Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(8)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
tylko na miejscu
(18)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(18)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(56)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(7)
Furmanek Waldemar (1945- )
(6)
Dewey John (1859-1952)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Adamski Franciszek (1930- )
(2)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(2)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(2)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(2)
Kłoczowski Paweł (1952- )
(2)
Legowicz Jan (1909-1992)
(2)
Remerowa Krystyna
(2)
Russell Bertrand (1872-1970)
(2)
Ziemnowicz Mieczysław (1882-1971)
(2)
Adler Mortimer Jerome (1902-2001)
(1)
Barth Karl
(1)
Bastgenówna Zofia (1900-1974)
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bergson Henri (1859-1941)
(1)
Bielawski Krzysztof
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Chudy Wojciech (1947-2007)
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Doroszowa Zofia (?-2001)
(1)
Dupanloup Félix (1802-1878?)
(1)
Engels Friedrich (1820-1895)
(1)
Filipowicz Franciszek (1932-1993)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Guyau Jean Marie (1854-1888)
(1)
Guz Tadeusz (1959- )
(1)
Górka Bolesław
(1)
Heidegger Martin (1889-1976)
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Henderson Charles Hanford (1861-1941)
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Hosiasson Janina
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jaeger Werner
(1)
Jazukiewicz Iwona
(1)
Jullien Marc-Antoine (1775-1848)
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Karpowicz Stanisław (1864-1921)
(1)
Kerschensteiner Georg (1854-1932)
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Komenský Jan Amos (1592-1670)
(1)
Konfucjusz (551-479 p.n.e.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(1)
Krońska Irena (1915-1974)
(1)
Kwilecki Andrzej
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Majchrowicz Franciszek (1858-1928)
(1)
Marx Karl (1818-1883)
(1)
Mazzeo Riccardo
(1)
Miąso Janusz
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Mysłakowski Zygmund (1890-1971)
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Poniatowska Patrycja
(1)
Potocki Józef Karol (1854-ca 1898)
(1)
Prokopiuk Jerzy (1931- )
(1)
Samotyhowa Nella
(1)
Schiller Friedrich (1759-1805)
(1)
Siemiradzki Michał
(1)
Siwek Szymon
(1)
Spencer Herbert (1820-1903)
(1)
Steiner Rudolf (1861-1925)
(1)
Stera Teodor
(1)
Sulak Agata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczęsny Wiesław W
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Szoblik Mateusz
(1)
Szołtysek Adolf E
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Szudra-Barszcz Anna
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(1)
Tom Alfred
(1)
Twardowski Kazimierz
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Whitehead Alfred North
(1)
William James
(1)
Wittgenstein Ludwig (1889-1951)
(1)
Witwicki Władysław
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Zaczyński Marian
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(1)
Zawiślak Sławomir (1963- )
(1)
Zdziechowski Marian (1861-1938)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(4)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(4)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(1)
1840 - 1849
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Ukraina
(4)
Francja
(2)
Język
polski
(73)
francuski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura chińska
(1)
Temat
Wychowanie
(55)
Pedagogika
(21)
Filozofia
(12)
Nauczanie
(12)
Wartość
(12)
Wychowanie do wartości
(11)
Kształcenie
(8)
Szkolnictwo
(8)
Etyka
(7)
Metody wychowawcze
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Kultura
(5)
Osobowość
(5)
Oświata
(5)
Aksjologia
(4)
Godność ludzka
(4)
Młodzież
(4)
Personalizm
(4)
Postawy
(4)
Społeczeństwo
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Charakter
(3)
Dziecko
(3)
Filozofia kultury
(3)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(3)
Lenin, Vladimir Il'ić (1870-1924)
(3)
Lenin, Włodzimierz Iljicz (1870-1924)
(3)
Marksizm-leninizm
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Polityka
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
System wartości
(3)
Teoria poznania
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie socjalistyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Chrześcijaństwo
(2)
Człowieczeństwo
(2)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(2)
Demokracja
(2)
Engels, Friedrich (1820-1895)
(2)
Engels, Fryderyk (1820-1895)
(2)
Filozofia chrześcijańska
(2)
Ideologia
(2)
Komeński, Jan Amos (1592-1670)
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Marks, Karol (1818-1883)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauka
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Plato (427-347 a.C.)
(2)
Pokój
(2)
Postmodernizm
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Spencer, Herbert (1820-1903)
(2)
Sport
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wojna
(2)
Wolność
(2)
Wychowanie dla pokoju
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie polityczne
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Wykształcenie
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropozofia
(1)
Antypedagogika
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Balicki, Zygmunt (1858-1916)
(1)
Bauman, Zygmunt (1925-2017)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(1)
Cnota (filozofia)
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Dialektyka
(1)
Duma
(1)
Dym tytoniowy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziedziczność
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekoetyka
(1)
Elzenberg, Henryk (1887-1967)
(1)
Estetyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka katolicka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Temat: czas
1801-
(11)
1901-
(7)
1701-
(3)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Podręcznik
(4)
Szkice
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Aforyzmy
(1)
Biografia
(1)
Listy niemieckie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka włoska
(1)
Sprawozdania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
80 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
I. Konieczność przebudowy szkoły II. Przesłanki teoretyczne reformy szkoły III. Istota wychowania IV. Cel wychowania V. Wychowanie narodowe i państwowe VI. Szkoła jako organ wychowania VII. Życie szkoły VIII. Pajdocentryczne metody IX. Widoki na przyszłość X. Polityka szkolna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogii osoby / Sławomir Chrost. - Warszawa : Difin, 2022. - 161, [1] strona ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 149-161.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
W książce autor przedstawił fundamenty pedagogii osoby, nakreślił, w jaki sposób definiowana jest osoba, czym jest majeutyka jako sztuka (samo) wychowania osoby oraz zaprezentował, jakie są główne cele pedagogii osoby i w jaki sposób były/są realizowane. Monografia składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zatytułowany „Osoba ludzka – próby definicji” przedstawia rozwój historyczny i treściowy pojęcia „osoba” w trzech odsłonach: od Ojców Kapadockich do Tomasza z Akwinu, od Kartezjusza do Husserla oraz od Maritaina do Tischnera. Rozdział drugi noszący tytuł „Majeutyka osoby” wprowadza w teoretyczne rozumienie tego pojęcia oraz określa rolę tej metody w pedagogii osoby. Ostatni, trzeci rozdział publikacji to podstawowa charakterystyka pedagogii osoby w inspiracji katolickiej. Określa najważniejsze cele i sposoby realizacji procesu wychowawczego w pedagogii osoby. W pracy wykorzystano refleksję filozoficzną i pedagogiczną wybranych myślicieli – pedagogów. Dobór wyznaczony został zgodnie z tradycją personalizmu teistycznego i polskiej myśli pedagogicznej. Wśród autorów, których refleksja podana została analizie i krytyce (oprócz klasyków personalizmu, takich jak: Augustyn, Boecjusz, Husserl, Kierkegaard, Maritain, Mounier, Spaemann, Tomasz z Akwinu), warto wymienić personalistów z Italii (Basti, Bellingreri, D’Arcais, Guardini, Possenti, Rigobello, Sanna, Stefanini, Vico) czy Polski (Blachnicki, Chudy, Gogacz, Granat, Krąpiec, Szołtysek, Tarnowski, Tischner, Wojtyła, Woroniecki). [Difin, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111471, A-111858 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dialogi / Konfucjusz. - Warszawa : Hachette Polska, copyright 2021. - 607, [1] strona : ilustracje ; 19 cm.
(Biblioteka Filozofów ; 2)
Tytuł oryginału: "Lun Yü".
Dialogi – dzieło o 20 rozdziałach i 497 wersach, zawierające aforyzmy, maksymy i krótkie przypowieści Konfucjusza (551-479 p.n.e.), spisane przez jego uczniów, prawdopodobnie przez drugie ich pokolenie. Obecny tytuł (Lunyu) pojawił się w czasie dynastii Han (206 p.n.e.-220 n.e.). Pod koniec panowania Hanów dawniejsze wersje zastąpiła nowa kompilacja. Najważniejszym wydaniem dzieła była krytyczna edycja z 1190 roku, opracowana przez Zhu Xi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe = L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti ; 7)
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia na stronach [185]-192.
Tekst także w języku angielskim.
Nowa formuła "Lwowsko-Rzeszowskich Zeszytów Naukowych" = New formula of "Lviv-Rzeszow Scientific Papers" ; Wprowadzenie: etyka rozwoju wobec seksualności = Introduction: the ethics of development in relation to sexuality ; ROZDZ. PIERWSZY: JĘZYK SEKSU A PRZYJEMNOŚĆ Z SEKSU = The language of sex and sexual pleasure: 1. Badane grupy respondentów, 2. Stosunek płciowy i relacja seksualna, 3. Narządy płciowe, 4. Masturbacja ; ROZDZ. DRUGI: SEKSUALNOŚĆ, MORALNOŚĆ OPRESYJNA A WSPÓŁCZESNE STANDARDY ETYCZNE = Sexuality, oppressive morality, and contemporary ethical standards: 1. Przyjemność seksualna jako prawo człowieka, 2. Moralizowanie przyjemności seksualnej, 3. Dążenie do przyjemności jako celowe działania człowieka, 4. Etyczne uzasadnienie satysfakcji ; ROZDZ. TRZECI: SATYSFAKCJA SEKSUALNA A ROZWÓJ OSOBOWY = Sexual satisfaction and personal development: 1. Satysfakcja seksualna - między intencjonalnością osobową a pożądaniem, 2. Rozwój osobowości etycznej w doświadczaniu erotyzmu, 3. Personalistyczny i perfekcjonistyczny model erotyzmu a etyka rozwoju ; ROZDZ. CZWARTY: ETYCZNE ASPEKTY SAMOWYCHOWANIA EROTYCZNEGO = Ethical aspects of erotic self-upbringing: 1. Wychowanie seksualne a edukacja seksualna, 2. Opresyjny a permisywny model wychowania seksualnego, 3. Etyczny erotyzm jako podstawa samowychowania erotycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-378.
Streszcz. ang.
METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY: 1. Wybrane koncepcje człowieka ; 1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka ; 1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny ; 1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda ; 1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły ; 2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku ; 2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji ; 2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności ; 2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości. MORALNOŚĆ - ETYKA - LEGALNOŚĆ: 1. Moralność człowieka jako osoby ; 1.1. Człowiek jako osoba ; 1.2. Człowieczeństwo człowieka ; 1.3. Aksjologia personalna a norma moralna ; 1.4. Moralne uwarunkowania osoby ; 1.5. Ontologiczna triada: intencja - czyn - konsekwencja ; 2.Etyka człowieka jako istoty społecznej ; 2.1. Człowiek jako istota społeczna ; 2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna ; 2.3. Etyka w kolejnych epokach ; 2.4. Problem praw człowieka ; 3.Legalność człowieka jako obywatela ; 3.1. Człowiek jako obywatel ; 3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna ; 3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY: 1. Podstawowe dylematy wychowania ; 1.1. Źródła kryzysu wychowania ; 1.2. Semantyka słowa 'wychowanie' ; 1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa 'wychowanie' ; 2.Wychowanie moralne w rodzinie ; 2.1. Elementy nauk o rodzinie ; 2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego ; 2.3. Istota wychowania moralnego ; 3. Wychowanie etyczne w szkole ; 3.1. Kompetencje nauczyciela ; 3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego ; 3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego ; 4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.1. Ideologia postmodernizmu ; 4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny ; 4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93242 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych = Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok IV, nr 19, 20)
Bibliogr. pism Stanisława Karpowicza
Stanisław Karpowicz / N. Miłkowska-Samotyhowa Słowo wstępne / M. Librachowa Plan pedagogiki osnutej na podstawach naukowych WSTĘP - Nauka wychowania - Naukowe źródła pedagogiki LOGIKA WYCHOWANIA - Czym jest wychowanie ze stanowiska wiedzy współczes-
nej - Wywód ostatecznego celu wychowania - Cel i zadania wychowania wobec ewolucji społecznej - Główne czynniki wychowania - Rozwijanie sprawności ogólnej - Sprawność umysłowa - Wychowanie moralne - Wola i jej kształcenie - Naśladownictwo i jego społeczno-wychowawcze
znaczenie - Indywidualność i jej kształcenie TECHNIKA WYCHOWANIA - Gry i zabawy - Kary i karność - Kłamstwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-34808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 15.
Streszcz. ang. przy pracach.
Kazimierz Szmyd: Wprowadzenie - Edukacja wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku w sporze o podstawowe paradygmaty wychowania. AKSJOLOGICZNE I EDUKACYJNE HORYZONTY PEDAGOGIKI XXI WIEKU: Jan Szmyd: Czy w świecie "płynnej nowoczesności" można budować ogólną teorię wychowania? ; Józef Błażej: Nowe kierunki w ujmowaniu wychowania człowieka w XXI wieku. Od antropologii wychowania do pedagogiki auxiliarnej ; Eugenia Potulicka: Neoliberalna koncepcja reformowania szkolnictwa ; Kazimierz Szmyd: Edukacja dla kondycji humanistycznej człowieka. Konteksty egzystencjalne i aksjologiczne. SZKOŁA W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN, POTRZEB I ZAGROŻEŃ: Hanna Sommer: Przemiany współczesnego świata - globalne wyzwanie edukacyjne ; Adam Horbowski: O potrzebie doskonalenia edukacji obywatelskiej - refleksja pedagoga ; Antoni Zając: Proces rozwijania zdolności poznawczych uczniów ; Jolanta Lenart: Potrzeby współczesnego rynku pracy wyznacznikiem zadań edukacyjnych ; Hubert Sommer: Wybrane aspekty subkultur młodzieżowych w Polsce - analiza problemu: Antoni Olak, Antoni Krauz: Szkoła przyjaźnie wymagająca. Kolejna reforma systemu edukacji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98572/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 525-[551].
CZ. I. NIEŁAD AKSJOLOGICZNY ZJAWISKIEM WSPÓŁCZESNOŚCI: Wstęp R. I. Wielorakość zagrożeń aksjologicznych ; R. II. Marksizm kulturowy źródłem zagrożeń aksjologicznych ; R. III. Metody niszczenia wartości ; CZ. II. NISZCZENIE JĘZYKA NISZCZENIEM PRZESTRZENI AKSJOLOGICZNEJ: Wstęp ; R. I. Syndrom zagrożeń informacyjnych ; R. II. Twój język cię zdradza ; R. III. Nowomowa strategią niszczenia wartości ; R. IV. Wulgaryzacja języka wskaźnikiem kryzysu aksjologicznego ; CZ. III. ZAGROŻENIA OSOBOWEGO SYSTEMU WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe czynniki rozwoju zagubienia aksjologicznego ; R. II. Osobowe konsekwencje rewolucji aksjologicznej ; R. III. Kryzys tożsamości człowieka i jego konsekwencje ; CZ. IV. ZAGROŻENIA AKSJOLOGII CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagubienie prawdy w zamęcie aksjologicznym ; R. II. Zagubienie dobra i piękna ; R. III. Zło w systemie aksjologicznym ; R. IV. Kryzys mądrości, wiedzy, inteligencji ; CZ. V. ZAGUBIENIE GODNOŚCI, WOLNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności. Wybrane problemy ; R. II. Chamstwo drogą niszczenia godności ; R. III. Zjawisko wstydu i wstydliwości w życiu człowieka ; R. IV. Formy i rodzaje wstydu ; R. V. Zagrożenia wolności człowieka ; R. VI. Relatywizacja odpowiedzialności ; CZ. VI. OSOBOWE ZAGUBIENIE WIARY, NADZIEI I MIŁOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe zagubienie wiary ; R. II. Zagrożenia nadziei ; R. III. Zagubienie miłości i w miłości ; R. IV. Zagubienie sensu życia. Zagubienie w świecie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Prawo dziecka do szacunku". wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od npisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciągle dużo do zrobienia. [Rzecznik Praw Dziecka, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102238 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jaka wiedza jest najbardziej pożyteczną ; O wychowaniu umysłowem ; O wychowaniu moralnem ; O wychowaniu fizycznem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-29745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52858 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej ; 23)
Między miksofilią a miksofobią ; José Saramago: "Niektóre sposoby na bycie szczęśliwym są po prostu obrzydliwe" ; Gregory Bateson i jego trzeci poziom edukacji ; Od umysłu zamkniętego do "rewolucji permanentnej" ; Stuletnie dęby i śmiesznie małe żołędzie ; W poszukiwaniu prawdziwej rewolucji kulturalnej" ; Deprawacja jest najsprytniejsz a strategią deprywacji ; Tworzone przez lata, zniweczone w kilka chwil ; Młodzi jako wysypisko dla przemysłu konsumenckiego ; Wisiłek na rzecz poprawy wzajemnego zrozumienia jest zasobnym źródłem ludzkiej kreatywności ; Bezrobotni mogą przecież zagrać w totka, czyż nie? ; Niepełnosprawność, odchylenia od normy, mniejszość jako problem polityczny ; Oburzenie i zgrupowania polityczne w formie rojowisk ; Wybrakowani konsumenci i pola minowe po horyzont ; Richard Sennett na temat różnicy ; Od "kapitalisty: u Lacana do "konsumpcjonizum" u Baumana ; Žižek i Morin o monoteizmie ; Magdalena Prousta a konsumpcjonizum ; O paliwach, iskrach i pożarach ; O globalizacji wchodzącej w dorosłość.
Jest to lektura niebywale głębokich, trudnych, zatrważających i smutnych refleksji nad kryzysem współczesnego rozumu zbiorowego i utraty sumienia przez sterników państw narodowych i wspólnot ponadnarodowych, refleksji NASZEGO - miejmy na to wciąż nadzieję - Zygmunta Baumana. Zarazem jest to lektura otwierająca szeroko oczy, rodząca bunt, wzywająca do wspólnych działań, do szybkich i głębokich solidarnych zmian skoncentrowanych na odzyskaniu przez wszystkich myślących dorosłych ich rozumu wychowawczego, który jakoś w tej konsumpcyjnej krzątaninie nam zmarniał. Ze wstępu Zbigniewa Kwiecińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89159/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędna nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. [469]-499 oraz przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
1. Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym / Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski ; 2. Pedagogika religii / Bogusław Milerski ; 3. Pedagogika kultury / Bogusław Milerski ; 4. Pedagogika socjologiczna / Mirosław J. Szymański ; 5. Pedagogika kultury popularnej / Zbyszko Melosik ; 6. Pedagogika prenatalna / Dorota Kornas-Biela ; 7. Pedagogika rodziny / Jerzy Kułaczkowski ; 8. Pedagogika rodzaju (gender) / Agnieszka Gromkowska-Melosik ; 9. Teorie wychowania / Bogusław Śliwerski ; 10. Orientacje dydaktyczne / Stefan Mieszalski ; 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości / Wiesława Limont ; 12. Pedagogika wczesnoszkolna / Ewa Zalewska ; 13. Pedagogika inkluzyjna / Viktor Lechta ; 14. Pedagogika sportu / Piotr Błajet ; 15. Pedagogika zarządzania / Lechosław Gawrecki ; 16. Quasi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji / Piotr Bielecki ; 17. Pedagogika alternatywna / Bogusław Śliwerski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej