Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(66)
Forma i typ
Książki
(64)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(42)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Buzan Tony (1942- )
(3)
Walota-Czekaj Grażyna
(3)
Brzeziński Marek (1949- )
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Oelszlaeger Beata
(2)
Rudniański Jarosław
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zborowski Jan
(2)
Ziembiński Zygmunt
(2)
Alexander Lawrence T
(1)
Babska Zofia (1925-2014)
(1)
Bassett Rosa
(1)
Belle Rennie
(1)
Binet Alfred (1857-1911)
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bohucki Jan (1901-1991)
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Bubrowiecki Andrzej
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Czekański Marek (tłumacz)
(1)
Davis Robert H. (1922- )
(1)
Dawes Robyn M. (1936- )
(1)
Dejnarowicz Czesław
(1)
Dowiat-Urbański Dobrosław
(1)
Dudley Geoffrey A
(1)
Fulton Josephine
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Golias Marian (1887-1966)
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Green Donald Ross (1924- )
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Haertlé-Wodziczko Anna
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Jakóbiec Jan (1876-1955)
(1)
Janiszowska Irena (1920-2001)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kaczur-Grys Ewa
(1)
Kania Julian
(1)
Karwat Tadeusz
(1)
Kennedy Harriette Eleanor
(1)
Kram Jerzy
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krystanowski Józef
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Lehrl Siegfried (1943- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lindgren Henry Clay (1914- )
(1)
Marton Waldemar (1932- )
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Michońska-Stadnik Anna
(1)
Mussen Paul Henry
(1)
Nawój-Połoczańska Joanna
(1)
Nunn Thomas Percy (1870- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Ogger Christin (1947- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Parkhurst Helen (1887-1959)
(1)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Polya George
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Prihoda Vaclav
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rowid Henryk
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schreiber Ignacy
(1)
Stenger Christine (1987- )
(1)
Suchoń Stefan
(1)
Sumera Adam (1955- )
(1)
Szczerbińska Barbara
(1)
Szymanowska Maria
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Tversky A
(1)
Umińska Zofia
(1)
Walat Wojciech (1963- )
(1)
Wasylkowska Agnieszka
(1)
Weickmann Elisabeth
(1)
Wilgocka-Okoń Barbara
(1)
Wosiński Marek
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Wyrzykowska Irena
(1)
Wyszyńska Anna (1924-2005)
(1)
Yelon Stephen L
(1)
Yoakam Gerald Alan (1887- )
(1)
Zajdel Roman
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Ziembiński Zenon
(1)
Łaszcz Jacek
(1)
Łukaszewicz Ryszard (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(23)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Ukraina
(3)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Uczenie się
(60)
Metody nauczania
(23)
Nauczanie
(15)
Uczniowie
(9)
Pamięć
(8)
Metody wychowawcze
(7)
Praca umysłowa
(7)
Kształcenie
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Motywacja uczenia się
(5)
Nauczyciele
(5)
Osobowość
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko
(4)
Mnemotechnika
(4)
Motywacja
(4)
Myślenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pedagogika
(4)
Praca domowa ucznia
(4)
Zdolności
(4)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Szkolnictwo
(3)
Decyzje
(2)
Eksperyment
(2)
Innowacje
(2)
Matematyka
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Samokontrola (psychol.)
(2)
Samokształcenie
(2)
Studenci
(2)
Wiedza
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zainteresowania
(2)
Zarządzanie
(2)
Zmysły
(2)
Algorytmy
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytaryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Dochód
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Filologia polska
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Higiena szkolna
(1)
Informatycy
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Języki
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klasa średnia
(1)
Korupcja
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kłamstwo
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lenistwo
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Lęk
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Modele
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Poradniki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Zagadnienia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
66 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 5 godz. 26 min.
Czyta Hubert Chłopicki.
Nagranie w formacie mp3.
Publikacja Andrzeja Bubrowieckiego pokaże Ci dziesiątki technik umożliwiających przyswajanie wiedzy w skuteczny sposób. Mało tego, dzięki zawartym w książce testom zrozumiesz, jakim typem ucznia jesteś, jaka półkula mózgu u Ciebie dominuje oraz jaki prezentujesz typ inteligencji. Dzięki wynikom testów będziesz widział, jaka technikę wybrać, by nauka już nigdy nie sprawiała Ci problemu. Ta książka jest po prostu gotową INSTRUKCJĄ, która od A do Z wytłumaczy Ci, jak najszybciej oraz najskuteczniej zacząć się. Książka ta stanowi logiczny system bardzo konkretnych kroków, jakie należy wykonywać, aby skutecznie przyswajać wiedzę. Materiał przedstawia jasno określony ramowy plan postępowania, co oczywiście nie znaczy, że nie można go odpowiednio modyfikować do własnych potrzeb. [Złote Myśli, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1022 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(BKZ Biblioteka Kształcenia Zawodowego / red. Tadeusz Nowacki ; Związek Nauczycielstwa Polskiego)
Bibliogr.
I. Programowanie dydaktyczne II. Metody programowania klasycznego III.Metody semiprogramowania IV. Semiprogramowanie czynności praktycznych V. Programowanie sprawdzianów wiadomości (metoda
wielokrotnego wyboru) VI. Programowanie programów nauczania dla szkół
zawodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37810 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zajęcia Fakultatywne)
- Problem tak zwanego progu - Zajęcia fakultatywne w kontekście humanistyki
szkolnej - Na temat kultury humanistycznej dygresja pozorna - Ku aktywnemu uczestnictwu i aktywnej samodzielności - Szkoła sprawnego działania i integracji - Wychowanie czytelnika dojrzałego - Szkoła celowego i sprawnego korzystania z wykładu - Zajęcia fakultatywne a kultura dyskusji - Próba spojrzenia na pracę całoroczną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 333-[351].
Streszczenie równolegle w języku polskim i angielskim.
Wprowadzenie - podręcznik jako podstawa realizacji sytuacji edukacyjnych ; I. Sytuacje edukacyjne: 1. Pojęcie sytuacji edukacyjnej ; 2. Zadania jako działaniowa podstawa sytuacji edukacyjnych ; 3. Lekcje jako podstawa organizacyjna sytuacji edukacyjnych ; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnych ; 5. Sytuacje edukacyjne a podstawowe teorie uczenia się: Sytuacje edukacyjne a behawiorystyczne teorie uczenia się (pragmatyzm dydaktyczny) ; Sytuacje edukacyjne a poznawcze teorie uczenia się (metawiedza - „wyjść poza dostarczone informacje”) ; Sytuacje edukacyjne a humanistyczne teorie uczenia się (samoaktualizacja) ; Sytuacje edukacyjne a metaprogramowanie dydaktyczne (rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych) ; II. Podręcznik jako osnowa treściowa sytuacji edukacyjnych: 1. Pojęcie podręcznika szkolnego w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku ; 2. Rodzaje podręczników szkolnych ; 3. Edukacyjne role (zadania) i funkcje podręczników szkolnych: Funkcje podręczników stymulujące uczenie się ; Funkcje podręczników stymulujące nauczanie ; Funkcje podręczników stymulujące redagowanie ; Funkcje podręczników stymulujące wychowanie ; III. Planowanie tematycznych sytuacji edukacyjnych (TSE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Faza „przygotowawcza” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Określenie głównego celu tematycznej sytuacji edukacyjnej (tematu lekcji) ; Zidentyfikowanie wcześniejszych osiągnięć uczniów ; Analiza edukacyjna (dydaktyczno-wychowawcza) ; Sformułowanie celów operacyjnych - określenie pożądanych osiągnięć uczniów (wymagań programowych) ; 2. Faza „realizacyjna” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Opracowanie testów kontroli wstępnej ; Dobór strategii nauczania (strategii dydaktycznej) ; Analiza podręcznika i opracowanie materiałów dydaktycznych ; 3. Faza „kontrolna (ewaluacyjna)” tematycznej sytuacji edukacyjnej: Kontrola i ocena czy ewaluacja? ; Ewaluacja bieżąca (korektywna, kształtująca) ; Ewaluacja sumująca - edukacyjny sukces etapowy i końcowy ; Ocenianie w procesie ewaluacji sytuacji edukacyjnych ; 4. Współpraca nauczycieli - systemowe planowanie TSE ; IV. Planowanie elementarnych sytuacji edukacyjnych (ESE) w oparciu o podręcznik szkolny: 1. Elementarne sytuacje edukacyjne inicjujące uczenie się: Elementarne sytuacje edukacyjne uświadamiające cele nauczania i uczenia się ; Elementarne sytuacje edukacyjne komunikacyjne ; 2. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wiadomości: Elementarne sytuacje edukacyjne klasyfikacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne indukcyjne i dedukcyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne krytyczno-kreatywne (twórcze) ; 3. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się umiejętności: Elementarne sytuacje edukacyjne percepcyjno-odtwórcze ; Instruktażowo-ćwiczeniowe sytuacje edukacyjne ; Elementarne sytuacje edukacyjne badawcze ; 4. Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na uczenie się wartości: Elementarne sytuacje edukacyjne integrujące uczniów ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące ról społecznych ; Elementarne sytuacje edukacyjne uczące wartościowania ; 5. Elementarne sytuacje edukacyjne ewaluacyjne przeznaczone na informację zwrotną: Elementarne sytuacje edukacyjne powtórzeniowo-utrwalające ; Elementarne sytuacje edukacyjne przeznaczone na sprawdzanie i ocenę postępów edukacyjnych ; Samokształceniowe sytuacje edukacyjne (nie tylko praca domowa ucznia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metoda szkiców i zagadnień / Józef Krystanowski. - Lwów : Skład Główny Księgarnia "Książka" A. Mazzucato, 1936. - 132, [1] s. ; 21 cm.
Na k. tyt. z cyklu: Wychowanie intelektualne w nowej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-21677 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
I. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania
kształcenia politycznego / Z. Szulc II. Geneza i cele oświaty / R. Łukaszewicz III. Proces i mechanizmy uczenia się / W. Łukaszewski IV. Osobowość i uczenie się / W. Łukaszewski V. Metody kształcenia stosowane w oświacie
politycznej / A. Smołalski VI. Problemy kontroli i wzmocnień w procesie uczenia
się / W. Łukaszewski VII. Oświata a samokształcenie / R. Łukaszewicz VIII.Organizacja kształcenia w szkoleniu politycznym
/ R. Łukaszewicz IX. Wskazówki praktyczne / Z. Szulc
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-49996 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn Metodyczny / red. Stefan Depowski [i in.] ; Związek Nauczycielstwa Polskiego - Zarząd Główny, Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych, Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych w Katowicach)
Bibliogr.
I. Pedagogika ogólna: Pedagogika jako nauka i jej struktura ; Podstawowe pojęcia pedagogiczne w świetle wypowiedzi współczesnych pedagogów ; Metodologiczne podstawy pedagogiki ; Główne kierunki w pedagogice ; Organizacja pracy oświatowej. II. Organizacja procesu nauczania: Składniki procesu nauczania i uczenia się ; Systemy nauczania ; Organizacja lekcji ; Zasady nauczania ; Metody nauczania. III. Podstawy wychowania: Ogólne założenia wychowania moralnego ; Normy moralne jako treść wychowania ; Założenia metodyczne wychowania moralnego ; Organizacja wolnego czasu młodzieży ; Organizacja samorządu uczniowskiego ; Wychowanie estetyczne ; Wychowanie fizyczne ; Wychowanie dla przyszłości jako podstawowy cel pedagogiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN ; Kraków : Wydaw. Jak, 2009. - 116, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [109]-112. Indeks.
1. Kreatywność; 2. Kreatywność organizacji; 3. Kreatywność organizacji a innowacje; 4. Metafora organizacji kreatywnej; 5. Model organizacji kreatywnej; 6. Zarządzanie organizacją kreatywną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN ; Kraków : Wydawnictwo Jak, 2009. - 116, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [109]-112. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92882 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 4-5.
1. Wyjaśnienie 2. Psychika młodzieży 3. Osobowość nauczyciela 4. Szkoła pracy 5. Plan materiału naukowego 6. Podział godzin 7. Nowa dydaktyka 8. Metody nauczania 9. Formy nauczania 10. Rozmaitość form nauczania 11. Wychowawcze oddziaływania 12. Wypracowania piśmienne 13. Technika uczenia 14. Rozbudzanie zamiłowania do samodzielnej pracy 15. Szkoła radosna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [167]-176. Indeks.
Tygodniowy rozkład pracy - Wysiłek uczniów w zakresie poszczególnych przedmiotów - Kilka pierwszych wniosków - Warunki domowe pracy ucznia - O stosunku uczniów do przeszkód - Higiena życia młodzieży - Technika pracy umysłowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45271 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 31)
Bibliogr. s. [343]-351.
I. Doniosłość zadawania II. Potrzeba ulepszania zadawania III. Rodzaje zadawania i materiał pomocniczy przy zadawaniu IV. Cechy istotne dobrego zadawania lekcji V. Zasadnicze warunki dobrego zadawania lekcji VI. Motywowanie zadawania VII. Jak zadawać lekcję VIII. Wartość określonego zadawania IX. Zadawanie a różnice indywidualne X. Zadawanie nowego typu a program XI. Zadawnie lektury pomocniczej XII. Przygotowanie materiałów do zadawania nowego typu XIII. Zadawanie w szkole powszechnej XIV. Zadawanie i kierowanie uczeniem w szkole średniej XV. Zadawanie i kierowanie pracą jako czynnik nauczania na uniwersytecie i w kolegium XVI. Ocena zadawania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Dziedziny zdobywania informacji I. Praca wychowawcza a zdobywanie informacji II. Wybrane właściwości psychiczne uczniów III. Zjawiska zachodzące w zespole wychowanków IV. Postawy, wartości i aspiracje uczniów V. Stosunek uczniów do nauki szkolnej VI. Pozaszkolne zajecia ucznia i jego środowisko
społeczne VII. Poznawanie przez nauczyciela własnej pracy
(rozpoznanie zwrotne) - Metody zdobywania informacji VIII.Obserwacja IX. Ankieta i wywiad X. Skale ocen i metody socjometryczne XI. Inne metody
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
- Zagadnienie organizacji pracy nad lekturą
w piśmiennictwie metodycznym i praktyce szkolnej - Cele pracy nad lekturą - Fazy i modele pracy nad lekturą - Przygotowanie do czytania lektury - Czytanie i omawianie lektury - Organizacja pracy domowej nad lekturą szkolną - Przykłady organizacji pracy nad lekturą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36868 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / pod red. Zygmunta Ziembińskiego ; t. 5)
Bibliogr. s. [228].
I. Powstanie Daltońskiego Planu Laboratoryjnego II. Zasady planu III. Plan w praktyce IV. Zastosowanie planu. Przykład konkretny V. Przydziały. Sposób ich układania VI. Przykłady przydziałów VII. Graficzna metoda notowania postępów VIII. Nauczanie i uczenie się IX. Roczny eksperyment w angielskiej szkole średniej / R. Bassett X. Plan Daltoński w szkole elementarnej / J. Eades XI. Plan Daltoński w Anglii, 1920-1923 / B. Rennie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. „Książką Rewolucja w uczeniu Gordon Dryden i Jeannette Vos zyskali sobie pozycję światowych liderów tej właśnie rewolucji. Książka ta jest wspaniałym przeglądem najważniejszych odkryć i koncepcji, które nadają kształt edukacji w XXI wieku”. Tony Buzan, autor książki Mapy twoich myśli
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The learning revolution" 1999.
Data wydania na podst.: http://merlin.pl/.
Bibliografia na stronach [530]-534. Indeks.
1. PRZYSZŁOŚĆ - Szesnaście głównych tendencji, które ukształtują naszą przyszłość ; 2. TYLKO TO, CO NAJLEPSZE - Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się ; 3. POZNAJ SWÓJ ZADZIWIAJĄCY MÓZG - Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera ; 4. PRZEWODNIK SAMOUKA - Dwadzieścia początkowych kroków ku szybszej, lepszej i łatwiejszej nauce ; 5. JAK MYŚLEĆ, BY ZNAJDOWAĆ WSPANIAŁE POMYSŁY - Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia ; 6. PRAWIDŁOWY START - Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze ; 7. NAJWAŻNIEJSZE LATA - Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat ; 8. TAJEMNICA EFEKTYWNEJ NAUKI - Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces ; 9. PRAWDZIWA NAUKA - SZYBKA i ZABAWNA - Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia ; 10. RÓB TO STYLOWO - Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji ; 11. CO ROBIĆ, GDY PÓŹNO ZACZYNAMY? - Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości - co sprawia, że przynoszą dobre rezultaty ; 12. ZAPOBIEGAMY PORZUCANIU SZKÓŁ PRZEZ MŁODZIEŻ - Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze ; 13. PLANOWANIE SZKÓŁ PRZYSZŁOŚCI - Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa ; 14. PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BIZNESU - Ogromne możliwości rozwoju dla "uczącej się organizacji" ; 15. ZRÓB TO! - Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92395 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej