Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Lizak Jadwiga
(2)
Maksymiuk Renata
(2)
Andres Zbigniew (1934- )
(1)
Arndt Karin
(1)
Bakan Joel (1959- )
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Hofman Iwona
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Machura Witold
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Olak Antoni
(1)
Otręba Kinga
(1)
Pasterski Janusz (1964- )
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Reklama
(11)
Dziecko
(9)
Środki masowego przekazu
(6)
Psychologia dziecka
(5)
Internet
(3)
Język polski
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Młodzież
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Bart, Andrzej (1947- )
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Burzyńska, Anna (1957- )
(1)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(1)
Cherezińska, Elżbieta (1972- )
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziennikarze
(1)
Dzień Bezpiecznego Internetu
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja medialna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Film animowany
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Gontarczyk, Piotr (1970- )
(1)
Herling-Grudziński, Gustaw (1919-2000)
(1)
Holokaust
(1)
Homoseksualizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Karpowicz, Ignacy (1976- )
(1)
Katastrofa smoleńska (2010)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Kruszyński, Zbigniew (1957- )
(1)
Krzyże
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Malzahn, Miłka (1971- )
(1)
Małżeństwo
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Mrożek, Sławomir (1930-2013)
(1)
Multimedia
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nahacz, Mirosław (1984-2007)
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Oszczędność
(1)
Pedofilia
(1)
Pilch, Jerzy (1952- )
(1)
Polityka
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Postać literacka
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawnicy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępcy
(1)
Publicystyka polska
(1)
Radio eR
(1)
Realizm
(1)
Reklama społeczna
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozgłośnia radiowa
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sosnowski, Andrzej (1959- )
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Stasiuk, Andrzej (1960- )
(1)
Sztuka
(1)
Telewizja
(1)
Terlecki, Władysław Lech (1933-1999)
(1)
Tokarczuk, Olga (1962- )
(1)
Tulli, Magdalena (1955- )
(1)
Turowicz, Jerzy (1912-1999)
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Varga, Krzysztof (1968- )
(1)
Wdowieństwo
(1)
Weryfikacja kadr
(1)
Wolność
(1)
Wolność słowa
(1)
Temat: dzieło
Bieguni
(1)
Bombel
(1)
Byłam sekretarką Rumkowskiego
(1)
Fabryka muchołapek
(1)
Fabulant
(1)
Polska Zbrojna
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-0
(3)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Euroregion Tatry
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(2)
Blogi
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Powieść polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 253)
Bibliogr.
1. Rys historyczny reklamy; 2. Czas współczesny reklamy; 3. Reklama jako tekst intersemiotyczny; 4. Reklama dla dzieci; 5. Reklama - makroakt i jego intencje cząstkowe; 6. Środki stylistyczno-językowe; 7. Językowy obraz dziecka w reklamie; 8. Wpływ reklamy na zachowania językowe dzieci; 9. Reklama dla dzieci - kilka studiów przypadku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-811.162.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Indeks.
Czy rządy i instytucje publiczne dbają o to, by wszystko, co się nam oferuje w postaci usług i produktów, było bezpieczne? Czy możemy ufać ekspertyzom, wynikom badań, certyfikatom i normom? Nie, przekonuje Joel Bakan, ponieważ sfera publiczna coraz bardziej ulega wpływom działalności prowadzonej dla zysku, zatraca swoją prospołeczną orientację i daje przyzwolenie, by ze wszystkich grup społecznych - także z dzieci, które powinny być szczególnie chronione - uczynić obiekt bezwzględnego marketingu. O tym trzeba wiedzieć, to już przynosi katastrofalne skutki. Edukacja publiczna, która zamiast kształcić "produkuje" przyszłych pracowników, szkodliwa chemia w żywności, zabawkach, rzeczach codziennego użytku, uzależnienie od gier komputerowych, leki psychotropowe przepisywane dzieciom pod dyktando firm farmaceutycznych... Bakan ostrzega: ten proces jest równie niszczycielski jak katastrofa, która dotknęła środowisko naturalne, i choć pisze głównie o realiach amerykańskich, nie łudźmy się: to samo dzieje się także tu i teraz - na naszych oczach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99416 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 253)
Bibliogr. s. 303-315.
Streszcz. ang.
1. Rys historyczny reklamy; 2. Czas współczesny reklamy; 3. Reklama jako tekst intersemiotyczny; 4. Reklama dla dzieci; 5. Reklama - makroakt i jego intencje cząstkowe; 6. Środki stylistyczno-językowe; 7. Językowy obraz dziecka w reklamie; 8. Wpływ reklamy na zachowania językowe dzieci; 9. Reklama dla dzieci - kilka studiów przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Met.65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
1. ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY: Nowe technologie i nowe media ; Zmiany na rynku zabawek ; Rola dorosłych. 2. MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY: Rynek pierwotny ; Rynek wpływowy ; Rynek przyszły. 3. ROZWÓJ KONSUMENTÓW CZYLIO ZMIANACH POSTĘPUJACYCH Z WIEKIEM: Prawidłowości rozwoju dzieci ; Rozwój współczesnych nastolatków. 4. SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIC ZAKUPY: Wpływ rodziny ; Rola rówieśników ; Oddziaływania mass mediów ; Rodzice, rówieśnicy, media i... - zasada synergii. 5. REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA: Podstawy marketingu mix ; Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym: Marketing szeptany ; Peer-to-peer promotions ; Marketing wirusowy ; Trendsetting ; Kluby nastolatków ; Wirtualne społeczności ; Reklamorozrywka ; Product placement w filmach i grach komputerowych ; Marketing zintegrowany i sieciowy. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne. 6. REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH: Dzieci jako odbiorcy reklam ; Młodzież jako odbiorcy reklam ; Dzieci w reklamie. 7. SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM: Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Dostarczanie rozrywki ; Wspieranie twórczości ; Inspiracja folkloru dziecięcego ; Edukacja konsumencka i nie tylko ; Promowanie zdrowego stylu życia ; Rozumienie zachowań i norm społecznych ; Źródło wartości estetycznych. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy: Postawa materialistyczna ; Prokonsumpcyjny model życia ; Konflikt z rodzicami ; Zagrożenie samooceny ; Niezdrowe nawyki żywieniowe ; Poczucie bycia oszukanym ; Deprecjacja języka ; Utrwalanie stereotypów ; Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu ; Modelowanie zachowań antysocjalnych ; Wzorce zachowań autodestruktywnych. 8. CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ: Marketerzy ; Organizacje rządowe i pożytku publicznego ; Srodowisko szkolne ; Rodzice i opiekunowie. 9. INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ: Prawo ; Branża ; Społeczeństwo ; Szkoła ; Rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne / Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego)
I. ROLA DZIECKA W PROCESACH KULTUROWYCH SPOŁECZEŃSTWA KONSUMPCYJNEGO: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych; 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, II. ROZRYWKI I ZABAWY DLA DZIECI - ZAGROŻENIA I KORZYŚCI: 1. Barbie wyrusza do pokonsumpcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci; 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?; 3. Gra w kupowanie; 4. Bohaterowie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych, III. SOCJALIZACJA DZIEWCZYNEK I CHŁOPCÓW - W POTRZASKU KULTUROWYCH PUŁAPEK: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja? Rzecz o chłopcach; 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt; 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, IV. OBRAZ DZIECKA W MEDIACH: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych; 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media)
Bibliogr. s. [366]-377. Indeks.
KONSUMPCJA I PEDAGOGIKA - WYCHOWANIE DO SPRZECZNOŚCI: Rzeczy, usługi i szczęście ; Ronald Inglehart i Polacy w drodze do sukcesu ; Zamożność, niepokój, rozczarowanie ; W stronę postkonsumpcji ; Konsumpcja i media masowe ; Enkulturacja i socjalizacja jako pole bitwy ; Projekt człowieka ; Skąd się bierze konsument. PASAŻER Z TYLNEGO SIEDZENIA : 1. GDY BYLIŚMY BARDZO MALI: Wózek Mercedesa - dzieciństwo potrzebuje akcesoriów ; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen ; Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny ; Chusta, czyli dzecko jako projekt samorealizacyjny ; Pierre Bourdieu, czyli o kapitale kulturowym i rodzicielstwie BabyTV, czyli życie w świetle ekranu ; Jean Baudrillard miał rację ; Teletubbies, czyli telewizyjny bohater, którego można kupić ; Roczniak w supermarkecie, czyli co dziecko wie o kupowaniu ; Autko, czyli dziecko jako postkonsument, ale nie postmaterialista ; Dobra rodzina i kształtowanie konsumenta ; Pan Prezes jest słodki, czyli o komercjalizacji niewinności. 2. OD NIEMOWLAKA DO PRZEDSZKOLAKA: Pokój dziecinny, czyli nadmiar bez kontroli ; Rzeczy, czyli jeszcze raz Baudrillard ; Prezenty - Marcel Mauss i zmiany w ekonomii daru ; Merci, czyli marketing i sztuka dawania prezentów ; Opakowania, czyli potlacz i kultura wyrzucania ; Dywanik, czyli o konsumencie impulsywnym i architekturze wyboru ; Kidfluence, czyli dzieci jako rynek pierwotny, wpływowy i przyszły ; Nimm2, czyli czynnik marudzenia ; Centrum handlowe, czyli Guy Debord i idealna przestrzeń dla idealnego konsumenta ; Okres świąteczny. Co się stało z tradycją? ; Happy meals, czyli o formatowaniu klienta ; Kurczak Gongo-Bao, czyli o jedzeniu, kapitale kulturowym i konsumpcji ukrytej ; Dziecko - konsument i postkonsument. 3. ZANIM PÓJDZIE DO SZKOŁY: Przedszkole, czyli o szczęśliwym dzieciństwie i społecznej selekcji ; Ach, ten Andy!, czyli o repertuarze telewizyjnym ; Przymus semantyczny i socjalizacja wyczekująca ; Hot Wheels, czyli marketing upragniony ; Gadżety, czyli o niejasnym statusie reklamy ; Power Rangers, czyli TBM i kultura konwergencji ; Baby Born, czyli zakupy i życie prywatne ; LEGO, czyli do czego służą zabawki ; Danio, czyli co robią maskotki w sypialniach naszych dzieci ; Co reklamuje Miś Uszatek, czyli celebryta w dziecięcym pokoju ; Kubuś Puchatek i Kubuś P., czyli o ko modyfikacji ; Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej ; Pianek, czyli o pismach ilustrowanych i bezinteresowności ; Foka i jej dzieci. O singularyzacji ; Zabawki a moralność i semantyka (twardej) powierzchni ; Karteczki. Jean Baudrillard i ekonomia znaku ; Smocze jajo, czyli o symulakrach ; Jajko z niespodzianką - o rozczarowaniu konsumpcją i próbowaniu wciąż od nowa ; Cukier w torebkach a kolekcjonowanie ; Czy Diddelek to dziewczyna? O socjalizacji i autoprezentacji rodzajowej ; Czego nas uczy Barbie? ; W.I.T.CH., czyli niechciane podpowiedzi ; Szampan, czyli jak się pozbyć bramkarza ; Bob Budowniczy, czyli gdzie się podziała praca ; Daniel Bell i dzieje pracy w społeczeństwie konsumującym. 4. W SZKOLE: Tiara Przydziału, czyli o szkole i stratyfikacji społecznej ; Lekcja języka angielskiego, czyli o pokulturze w szkole ; Komórka a grupa rówieśnicza, presja konsumpcyjna i statusowy niepokój Inwazja barbarzyńców, czyli Marcel Maffesoli i plemiona dzieci ; Empetrójka - znowu o rzeczach ; Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama ; Kulkolandia, czyli standaryzacja i makdonaldyzacja ; Kino - syndrom nintendo i kultura nadmiaru ; Bionicle, czyli baśń w czasach technologii i konsumpcji ; Pepto-bismol pink, czyli o ubraniu i kapitale estetycznym ; Głowa do stylizacji a Gilles Lipovetsky i znaczenie mody ; Dlaczego batonik nie pływa? - kłamstwo uprawomocnione i inne kłopoty z etyką ; Mutanty, czyli co zrobić z Innym Biedronka. Zygmunt Bauman i problemy z biedą ; Mikołaja nie ma, Allegro jest, czyli problem z transcendencją ; Złoty kompas, czyli gdzie jest religia Transformery, czyli o technologii ; Advergaming, czyli marketing, wyobraźnia i "ja pochłonięte" ; Sherek, Gandalf, Geralt z Rivii, czyli o tym, co jest i co nie jest dla dzieci ; Odrębność dzieciństwa i dorosłości ; Kidult - infantylizacja dorosłych KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa ; Dozwolone do lat 18 - nastoletniość jako ideał ; Śmierdziele. Czy konsumpcja może być anarchiczna? ; Czesio, czyli o cenzurze i transgresji ; O wychowaniu nie-konsumenta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96787 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 139-144. Netografia s. 144.
Streszcz. ang.
I. TELEWIZJA I INTERNET W ŻYCIU SPOŁECZNYM: 1. Współczesne zagrożenia. Internet w dobie globalizacji. 2. Bezpieczeństwo i zagrożenia społeczne. Rola telewizji i Internetu w życiu młodzieży. 3. Mass media i ich wpływ na agresywne zachowania dzieci. 4. Nowoczesne technologie komunikacyjne i ich destrukcyjny wpływ na dzieci i młodzież. II. ZAGROŻENIA MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - CYBERPRZEMOC: 1. Cyberprzemoc w świetle literatury. 2. Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc. 3. Zapobieganie, profilaktyka "Stop cyberprzemocy" 4. Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. III. DBi.pl JAKO PROFILAKTYKA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWYCH W SIECI: 1. Informacje i dane dotyczące inicjatywy Akcji DBI.pl. 2. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom internetowym. 3. Ankieta ewaluacyjna zajęć "W Sieci".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w mediach ; vol. 6)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Liberum veto w sprawie wieszania krzyży w szkole? ; Katastrofa pod Smoleńskiem 2010 - wizerunek medialny wdów po poległych (na wybranych przykładach) ; Etyczne i prawne aspekty lustracji w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu ; Model wynagrodzenia pactum de quota litis a zasady etyki zawodów prawniczych ; Ochrona dzieci i młodzieży jako granica wolności sztuki w prawie niemieckim ; Etyka dziennikarstwa katolickiego na przykładzie twórczości Jerzego Turowicza ; Społeczność internetowa jako zbiorowy odbiorca w komunikacji społecznej XXI wieku ; Udokumentowana i nieznana historia reklamy ; Mężczyzna w świetle rozważań na temat istoty kobiecości. Analiza problemu na bazie internetowych środków komunikacji społecznej, adresowanych do kobiet ; Władza reklamy a umysł konsumenta ; Modernizacja struktury zarządczej komórki jednostki administracyjnej odpowiedzialnego za tworzenie i realizację projektów i wdrożenie zasad New Public Management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 580)
Indeks.
CZ. I. OŚWIETLENIA: Marian Kisiel: Jak możliwa jest synteza literatury polskiej po 1989 roku?; Agnieszka Nęcka: Jedynie w aurze glamour? Rynek kontra literatura, czyli dwadzieścia lat pod rządami DDM-u; Magdalena Lachman: Pod znakiem reklamy. Literatura polska po 1989 roku w kręgu oddziaływania kultury konsumpcyjnej; Krzysztof Skibski: Inne zobowiązania języka literatury (po 1989 roku); Iwona Pięta: Wybrane aspekty prozy po roku 1989 w perspektywie antropologicznej; Aleksandra Chomiuk: Inna historia, inna literatura? O polskiej powieści historycznej ostatniego dwudziestolecia; Izabella Adamczewska: Mały realizm (anty)kapitalistyczny w prozie roczników siedemdziesiątych i osiemdziesiątych; Jacek Hnidiuk: Liternet, czyli słów kilka o liter@turze w Internecie; Dorota Siwor: Dzieciństwo w PRL-u. Nostalgie, mitologizacje, rozliczenia; Lech Giemza: Zmieniła się mapa świata. O toposie mapy w polskiej literaturze po roku 1989; Sonia Gwóźdź: Frazes w krytyce literackiej lat dziewięćdziesiątych i pierwszych; Radosław Bień: Polska proza z gatunku "historii alternatywnej" w obliczu przemian po roku 1989. CZ. II. ZBLIŻENIA: PROZA: Krystyna Pietrych: (Post)pamięć Holocaustu - (meta)tekst a etyka. "Fabryka muchołapek" Andrzeja Barta a "Byłam sekretarką Rumkowskiego" Elżbiety Cherezińskiej; Grażyna Maroszczuk: "Pisarz programowo staroświecki" - esej mówiony na dwa głosy (o rozmowach z Gustawem Herlingiem-Grudzińskim); Barbara Gutkowska: "Pół stulecia już mija, jak jestem przeciw". Współczesność według Sławomira Mrożka; Anna Jamrozek-Sowa: "Głos przeciw rozpaczy". O nekrologach i tekstach wspomnieniowych poświęconych Władysławowi Lechowi Terleckiemu; Edyta Korepta: Budowanie małej ojczyzny w twórczości Jerzego Pilcha; Beata Sander: (Post)groteska w twórczości Jerzego Pilcha. (Kilka wybranych przykładów i problemów); Agnieszka Izdebska: Proza Magdaleny Tulli - w kręgu wieloznacznej referencji; Magda Szybiak: (Kon)fabulacje (kon)fabulatora - intertekstualne gry w "Fabulancie" Anny Burzyńskiej; Stanisław Kusiak: Melancholia drogi w prozie ostatniego dwudziestolecia (na przykładzie utworów Andrzeja Stasiuka i Krzysztofa Vargi); Iwona Lenart: "Bieguni" Olgi Tokarczuk jako współczesna przypowieść o człowieku; Anna Kołodziejska: "Jestem krzyżem rozstajnym toczonym przez drewnojady. Byłem, już mnie nie ma". O profilu tożsamościowym bohatera w najnowszej prozie polskiej. (Wybrane przykłady); Jolanta Pasterska: "Jestem Bombel na przystanku". O projektowaniu autora w młodej polskiej prozie na przykładzie "Bombla" Mirosława Nahacza; Wojciech Rusinek: "Śledztwo jest zawsze w toku". Strategie narracyjne w prozie Zbigniewa Kruszyńskiego; Katarzyna Gutkowska: Złośliwa przyjemność (narratora). O prozie Ignacego Karpowicza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1(091)-Lit. RP (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95412/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-821.162.1(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
I. MEDIA SFORMATOWANE - LOKALNE, ŚRODOWISKOWE: Norweska prasa lokalna - zarys problematyki ; Polityka informacyjna i promocyjna Związku Transgranicznego Euroregion Tatry ; Współczesna prasa mniejszości ukraińskiej w Polsce ; Działalność wydawnicza mniejszości nimieckiej w Polsce ; Ich własna przestrzeń. Polska prasa LGTB po 1989 roku ; Zmiany jakościowe w mediach zakładowych z perspektywy dwudziestolecia. II. WOLNE MEDIA NA UKRAINIE: Funkcionirovanie svobodnyh mass-media v Krymu: teoriâ i praktika ; Wolność słowa na Ukrainie ; Ujarzmione wolnością: radzieckie korzenie problemów wolności słowa na Ukrainie ; Prasa Tatarów krymskich w walce o zachowanie ojczystego języka. III. FORMA KOMUNIKATU MEDIALNEGO: Głosy językowych wynalazców odzwierciedlone w wypowiedziach prasowych ; Konstrukcja roli dyskursywnej jako strategia komunikacyjna na przykładzie dyskusji wokół książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Agresja werbalna jako narzędzie komunikacji we współczesnej polskiej prasie ; Językowe sposoby asekuracji wypowiedzi polityków w blogach internetowych ; Jeszcze informacja czy już komentarz? Stopień realizacji funkcji perswazyjnej jako wyznacznik podziału tekstów prasowych na komentarz i informację ; Manipulacyjna funkcja gier językowych w reklamie komercyjnej ; "Nic, co ludzkie, nie jest mi obce" - o łamaniu tabu językowego w filmach animowanych dla dzieci ; Znaczenie dźwięków w obrazie telewizyjnym ; Gatekeeping i selekcja informacji jako narzędzie wolnych mediów - na przykładzie rynku prasowego Lublina ; Dziennikarskie formy medialne wobec koncepcji komputerowej organizacji danych ; Popularność dialogowych form dziennikarskich we współczesnych mediach ; Wolność od Sieci. Indeks gatunkowy Radia eR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej