Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(14)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(24)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(13)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(6)
Pąchalska Maria (1949- )
(4)
Brown Jason W
(3)
Beisert Maria (1951- )
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Aneta (psycholog)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kropotov Juri D
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(2)
Bogacka Irena
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Dubois Elżbieta
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Hooley Jill M
(1)
Kottas Alicja
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Mineka Susan
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Oleś Maria (1956- )
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Salmon Peter
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siniugina Larysa
(1)
Turska Emilia
(1)
Wallen Richard W
(1)
Walsh Kevin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Temat
Psychologia kliniczna
(35)
Osobowość
(7)
Neuropsychologia
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Psychologia dziecka
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Mózg
(3)
Młodzież
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Choroby mózgu
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychopatologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Schizofrenia
(2)
Stres
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Choroby ludzi
(1)
Chorzy
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Farmakoterapia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Nerwice
(1)
Nerwice wojenne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Patologia społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przestępczość
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(14)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / redakcja naukowa Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wydanie 1. - 3. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 854, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
Bilbiografia na stronach 755-[820] i przy rozdziałach. Indeksy.
Cz. I. PODSTAWY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 3. Pojęcie normy, normalności i zdrowia (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 4. Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności (L. Cierpiałkowska, H. Sęk) ; 5. Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce (J.M. Brzeziński). Cz. II. KIERUNKI I PODEJŚCIA W PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej (L. Cierpiałkowska) ; 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej (D. Górska, A. Jasielska) ; 8. Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej (H. Sęk) ; 9. Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej (B. Józefik). Cz. III. PSYCHOLOGICZNA DIAGNOZA KLINICZNA: 10. Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne (L. Cierpiałkowska, E. Soroko, H. Sęk; 11. Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy (L. Cierpiałkowska, H. Sęk, E. Soroko) ; 12. Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej (E. Soroko) ; 13. Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania (E. Soroko, L. Cierpiałkowska). Cz. IV. PSYCHOLOGIA ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH CZŁOWIEKA DOROSŁEGO: 14. Psychologia zaburzeń osobowości (L. Cierpiałkowska, D. Górska) ; 15. Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych (L. Cierpiałkowska, D. Górska) ; 16. Psychologia schizofrenii (S. Steuden, H. Sęk) ; 17. Psychologia zaburzeń nastroju (H. Sęk) ; 18. Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych (N. Ogińska-Bulik) ; 19. Psychologia uzależnień (L. Cierpiałkowska) ; 20. Psychologia zaburzeń odżywiania (B. Ziółkowska) ; 21. Psychologia zaburzeń seksualnych (M. Beisert). Cz. V. DZIEDZINY ZASTOSOWAŃ PSYCHOLOGII KLINICZNEJ: 22. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży (I. Grzegorzewska, E. Pisula, A.R. Borkowska) ; 23. Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki (A. Herzyk) ; 24. Kliniczna psychologia zdrowia (I. Heszen) ; 25. Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna (S. Kowalik) ; 26. Psychologia kliniczna seniorów (S. Steuden) ; 27. Psychologia sądowa a psychologia kliniczna (B. Pastwa-Wojciechowska, J. Groth). Cz. VI. TYPY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH: 28. Psychoterapia indywidualna i grupowa (L. Cierpiałkowska, Cz. Czabała) ; 29. Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne (L. Cierpiałkowska, Cz. Czabała) ; 30. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń (H. Sęk, Ł. Kaczmarek) ; 31. Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu (D. Kubacka-Jasiecka, M. Ziarko) ; 32. Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej (M. Sawicka, P. Bronowski) ; 33. Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna (J. Chodkiewicz) ; 34. Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii (L. Cierpiałkowska). ZAŁĄCZNIK: Praktyka psychologiczna oparta na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9:616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [489]-520. Indeksy.
Urazy mózgu w historii neuropsychologii ; Udary mózgu w praktyce klinicznej neuropsychologa ; Zarys neuroanatomii i neurofizjologii układu nerwowego ; Teoria mikrogenetyczna ; Podstawy teoretyczne procesu diagnozy neuropsychologicznej ; Podstawy teoretyczne procesu rehabilitacji neuropsychologicznej ; Problematyka przytomności i świadomości ; Zaburzenia orientacji ; Percepcja i jej zaburzenia ; Zaburzenia procesów pamięci i uczenia się ; Zaburzenia uwagi ; Układ emocjonalny ; Zaburzenia praksji - apraksja ; Funkcje wykonawcze i ich zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [356]-377. Indeksy.
Wyobraźnia i myślenie ; Pourazowa afazja ; Pourazowa dyspragmatyka i aprozodia ; Pourazowe zaburzenia pisania i czytania ; Dysartria pourazowa ; Zaburzenia tożsamości ; Zaburzenia osobowości ; Mikrogenetyczny model rehabilitacji neuropsychologicznej pacjentów po urazach mózgu ; Powrót do społeczeństwa ; Jakość życia pacjentów po urazach mózgu ; Kierunki dalszych poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103099/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-239.
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowości ; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego ; 3. Postacie zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym ; 4. Metodologiczne problemy badań własnych ; 5. Analiza porównawcza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [500]-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
I. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Status neuropsychologii klinicznej ; 3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu ; 4. Neuropsychologia procesu na świecie ; 5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu ; 6. Polska szkoła neuropsychologii procesu ; 7. Podsumowanie ; II. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU: 1. Informacje ogólne ; 2. Anatomia funkcjonalna mózgu ; 3. Struktury układu nerwowego ; 4. Modele mózgu ; 5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu ; 6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania ; 7. Podsumowanie ; III. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?: 1. Informacje ogólne ; 2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności ; 3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia ; 4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu ; 5. Podsumowanie ; IV. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu ; 3. Technika fMRI w badaniach naukowych ; 4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs) ; 5. Podsumowanie ; V. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Co to jest objaw? ; 3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu ; 4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta ; 5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg ; 6. Podsumowanie ; VI. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu ; 3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem ; 4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości ; 5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu ; 6. Neuropsychologiczna względność czasu ; 7. Czas a samoorganizujący się umysł ; 8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł ; 9. Podsumowanie ; VII. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości ; 3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości ; 4. Spektrum zaburzeń świadomości ; 5. Spektrum zaburzeń samoświadomości ; 6. Podsumowanie ; VIII. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU: 1. Informacje ogólne ; 2. Definicja uwagi ; 3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi ; 4. Systemowy model procesów uwagi ; 5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej ; 6. Neurofizjologia procesów uwagi ; 7. Mikrogenetyczna teoria uwagi ; 8. Podsumowanie ; IX. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii ; 3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji ; 4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych ; 5. Neuropsychologiczne podstawy emocji ; 6. System nagrody ; 7. Badania emocji technikami neuroobrazowania ; 8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny ; 9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne ; 10. Mikrogenetyczny model emocji ; 11. Podsumowanie ; X. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA: 1. Informacje ogólne ; 2. Systemy sensoryczne ; 3. Złudzenia świadomości bodźców ; 4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt) ; 5. Twórczy charakter percepcji ; 6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych ; 7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych ; 8. System somatosensoryczny ; 9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian ; 10. Mikrogenetyczny model percepcji ; 11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców ; 12. Podsumowanie ; XI. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU: 1. Informacje ogólne ; 2. Rozważania historyczne ; 3. Istota pamięci ; 4. Pamięć jako proces w neuropsychologii ; 5. Genetyczne podstawy pamięci ; 6. Neuronalne podstawy pamięci ; 7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii ; 8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci ; 9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym ; 10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii ; 11. Podsumowanie ; XII. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA: 1. Informacje ogólne ; 2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych ; 3. System wykonawczy ; 4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych ; 5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych ; 6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym ; 7. Podsumowanie ; XIII. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA: 1. Informacje ogólne ; 2. Język - mowa - porozumiewanie się ; 3. Mikrogenetyczny model komunikacji ; 4. Składowe procesu komunikacji ; 5. Język a myślenie ; 6. Język a percepcja ; 7. Język a pamięć ; 8. Język jako proces ; 9. Pragmatyka komunikacyjna ; 10. Podsumowanie ; XIV. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH: 1. Informacje ogólne ; 2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe ; 3. Układ stanu spoczynku ; 4. Spory dotyczące plastyczności mózgu ; 5. Spory dotyczące natury mózgu ; 6. Stereotypy w nauce ; 7. Niepewność wiedzy ; 8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych ; 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-107949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71868 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 3)
Bibliogr. s. 402-404. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Psychologii Klinicznej i Osobowości / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katolicki Uniwersytet Lubelski. Katedra Psychologii Klinicznej ; 6)
Bibliogr. przy art. Spis treści także ang. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Abnormal psychology" 2014.
Bibliografia, netografia na stronach [769]-877. Indeksy.
1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-113019 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / pod red. Lidii Wołoszynowej. Seria IV)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Główne problemy psychologii klinicznej / A. Lewicki - Wprowadzenie do problemów psychopatologii / I. Bogacka, A. Frączek - Wybrane problemy psychopoatologii / B. Zawadzki - I. Przedmiot psychopatologii. Nowa amerykańska klasyfikacja zaburzeń psychicznych II. Zaburzenia osobowości III. Nerwice IV. Dawne doktryny w psychopatologii V. Nowe podstawy psychoterapii naukowej. Epigoni freudyzmu VI. Badania nad procesami patogennymi u dzieci VII. Badania eksperymentalne nad procesami patologicznymi u zwierząt i u ludzi - Teorie przyczyn przestępczości / D. Wójcik I. Wstęp II. Najważniejsze teorie przyczyn przestępczości III. Środowisko rodzinne jako czynnik kryminogenny w teoriach i badaniach różnych autorów IV. Zagadnienie potrzeb w teorii rozwoju osobowości - Psychologiczna analiza procesu społecznego wykolejenia się dziecka / H. Spionek I. Uwagi wstępne II. Ogólna charakterystyka przeprowadzonych badań i osób badanych III. Analiza procesu wykolejenia badanych IV. Wykolejenie jako droga wiodaca dziecko do przestępczości V. Zaburzenia osobowości a przestępczość badanych - Więź rodzinna u młodzieży społecznie niedostosowanej / N. Han-Ilgiewicz - Sytuacja dzieci przestępczych w ich środowisku rodzinnym. Próba badań psychologicznych / D. Wójcik - Próba analizy podstawowych założeń wychowania w zakładach dla społecznie niedostosowanych / N. Han-Ilgiewicz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18026/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej