Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Dostępność
dostępne
(87)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(24)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(46)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Ehrlich Andrzej
(9)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(7)
Piotrowski Włodzimierz
(6)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(5)
Chrostowski Aleksander
(4)
Wankel Charles
(4)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(3)
Freeman R. Edward (1951- )
(3)
Czermiński Alfred (1923-2011)
(2)
Domiński Wojciech
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Gilbert Daniel R (1952- )
(2)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(2)
Hejduk Irena (1949- )
(2)
Jeżak Jan
(2)
Lendzion Jarosław Piotr
(2)
Michoń Ferdynand (1916-1997)
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Stankiewicz-Mróz Anna
(2)
Trzcieniecki Jerzy (1920- )
(2)
Zieleniewski Jan (1901-1973)
(2)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (?-2004)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Buczyńska Barbara
(1)
Bugiel Julian (1929- )
(1)
Butkiewicz Ewa
(1)
Cap Piotr (1970- )
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Fołtyn Waldemar
(1)
Francik Anna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- ; jr.)
(1)
Gratton Chris (1948- )
(1)
Gung Bohdan
(1)
Heymanowski Kazimierz (1911-1998)
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Hydzik Paweł
(1)
Janowska Zdzisława (1940- )
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Jełowicki Marcin (1931-1998)
(1)
Kaczyński Krzysztof (ekonomia)
(1)
Kieżun Witold (1922- )
(1)
Kortan Jerzy
(1)
Kortan Jerzy (1924-1998)
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kotlicki Rafał
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krawiec Frank
(1)
Krusze Nora
(1)
Krzyżanowski Leszek J
(1)
Ksykiewicz-Dorota Anna
(1)
Kudrycka Barbara (1956- )
(1)
Kulikowska Justyna
(1)
Machaczka Józef
(1)
Manteuffel Ryszard (1903-1991)
(1)
Marfo-Yiadom Edward (1966- )
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931- )
(1)
Nickels William G
(1)
Nowakowski Marcin Konstanty ( -2008)
(1)
Nowicki Adam
(1)
Nowicki Adam (1944- )
(1)
Ochman Jacek (1925-2004)
(1)
Peters B. Guy
(1)
Quinn Robert E
(1)
Rajchel Kazimierz (1937- )
(1)
Roberts John (1945- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sierocka Halina
(1)
Skoczylas Krystyna
(1)
Sobolewski Marek (nauki ekonomiczne)
(1)
Sokołowski Jerzy (ekonomista)
(1)
Stabryła Adam
(1)
Stewart Dorothy M
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Suszyński Cezary (1953- )
(1)
Suwaj Patrycja Joanna
(1)
Szczepankowski Robert
(1)
Tyrała Paweł (1940- )
(1)
Urbański Maciej
(1)
Wej-Osiecka Stanisława
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Zapasiewicz Jerzy
(1)
Zimniewicz Kazimierz (ekonomia)
(1)
Łunarski Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(28)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(10)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(66)
Temat
Zarządzanie
(59)
Organizacja
(33)
Przedsiębiorstwo
(30)
Praca
(9)
Decyzje
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Administracja
(5)
Kadry
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Produkcja
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Motywacja pracy
(4)
Konflikt
(3)
Kontrola
(3)
Marketing
(3)
Produktywność pracy
(3)
Płaca
(3)
Systemy informacyjne
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Zatrudnienie
(3)
Środki trwałe
(3)
Czas pracy
(2)
Gospodarka materiałowa
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Koszty
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Motywacja
(2)
Normowanie pracy
(2)
Rachunkowość
(2)
Zakład pracy
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Środki obrotowe
(2)
Amortyzacja
(1)
Badania operacyjne
(1)
Baza danych
(1)
Benchmarking
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Chronometraż
(1)
Controlling
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Dochody państwowe
(1)
Dług publiczny
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika rolnictwa
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fayol, Henri (1841-1925)
(1)
Filozofia
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka leśna
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Gulick, Luther Halsey (1892-1993)
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Jakość produktu
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Koszty pracy
(1)
Kultura
(1)
Las
(1)
Leasing
(1)
Leśnictwo
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Negocjacje
(1)
Obrady
(1)
Ocena pracowników
(1)
Odpoczynek
(1)
Ogrodnictwo
(1)
Opieka pielęgniarska
(1)
Opieka zdrowotna
(1)
Outsourcing
(1)
Państwo
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Podatek
(1)
Polityka
(1)
Polityka podatkowa
(1)
Postęp techniczny
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prognozy
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przywództwo
(1)
Reengineering
(1)
Remont
(1)
Retoryka
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna
(1)
Sektor publiczny
(1)
Temat: czas
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(29)
Podręcznik akademicki
(7)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Uczelniane / Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica / Instytut Nauk Społecznych ; nr 441)
Bibliogr.
I. Przedmiot i zakres badań psychologii i socjologii
pracy II. Społeczne aspekty pracy ludzkiej III. Społeczne skutki uprzemysłowinia i postępu tech-
nicznego IV. Zakład pracy jako system społeczny V. Małe grupy w zakładzie i ich wpływ na postawy
pracowników VI. Problemy przystosowania pracowników do środowiska
zakładu pracy VII. Problemy zarządzania i kierowania zespołami
ludzkimi VIII.Instytucje społeczne zarządzania IX. Przejawy dezorganizacji społecznej w środowisku
pracy X. Czynniki psychospołeczne a wydajność pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-38483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.44 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks
Spis treści także ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53901 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-44426 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-68199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 3. zm. - Warszawa : PWE, 2010. - 476 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [461]-470. Indeks.
Rozdz. 1. ISTOTA I PRZEWARTOŚCIOWANIA POJĘCIA LOGISTYKI: 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki ; 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki ; 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania ; 1.4.Teoretyczne koncepcje logistyki. Rozdz. 2. TRENDY I DETERMINANTY ROZWOJU I ZMIAN W LOGISTYCE: 2.1. Geneza oraz fazy i kierunki rozwoju logistyki ; 2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki - próba klasyfikacji i hierarchizacji ; 2.3. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich ; 2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej ; 2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce ; 2.6. Wizja rozwoju logistyki: 2.6.1. Podstawy oraz przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki, 2.6.2. Scenariusze wizji logistyki w 2015 roku, 2.6.3. Scenariusze wizji przyszłości mobilności i transportu w Niemczech w 2025 roku. Rozdz. 3. PODSTAWOWE WYMIARY NOWOCZESNEJ KONCEPCJI LOGISTYKI: 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki ; 3.2. Podstawowe zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki ; 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki: 3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i informacji oraz podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem, 3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa, 3.3.3. Logistyka jako koncepcja zorientowana na wymogi rynku, wspomagająca i wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości, 3.3.4. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta efektywności w skali przedsiębiorstwa i rynku, 3.3.5. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i transformacji modelowej przedsiębiorstwa. Rozdz. 4. IDENTYFIKACJA I KSZTAŁTOWANIE SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH: 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki ; 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych ; 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi - wstępna identyfikacja ; 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych ; 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej. Rozdz. 5. STRUKTURA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH I PROBLEMY JEJ KSZTAŁTOWANIA: 5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu ; 5.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu ; 5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów ; 5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości ; 5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie ; 5.6. Poziomy oraz sposoby analizy i oceny procesów logistycznych ; 5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości ; 5.8. Proces cyrkulacji logistycznej. Rozdz. 6. IDENTYFIKACJA STRUKTURY I PRZEJAWÓW WDRAŻANIA PROCESU ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO: 6.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego ; 6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych ; 6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego - próba systematyki ; 6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego ; 6.5. Koncepcja "nawigatora" zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach. Rozdz. 7. KONCEPCJA LOGISTYCZNIE ZORIENTOWANEGO ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM: 7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego ; 7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem ; 7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie ; 7.4. Opcje strategiczne logistyki ; 7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego ; 7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego. Rozdz. 8. ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW (SCM) JAKO PRZEJAW INTEGRACJI ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO MIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWAMI: 8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) ; 8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw ; 8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw ; 8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich ; 8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM). Rozdz. 9. LOGISTYKA A INNE PRZEKROJOWE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA: 9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem ; 9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu ; 9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) ; 9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) ; 9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) ; 9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) ; 9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) ; 9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa. Rozdz. 10. ORGANIZACJA LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie ; 10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie ; 10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie: 10.3.1. Logistyka w funkcjonalnej strukturze organizacyjnej, 10.3.2. Logistyka w dywizjonalnej strukturze organizacyjnej, 10.3.3. Logistyka w macierzowej strukturze organizacyjnej ; 10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich. Rozdz. 11. PROBLEMY IDENTYFIKACJI I RACJONALIZACJI STRUKTURY KOSZTÓW LOGISTYKI: 11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki ; 11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki ; 11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki ; 11.4. System rachunku kosztów procesów ; 11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki ; 11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich. Rozdz. 12. PODSTAWY SYSTEMOWEJ KONCEPCJI EFEKTYWNOŚCI LOGISTYKI W ASPEKCIE ZARZĄDCZYM ORAZ LOGISTYCZNE POTENCJAŁY EFEKTÓW I TWORZENIA WARTOŚCI: 12.1. Założenia systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządzania: 12.1.1. Kategoria efektywności - problemy interpretacji, 12.1.2. Istota i przewartościowania w strukturze koncepcji efektywności logistyki w aspekcie systemowym i zarządczym, 12.1.3. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki, 12.1.4. Logistics Performance Measurement jako koncepcja systemowej analizy i pomiaru wyników osiąganych w logistyce ; 12.2. Efektywność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym ; 12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów: 12.3.1. Istota i strategiczne znaczenie potencjałów efektów i tworzenia wartości, 12.3.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektów i tworzenia wartości, 12.3.3. Koncepcja trójwymiarowego efektu i potencjału strategicznego logistyki, 12.3.4. Model korzyści przedsiębiorstwa z tytułu przewagi konkurencyjnej ; 12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach zachodnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi / Zdzisława Janowska. - Wyd. 2. zm. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2010. - 278 s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [264]-278.
Wprowadzenie: Waga i użyteczność zarządzania zasobami ludzkimi w XXI w. ; 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce globalnej ; 2. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich w organizacji ; 3. Uczestnictwo w organizacji - adaptacja i integracja pracownicza ; 4. Motywowanie do pracy ; 5. Motywacyjna funkcja szkoleń i zarządzania karierą ; 6. Uczestnictwo pracownicze w systemie organizacji pracy i sferze zarządzania organizacją ; 7. Rola kadry kierowniczej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi ; 8. Społeczno-ekonomiczne skutki niewłaściwego zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń światowych ; 9. Od dysfunkcji do standardów zarządzania zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń polskich ; Podsumowanie: Zarządzanie zasobami ludzkimi wobec wyzwań XXI w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.95/.96 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Teorie organizacji i zarządzania : 1. Geneza nauki o organizacji i zarządzaniu 2. Klasyczne teorie zarządzania 3. Nurt behawioralny 4. Nurt neoklasyczny 5. Szkoła systemowa 6. Teoria chaosu II. Podstawy zarządzania organizacjami : 1. Tworzenie organizacji 2. Zarządzanie kompetencjami 3. Zarządzanie partycypacyjne 4. Zarządzanie projektami 5. Zarządzanie jakością III. Wybrane metody zarządzania przedsiębiorstwem : 1. Reengineering 2. Benchmarking 3. Outsourcing 4. Zarządzanie wiedzą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-142.
I. WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ ORGANIZACJI: 1. Pojecie organizacji i jej formy ; 2. Systemy działań ; 3. Działania sprawne i niesprawne ; II. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE W ŚWIETLE DOŚWIADCZEŃ I DOROBKU NAUKI: 1. Organizacja i zarządzanie jako dyscyplina nauki ; 2. Powstawanie, rozwój i dorobek nauki o organizacji i zarządzaniu ; III. STRUKTURY ZARZĄDZANIA: 1. Ogniwa i więzi organizacyjne ; 2. Typowe modele struktur zarządzania i niektóre zasady ich projektowania ; 3. Formalizacja struktur zarządzania ; IV. KIEROWNICTWO W STRUKTURACH ZARZĄDZANIA: 1. Zagadnienia wprowadzające ; 2. Stanowiska kierownicze i ich układ hierarchiczny ; 3. Funkcje i style zarządzania ; V. DECYZJE KIEROWNICZE: 1. Zagadnienia wprowadzające ; 2. Rola i znaczenie decyzji kierowniczych w procesach zarządzania ; 3. Decydent ; VI. SYSTEMY INFORMACYJNE DLA CELÓW ZARZĄDZANIA: 1. Informacja jako zjawisko społeczne ; 2. Informacje w strukturach zarządzania ; VII. ELEMENTY NAUKI ADMINISTRACJI: 1. Pojęcie nauki administracji, jej zakres i rozwój ; 2. Społeczna rola administracji publicznej ; 3. Ustrój administracji - zagadnienia teoretyczne ; 4. Polityka w działaniach administracji publicznej ; 5. Wybrane problemy metod działania administracji publicznej ; 6. Innowacje w administracji ; 7. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99940 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74525 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
1. Kierowanie sobą : a) Samodoskonalenie kierowników ; b) Gospodarowanie czasem; c) Gospodarowanie informacją d) Pisanie ; e) Jak skutecznie przemawiać ; f) Stres w pracy 2. Kierowanie innymi : a) Rekrutacja ; b) Rozmowy kwalifikacyjne ; c) Jak słuchać? ; d) Umiejętności postępowania z ludźmi ; e) Okresowe oceny ; f) Jak postępować z pracownikami stwarzającymi problemy? ; g) Poradnictwo ; h) Motywacja; i) Budowanie zespołu; j) Wywieranie wpływu na innych ; k) Komunikacja ; l) Narady 3. Zarządzanie przedsiębiorstwem : a) Kierowanie przedsięwzięciami ; b) Podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów ; c) Negocjowanie ; d) Twórcze myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 33-Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa / Mirosława Rybak. - Wyd. 1, dodr. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2004 (2008). - 244 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [232]-241. Indeks.
1. Społeczna odpowiedzialność korporacji: aspekt historyczny i teoretyczny ; 2. Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności ; 3. Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie ; 4. Władanie przedsiębiorstwem: odpowiedzialność wobec akcjonariuszy a odpowiedzialność wobec interesariuszy ; 5. Zarządzanie interesariuszami w systemie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem ; 6. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem ; 7. Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu ; 8. Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika ; 9. Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa ; 10. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa / Jan Duraj. - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2000. - 519, [1] s. : wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.
1. Istota przedsiębiorstwa i jego działalności 2. Cele i funkcje zarządzania działalnością gospodarczą przedsiębiorstwa 3. Formy prawno - organizacyjne i współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw 4. Podstawy ekonomiki finansów przedsiębiorstwa 5. Ekonomika kosztów przedsiębiorstwa 6. Ekonomika działalności marketingowej przedsiębiorstwa 7. Ekonomika gospodarowania zasobami pracy 8. Ekonomika produkcji w przedsiębiorstwie 9. Ekonomika majątku obrotowego przedsiębiorstwa 10. Ekonomika środków trwałych, remontów, inwestycji oraz leasingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [139]-145.
I. KOSZTY LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE: 1. Pojęcia kosztu w przedsiębiorstwie ; 2. Różnorodność i klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie ; 3. Istota i terminologia kosztów logistyki ; 4. Problematyczność kosztów logistyki. II. RACHUNEK KOSZTÓW LOGISTYKI: 1. Pojęcie i rodzaje rachunków kosztów w przedsiębiorstwie ; 2. Zasady rachunku kosztów logistyki ; 3. Ewidencja kosztów logistyki. III. TEORETYCZNE PODSTAWY CONTROLLINGU LOGISTYKI W PREZDSIĘBIORSTWIE: 1. Pojęcie controllingu ; 2. Podział controllingu ; 3. Zadania i zakres controllingu ; 4. Istota i funkcje controllingu logistyki ; 5. Mierniki i wskaźniki logistyczne ; 6. Miejsce controllingu logistyki w strukturze organizacyjnej ; 7. Wpływ controllingu na poziom obsługi klienta. IV. INFORMACYJNE POTRZEBY CONTROLLINGU LOGISTYKI: 1. Pojęcie i źródła informacji dla controllingu logistyki ; 2. Rachunkowość jako źródło informacji ; 3. Informatyczne systemy obsługi przedsiębiorstwa ; 4. Zadania systemów informatycznych w controllingu logistyki ; 5. Ewolucja informatyczna systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-241.
1. Pojęcie prognozowania i modelowania 2. Tworzenie bazy danych 3. Metody prezentacji danych 4. Wnioskowanie statystyczne 5. Analizy wielowymiarowe 6. Prognozowanie na podstawie szeregów czasowych 7. Analiza finansowych szeregów czasowych 8. Analiza decyzyjna w zarządzaniu służbą zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej