ; ZNACZENIE MARKI W KSZTAŁTOWANIU PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH: Istota i cechy markowych produktów turystycznych ; Rola marki w kształtowaniu produktów turystycznych ; Tutystyczny łańcuch wartości produktów markowych ; Kreowanie marki produktu turystycznego na obszarch przyrodniczo cennych ; UWARUNKOWANIA TWORZENIA I WDRAŻANIA WYBRANYCH POLSKICH MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH : Koncepcja kształtowania produktów turystycznych i zarządzanie nimi ; Polskie doświadczenia w tworzeniu i wdrażaniu markowych produktów turystycznych ; Tworzenie i wdrażanie wybranych markowych produktów turystycznych na obszarch przyrodniczo cennych ; Ocena kreowania i wdrażania markowych produktów turystycznych na obszarach przyrodniczo cennech ; Bariery i szanse wprowadzania na rynek markowych produktów turystycznych ; PROCES KSZTAŁTOWANIA I WDRAŻANIA MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA OBSZARACH PRZYRODNICZO CENNYCH: Model tworzenia i kreowania markowych produktów turystycznych ; Podmioty odpowiedzialne za kształtowanie i wdrażanie markowych produktów turystycznych ; Kształtowanie markowych produktów turystycznych na obszarach przyrodniczo cennych ; Kierunek tworzenia oraz kreowanie markowych produktów turystycznych i zarządzanie nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing sportu / Andrzej Sznajder. - Wyd. 2. zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. - 316 s. : il., fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [311]-316.
ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEGO SPORTU - PROFESJONALIZACJA, KOMERCJALIZACJA I GLOBALIZACJA: Profesjonalizacja i komercjalizacja sportu ; Umiędzynarodowienie i globalizacja sportu ; KONCEPCJE MARKETINGU SPORTU I JEGO UWARUNKOWANIA: Relacja między sportem a biznesem ; Marketing przez sport ; Marketing sportu ; Etapy rozwoju marketingu sportu ; ANALIZA STUDIÓW PRZYPADKÓW: Marketing przez sport w kampanii promocyjnej firmy Coca-Cola "Uwolnij radość" ; Koncepcja powiązań między biznesem a sportem. Przypadek firmy Comarch i KS Cracovia ; Połączenie Lecha Poznań i Amiki Wronki jako fuzja komplementarna ; Nowa strategia marketingowa klubu FC Barcelona ; CHARKTERYSTYKA RYNKU SPORTU: Specyficzne cechy rynku sportu ; Rodzaje podmiotów na rynku sportu ; Kluby sportowe jako podmioty prowadzące działania marketingowe i źródła ich przychodów ; Rynek sportu a rynek reklamowo-sponsoringowy (promocyjny) ; Pierwotny a wtórny rynek sportu ; Liga sportu profesjonalnego jako rynek i zagadnienie równowagi sił konkurentów ; PODMIOTY NA RYNKU SPORTU: Nabywcy (kibice) na rynku sportu i segmentacja rynku ; Pośrednicy na rynku sportu i inne firmy usługowe ; Zarządzanie relacjami z klientami organizacji sportowych ; PRODUKTY SPORTU: Istota produktów sportu ; Produkty sportu sprzedawane w sposób scentralizowany i zdecentralizowany ; Infrastruktura sportu ; Produkty klubowe-merchandising ; Prawa telewizyjne jako produkty sportu ; Marka organizacji sportowych i strategie marki ; ANALIZY STUDIÓW PRZYPADKÓW: Produkty Bundesligi i sposoby pozyskiwania przychodów przez organizację nią zarządzającą ; English Premier League. Produkty i źródła przychodów ; Zmiana systemu identyfikacji wizualnej Międzynarodowej Federacji Koszkówki (FIBA) ; DYSTRYBUCJA I CENY PRODUKTÓW SPORTU: Pośrednicy handlowi i systemu dystrybucji ; Sposoby ustalania cen i strategie cenowe ; PROMOCJA ORGANIZACJI SPORTOWYCH: Charakterystyka promocji i przydatności różnych jej form w marketingu sportu ; Zakres decyzji promocyjnych organizacji sportowych ; Formy promocji stosowane przez organizacje sportowe ; NOWE MEDIA W MARKETINGU ORGANIZACJI SPORTOWYCH: Charakterystyka Inernetu i jego przydatność w marketingu sportu ; Działania promocyjne organizacji sportowych w Internecie i programy lojalności ; Charakterystyka witryny WWW w marketingu klubu sportowego ; Web 2.0-media społecznościowe w marketingu sportu ; SPONSORING SPORTU: Charakterystyka sponsoringu sportu i jego uwarunkowania ; Rozwój sponsoringu i czynniki zwiększające szanse organizacji sportowych na pozyskiwanie sponsorów ; Rodzaje sponsoringu ; Zakres decyzji podejmowanych przez sponsora ; Analiza skuteczności i efektywności sponsoringu ; Zasady opracowywania właściwej oferty dla sponsora przez organizację sportową ; Marketing podstępny jako działania zagrażające skuteczności sponsoringu ; ANALIZY STUDIÓW PRZYPADKÓW: Oferta ATP dla sponsorów ; Promocja Pepsi coli na piłkarskich mistrzostwach świata w RPA ; We are tennis-bank BNP Paribas jako sponsor tenisa ; Be There with Hyundai - mistrzostwa świata w piłce nożnej RPA 2010 ; STRATEGIE MARKETINGOWE ORGANIZACJI SPORTOWYCH: Marketingowe strategie rozwoju organizacji sportowych ; Strategie aliansów marketingowych organizacji sportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sport jako biznes w czasach globalizacji / Andrzej Sznajder. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 208 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia i netografia na stronach [203]-208.
I. SPORT JAKO BIZNES: 1. Światowy biznes sportu w kontekście zainteresowania sportem na świecie ; 2. Rodzaje profesjonalnych organizacji sportowych i proces ich przekształcania w organizacje biznesowe ; 3. Specyfika klubów sportowych jako przedsiębiorstw ; II. TEORIE INTERNACJONALIZACJI I ICH ODNIESIENIE DO SPORTU JAKO BIZNES: 1. Koncepcja internacjonalizacji i jej motywy. Internacjonalizacja a globalizacja ; 2. Tradycyjne modele internacjonalizacji ; 3. Pozostałe modele internacjonalizacji: Internacjonalizacja niekonwencjonalna ; Model sieciowy internacjonalizacji ; Przedsiębiorstwa globalne od początku - born global ; 4. Uwarunkowania internacjonalizacji organizacji sportowych - makro- i mikrootoczenie klubów sportowych ; 5. Internacjonalizacja jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa i jej zastosowanie przez organizacje sportowe ; III. SPORT JAKO CZYNNIK INTERNACJONALIZACJI GOSPODARKI: 1. Internacjonalizacja sportu a internacjonalizacja przez sport ; 2. Kształtowanie za granicą wizerunku krajów i miast dzięki międzynarodowym sukcesom sportowców ; 3. Kształtowanie dzięki sportowi wizerunku marek produktów za granicą ; IV. ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI DLA KLIENTÓW KLUBU SPORTOWEGO I INTERNACJONALIZACJA JEGO ELEMENTÓW: 1. Charakterystyka łańcucha wartości dla klientów klubu sportowego ; 2. Internacjonalizacja pozyskiwania zasobów: Rodzaje umiędzynarodawianych zasobów ; Umiędzynarodawianie zasobów ludzkich ; Internacjonalizacja zasobów finansowych klubów ; 3. Internacjonalizacja procesu szkoleniowego - akademie sportowe klubów za granicą ; 4. Internacjonalizacja marketingu i sprzedaży ; 5. Strategie aliansów marketingowych w internacjonalizacji klubów sportowych ; 6. Internacjonalizacja operatorów stadionów ; 7. Internacjonalizacja przez działania marketingowe w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[152].
I . ODPADY: Źródła i przyczyny powstawania odpadów ; Gospodarowanie odpadami ; Klasyfikacja odpadów ; II. EKOLOGICZNE, EKONOMICZNE I PRAWNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI ODPADAMI: Ekologiczne podejście do gospodarowania zasobami ; Ekonomiczne uzasadnienie zagospodarowania odpadów ; Prawne uwarunkowania gospodarki odpadami ; III. LOGISTYKA W KSZTAŁTOWANIU STRUMIENI ZWROTNYCH: Od modelu liniowego do zamykania cyklu gospodarowania ; Logistyka zwrotna jako koncepcja kształtowania przepływów odpadów ; Przedmiot, cele i zadania logistyki zwrotnej ; System logistyczny gospodarowania odpadami ; IV. ZADANIA LOGISTYKI ZWROTNEJ W SYSTEMACH GOSPODARKI ODPADAMI: Zadania logistki zwrotnej w systemach gromadzenia odpadów ; Zadania logistyki zwrotnej w zakresie transportu odpadów ; Zadania logistyki zwrotnej w sytemach gospodarowania odpadów ; V. LOGISTYKA ZWROTNA W ŁAŃCUCHACH DOSTAW: Łańcuch dostaw a działania logistyki zwrotnej ; Rola logistyki zwrotnej w konfigurowaniu łańcuchów dostaw ; Logistyka zwrotna a strategia "pull-push" - praktyka gospodarowania odpadami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
1. GLOBALIZACJA I JEJ OBLICZA, Ewa Ślęzak: 1. Wstęp ; 2. Rys historyczny zjawiska ; 3. Globalizacja na gruncie teoretycznym ; 4. Globalizacja w ujęciu ekonomicznym ; 5. Globalizacja społeczno-kulturowa ; 6. Podsumowanie: narracje globalizacji ; II. GLOBALIZACJA A MOBILNOŚĆ, Ewa Ślęzak: 1. Wstęp ; 2. Istota mobilności ; 3. Teorie mobilności ; 4. Podróże ludzi i przedmiotów ; 5. Mobilność wyobrażeniowa i podróże wirtualne ; 6. Podsumowanie ; III. GLOBALIZACJA BIEDY I WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO, Michał Michorowski: 1. Wstęp ; 2. Nierówności w obecnym świecie ; 3. Bieda i wykluczenie społeczne w ujęciu teoretycznym ; 4. Determinanty biedy i wykluczenia społecznego ; 5. Globalizacja a bieda i wykluczenie społeczne ; 6. Monitoring biedy i wykluczenia społecznego w świecie ; 7. Zwalczanie ubóstwa i wykluczenia społecznego ; 8. Podsumowanie ; IV. GLOBALIZACJA A RYNEK PRACY, Bogumiła Szopa: 1. Wstęp ; 2. Ewolucja pracy jako kategorii społeczno-ekonomicznej ; 3. Mechanizm oddziaływania globalizacji i integracji na rynek pracy ; 4. Rola korporacji transnarodowych ; 5. Deregulacja rynków pracy ; 6. Wątpliwości dotyczące kosztów pracy ; 7. Społeczne konsekwencje zmian na rynkach pracy ; 8. Przypadek Polski ; 9. Podsumowanie ; V. SYSTEM EMERYTALNY W POLSCE W KONTEKŚCIE ZMIAN DEMOGRAFICZNYCH, Rafał Sieradzki, Michał Thlon: 1. Wstęp ; 2. Ewolucja i uwarunkowania systemów emerytalnych ; 3. Zmiany demograficzne na świecie i ich konsekwencje ; 4. Dylematy dotyczące rozwiązań emerytalnych ; 5. System emerytalny - przypadek Polski: Charakterystyka dotychczasowego systemu ; Adekwatność dochodowa powszechnego systemu emerytalnego ; Proponowane rozwiązania ; 6. Podsumowanie ; VI. GLOBALIZACJA A SPORT, Mariola Mamcarczyk: 1. Wstęp ; 2. Sport wyczynowy i rekreacyjny a codzienne funkcjonowanie człowieka ; 3. Aktywność sportowa a finanse ; 4. Wpływ globalizacji na sport ; 5. Etyka sportowa ; 6. Podsumowanie ; VII. KONCEPCJA NOWEGO JEDWABNEGO SZLAKU JAKO ELEMENT CHIŃSKIEJ STRATEGII "GO GLOBAL", Dominika Choroś-Mrozowska, David Clowes: 1. Wstęp ; 2. Globalizacja z chińską "twarzą" ; 3. Chińska koncepcja Nowego Jedwabnego Szlaku ; 4. Nowy Jedwabny Szlak - korzyści i koszty dla gospodarki chińskiej ; 5. Nowy Jedwabny Szlak w perspektywie regionalnej i globalnej ; 6. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki sondażowych badań opinii / Mirosław Szreder. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 254 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [249]-254.
1. Cele i zakres badań opinii; 2. Proces projektowania badania opinii; 3. Charakterystyka technik wyboru próby; 4. Liczebność próby respondentów w badaniach opinii; 5. Metody obserwacji statystycznej; 6. Błędy w badaniach sondażowych opinii; 7. Wybrane metody wnioskowania statystycznego o opiniach badanej populacji; 8. Przykłady projektowania i organizacji badań sondażowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [427]-429.
1. KEYNESOWSKI MODEL MNOŻNIKA: 1.1. Wprowadzenie ; 1.2. Mnożnik w gospodarce bez państwa ; 1.3. Mnożnik w gospodarce z państwem ; 1.4. Uogólnienie modelu mnożnika Keynesa ; 1.5. Podsumowanie ; 1.6. Testy i zadania. 2. KEYNESISTOWSKI MODEL IS-LM. POPYTOWE UJĘCIE RÓWNOWAGI KRÓTKOOKRESOWEJ: 2.1. Wprowadzenie ; 2.2. Model IS-LM: 2.2.1. Model z liniowymi funkcjami popytu, 2.2.2. Model z ogólnymi funkcjami popytu ; 2.3. Rozszerzony model IS-LM: 2.3.1. Model z liniowymi funkcjami popytu, 2.3.2. Model z ogólnymi funkcjami popytu ; 2.4. Podsumowanie ; 2.5. Testy i zadania. 3. POLITYKA MAKROEKONOMICZNA PRZY PEŁNYM WYKORZYSTANIU ZDOLNOŚCI PRODUKCYJNYCH. PODAŻOWE UJĘCIE RÓWNOWAGI KRÓTKOOKRESOWEJ: 3.1. Wprowadzenie ; 3.2. Model z liniowymi funkcjami popytu, 3.3. Model z ogólnymi funkcjami popytu ; 3.4. Podsumowanie ; 3.5. Testy i zadania. 4. KEYNESISTOWSKI MODEL WZROSTU GOSPODARCZEGO DOMARA: 4.1. Wprowadzenie ; 4.2. Założenia modelu ; 4.3. Równowaga modelu. Problem ostrza noża ; 4.4. Podsumowanie ; 4.5. Testy i zadania. 5. NEOKLASYCZNY MODEL WZROSTU GOSPODARCZEGO SOLOWA: 5.1. Wprowadzenie ; 5.2. Założenia modelu Solowa ; 5.3. Równowaga modelu ; 5.4. Model Solowa z funkcją produkcji Cobba-Douglasa ; 5.5. Złota reguła akumulacji Phelpsa ; 5.6. Podsumowanie ; 5.7. Testy i zadania. 6. MODELE WZROSTU MANKIWA-ROMERA-WEILA I NONNEMANA-VANHOUDTA: 6.1. Wprowadzenie ; 6.2. Model Mankiwa-Romera-Weila ; 6.3. Złota reguła akumulacji w modelu Mankiwa-Romera-Weila ; 6.4. Model Nonnemana-Vanhoudta ; 6.5. Złota reguła akumulacji w modelu Nonnemana-Vanhoudta ; 6.6. Podsumowanie ; 6.7. Testy i zadania. 7. EFEKTY SKALI A WZROST GOSPODARCZY: 7.1. Wprowadzenie ; 7.2. Efekty skali w modelu typu Solowa ; 7.3. Efekty skali w modelu typu Mankiwa-Romera-Weila ; 7.4. Efekty skali w modelu typu Nonnemana-Vanhoudta ; 7.5. Podsumowanie ; 7.6. Testy i zadania. 8. MODELE OPTYMALNEGO STEROWANIA: 8.1. Wprowadzenie ; 8.2. Model Ramseya ; 8.3. Model Lucasa ; 8.4. Model Romera ; 8.5. Optymalne sterowanie w modelu typu Mankiwa-Romera-Weila ; 8.6. Optymalne sterowanie w modelu typu Nonnemana-Vanhoudta ; 8.7. Podsumowanie, 8.8. Testy i zadania. 9. WYBRANE MODELE RYNKU PRACY: 9.1. Wprowadzenie ; 9.2. Neoklasyczny model rynku pracy ; 9.3. Keynesistowski model rynku pracy ; 9.4. Akumulacja kapitału a wzrost zatrudnienia w długim okresie ; 9.5. Podsumowanie ; 9.6. Testy i zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [391].
1. MODELE WYBORU KONSUMENTA: 1.1. Wprowadzenie ; 1.2. Podstawowe pojęcia ; 1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług: 1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności, 1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności ; 1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług: 1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności, 1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności ; 1.5. Podsumowanie ; 1.6. Testy i zadania. 2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA: 2.1. Wprowadzenie ; 2.2. Modele dwuokresowe: 2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego, 2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego, 2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego ; 2.3. Model n-okresowy ; 2.4. Podsumowanie ; 2.5. Testy i zadania. 3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI: 3.1. Wprowadzenie ; 3.2. Założenia modelu ; 3.3. Rozwiązanie modelu ; 3.4. Uogólnienie modelu ; 3.5. Podsumowanie ; 3.6. Testy i zadania. 4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA: 4.1. Wprowadzenie ; 4.2. Podstawowe pojęcia ; 4.3. Koszty i ich rodzaje ; 4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości: 4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji, 4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji ; 4.5. Podsumowanie ; 4.6. Testy i zadania. 5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ: 5.1. Wprowadzenie ; 5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku ; 5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów ; 5.4. Podsumowanie ; 5.5. Testy i zadania. 6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU: 6.1. Wprowadzenie ; 6.2. Równowaga czystego monopolu: 6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku, 6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu ; 6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu: 6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej, 6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku, 6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej, 6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców ; 6.4. Podsumowanie ; 6.5. Testy i zadania. 7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU: 7.1. Wprowadzenie ; 7.2. Modele duopolu: 7.2.1. Duopol Cournota, 7.2.2. Duopol Stackelberga, 7.2.3. Duopol Bertranda ; 7.3. Modele oligopolu: 7.3.1. Oligopol Cournota, 7.3.2. Oligopol Stackelberga, 7.3.3. Oligopol Bertranda ; 7.4. Podsumowanie ; 7.5. Testy i zadania. 8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI: 8.1. Wprowadzenie ; 8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej: 8.2.1. Popyt na kapitał i pracę, 8.2.2. Popyt na n czynników produkcji ; 8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu: 8.3.1. Popyt na kapitał i pracę, 8.3.2. Popyt na n czynników produkcji ; 8.4. Podsumowanie ; 8.5. Testy i zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [440]-444.
Cz. 1. PODSTAWY KONCEPCYJNE MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO: 1. Istota i reguły marketingu bezpośredniego, 2. Baza danych; Cz. 2. ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM BEZPOŚREDNIM: 3. Analizy marketingowe oparte na bazach danych, 4. Planowanie strategii w marketingu bezpośrednim, 5. Realizacja działań marketingu bezpośredniego, 6. Kontrola i pomiar efektywności marketingu bezpośredniego; Cz. 3. INSTRUMENTY MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO: 7. Reklama zwrotnego odzewu, 8. Przesyłka pocztowa, 9. Katalog sprzedaży wysyłkowej, 10. Telemarketing, 11. Marketing bezpośredni w Internecie; ANEKSY.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług hotelarskich / Marek Turkowski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 281 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [276]-278. Indeks.
Rozdz. 1. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ HOTELARSTWA: 1.1. Pojęcie hotelu i zakładu hotelarskiego ; 1.2. Ważniejsze pojęcia związane z hotelarstwem: 1.2.1. Usługi hotelarskie, 1.2.2. Hotelarstwo a gastronomia, 1.2.3. Łańcuch i grupa hoteli ; 1.3. Najważniejsze mierniki charakteryzujące hotelarstwo i jego usługi ; 1.4. Najważniejsze cechy usługi hotelarskiej: 1.4.1. Jedność miejsca produkcji i konsumpcji usługi, 1.4.2. Komplementarność usług, 1.4.3. Inne cechy usługi hotelarskiej ; 1.5. Rozwój i wielkość bazy usługowej hotelarstwa w Polsce ; 1.6. Hotelarstwo a globalizacja. Rozdz. 2. USŁUGA HOTELARSKA JAKO PRODUKT: 2.1. Istota produktu ; 2. Potrzeby człowieka a usługi hotelarskie: 2.2.1. Hotel jako cel podróży ; 2.3. Niektóre elementy produktu a zaspokojenie potrzeb klienta: 2.3.1. Potrzeba zamieszkania, 2.3.2. Potrzeba posiłku, 2.3.3. Potrzeba bezpieczeństwa, 2.3.4. Potrzeba komunikacji, 2.3.5. Potrzeba pracy, 2.3.6. Potrzeba rekreacji, 2.3.7. Potrzeba rozrywki, 2.3.8. Potrzeby podróżnych niepełnosprawnych, 2.3.9. Potrzeba opieki nad dziećmi, 2.3.10. Elastyczność oferty - jej uwarunkowania, 2.3.11. Potrzeby wyższych rzędów ; 2.4. Usługa hotelarska a użyteczność produktu: 2.4.1. Cykl życia produktu, 2.4.2. Pojęcie nowego produktu, 2.4.3. Przedłużanie cyklu życia produktu, 2.4.4. Zmiany warunków zamieszkania a rozwój usług hotelarskich, 2.4.5. Postęp techniczno-ekonomiczny ; 2.5. Segmentacja rynku: 2.5.1. Indywidualni goście przybywający na wypoczynek, 2.5.2. Indywidualni goście podróżujący służbowo, 2.5.3. Konferencje pobytowe, 2.5.4. Grupy turystyczne, 2.5.5. Konferencje miejscowe, 2.5.6. Klienci przejezdni, 2.5.7. Klienci miejscowi, 2.5.8. Bankiety i inne imprezy gastronomiczne ; 2.6. Niektóre kierunki rozwoju produktu: 2.6.1. Aktywny wypoczynek, 2.6.2. Wypoczynek na wsi, 2.6.3. Komfort w wiejskim otoczeniu, 2.6.4. Hotel-leśniczówka, 2.6.5. Hotele trzeciego wieku, 2.6.6. Hotelarstwo sanatoryjne, 2.6.7. SPA w hotelu, 2.6.8. Usługi hotelarskie jako działalność uzupełniająca, 2.6.9. Automatyzacja usług, 2.6.10. Outsourcing, 2.6.11. Posiłki w systemie bufetu, 2.6.12. Businesswomen w hotelu, 2.6.13. Hotel-igloo, 2.6.14. Hotel w zamku, 2.6.15. Hotel w fabryce. Rozdz. 3. JAKOŚĆ USŁUG HOTELARSKICH: 3.1. Marketingowe znaczenie opinii klienta: 3.1.1. Zależność między jakością a popytem, 3.1.2. Przepływ informacji od klientów, 3.1.3. Skargi klientów jako źródło inspiracji, 3.1.4. Pozyskiwanie opinii klienta, 3.1.5. Znaczenie właściwego reagowania na reklamacje, 3.1.6. Jakość - pojęcie subiektywne czy obiektywne?, 3.1.7. Aspekty oceny jakości usług ; 3.2. Jakość usług a kategoryzacja: 3.2.1. Kategoryzacja zakładów hotelarskich w Polsce, 3.2.2. Kategoryzacja zakładów hotelarskich we Francji, 3.2.3. Kategoryzacja zakładów hotelarskich w Niemczech, 3.2.4. Porównanie norm kategoryzacyjnych w niektórych krajach, 3.2.5. Marketingowe znaczenie kategoryzacji ; 3.3. Zarządzanie przez jakość (TQM): 3.3.1. Znaczenie klienta w systemie jakości, 3.3.2. Proces tworzenia jakości i jego ocena ; 3.4. Jakość usług hotelarskich a normy ISO ; 3.5. Systemy jakości usług w niektórych łańcuchach hoteli: 3.5.1. System jakości w hotelach grupy Accor, 3.5.2. Audyty jakości usług w łańcuchach hoteli ; 3.6. Inne systemy oceny jakości usług: 3.6.1. Rekomendacja zakładów, 3.6.2. Konkurs Złoty Klucz, 3.6.3. Inne konkursy, 3.6.4. Porównanie różnych systemów oceny jakości usług, 3.6.5. Jakość jako pojęcie obiektywne ; 3.7. Zakłócenia jakości usług hotelarskich i sposoby przeciwdziałania ; 3.8. Ekonomiczne aspekty jakości usług hotelarskich: 3.8.1. Jakość usług hotelarskich a koszty z tytułu amortyzacji, 3.8.2. Jakość usług hotelarskich a koszty osobowe, 3.8.3. Jakość usług hotelarskich a koszty materiałów i surowców, 3.8.4. Jakość usług hotelarskich a koszty remontów i wyposażenia, 3.8.5. Jakość usług hotelarskich a usługi obce. Rozdz. 4. CENY W HOTELARSTWIE: 4.1. Uwagi wstępne ; 4.2. Cena - nieodłączny element produktu ; 4.3. Związek cen z różnymi parametrami ekonomicznymi: 4.3.1. Związek cen z popytem, 4.3.2. Ceny a koszty, 4.3.3. Ceny a działalność przedsiębiorstw konkurencyjnych, 4.3.4. Cena a ryzyko zapłaty, 4.3.5. Ceny usług a rynek pieniężny, 4.3.6. Ceny a jakość usług. Ceny sprawiedliwe ; 4.4. Podwyżki cen ; 4.5. Obniżki cen: 4.5.1. Zagadnienie zmienności kosztów w hotelarstwie, 4.5.2. Granice obniżek cen, 4.5.3. Obniżki cen dla turystyki grupowej, 4.5.4. Pozasezonowe obniżki cen, 4.5.5. Obniżki cen a pogorszenie się jakości usług, 4.5.6. Zastosowanie strategii zróżnicowania cen do celów obniżki cen ; 4.6. Równowaga cen na rynku usług hotelarskich: 4.6.1. Cena równowagi, 4.6.2. Równowaga cen wobec produktów konkurencyjnych, 4.6.3. Równowaga cen wewnątrz przedsiębiorstwa ; 4.7. Ceny usług dodatkowych ; 4.8. Techniki tworzenia cen: 4.8.1. Usługi hotelarskie a kosztowa kalkulacja cen, 4.8.2. Kalkulacja cen oparta na parametrach jakościowych, 4.8.3. Pierwsza cena w nowym hotelu, 4.8.4. Kalkulacja cen w gastronomii ; 4.9. Inne zagadnienia związane z cenami: 4.9.1. Elastyczność polityki cen, 4.9.2. Ekspozycja cen - cenniki, jadłospisy, oferty. Rozdz. 5. PROMOCJA USŁUG HOTELARSKICH: 5.1. Promocja jako strategia marketingowa ; 5.2. Funkcje i środki reklamy ; 5.3. Public relations ; 5.4. Sponsoring ; 5.5. Sprzedaż osobista jako środek promocji ; 5.6. Telemarketing ; 5.7. Programy lojalnościowe: 5.7.1. ACCOR Favourite Guest Card, 5.7.2. Orbis Gold Club ; 5.8. Grupa hoteli jako ułatwienie promocji: 5.8.1. Minotel, 5.8.2. Polskie grupy hoteli, 5.8.3. Inne rozwiązania ; 5.9. Inne formy promocji ; 5.10. Znak towarowy w hotelarstwie ; 5.11. Planowanie działań promocyjnych. Rozdz. 6. SPRZEDAŻ USŁUG HOTELARSKICH: 6.1. Rynek usług hotelarskich: 6.1.1. Charakterystyka nabywców, 6.1.2. Strategia dystrybucji, 6.1.3. Jedność polityki handlowej przedsiębiorstwa hotelarskiego ; 6.2. Proces sprzedaży: 6.2.1. Znaczenie baz danych, 6.2.2. Rola ludzi w sprzedaży usług, 6.2.3. Cechy sprzedawcy, 6.2.4. Efekt pierwszego wrażenia, 6.2.5. Rozmowa telefoniczna, 6.2.6. Znaczenie sprzedaży osobistej, 6.2.7. Cross-selling ; 6.3. Sprzedaż a internet ; 6.4. Sprzedaż dla klientów indywidualnych ; 6.5. Sprzedaż dla biur podróży ; 6.6. Sprzedaż usług obcych przez zakład hotelarski. Rozdz. 7. MIEJSCE MARKETINGU W PRZEDSIĘBIORSTWIE HOTELARSKIM: 7.1. Organizacja działań marketingowych ; 7.2. Elementy planowania marketingowego ; 7.3. Tworzenie oferty ; 7.4. Badania rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-640.41/.42 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [366]-387. Indeks.
I. Socjologia jako dyscyplina naukowa ; II. Osobowość społeczna i proces jej kształtowania ; III. Więź społeczna ; IV. Kultura i jej podstawowe funkcje ; V. Zbiorowości społeczne ; VI. Struktura społeczna i nierówności społeczne ; VII. Świat społeczny a proces globalizacji ; VIII. Ważniejsze zjawiska i procesy społeczne ; IX. Społeczeństwo polskie w okresie transformacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-[163].
I. KREDYT W TEORII WYBORU GOSPODARSTWA DOMOWEGO: 1. Pojęcie kredytu i uwagi definicyjne ; 2. Wybór międzyokresowy gospodarstwa domowego: Międzyokresowe ograniczenie budżetowe ; Preferencje gospodarstwa domowego ; Optymalny plan konsumpcji w modelu dwuokresowym ; 3. Teoria cyklu życia i teoria dochodu permanentnego ; 4. Konsumpcja gospodarstwa domowego w warunkach ograniczonej płynności ; 5. Behawioralne aspekty procesu kredytowania ; 6. Podsumowanie ; II. REGULACJA RYNKU KREDYTÓW DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH: 1. Przyczyny zawodności rynku kredytów ; 2. Regulacje normatywne rynku kredytów: Ustawa o kredycie konsumenckim ; Wymiana informacji o zobowiązaniach kredytowych konsumentów ; Pożyczki w systemie konsorcyjnym (argentyńskim) ; Ograniczenie maksymalnej wysokości odsetek ; 3. Responsible lending a samoregulacja rynku kredytów konsumpcyjnych ; 4. Instytucjonalne aspekty ochrony konsumenta na rynku kredytów ; 5. Pozostałe aspekty otoczenia regulacyjnego rynku kredytów: Rekomendacja S - kredyty zabezpieczone hipotecznie ; Rekomendacja T - zarządzanie ryzykiem kredytów detalicznych ; 6. Ocena polityki regulacyjnej na rynku kredytów ; 7. Podsumowanie ; III. ZADŁUŻENIE GOSPODARSTW DOMOWYCH W POLSCE. PERSPEKTYWA MAKROEKONOMICZNA: 1. Rozwój rynku kredytów na tle systemu finansowego ; 2. Źródła podaży kredytów i pożyczek dla gospodarstw domowych ; 3. Zadłużenie gospodarstw domowych w monetarnych instytucjach finansowych ; 4. Segmentacja rynku kredytów ; 5. Międzynarodowa analiza porównawcza rynku kredytów ; 6. Wybrane determinanty zadłużenia gospodarstw domowych ; 7. Podsumowanie ; IV. MIKROEKONOMICZNE ASPEKTY PROCESU KREDYTOWANIA GOSPODARSTW DOMOWYCH W POLSCE: 1. Źródła danych o zadłużeniu gospodarstw domowych ; 2. Korzystanie z kredytów i pożyczek przez gospodarstwa domowe według przekrojów społeczno-ekonomicznych ; 3. Motywy zadłużania się gospodarstw domowych ; 4. Zadłużenie gospodarstw domowych a ich sytuacja ekonomiczna ; 5. Podsumowanie ; V. NADMIERNE ZADŁUŻENIE I UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA: 1. Zarys problematyki ; 2. Przyczyny niewypłacalności ; 3. Przesłanki i koncepcje regulacji niewypłacalności ; 4. Modele rozwiązań instytucjonalnych w zakresie sanacji i upadłości konsumenckiej - przegląd doświadczeń międzynarodowych ; 5. Postępowanie upadłościowe wobec osób fizycznych - regulacje krajowe ; 6. Pomiar nadmiernego zadłużenia ; 7. Ocena skali nadmiernego zadłużenia i niewypłacalności gospodarstw domowych w Polsce ; 8. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonometria / Welfe. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 486 stron : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach [477]-479. Indeks.
Notacja, konwencje, stosowane symbole i akronimy ; 1. Statyczny model regresji liniowej - przypadek jednej zmiennej objaśniającej ; 2. Statyczny model regresji liniowej - przypadek wielu zmiennych objaśniających ; 3. Metoda największej wiarygodności ; 4. Niesferyczność składnika losowego w statycznym modelu regresji: autokorelacja i heteroskedastyczność ; 5. Współliniowość ; 6. Modele dynamiczne ; 7. Modele specjalne ; 8. Prognozy na podstawie modeli jednorównaniowych ; 9. Modele wielorównaniowe o równaniach współzależnych ; 10. Symulacje i wykorzystanie modeli wielorównaniowych ; 11. Niestacjonarność. Jednowymiarowa analiza ko integracyjna ; 12. Skointegrowane modele wielowymiarowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliografia na stronach [363]-366. Indeks.
Dla studentów kierunku "zarządzanie i inżynieria produkcji".
1. Podstawy zarządzania projektem ; 2. Organizacyjne aspekty zarządzania projektem ; 3. Zarządzanie czasem i zasobami w projekcie ; 4. Zarządzanie finansami w projekcie ; 5. Jakość projektu ; 6. Ryzyko w projekcie ; 7. Wdrażanie prac projektowych ; 8. Metodyki zarządzania projektami - przegląd ; 9. Informatyczne systemy zarządzania projektami ; 10. Konkursy i przetargi ; 11. Przykłady projektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [233]-250.
I. TURYSTYKA A OBSZARY WIEJSKIE EUROPY: 1. Definicje i rodzaje turystyki Ewolucyjność w definiowaniu terminu "turystyka" Rodzaje turystyki i kryteria ich klasyfikacji ; 2. Obszary wiejskie i model rolnictwa w Unii Europejskiej ; 3. Doświadczenia krajów europejskich w aktywizacji wsi poprzez turystykę ; II. OBSZARY WIEJSKIE I FAZY ROZWOJU TURYSTYKI W POLSCE. SYSTEMATYKA POJĘĆ: 1. Obszary wiejskie w Polsce ; 2. Fazy rozwoju turystyki na obszarach wiejskich Polski. Ewoluowanie terminów ; 3. Agroturystyka w systemie pojęć bliskoznacznych oraz jej wyróżniki ; 4. Systematyka pojęć w kontekście wybranych obszarów językowych ; III. GOSPODARSTWA AGROTURYSTYCZNE W POLSCE: CECHY ROZWOJU, OFERTA, KREATORZY I KONSUMENCI: 1. Cechy rozwoju liczbowego i tendencje dotyczące lokalizacji gospodarstw agroturystycznych Niedoskonałość danych statystycznych dotyczących agroturystyki ; 2. Typy gospodarstw agroturystycznych i sylwetki ich właścicieli ; 3. Oferta i jej rodzaje a produkt agroturystyczny ; 4. Konsumenci usług agroturystycznych ; IV. UWARUNKOWANIA PRAWNO-ORGANIZACYJNE POLSKIEJ AGROTURYSTYKI: 1. Uregulowania prawne dotyczące podmiotów rozwijających agroturystykę ; 2. Stowarzyszenia agroturystyczne i cechy ich działalności ; 3. Samorząd polskiej agroturystyki ; 4. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej ; 5. Mechanizmy działań podmiotów wspierających rozwój agroturystyki ; V. EMPIRYCZNE EGZEMPLIFIKACJE ROZWOJU AGROTURYSTYKI - REGION ŁÓDZKI: 1. Podstawowe informacje o regionie ; 2. Gospodarstwa agroturystyczne w świetle regionalnego konkursu "Złota Grusza" ; 3. Polaryzacja oferty agroturystycznej w otoczeniu łódzkiej metropolii ; VI. REFLEKSJE TEORETYCZNE W DZIEDZINIE AGROTURYSTYKI: 1. Przemiany na wsi pod wpływem agroturystyki ; 2. Grupy czynników i klucze uwarunkowań rozwoju agroturystyki od strony podaży ; 3. Model bilansu efektów rozwoju agroturystyki ; 4. Agroturystyka w kreowaniu typów przestrzeni turystycznej ; VII. OD BILANSU DOŚWIADCZEŃ DO POSZUKIWANIA NOWYCH PARADYGMATÓW ROZWOJU POLSKIEJ AGROTURYSTYKI: 1. Kazusy dotyczące doświadczania rozwoju agroturystyki ; 2. Bilans doświadczania agroturystyki w Polsce ; 3. Swoistość polskiej agroturystyki ; 4. Nowe paradygmaty rozwoju polskiej agroturystyki ; VIII. ŚWIATOWE KAZUSY ROZWOJU AGROTURYSTYKI Z KONTEKSTEM POLSKICH DOŚWIADCZEŃ: 1. Szwajcaria ; 2. Kazachstan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka kulinarna / Magdalena Woźniczko, Tadeusz Jędrysiak, Dominik Orłowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2015. - 255, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 247-[256].
R. I DZIEDZICTWO KULINARNE JAKO ELEMENT TURYSTYKI: 1. Znaczenie gastronomii w turystyce ; 2. Sztuka kulinarna jako podstawowy składnik gastronomii ; 3. Dziedzictwo kulturowe a dziedzictwo kulinarne ; 4. Pojęcie turystyki kulinarnej, jej wartość i zakres ; 5. Rodzaje turystyki związanej z dziedzictwem kulinarnym ; 6. Turyści zainteresowani turystyką kulinarną ; 7. Sztuka kulinarna i jej miejsce na Liście Światowego Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości UNESCO ; 8. Rozwój turystyki kulinarnej na świecie ; 9. Kreatywność jako szansa rozwoju turystyki kulinarnej ; R. II FORMY ORGANIZACJI TURYSTYKI KULINARNEJ W POLSCE: 1. Inicjatywy mające na celu promocję turystyki kulinarnej ; 2. Jarmarki, festyny i kiermasze żywnościowe ; 3. Święta i festiwale kulinarne ; 4. Targi gastronomiczne ; 5. Prezentacje, pikniki kulinarne, konkursy i zawody mistrzów kuchni ; 6. Pokazy wytwarzania tradycyjnych produktów spożywczych ; 7. Szlaki kulinarne ; 8. Muzea kulinarne ; 9. Muzea skansenowskie jako ostoja podtrzymania ludowych tradycji kulinarnych ; R. III KUCHNIA POLSKA I JEJ TRADYCJE ŻYWIENIOWE: 1. Historia kuchni polskiej na przestrzeni wieków ; 2. Kuchnia jako element kultury ludowej ; 3. Zmysły człowieka i ich znaczenie w kuchni polskiej ; 4. Charakterystyczne surowce, produkty i potrawy, występujące we współczesnej kuchni polskiej ; 5. Świąteczne tradycje kulinarne w Polsce ; 6. Tradycje polskiej gościnności ; 7. Polskie kuchnie regionalne jako element narodowego dziedzictwa kulinarnego ; R. IV KUCHNIE REGIONALNE W POLSCE: 1. Pojęcie i podział kuchni regionalnych w Polsce ; 2. Charakterystyka polskich kuchni regionalnych oraz ich bogactwo i różnorodność kulinarna ; R. V MARKA TRADYCYJNYCH I REGIONALNYCH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH W UNII EUROPEJSKIEJ I POLSCE: 1. Istota i rola marki turystycznej ; 2. Tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe oraz ich ochrona w Unii Europejskiej ; 3. Lista Produktów Tradycyjnych w Polsce ; 4. Europejska Sieć Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-913(100) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka muzealna / Izabela Wyszowska, Tadeusz Jędrysiak. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017. - 247, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 238-[248].
R. I. TURYSTYKA MUZEALNA - ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Zarys dziejów muzealnictwa ; 2. Definicja i zadania muzeów ; 3. Muzeum - atrakcja turystyczna ; 4. Turystyka muzealna jako forma turystyki kulturowej ; 5. Turyści muzealni ; R. II. PRZEGLĄD MUZEÓW NA ŚWIECIE: 1. Architektura muzealna ; 2. Najsłynniejsze i najważniejsze muzea świata ; 3. Najdziwniejsze muzea świata ; R. III. POLSKI POTENCJAŁ MUZEALNY: 1. Geneza i rozwój muzealnictwa na ziemiach polskich ; 2. Typy i organizacja muzeów w Polsce ; 3. Obecny stan polskiego muzealnictwa ; 4. Najbardziej znaczące muzea polskie i ich zbiory - przegląd: Muzea narodowe ; Muzea regionalne ; Muzea archeologiczne ; Muzea biograficzne i literackie ; Muzea historyczne ; Muzea wojskowe ; Muzea etnograficzne i skanseny ; Muzea martyrologiczne ; Muzea techniki i specjalistyczne ; Muzea sztuki ; Muzea przyrodnicze, geologiczne i geograficzne ; Muzea sakralne i muzea religijne ; Muzea pałacowe i zamkowe ; Muzea uczelniane ; Muzea sportu i turystyki ; Unikatowe i nietypowe muzea ; Ekomuzea - otwarte muzea tematyczne ; R. IV. POLSKIE DZIEDZICTWO KULTUROWE POZA GRANICAMI POLSKI: 1. Najważniejsze polskie muzea oraz instytucje kultury i nauki poza granicami kraju ; 2. Muzeum Europy - Dom Historii Europejskiej ; R. V. FORMY ORGANIZACJI TURYSTYKI MUZEALNEJ: 1. Ekspozycje muzealne ; 2. Edukacyjna rola muzeum ; 3. Inne formy kulturalno-oświatowe realizowane w muzeach ; R. VI. WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W MUZEALNICTWIE: 1. Charakterystyka współczesnego muzeum ; 2. Interaktywne, multimedialne muzea przyszłości ; 3. Muzea wirtualne ; 4. Muzea partycypacyjne ; R. VII. DZIAŁANIA NA RZECZ ROZWOJU MUZEALNICTWA I TURYSTYKI MUZEALNEJ: 1. Międzynarodowy Dzień Muzeów ; 2. Europejska Noc Muzeów ; 3. Forum Edukatorów Muzealnych ; 4. Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ; 5. Akademia Zarządzania Muzeum ; 6. Konkurs na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla ; 7. Stowarzyszenie Muzealników Polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-06 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [280]-294.
ISTOTA KONSUMPCJI I ZACHOWANIA SIĘ KONSUMENTA: Pojęcie konsumpcji ; Rodzaje i formy konsumpcji ; Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" ; Dylematy racjonalności zachowań konsumentów na rynku ; Racjonalność zachowań konsumentów ; Irracjonalność zachowań konsumentów ; POTRZEBY I SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta ; Geneza i mechanizm rozwoju potrzeb ; Właściwości potrzeb ludzkich ; Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych ; Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych ; Potrzeby konsumpcyjne a popyt ; GOSPODARSTWO DOMOWE JAKO PODMIOT KONSUMPCJI: Geneza i pojęcie gospodarstwa domowego ; Istota, funkcje i zakres działania gospodarstwa domowego ; Klasyfikacja gospodarstw domowych ; UWARUNKOWANIA KONSUMPCJI I NOWE TRENDY W ZACHOWANIACH GOSPODARSTW DOMOWYCH: Determinanty określające potrzeby i zachowania gospodarstw domowych ; Czynniki biologiczne ; Czynniki ekonomiczne ; Czynniki społeczno-psychologiczne ; Czynniki kulturowe ; Nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych ; Makrotrendy a zachowania gospodarstw domowych ; TEORIE KONSUMPCJI: Teorie konsumpcji - wprowadzenie ; Mikroekonomiczne teorie konsumpcji ; Teoria użyteczności kardynalnej ; Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) ; Nadwyżka konsumenta A. Marshalla i J. Dupuita ; Teoria ujawnionych preferencji P.A. Samuelsona ; Teoria adekwatności konsumpcji K.J. Lancastera ; Teoria konsumpcji w ujęciu T.B. Veblena ; Teoria konsumpcji G.S. Beckera ; Koncepcja homo satisfaciendus H.A. Simona ; Koncepcja racjonalności selektywnej H. Lebensteina ; Makroekonomiczne teorie konsumpcji ; Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa ; Teoria dochodu względnego J.S. Duesenberry'ego ; Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera ; Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana ; Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando ; Rozszerzony model cyklu życia i modele pochodne ; Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera ; Psychologiczne teorie konsumpcji ; Koncepcja zachowania konsumenta J. Lasourne'a ; Psychologiczna teoria konsumpcji G. Katony ; MODELE I TEORIE RYNKOWYCH ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW: Istota modeli zachowań konsumentów ; Zintegrowane modele zachowania konsumenta ; Model zachowania konsumenta A.R. Andreasena ; Model podejmowania decyzji F.M. Nicosii ; Model uczenia się konsumenta J.A. Howarda i J.N. Shetha ; Decyzyjny model zachowania konsumenta T. Rosaniego ; Model zachowania konsumenta według J.F. Engla, D.T. Kollata i R.D. Blackwella ; Teoria zachowania się konsumenta F. Hansena ; Empiryczne modele zachowania konsumenta ; Teoria przemyślanego działania M. Fishbeina i I. Ajzena ; Model strukturalny procesu decyzyjnego J.R. Bettmana ; Model zachowań konsumenta J.P. Petera i J.C. Olsona ; Model TOTE G.A. Millera, E. Galantera i K.H. Pribrama ; Model organizacyjny zachowania konsumenta J.C. Mowena ; Kompensacyjne modele preferencji ; MIERNIKI POMIARU KONSUMPCJI I ICH KLASYFIKACJA: Mierniki konsumpcji - wprowadzenie ; Mierniki wzorcowe 7.3. Mierniki przeliczeniowe ; Mierniki struktury konsumpcji i mierniki dynamiki konsumpcji ; Mierniki agregatowe i mierniki współzależności ; Modele ekonometryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79850 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej