Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(71)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Frączek Zofia
(5)
Szmyd Kazimierz
(4)
Walc Wiesława
(4)
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kotlonek Anna
(2)
Kurlak Irena
(2)
Kułakowski Marcin
(2)
Lemańska-Węgrzecka Hanna
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Śniegulska Anna
(2)
Banaczyk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białogłowski Edward (1947- )
(1)
Bierca Marta
(1)
Bigos Justyna (1978- )
(1)
Borowski Władysław Marian (1875-1939)
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Bołdyrew Aneta
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Bzowski Józef (1887-1971)
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domańska Barbara (dziennikarz)
(1)
Domański Ignacy (pedagog)
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930- )
(1)
Dzióba Adam
(1)
Formicki Józef
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałkowski Stanisław
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Grzybek Renata
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Janiszewski Bogusław
(1)
Jawor Anna (1984- )
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kienzler Iwona (1956- )
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kosińska-Jasińska Maria
(1)
Kozakiewicz Mikołaj (1923-1998)
(1)
Król Agnieszka (socjologia)
(1)
Kwiecień Maria
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Leśnik Aleksandra
(1)
Maciaszkowa Janina
(1)
Malikowski Marian (1945-2018)
(1)
Maziejuk Henryk (1935-2009)
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Michalska-Ciarka Magdalena
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(1)
Mizielińska Joanna
(1)
Morawski Jacek (1942- )
(1)
Mozer Beata (1976- )
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Olejnik Ewa
(1)
Passini Barbara
(1)
Pasterniak Wojciech (1935-2018)
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Pluta Andrzej
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Przecławski Krzysztof (1927-2014)
(1)
Przygoda Anna
(1)
Pucek Zbigniew
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rawecka Joanna
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Sikorska Małgorzata (socjolog)
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Skorwider Max (1980- )
(1)
Sobolewska Anna (1947- )
(1)
Struzik Justyna
(1)
Strzembosz Adam
(1)
Strączek Krystyna (1977- )
(1)
Stuhr Maciej (1975- )
(1)
Szubrycht Monika
(1)
Słowikowska Dominika
(1)
Talko Leszek K
(1)
Talko Leszek K. Dziecko dla początkujących
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(93)
Ukraina
(1)
Język
polski
(94)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(76)
Rodzina
(40)
Wychowanie
(21)
Młodzież
(18)
Dziecko
(14)
Szkolnictwo
(13)
Uczniowie
(12)
Kobieta
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rodzice
(8)
Dzieci
(7)
Wychowanie do wartości
(7)
Kształcenie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko wiejskie
(5)
Internet
(5)
Matki i córki
(5)
Nauczyciele
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Alkoholizm
(4)
Barwy
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(4)
Dom dziecka
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Publicystyka polska
(4)
Socjologia wsi
(4)
Studenci
(4)
Wartość
(4)
Adopcja
(3)
Agresywność
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Homoseksualizm
(3)
Kosmetyka
(3)
Macierzyństwo
(3)
Małżeństwo
(3)
Metody nauczania
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Odpoczynek
(3)
Ojcostwo
(3)
Opieka społeczna
(3)
Oświata
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Polska
(3)
Postawy
(3)
Przemoc
(3)
Stres
(3)
Wsie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie pozaszkolne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Życie codzienne
(3)
Autorytet
(2)
Autyzm
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja medialna
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Historia
(2)
Katecheza
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Matematyka
(2)
Mobbing
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Polityka prorodzinna
(2)
Praca
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przemoc wobec ludzi starych
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Recydywa (prawo)
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Społeczeństwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Więź rodzinna
(2)
Temat: dzieło
Doktor Żywego
(1)
Głos Seminarium Zagranicznego
(1)
Polska Zbrojna
(1)
Temat: czas
2001-0
(19)
2001-
(17)
1989-
(8)
1901-2000
(7)
1901-
(5)
1801-
(4)
1801-1900
(4)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1918-
(2)
1989-2000
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Galicja (kraina historyczna)
(4)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Galicja
(2)
Hiszpania
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Przemyska, diecezja (katol.)
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Płock (woj. mazowieckie ; okręg)
(1)
Rzeszowska, diecezja (katol.)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Publicystyka polska
(4)
Poradnik
(3)
Przepisy kulinarne
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Biografie
(1)
Felieton
(1)
Felieton polski
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Historia
(5)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Nauka i badania
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł.: Tomasz i Małgorzata Terlikowscy opisują życie z piątką dzieci.
1. To my; 2. Dzień jak co dzień; 2. Niecodziennik, czyli między sacrum z profanum; 3. Frequently Asked Questions, czyli zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [247]-263. Indeks.
CZ. I WSPÓŁCZESNE TEORIE Z ZAKRESU PROBLEMATYKI RODZINY ORAZ SIEROCTWA: R. I Rodzina jako podstawowa wartość świata społecznego: 1. Interdyscyplinarny charakter fenomenu rodziny ; 2.Współczesna typologia rodziny: Rodzina pełna ; Rodzina niepełna ; Rodzina samotnej matki ; Rodzina zrekonstruowana ; Rodzina nieformalna ľ kohabitacja, konkubinaty ; 3.Trwałość i nierozerwalność małżeństwa warunkiem życia rodziny i bezpieczeństwa potomstwa: Nierozerwalność małżeństwa ľ jej znaczenie dla trwałości rodziny ; Znaczenie religijności dla trwałości rodziny ; Czynniki warunkujące trwałość małżeństwa w świetle badań ; Dezorganizacja rodziny a poczucie osamotnienia ; 4. .Znaczenie środowiska rodzinnego dla emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka ; Uprzywilejowana wychowawcza i edukacyjna funkcja rodziny ; Rodzina miejscem duchowego rozwoju dziecka ; 5. Genetyczna przynależność do rodziców, a tożsamość osobowa dziecka ; R. II Stan i kondycja współczesnej rodziny: 2. Uwarunkowania zmian ról małżeńskich a problem osamotnienia i sieroctwa ; 3. Rodzicielstwo zastępcze jako kompensacja niewydolności wychowawczej rodziny naturalnej ; 4. Osamotnienie dziecka jako skutek różnych form przemocy w rodzinie ; R. III Osamotnienie i poczucie sieroctwa dzieci i młodzieży: 1.Podłoże kształtowania się poczucia osamotnienia ; 2. Osamotnienie ľ jako element towarzyszący sieroctwu ; 3. Uwarunkowania poczucia osamotnienia ; 4. Sieroctwo i jego rodzaje: Sieroctwo naturalne pełne i półsieroctwo ; Sieroctwo emocjonalne ľ duchowe ; Sieroctwo społeczne ; Sieroctwo migracyjne ; Sieroctwo decyzyjne ; Sieroctwo jako stan ducha ; Sieroctwo utajone ľ dzieci ulicy ; Nowy rodzaj sieroctwa ľ brak identyfikacji z własną płcią ; CZ. II OSAMOTNIENIE I SIEROCTWO W ŚWIETLE BADAŃ: R. IV Metodologia badań własnych: 1. Przedmiot badań ; 2. Cele badań ; 3. Problemy badawcze ; 4. Zmienne i wskaźniki ; 5. Metody, techniki i narzędzia badań ; 6.Terenbadań ; 7. Charakterystyka socjologiczna badanych ; 8. Organizacja i przebieg badań ; R. V Przyczyny powstawania syndromu poczucia osamotnienia i sieroctwa w rodzinie: 1. Ogólna struktura rodzin badanej młodzieży ; 2. Status społeczny badanej młodzieży: Wykształcenie ojców badanej młodzieży ; Sytuacja ekonomiczna rodzin badanej młodzieży ; Źródła utrzymania badanych rodzin ; Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach ; 3. Czynniki wpływające na funkcjonowanie rodziny ; 4. Obraz rodziny w percepcji badanej młodzieży ; 5. Uwarunkowania poczucia osamotnienia i sieroctwa ; Czynniki o charakterze biologicznym ; Czynniki o charakterze socjologicznym ; Czynniki o charakterze psychologicznym ; Czynniki o charakterze komunikacyjnym ľ Inter akcjonistyczne ; Czynniki o charakterze ekonomicznym ; Czynniki o charakterze decyzyjnym ; Czynniki o charakterze emocjonalnym ; Więzi emocjonalne w badanych rodzinach ; Poczucie osamotnienia ; Identyfikacja z bliskimi ; Dominujący styl wychowania w badanych rodzinach ; Chłód uczuciowy ; R. VI Nieprawidłowe funkcjonowanie rodziny prowadzące do wychowawczego i życiowego wyalienowania dziecka: 1.Niewydolność wychowawcza rodziny i jej implikacje ; 2. Niemoc wychowawcza rodziny ; 3. Niechęć wychowawcza ; 4.Próżnia wychowawcza ; 5.Nieobecność wychowawcza rodziców ; 6.Nieobecność ojca w rodzinie ; 7. Osamotnienie towarzyszące sieroctwu społecznemu; 8. Zachowania destrukcyjne młodzieży wynikające z poczucia osamotnienia ; R. VII Rzeczywistość wychowawcza badanej młodzieży: 1. Środowisko wychowawczo-socjalizacyjne badanej młodzieży: Więzi międzyosobowe ; Braki w zaspokojeniu potrzeb wskazywane przez młodzież ; Wartości deklarowane przez młodzież ; Wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu ; Czynniki determinujące plany życiowe młodzieży ; Oczekiwania od przyszłego partnera ; Obawy związane z życiem rodzinnym ; 2. Współczesne zagrożenia sieroctwem związane z nowymi ätechnologiamiö rodzicielstwa: Dziecko poza prokreacją (poza aktem seksualny) ; Dziecko efektem zapłodnieniem äpost mortemö (nasieniem zmarłego mężczyzny) ; R. VIII Profilaktyka i działanie naprawcze: 1. Wychowanie jako powinność pedagogiczna ; Dekonstrukcja środowisk wychowawczych ; Przygotowanie do życia w małżeństwie i rodzinie ; Przygotowanie do życia w rodzinie przez szkołę ; Działania podejmowane przez Kościół ; Poradnictwo rodzinne ; Pomoc społeczna ; Terapia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku ukraińskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
RODZINNE UWARUNKOWANIA OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ - ROZWAŻANIA PEDAGOGICZNO-FILOZOFICZNO-PRAWNE: Podmiotowość rodziny względem społeczeństwa (Kontekst personalizmu Jana Pawła II) ; Więzi rodzinne w kontekście rozwoju małego dziecka ; Rodzinne determinanty homoseksualizmu. Studium przypadku ; Rodzicielstwo bliskości jako forma budowania trwałej więzi osobowej rodzica z dzieckiem ; Szkoła rodzinna jako alternatywna kategoria wychowawcza ; Troska o rozwój dziecka jako realizacja dobra wspólnego ; Ro9dzina zastępcza jako środowisko rozwoju dzieci i młodzieży ; Rodzinna wspólnota osób wobec konfliktów ; Vpliv rodinnogo vihovannâ ì tradicìj na psihologìčnij potencìal osobistìsnoï uspìšnosti fahìvcìv socìonomìčnih profesìj ; Osoblivostì rozvitku moral'noï svìdomostì ditini 5-7 rokìv ; PANORAMA WYBRANYCH ASPEKTÓW ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Siła wpływu matki i ojca na rozwój dziecka. Analiza porównawcza oddziaływań rodziców ; Ojciec i jego rola w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Wartości współczesnej młodzieży w świetle oddziaływań rodziny i szkoły ; Stałość potrzeb rozwoju religijności młodzieży wobec zmieniającej się rzeczywistości ; Młodzież wobec portali społecznościowych ; Rola internetu w stymulowaniu rozwoju dzieci i młodzieży ; Dzieci z zespołem Tourette'a ; Osoblivostì osobistostì zrìlogo vìku, âka perežila rozlučennâ bat'kìv v ditinstvi ; PRZESTRZEŃ DO STYMULOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY - METODY I FORMY PRACY: Formy pomocy dziecku ubogiemu w środowisku lokalnym - kontekst historyczny i współczesny ; Personalistyczny wymiar współczesnych form pomocy dzieciom i młodzieży na przykładzie świadczeń pomocy materialnej i dofinansowań o charakterze socjalnym ; Metody pracy wychowawczej w szkole katolickiej. Na przykładzie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie ; Diagnostyczno-stymulująca działalność pedagoga szkolnego w sytuacji opiekuńczo-wychowawczej ; Stymulowanie rozwoju zdolności młodzieży gimnazjalnej zagrożonej uzależnieniami ; Stymulacja i wspieranie rozwoju dziecka ryzyka dysleksji w środowisku rodzinnym ; Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej ; Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych - stymulowanie zdolności dzieci i młodzieży ; Czynniki zakłócające wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym ; Animacja czasu wolnego - przestrzeń do stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; "Stare" gry i zabawy jako sposób na aktywizację w nowych czasach - na przykładzie badań i obserwacji własnych ; Świetlica opiekuńczo-specjalistyczna. Aby bardziej być ; Świetlica jako współczesna forma stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie projektu klubów środowiskowych w gminie Nowa Dęba ; Stymulacja rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym przez matki samotnie wychowujące dzieci. Komunikat z badań ; Emigracja zarobkowa a relacje w rodzinie ; Rodzina wspierająca jako jedna z form stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; Wspomaganie rozwoju dzieci w środowisku rodzinnym ; Asystent rodziny - współczesna forma pomocy ; Praca z uczniem z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym ; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem autystycznym ; Jak pomóc dziecku z autyzmem? Wybrane formy i metody wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ; Neurodydaktyka szansą usprawnienia mózgu ; Aktywizacja młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie działalności Fundacji Rozwoju "Dobre Życie".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 212.
System edukacji zapadł się pod ciężarem własnych, nierealnych założeń i z tej zapaści raczej długo się nie podniesie. A Twoje dziecko spędza lub spędzi średnio dwanaście lat w szkole, która nie stwarza wystarczających warunków do jego pełnego i wartościowego rozwoju. Co powinieneś, rodzicu, zrobić w tej sytuacji? Uciekać czy walczyć? Ani jedno, ani drugie. Po prostu udziel swemu dziecku mądrego, adekwatnego wsparcia, które poprawi, a nie jeszcze bardziej naruszy jego dobrostan. Twoim głównym narzędziem powinna być uważność na dziecko i idąca za nią prawdziwa, głęboka relacja. Przyda Ci się też kilka technik i sposobów, aby Twoje zaangażowanie przynosiło odpowiednie rezultaty. I właśnie o tym jest ta książka. [Publicat Wydawnictwo, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113089 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 329-[344].
Streszcz. ang.
1. Historia i edukacja historyczna - wychodzenie poza schematy ; 2. Dziecięce konstruowanie historii w klasach początkowych - konteksty teoretyczne ; 3. Metodologia badań ; 4. Uczenie się z historii życia rodziny. Sytuacje edukacyjne uruchamiające dziecięce narracje ; 5. Morfologia tekstów dziecięcych ; 6. Historie rodzinne w narracjach dziecięcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84721 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [89]-90. Bibliogr. prac H. Rowida s. [92]-93.
I. Zadania i cele pedagogiki środowiska ; II. Co to jest środowisko wychowawcze ; III. O metodach badania środowiska wychowawczego ; IV. Środowisko wychowcze a problem dziedziczenia ; V. Rodzaje i typy środowiska wychowawczego ; VI. Wpływ środowiska wychowawczego na rozwój psychofizyczny dziecka ; VII. Zagadnienie środowiskowe w programie nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [215]-224.
I. Rodzina i jej znaczenie w życiu człowieka ; II. Funkcjonowanie rodzin zastępczych w świetle literatury przedmiotu ; III. Metodologia badań własnych ; IV. Sytuacja rodzinna młodzieży ; V. Funkcjonowanie młodzieży w środowisku szkolnym gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teologia Praktyczna ; 14)
Bibliogr. s. [261]-279.
Streszcz. w jęz. ang.
1. Ludzka płodność w świetle nauczania Kościoła ; 2. Znajomość istoty ludzkiej płodności u narzeczonych ; 3. Przygotowanie narzeczonych do realizacji ludzkiej płodności w małżeństwie ; 4. Wnioski i postulaty pastoralne dotyczące kształcenia postaw narzeczonych wobec ludzkiej płodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [281]-290. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Narodowe Centrum Nauki ze środków przyznanych na podstawie decyzji nr UMO-2014/15/B/HS6/01874 oraz ze środków Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
CZ. I. OD SOCJOLOGII RODZINY DO SOCJOLOGII PRAKTYK ŻYCIA RODZINNEGO: R. 1. Historia przemian socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej - od socjologii problemów społecznych do socjologii życia rodzinnego i intymności: Początki socjologii rodziny jako subdyscypliny naukowej ; Socjologia rodziny – prekursorzy: Auguste Comte, Emile Durkheim, Georg Simmel, Max Weber, Ewolucjonizm, Karol Marks, Fryderyk Engels, Frederic Le Play ; Socjologia rodziny - instytucjonalizacja subdyscypliny naukowej ; Zmiana paradygmatu w socjologii rodziny - od bycia rodziną do praktykowania rodziny: Paradygmat strukturalno-funkcjonalny jako przykład podejścia bycia rodziną ; Krytyka paradygmatu strukturalno-funkcjonalnego w familiologii ; Nowa rzeczywistość społeczna rodzin ; Feminizm jako przykład podejścia praktykowania rodziny ; Podejście praktykowania rodziny - punkty wspólne ; Czy socjologia rodziny jako subdyscyplina naukowa ma współcześnie sens? ; R. 2. Teorie praktyk jako alternatywa dla prowadzenia badań nad życiem rodzinnym - perspektywa praktykowania rodziny: Teorie praktyk - podstawowe pojęcia i założenia: Czym są praktyki? ; Rola języka i dyskursu ; Teoria praktyk rodzinnych ; Displaying familie ; Teorie praktyk - potencjał badawczy: Wrażliwość na dynamikę życia społecznego ; Chwytanie sprzeczności ; Rozpoznawanie lokalnych oraz niszowych zjawisk społecznych ; Koncentracja na badaniu zjawisk stosunkowo łatwo obserwowalnych ; Praktyki cielesne (ciało i ucieleśnienie), praktyki dyskursywne ; Znaczenie materialności ; Dyskurs jako zbiór i źródło znaczeń społecznych ; Metodologia badania "Praktyki rodzicielskie we współczesnych polskich rodzinach - rekonstrukcja codzienności" ; Techniki badawcze ; Dobór próby ; Wykorzystanie pojęć z teorii praktyk w badaniu ; Inne istotne kwestie dotyczące realizacji badań i analizy materiału empirycznego ; CZEŚĆ II. PRAKTYKI RODZINNE: R. 3. "Rodzina się buduje, jak powstaje dziecko" – sposoby definiowania rodziny: Dziecko, "więzy krwi", "papier" i "więzi mentalne" – konstruowanie społecznej definicji rodziny ; Dziecko i wspólne zamieszkanie – konstruowanie zindywidualizowanych definicji rodziny ; "Grono takie dosyć małe" - kto tworzy rodzinę ; Pępuszek, zdjęcia i korale po babci - rodzinne pamiątki ; R. 4. "Bardzo jesteśmy jacyś tacy hermetyczni" – wymiary społecznej izolacji rodzin: Otoczenie społeczne rodzin – osoby: Instytucja dziadków ; Rodzeństwo ; Przyjaciele i znajomi ; Inne znaczące osoby ; Osoby nieznane osobiście ; Otoczenie społeczne rodzin - instytucje społeczne ; Przedszkola i szkoły ; Miejsce pracy ; System służby zdrowia ; Politycy (program "Rodzina 500+"), instytucje administracji publicznej ; Kościół katolicki ; Inne znaczące instytucje ; R. 5. "Już tak na poważnie się życie zaczęło" - wymiary opresyjności życia rodzinnego i rodzicielstwa: Były wieczne podróże, imprezy, sielanka totalna. [...] Teraz jest życie" ; "Się żyje pod dziecko, jak by nie było" ; "Tego czasu ciągle jest za mało" - deficyt czasu "Umieć wypośrodkować" - potrzeba równowagi ; CZ. III. PRAKTYKI RODZICIELSKIE: R. 6. Empatyczny samolub i posłuszny indywidualista - jakie powinno być i jakie jest dziecko: Dziecko idealne - jakie dziecko powinno być ; Dziecko empatyczne ; Dziecko dobrze wychowane ; Dziecko maverick (indywidualista) ; Dziecko rzeczywiste - rekonstrukcja relacji rodzice-dzieci (jakie dzieci są i jak się zachowują) ; Dziecko bestyjka ; Dziecko jako dyktator ; Dziecko jako maminsynek ; Dziecko jako słodziak ; Dziecko jako osoba ; R. 7. "Wyegzekwować fajne zachowanie" - strategie wychowawcze rodziców: Dziecko - biała kartka ; Rodzic - bezsilny demiurg ; Strategie wychowawcze ; Strategia karania ; Zakazy ; Izolowanie ; Krzyk ; Kary fizyczne ; Powody karania ; Kary - "w ogóle nie stosujemy" ; Kary – podsumowanie ; Strategia nagradzania ; Przekupywanie ; Pozytywne motywowanie ; Sposoby nagradzania ; Powody nagradzania ; Nagrody - system czy spontaniczne działanie? ; Nagrody – podsumowanie ; Strategie nadopiekuńczości i nadzoru Strategia unikania ; Strategia tłumaczenia ; R. 8. Uzależniacze dzieci, pomocnicy dorosłych – urządzenia elektroniczne jako nieludzcy aktorzy w relacji rodzice-dzieci: Sprawstwo urządzeń w relacji z dziećmi ; Sprawstwo urządzeń w odniesieniu do rodziców ; Emocje rodziców wobec urządzeń elektronicznych ; Racjonalizacje stosowane przez rodziców ; R. 9. "Mama, jeść. Tata, bawić" - praktyki macierzyńskie i ojcowskie: Dobra/zła matka, dobry/zły ojciec - rekonstrukcja modeli normatywnych ; Matka - poświęcająca się opiekunka ; Ojciec - kochający, obecny i wychowujący ; Źródła różnic między normatywnymi modelami matki i ojca ; Praktyki macierzyńskie i ojcowskie ; Matki - menadżerki opieki i codzienności ; Ojcowie - eksperci od zabaw ; Podział obowiązków domowych ; Idealny podział obowiązków ; "Wyjścia na zewnątrz‘‘ ; Marudzenie dziecka i "jest harmider, jest szybko" ; Załączniki: Załącznik 1. Scenariusz do I tury wywiadów ; Załącznik 2. Spis prac domowych wykonywanych przez respondentów indywidualnie na platformie internetowej ; Załącznik 3. Scenariusz do II tury wywiadów ; Załącznik 4. Informacje o respondentach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Katedra Kryminologii i Psychologii Kryminalnej ; 99)
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 231-248
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tata 3D czyli Rodzinny triathlon z przeszkodami / Maciej Stuhr. - Warszawa : Zwierciadło, copyright 2023. - 310, [2] strony ; 21 cm.
Teksty ukazały się w latach 2017-2022 na łamach miesięcznika "Zwierciadło".
O ojcostwie – szczerze i z poczuciem humoru. Tata 3D czyli rodzinny triathlon z przeszkodami to zbiór felietonów, w których Maciej Stuhr opowiada o potrójnym doświadczeniu ojcostwa. Pierwsza część – „Tata Tadzika” – dotyczy przygód z nowo narodzonym synem. Listy do Tadeusza autor pisał od momentu tuż przed narodzinami syna, po chwilę, w której skończył on dwa lata. Drugą część – „Tata Mati” – Maciej Stuhr zaczął tworzyć w momencie, gdy Matylda skończyła 18 lat i traktuje ona o byciu rodzicem dorosłej córki. Obraz ojcowskich przygód autora dopełnia część trzecia, czyli „Oczyma ojczyma”, poświęcona Stasiowi, będącemu w połowie drogi do dorosłości. Tata 3D to książka, w której Maciej Stuhr otwarcie i z wrażliwością odkrywa oblicza ojcostwa. A także po raz kolejny udowadnia literacki talent i zachwyca wyobraźnią oraz poczuciem humoru. [www.azymut.pl, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. Rzeszowa i powiatu przeworskiego.
Bibliografie przy pracach.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów, gerontologów, terapeutów, pracowników socjalnych, specjalistów zaangażowanych w realizację edukacji, opieki, wsparcia i pomocy osobom potrzebujących tych działań, a także dla studentów kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, nauki o rodzinie, psychologia, praca socjalna.
Piotr Szczukiewicz - Terapia wspierająca jako forma pomocy psychologicznej ; Kamila Kasprzyk, Monika Sajdak - Zjawisko stresu szkolnego - jego przyczyny oraz sposoby radzenia sobie z nim (na przykładzie badań realizowanych w Gimnazjum nr 10 im. Tadeusza Kościuszki w Rzeszowie) ; Magdalena Banaś, Ewelina Wingert - Skala problemu stresu szkolnego, jego objawy oraz konsekwencje ; Anna Szczukiewicz - Kryzysy psychiczne a funkcjonowanie nastolatka ; Paula Prudaczuk - Jak rozpoznać i zrozumieć dziecko z depresją? ; Dominika Stachyra - Profilaktyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży ; Kornelia Szybiak, Aleksandra Nasiewicz - Media w procesie wychowania realizowanym przez szkołę ; Janusz Kawa - Być albo nie być, czyli aspiracje życiowe beneficjentów polskich szkół ; Emilia Wieczorek - Edukacja integracyjna jako płaszczyzna realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej szkoły ; Ewelina Romianowska, Joanna Romianowska - Rola zajęć teatralnych w kształtowaniu osobowości ucznia ; Joanna Nowak - Refleksje na temat kompetencji i zadań nauczyciela edukacji przedszkolnej ; Jolanta Milewska - Wsparcie wychowanków Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej im. dr. Henryka Hanasiewicza w Rzeszowie przez środowisko szkolne ; Klaudia Gąsior - Lepiej późno niż później, czyli w jakim celu i w jaki sposób lubelscy seniorzy chcą uczyć się języków obcych? ; Patrycja Babula - Realizacja funkcji edukacyjnej przez współczesnych rodziców ; Karolina Sławińska, Martyna Probachta - Edukacja a rola dziadków w procesie wychowania wnuków ; Magdalena Gadamska - Wychowana przez siostry? - analiza przypadku 23-letniej Karoliny z uwzględnieniem roli starszych sióstr w jej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-108620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cela : odpowiedź na zespół Downa / Anna Sobolewska. - Warszawa : W.A.B., 2002. - 249, [22] s., [12] k. tabl. : fot., il. (w tym kolor.) ; 20 cm.
Książka o Celi, dziewczynce z zespołem Downa, opisuje jej rozwój od narodzin aż po pierwsze lata szkoły podstawowej. Dowiadujemy się, jakie są możliwości, ograniczenia i talenty ludzi obciążonych tą genetyczną wadą. Autorka przedstawia najpierw narodziny upośledzonego dziecka jako bolesne doświadczenie dla rodziców i pokazuje jednocześnie, jak można ten ból przezwyciężyć. Małą Cecylię, obdarzoną talentem plastycznym i potęgą wyobraźni, kolejne rozdziały opisują w domu, w przedszkolu integracyjnym, na wakacjach. Anna Sobolewska prezentuje metody rehabilitacji dziecka z zespołem Downa: sposoby stymulacji (Program Wczesnej Interwencji), uczenie samodzielności, naukę w szkole. Podstawą nie jest tu specjalistyczny trening, ale terapia zabawą i wspólne uczestnictwo w świecie kultury (książki, film, teatr, wideo). Autorka przekonująco dowodzi, jak twórcze, ciekawe, pełne radości i satysfakcji może stać się dla rodziców życie z dzieckiem upośledzonym. Cela jest świadectwem złożonym przez matkę, książką o tym, jak kochać dziecko. [www.azymut.pl, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pokłosie dwu konferencji: "Rodzina w Europie" oraz "Rodzina w Polsce na tle Europy", które odbyły się w ramach "Debat Europejskich" organizowanych przez Uniwersytet Rzeszowski przy współpracy z Kurią Biskupią.
Dotyczy m.in. przemocy w rodzinach w woj. podkarpackim i studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia przy niektórych referatach.
Wspólnota rodziny fundamentem Europy / Mieczysław Jawowski ; Polityka prorodzinna na płaszczyźnie narodowej i europejskiej / Marie Panayotopoulos-Cassiotou ; Mieszkanie jako gniazdo rodzinne. Kilka uwag z doświadczeń niemieckich / Ulrich Müller ; Czy we współczesnej liberalnej demokracji jest miejsce dla wartości rodzinnych? / Magdalena Żardecka-Nowak ; Funkcje rodziny we współczesnej kulturze europejskiej / Agnieszka Gałkowska, Stanisław Gałkowski ; Wychowanie interkulturalne - kształtowanie postaw w Europie międzykulturowej / Przemysław Drąg ; Lewicowe i lewicujące ideologie i ruchy społeczne zagrażające rodzinie w Europie USA i w Polsce / Marian Malikowski ; Niektóre współczesne zagrożenia rodziny w ujęciu psychologicznym / Marian Wolicki ; Od wielodzietności do bezdzietności i ... z powrotem / Barbara Marek-Zborowska ; Zagrożenia rodziny w Polsce. Aspekty prawne / Piotr Steczkowski ; reakcje hierarchii kościelnej na niebezpieczeństwa zagrażające polskiej rodzinie w pierwszych latach postkomunistycznej rzeczywistości / Witold Jedynak ; Wychowanie seksualne w rodzinie w świetle badań postaw rodziców / Jacek Goleń ; Przemoc w rodzinie na Podkarpaciu / Agnieszka Zygarowicz ; Przemoc w rodzinie wobec starszych jej członków - próba egzemplifikacji / Michał Matlęga ; Rodzinne wychowanie dla pamięci historycznej (na przykładzie Uniwersytetu Rzeszowskiego) / Krzysztof Malicki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96860 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej